Sprcha - denní dávka zdravé kritiky pro osvěžení mysli
Denní dávka zdravé kritiky pro osvěžení mysli
 Titulní strana   Všechny články   Všeobecná diskuse   Deníky 
 Co je nového   Co se píše jinde   Politika   Kultura   Média   Technologie   Internet 
Komentáře: Zobrazení: Řazení:
Klaus je mrtev, ať žije Klaus! | 171 comments (171 topical, editorial, 0 pending)
Husita (5.00 / 1) (#58)
--Tomas Pecina-- 02.03.2003 00:36:50 MET
(User Info)

Já si v takových případech tiše říkám "Hic Rhodos, hic salta", a nahlas se zmiňuji o nejznámějších českých reemigrantech (Kotas, Kožený, Kavan, Lánský atd.).


* STÁVKOVÁ POHOTOVOST!

[ Parent ]
 
 
Tomasovi (none / 0) (#59)
--HUSITA-- 02.03.2003 02:19:09 MET
(User Info)

Je to VASE DOMOCECHU vina ze jste misto dani pasu bez cavyku desetiticum slusnych lidi
kteri po vas nanejvys chteli co jste jim ukradli, dali sve penize a duveru hochstaplerum a podvodnikum.

Jo neni to sranda,kdyz domocech ktery bydli v ukradenem si polepsi
okrast bezpasoveho cecha dvoj-trojnasobnou cenou v hotelu ci restauraci aby pak ty penize investoval u kozenyho???
poeticka justice???:-))))

Lidi z me emigracni doby by nepodali Kavanovi sklenku vody, a vy si ho tam pestujete malem na semeno:-))))
Skandal za skandalem a furt se prasi za kocarem:-))))

[ Parent ]
 
 
Kolektivní vina (none / 0) (#63)
--Tomas Pecina-- 02.03.2003 09:11:30 MET
(User Info)

Nejenže jsem nedal kupóny V. Koženému, ale kupónové privatizace jsem se vůbec neúčastnil, a od počátku nesouhlasím ani s vyloučením emigrantů z restitucí (které mělý být podle mého přesvědčení širší, zahrnující období 1938-1989 a všechny oprávněné osoby), ani s upíráním dvojího občanství osobám, které v minulosti československými občany byly.

Uznávám, že ty nemůžeš za Koženého, Lánského a spol., ale ty uznej, že ne všichni "domočeši" mohou za současné poměry, např. za - jak to kdosi trefně označil - "volbu Klause zahradníkem".


* STÁVKOVÁ POHOTOVOST!

[ Parent ]
 
 
Kolektivni vina (none / 0) (#64)
--HUSITA-- 02.03.2003 10:16:34 MET
(User Info)

Je kazdeho kdo souhlasil/souhlasi s tou idiotickou zastupitelskou parlamentni demogracijii s potupnymi usmesky" my jsme v Evrope" "my nejsme na divokem zapade" " my mame historii" " my tu nepotrebujeme volebni humbuk" " a to aby me politici otravovali,to tak este" " a kdo vi jak by lidi volili nejakyho hokejistu ".

Joo Tomasi ,na zacatku 90-tyho jsem byl na dejchanku s yntelektualni
smetankou(asi 25) plnou tech privesku za jmenem ,kde si delali prdel z toho divosskyho systemu v ameerice a jak civilizovane se bude v cesku vladnout.Hahaha:-)))))))))))))))))))))))
Kdo se smeje naposledy,i s dlouhym vedenim...se smeje nejlip:-)))))

[ Parent ]
 
 
Husítku (none / 0) (#65)
--Andyo-- 02.03.2003 10:29:49 MET
(User Info)

a proč se vlastně smějete? Vy jste zavedl demokracii v Americe,takže teď s pocitem dobře vykonané práce sledujete pokusy v Evropě? To by ten váš znechucený nadhled vysvětlovalo. Nebo jste přijel do Ameriky(a uniklo vám nepříjemné zjištění, že demokracii v té zemi zavedli potomci směšné Evropy) k hotovému a začal využívat něco,na čem nemáte vůbec žádnou zásluhu? Co vlastně máte společného s Husity?

[ Parent ]
 
 
aaaa mame tu vyzvedace (none / 0) (#66)
--HUSITA-- 02.03.2003 10:50:04 MET
(User Info)

"Co vlastně máte společného s Husity?"
Prd!!
ale pro zvedavce...je to celkem kratsi a srozumitelnejsi prezdivka nez spousta jinych,ne?
Ale i kdyby byl praaaaaadedek sam Zizka,menilo by to neco na tehle kecarne???

"a uniklo vám nepříjemné zjištění, že demokracii v té zemi zavedli potomci směšné Evropy"

No ti potomci jaksi s Evropou skoncovali, po tom co z ni pred tou zavedenou gulturou utekli.

Co se tyce tech "pokusu" Evropy , je to jako by ztratili recept na led:-)))))

Znechuceny nahled muzu mit coby cesky obcan do jakyho bordelu nas banda grazlu dostala a taky se angazuji aby se stala naprava.


[ Parent ]
 
 
Emigrace (none / 0) (#67)
--Tomas Pecina-- 02.03.2003 11:33:09 MET
(User Info)

Tím se diskuse stáčí tam, kde skončila před čtyřemi lety (viz zde).


* STÁVKOVÁ POHOTOVOST!

[ Parent ]
 
 
nanestesti (none / 0) (#68)
--HUSITA-- 02.03.2003 11:46:26 MET
(User Info)

je to stale aktualni.

"Last but not least, there is the naivety common to all Westerners who wonder how such simple things as a phone or a lawsuit might not function properly in the Czech Republic, and jump to easy conclusions without properly studying the often sophisticated mechanics of why these things do not work.

To je to jak je vysvetlovano, ze cesi ztratili recept na vyrobu ledu a ted nekolik vyzkumnych ustavu:-))))))))

SOPHISTICATED MECHANICS...HAHAHAHA to se ti ale povedlo:-))))))))

Divis se ze sibenice pro zmiji neni dost?????

"government of Vaclav Klaus was clearly anti-emigrant and did very little to resolve the situation"

Tohle je Tomasi prorocke a zaslouzis potlesk a tucet ataboy-u.

"One thing is certain: if there is to be any improvement in relations between Czechs in the Czech Republic and Czechs abroad, there will need to be a completely new government in Prague with a completely new set of priorities."

A O TO MNE JDE!!!!!!!!

[ Parent ]
 
 
Telefony (none / 0) (#69)
--Tomas Pecina-- 02.03.2003 11:49:36 MET
(User Info)

To mi připomíná ten starý vtip, jak si Čech stěžuje tetičce-Čechoameričance, že už deset let čeká na zavedení telefonu, a ona mu odpovídá: "Já tě, hochu, obdivuju, že máš takovou trpělivost. To já už bych si dávno ten telefon objednala u jiné společnosti!


* STÁVKOVÁ POHOTOVOST!

[ Parent ]
 
 
Klaus kmotr telekomu?? (none / 0) (#70)
--HUSITA-- 02.03.2003 11:53:26 MET
(User Info)

Neni to ze soudruh klaus dal velkou prizen telekominikum aby se drzel monopol co nejdyl,internet zpomalil ....nebo se mylim?

[ Parent ]
 
 
Tomasovi..otazka na nedeli (none / 0) (#71)
--HUSITA-- 02.03.2003 13:25:14 MET
(User Info)

A samozrejme pro mistni legal-eagles

Ceskoslovensky obcan v roce 67 "ztrati" obcansky prukaz.

" Povinnosti obcana

ztratu, odcizeni, poskozeni nebo zniceni obcanskeho prukazu hlasi obcan na okresnim uradu nebo obecnim uradu poverenym vedenim matrik. Odcizeni obcanskeho prukazu lze nahlasit i na Policii CR
Obcansky prukaz je obcan povinen prevzit osobne !!! "

A tedy obcan prijde na svuj patricny ourad a rekne ...POSLUSNE HLASIM.....prosim vystavte mi NAHRADNI obcansky prukaz.

Pak vytahne tri papiry

rodny list
doklad o statnim obcanstvi - "Osvedceni o statnim obcanstvi" vydava pouze okresni urad podle mista trvaleho bydliste a toto osvedceni je osvobozeno od spravniho poplatku

doklad o rodnem cisle

co se stane?

Je nejaky mechanismus NAHRADY jinym formularem nez vyplnenim ZADOSTI O VYDANI OBCANSKEHO PRUKAZU?

Navrhuji se podivat na ZADOST O VYDANI

http://www.mvcr.cz/agenda/blankety/2000/0965_00.pdf

Je to zajimavy dokument

Dokument zada o vydani OBCANSKEHO PRUKAZU.

Prukaz OBCANA CEHO???
Je se treba ptat?
Nebot se dokument pta na STATNI OBCANSTVI.To se tam ma vyplnit.
Znamena to ze obcansky prukaz muze dostat neobcan s obcanstvim cizim????????????Anebo je to jenom TRIK rict oooops s cizim obcanstvim nic nedostanete?

Potom by to nebyl asi obcansky prukaz ale IDENTITY card/booklet kdo vi
jak tomu rict.

Nicmene klicova cast dokumentu se pta na TRVALE BYDLISTE.

Je cesky obcan povinen mit TRVALE BYDLISTE??

Proc?

Neni to diskriminativni ,zvlast proti jistym segmentum spolecnosti
...bezdomovci,cigani, bohati cestovatele v kamperu jen uzivajici postovni schranku??





[ Parent ]
 
 
Občanka (none / 0) (#73)
--Tomas Pecina-- 02.03.2003 14:50:17 MET
(User Info)

Žádat o vydání občanského průkazu v tvém případě nemá valný smysl, pro všechny praktické účely postačí cestovní pas, jehož jedinou nevýhodou je, že má méně odolnou formu a je neskladnější.

Zákon o občanských průkazech je defektní (což není u českých zákonů výjimka), protože nestanoví, který orgán je příslušný k vydání občanského průkazu u osoby bez trvalého bydliště na území ČR, nicméně lze mít za to, že jím bude okresní úřad určený podle místa trvalého bydliště v době narození.

Pokud jde o trvalé bydliště a jeho zápis, mít trvalé bydliště není tvoje povinnost a už vůbec není povinnost mít je na území ČR. Můžeš se rozhodnout, jestli chceš zapsat adresu v cizině nebo jestli zápis o trvalém bydlišti v průkazu zapsaný mít nechceš vůbec.

Průkaz musíš převzít osobně na okresním úřadu, který ti ho vystavil (protože nemáš trvalý pobyt v ČR, nemůžeš určit jiný úřad).

To je vše, žádnou složitost v tom nevidím.


* STÁVKOVÁ POHOTOVOST!

[ Parent ]
 
 
To je prave" (none / 0) (#74)
--HUSITA-- 02.03.2003 16:28:54 MET
(User Info)

Ta vec, ja celkem o obcanku nemam zajem...ovsem Jirinka majic stejne dokumenty s nahradni obcankou neuspela , aspon tak to popisovala.

[ Parent ]
 
 
JF (none / 0) (#77)
--Tomas Pecina-- 02.03.2003 16:55:08 MET
(User Info)

Neuspěla patrně proto, že neprokázala české občanství. Nebo z jiného důvodu?


* STÁVKOVÁ POHOTOVOST!

[ Parent ]
 
 
Prokazani JF (none / 0) (#78)
--HUSITA-- 02.03.2003 17:35:31 MET
(User Info)

Predstavme si paralelni pripad :

Babka stejneho puvodu, tedy ceska ze zapadle lhoty, nekde nenalezitelne zalozila obcansky prukaz nekdy v 60-tych letech a DO DNES SE NEPOSTARALA O NAHRADU.
Sice za vlasy pritazene, ale podle toho jak se zije na vesnici..mozne.
Jsou lidi kteri mi rekli ze namaji obcanku i rok.

Jak takova babka krome RODNYHO LISTU a snad priseznych prohlaseni prokaze ze je ceskou obcankou?

[ Parent ]
 
 
Prokázání občanství (none / 0) (#79)
--Tomas Pecina-- 02.03.2003 19:14:47 MET
(User Info)

Prokáže ho osvědčením, které jí vystaví okresní úřad. Takové osvědčení JF ale nemůže získat (bez nového nabytí občanství stejným postupem, jako jsi ho nabyl ty), protože je s největší pravděpodobností vedena v evidenci osob, které pozbyly občanství (viz § 23, odst. 1, zákona č. 40/1993 Sb.).


* STÁVKOVÁ POHOTOVOST!

[ Parent ]
 
 
uprava?? (none / 0) (#80)
--HUSITA-- 02.03.2003 20:50:08 MET
(User Info)

konecna uprava zakona o obcanstvi za kterou se zasazuji je definovana zhruba tak....Kdo byl Ceskoslovenskym obcanem a po roce 1948 a pred rokem 1989 byl zbaven obcanstvi ci povazovan za neobcana ceskoslovenskeho statu a nasledniku je na pozadani a overeni matrikou povazovan a uznan ceskym obcanem jakoby se predchozi ukony po roce 1948 nekonaly.

To znovuuznani ted je hnusny trik.Je to takove "odpusteni" "hrichu".
Je to buzerace..mne to stalo za to.
Ale co je prirozene a nezcizitelne by nemelo byt statem horkotezko vydavano.

To vyseuvedene by melo za dusledek ze
kdokoliv kdo ma zajem by zasel do matriky( mechanika tohohle by mohla vyzadovat rodny list, mozna i svedky...nemam zajem o azbucke mafiany v mrtvych dusich).
Ale urcite by to pritahlo nekolik desitek tisic cechu,kdyz uz ten pocet klesa rapidne z 10 melounu:-))))))

Nejezdili by RODILI CESI CIZINCI na hroby svych predku.



[ Parent ]
 
 
Úprava (none / 0) (#81)
--Tomas Pecina-- 02.03.2003 21:11:09 MET
(User Info)

Taková úprava by byla retroaktivní a porušovala by řadu mezinárodních závazků (mj. i naturalizační úmluvu s USA). Co platí teď, je maximum možného.

Zcela jinou věcí je vázání majetkových restitucí na současné občanství oprávněné osoby. Proti tomu měly být dávno podány ústavní stížnosti (ty nejsou na občanství stěžovatele vázány) a poté žaloby na Českou republiku u Evropského soudu pro lidská práva.


* STÁVKOVÁ POHOTOVOST!

[ Parent ]
 
 
porusovani (none / 0) (#82)
--HUSITA-- 02.03.2003 21:27:22 MET
(User Info)

boze hlavne neporusit tu mnichovskou nebo se sovetskym svazem na vecne

[ Parent ]
 
 
Přesně tak (none / 0) (#83)
--Tomas Pecina-- 02.03.2003 21:39:42 MET
(User Info)

K tomu vede koncepce kontinuity právního řádu s komunistickým režimem (s níž, jak jistě víš, od počátku nesouhlasím).


* STÁVKOVÁ POHOTOVOST!

[ Parent ]
 
 
Naturalisační úmluva (none / 0) (#95)
--Guy Peters-- 04.03.2003 16:18:40 MET
(User Info) http://artax.karlin.mff.cuni.cz/~peters/index.html

je z roku 1928, tudíž ji ji podepisoval tatíček Masaryk a rovněž Beneš. Když se Vám nelíbí, tak nadávejte na ně, nikoliv na Sovětský svaz či Mnichov.

[ Parent ]
 
 
defektivnost (none / 0) (#75)
--HUSITA-- 02.03.2003 16:52:41 MET
(User Info)

Prestupky na useku obcanskych prukazu

(1) Prestupku se dopusti ten, kdo


a)
umyslne znici, poskodi nebo zneuzije obcansky prukaz nebo potvrzeni o obcanskem prukazu,


b)
nesplni povinnost pozadat o vydani obcanskeho prukazu v pripadech stanovenych zakonem o obcanskych prukazech,


c)
na opakovanou vyzvu nepredlozi pozadovane doklady k vydani obcanskeho prukazu nebo se bez radne omluvy nedostavi na prislusny okresni urad k provedeni ukonu souvisejicich s vydanim obcanskeho prukazu,


d)
neprevezme osobne obcansky prukaz a neodevzda dosavadni obcansky prukaz nebo potvrzeni o obcanskem prukazu v pripadech stanovenych zakonem o obcanskych prukazech,


e)
poskytne nebo prijme obcansky prukaz jako zastavu nebo odebere obcansky prukaz pri vstupu do objektu nebo na pozemek,


f)
nesplni povinnost neprodlene ohlasit poskozeni, zniceni, ztratu, odcizeni a zneuziti obcanskeho prukazu,


[ Parent ]
 
 
Nerozumím (none / 0) (#76)
--Tomas Pecina-- 02.03.2003 16:54:17 MET
(User Info)

Jestli mluvíš o svém "přestupku" z roku 1967, ten je promlčen (přestupky se promlčují po jednom roce od spáchání).


* STÁVKOVÁ POHOTOVOST!

[ Parent ]
 
 
Formulář na občanku (none / 0) (#97)
--Guy Peters-- 04.03.2003 16:48:54 MET
(User Info) http://artax.karlin.mff.cuni.cz/~peters/index.html

Většina formulářů je stupidních, takže se nelze divit, že i tento. Kolonka na občanství je zhola zbytečná, neboť občanka občanství potvrzuje a cizinci ji nelze vydat. Pokud tedy chtěli žadatele přinutit k čestnému prohlášení, že je občan ČR, stačilo tento údaj předtisknout.

"Nicmene klicova cast dokumentu se pta na TRVALE BYDLISTE. Je cesky obcan povinen mit TRVALE BYDLISTE??" To vůbec není pravda. Formulář se ptá na *trvalý pobyt*. To je něco zcela jiného. "Trvalé bydliště" je pleonasmus a la lidová demokracie, neboť bydliště je místo, kde se fysická osoba hodlá *trvale* zdržovat. Má jej většina lidí. Trvalý pobyt občana ČR je místo, kde je úředně hlášen. Tato povinnost tady skutečně je. A dokud tady budou (na rozdíl od UK, USA apod.) občanky, tak asi bude i nádále.

[ Parent ]
 
 
Trvalý pobyt (none / 0) (#99)
--Tomas Pecina-- 04.03.2003 17:10:35 MET
(User Info)

Podle zákona nemáte povinnost mít trvalý pobyt. Soudím, že opak by byl protiústavní.


* STÁVKOVÁ POHOTOVOST!

[ Parent ]
 
 
§ 10 zákona o evidenci obyvatel (none / 0) (#100)
--Guy Peters-- 04.03.2003 17:26:42 MET
(User Info) http://artax.karlin.mff.cuni.cz/~peters/index.html

je poněkud nejasný. Zřejmě máte pravdu, že z tohoto zákona povinnost mít trvalý pobyt nevyplývá. Nicméně podle zákona o občanských průkazech máte povinnost mít občanku. A povinným údajem je údaj o trvalém pobytu.

[ Parent ]
 
 
Trvalý pobyt II (none / 0) (#102)
--Tomas Pecina-- 04.03.2003 17:54:19 MET
(User Info)

Povinný je toliko ve smyslu, že pokud trvalý pobyt máte, musíte si ho nechat zapsat.


* STÁVKOVÁ POHOTOVOST!

[ Parent ]
 
 
Občanský průkaz (none / 0) (#103)
--Tomas Pecina-- 04.03.2003 17:56:37 MET
(User Info)

Mimochodem, pokud trvalý pobyt na území ČR nemám, nemusím mít ani občanský průkaz (§ 2, odst. 2, zákona o OP).


* STÁVKOVÁ POHOTOVOST!

[ Parent ]
 
 

Klaus je mrtev, ať žije Klaus! | 171 comments (171 topical, 0 editorial, 0 pending)
Komentáře: Zobrazení: Řazení:

Základní nabídka
- registrace nového uživatele
- jak na to (aktualizace 19.1.03)
- časté dotazy
- vyhledávání

Login
Jméno:
Heslo:
 
Registrace nového uživatele

Komentáře chronologicky (15)
- Díky za info by --Guy Peters--
- Versus "na odpadky" Brouku Superpytlíku. by --Jiri Taborsky--
- Obecný soud by --Guy Peters--
- Bezdomovci (n+2) by --Tomas Pecina--
- Workhouses by --Guy Peters--
- Bezdomovci (n+1) by --Tomas Pecina--
- Bezdomovci II by --Guy Peters--
- Bezdomovci by --Tomas Pecina--
- Ad pontes by --Guy Peters--
- Re: Pravomoci by --Guy Peters--
- Miliony by --JardazPisku--
- Sliby-chyby by --Tomas Pecina--
- Re: Pravomoci by --JardazPisku--
- Mosty by --Tomas Pecina--
- To máte naprostou pravdu, pane Pecino! by --Jiri Taborsky--

Powered by Scoop
Všechny ochranné známky a autorská práva na této stránce náleží jejich příslušným vlastníkům. Autorská práva ke článkům a komentářům vlastní jejich příslušní autoři.
Provozovatel systému nezodpovídá za obsah kteréhokoliv autorského díla zde uvedeného. Podrobnosti viz. plné znění podmínek.

registrace nového uživatele | jak na to | časté dotazy | vyhledávání || odpadkový koš | kompletní deníky