Sprcha - denní dávka zdravé kritiky pro osvěžení mysli
Denní dávka zdravé kritiky pro osvěžení mysli
 Titulní strana   Všechny články   Všeobecná diskuse   Deníky 
 Co je nového   Co se píše jinde   Politika   Kultura   Média   Technologie   Internet 
Komentáře: Zobrazení: Řazení:
Theo van Gogh - dvojí selhání demokracie | 906 comments (903 topical, 3 editorial, 0 pending)
Petersi, (none / 0) (#12)
Vodnik (vodnik.zavináč.sprcha.com) 03.11.2004 00:54:28 MET
(User Info)

Onehdá tu byla řeč o překrucování.

Myslím, že příspěvky #9, #10 a #11 v této debatě jsou přímo čítankovou ukázkou překrucování.


IMHO
 
 
Petersi pomožte mu, (none / 0) (#13)
max 03.11.2004 01:07:59 MET
(User Info)

on už fakt nemůže a tak potřebuje pomoc.

Von tady ten pacholek Max vyjadřuje svobodně takový názory, který já sám nezvládnu, tak si musím volat pomocníky.

To už přeci není možné, jak on tady v debatě překrucuje ukázkovou čítanku, když já tu chci překrucovat vraždu.

PS: Kam ten svět spěje?

Trollové: Vaše bláboly k mým myšlenkám prosím smeřujte přímo do /dev/null
ψ

[ Parent ]
 
 
Ticho Maxi:) (none / 0) (#14)
Prokop (pkrasny@aol.com) 03.11.2004 01:20:46 MET
(User Info)

budte rad ze je z Vas nazornej priklad, jen tak negdo takovou kliku nema.

[ Parent ]
 
 
Taky myslím (none / 0) (#19)
gogo (gogo zavinac sprcha.com) 03.11.2004 07:55:20 MET
(User Info)

 

Pánu Bohu vysielať je neefektivne. On je dobre informovaný aj bez toho.
[ Parent ]
 
 
Já to vnímám jinak. (none / 0) (#22)
Guy Peters 03.11.2004 11:13:28 MET
(User Info) http://artax.karlin.mff.cuni.cz/~peters/

Já to vnímám tak, že Max ironisuje PC, nikoliv Vás osobně. Výjimkou může být č. 11, které se vysmívá Vašemu názoru. Ale tam zase překrucování nevidím.

[ Parent ]
 
 
Ano (5.00 / 2) (#25)
TL (t tecka l zavinac email tecka cz) 03.11.2004 11:19:57 MET
(User Info)

take bych to videl spise na ironizovani PC a mravniho relativismu. Ano, urazet se nema, a da se i souhlasit s nazorem ze obrana pred urazkami neni omezovani svobody slova. Ale davat do srovnani urazky a vrazdu je opravdu relativizace jako hrom, byt to Vodnikovo srovnani bylo jen velmi neprime. Potom neni divu ze Max odpovedel ironii.

[ Parent ]
 
 
Ironizuje překrucováním (none / 0) (#28)
gogo (gogo zavinac sprcha.com) 03.11.2004 12:20:21 MET
(User Info)

to je běžné. Za urážku to nepovažuji.

Pánu Bohu vysielať je neefektivne. On je dobre informovaný aj bez toho.
[ Parent ]
 
 
Přesně tak! (none / 0) (#34)
Vodnik (vodnik.zavináč.sprcha.com) 03.11.2004 23:08:56 MET
(User Info)

Taky to za urážku nepovažuji, nicméně jeho (dejme tomu) "ironizování PC..." atd. se děje prostřednictvím překrucování mých výroků, to je nabíledni.

IMHO
[ Parent ]
 
 
Vodníku, (4.00 / 5) (#30)
cnemo 03.11.2004 15:45:04 MET
(User Info) http://nautilus.bloguje.cz

pokusím se vyložit podle sebe psychologické poselství Maxových příspěvků:

#9 Kdyby nadával na USA, Echalon by to sice zaznamenal, ale američané by ho fyzicky nelikvidovali. Odstud plyne, že byste občánci mohli klidně měli strpět takovou drobnost, vždyť přece muslimové jsou daleko horší:) Shrnuto, nechutný pokus o ospravedlnění  nepřijatelné pomocí jiného neštěstí. Dost typický postup pro memobooty, "Vy zase fackujete černochy":)

#10 Pokus o ztotožnění činu jednotlivce se skupinou ideologických nepřátel. Srovnejte prosím s přístupem k hodnocení chování američanů v iráckých věznicích, tj. snaha o převedení veškeré viny na "chybující" jednotlivce. Přitom situace nejde příliš srovnávat, US Army má na rozdíl od "muslimstva" přesně definovanou, hierarchicky pevně řízenou strukturu.

#11 Bagatelizace jakýchkoli jiných názorů, mimo ten, že za vše může škaredý Velký Muslim, který "normální" společnost těžce zkouší.

Na druhou stranu Vodníku, nevím, zda bych z toho všeho dělal takové závěry. Není otázkou, zda se má člověk právo stát přisprostlým, samozvaným "pravdomluvcem", příroda se na právo (naštěstí) neptá a statisticky produkuje vždy určité procento takových "potížistů":) Jinou otázkou je, zda je zbytek společnosti ochoten naslouchat a to je teprve fakt, vypovídající o jejím stavu.

Zabítí muslimem také nic nevypovídá o společnosti, je to nahodilá událost, asi jako vražda Anežky Hrůzové. Takové věci jako nesmyslné vraždy se stávají v každé společnosti a je to bohužel celkem normální, pokud se to samozřejmě neděje denně. Vypovídací hodnotu má až reakce společnosti, zda z toho udělá "zobecněnou muslimskou vraždu" na jedné a "svatý čin" na druhé straně nebo jen odsouzeníhodný kriminální skutek šíleného fanatika.



Kdybych byl čirou náhodou v průběhu demokratické diskuse vaporizován, jsem zde: nautilus.bloguje.cz
[ Parent ]
 
 
psychologické poselství (none / 0) (#32)
max 03.11.2004 21:23:37 MET
(User Info)

psychologické poselství

"psychologické poselství" - to je dobrá hláška, tu jsem ještě neslyšel. Kam se na takové perly chodí, nebo je to snad vlastní výroba?

Vaše analýza "psychologického poselství" všech tří mých komentářů je opravdu úžasná a hned se pozná, že to není výklad nějakého druhořadého psychologa, ale opravdové kapacity v oboru. Akorát jste ve své "psychologické analýze" toho poselství tak trochu nepostřehl, že ty komentáře jsou psané ironicky a s nadsázkou.

Potom už se tedy nelze vůbec divit tomu, že se je pokoušíte vážně psychologicky "analyzovat". :->

PS: Příště, než začnete vážně vykládat nějaké "psychologické poselství" na tuhle eventualitu myslete prosím. Nerad bych se totiž nechtěně ocitl v péči Vašich kolegů psychiatrů, byť jen třeba kuli nepochopenému sarkasmu.


Trollové: Vaše bláboly k mým myšlenkám prosím smeřujte přímo do /dev/null
ψ

[ Parent ]
 
 
Moje vlastní výroba, (4.00 / 1) (#55)
cnemo 04.11.2004 10:07:09 MET
(User Info) http://nautilus.bloguje.cz

co se dá dělat, těžce jste mi to nandal, můžete si vyplnit modré okýnko:) Jen nějak ve Vašem příspěvku ty argumenty ne a ne nalést.

Akorát jste ve své "psychologické analýze" toho poselství tak trochu nepostřehl, že ty komentáře jsou psané ironicky a s nadsázkou.

Ale postřehl, ale to na věci nic nemění. I "ironie a nadsázka" vypovídá hodně o myšlenkách autora, i takové výroky mají svůj váhu, cíl a zaměření. Pokusil jsem se, možná špatně, vyložit význam výše uvedených mouder.


Kdybych byl čirou náhodou v průběhu demokratické diskuse vaporizován, jsem zde: nautilus.bloguje.cz
[ Parent ]
 
 
Kapitáne, (none / 0) (#42)
Vodnik (vodnik.zavináč.sprcha.com) 04.11.2004 00:35:54 MET
(User Info)

můžete mít pravdu (nakonec max sám to nepopřel ;-)). K bodu #10 bych jen dodal, že to je právě přesně postup psích nácků: "všichni muslimové"...

Co se zbytku týče, dovolím si nesouhlasit. Nesmyslné vraždy se stávají, to je fakt. Palestinci házejí denně kamením po Izraelcích, ale jeden kámen, vržený židem na kněze, nesoucího hostii, způsobil za Václava IV. v Praze pogrom jako prase. Za situace, kterou máme dnes nejen v Holandsku, ale v celém západním světě, je tahle vražda pořádným mementem!

IMHO
[ Parent ]
 
 
Já, co píši články na Zvědavce (none / 0) (#43)
max 04.11.2004 00:47:44 MET
(User Info)

tu vysvětlím postup "psích nácků". Já o tom přeci musím něco vědět!

Ten Max přeci v desítce jasně napsal, že: "O mrtvých a o muslimech jen dobře..."


Trollové: Vaše bláboly k mým myšlenkám prosím smeřujte přímo do /dev/null
ψ

[ Parent ]
 
 
Myslím že jádro kapitánova názoru (5.00 / 1) (#49)
jezovec (jezovec zavináč gmail tečka com) 04.11.2004 09:39:00 MET
(User Info)

je Zabítí muslimem také nic nevypovídá o společnosti, je to nahodilá událost, asi jako vražda Anežky Hrůzové. Takové věci jako nesmyslné vraždy se stávají v každé společnosti a je to bohužel celkem normální, pokud se to samozřejmě neděje denně. Vypovídací hodnotu má až reakce společnosti, zda z toho udělá "zobecněnou muslimskou vraždu" na jedné a "svatý čin" na druhé straně nebo jen odsouzeníhodný kriminální skutek šíleného fanatika.

Pokud jdem si všiml, tak tomuto závěru nikdo z diskutujících nic nedodal, ani souhlas, ani nesouhlas, ani vlastní názor. Což je také zajímavé...

Já v tomhle s kapitánem víceméně souhlasím.



------------------------------
Jezovec jsem, a jezovec budu.

[ Parent ]
 
 
Já jsem na to mířil... (none / 0) (#50)
Vodnik (vodnik.zavináč.sprcha.com) 04.11.2004 09:44:42 MET
(User Info)

...tím přirovnáním k pogromu za Václava IV. Za některých okolností vypovídá o společnosti něco nejen ta reakce, ale i vražda sama.

K tomu, že allochtonní Nizozemec zavraždí autochtonního pro jeho názory, které jsou venkoncem autochtonního původu, tu došlo poprvé a je nasnadě otázka, jak je na tom společnost, která nechala věci dojít tak daleko.

IMHO
[ Parent ]
 
 
Nastane pokřik (5.00 / 2) (#52)
gogo (gogo zavinac sprcha.com) 04.11.2004 09:49:09 MET
(User Info)

a půjde se ke druhé zdi. Musíme jen doufat, že ty kmity budou tlumené. To bude dáno formou a (ne)umírněnosti reakcí.
Tlumičem by mohl být zdravý rozum, ale určitě ne senzacechtiví novináři a korytmilovní konjunkturální papaláši.

Pánu Bohu vysielať je neefektivne. On je dobre informovaný aj bez toho.
[ Parent ]
 
 
Omlouvám se potrefeným husám :)) -nt (none / 0) (#53)
jezovec (jezovec zavináč gmail tečka com) 04.11.2004 10:01:19 MET
(User Info)




------------------------------
Jezovec jsem, a jezovec budu.

[ Parent ]
 
 
??? -žt (none / 0) (#54)
gogo (gogo zavinac sprcha.com) 04.11.2004 10:04:43 MET
(User Info)

 

Pánu Bohu vysielať je neefektivne. On je dobre informovaný aj bez toho.
[ Parent ]
 
 
No že na ten kapitánův závěr (none / 0) (#56)
jezovec (jezovec zavináč gmail tečka com) 04.11.2004 10:33:54 MET
(User Info)

nikdo nereagoval, když vy jste přitom implicitně říkali to samé :)


------------------------------
Jezovec jsem, a jezovec budu.

[ Parent ]
 
 
Ani teď mi to nedochází (none / 0) (#57)
gogo (gogo zavinac sprcha.com) 04.11.2004 10:38:11 MET
(User Info)

 

Pánu Bohu vysielať je neefektivne. On je dobre informovaný aj bez toho.
[ Parent ]
 
 
Jste si (5.00 / 1) (#45)
JN 04.11.2004 05:11:03 MET
(User Info)

jist, ze "s přístupem k hodnocení chování američanů v iráckých věznicích, tj. snaha o převedení veškeré viny na "chybující" jednotlivce. Přitom situace nejde příliš srovnávat, US Army má na rozdíl od "muslimstva" přesně definovanou, hierarchicky pevně řízenou strukturu." je pravdivy a platny v pripade US Army?

[ Parent ]
 
 
Jestli je armáda organizovaná (none / 0) (#46)
gogo (gogo zavinac sprcha.com) 04.11.2004 08:02:25 MET
(User Info)

a má velení, tak pak zcela jistě. Můžeme vinit velitele, že tomu nezabránili (vytvořili podmínky ...), ale nemůžeme vinit Arafáta, že ten dacan zabil toho Holanďana.

Pánu Bohu vysielať je neefektivne. On je dobre informovaný aj bez toho.
[ Parent ]
 
 
Mám to chápat tak, (none / 0) (#75)
cnemo 04.11.2004 15:38:41 MET
(User Info) http://nautilus.bloguje.cz

že zpochybňujete řízení US Army? To je trochu silné kafe, nějak to obsazení Iráku přece zorganizovat museli:)


Kdybych byl čirou náhodou v průběhu demokratické diskuse vaporizován, jsem zde: nautilus.bloguje.cz
[ Parent ]
 
 

Theo van Gogh - dvojí selhání demokracie | 906 comments (903 topical, 3 editorial, 0 pending)
Komentáře: Zobrazení: Řazení:

Základní nabídka
- registrace nového uživatele
- jak na to (aktualizace 19.1.03)
- časté dotazy
- vyhledávání

Login
Jméno:
Heslo:
 
Registrace nového uživatele

Komentáře chronologicky (15)
- O vině by gogo
- Ted uz by jen stacilo by Milos
- Bouyeri se k činu doznal by jezovec
- Takhle přímo si by gogo
- Dobrý příklad by gogo
- Ono záleží jak tu svou víru by gogo
- Možná by to bylo žádoucí. - nt by Guy Peters
- Je to možné a je to pravda. - nt by Guy Peters
- Zajimave, by pajout
- V kterémkoliv. by Guy Peters
- Inu, co kdybych by pajout
- Dukaz by pajout
- No, gogo a Vy tvrdíte, by Guy Peters
- Nikdo preci by pajout
- Vcera jsem sledoval by Boutros el Uam

Powered by Scoop
Všechny ochranné známky a autorská práva na této stránce náleží jejich příslušným vlastníkům. Autorská práva ke článkům a komentářům vlastní jejich příslušní autoři.
Provozovatel systému nezodpovídá za obsah kteréhokoliv autorského díla zde uvedeného. Podrobnosti viz. plné znění podmínek.

registrace nového uživatele | jak na to | časté dotazy | vyhledávání || odpadkový koš | kompletní deníky