Sprcha - denní dávka zdravé kritiky pro osvěžení mysli
Denní dávka zdravé kritiky pro osvěžení mysli
 Titulní strana   Všechny články   Všeobecná diskuse   Deníky 
 Co je nového   Co se píše jinde   Politika   Kultura   Média   Technologie   Internet 
Komentáře: Zobrazení: Řazení:
Černou křídou do komína | 111 comments (111 topical, editorial, 0 pending)
Článek považuji za emotivní nick autorky (none / 0) (#6)
--Sinister Nexus-- 20.02.2003 01:38:40 MET
(User Info)

a nesouhlasím s jakýmikoliv návrhy k přezkoumání jeho pravého obsahu.

Přesto si myslím, že pan Pecina má na svůj názor právo kdykoliv a pouze bych navrhl, aby pro podobné 'emotivní' články byla vytvořena zvláštní rubrika - připadá mi to skoro jako fejeton. Článek přímo zamítnout - nevím, nevím.

Já jsem hlasoval pro zveřejnění článku mimo jiné také proto, že autorka se zdá být důvěrnou známou pana Neckáře ml. a jelikož ten se přes Vodníka zná s panem Klabačkou, připadalo mi pouze přirozené uvítat mezi nás dalšího člověka, kterému se mohu v budoucnosti pokusit podsunout nějaký ten názor, nebo dva. Možná také, že se pan Neckář začne chovat slušněji a přestane šňupat v adresách, aby se před dámou neshodil.

[ Parent ]
 
 
SN (none / 0) (#7)
--Vaclav Neckar mladsi prosim-- 20.02.2003 02:23:50 MET
(User Info)

My jsme se nezajimali o VASI identitu, nybrz o moznou novou identitu pana Tengu. Nechte to spat clovece.

Co se clanku tyce, jen me mrzelo, ze by nova osoba na Sprse mela byt subjektem vubec prvniho vedomeho odmitnuti. Prislo mi to trochu tvrde, jelikoz zde pouze zaciname. Nemyslim, ze by to byla nejaka tragedie, ten clanek se stejne nakonec odhlasuje. Nedelejme z toho aferu.

[ Parent ]
 
 
Neboj Necky, (none / 0) (#8)
--Vodnik-- 20.02.2003 02:33:15 MET
(User Info)

odmítnutí tu bylo už víc: Ivan hlasoval proti mé Mořské žence, já jsem hlasoval proti Petersovu článku o Pravoslaví, protože jsem nechtěl, aby došlo k tomu, k čemu nakonec došlo: pitvání argumentů mezi mnou a jím bez účasti ostatních. Tady v Holandsku (a asi i v Belgii, že pane Koenig) se tomu odborně říká "mrdání mravenců". Andy se uvedla sympaticky, taky doufám, že ji tu uhlídáme i nadále.

Abychom nezapomněli: další instrukce na ftp://whoisherethemuthafuckah.sn/asshole/htm


  • S čím kdo zachází, tím také - někdy! - schází
    [ Parent ]
  •  
     
    Vodnice (none / 0) (#10)
    --Vaclav Neckar mladsi prosim-- 20.02.2003 02:39:28 MET
    (User Info)

    Windows cannot access the folder. Cos to poslal?

    Mimochodem v Utrechtu jsem jednou byl na sluzebni ceste. Dorazil jsem za tmy, celou noc prselo, den jsem stravil kdesi na predmesti, druhej den jsem odplul do Bruselu a vylecil se trappistickym pivem.

    Jeste si pamatuji Ga kakken, ik heb al gekotzt. Ik heb al getan. Vreedom! Mozna Vrijdom.

    [ Parent ]
     
     
    Windows, as you know, you fool, (none / 0) (#11)
    --Vodnik-- 20.02.2003 02:46:56 MET
    (User Info)

    cannot possibly access a highly classified matter! Use your creativity, it's within the Spider itself.

    Je to vrijheid. Výše uvedené detailní analýzy mierenneukerij


  • S čím kdo zachází, tím také - někdy! - schází
    [ Parent ]
  •  
     
    Mno, já zase vítám, a doufám, že pan Koenig a Tom (none / 0) (#9)
    --Jiri Taborsky-- 20.02.2003 02:36:35 MET
    (User Info)

    mě v tom podpoří, že už konečně nemusíme čtenáře oslovovat dámo a pánové.

    Článek je pěkný a nemusí být přece provokativní. Nemusíme se alespoň hádat, jel-i to dobře nebo špatně, že tam Neffovi chcípnul pes.

    [ Parent ]
     
     
    Podpora! (none / 0) (#15)
    --Tom-- 20.02.2003 07:30:46 MET
    (User Info)

    Jasně, že nemusíme. Hlavně že ještě můžem, kdykoliv nás napadne.

    [ Parent ]
     
     
    The last frontier -:) (none / 0) (#106)
    --JN-- 21.02.2003 05:18:46 MET
    (User Info)

    Nechtěl jsem se zde zaplétat do lákání žen, ale ta snaha osamoceného pana Táborského se musí podpořit, bez ohledu na osobní riziko. Když už teda konzervativec jako já, vám má radit jak prilákat ženy a domluvit si rande, je jasné, že zdejší liberálové melou z posledního.

    Od dob, co Tom virtuosně popsal civilizované chování zdejších mužů, není důvod nechápat, proč sem ženy nepíší. Já bych jen dodal, že ono slovo "žena" je zde asi chápano jen jako slovníkový pojem v oddělení mythologie a zdejším "mužům" už moc neříká. U některých je to omluvitelné, ale u většiny k pláči. Ja vám chtěl alespon’ tuto sféru vlivu nechat bez konkurence, ale po včerejším fiasku, se na to nedá dívat.

    Včera jste zde měli ženy na válečné stezce, s touhou po pomstě a obcování. A vy se cudně schovali za bukem, doufajíc, že se alespon’ očkem mrknou a vše oddřou za vás. Nedivte se, že vám utekly. Podívejte se na pana Neffa jak zabodovoval. Ukázal trochu přímou páteř, bylo trochu dupotu, ale dnes mu zase zobou zbožně z dlaně. Když už není možne vám nic soudného říct, alespon’ si zapamatujte tuto epizodu; jak se to dělá.

    Jak to tady čtu, ona se nabízí vtíravá otazka, kdy vy jste byli naposledy na rande a večeři se ženou? Ti co občas byli, zpívají jinou a nevzpomínají jak srkali ustřice. Co to tak zkusit mluvit o nich a o něčem co zajímá je? O vas ví už i to, co nechtěji. Panove, vždyt’ vy nemáte žádnou sebedůvěru.

    Jen se podívejte, jak umí psát žena konzervativního přesvědčení. Ja to sem většinou nedávám, protože je to o vás a nechci okatě urážet. Ten citát však na vás pasuje. Cituji, protože překlad by nevystihnul ten cit toho, co říká original.

    'Liberal persuasion consists of the highbrow sneer from self-satisfied snobs ladled out for people with a 40 IQ. This is not an ideology that can withstand several hours a day of caller scrutiny where their goofball notions can be shot down by any truck driver with a cell phone.'

    [ Parent ]
     
     
    Oh Pleeease pane JN (none / 0) (#107)
    --Vaclav Neckar mladsi prosim-- 21.02.2003 06:18:34 MET
    (User Info)

    Ann Coulter?????? Klidne ji vyperu, vyzehlim, ale vydavat ji za *SKUTECNEHO* konzervativce, za ktereho jsem vas povazoval? Nezlobte se, ale to je jako vydavat Mikimauze za americkeho prezidenta. To jste se u me shodil.

    [ Parent ]
     
     
    To se tedy nezlobte Vy, pane Neckáři, (none / 0) (#108)
    --Jiri Taborsky-- 21.02.2003 06:57:18 MET
    (User Info)

    ale mluvit o něčem nesrovnatelném a užít k tomu přirovnání "to je jako vydavat Mikimauze za americkeho prezidenta", to jste teda ulít'. Zrovna dneska?

    [ Parent ]
     
     
    Re: Neckář (none / 0) (#12)
    --Sinister Nexus-- 20.02.2003 02:51:28 MET
    (User Info)

    Vy naivní ptáčátko, tak Vy jste nemohl otevřít Vodníkův folder? No ono to ani nejde, ve skutečnosti jde o odkaz na Vodníkovu evil mind, ale on Vám to jistě vysvětlí nejlépe sám. Vidím, ale že jste jinak překvapivě rozumný a tak si vezmu Vaši radu k srdci a budu diskrétní :-)

    [ Parent ]
     
     
    kruciš (none / 0) (#16)
    --Andyo-- 20.02.2003 07:35:05 MET
    (User Info)

    jen na vysvětlenou a krátce- chladná hlava nevede kroky Astona ani mé,přezkoumat lze vše,pokud nebudu muset před nějakou komis nebo výbor pro neliterární činnost a Neckaře znám asi stejně důvěrně jako vy- tedy vůbec.Občas jsme se střetli na Psu a to ve vší slušnosti.
    Pan Pecina chce jasnou větu- tu je: předloni se díky debatě na Psu a následné korespondenci podařilo přesvědčit konkrétní zákonodárce o závažné chybě v přípravě zákona,kterou následně napravili a dotyčný zákon ve své dnešní podobě je alespoň realizovatelný.
    Vloni jsme se díky komentářům dozvěděli, jak fakticky probíhala senátní rozprava o "transplantačním" zákoně.Ta největší hvězda tehdejšího senátního zmatku letos kandidovala na prezidenta.
    A jak se teď dozvíte,jaké názory má např.šéf jednoho z nejvýznamnějších podniků v zemi věru nevím. Podle mne je tedy psí debaty škoda ze závažných důvodů a jejího konce je škoda.
    Das ist alles.

    [ Parent ]
     
     
    Re: Andyo (none / 0) (#47)
    --Sinister Nexus-- 20.02.2003 20:01:02 MET
    (User Info)

    Neckaře znám asi stejně důvěrně jako vy - tedy vůbec.Občas jsme se střetli na Psu a to ve vší slušnosti.

    No, já když ho, zejména v poslední době, na Sprše vidím, napadá mě všechno možné, jen ne Děkuji za sladké přivítání, nebo jak jste to napsala, ale jinak beru! :-)

    [ Parent ]
     
     
    Pravidla (none / 0) (#25)
    --Tomas Pecina-- 20.02.2003 10:09:43 MET
    (User Info)

    Pravidel netřeba, každý má svoje vlastní a rozhodnutí je kolektivní, na základě hlasování. Nerozumím proto snaze některých vážených spoludebatníků sehnat všechny do jednoho hlasovacího houfu. K čemu? Netolerujete odlišnost?

    Přirovnání k pocitu autora článku BL nebo NP je skutečně velmi zavádějící: tam se autoři nedozvědí, co (anonymnímu) kritikovi na článku vadí, ale sklidí především odsudek vlastní osoby, včetně minulosti (pravidelně smyšlené), vzhledu, vzdělání a názorů.

    V daném případě by se autorka tedy mohla např. dozvědět, že je kráva, do roku 1968 byla v KSČ, je nemožně ošklivá, používá neoprávněně vysokoškolský titul a nemá smysl s ní diskutovat, protože bývalý komunista je něco jako bývalý černoch.

    Abych neskončil pesimisticky, něco pozitivního a schopného diskuse. V BL jsem se řídil těmito "osobními" redakčními pravidly, která v odlehčené formě aplikuji i na Sprše:
    1. Článek musí obsahovat buď novou informaci, nebo novou reflexi (řekněme "myšlenku"), neměl by to být jen převyprávěný obsah včerejších novin (à la Petr Jánský a někdy i Karel Mašita).


    2. Všechna fakta musejí být prověřitelná ("přezkoumatelná"), minimálně odkazem na zdroj nebo přinejhorším konstatováním, že cosi se proslýchá (a tedy caveat lector). Nejasná spiklenecko-senzační odhalení, jaká pravidelně činíval Štěpán Kotrba, podobně jako manipulativní náznaky, kdo za čím nebo kým stojí, jsem odmítal.


    3. Demagogie se nepřipouští. Rozhodovat podle tohoto pravidla je asi vůbec nejtěžší, protože rozdíl mezi racionální a demagogickou argumentací je svou podstatou in the eye of the beholder a co je pro jednoho brilantní filipika, zhodnotí druhý jako tupý propagandistický žvást.


    4. Emoce (v přiměřené míře) jsou v pořádku, ty do žurnalistiky patří, nikoli ale emotivní útoky nebo manipulace.


    5. Skrytý lobbying je nepřípustný; pokud má autor ve věci vested interest, musí to jasně deklarovat např. v závěrečném deskriptoru (to je ta věta v závorce za textem, kde redakce píše, co je autor zač).


    6. Vady formy nevadí, pokud je obsah zajímavý, ale kvalitu článku samozřejmě snížují. Může se tedy stát, že tentýž text by bez odstavců a diakritiky nevyšel, kdežto ve standardní úpravě ano.


    7. Hodnotí se vždy kvalita textu, nikoli "zasloužilost" nebo "VIPovitost" autora (i to způsobovalo v redakci BL spory, protože ŠOK chtěl pro zvýšení prestiže deníku publikovat texty poslanců ČSSD).


    8. Co naopak vůbec roli nehraje, je subjektvní souhlas nebo nesouhlas redaktora s obsahem článku. Jsou-li argumenty v pořádku (nebo aspoň budí zdání legitimity), musí vyjít, naopak nemůže vyjít text, který hájí moje stanovisko, ale demagogicky.



    * STÁVKOVÁ POHOTOVOST!

    [ Parent ]
     
     
    pane Pecino (none / 0) (#28)
    --Michaela Tomanova-- 20.02.2003 10:49:45 MET
    (User Info)

    mohl byste se snazit prestat neustale prekrucovat me komentare?

    "Nerozumím proto snaze některých vážených spoludebatníků sehnat všechny do jednoho hlasovacího houfu. K čemu? Netolerujete odlišnost?"

    Skutecne mate pocit, ze po necem takovem volam? Opravdu si myslite, ze jsem tak blba? Hlasovaci houf a netolerance odlisnosti je ponekud demagogicky zaver z meho navrhu.

    Pokusim se vam naznacit, cemu jsem se chtela vyhnout. Dovedeno ad absurdum, ale proto byste mohl mit zrovna vy pochopeni.

    Clanek stoji v rade: Tomanova hlasuje podle toho jestli ma bile nebo cerne kalhotky, Pecina jestli mu neujela tramvaj, Taborsky podle toho jak je na tom zrovna s pani Dasou, Vodnik jestli splnil denni normu nachytanych dusicek, Koenig podle toho kterou nohou vylezl z postele, atd atd (jiste vsichni zmineni prominou a pochopi, ze slo o ilustarcni priklady bez vztahu ke skutecnosti)

    Pripada vam, ze z toho pak bude dobry a kvalitni internetovy disusni klub? Mozna ze i tak ano. To je klidne mozne.

    V tom pripade mi staci, kdyz mi reknete, "jo, pro nas je dulezitejsi aby si hlasovala podle barvy kalhotek, nez podle toho co si o tom myslis" pripadne "je uplne jedno cim se budes ridit, nas to nezajima"

    Krome toho, vetsinou ti stejni lide, kteri pro nebo proti clankum hlasuji, jsou zaroven potencialnimi autory, takze uz jenom kvuli tomu by to mozna nebylo od veci...

    Byl to jen navrh, ktery vyplynul z udivu nad tim, jak muze nekdo zamitnout tak svizne napsany a komentaru jiste hodny clanek jako byl ten andyo.

    [ Parent ]
     
     
    jejda .. (none / 0) (#33)
    --anthony-- 20.02.2003 14:17:57 MET
    (User Info)

    .. , proč zrovna barva kalhotek ?

    [ Parent ]
     
     
    Vám (none / 0) (#49)
    --max-- 20.02.2003 20:06:23 MET
    (User Info)

    asi záleží jen na tom, zda jsou čistý co?

    [ Parent ]
     
     
    Klidne mi tu tykej maxi, (none / 0) (#51)
    --Michaela Tomanova-- 20.02.2003 20:13:50 MET
    (User Info)

    uz jsem tady stejne jednou vykecala jak jsme byli U zvonecku. :)

    Jinak odpoved je doufam nabiledni.

    Co Culda odpovedel nebo porad dela mrtveho brouka?



    [ Parent ]
     
     
    To byl (none / 0) (#58)
    --max-- 20.02.2003 21:49:57 MET
    (User Info)

    dotaz Anthonymu.

    Je mi jasný, že odpověď je nabílení i aviváž.

    Jo U zvonečku, dobře tam vařej.

    Hlídací pes demokracie svojí bleše v kožichu vždycky odpovídal, teď ani neštěkne. Asi nová taktika. Uvidíme. Nejpozději na VH. :)


    [ Parent ]
     
     
    já se ovšem v ženskejch (none / 0) (#61)
    --anthony-- 20.02.2003 21:53:25 MET
    (User Info)

    .. nevyznám, takže mi není jasný ani bílení, ani aviváž, natož pak proč jsou kalhotky pro ženský tak důležitý, že na ně myslí i při psaní příspěvků do sprchy ...:)

    [ Parent ]
     
     
    Pane Klabačko (none / 0) (#63)
    --Sinister Nexus-- 20.02.2003 22:02:35 MET
    (User Info)

    Prosím, zjednejte si pořádek, než se Vám tento thread úplně vymkne z rukou...

    [ Parent ]
     
     
    zajímavé přívlastky ..:)) (none / 0) (#57)
    --anthony-- 20.02.2003 21:43:40 MET
    (User Info)

    černé , bílé, barevné, čisté nebo špinavé, voňavé nebo ... , ovšem také oblečené nebo "dole" ...

    Ale hlavně PROČ ONY ? Proč to není třeba o barvě bot, barvě laku na nehty, barvě auta, barvě ponožek, barvě čehokoli jiného ... ??

    [ Parent ]
     
     
    No proto, (none / 0) (#62)
    --max-- 20.02.2003 21:58:05 MET
    (User Info)

    že mají náboj, narozdíl od těch ostatních věcí co jste jmenoval.

    [ Parent ]
     
     
    tak to máte svatou pravdu .. (none / 0) (#65)
    --anthony-- 20.02.2003 22:05:13 MET
    (User Info)

    dokonce si myslím, že to pan Pecina dočetl jen k větě "... Tomanova hlasuje podle toho jestli ma bile nebo cerne kalhotky..." a dál už se jen zasnil ... :) A také proto se v podstatě ani nezmohl na další odpor :)


    [ Parent ]
     
     
    Proč by? (none / 0) (#69)
    --max-- 20.02.2003 22:40:09 MET
    (User Info)

    Třeba je nosí taky.

    [ Parent ]
     
     
    Paní Tomanová, (none / 0) (#38)
    --Jiri Taborsky-- 20.02.2003 17:15:06 MET
    (User Info)

    pan Pecina a každý jiný má neoddiskutovatelné právo hlasovat o kterémkoliv článku jak chce a nemusí to vysvětlovat. Ostatně, nevím doposud o článku, který by byl hlasováním zatracen.

    Naopak nesouhlasím s panem Pecinou ve věci těch restriktivních, velmi relativistických podmínek. Snad jen ve vyjimečných případech, kdy fakta musí být prokazatelná, jako například při barvě kalhotek.

    Článek autorky Andyo se mi líbil a sdělení, že můj hlas byl poslední kapkou k naplnění poháru pro uveřejnění mě těší. Přidat poslední kapku, to bylo vždycky moje. Váš smysl pro inteligentní humor, paní Tomanová, nejenom v posledním komentáři, se mi moc líbí a doufám, že tady z něho ukápnete častěji.


    [ Parent ]
     
     
    Podas prst,chnapne se cela ruka (none / 0) (#32)
    --HUSITA-- 20.02.2003 14:06:14 MET
    (User Info)

    Jit na pomoc Tomasovi je nosit drivi do lesa,nicmene nazor na to neustale hanrdkovani jak ta sprcha ma vsi.

    BL jsou v hajzlu a chcipl Pes, takze myslim ze po nekolika vterinach truchleni bych navrhoval aby misto stale opakovanych ctverylek s mrtvolami( neco jako malgasove delaji se svymi zvecnelymi pribuznymi)si pisatele GET A LIFE!
    Co se tyce "cenzury" ,nejlepsi odpoved Culikovi bylo vymazat zalozku,stejne se Psem. Pokud by k podobne buzeraci doslo zde,nasledovalo by stejne.Provozovatele maji pravo byt od briliantnich az po idioty,a to jim nikdo kdo zabrousi do techle
    hospudek na drate nemuze upirat.

    [ Parent ]
     
     

    Černou křídou do komína | 111 comments (111 topical, 0 editorial, 0 pending)
    Komentáře: Zobrazení: Řazení:

    Základní nabídka
    - registrace nového uživatele
    - jak na to (aktualizace 19.1.03)
    - časté dotazy
    - vyhledávání

    Login
    Jméno:
    Heslo:
     
    Registrace nového uživatele

    Komentáře chronologicky (15)
    - Neviditelná Kočka by --Jan Klabacka--
    - Nikoliv by --HUSITA--
    - Rone, by --Ales Zeman--
    - To se tedy nezlobte Vy, pane Neckáři, by --Jiri Taborsky--
    - Oh Pleeease pane JN by --Vaclav Neckar mladsi prosim--
    - The last frontier -:) by --JN--
    - Vysvetleni by --HUSITA--
    - Husito , Husito:-) by --Astr--
    - paneTaborsky by --Astr--
    - Kdo se stará po pár ochtlíkách puškvorcové nebo by --Jiri Taborsky--
    - Proti ústřicím nemám nic, naopak. by --Jiri Taborsky--
    - Tak to dopadne! by --Petr Motyka--
    - Ochtlik pusvorcove. by --Petr Motyka--
    - Poslyšte, pane Motyko, by --Jiri Taborsky--
    - Mám si Vaše šílené rouhání vysvětlit tak, by --Sinister Nexus--

    Powered by Scoop
    Všechny ochranné známky a autorská práva na této stránce náleží jejich příslušným vlastníkům. Autorská práva ke článkům a komentářům vlastní jejich příslušní autoři.
    Provozovatel systému nezodpovídá za obsah kteréhokoliv autorského díla zde uvedeného. Podrobnosti viz. plné znění podmínek.

    registrace nového uživatele | jak na to | časté dotazy | vyhledávání || odpadkový koš | kompletní deníky