Sprcha - denní dávka zdravé kritiky pro osvěžení mysli
Denní dávka zdravé kritiky pro osvěžení mysli
 Titulní strana   Všechny články   Všeobecná diskuse   Deníky 
 Co je nového   Co se píše jinde   Politika   Kultura   Média   Technologie   Internet 
Komentáře: Zobrazení: Řazení:
Rakety, Evropa a český politický cirkus. | 174 comments (173 topical, 1 editorial, 0 pending)
Kachna co zahájila okurkovou sezónu? (5.00 / 1) (#155)
max 19.07.2004 23:50:49 MET
(User Info) http://www.radaryrakety.cz/

Autor článku převzal Čulíkovu kachnu, nacpal ji vlastní nádivkou a vystavil ji tady na obdiv.
A je to fakt pěkná kachna. Píše o tom i BBC:
http://www.bbc.co.uk/czech/domesticnews/story/2004/07/040716_cz_nato_bases_pckg.shtml

Jsem se ptal Čulíka, proč BBC neopětuje jeho lásku a píše o něm, že zveřejňuje kachny. Neodpověděl.

PS: Já to říkám furt. Nepoužívejte Britský listy jako jediný a už vůbec ne jako důvěryhodný zdroj informací. Pak to takhle dopadá. Stačí si vzpomenout, jak se tam Táborský znemožnil tou paranoidní story s datlema.

 
 
zadna kachna nebo kacer to neni, (none / 0) (#156)
neckar 20.07.2004 00:28:44 MET
(User Info)

americka zakladna na uzemi kocourkova :-))))))

ISTANBUL, Turkey - The Bush administration is exploring the possibility of expanding the nascent U.S. missile defense system into Eastern Europe as a protection against an attack from the Middle East.

U.S. diplomats and Defense Department officials have been quietly talking with NATO members Hungary, Poland and the Czech Republic about whether one of them might host the new launch site, U.S., Hungarian and Czech officials told Knight Ridder. "

The facility would comprise underground silos housing interceptor-tipped missiles that would be fired at enemy missiles as they soared through space. A network of powerful radars would guide the interceptors into collisions with their targets.

A launch site in any of the three former Soviet-bloc nations would be able to defend the United States and its European allies from attacks by small numbers of missiles fired from the Middle East, said U.S. officials

[ Parent ]
 
 
Co takhle (none / 0) (#164)
cnemo 20.07.2004 16:24:36 MET
(User Info) http://nautilus.bloguje.cz

idnes, BBC


"Odborná jednání o protiraketové obraně v NATO probíhají. Řeší se, kde by bylo nejvhodnější takovou základnu umístit," řekl v neděli ministr obrany Miroslav Kostelka.

"V případě Česka je určitá možnost, ale zdaleka ne možnost jistá. Pokud by se rozhodlo, že to bude v Česku, musela by to nejdřív schválit vláda a parlament," dodal.

Kdy má být o vojenském zařízení rozhodnuto, není jasné. Někteří experti však říkají, že volba zřejmě spíše padne na jiný stát. "Myslím si, že bude vybráno Polsko," řekl jeden z odborníků ministerstva obrany. Hovoří se i o Maďarsku.


Takže shrnuto vyjádření p. Kostelky:
  1. Jednání probíhají, USA takovou základnu opravdu chtějí.
  2. Jednou z možností je i naše republika (i když tvrdí, že pravděpodobně ne), ale vypadá to, že někdo vybrán bude.
Tedy nemůže se jednat o novinářskou kachnu, spíše o uveřejnění neúplných informací, čemuž se asi není možné (v případě utajovaných skutečností) divit. Diskuse ve společnosti o tomto problému právě v tomto okamžiku je na místě, aby naši "zástupci" neslibovali něco, co nebudou schopni proti většině společnosti prosadit. Až bude "rozhodnuto", kdo se bude ptát občanů tohoto státu? Rozhodnutí bude velmi těžké zvrátit.

Co se týká datlí, máte pravdu:) Myslím ale, že tato otázka je vážnější, než termín chycení Sadáma. I kdy p. Kostelka svá prohlášení později dementoval, pořád je to výborný zkušební balónek na míru servility našich jednotlivých politických stran.


[ Parent ]
 
 
Je to kachna (5.00 / 3) (#166)
max 21.07.2004 01:20:23 MET
(User Info) http://www.radaryrakety.cz/

Je to kachna, přestože mi autor příspěvku na který reaguji (dále již jen APNKR) může věřit, že bych si přál, aby to kachna nebyla. Tudíž, aby to byla pravda, kterou bych ochotně obhajoval a její potřebu i zdůvodňoval.

Mám pár bývalých spolužáků a přátel, kteří působí v našem Geniálním štábu a na MO v jeho sekcích.

Když tahle kachna (která i za udatné pomoci APNKR) vzlétla, tak jsem se jich poptal, co se děje a jak to je. Dostal jsem zhruba tuto odpověď:

"No to je tak. Samozřejmě, že se eventualita výstavby této raketové základny NATO na našem území diskutuje. To z toho důvodu, že při výstavbě taková základny by se točily obrovský prachy z kterých by se dalo hodně odfrézovat. Od výstavby přes údržbu a další služby jako catering, ubytování, doprava prostě moc peněz z kapsy NATO.

To lidi co už patnáct let dojí rozpočet MO moc dobře vědí. V současnosti, kdy jim vysychají zdroje i díky pronájmu Gripenů a dalších nákladů, které tato akce přinese, přestože se to veřejně neví. (A podle mého názoru to je správně, protože na ty trubky si příští rok šáhnu, na rozdíl od tunelů, které přišly mnohem dráž.)

Těmto lidem by přišlo opravdu líto, kdyby se tato základna postavila v Polsku, nebo třeba Maďarsku. Moc líto.

Ale vem to s rozumem. Od roku 1986, kdy Reaganova administrativa prohlásila smlouvu SALT 2 za "absolutně mrtvou" a začala oficielně z rozpočtu financovat výzkum a vývoj protiraketové obrany uteklo zhruba 20 let. Za tuto dlouhou dobu se tento vývoj dostal do stádia, kdy šance na sestřelení balistické rakety o které vím, kdy odstartuje, kterým směrem odstartuje, jakou dráhu a v jakých letových hladinách se bude pohybovat a tudíž se sám postavím do místa pro ideální sestřelení, sestřelím s pravděpodobností jedna ku jedné.

To za podmínek, že tato cvičná balistická raketa nevyužívá nejen pasivní prvky protiradarové ochrany, ale hlavně aktivní metody radioelekronického boje. Tedy, že neruší radarové signály, ani nevysílá klamné radarové odezvy. (Tuto techniku měly Sovětské balistické rakety konci komunistické éry.)

Reálná pravděpodobnost sestřelení skutečné balistické rakety vybavené těmito prostředky je jen teoretická. Proto výstavbu "kachní" základny je možné odhadovat až v době, kdy bude reálné, že operační nasazení těchto antiraket bude mít alespoň nějaký smysl. Reálně není na pořadu dne, ale proč o této možnosti nediskutovat?

Podstatně více mě zaujala informace, že již probíhá studie projektu výstavby nového administrativního objektu. Už jsem něco slyšel dříve o projektu nového velícího centra na Ruzyni za bratru dvě miliardy z rozpočtu na obranu, pod názvem "Český Pentagon". Má jít o menší podobu amerického Pentagonu, protože je to prý ideální tvar budovy, který potřebujeme.

Google říká tohle: http://www.google.com/search?hl=cs&ie=UTF-8&q=%2B%22%C4%8Desk%C3%BD+pentagon%22&lr=

Tohle je podstatně reálnější vejvar, pro tyhle lidi, než základna pro rakety, které zatím nic nesestřelí."

Možná, že lidé kteří tu kachnu (pro kterou APNKR napsal docela humornou nádivku) vypustili pak řeknou: "Dobrá, nechcete Americkou raketovou základnu, aby vám nepadal radioaktivní popel na hlavu, tak my si aspoň postavíme nový hnízdečko." A spousta "především hodných" lidí si řekne: "To je dobře. Ať si postaví novej domeček a že není za dvě, ale za osm? No a co? Hlavně ne žádný rakety."

Raketa je přeci špatná. Domeček přeci špatnej neni. Domeček je hodnej.

A budeme mít Pentagon. To nevadí, že armáda se smrskal na zlomek své předkapitalistické velikosti. To nevadí, že máme 30 tanků a 14 stíhaček. A že jsme jich měli 1200 a 500 nadzvukových stíhaček? To bylo přeci dávno, kdo si to pamatuje?

PS: Tož tolik. Jdu hibernovat pod duté vlákno.


[ Parent ]
 
 
Je to zcela v souladu s parkinsnovými (none / 0) (#169)
gogo (gogo zavinac sprcha.com) 21.07.2004 07:49:27 MET
(User Info)

zákony. Čím méně měla britská admiralita lodí, tím větší ministerstvo bylo. Odhad byl, že v roce xxx nebude žádná loď, ale stavy úřednictva budou trojnásobné oproti výchozímu stavu.

Kdyby hoši z MO bojovali s takovou vervou a invencí s jakou pumpují rozpočet, byli by zcela neporazitelní.

Pánu Bohu vysielať je neefektivne. On je dobre informovaný aj bez toho.
[ Parent ]
 
 
Ještě (none / 0) (#165)
cnemo 20.07.2004 16:31:06 MET
(User Info) http://nautilus.bloguje.cz

ctk

[ Parent ]
 
 

Rakety, Evropa a český politický cirkus. | 174 comments (173 topical, 1 editorial, 0 pending)
Komentáře: Zobrazení: Řazení:

Základní nabídka
- registrace nového uživatele
- jak na to (aktualizace 19.1.03)
- časté dotazy
- vyhledávání

Login
Jméno:
Heslo:
 
Registrace nového uživatele

Komentáře chronologicky (15)
- Čeho? by Guy Peters
- Pojistka? by JN
- Ale vadilo. by Guy Peters
- Vzdyt s tim souhlasim by JN
- Zas tak hrozné by Guy Peters
- Je to zcela v souladu s parkinsnovými by gogo
- Zacit se da by JN
- Mozna jen proto, by JN
- Je to kachna by max
- Ještě by cnemo
- Co takhle by cnemo
- Též jsme k dosaženým úspěchům by Ales Zeman
- ministerstvo lidských zdrojů by TL
- Ještě k těm "human resources" by Ales Zeman
- Takže by Jarda z Pisku

Powered by Scoop
Všechny ochranné známky a autorská práva na této stránce náleží jejich příslušným vlastníkům. Autorská práva ke článkům a komentářům vlastní jejich příslušní autoři.
Provozovatel systému nezodpovídá za obsah kteréhokoliv autorského díla zde uvedeného. Podrobnosti viz. plné znění podmínek.

registrace nového uživatele | jak na to | časté dotazy | vyhledávání || odpadkový koš | kompletní deníky