Sprcha - denní dávka zdravé kritiky pro osvěžení mysli
Denní dávka zdravé kritiky pro osvěžení mysli
 Titulní strana   Všechny články   Všeobecná diskuse   Deníky 
 Co je nového   Co se píše jinde   Politika   Kultura   Média   Technologie   Internet 
Komentáře: Zobrazení: Řazení:
Estonští SS veteráni - vrazi nebo bojovnici za svobodu? | 187 comments (187 topical, editorial, 0 pending)
Alesi (none / 0) (#128)
HUSITA 18.07.2004 19:58:05 MET
(User Info)

nejsem velky milovnik vin ci znalec.

ale mam predstavu ze jista mista jsou pestovani naklonnejsi nez jina a protoze nekdo posadi vinohrad na svuj pozemek nic neznamena a tak si myslim ze doufas marne.
Ja mam jiny nazor...zvlast tam kde jde o venovani penez kde se jde rozhodovat....kazdy medak ktery je venovan tem mizernym je kradez na tech dobrych.
Po zkusenosti s octem by mela takova vec zmizet z jakekoliv sance pristiho objednani.A byt vystrahou...viz Vlada...ostatnim se nespalit.Potom takove podniktelstvi doufejme zmizi ze sceny.
Jinak...jake to ma dusledky kupovat smejd je nejlip videt v kotline na uzenarskych vyrobcich kde idioti prakticky znicili vyrobu kvalitnich produktu v prospech svinstva ktere nazvat hovna by byla urazkou hoven.
 

[ Parent ]
 
 
Rone, (none / 0) (#129)
Ales Zeman 18.07.2004 20:11:46 MET
(User Info)

mělnická vína mají tradici, která údajně jde zpět ke Karlu IV. Z jedné láhve mizerného mělnického si neodvažuji soudit celkovou kvalitu dnešních mělnických vín, včetně té Ludmily. Aby to nebylo, jak v té známé básni Jana Nerudy.

JAN ORLICKÝ
Z knihy Křivé zrcadlo, kterou si můžete koupit nebo objednat ve Futuře za 70 Kč

Karel IV.

Zprvu se mu trpké zdálo,
takže vypil jenom málo.

Za chvíli už žádal víc,
jak ten Bušek z Velhartic.

To byl jeho dobrý přítel,
taktéž zdatný vína pitel.

Nakonec, jak byli sťatí,
nemoh druha druh poznati.

Z toho vzešel příběh nový
díky panu Nerudovi.

Proto čtěte jeho báseň
- ta vám víc a lépe poví.


http://www.obrys-kmen.cz/ARCHIV4/062004/poezie.html


Philosophie: Toujours en ricaner. (Flaubert)
[ Parent ]
 
 
Alesi a dalsi,ochutnali jste (none / 0) (#130)
Michaela 18.07.2004 20:15:03 MET
(User Info)

vina zernosecka, zvlaste pak ryzlink rynsky? Vrele doporucuji.

[ Parent ]
 
 
Ahoj, Michaelo, (none / 0) (#132)
Ales Zeman 18.07.2004 20:28:45 MET
(User Info)

děkuji za Tvůj typ, příležitostně vyhledám a okusím. Pokud vím, Žernoseky snad bude ještě starší vinařská oblast nežli Mělník. První, kdo začal žernosecká vína pěstovat byli v 12. století mniši premonstráti z kláštera Steifeld v Porýní, proto asi ten "ryzlink rýnský".



Philosophie: Toujours en ricaner. (Flaubert)
[ Parent ]
 
 
Nechlubte se cizim perim (none / 0) (#133)
neckar 18.07.2004 20:44:32 MET
(User Info)

zernosecka vina jsou sudetska vina, ne ceska.

Zernosecke vino se dalo pit i za komunistu nebot se vyrabelo jen v malem mnozstvi.

Zatimco v Melniku komuniste (JZD) vinice rozsirili a nasazeli hodne produkujici ale nekvalitni revy. Po navratu z Jizni Afriky, Lobkowicz practicky musel zacinat od zacatku, zasaset nove revy atd. coz trva nekolik let nez dojde k produkci a dofejme k zvyseni kvality.

[ Parent ]
 
 
Velké Žernoseky - Groß Czernosek (none / 0) (#134)
Ales Zeman 18.07.2004 21:20:42 MET
(User Info)

byly původně české. Němečtí kolonisté přišli až po třicetileté válce v 17. století.

Jméno obce vzniklo ze zaměstnání zdejšího obyvatelstva - sekání velkých mlýnských žernovů.

Po skončení II. světové války sem byla dosazena národní správa a velkostatek s vinnými sklepy převzal stát a jako správce byl dosazen insp. vrch. tajemník Jaroš.

http://www.mujweb.cz/www/velke_zernoseky/

Jedenfalls, musím souhlasit s Neckářem, že nebýt Němců, a zejména sudetských Němců, by si kocourkovští Češi nebyli schopni ani uvařit tu vodu na kafe.


Philosophie: Toujours en ricaner. (Flaubert)
[ Parent ]
 
 
Zase mas pravdu (none / 0) (#135)
neckar 18.07.2004 21:36:01 MET
(User Info)

ani to kafe se v Kocoukove neda pit, asi je bude muset zachranit Starbuck

[ Parent ]
 
 
Pane Zemane, (none / 0) (#139)
Aha 19.07.2004 01:10:44 MET
(User Info)

postoval jste tady pana Orlického, který, nejen aby se mu to rýmovalo, doporučuje přečíst báseň pana Nerudy. Protože jste na ni opomněl dát odkaz a protože pan Orlický správně píše, že ta vám víc a lépe poví, tak ji tady kopypastuji.

Jan Neruda
Romance o Karlu IV

Král Karel s Buškem z Velhartic
teď zasedli k dubovému stolu -
ti dva už pili mnohou číši spolu
a zapěli si z plných plic.
"Nuž dej sem zlaté číše, páže,
a nalej vína - dolej výš -
dnes, pane Bušku, čehos zvíš!"
král Karel vesel káže.
"Zde po tom víně, Bušku, slyš,
domácí slunce naše vloni hrálo -
toť první víno, které v Čechách zrálo -
aj tedy vzhůru, pijme již!"
A pili - král však náhle prsknul -
"To že je víno? Tenhle kvas?
Vždyť křiví ústa, láme vaz!"
A zlostně rukou mrsknul.
"Eh - vezu révu z Burgund sem,"
král dál a dál si v zlosti svojí vede,
"a takovouhle peluň mně z ní svede
ta velebná česká zem!
Jsem přesvědčen, když broskve vsadím,
Že sčesám trpké trnky z nich, a chceš-li klidit pustý smích,
Zde růže sázet radím!
Však jaká země - taký lid!
Vás kdyby učit chtěli všichni svatí,
Zda všimnou si jich Češi paličatí -
Buď svatý rád, když není bit!
Jak bych zde mlátil otep slámy!
Nechť chci co chci, za krátký čas
Se všechno jinak zvrtne zas - mám já to bídu s vámi!"
Přec zase číši k ústům zdvih,
a napiv se, své velké dobré oči
teď kradmo přes stůl po soudruhu se točí,
ten však je jako pěna tich.
Jen - aby marně nezahálel -
Pan Bušek máčel zub a pysk
a víno ku půnebí tisk
a po jazyku válel.
"Ba je to bída, "děl zas král
a rychle, jak by bránil zlému slovu;
však kolem úst již úsměv hrál.
"Mám žízní umřít? - Na mou víru,
tys oslep, páže - nevidíš,
že přede mnou je prázdná číš? -
A dej mi dobrou míru!
Pij, Bušku - již se nezarmuť -
a poslyš, co ti král tvůj moudrý praví:
můj jazyk je jak známo vybíravý -
a našel již v tom víně chuť.
Víš - zkoumat třeba, Bušku milý,
To víno má svůj zvláštní ráz,
Zprv trpké, ale milé zas -
my, myslím, jsme se už vpili!"
"Nu vidíš, králi: tak náš lid!
Má duši zvláštní - trochu drsná zdá se -
Však kvete po svém, v osobité kráse - "
teď přerušil svůj náhle klid
hned rozveselen Velhartice -
"ach přitiskneš svůj k němu ret
a neodtrhneš více!"
 

[ Parent ]
 
 
Často také záleží na ročníku, (5.00 / 3) (#140)
Aha 19.07.2004 02:21:43 MET
(User Info)

někdy se nevyvede ani u nejlepšího vína a to pak v NY různými hajzly vylepšují a rozesílají po Americe jako spešl blendy a vůbec se nedivím Francouzům, Španělům a Italům, že se soudí o národní přívlastek. Jaká je Ludmila dnes nevím, ale je-li z jihoafrického štoku, tak by mi asi nechutnala.

Chuť vína je hrozně individální záležitost. Myslím, že ti, kteří hodnotí víno jen podle vůně, chuti, jasnosti, barvy, jsou ochuzeni o to nejlepší: pěkné až nepředstavitelně krásné, s tím či oním vínem spojené vzpomínky. Miluji tokajské (o kterém můj otec, který se vyznal, tvrdil, že chutná jak přeslazené odstředěné kozí mlíko) - protože jsme ho upíjeli s mou největší láskou v nejkrásnějších chvílích v mém životě; usrknutí příšerného bolehlavu Horčák mi připomene atmosféru romantického otrkávání, když nám bylo čtrnáct; Liebfrauenmilch barrandovské terasy a skvělou partu přátel; svařené červené Dvoračky; Schwarze Katze pár nečtitelných černých očí v kabaretu Alhambra a tak. Domáci šípkové ze zásob otce mého kamaráda by mi asi připomnělo, kdybych se k němu ještě někdy dostal, poblitý zábradlí Švermova mostu. No, a Ludmila mi připomíná posezení vysoko nad soutokem Labe a Vltavy s přírodou v podzimních barvách, trochu větrno a chladno, ale krásně - i kdyby to byl špatný ročník, podávaný v neosobní kavárně.

Takže vlastně ten Karel Čtvrtej to vyhmát. Mno, Neruda.

[ Parent ]
 
 
este ta Ludmila (5.00 / 1) (#144)
neckar 19.07.2004 05:51:45 MET
(User Info)

Co se Ludmily tyce, tak ta jeji neprijemna chut a mlhavy vzhled nebyly zpusobeny  spatnym rocnikem ale skoro pul stoletim komunismu.  Komuniste zacali pestovat vinou revu  na melnicku i na zpustosenych chmelnicich. Vysedavat na podzim na melnickem kopci, pred zamkem take neni zadna prdel, nebot od Ripu prez rozorane pole po repne sklizni fouka priserne studeny vitr a pred chytnutim prudusek  vam nepomuze ani trikrat svarena Ludmila.  Neco podobneho by udelal jenom posetilec typu Karla Hynka Machy, ktery pri navsteve Litomeric vypil dva demizony sudetskeho velkozernoseckeho a  rano se jiz neprobudil.

Nemam pochybnosti o kostovacich schopnostech otce pana Aha, ale dovolil bych si poznamenat, ze kdyz ta tokaj chutnala jako kozi mleko, tak to nejpravdepodobneji bylo kozi mleko, mozna jeste neco horsiho, nebot madari kozlu meli vzdy dostatek. Oni take zadnou laskou pro cechy nebo slovaky nikdy netrpeli a tak tokaj, vino evropskych kralu, ktere bylo vhodne ke konzumaci, madarsti komuniste za tvrde valuty vyvazeli ne do Ceskoslovenska ale na Zapad. Jinak kvalita tokajskeho se znaci v putnach, jako ty co nosili na zadech  prazsti putnari  a jako znamkovani na mistni mrse sprche, pet puten je lepsi nez dve.

Take nevim kdo v Cesku za komunismu pil Liebfrauenmilch i kdyz je to velmi podprumerne vino. Zarucene ale za Protektoratu po heydrichiade na barrandovskych terasach bratri Havlovic s K.H.Frankem  pri flasce Liebfrauenmilch  se dohadovali, zdali by bylo lepsi vypalit Lidice nebo Bustehrad.

A o kabaretu Alhambra skoda reci, tam se bal ric politicky for i Jarda Stercl, nebot vzdy tam bylo plno fizlu a lampasaku.

[ Parent ]
 
 
Především, pane Neckář, víte hovno (5.00 / 2) (#149)
Aha 19.07.2004 09:20:09 MET
(User Info)

o tom, kdy se sklízela za bolševika řepa. To když si jeden zajc stěžoval, že komunisti rozvorali zajcum a bažantum meze, tak mu na to jeden zkušenější zajc odpověděl, že to možná jo, ale na druhý straně, dřiv zase nebyla řepa a brambory na poli ještě v únoru.

Za druhý, průdušky se nedaj nijak chytnout.

Za třetí, Dvoračky nejsou na mělnickém kopci ale v Kerkonoších a tam se svařovalo vždycky jen červené, to byste měl, jako uvědomělý Sudeťák, vědět.

Za čtvrtý, originální maďarský Tokaji, Szamorodni Édes i Aszú, tří a "pětiputnový", nebo jak tomu hodnocení říkáte, bylo za bolševika k dostání skoro vždycky v každém větším potravinářském obchodu, vždycky v Tuzexu, v cizineckých hotelech a na černém trhu; k dostání nebylo vepřový maso, cibule a slovenský tokaj.

Za pátý, ty Vaše putny nebo putýnky neoznačují kvalitu, ale sladkost. Čím větší počet (1-6) puttonyos, tím je sladší. A nemá to nic společného s putnami, co se nosí na zádech, ale se stupněm a formou napadení zrn hroznů plísní Botrytis cinerea, která za určitých vhodných klimatických podmínek způsobí svraštění a zcukernatění ("zrozinkovatění") zrn, t.zv. "ušlechtilá hniloba". Při stálém vlhkém počasí plíseň způsobí "šedou hnilobu" a úroda je pak v prdeli.

Za šestý, kromě Tokaji Szamorodni Száraz, které je suché, jsou všechny tokaje sladká dezertní vína a ani Vy byste si je nemohl poplést s kozlími chcankami, ledaže by měl ten kozel  progresivní cukrovku.

Za sedmý, na Barrandově, a specielně v Trilobit baru, měli vždycky široký výběr vín a jiných lihovin, mnohem lepší než v Alkrónu. My jsme ale nemohli dělat nic víc než z nouze ctnost a předražená vína jsme nikdy nepili. A pro proletáře je Liebfrauenmilch vždycky nad průměrem dobré míšené víno.

Za vosmý, Štercl byl v té době jediný komik, který si právě v Alhambře dovolil daleko víc než neškodné ftípky na instalatéry z komunálního podniku hl. m. Prahy, což byl tehdy vrchol Werichova nebo Horníčkova hrdinství. Například jeho pořad "Z Makotřas do Vesmíru" volal po Jáchymově.

Za devátý, uvedl jsem jen pár příkladů, jak si lidé s vínem mohou, nebo by měli, spojovat se pěknými vzpomínkami. Třeba i ten Horčák, litrovka za čtrnáct korun. Na machra si tady můžete hrát Vy, já těžko poznám bílé od červeného.

A za desátý, už i mně pomalu začínáte srát.

[ Parent ]
 
 
putny (none / 0) (#150)
gogo (gogo zavinac sprcha.com) 19.07.2004 09:24:43 MET
(User Info)

Zajímavé je, že i mně znalci vín povídali o počtu puten seschlého vína přidávaných do procesu. Přišlo mi to přijatelné vysvětlení, ale jestli máte pravdu Vy s tím mikrobem, tak to bych jim příště pěkně vytřel zrak. Jste si tím jistý? Nerad bych byl za vola.

Pánu Bohu vysielať je neefektivne. On je dobre informovaný aj bez toho.
[ Parent ]
 
 
Toho se, Pavle, (none / 0) (#151)
Tomas (kasprciuzenáčGmailtečkacom) 19.07.2004 09:34:10 MET
(User Info)

neboj. Z vlastní zkušenosti můžu říct, že je to velmi osvobozující pocit. (Totiž ono: "být za vola")
-

Berte mě jako takovýho kašpárka
[ Parent ]
 
 
Já tím taky procházím (none / 0) (#154)
gogo (gogo zavinac sprcha.com) 19.07.2004 09:48:56 MET
(User Info)

o to nic. Ale není nutné na tom cílevědomě pracovat.

Pánu Bohu vysielať je neefektivne. On je dobre informovaný aj bez toho.
[ Parent ]
 
 
S tou plísní jsem si jistý, (none / 0) (#153)
Aha 19.07.2004 09:48:41 MET
(User Info)

že by ta scvrklá zrna přidávali při procesu, to pochybuji, ale jistý si nejsem. To by mi připadalo jako podfuk. Řekl bych, že ta putynka je nějaká poměrná hodnota napadených zrn k nenapadeným. To by se dalo jistě snadno vygůglovat.

Potom je ještě jeden špecielní, šíleně drahej maďarskej Tokay, jenom z těch zcvrklejch zrn, pak se ještě hrozně dlouho ejdžujou, až se táhnou jako syrup.

Do Kalifornie se ta plíseň dovážela, nebo snad ještě dováží a kalifornské Furminty se tím inokulejtujou, a to nejen kmeny té plísně z Maďarska, ale i z Francie, Itálie a z Německa, kde podobná vína jako Tokay také produkují; jak se ta vína jmenují, to už jsem zapomněl. Na Floridě se to dělalo pokusně i na místních muškátových vínech, ale to bylo sladký k poblití, jak Moschkewitz košér.

[ Parent ]
 
 
Plisen Botrytis (none / 0) (#155)
Michaela 19.07.2004 09:52:31 MET
(User Info)

je samozrejme na vsech hroznech, ktere se nechavaji vysusit v jakesi hrozinky a ty jdou do procesu. V konecnem dusledku je tedy jiste vice plisne ve vice puttonyos tokaji, protoze je tam take vice hrozinek.
To nic nemeni na faktu, ze jste se na neckare oboril s razanci sobe vlastni zcela nepravem.

[ Parent ]
 
 
Paní Michaelo, ty hrozny se nenechávají vysušit, (none / 0) (#161)
Aha 19.07.2004 10:22:10 MET
(User Info)

ty jsou modifikovány právě tou plísní, když je akorát počasí. Ta plíseň dává vínu také specifickou chuť, jinak by se mohlo tokajské dělat rovnou z rozinek sušených na betonu (nebo na koňském trusu, jak se to kdysi taky dělalo) a neriskovalo by se, že se místo ušlechtilé hniloby udělá šedá hniloba, nominální choroba hroznů.

Že je ve dvou putynkách více rozinek než v jedné, tomu bych rozuměl, ale to nevysvětlujete proč by mělo být v litru pětiputýnkovýho moštu víc cukru než v litrů dvouputýnkovýho. Kdybyste napsala pět putýnek rozinek na bečku nenapadených hroznů, tak do by dávalo víc smyslu, i když se to tak, myslím, nedělá.

Ale jinak jste mne potěšila, že jste se zastala pana Neckáře, hergot, to se mu tady moc často nestává.

[ Parent ]
 
 
Takze se nechaji v podstate vysusit... (none / 0) (#166)
Michaela 19.07.2004 10:47:04 MET
(User Info)

...diky za upresneni ;)

S tou sladkosti ... bavi vas to hodne delat ze sebe a hlavne z ostatnich idioty? Kdyz dam do zakladniho vina 5 putynek rozinek bude tokay sladsi nez kdyz tam dam ty putynky 2. Co je na tom nepochopitelneho?

[ Parent ]
 
 
Pan Aha asi naráží (none / 0) (#167)
gogo (gogo zavinac sprcha.com) 19.07.2004 10:54:08 MET
(User Info)

na to, že ty putýnky je třeba dávat do stejného množství základního materiálu, tedy vztahovat se ke konstantnímu objemu.
Zní to sice samozřejmě, ale v dnešní době člověk nikdy neví.

Pánu Bohu vysielať je neefektivne. On je dobre informovaný aj bez toho.
[ Parent ]
 
 
Že jde o nějaký poměr, (none / 0) (#171)
Aha 19.07.2004 11:07:48 MET
(User Info)

k tomu jsme se už s paní Michaelou skoro dopracovali. Teď čekáme jen na paní Michaelu, až nám řekne, co je ten základní materiál nebo materiály ("základní víno"?).

[ Parent ]
 
 
V zasade ano (5.00 / 1) (#168)
TL (t tecka l zavinac email tecka cz) 19.07.2004 10:54:19 MET
(User Info)

"Kdyz dam do zakladniho vina 5 putynek rozinek bude tokay sladsi nez kdyz tam dam ty putynky 2. Co je na tom nepochopitelneho?" --- Ale napriklad v lonskem vyjimecnem rocniku jsou triputnova tokajska skoro sladsi, nez v beznem roce ctyrputnova. Mnoho lidi se upina na pocet puten, ale sladkost sama o sobe, stejne jako vliv te plisne, neni jedinym, a zrejme ani hlavnim, determinantem kvality a lahodnosti. Zejmena pro lidi navykle na nase moravska vina mohou byt nektera tokajska prilis sladka az sladkost prebije lahodnost a chut.

Ale berte to spise jako prispevek laika lehce pouceneho prateli.

[ Parent ]
 
 
Tokajská vína jsou, kromě jedné variety, všechna (none / 0) (#173)
Aha 19.07.2004 11:19:11 MET
(User Info)

sladká a proto se řadí mezi vína dezertní, jak už o tom byla řeč. Existuje taky taková nějaká divná noušn, že pořádní chlapi tokajské nepijí. Podobně jako, že mají pít slivovici a ne griotku.

[ Parent ]
 
 
Jsoui polosladka (none / 0) (#175)
TL (t tecka l zavinac email tecka cz) 19.07.2004 11:24:10 MET
(User Info)

krome toho, kdybyste je obcas pil, vedel byste ze neni sladke jako sladke.

[ Parent ]
 
 
OK, pane TL. (none / 0) (#177)
Aha 19.07.2004 11:28:40 MET
(User Info)



[ Parent ]
 
 
Teď je to už pochopitelnější, ale (none / 0) (#170)
Aha 19.07.2004 11:02:15 MET
(User Info)

právě to jste napsala až teď. Tak k tomu poměru jste se už skoro dopracovala, nemohu Vás mít už jen proto za idiota. Teď ještě, kde vezmou to "základní víno" a kde vezmou ty rozinky? Teprve potom můžeme probrat to "sušení".

[ Parent ]
 
 
Vazeny Aha (5.00 / 1) (#172)
Michaela 19.07.2004 11:18:21 MET
(User Info)

nejdrive jste se tady znemoznil tim, ze jste neopravnene vynadal neckarovi, ze o tokayi vi hovno, nebo jak jste to napsal, pricemz opak se ukazal pravdou.
Ted najednou jste si asi neco nagugloval a budete tady na mne delat ramena?
Pokud mate nejake nenaplnene pedagogicko tyranske ambice, jak se zda podle slovniku toho vaseho neskutecneho komentare, zkuste si je ventilovat prosim na nekom jinem nez na mne.
Diky.

[ Parent ]
 
 
Zase to máte popletené, paní Michaelo, (none / 0) (#176)
Aha 19.07.2004 11:27:25 MET
(User Info)

panu Neckářovi jsem napsal, že ví hovno, kdy se za bolševika sklízela řepa.

[ Parent ]
 
 
lepsi mit popletene co kdo napsal (none / 0) (#178)
Michaela 19.07.2004 11:34:01 MET
(User Info)

nez mit popleteny nazor na sexualni diferenciaci ci putynky v tokayskem pane Aha.


[ Parent ]
 
 
To je fajn, paní Michaelo, můžete si plést (none / 0) (#179)
Aha 19.07.2004 12:14:58 MET
(User Info)

co chcete, ale nevypadá to pěkně, když o někom píšete, že napsal něco, co nenapsal.

Jinak, nemýlím-li se, tak o té sexuální diferenciaci jste byli vepři s panem Táborským a na mne to udělalo dojem, že Vám to nechal, aby se Vás nedotkl tím, že muž je vyšší vývojové stadium než žena, což vyplývalo z Vašich argumentů.

Rovněž, ne že by na tom záleželo, ale ještě jste nevysvětlila jak je to s tím mým popleteným názorem na putýnky, když už se k tomu zase vracíte. Pokud jde o mne, já bych to nechal plavat, já jsem si macho stadium odbyl v rané pubertě.

[ Parent ]
 
 
Jiste, za to (none / 0) (#180)
Michaela 19.07.2004 12:52:30 MET
(User Info)

prekrucovani argumentu, komentaru a debat ve svuj prospech bez ohledu na skutecnost, to vypada vzdy bajecne pekne. Pro vas. Proto to take delate, ze?

BTW se obavam, jestli u vas nedoslo k regresi. To se nekdy v urcitem veku stava.

[ Parent ]
 
 
Paní Michaelo, nikdy jsem nepopíral, (none / 0) (#182)
Aha 19.07.2004 14:46:44 MET
(User Info)

že na mně hlodá strejda Alzhajmr. Až se do toho stadia taky jednou dostanete, tak uvidíte, jak šťastný je to stav - jak praví otřepané diktum: každý den se setkáváte s novými lidmi a věcmi.

Apropó, zrovna si nemohu vzpomenout, jaký osobní prospěch mám z povídání pod sprchou, jak jste psala. Byl bych Vám moc vděčný, kdybyste mi to pomohla vybavit, protože moje paní, která je značně mladší než já, mi totiž stále připomíná, že bych měl raději víc psát někam, kde za to platí. Takže, kdybyste mi dala vědět, bych měl pádný argument pro doma.

Jo, teď mě ale zrovna postihl světlý okamžik a vzpomněl jsem si, že žena musí mít poslední slovo, takže jako bych byl nic neřek´.

[ Parent ]
 
 
no jo Aha (none / 0) (#186)
alias 11.09.2004 18:07:17 MET
(User Info)

uz nam to tady meldujou, ze se k tobe blizi dalsi hurikan. Tak se zase s pani Dasou seber a koukej abys se dostal z ty nebezpecny zony. Jednu vejhodu to ma, nemusis sekat travu. Ja bych takovej mensi hurikanek tak jednou za dva tydny docela privital. Ted s tou zlomenou prackou to sekani travy dela jeste mensi spas.

[ Parent ]
 
 
Tak jak to poslední dobou vypadá, pane alias, (none / 0) (#187)
Aha 11.09.2004 20:49:06 MET
(User Info)

tak byste si tenhle komentář mohl uložit a posílat mi ho každej tejden.

[ Parent ]
 
 
Aha kecate jako obvykle :) (none / 0) (#152)
Michaela 19.07.2004 09:47:55 MET
(User Info)

Samozrejme ze puttonyos JSOU putynky s konstantnim objemem a cim je vice puttonyos tim je tokay  kvalitnejsi.
Cim vic puten, tim vic hrozinek, tedy vice zbytkoveho cukru, ale take doba zrani ve dreve je tim delsi, cim je vic puttonyos.
KVALITA je tedy tim vetsi cim vice putynek, jak napsal neckar.

[ Parent ]
 
 
Myslím, paní Michaelo, že jsem zrovna to, (none / 0) (#156)
Aha 19.07.2004 10:02:48 MET
(User Info)

co o tom vím a nevím, napsal panu gogovi a víc bych musel gůglovat, což si může udělat každý sám.

Jak a co ale počítáte na putýnky, to Vám zase, jako obyčejně nerozumím. Čím víc puten, tím víc rozinek? Puten čeho do čeho? Já bych se asi bál jíst, kdybyste vařila.

[ Parent ]
 
 
Puten rozinek (none / 0) (#157)
Michaela 19.07.2004 10:05:11 MET
(User Info)

samozrejme.

A ze byste se bal jist kdybych varila, tak to delate jedine dobre, protoze specialne vam bych tam s radosti namichala cyankaly ;)))).

[ Parent ]
 
 
Hergot, cyankaly s tvrdým po "l", (none / 0) (#162)
Aha 19.07.2004 10:26:39 MET
(User Info)

to musí bejt síla. Já jsem si to myslel, že jste se nezastala pana Neckáře, protože byste byla objektivní.

[ Parent ]
 
 
Takový kyanid (none / 0) (#169)
gogo (gogo zavinac sprcha.com) 19.07.2004 10:55:49 MET
(User Info)

zabíjí dvakrát.

Pánu Bohu vysielať je neefektivne. On je dobre informovaný aj bez toho.
[ Parent ]
 
 
Great point! (none / 0) (#174)
Aha 19.07.2004 11:21:08 MET
(User Info)



[ Parent ]
 
 
Vysvětlovali mi to tak, (none / 0) (#158)
gogo (gogo zavinac sprcha.com) 19.07.2004 10:06:08 MET
(User Info)

že v těch putnách jsou ty seschliny a čím je jich víc, tím víc (procentuelně) cukru ve víně je a tím dražší pak bude.
Trochu jste mě ale prve nahlodal - na Vás bacha...

Pánu Bohu vysielať je neefektivne. On je dobre informovaný aj bez toho.
[ Parent ]
 
 
To je přesně tak, pane gogo (none / 0) (#163)
Aha 19.07.2004 10:34:13 MET
(User Info)

a proto jsem už původně napsal, že ta putynka je nějaká poměrná hodnota napadených zrn k nenapadeným.

[ Parent ]
 
 
ja myslel puntiky (none / 0) (#159)
HUSITA 19.07.2004 10:12:14 MET
(User Info)

v Madarsku jsem kupovaval v hotelu 3 putonove tokaje za tak $ 4 v 80-tych letech a tady to lidi vitali coby darek/novinku.
Nekolikrat jsem mel prilezitost koupit za vic 4 putonove ale pro cloveka ktery konzumuje "ve velkem" jsem moc rozdilu nezjistil.
Byl jsem pod dojmem ze ty kolecka na nalepce jsou oznacenim "lepsiho" jako na konacich ci brandy, ne nejakejch puten.
K tomu "hvezdickovani.... si stejne myslim ze 5 hvezdova Metaxa je chutnejsi nez 7 hvezdova.


[ Parent ]
 
 
I Vy máte recht, Husito, (none / 0) (#165)
Aha 19.07.2004 10:38:22 MET
(User Info)

někdo má rád Tokaj příjemně nasládlý, někdo sladký jak cecek a trochu víc alkoholu.

[ Parent ]
 
 
Smrt Karla Hynka Máchy (none / 0) (#183)
Ales Zeman 19.07.2004 16:47:08 MET
(User Info)

Vysedavat na podzim na melnickem kopci, pred zamkem take neni zadna prdel, nebot od Ripu prez rozorane pole po repne sklizni fouka priserne studeny vitr a pred chytnutim prudusek  vam nepomuze ani trikrat svarena Ludmila.  Neco podobneho by udelal jenom posetilec typu Karla Hynka Machy, ktery pri navsteve Litomeric vypil dva demizony sudetskeho velkozernoseckeho a  rano se jiz neprobudil.

Neckáři, proč zemřel Karel Hynek Mácha ve věku 26 let v noci z 5. na 6. listopadu 1836 není dost dobře známo. Tvá verze s dvěma demižóny sudetského velkožernoseckého se mi též moc nezdá, už jen proto, že v té době žádné Sudety neexistovaly. Určitě nebyl Mácha v Litoměřicích návštěvou, ale coby čerstvě vystudovaný právník tam vstoupil do služby jistého justiciára Durase. Obvykle se uvádí, že se při hašení požáru nachladil a dostal zápal plic, jiní usuzují, že zemřel spíše na tyfus nebo úplavici. Možná se též při požáru nakazil pitím špatné vody z městské stoky. Takže těch vysvětlení je téměř tolik jako v případu předčasného úmrtí Wolfganga Amadea Mozarta a jsem rád, žes řadu rozšířil ještě o jednu další story "jak to vlastně tenkrát bylo".  


Philosophie: Toujours en ricaner. (Flaubert)
[ Parent ]
 
 
Taky jsem se chtel zeptat (none / 0) (#184)
Elvis Has Entered the Building 19.07.2004 17:06:13 MET
(User Info) http://www.elvis.com/

Jak to bylo se dvema demizony. My se ve skole ucili, ze zemrel na zapal plic, pote co se nachladil kdyz hrdinne hasil pozar.

[ Parent ]
 
 
mladej Macha byl starej vochmelka (none / 0) (#185)
neckar 19.07.2004 21:03:05 MET
(User Info)

tak proto kdyz navstivil Litomerice, nasel si "zimmer frei"
primo na putykou aby to po celovecernim chlastani nemel daleko domu. Ta putyka je tam dodnes.

Všední lidé, skroušeni pocitem méněcennosti, potřebují modly, kterým by se klaněli. Ve středověku skýtalo jim tyto modly náboženství, dnes je jimi zásobují dějiny, věda a umění. Křesťanští svatí byli nahrazeni státníky, vojevůdci, vynálezci, objevitely, vědci, filosofy, spisovately, básníky, malíři, sochaři a skladately. U nás se stal jednou takovou modlou i básník Karel Hynek Mácha.

Každý člověk, jenž se stane objektem lidského uctívání, musí být k němu uměle přizpůsoben. Podobně jako o světcích, tak i o vynikajících lidech musí být nejdříve stvořeny legendy, jež jsou více nebo méně v příkrém rozporu se skutečností. Každý velikán lidských dějin a kultury musí býti zidealisován, aby lidé, jejichž modlou se má státi, nepostřehli v některých jeho rysech vlastní své slabiny a vlastní svou tupost a mělkost.


[ Parent ]
 
 

Estonští SS veteráni - vrazi nebo bojovnici za svobodu? | 187 comments (187 topical, 0 editorial, 0 pending)
Komentáře: Zobrazení: Řazení:

Základní nabídka
- registrace nového uživatele
- jak na to (aktualizace 19.1.03)
- časté dotazy
- vyhledávání

Login
Jméno:
Heslo:
 
Registrace nového uživatele

Komentáře chronologicky (15)
- Tak jak to poslední dobou vypadá, pane alias, by Aha
- no jo Aha by alias
- mladej Macha byl starej vochmelka by neckar
- Taky jsem se chtel zeptat by Elvis Has Entered the Building
- Smrt Karla Hynka Máchy by Ales Zeman
- Paní Michaelo, nikdy jsem nepopíral, by Aha
- Re: odpovedi by mLz
- Jiste, za to by Michaela
- To je fajn, paní Michaelo, můžete si plést by Aha
- lepsi mit popletene co kdo napsal by Michaela
- OK, pane TL. by Aha
- Zase to máte popletené, paní Michaelo, by Aha
- Jsoui polosladka by TL
- Great point! by Aha
- Tokajská vína jsou, kromě jedné variety, všechna by Aha

Powered by Scoop
Všechny ochranné známky a autorská práva na této stránce náleží jejich příslušným vlastníkům. Autorská práva ke článkům a komentářům vlastní jejich příslušní autoři.
Provozovatel systému nezodpovídá za obsah kteréhokoliv autorského díla zde uvedeného. Podrobnosti viz. plné znění podmínek.

registrace nového uživatele | jak na to | časté dotazy | vyhledávání || odpadkový koš | kompletní deníky