Sprcha - denní dávka zdravé kritiky pro osvěžení mysli
Denní dávka zdravé kritiky pro osvěžení mysli
 Titulní strana   Všechny články   Všeobecná diskuse   Deníky 
 Co je nového   Co se píše jinde   Politika   Kultura   Média   Technologie   Internet 
Komentáře: Zobrazení: Řazení:
Hersh: existuje videozáznam sodomie dětí v Abú Ghraib | 35 comments (34 topical, 1 editorial, 0 pending)
Dodrzujice zasadu opatrnosti (none / 0) (#11)
TL (t tecka l zavinac email tecka cz) 16.07.2004 16:18:52 MET
(User Info)

"Vydat prikaz k pouzivani metod, ktere se v danem prostredi zvrhly v hromadne znasilnovani malych kluku z ulice pred zraky jejich matek je valecny zlocin." --- Dodrzujica zasadu opatrnosti, nechte tam - alespon prozatim - podminovaci zpusob. Ta obvineni jsou velmi vazna, a zatim jen ve fazi obvineni bez dukazu. Nevime zatim jiste jestli se to opravdu delo a v jakem rozsahu. Nebo jsem clanek spatne pochopil a vse uz je prokazano?


[ Parent ]
 
 
Mate pravdu :-) (none / 0) (#12)
Elvis Has Entered the Building 16.07.2004 16:27:16 MET
(User Info) http://www.elvis.com/

"Vydat prikaz k pouzivani metod, ktere by se v danem prostredi zvrhly v hromadne znasilnovani malych kluku z ulice pred zraky jejich matek je valecny zlocin."

Verejnost nevi jestli Rumsfeld ci kdo jiny takove prikazy vydal a neni ani prokazano, ze takove video existuje. Seymour, nositel Pulitzerovy ceny za reportaze o My Lai, neni ale nekdo, kdo by strilel od pasu se zavazanyma ocima.

O tom videu psal i Christopher Hitchens, zastance valky v Iraku, v linku, ktery jsem zde jiz jednou nekde uvadel. I on radil pripravit se na nejhorsi, obsah ovsem nespecifikoval.

[ Parent ]
 
 
Pulitzerova cena (none / 0) (#13)
TL (t tecka l zavinac email tecka cz) 16.07.2004 16:34:44 MET
(User Info)

"Seymour, nositel Pulitzerovy ceny za reportaze o My Lai, neni ale nekdo, ..." --- Tu cenu uz dostali podivni lide. Mimo jine i zahranicni korespondent popisujici humanitnosti a radosti zivota ve Staliskem SSSR v dobe hladomoru na Ukrajine.

Moderneji tusim mela problem i jina nositelka (kandidatka?) te ceny, psalo se o ni v ramci skandalu New York Times.

Ale jiste, je nutne to prisne presetrit.

[ Parent ]
 
 
Tl jediny zpusob (none / 0) (#14)
HUSITA 16.07.2004 16:56:02 MET
(User Info)

jak zpochybnit cokoliv je sahnout do minulosti a v te ma kazdy nejakou skvrnu.
 Urcite si i papez za puberty sahnul hrisne pod opasek:-)))))a tak napriklad jak takovy hrisnik by mohl promluvit cokoliv o
nejake moralite.Vida tu je hned namet:-)))))))pro nekoho s aurou svatosti:-)))))))

Ze se za stoleti vselijakych profesionalnich oceneni objevi
neresti se neni co divit.......
 Jinak to hazeni kameni se nejlip dela z pozice kam zadny kamen nedoleti.

[ Parent ]
 
 
Souhlas (none / 0) (#15)
TL (t tecka l zavinac email tecka cz) 16.07.2004 17:05:01 MET
(User Info)

Nejake chyby se staly kazdemu, vice ci mene uprimne, vice ci mene napravene. Chtel jsem jen podotknout ze mi apriori vadi mavani autoritou nejake instituce / ceny, radsi si necham ukazat prokazatelna fakta. Jestli ten zaznam existuje, casem se asi dostane na svetlo a pak uverim.

[ Parent ]
 
 
Panebože, nějaké chyby se staly každému? (none / 0) (#18)
Aha 17.07.2004 03:30:07 MET
(User Info)

Za takové chybičky se v Norimberku věšelo.

[ Parent ]
 
 
Neni to pravda, neveselo ;-)) (none / 0) (#19)
Boutros el Uam (squawbumzavinachorkapostateckacom) 17.07.2004 03:43:10 MET
(User Info) http://www.squaw.com

A ted ci argument je lepsi? ;-))


  • life's a near death experience
    [ Parent ]
  •  
     
    To si musí každej přebrat sám. (none / 0) (#22)
    Aha 17.07.2004 15:03:11 MET
    (User Info)



    [ Parent ]
     
     
    Mohl by autor tvrzení, (5.00 / 1) (#24)
    max 20.07.2004 00:47:57 MET
    (User Info) http://www.radaryrakety.cz/

    poskytnout informace, kteří z odsouzených jmenovitě byli pověšeni v Norimberku za znásilnění?

    Nebo si své tvrzení vymyslel?


    [ Parent ]
     
     
    Pokud je tato otázka adresována mně, (5.00 / 2) (#26)
    Aha 23.07.2004 03:03:15 MET
    (User Info)

    tak já jsem nenapsal a ani bych nikdy nenapsal, že v Norimberku pověsili někoho za znásilnění.

    Poznámkou, že za takové chybičky se v Norimberku věšelo, jsem reagoval na poznámku pana TL, že nejake chyby se staly kazdemu, v souhlasu s poznámkou Husity o papežovi, jenž si v pubertě sáhnul hříšně pod opasek a který (Husita, ne papež) reagoval na komentář Elvise, že "Vydat prikaz k pouzivani metod, ktere by se v danem prostredi zvrhly v hromadne znasilnovani malych kluku z ulice pred zraky jejich matek je valecny zlocin," tedy komentář, který se vztahoval k mučení věznů a zajatců a porušování ženevských dohod.

    Normální člověk by to snad v tom kontexu chápal; Vy jste si to vykonstruoval jako moje tvrzení, že se v Norimberku věšelo za znásilnění. OK.

    [ Parent ]
     
     
    Adresována byla (5.00 / 1) (#27)
    max 25.07.2004 08:09:03 MET
    (User Info) http://www.radaryrakety.cz/

    Nekonstruoval jsem, pouze jsem se optal, abych věděl, za co se to v Norimberku věšelo.

    Teď již by jste tedy mohl napsat, co měly společného body obžaloby těch 11ti zhoupnutých ptáčků v Norimberku s touto údajnou "znásilňovací" kauzou.

    Jste si to vymyslel, že jo?

    [ Parent ]
     
     
    válečný zločin (none / 0) (#16)
    nitram 16.07.2004 19:51:38 MET
    (User Info)

    ad: "Vydat prikaz k pouzivani metod, ktere se v danem prostredi zvrhly v hromadne znasilnovani malych kluku z ulice pred zraky jejich matek je valecny zlocin"

    Možná je také válečný zločin napadnout cizí stát, navíc pod falešnou záminkou. Ale možná se mýlím. Bombardovat města z výšin skutečných i technologických zločinem zřejmě nebude. To až to znásilňování, to bude jistě horší než mrzačení a vraždění civilistů tříštivými bombami něžně pojmenovanými "sekačka sedmikrásek".
    nitram
    [ Parent ]
     
     
    Od kdy je BLU-82 tříštivá bomba? (5.00 / 1) (#23)
    max 20.07.2004 00:39:37 MET
    (User Info) http://www.radaryrakety.cz/

    http://www.valka.cz/newdesign/v800/clanek_646.html

    BLU-82 neničí tříštivým účinkem, ale tlakovou vlnou a řadí se účinkem k termobarickým bombám.
    Jejím účelem je mimo jiné zastrašit protivníka, není používána v urbanizovaných oblastech.

    Proto by autor příspěvku na který reaguji měl uvést, kde a jaké civilisty usmrtila BLU-82, pokud si to nevymyslel.


    [ Parent ]
     
     
    milý maxi (3.75 / 4) (#25)
    nitram 22.07.2004 23:39:22 MET
    (User Info)

    připouštím, že "sekačka sedmikrásek", pojem který byl v českém tisku používán zvláště při bombardování Afghánistánu, nemusela být použita v Bagdádu.
    Jednu věc však nevyvrátíte. Tisíce, spíše o řád vyšší číslo, mrtvých civilistů v Iráku. A proč? V důsledku bombardování z vůle Ameriky a Británie.
    Relativizovat můžete cokoliv. Zločin však stejně zločinem zůstane.
    nitram
    [ Parent ]
     
     
    BLU-82 (5.00 / 5) (#28)
    max 25.07.2004 08:13:47 MET
    (User Info) http://www.radaryrakety.cz/

    připouštím, že "sekačka sedmikrásek", pojem který byl v českém tisku používán zvláště při bombardování Afghánistánu, nemusela být použita v Bagdádu.

    No a právě to připouštět nemusíte, protože to jste přeci ani netvrdil. Tvrdil jste, že civilisté byli mrzačeni a vražděni bombami BLU-82.

    Jste si to vymyslel, že jo?

    Jednu věc však nevyvrátíte.

    Vaší jistotu?

    Tisíce, spíše o řád vyšší číslo, mrtvých civilistů v Iráku. A proč? V důsledku bombardování z vůle Ameriky a Británie.

    Koukám, že řád sem, řád tam není problém. Ale o nuly tady přeci nejde, že jo? Jde o životy civilistů. Když Saddám napadl Irán, zemřelo v následné válce milión lidí na obou stranách. Jenom chemickými zbraněmi bylo v této válce zabito 20 000 lidí. Při likvidační operaci Anfal (1988-1993) proti Kurdům zahájené chemickým útokem na kurdské městečko Halabdža (5000 mrtvých a 10 000 raněných), zavraždili Saddámovi vojáci 200 000 lidí. Když Saddám napadl Kuvajt, zemřelo v následné válce 150 000 lidí a při potlačení povstání Šíitů na jihu Iráku zavraždili Saddámovi vojáci 50 000 lidí. Zajaté civilisty používal Saddám jako lidské štíty. Na následky embarga Společnosti národů, které Saddámův režim neustále porušoval, zatímco si stavěl paláce, zemřelo podle oficiálního prohlášení, které vydalo irácké ministerstvo zdravotnictví 31. prosince 2002 v Iráku od jeho zavedení v roce 1990 celkem 1 700 000 lidí. Od počátku Saddámovy vlády „zmizelo“ nebo bylo popraveno tisíce iráckých intelektuálů, kteří se provinili pouze tím, že si dovolili nesouhlasit s režimem. Desetitisíce uprchly ze země. Dvě rozpoutané války, milióny mrtvých a zmrzačených, o materiálních škodách ani nemluvě pro Vás zřejmě nejsou ty pravé argumenty o kterých by bylo třeba mluvit a proto mluvíte jen o mrtvých, kteří zemřeli, když někdo Saddámovi jeho řádění zarazil.

    Relativizovat můžete cokoliv.

    Ano to můžete.

    Zločin však stejně zločinem zůstane.

    A dobrý skutek dobrým skutkem.

    PS: Když už se tedy pasujete na počítače mrtvol, tak počítejte všechny mrtvoly a ne jenom ty, které se Vám hodí do Vaší filozofie.

    [ Parent ]
     
     
    Ptáčka Saddáma (4.50 / 2) (#29)
    gogo (gogo zavinac sprcha.com) 02.08.2004 07:06:25 MET
    (User Info)

    tu snad nikdo neobhajuje, ale zajímavé je, že začal vadit až dlouho poté, co dodýchaly ty oběti, o kterých píšete.

    Že šel od válu je věc dobrá, v tomto bodě je shoda, doufejme, že ho nahradí lepší režim.

    Pánu Bohu vysielať je neefektivne. On je dobre informovaný aj bez toho.
    [ Parent ]
     
     
    Ptáčka Saddáma (5.00 / 1) (#30)
    max 08.08.2004 01:04:03 MET
    (User Info) http://www.radaryrakety.cz/

    Ptáčka Saddáma tu snad nikdo neobhajuje...

    Ne, opravdu neobhajuje. Jen na něj přispěvatel Nitram možná trochu nezaslouženě zapomíná.

    ale zajímavé je, že začal vadit až dlouho poté, co dodýchaly ty oběti, o kterých píšete.

    Toto tvrzení je nepravdivé. Není pravdou, že začal vadit, až "dlouho poté co dodýchaly ty oběti" a množství sankcí, embarg, letových omezení, která byla na Saddámův režim uvalena jsou důkazem nepravdivosti tohoto tvrzení. Podobnou problematiku jsme probírali loni.

    Že šel od válu je věc dobrá, v tomto bodě je shoda,

    Ano.

    doufejme, že ho nahradí lepší režim.

    Již se tak stalo.

    [ Parent ]
     
     
    Již se tak stalo. (none / 0) (#31)
    Vodnik (vodnik.zavináč.sprcha.com) 08.08.2004 01:20:43 MET
    (User Info)

    Ano. Doufejme ještě, že ten režim dostane příležitost, aby v Iráku skutečně vládl. Aby po pár letech, až se na to v rámci nějaké příští války "proti terorismu" nebo "za šíření demokracie" zapomene, nemusel Ondreját psát o marasmu v Iráku :-(((

    IMHO
    [ Parent ]
     
     
    o marasmu v Iráku (5.00 / 1) (#32)
    max 08.08.2004 01:31:36 MET
    (User Info) http://www.radaryrakety.cz/

    bude Ondreját psát bez ohledu na to co se tam bude dít. V to nedoufám, to považuji za jedinou jistotu, kterou nyní Irák má naprosto jasnou.


    [ Parent ]
     
     
    No dobře :-)) (none / 0) (#33)
    Vodnik (vodnik.zavináč.sprcha.com) 08.08.2004 01:37:34 MET
    (User Info)

    tak jinak: modleme se, aby náhodou neměl O. pravdu.

    IMHO
    [ Parent ]
     
     
    On toho měl na triku víc (none / 0) (#34)
    gogo (gogo zavinac sprcha.com) 16.08.2004 11:08:35 MET
    (User Info)

    Např.
    http://www.sprcha.com/comments/2003/10/14/5256/4386/63#63

    Pánu Bohu vysielať je neefektivne. On je dobre informovaný aj bez toho.
    [ Parent ]
     
     

    Hersh: existuje videozáznam sodomie dětí v Abú Ghraib | 35 comments (34 topical, 1 editorial, 0 pending)
    Komentáře: Zobrazení: Řazení:

    Základní nabídka
    - registrace nového uživatele
    - jak na to (aktualizace 19.1.03)
    - časté dotazy
    - vyhledávání

    Login
    Jméno:
    Heslo:
     
    Registrace nového uživatele

    Komentáře chronologicky (15)
    - A co dnes? by Veronika
    - On toho měl na triku víc by gogo
    - No dobře :-)) by Vodnik
    - o marasmu v Iráku by max
    - Již se tak stalo. by Vodnik
    - Ptáčka Saddáma by max
    - Ptáčka Saddáma by gogo
    - BLU-82 by max
    - Adresována byla by max
    - Pokud je tato otázka adresována mně, by Aha
    - milý maxi by nitram
    - Mohl by autor tvrzení, by max
    - Od kdy je BLU-82 tříštivá bomba? by max
    - To si musí každej přebrat sám. by Aha
    - Polská exilová vláda by Aha

    Powered by Scoop
    Všechny ochranné známky a autorská práva na této stránce náleží jejich příslušným vlastníkům. Autorská práva ke článkům a komentářům vlastní jejich příslušní autoři.
    Provozovatel systému nezodpovídá za obsah kteréhokoliv autorského díla zde uvedeného. Podrobnosti viz. plné znění podmínek.

    registrace nového uživatele | jak na to | časté dotazy | vyhledávání || odpadkový koš | kompletní deníky