Sprcha - denní dávka zdravé kritiky pro osvěžení mysli
Denní dávka zdravé kritiky pro osvěžení mysli
 Titulní strana   Všechny články   Všeobecná diskuse   Deníky 
 Co je nového   Co se píše jinde   Politika   Kultura   Média   Technologie   Internet 
Komentáře: Zobrazení: Řazení:
K článku Adama Drdy v Respektu | 73 comments (73 topical, editorial, 0 pending)
Napřed by to chtělo definovat komunistu (none / 0) (#2)
gogo (gogo zavinac sprcha.com) 25.11.2003 08:52:42 MET
(User Info)

protože mám dojem, že bývalé kádry jsou na většině důležitých pozic.
Komunisti organizovaní v KSČM pro mě představují svým způsobem férové (byť podivné) lidi. Horší mínění mám o těch, kteří nalezli do občanských stran v tušení hlubokého žlabu.
Preference KSČM stoupají nikoliv jejich zásluhou, ale prostě proto, že lidé zapomínají a polistopadová sebranka porajtovala zemi tak, že se nestačíme divit. Že není kolaps větší je podle mne způsobeno tím, že za 14 let stačili rozprodat za babku takřka veškteré národní bohatství. Teď, když už není kde brát, zažijeme teprve opravdové reformy.  Ne že by komanči bývali předtím útlocitní, ale nešlo jim to tak rychle a byly tehdy jiné metody. Zato po roce 1990 si mohli na stávajících postech dopřát všeho, na co si jen vzpomněli. A poměrně beztrestně.
Ale co, vždyť makroekonomicky je to jedno, že. Jenže selský rozum říká něco jiného a bohužel z toho těží ti, kteří zemi do průseru přivedli - komunisti. Ale ani tehdy to nebyla jejich jednoznačná vina. Je známo, jak se chovaly strany po válce i před ní. Preference komunistů podle mého názoru nevypovídají o nich samotných  (po odečtení tvrdého jádra voličstva - cca 8 procent), ale o spokojenosti s vládou stran toho času u koryta.

Pánu Bohu vysielať je neefektivne. On je dobre informovaný aj bez toho.
 
 
V Česku sice nežiju... (none / 0) (#4)
Vodnik (vodnik.zavináč.sprcha.com) 25.11.2003 19:20:06 MET
(User Info)

…ale z toho, co jsem pochytil ze svých návštěv a od rodiny tam žijící v podstatě souhlasím s tím co píšeš. Zakuklení bolševici v řadách ODS už ten částečný návrat komunistů representují; přidají-li se ještě ti nezakuklení z KSČM, nic nového pod sluncem. Za stávajících okolností považuji ale návrat předlistopadové totality za vyloučený.

Na téma abscence slušné levicové partaje jsem se obsáhle vyjádřil zde.

Mimochodem, řadu signatářů té petice znám osobně. Je paradoxem, že jsou téměř všichni z tábora toho Havla, který je za tuto situaci zodpovědný. Jinak Respekt je hlásnou troubou právě této party: Havel, Vondra, disent; dnes je snad o fous lepší než býval v 90. letech, kdy byl jeho biás až komický (řadu redaktorů znám přes ségru rovněž osobně).

O soudruzích Vybíralovi a Kojzarovi snad netřeba ztrácet slov: v každé slušné, skutečně transformované zemi by je – cnemo odpustí – maxové zavřeli za katr a tam by seděli tak dlouho než by se naučili jinou práci, kterou budou po propuštění vykonávat.


IMHO
[ Parent ]
 
 
Co mas (none / 0) (#7)
Michaela 25.11.2003 21:32:12 MET
(User Info)

proti Vondrovi?

[ Parent ]
 
 
Vondra... (1.00 / 1) (#9)
Vodnik (vodnik.zavináč.sprcha.com) 26.11.2003 19:57:12 MET
(User Info)

...je nejvíc proamerický ze všech našich politiků. Taková "proamerickost" je něco jiného než ta Boutrosova nebo Husitova.

IMHO
[ Parent ]
 
 
Implikovane (none / 0) (#20)
Boutros el Uam (squawbumzavinachorkapostateckacom) 27.11.2003 00:32:09 MET
(User Info) http://www.squaw.com

osobni napadeni absolutne prazde argumentu.

Down, Vodniku !-;)!


  • life's a near death experience
    [ Parent ]
  •  
     
    Osobní napadení? (none / 0) (#21)
    Vodnik (vodnik.zavináč.sprcha.com) 27.11.2003 00:58:16 MET
    (User Info)

    Koho? Vondry? Nebo Tebe a Husity?

    Argumenty? K čemu? Michaela se mě ptala, co mám proti Vondrovi a já jí odpověděl. Až se mě zeptá, co mi vadí na Vondrově proamerickosti, pak bude možná třeba argumentovat (není-li tím argumentem proamerickost sama; v některých kruzích určitě ;-))

    IMHO
    [ Parent ]
     
     
    Dobra tedy, (none / 0) (#22)
    Michaela 27.11.2003 07:51:36 MET
    (User Info)

    Vodniku, co Ti vadi na Vondrove proamerickosti?

    (puvodne mne ta Tva blba odpoved na pul huby tak otravilka, ze se mi nechtelo ani pokracovat ve vyslechu.

    A kdyz uz jsme u nej? Co mas proti Respektu? V cem je tak vyrazne spatny, ze se o jeho zavrzenihodnosti zminujes pokazde, kdyz je prilezitost?

    [ Parent ]
     
     
    Saša Vondra... (none / 0) (#23)
    Vodnik (vodnik.zavináč.sprcha.com) 27.11.2003 19:27:42 MET
    (User Info)

    ...byl ve své funkci poradce prezidenta, svého kámoše Vaška Havla, a později velvyslance ČR v USA jedním z hlavních architektů proamerického a proizraelského kurzu české politiky. Protože mám, mírně řečeno, řadu výhrad proti americké politice i proti její podpoře (tentokrát opravdu hlava nehlava) politiky izraelské (o níž mám mínění ještě horší), nemohu Vondru chválit za to, že pomohl zapřáhnout zemi do tohoto hambince. (Vzhledem k tomu, že mé názory na politiku USA a Izraele jsou dobře známé, domníval jsem se, že "blbá odpověď na půl huby" musí stačit i blbcům).

    Respekt je jednoznačným mluvčím tohoto křídla, nebo chceš-li "lobby", české politiky: v silně proamerickém a proizraelském českém tisku je na tom extrémním konci. Vrcholem bylo řádění Respektu za války v Jugoslávii. Tehdy se tam objevil mj. výraz "...Srbská pravoslavná církev, snad nejzkurvenější organizace na světě...". Čeští pravoslavní biskupové žádali omluvu otevřeným listem. Ten list (a pochopitelně ani omluva) nikdy nebyly otištěny.

    Je fakt, že v posledních cca dvou letech je Respekt méně extrémní; jestli to souvisí s výměnou na Hradě, nevím.

    IMHO
    [ Parent ]
     
     
    Teda Vodníku, (none / 0) (#26)
    Ales Rozsival (r.ales zavináč quick.cz) 27.11.2003 20:41:20 MET
    (User Info)

    jestli je toto pravda: "...Srbská pravoslavná církev, snad nej...nější organizace na světě..."tak už si ten Respekt snad nikdy nekoupím. Ale přiznám se ti, že tomu moc nevěřím.

    Chci od tebe nějakou konkrétnější informaci o tom, jak tam ta formulace zazněla.
    -

    Berte mě, prosím, celého jako takovej jeden velkej smajlík.
    [ Parent ]
     
     
    Aleši... (none / 0) (#28)
    Vodnik (vodnik.zavináč.sprcha.com) 27.11.2003 21:30:08 MET
    (User Info)

    ...ten článek v Respektu je tady, já ale nemám předplatné a nehodlám si ho pořizovat.

    Dopis duchovních máš tady.

    Osobně to můj názor na Respekt moc nezměnilo, ani mě to nějak nepřekvapilo.

    IMHO
    [ Parent ]
     
     
    Vodníku, (none / 0) (#32)
    Ales Rozsival (r.ales zavináč quick.cz) 27.11.2003 22:16:25 MET
    (User Info)

    ten Respekt je "zalogovanej" a já teď nemám čas to nějak prohledávat nebo objednávat. Nemůžeš mi říct číslo vydání a ročník? Pak by to asi šlo najít v jejich archivu.
    -

    Berte mě, prosím, celého jako takovej jeden velkej smajlík.
    [ Parent ]
     
     
    Pane Rozsívale, (none / 0) (#33)
    Ales Zeman 27.11.2003 22:34:27 MET
    (User Info)

    nahlédněte do nejnovějšího článku ve Vodníkově Deníku, máte tam odkaz na č. 17 z roku 1994. Jenže to to číslo je v Archívu Respektu též nedostupné bez nabízené objednávky. Dohaduji se, že v Archívu jsou bezplatně dostupná jen dvě minulá čísla z tohoto roku. Pokud je to jinak, rád příjmu korekturu mého dohadu.


    Philosophie: Toujours en ricaner. (Flaubert)
    [ Parent ]
     
     
    Obávám se, (none / 0) (#37)
    Ales Rozsival (r.ales zavináč quick.cz) 28.11.2003 09:31:54 MET
    (User Info)

    že máte pravdu, pane Zemane. Ty obchodní podmínky jsou ale natolik obsáhlé, že jsem jejich čtení vzdal. Stejně předpokládám, že tam žádná bezplatná služba vyhledávání nebude.
    -

    Berte mě, prosím, celého jako takovej jeden velkej smajlík.
    [ Parent ]
     
     
    Aleši (Rozsívale)... (none / 0) (#34)
    Vodnik (vodnik.zavináč.sprcha.com) 27.11.2003 23:05:38 MET
    (User Info)

    ...link na Respekt č.17 z r.1994 zde, ale po kliknutí na článek "Mýtus..." to od Tebe bude zase chtít přihlášku.

    IMHO
    [ Parent ]
     
     
    Vodníku, díky, (none / 0) (#38)
    Ales Rozsival (r.ales zavináč quick.cz) 28.11.2003 09:35:17 MET
    (User Info)

    ale momentálně neuvažuji o předplácení Respektu.

    Z toho úvodníku, který ten archiv nabídl, jsem pochopil, že se jedná o nějaký rozhovor s nějakým Srbem v opozici. Ta sprostá slova tedy patrně vyřkl on, a Respekt ho citoval. Není to tak?
    -

    Berte mě, prosím, celého jako takovej jeden velkej smajlík.
    [ Parent ]
     
     
    článek v Respektu (none / 0) (#43)
    jezovec (jezovec zavináč gmail tečka com) 28.11.2003 12:25:16 MET
    (User Info)

    Kamarád ho má předplacený myslím že včetně vyhledávání v archivu, tak se ho zeptám a zkusíme to najít.


    ------------------------------
    Jezovec jsem, a jezovec budu.

    [ Parent ]
     
     
    Jezovče, (none / 0) (#44)
    Ales Rozsival (r.ales zavináč quick.cz) 28.11.2003 12:41:27 MET
    (User Info)

    Vodník má v deníku Dopis redakci Respektu, kde se Pravoslavná církem ohrazuje proti tomu rozhovoru.
    -

    Berte mě, prosím, celého jako takovej jeden velkej smajlík.
    [ Parent ]
     
     
    Respekt byl v dřívějších dobách skutečně (4.00 / 3) (#8)
    Jarda z Pisku 25.11.2003 23:05:47 MET
    (User Info)

    výrazně prohradní. I v dnešní době asi mírně sympatizuje s Unií svobody, ale podle mého názoru se snaží redaktoři hodnotit situaci poctivě a podle možnosti nezaujatě. Možná je jedním z důvodů i to, že US v příštích volbách pravděpodobně moc bodovat nebude. Navíc je potřeba si uvědomit, že dříve až možná trochu zveličované "hradní křídlo" dnes už v podstatě neexistuje. Každopádně teď více než kdy jindy kritizují politiky ze všech stran včetně svého bývalého šéfredaktora Mlynáře.

    Respekt ale vždycky byl a i dnes je poměrně unikátní a zajímavé periodikum. Pravidelně se věnuje tématům, které stojí tak trochu stranou zájmu většinových médií. Ať už jde o práva menšin, situaci v různých zdravotnických zařízeních a zařízeních sociální péče, alternativní kulturní směry nebo další témata. Více a dříve než většina ostatních médií se zabývá různými korupčními aférami a nekalými jevy (jako jedni z prvních např. kritizovali projekt INDOŠ). Uveřejňují rozhovory se zajímavými osobnostmi z různých oborů činnosti a různých politických směrů. Jde třeba o různé euroskeptiky a to přesto, že je "ideologické" zaměření Respektu hodně proevropské. Respekt je přinejmenším jednookým mezi většinou slepců. Doufám, že ho Karel Schwarzenberg udrží nad vodou, byla by ho velká škoda, kdyby skončil.

    I chose to believe what I was programmed to believe. -- Futurama
    [ Parent ]
     
     
    Stejné politické zaměření jako Respekt má Babylon. (none / 0) (#25)
    Vodnik (vodnik.zavináč.sprcha.com) 27.11.2003 20:28:15 MET
    (User Info)

    Ale ten je pro mě zajímavější, protože tam je plno kultury, zajímavých rozhovorů se všelijakými lidmi, poezie atd.

    IMHO
    [ Parent ]
     
     
    Babylon neznám, díky za tip (none / 0) (#29)
    Jarda z Pisku 27.11.2003 21:34:53 MET
    (User Info)

    Jediné, co jsem se dozvěděl na Internetu je, že jde o studentský časopis a zabývá se převážně tou kulturou. Nevím, jestli je možné ho srovnávat s Respektem; pokud se k němu nějakým způsobem dostanu, podívám se mu na zoubek. V trafikách jsem jeho existenci nezaznamenal...

    I chose to believe what I was programmed to believe. -- Futurama
    [ Parent ]
     
     
    V trafikách není... (none / 0) (#30)
    Vodnik (vodnik.zavináč.sprcha.com) 27.11.2003 21:41:32 MET
    (User Info)

    ...nevím, kde bys ho sehnal. Mně občas pošle pár výtisků sám Placák. O politice je tam leda úvodník a pár článků na prvních 2-3 stranách. Klausovi dávají na prdel.

    IMHO
    [ Parent ]
     
     
    No, napadá mě, (none / 0) (#31)
    Jarda z Pisku 27.11.2003 22:00:56 MET
    (User Info)

    že časopisy podobného ražení by mohli mít v knihkupectví Maťa v Opletalově ulici nebo v některém jiném slušném knihkupectví. Ale jestli je ten časopis hlavně o kultuře, nevím, jestli mě zaujme, protože jsem docela slušný kulturní barbar. ;-)

    I chose to believe what I was programmed to believe. -- Futurama
    [ Parent ]
     
     
    Babylon (none / 0) (#46)
    Guy Peters 01.12.2003 14:22:21 MET
    (User Info) http://artax.karlin.mff.cuni.cz/~peters/

    je studentský časopis, najdete ho zdarma na každé pražské VŠ. Jinak je ultrakonservativní, tj. prorakouský a kreacionistický. Vydávají ho lidé z bývalého undergroundu - takže má blízko k Magorovi a spol.

    Se správnou orthografií začali mnohem dříve než já. :-)

    [ Parent ]
     
     
    Na každé vysoké škole? (none / 0) (#51)
    Jarda z Pisku 01.12.2003 20:52:57 MET
    (User Info)

    A kde ho tam mám hledat? V knihovnách?

    I chose to believe what I was programmed to believe. -- Futurama
    [ Parent ]
     
     
    U nas se napriklad (none / 0) (#52)
    Michaela 01.12.2003 20:59:01 MET
    (User Info)

    vali vzdy balik na zemi u vratnice. Ted si nemohu vzpomenou kdy ale jde o nejaky pravidelnu den (ctvrtek?) v mesici (?).

    No informace na nic, ja vim, ale vic z te hlavy nedostanu ;))).

    [ Parent ]
     
     
    Díky i za tuto informaci (none / 0) (#53)
    Jarda z Pisku 01.12.2003 21:41:40 MET
    (User Info)

    Kdyby se balík pravidelně válel třeba na MatFyzu v ulici Ke Karlovu nebo v budově ČVUT na Karlově náměstí, měl bych asi šanci jeden výtisk ukořistit. Teď už jde jenom o to, vyčíhat si ten správný den. Třeba má ale Peters přesnější informace.


    I chose to believe what I was programmed to believe. -- Futurama
    [ Parent ]
     
     
    Přesnější informace bohužel nemám, (none / 0) (#54)
    Guy Peters 02.12.2003 09:18:38 MET
    (User Info) http://artax.karlin.mff.cuni.cz/~peters/

    a proto Babylon už delší dobu nečtu, byť mám VŠE blízko.

    Tuším, že to má být měsíčník, ale vychází dost nepravidelně. Nicméně v Národní knihovně ho zřejmě mají.

    [ Parent ]
     
     
    Tak to se nedá nic dělat (none / 0) (#55)
    Jarda z Pisku 02.12.2003 09:35:53 MET
    (User Info)

    Děkuju za tip, třeba budu mít někdy štěstí.

    I chose to believe what I was programmed to believe. -- Futurama
    [ Parent ]
     
     
    Ta prohradní orientace (none / 0) (#27)
    Ales Rozsival (r.ales zavináč quick.cz) 27.11.2003 21:13:14 MET
    (User Info)

    by se možná stejnětak dala nazvat podporou tehdy vlivné ODA. Vůbec vždy se tento týdeník tak nějak angažoval ve věcech politických.

    Řeknu to jinak. Pohled Respektu na probíhající kauzy mi byl v drtivé většině případů sympatický. I v těch prvních časech (řekněme 90-93), kdy jsem ani netušil, že může teoreticky existovat i v takovém periodiku nějaká tendence k manipulaci.

    Tehdy jsem měl pocit, že mám vypěstovaný instinkt na rozpoznání toho, co jsou cancy a co se naopak snaží něco zevrubně popsat. V tom Respektu jsem tehdy získával takovou životodárnou sílu informací, kterou jsem jinde neměl šanci najít.

    (Možná jsem tedy v tom, co takové periodikum dokáže vyprodukovat, ideálním objektem nějakého vědeckého zkoumání.)

    Těch spinů jsem si všiml až v poslední době (cca 3-4 roky). A samozřejmě to bylo tím, že jsem se dostal k nějakým jiným zdrojům, především k internetu.

    S tou podporou US je to takové obojaké. Oni to "kryjí" tím, že Špidlova vláda je první, která se čelem postavila k tomu bezbřehýmu klientelismu - propojení ekonomiky a politiky. Respekt je spíš teď provládní. Na druhou stranu ta existence této vlády je poslední nadějí i US.
    -

    Berte mě, prosím, celého jako takovej jeden velkej smajlík.
    [ Parent ]
     
     
    Respekt jsem taky sledoval (none / 0) (#36)
    gogo (gogo zavinac sprcha.com) 28.11.2003 08:05:34 MET
    (User Info)

    a oceňoval jsem na něm zejména nezkratkovitost a snahu rozebírat různé problémy analytickým způsobem.
    Orientace mi nevadila, byla někdy zřejmá ze způsobu uchopnení problematiky. Nazakrývali to.
    Četl jsem jej ale nepravidelně a poslední rok prakticky vůbec.

    Pánu Bohu vysielať je neefektivne. On je dobre informovaný aj bez toho.
    [ Parent ]
     
     
    Gogo, (none / 0) (#45)
    Vodnik (vodnik.zavináč.sprcha.com) 28.11.2003 18:25:45 MET
    (User Info)

    orientaci nezakrýval ani svého času Árijský boj nebo Der Stürmer :-)) Tím samozřejmě nechci postavit Respekt do jedné řady s těmito klenoty, nakonec ti kluci, co je znám, nejsou žádní spin doctors, ani o Lamperovi to nepředpokládám (toho jsem ale osobně nikdy nepotkal). Myslím, že ta diagnóza zní "orientace z přesvědčení" :-)

    IMHO
    [ Parent ]
     
     
    to je vono (none / 0) (#5)
    HUSITA 25.11.2003 19:53:20 MET
    (User Info)

    "Že není kolaps větší je podle mne způsobeno tím, že za 14 let stačili rozprodat za babku takřka veškteré národní bohatství. Teď, když už není kde brát, zažijeme teprve opravdové reformy."

    Ted kdyz uz si ta podnikatelska trida= klausovi tunelari postavili sidla s trimetrovymi zdmi a ochrankami....bude domocesstvo dopadat jak ti cestujici ve ctvrte tride na Titanicu.

    [ Parent ]
     
     

    K článku Adama Drdy v Respektu | 73 comments (73 topical, 0 editorial, 0 pending)
    Komentáře: Zobrazení: Řazení:

    Základní nabídka
    - registrace nového uživatele
    - jak na to (aktualizace 19.1.03)
    - časté dotazy
    - vyhledávání

    Login
    Jméno:
    Heslo:
     
    Registrace nového uživatele

    Komentáře chronologicky (15)
    - US konservativismus by Guy Peters
    - No já jsem se s konservativci moc nestýkal... by Vodnik
    - Co je na tom komentáři by Guy Peters
    - Venkov nevadí... by Vodnik
    - Venkov má pejorativní nádech, by Guy Peters
    - Fujtajxl by Boutros el Uam
    - o chlup by HUSITA
    - Rone, by Ales Zeman
    - Dozivotni clen by HUSITA
    - Ron je typický US konservativec z venkova? by Vodnik
    - Sun Jat-sen - pár poznámek by Guy Peters
    - Obcas mi verte by Boutros el Uam
    - Co se dá dělat, by Guy Peters
    - Je to tak by Vaclav Neckar mladsi prosim
    - Opravdu? by Guy Peters

    Powered by Scoop
    Všechny ochranné známky a autorská práva na této stránce náleží jejich příslušným vlastníkům. Autorská práva ke článkům a komentářům vlastní jejich příslušní autoři.
    Provozovatel systému nezodpovídá za obsah kteréhokoliv autorského díla zde uvedeného. Podrobnosti viz. plné znění podmínek.

    registrace nového uživatele | jak na to | časté dotazy | vyhledávání || odpadkový koš | kompletní deníky