Sprcha - denní dávka zdravé kritiky pro osvěžení mysli
Denní dávka zdravé kritiky pro osvěžení mysli
 Titulní strana   Všechny články   Všeobecná diskuse   Deníky 
 Co je nového   Co se píše jinde   Politika   Kultura   Média   Technologie   Internet 
Komentáře: Zobrazení: Řazení:
Američané odposlouchávají členy OSN | 36 comments (36 topical, editorial, 0 pending)
Jen pro upresneni (none / 0) (#17)
--Vaclav Pisecky I-- 03.03.2003 22:33:27 MET
(User Info)

bych rozdelil pojem odposlouchavani na:

  1. monitorovani telefonickych hovoru, elektronicke posty, konverzace a papirovych dokumentu soucasnymi pozorovacimi prostredky - to je to o co nejspise jde v uverejnenem pripade

  2. aktivni implementace odposlouchavacich zarizeni - bugs do kancelari ci na telefonni linky - coz nikdo neprizna, ze se deje a pochybuji, ze se delo v uvedenem pripade. To jen Rusove postavili emerycanum novou ambasadu v Moskve jako jedno velike ucho prodratovane rovnou do Kremlu.

  • pm.sf.ca
    [ Parent ]
  •  
     
    Otazky (none / 0) (#20)
    --Vaclav Neckar mladsi prosim-- 04.03.2003 00:24:02 MET
    (User Info)

    1. Jake jsou ty soucasne monitorovaci prostredky? Mimo stenic teda? Jako ze nekdo stoji a posloucha co si rikaji, nebo sekretarka udela kopii dopisu? Oboji by bylo myslim ilegalni. Jak vlastne funguje ten bajny Echelon? Nejsem v tomhle oboru sbehly.

    2. A co ten Boeing, co postavili pro cinskeho pohlavara a oni tam pak ty stenice nasli?

    Taky bych se divil, kdyby USA NEodposlouchavaly hovory v OSN. Jak rika Muhammar Putin, asi je to normalni a dela to kazdy. Souhlasim, ze v tomto pripade je to neoverena domnenka, nicmene asi blizka pravde.

    [ Parent ]
     
     
    Taky na to nejsem odbornik, (none / 0) (#21)
    --Vaclav Pisecky I-- 04.03.2003 00:35:08 MET
    (User Info)

    ale mobily a emajl jdou spehovat bez stenic, sikovna uklizecka vytridi kos na odpadky a blondatej barmance v East Village prozradi Kamerunsky Kato i kolik ma kmenovy nacelnik zen a jak casto si chewleak obraci trenky.

    Boeing byl druhej priklad, ale nevim jestli jsou kancly RB zadratovany. Ja bych rekl, ze ne, preci jenom Krovak vladne teprve par let.

  • pm.sf.ca
    [ Parent ]
  •  
     
    No jo (none / 0) (#22)
    --Vaclav Neckar mladsi prosim-- 04.03.2003 00:51:55 MET
    (User Info)

    Ale spehovani se stenicemi nebo bez stenic je myslim z principu to same a oboje nelegalni. Zakodovane mobily jako GSM, CDMA nebo TDMA navic pouze s vybavou, ktera je mnohonasobne drazsi nez stenice. Myslim, ze ani dratovy telefon neni treba spehovat stenici, staci aby agent NSA navstivil Verizon a v ramci boje proti terorismu pozadal o napichnuti linky na switch-boardu.

    Mozna vlad123 bude kauzu sledovat a nabidne nam update, aby to nebyl jen stek do vetru. Treba si ti pitomci nahrali na zaznamnik vlastni hovory jako cesti poslanci. :-)

    [ Parent ]
     
     
    Mezinarodni politika neni prochazkou (none / 0) (#23)
    --Vaclav Pisecky I-- 04.03.2003 01:12:32 MET
    (User Info)

    ruzovou zahradou s tichym rozhovorem zucastnenych. Obcas u toho nekteri tlucou kruskama do stolu.

    Me by spis zajimalo, proc se novy Kocourkovsky president nezna k temhle borcum. Oni jsou na nej hodne pysni, ale Vasik na svych biostrankach jenom mlzi o smirovani Cato Institutu a AEI a o tehle kamaradech mlci jako ryba.

    Zacinam verit svemu konspiracnimu uletu o guinejskem prasatku nadnarodnich born again kapsvazaku ;-)))

  • pm.sf.ca
    [ Parent ]
  •  
     
    Drátování, špiclování, atd. (none / 0) (#24)
    --Vodnik-- 04.03.2003 01:17:27 MET
    (User Info)

    S pomocí těchto a dalších "nelegálních, ale běžných" metod (cf. Putin, Muhammar), jako mučení, vydírání, preventivní invaze/válka atd. stála a padala existence sovětské "říše zla" po tři čtvrtě století. Že v tom Rusko pokračuje, nikoho nepřekvapí.

    Pravděpodobnost, že Rusko ovládne svět se blíží nule. Pravděpodobnost, že svět ovládnou USA (nebo někdo jejich prostřednictvím) se blíží jistotě. Budou-li k tomu používat rozličné uvedené "nelegální ale běžné" metody, máme se věru nač těšit!


  • S čím kdo zachází, tím také - někdy! - schází
    [ Parent ]
  •  
     
    Empire (none / 0) (#25)
    --Vaclav Neckar mladsi prosim-- 04.03.2003 01:58:29 MET
    (User Info)

    Precetl jsem si pred nekolika mesici knihu Michaela Hardta a Toniho Negriho Empire. Nikomu ji nedoporucuji cist, sloh mi silne pripominal Nietzcheho Tak pravil Zarathustra. Z osmdesati procent jsem premyslel o knedlikach, pivu a zenskejch, zatimco mi oci klouzali strankama a nikdy jsem nebyl schopen nic z precteneho pouzit.

    Nicmene v tech dvaceti procentech, kdy me to davalo smysl, se hovorilo o tom, ze koncept "americkeho imperia" je zavadejici. Skutecny koncept imperia, podle meho (velmi omezeneho) porozumeni bylo imperium nadnarodniho kapitalu, ktery ovlada narodni vlady a je ve sve podstate v dusledku neexistence globalni demokracie totalitni.

    V kontextu soucasne iracke krize to vypada, ze se jedna o krok zpatky, a ze Negriho koncept se na tento konflikt nevztahuje - soucasny konflikt je konfliktem narodnich zajmu Ruska, Nemecka a Francie na strane jedne, a Spojenych statu na strane druhe. Tzv. nadnarodni kapital neni centrem moci, ale je sam rozdelen.

    Mozna ma tedy pravdu Vodnik s konceptem americkeho imperia, ale ja si myslim, ze proces globalizace nahrava spis Negriho konceptu. Bushuv puc je spis kratkodobym vystrelkem, statne i evropsky kapital mozna neni proti, ackoliv v dusledku jineho politickeho systemu nema moznost tlacit sve zajmy tak agresivne jako ten americky.

    [ Parent ]
     
     
    Nikoli Neckářu! (none / 0) (#26)
    --Vodnik-- 04.03.2003 02:15:42 MET
    (User Info)

    Moje představa impéria je stejná jako Negriho, Spojené státy jsou jen jeho výkonnou silou, "údernou pěstí" (ale i kasou), jakožto nejsilnější země světa vojensky i ekonomicky (a v důsledku toho politicky). V určité situaci může být oportunní nechat se hádat jednotlivé státy mezi sebou, a možná i nechat válčit: nezapomeň, že v konceptu nadnárodního impéria nějakých těch velkobyznysů (nebo žido-zednářo-iluminátů ;-)) ztrácí postupně "národnostní" stát, tak jak ho známe, úplně svůj smysl a vposledku přestává existovat úplně!

    Další výhodou je, že hněv všelijakých těch mulahů a mudžaheddínů se snese na americkou hlavu. Amerika jim slouží jako fackovací panák a bombové útoky se snesou na americké ambasády a zastupitelstva, čímž se situace, k velké radosti globálních vládců v pozadí, ještě více mlží. Kovbojská udatnost Američanů je v jejich představách jen utvrzuje!

    Mimochodem, nechtěl bys aspoň z těch 20%, které si z té knihy vstřebal, sestavit článek?


  • S čím kdo zachází, tím také - někdy! - schází
    [ Parent ]
  •  
     
    Vyborna synteze (none / 0) (#27)
    --Vaclav Neckar mladsi prosim-- 04.03.2003 02:37:02 MET
    (User Info)

    Mas pravdu Vodniku, mozna ze v dusledku zpusobu financovani politickeho systemu v USA se nadnarodni kapital zameruje prave na kontrolu americke vlady, kterou pouziva jako hul na zbytek sveta. Mam trochu problem si predstavit, ze sef Elfu v teto chvili taha za dratky, ale mohl by to byt treba Ruppert Murdoch. Nadnarodni kapital neni jakymsi spiknutim, je to amorfni, navzajem soutezici, na osobach nezavisla a neustale se menici entita.

    Uh, clanek, rad bych se o to pokusil, ale byla to skutecne velmi tezka knizka (vahove i intelektualne), hodne zamerena na filozoficke vzdelani, ktere mam jen zakladni. Clankem bych asi moc neprispel, ale precti si recenze na Amazonu nebo na Blistech, ktere se taky dostavaji jen pod povrch problemu.

    [ Parent ]
     
     
    Narodni imperium vzhledem (none / 0) (#28)
    --Vaclav Pisecky I-- 04.03.2003 02:44:27 MET
    (User Info)

    ke globalnimu, by se asi prilis nemelo lisit od mestskeho imperia vzhledem k narodnimu.

    Velmi dobry rozbor imperialniho chovani na meritku mesta je v tehle knizce .

    Na rozdil od kolegy Pohrobka jsem tuhle precetl temer jednim dechem i kdyz je to puvodem PhD teze. Ale je v ni hodne obrazku ;-) a ja jsem fanousek historie meho noveho domova. Tahle knizka neni ovsem jen o historii SF, ale spise na jeho prikladu rozebira mechanismus usurpovani moci formou ovladnuti surovin, zakladnich zivotnich potreb, medii a systemu vzdelavani. Promitaji se do toho i svetove udalosti a jejich vliv na celou ideologii Spojenych Statu zejmena na prelomu devatenacteho a dvacateho stoleti, ale i se spojitosti k atomovemu veku. To autor ilustruje na prikladu UC Berkeley, ktera byla puvodne zalozena za ucelem vychovani dostatecneho mnozstvi technickych kadru pro tezeni zlata a stribra v Sierre. Diky rozvoji tezebniho prumyslu doslo ke kvalitativnimu skoku v metodach, jez byly do te doby vicemene stejne jako za Agricoly v Jachymove. Nove metody (kapitalove narocne) potom SF elity pouzily k rozsireni sveho bohatstvi => moci v jihoamerickych drzavach a i na tezbu strategickych surovin - uhli, ropa.

    Kdyz se zmenila scenerie, UC Berkeley se stala vyznamnym strediskem jaderneho vyzkumu. Tradice pokracuje.

  • pm.sf.ca
    [ Parent ]
  •  
     
    Vaclave I. (none / 0) (#29)
    --Vaclav Neckar mladsi prosim-- 04.03.2003 03:03:40 MET
    (User Info)

    Ta tvoje knizka vypada jako zajimave cteni, kombinace historie a developmental study. Empire byla plna Foucaulta, Aristotela, Marxe, Wittgensteina a Descartese, ale kdyz mi nekdo vypravi o "descartovsko-wittgensteinskem existencialismu" (jen priklad podobnych spojeni), nevim, co si mam pod tim predstavit.

    Ja si to precet' protoze jsem to pred casem koupil a prislo mi to jako plytvani penezi to neprecist. :-) I kdyz obcas jsem zazival momenty.



    [ Parent ]
     
     

    Američané odposlouchávají členy OSN | 36 comments (36 topical, 0 editorial, 0 pending)
    Komentáře: Zobrazení: Řazení:

    Základní nabídka
    - registrace nového uživatele
    - jak na to (aktualizace 19.1.03)
    - časté dotazy
    - vyhledávání

    Login
    Jméno:
    Heslo:
     
    Registrace nového uživatele

    Komentáře chronologicky (15)
    - Velmi chytry postreh by --HUSITA--
    - řekl bych, by --anthony--
    - Už je to tady! by --Vodnik--
    - Dolar se hrouti by --JaroSlav--
    - pane Kozo by --JiriJanecek--
    - Neckaru, by --Vaclav Pisecky I--
    - Neposlouchejte agenta Janecka ! by --Muhammar--
    - Vaclave I. by --Vaclav Neckar mladsi prosim--
    - Narodni imperium vzhledem by --Vaclav Pisecky I--
    - Vyborna synteze by --Vaclav Neckar mladsi prosim--
    - Nikoli Neckářu! by --Vodnik--
    - Empire by --Vaclav Neckar mladsi prosim--
    - Drátování, špiclování, atd. by --Vodnik--
    - Mezinarodni politika neni prochazkou by --Vaclav Pisecky I--
    - No jo by --Vaclav Neckar mladsi prosim--

    Powered by Scoop
    Všechny ochranné známky a autorská práva na této stránce náleží jejich příslušným vlastníkům. Autorská práva ke článkům a komentářům vlastní jejich příslušní autoři.
    Provozovatel systému nezodpovídá za obsah kteréhokoliv autorského díla zde uvedeného. Podrobnosti viz. plné znění podmínek.

    registrace nového uživatele | jak na to | časté dotazy | vyhledávání || odpadkový koš | kompletní deníky