Sprcha - denní dávka zdravé kritiky pro osvěžení mysli
Denní dávka zdravé kritiky pro osvěžení mysli
 Titulní strana   Všechny články   Všeobecná diskuse   Deníky 
 Co je nového   Co se píše jinde   Politika   Kultura   Média   Technologie   Internet 
Komentáře: Zobrazení: Řazení:
Co se děje nyní v Srbsku (jaro 2004) | 76 comments (71 topical, 5 editorial, 0 pending)
Je to zajimavy clanek (none / 0) (#3)
Elvis Has Entered the Building 10.04.2004 11:55:39 MET
(User Info) http://www.elvis.com/

Komentare asi budou, az se Vodnik vrati z jizni Francie a zacne dstit siru na zasah NATO. :-)

Ja osobne se v celem jugoslavskem konfliktu nevyznam ani natolik, abych mel vlastni nazor. Zda se mi ale, ze ceska media informuji o celem konfliktu velmi jednostranne (proti-srbsky). Nedavno napriklad vysel velice ctivy, dlouhy a zajimavy clanek v Respektu, ale jeho poselstvim bylo, ze Srbove byli nackove, zasah byl opravneny a jsou nackove i po nem. V tom si pak clovek lehce udela poradek, ale realita je casto jina.

Co se tyce diskuze o izraelsko-palestinskem konfliktu vs. jugoslavskem. Ten prvni je medialne mnohem starsi, rozvitejsi a existuje o nem rada informaci nejruznejsich odstinu, takze kdo je chce cist, nazor si udela. Ten jugoslavsky je medialne mnohem mladsi, ta medialni zakopova valka "my vs. oni" neni tak rozvinuta, existuje mnohem mene pramenu. Proto se mluvi o tom prvnim, i kdyz na svete existuje mnohem vetsi, hroznejsi, starsi.

[ Parent ]
 
 
Nedivím se popisované reakci obyvatelstva, (none / 0) (#12)
cnemo 11.04.2004 00:06:53 MET
(User Info) http://nautilus.bloguje.cz

když si člověk uvědomí, že je někdo 10x silnější z výšky bombardoval, pak nasliboval hory doly, ale připíchl nálepku válečných zločiců (přičemž zločinci protistrany zůstali doma v teple), zabral kus státu a pak ponechal svému osudu. Pro politika je asi nejjednošší, nechat se vynést na vlně ukřivnění a ublíženého nacionalismu. Myslím, že politikové popisovaného politického kuzru budou mít úspěch.

Mimochodem, objektivně řečeno, je možná právě nyní poslední možnost na znovusjednocení země. USA určitě před prezidenskými volbami nebudou bojovat na třech frontách a Evropa má dost starostí sama se sebou. Jsem zvědav, zda toho Srbští nacionalisté využijí.

[ Parent ]
 
 
take souhlas cnemo (none / 0) (#14)
Astr 11.04.2004 01:39:52 MET
(User Info)

nevim proc, zda z ohleduplnosti ci aby to vice nerozvrtal, Arxhaix nezminil jednu  z poslednich kapek ktera Srby "zatvrdila"!

Bylo by dobre vedet kdo z celnych politiku USA ci Evropy nasliboval Yugoslavii milliardove castky pomoci  za vydani Milosevice.

A oni ho prodali! Tam byl ten moment kdy proti vuli poloviny naroda ho vymenili za prislib penez, ktere nakonec nedostali.
(Sliby  se slibuji, blazni se raduji...)
Archaix by mel doplnit poznamku jak to zvysilo ci znicilo duveru obycenjeho Srbskeho obcana k vlade ktera "prodala"!
Nechce se mi verit tvrzeni  Archaixe, ze vse bylo jen na jednom cloveku = proEvropskem  predsedovi vlady! Myslim, ze mnohem dulezitejsi byla celkova atmosfera a nalada mezi obyvatelstvem!
Jaka mohla byt po bombardovani a invazi, vnimane jako nespravedlive? Jeden clovek  by to zvratil? To zni jako z pohadky o dobrem princi!

Umi si nekdo predstavit, ze bychom v CR absolvovali novy Mnichov-
Rambouillet a nasledne pak, ze by Ceska vlada prodala sveho ve volbach zvoleneho presidenta?
Co by  to s narodem udelalo? Jaky by to melo dopad na lidi, jejich  vztah k k sousedum, k Evrope, ke svetu?

Ja rikam, ze co si Evropa na Balkane pokazila, to si bude muset.... drive ci pozdeji   =  vyresit!
Nebo je tam nechame skvarit ve vlastni stave a cekat zda to zase nekdy bouchne?

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


[ Parent ]
 
 
Astře, miliardy (5.00 / 2) (#20)
Archaix 11.04.2004 15:20:39 MET
(User Info)

slibovaný určitě nebyly. Ale nějaká významná pomoc Srbsku byla určitě slíbena, na to si vzpomínám. V tom článku jehož textu jsem se z části držel, se o tomto nic neříká a nevím proč. Jenomže Astře ve volbách zvolený prezident nebyl prodaný, byl to falešný prezident. Volební výsledky byly zfalšované a k moci přišla opozice. Takže prvním opozičním prezidentem se stal Vojislav Koštunica a premiérem Zoran Djindjić.

Astře mýlíš se v tom, že u Srbů byla nějak obviňována nová vláda. Ta zatím neměla být za co. Vinna byla stará vláda Miloševiće, která válčila v celé bývalé Jugoslávii, kromě Makedonie a Černé hory.

Nová vláda zatím měla důvěru, zvyšovala se výroba a lidem se žilo lépe. Djindjićovi zatím věřili, neměli důvod mu nevěřit, alespoň se mi to tak jeví. Bohužel on byl ta klíčová osobnost a pro ostatní bývalé politiky nebezpečný. Ostatní z opozice po atentátu se zřejmě stáhli, báli se aby nedopadli jako Djindjić.

A zde dávám vinu Evropě, jejím politikům, že se nepostavili za Srbskou opozici, proti srbské mafii, aby se vše v Srbsku příznivě vyřešilo. Vždyť to byla jejich povinnost, vždyť přece před 5. lety zachraňovali v Srbsku demokracii. Tak kde byli po atentátu, kdy to muselo být mnohem snadnější. A nebo jim před 5. lety šlo o něco jiného?


[ Parent ]
 
 
Archaixi (none / 0) (#21)
Astr 11.04.2004 16:18:51 MET
(User Info)

dam si praci a najdu tu novinarskou "kachnu" kde bylo napsalo ze byly slibely 3 milliardy, jedny noviny dokonce uvedly 3,5 ale z jakych zdroju cerpaly a kdo s tim navrhem prisel by se melo predevsim vedet v Srbsku! Cetl jsen to dokonce v te dobe i v ceskem Internetovem tisku! V te dobe jsem z toho  mel gulas. Nektere tiskoviny byly pro Srbske, nektere proti!  Slysel jsem novinare, ktery tam v te dobe byl. Rikal ano kdyz Americane a NATO zacali bombardovat, zacali Srbove Albance vyhanet. Intensita bombardovani byla zvysena a tim zacalo take vyhaneni Srbu. Proc nepisete pravdu o tomhle do novin, ptam se. Pohled jak na blazna! Kdo tu "pravdu" otiskne?
To ze hlavni vlnu uteku nastartovalo one "bezpecne" bombardovani  a ze hlavni vlna uprchliku Albanskych i Srbskych nastala, az kdyz zacalo bombardovani, to nechce dodnes NATO priznat!

Nevim jak byly volby zfalsovany, ale neni to patrne bezvyznamna strana, kdyz i zdejsi tisk napsal a to zcela nedavno, ze v Srbsku byly  pred kratkou dobou volby a ze strana Milosevice je druha nesilnejsi v Srbsku a Milosevic  ma stale mnoho priznivcu a vydani do Haagu  povazuji za potupu Srbska! Pouze komuniste volili  a stale voli stranu  ve ktere je Milosevic? Nebo i jini?

Jedno je zajimave, ac se zde Chorvati  a Srbove nemaji moc radi, ve svem odporu vuci Albancum jsou zajedno.

Z popisu valky:
Napred jsem slysel Chorvata jak prisel o dum, kdyz veslo do domu nekolik Srbu, byvalych sousedu ve vsi a rekli, ze ma 2 hodiny  na to aby si zabalil co unese a zmizel. Jinak bude zastrelen! Prisel o vse!

A pak zase vypraveni Srba jak jeho rod zil jiz nekolik generaci na uzemi Chorvatska a nyni byli vyhnani ze svych domovu! Obe tyhle rodiny meli stesti, ze maji pribuzne zde v Australii a ze meli kam odjet!

Kruty osud lidi. Tvoje zminka o pomoci Zapadu by mohla byt usmevna, kdyby se nejednalo o opetovne zniceny stat. A naprosty nezajem Zapadu. Shazovat bomby to ano - pomoc zadna!

Strucne a jasne:
 Po porazce komunistickeho Srbska a vydani Milosevice, prestal mit Zapad  naprosto zajem. Jeden z tech Srbu zijicich zde mi rekl nazor Srbu:
Celou valku jsme bojovali proti nacistickemu Nemecku, nase ztraty na zivotech byly obrovske. Kdyz valka koncila prileteli Americane a rozbombardovali nam co se dalo.
Pak jsme se museli bat Stalinskeho Ruska. Kdyz se po letech  zdalo, ze bude lepe tak ted zase prileteli  Americane a opet nas rozbombardovali. Jinak je nezname, jen jako nicitele! Jsou pro nas stejne zlo, jako Nemci za valky!

- - - - - - - - - - - - - - - - -

[ Parent ]
 
 
asi mne roztrháte (5.00 / 1) (#22)
andyo 11.04.2004 16:25:01 MET
(User Info)

ale to není "Kruty osud lidi". Jsou to krutí lidé podléhající nacionalistickým populistům už zatraceně dlouho. Nikdy neměli daleko prst od spouště a nikdy neváhali zabít souseda kvůli každé ptákovině počínaje rozvrtanou zahradou od psa a konče příkazem nějakého VŮDCE.

Klid tam bude asi stejně jednoduché nastolit jako na Blízkém východě. Jediné řešení je nechat je se navzájem vybít, žádná humanitární pomoc, žádné bombardování, dvacetimetrová zeď kolem dokola.

[ Parent ]
 
 
Andy - lepe bych to nenapsal (none / 0) (#23)
Astr 11.04.2004 16:39:40 MET
(User Info)

souhlas!

Nechtel jsem to Andy rozvadet do hloubky i v tomto smyslu jsem ze zeptal  Srbu i Chorvatu, proc tolik krve, vrazdeni, krutosti?
Odpoved stale stejna:
kdyz Vam vyvrazdi rodinu, to si nechate libit?
zacarovany kruh krutosti, ze ktereho jakoby neni uniku

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

[ Parent ]
 
 
Uvedu také příklad (none / 0) (#25)
Archaix 11.04.2004 17:20:05 MET
(User Info)

z nejstarší české vesnice Ivanovo selo, kterému se tam říká taky Pémie.(Zavedli to Chorvati podle německého Boemen a rijai ji Pemija). Tam žijí Češi již alespoň 150 let a je to ryze česká vesnice. V okolí bylo pár Srbů a tak v té vsi žilo pár rodin srbských.

Když  vzniklo toto povstání, Srbové se ztratili v lesích a jednou přišel jeden Srb a že by rád mluvil se sousedem. Soused byl sice ukrytý, ale zavolali ho a Srbák ho zastřelil. Toto jste jako vyprávění rodiny a jeho mladého syna mohli v Česku vidět na TV. Potom už lidé nikomu ze Srbů nevěřili a na příchod byli připraveni. Bohužel, několik Čechů tam zbytečně padlo, poněvadž veliký Milošević také tam chtěl mít Veliku Srbiju.  

[ Parent ]
 
 
Archaixi (5.00 / 1) (#31)
Astr 12.04.2004 01:46:22 MET
(User Info)

vrazda v ceske vesnici kterou popisujes dava obecne pouceni.

Vraha chytit - postavit pred soud a pripad verejnit pro vsechny.
S poucenim ze vina za tyto hruznosti se nedaji vsechny svalit jen na Milosevice.  A ostatni nic. Kazdy kdo se dopustil nese svoji plnou odpovednost.
Mohlo by to pripominat casy po WWII, kdy nikdo nic, jen Hitler za vse muze, to jen ON! Take tehdy  se nekteri snazili ocistit sve zlociny.

O tom co valka udela s lidmi tu  davali serial valecnych hruz. Koncilo to i otazkami  vitezum. Rusky vojak  nyni dedecek, ktery se priznal ze vrazdil  a hruza ze zaberu je v tom, ze dodnes to nepovazuje za zlocin! Cynicky ukazoval jak podrezaval hrdla! Na otazku: to vam nevadi ze jste vrazdil nevinne mlade chlapce, odpoved : ale ONI k nam vtrhli  a vrazdili nas. Tak proc ne?
Otresne ukazky  co valka je schopna udelat s lidmi! Jakych nelidskosti je clovek schopen!

A stale dokola, jakoby lidstvo bylo nepoucitelne!

- - - - - - - - - - - - - - - - - -

[ Parent ]
 
 
vyborne pochopeni (none / 0) (#24)
HUSITA 11.04.2004 17:14:50 MET
(User Info)

o cem ten Balkan je.
Mozna tam jsou lidi jini...tak jako jsou ruzni psi...a takova "bojove plemena" utrzena z retezu.....

Ma otazka je...jak k tomu prijdu ja,soused nebo nejaky chudak v tramtarii ktery dela za dolar denne prezit, se otravovat zlovuli techto lidi kteri si NEDAJI PORADIT.
Co tak FUCK THEM????

[ Parent ]
 
 
Husito s tim bys (none / 0) (#26)
Archaix 11.04.2004 17:57:30 MET
(User Info)

u Srbů  nepochodil. Oni totiž mají podobný slovník nadávek jako Američani. To co jsi napsal tak by bylo srbsky nebo chorvatsky, v tom se jazyky neliší JEBI JIH nebo JEBI JE. A těch nadávek mají moc. Nebo tam kde bys Ty použil Fucking, tak ve zdejší jazyku se řekne zajebani.(čte se zajebany). To když máš vztek na vládu, tak je to zajebana vláda.
A když mají vztek na někoho, tak ho pošlou tam odkud přišel, odkud se narodil, ale to nebudu zde psát, ono je to moc neslušné. Ačkoli neexistují nádavky jako v češtině, takže ty se mi zdají ještě neslušnější    

[ Parent ]
 
 
Archaixi (none / 0) (#28)
HUSITA 11.04.2004 19:14:22 MET
(User Info)

jen tak na vysvetlenou:
 co se tyce porozumneni na Balkanu...aspon si myslim ze mam sajnu...v 60 tych letech jsem tam stravil 4 x prazdniny se potapet na Ciovu a celem pobrezi a cetl skoro denne Vjesnik u Srijedu kde jsem mel kamarada..obcas si napiseme i dnes... Mario Profaca.
To by se dalo dohromady skoro 8 mesicu v Jugo.
Pak jsem bolsanum uplaval cca 10 kilaku  v noci okolo Ankaranu( ten poloostrov u Koparu)do Muggie v Italii:-))))))))
Pak jsem tam byl myslim 6 krat na ruznych 2-3 tydennich dovolenych potkat rodice do te valky.
A v San Pedru v Cal kde jsem mel ourad nase fabrika mela
pulku lidi z Jugo tak 300 chlapu a aspon 1000 zenskejch.
A zakladatel spolecnosti...z otoka VIS.
A taky jsem tu mel pritelkyni skoro rok...televizni hlasatelka
z Ljublane,moc hezka a ulovil ji svarnejsi junak:-)))))))

A za pul hodiny pojedeme do S.P. na obed do JUGO restaurace
ANTE's(R.I.P)kterou ted vede jeho kluk.
Pred paru lety jsme nalehli na mesto prejmenovat ulici restaurace na ANTE PERKOV ST.

*****
Plates heaped with cabbage rolls in sweet-sour sauce, spareribs and sausage nestled in sauerkraut and pot roast with mostaccioli emerge from the kitchen of Ante's Restaurant in San Pedro. Salads that mix iceberg lettuce, cucumber, red cabbage and onion with octopus appear on some tables. And dessert is flaky apple strudel that sends up clouds of powdered sugar at the touch of a fork.
******

Yumyumyum!!!!!!

Vesele velikonoce a super smigrust!!!

[ Parent ]
 
 
Ahoj Rone ! (none / 0) (#50)
Archaix 13.04.2004 16:55:35 MET
(User Info)

Chtěl jsem se Tě zeptat jak jsi se včera poměl. Počítám, podle toho co jste tam vše měli mít, že dobře. A doufám, že tam netkla červená, jako to někde na zdejších zábavách  bývalo. Dnes snad už není, já tam nechodím, a žijí v jiné republice.

Jestliže jsi četl vždy Vijesnik u srijedu, tak jsi musel rozumět chorvatsky. Potom musíš také asi mít talent na řeči asi jako moje žena Eva. Mně totiž jeden čas posílali rodiče z Chorvatska Vijesnik u srijedu a moje Eva se do něj dívala a občas se mně na něco ptala co to či ono znamená. Pak se přestala ptát a čuměla se do těch novin, když přišly zase. Říkal jsem si co v nich vidí, když stejně tomu nerozumí.
Potom jsme jeli do Chorvatska a v Záhřebu jsem musel něco vyřídit a nechal ji v parku před nádražím. Když jsem se vrátil, seděl vedle ní nějaký penzista a něco ji vykládal. A pak vidím, že mu odpovídá, sice s přízvukem, ale chorvatsky. Však taky slovinsky se naučila brzy a perfektně, na rozdíl ode mne. Já raději mluvím česky nebo chorvatsky. Mluvit sice umím, ale netroufám si psát., to je samá chyba.

Ankaran je ve Slovinsku, těsně u Italských hranic. Tam jsem se kdysi učil lyžovat za člunem na vodě. A přístav Koper  Slovinci taky by skloňovali  Kopru, sice by řekli „pri Kopru“ a my u Kopru. Již včera jsem napsal něco v tomto smyslu a ono se to ztratilo, nevím proč. Také jsem napsal, abys těm „krajanům“ vyřídil Sretan Uskrs“ a teď už je po něm.

[ Parent ]
 
 
kdo by te roztrhaval, Andyo (none / 0) (#27)
alias 11.04.2004 18:21:11 MET
(User Info)

vzdyt to co pises na milimetr stymuje. Jak to zpivali W a V.
 Lidi na lidi jsou jako sane, clovek na cloveka jako kat.

[ Parent ]
 
 
to jste mne tedy překvapili (none / 0) (#29)
andyo 11.04.2004 20:19:22 MET
(User Info)

já se bála sprchu otevřít, že se dozvím o zákonných nárocích a humanitě a odpovědnosti Západu i Východu atd.

[ Parent ]
 
 
Ale andy! (none / 0) (#39)
Vodnik (vodnik.zavináč.sprcha.com) 12.04.2004 22:42:17 MET
(User Info)

"O zákonných nárocích a humanitě a odpovědnosti Západu i Východu atd." nás dostatečně poučili v milostném duetu za doprovodu bombových výbuchů humanisté nejpovolanejší: Václav Havel a Madeleine Albrightová. Ta ještě na Srby mluvila srbsky! Z toho mám pocit jako kdyby esesáci chlácholili Židy, vedené do "sprch", v jiddiš...

IMHO
[ Parent ]
 
 
Nebyl jsem v jižní Francii... (none / 0) (#38)
Vodnik (vodnik.zavináč.sprcha.com) 12.04.2004 22:36:53 MET
(User Info)

...nýbrž v Normandii, nedaleko Monetova Giverny.

Dštít síru nemusím, s Archaixem se v otázce Kosova shoduji, v celé řadě ostatních otázek taky, tu do větší, tu do menší míry. Pokud se jeho zprávy zakládají na osobních svědectvích, tak není o čem mluvit.

IMHO
[ Parent ]
 
 
Elvisu, myslel jsi... (none / 0) (#52)
Vodnik (vodnik.zavináč.sprcha.com) 15.04.2004 01:21:48 MET
(User Info)

...tenhle otřesný článek? Tak na něj je dnes dobrá reakce na Blistech!

Zlatý Internet! Teď to dá přece jen víc práce lidi zblbnout!...

IMHO
[ Parent ]
 
 
Jo, to je ono Vodniku (none / 0) (#53)
Elvis Has Entered the Building 15.04.2004 12:07:00 MET
(User Info) http://www.elvis.com/

Ja myslel  ze ten clanek v Respektu je pod zamkem v archivu, tak jsem ho ani neuvadel, ale zda se, ze ho DJ Pantucek nejak vystrachal. A ta odpoved na Blistech je jeste zajimavejsi.

[ Parent ]
 
 
Měl by se k tomu vyjádřit Archaix, (none / 0) (#54)
Vodnik (vodnik.zavináč.sprcha.com) 15.04.2004 13:43:42 MET
(User Info)

ten o tom bude vědět víc a napíše to poctivěji než propagandisti z Respektu!

IMHO
[ Parent ]
 
 
Vodníku, pokusím se odpovědět. (4.00 / 2) (#55)
Archaix 15.04.2004 15:49:15 MET
(User Info)

Leccos jsem v uplynulém čase ještě přečetl, také mě Aleš upozornil na rozhovor kanadské novinářky s bělehradským historikem, četl jsem jak v chorvatském netu, tak i v srbském.. Podle toho co vím nového, tak jak píše ten Srb v Blistech, tak srbský lid se moc o Djindjiće nestaral a byl mu více méně lhostejný. Podporu měl hlavně na západě a u politiků Západu. S Koštinicou si nerozuměli a toho připravil dovedně o jeho poslance DSS (Demokratska stranka Srbije) poněvadž nechodili do parlamentu.

Po atentátu, podle historika, vláda zavedla: Teroristé (či v srbském případě „organizovaní zločinci“) nejsou jediní, kdo trpí. Terčem se stávají všichni, kdo nesouhlasí s neoliberálními reformami. Srbská vláda vyhlásila místní, preventivní válku proti všem svým občanům. Touto válkou prostupuje explicitní taktika psychologické denunciace: občané jsou podněcováni, aby se navzájem považovali za potenciální podezřelé a vzájemně na sebe donášeli policii.

Na druhé straně jsem četl nejnovější zprávu, kde Koštunica slibuje spolupráci s Haagem, jestli se bude soudit v Srbsku.

[ Parent ]
 
 
Čtyřdílný rozhovor (4.00 / 1) (#56)
Ales Zeman 15.04.2004 17:14:14 MET
(User Info)

Tamary Vukov z Montréalu se srbským historikem Andrejem Grubačičem "Post-Jugoslávie a Výjimečný stát Srbsko-Černá Hora", o kterém se zmiňuje Archaix, je dostupný v českém překladu zde.


Philosophie: Toujours en ricaner. (Flaubert)
[ Parent ]
 
 
Další oznámení (none / 0) (#57)
Archaix 15.04.2004 23:02:04 MET
(User Info)

BRISEL (SRNA) - Visoki predstavnik EU za spoljnu politiku i bezbjednost Havijer Solana izjavio je danas da on i predsjednik Vlade Srbije Vojislav Koštunica žele multietničko Kosovo u kome se prava manjina u potpunosti poštuju.
U saopštenju objavljenom u Briselu navodi se da su dvojica zvaničnika razgovarali o načinima za smirivanje situacije na Kosovu, radi nastavka dijaloga između Prištine i Beograda.

Překlad: Brusel (SRNA) Vysoký představitel EU pro zahraniční politiku a bezpečnost Havijer Solana prohlásil dnes, že on a předseda vlády Srbska Vojislav Koštunica si přejí multietnické Kosovo, v kterém se úplně ctí práva menšin.
Ve zprávě oznámené v Bruselu se uvádí, že dva státníci rozprávěli o způsobech smíření situace na Kosovu, kvůli vzniku dialogu mezi Prištinou a Bělehradem. (Zpráva je z 23. března 2004).

Možná, že situace v Srbsku není tak beznadějná. Tato spolupráce srbského vedení se Západem je jistě významné. Důležité je co udělá Západ.
 

[ Parent ]
 
 
Proc jsou v Respektu (4.50 / 4) (#58)
Boutros el Uam (squawbumzavinachorkapostateckacom) 16.04.2004 04:15:11 MET
(User Info) http://www.squaw.com

propagandisti a v Blistech nositele jedine spravne Pravdy?


  • life's a near death experience
    [ Parent ]
  •  
     
    Respekt... (2.00 / 1) (#59)
    Vodnik (vodnik.zavináč.sprcha.com) 16.04.2004 18:58:51 MET
    (User Info)

    ...je po léta zřetelným mluvčím jedné české lobby, na tom nemění nic ani to, že v posledních letech na černobílosti kontur ubylo.

    K čemu se vztahuje výrok o nositelích jediné správné pravdy v Blistech? To tu někdo napsal? Nebo je to smísení lži s pravdou za účelem manipulace, jak to tu nedávno exponoval u Michaely Peters?

    IMHO
    [ Parent ]
     
     
    Proc? (none / 0) (#71)
    Michaela 26.04.2004 13:48:23 MET
    (User Info)

    Proc kdyz rikam svuj nazor na vec ja, jde o miseni lzi s pravdou za ucelem manipulace a kdyz prezentuje svuj nazor na vec Vodnik, Guy Peters nebo kdokoliv jiny, o miseni lzi s pravdou za ucelem manipulace nejde? Ach ta relativita .....

    (pozn.: diskusi samotnou na inkriminovane tema ze zasady nezacinam, pouze reaguji na clanky, pripadne disk. prispevky)

    [ Parent ]
     
     
    Michaelo, (none / 0) (#72)
    Vodnik (vodnik.zavináč.sprcha.com) 26.04.2004 14:14:20 MET
    (User Info)

    to si vyřiď s Petersem, myslím ale, že to už vysvětlil. Možná Ti najde nějaký příklad, kde se manipulace dopouštím i já.

    V tomto případě šlo o to, že zatímco Respekt skutečně má jednoznačný - mj. protijugoslávský - biás, já jsem nikdy nikde nenapsal, že Blisty jsou nositeli jediné správné Pravdy(! - s velkým P-). Boutros to ví a tedy záměrně mísí lež a pravdu za účelem diskreditace protivníka.

    IMHO
    [ Parent ]
     
     
    Durazne se ohrazuji proti (none / 0) (#73)
    Boutros el Uam (squawbumzavinachorkapostateckacom) 26.04.2004 14:33:44 MET
    (User Info) http://www.squaw.com

    sproste lzi a záměrne manipulaci.

    I don't know nuthin'bout nuthin'.


  • life's a near death experience
    [ Parent ]
  •  
     
    To neni vysvetleni (none / 0) (#74)
    Michaela 26.04.2004 14:38:09 MET
    (User Info)

    To je utok.
    Tim, ze jsem sem dala nejake odkazy (ktere PETERS povazuje za hrube manipulacni a lzive) neznamena, ze tvrdim, ze vse co se v nich pise je 100% pravda. A to jsem taky napsala.
    Cilem odkazu bylo zprostredkovat odlisny pohled na vec. Tot vse.

    A tebe se to Vodnice tyka taktez, protoze tuhle Petersovu manipulaci (kdyz uz tady o tom tak "pekne" debatujeme) s chuti roznasis dal.

    [ Parent ]
     
     
    Dobře... (4.00 / 1) (#75)
    Vodnik (vodnik.zavináč.sprcha.com) 26.04.2004 14:47:16 MET
    (User Info)

    ...tak nemanipuluješ, pouze uvádíš linky na manipulační odkazy a nedosti důrazně se od jejich obsahu distancuješ. Moje chyba, omlouvám se za formulaci.

    Jestli to od Peterse bylo vysvětlení nebo útok, to si musíš vyříkat s ním...

    IMHO
    [ Parent ]
     
     
    Jenže obvyklý postup je, (none / 0) (#76)
    Guy Peters 27.04.2004 21:05:51 MET
    (User Info) http://artax.karlin.mff.cuni.cz/~peters/

    že linky se dávají na podporu Vašich názorů. Pokud uvádíte link, od něhož chcete mít odstup, je zvykem to uvést. A Vy jste uvedla tři židovské texty, míru jejichž manipulativnosti nepřekonal ani Kukačka se svým slavným výpočtem daně z příjmu.

    [ Parent ]
     
     
    Tohle je už vážně (none / 0) (#60)
    Guy Peters 16.04.2004 21:39:28 MET
    (User Info) http://artax.karlin.mff.cuni.cz/~peters/

    ponorka.

    [ Parent ]
     
     
    Elvisu... (none / 0) (#68)
    Vodnik (vodnik.zavináč.sprcha.com) 22.04.2004 00:18:11 MET
    (User Info)

    ..na dnešních Blistech 3.pokračování.

    IMHO
    [ Parent ]
     
     

    Co se děje nyní v Srbsku (jaro 2004) | 76 comments (71 topical, 5 editorial, 0 pending)
    Komentáře: Zobrazení: Řazení:

    Základní nabídka
    - registrace nového uživatele
    - jak na to (aktualizace 19.1.03)
    - časté dotazy
    - vyhledávání

    Login
    Jméno:
    Heslo:
     
    Registrace nového uživatele

    Komentáře chronologicky (15)
    - Jenže obvyklý postup je, by Guy Peters
    - Dobře... by Vodnik
    - To neni vysvetleni by Michaela
    - Durazne se ohrazuji proti by Boutros el Uam
    - Michaelo, by Vodnik
    - Proc? by Michaela
    - Zbytečně... by gogo
    - Článek o Slovinsku dnes by jezovec
    - Elvisu... by Vodnik
    - Petersi, máte pravdu by Archaix
    - Hamilkare, by Vodnik
    - Archaix je Čech, by Guy Peters
    - Z tohoto Vašeho příspěvku jsem jelen by Jarda z Pisku
    - Severni Irsko by HUSITA
    - No, by max

    Powered by Scoop
    Všechny ochranné známky a autorská práva na této stránce náleží jejich příslušným vlastníkům. Autorská práva ke článkům a komentářům vlastní jejich příslušní autoři.
    Provozovatel systému nezodpovídá za obsah kteréhokoliv autorského díla zde uvedeného. Podrobnosti viz. plné znění podmínek.

    registrace nového uživatele | jak na to | časté dotazy | vyhledávání || odpadkový koš | kompletní deníky