Sprcha - denní dávka zdravé kritiky pro osvěžení mysli
Denní dávka zdravé kritiky pro osvěžení mysli
 Titulní strana   Všechny články   Všeobecná diskuse   Deníky 
 Co je nového   Co se píše jinde   Politika   Kultura   Média   Technologie   Internet 
Komentáře: Zobrazení: Řazení:
Zpověď teroristy | 140 comments (138 topical, 2 editorial, 0 pending)
nejsem sally (4.00 / 1) (#120)
mvd 04.08.2004 22:48:53 MET
(User Info)

například nerozumím tomu, proč vlastně žiju.

Ale vážně (Vy v uvozovkách, já bez):
"Domnivam se, ze stejne to pochopila rada dalsich ctenaru, kteri podle vas mame problem se ctenim vaseho textu."
Nikoli podle mne, o tom problému psali přece jiní, ne já.

"autor sam je natolik silny, ze tlakum vnitrnich i vnejsich, na to stat se teroristou, zatim odolava"
tady již je někde chybka. Základem pro takovou úvahu je  nepochybně společná rovina predátorského vesmíru. Můj terorista na ní evidentně stojí, ale Vy, či snad Já (probůh, jen proto, že jsem napsal článek)? Já osobně si nejsem jistý, že svět chápu jako predátorský. Spíše naopak (zkuste mne v tom brát vážně prosím, i přesto že se vyjadřuji zcela jednoduše).

"vybirane cile jsou jen zdanlive zdroje zla, ve skutecnosti jde o nahodne obcany, kteri jsou v nepravy cas na nepravem miste?"
To je právě něco, co my dva nikdy nevyřešíme. S žádným teroristou totiž pravděpodobně nikdy nenavážeme tak hodnotný osobní vztah, abychom mohli objektivně posoudit, jak to vlastně jest. Takže v posuzování jsme odkázáni pouze na média, vlastní inteligenci a schopnost vcítit se do druhých.

"Tedy DOHNAN. Pisete sam."
Souhlas. Jsem opravdu hluboce přesvědčen o tom, že každý opravdový terorista má svou pravdu, obhajuje ji a necítí se vinen. Ale to přece neznamená, že článek je obžalobou společnosti, přestože se teroristé cítí být společností k něčemu dohnáni. Takřka všichni jsme se přece shodli, že problém je nakonec u teroristy (to je hmatatelný On), nikoli na straně společnosti (co to je? masa se jménem Es?). Společnost by si samozřejmě měla hlídat právo a svobodu a dbát o obé v dostatečné míře, aby nezavdávala příčiny potencionálně nemocným jedincům, kteří mají navíc ještě organizační a vůdčí schopnosti.
Nicméně zamyslela jste se nad tím, kde převážně vznikají teroristické buňky? Není to podivné, že vždy ve společnosti, která je hluboce rozervaná a zažívá otřesy či vleče dlouhodobě nevyřešený problém?

"beru to tak, ze terorista je clovek, ktery v dusledku nestastnych vlivu a okolnosti subjektivne chape svet jako plny zla s kterym se musi vyporadat a v dusledku toho sam upada do jiste formy paranoi (vidi zlo i tam, kde neni a neni schopen nahlednout svuj podil na nem), tak nezlobte se na mne mvd, je to porad spolecnost, ktera stoji v pozadi tady toho stavu."
Myslím, že si v té větě sama protiřečíte. V první části věty uděláte z teroristy nemocného paranoika (se kterým ale nemá zdravá společnost vlastně nic moc společného), ve druhé části tam společnost podsunete.
Ale pozor:
Terorista v mém pojetí má řadu důkazů o manipulaci, a to proti zcela konkrétním osobám. Navíc zkušenosti z mládí nejsou náhody, ale trvalý a nekompromisní tlak na vyvíjející se osobnost (dotaz: Vy jste emigrovala, nebo jste se narodila v cizině?).
Terorista v mém pojetí vzal na svá bedra právo, které přestalo ve společnosti fungovat (prokazatelně, v krátkém článku na to pouze nebyl prostor).
Víte, ono je něco jiného žít v relativně stabilizované společnosti (z hlediska občanských práv a svobod, respektive jejich opravdové vymahatelnosti) a něco jiného je žít trvale někde, kde to nefunguje. Naštěstí česko není Pakistán, Afgánistán, Irák, Izrael...

"Podle nekteych studii lze na problem  nahlizet tak, ze ty vase obeti pachaji nasilne ciny sice za ucelem zastraseni dominantni skupiny,  ale prvotni je pro ne kulturni rozmer takoveho aktu, tedy obet v nasilnem cinu, je jakysi iniciacni obrad, ritual, a politicke pozadi na to navesuji, aby zabili dve mouchy jednou ranou"
To jsme ale opět u rozmělnění tématu - ty studie mají v teoretické a nepochybně i vědecké rovině svým způsobome pravdu, ale ty studie jsou již na počátku omezeny ve svém zkoumání na původní záměr, který tu studii iniciuje. Myslím, že moje tabulka s lokalizací terorismu je výmluvnější. Nehledě na to, že to pochopil i Bush, když svět informoval o svojí tezi ohledně "osy zla".

[ Parent ]
 
 
Zamyslela (4.00 / 2) (#121)
Michaela 05.08.2004 08:07:19 MET
(User Info)

a Vy?

"Nicméně zamyslela jste se nad tím, kde převážně vznikají teroristické buňky? Není to podivné, že vždy ve společnosti, která je hluboce rozervaná a zažívá otřesy či vleče dlouhodobě nevyřešený problém?"

Ano, proto take vznika a vznikalo nejvice teroristickych bunek v totalitnich zemich. Takove byvale Ceskoslovensko, Polsko, SSSR ... dnes Belorusko, Severni Korea, Kuba ... tot vsechno teroristu raj. :)))))

[ Parent ]
 
 
kruh se uzavírá (3.50 / 2) (#123)
mvd 06.08.2004 15:30:24 MET
(User Info)

život v česku je povětšinou k uzoufání. Jen nezlomná víra ve změnu mne udržuje v naději, že bude líp. Mám přátele, kterým už dávno ruply nervy a rezignovali. Je na ně žalostný pohled - jsou přesvědčeni o tom, že s tím fakt nejde nic udělat a proto začali používat prostředky, které před svou rezignací dokázali odmítnout, protože dobře ví, že právě tyto prostředky vytvářejí to zkurvené společenské klima. Nejsou tedy přímo teroristé - dokázali přece odmítnout vábení bojovat zlem proti zlu. Jenže bohužel nedokážou bojovat proti zlu důsledností a nekompromisním prosazováním práva. Proč asi?
  1. stupně "společenského" terorismu?
  2. přetvářkou a lží vytvářet společenské makrolkima, které likviduje rodící se osobnost v pravém slova smyslu, protože tato osobnost je takové společenosti krajně nebezpečná (to jsou řádní občané takové společnosti)
  3. přijmout lež a znežívat vše, co taková společenost nabízí. V této lži a přetvářce lze vyrůst v pokroucenou osobnost, která má moc jako prostředek k udržení status quo (to jsou elity této společnosti, ve skutečnosti pomatení jedinci, kteří neví co činí, stále od nikud nikam, jako můra kolem noční lucerny)
  4. odmítnout lež a zlem likvidovat společenské makrolkima, tedy nenávratně se vymezit jako společensky nebezpečný jedinec (to jsou zločinci a teroristé, k tomuto typu se řadí "můj" terorista)


[ Parent ]
 
 
život v česku je povětšinou k uzoufání (5.00 / 6) (#124)
jezovec (jezovec zavináč gmail tečka com) 06.08.2004 16:07:50 MET
(User Info)

možná ano, ale nejhorší peklo si člověk povětšinou nosí v sobě, a kulisy jsou málokdy víc než.... kulisy.


------------------------------
Jezovec jsem, a jezovec budu.

[ Parent ]
 
 

Zpověď teroristy | 140 comments (138 topical, 2 editorial, 0 pending)
Komentáře: Zobrazení: Řazení:

Základní nabídka
- registrace nového uživatele
- jak na to (aktualizace 19.1.03)
- časté dotazy
- vyhledávání

Login
Jméno:
Heslo:
 
Registrace nového uživatele

Komentáře chronologicky (15)
- Vážení a také mvd. by Archaix
- Myslel jsem tu medializaci jinak.. by Tonda Kubrt
- Máte pravdu, hlouběji jsem se nad tím by Guy Peters
- OK, už jsem našel by Jan Klabacka
- Dotaz na PanAm Flight 103 by Jan Klabacka
- Některé konspirace jsou by Ales Zeman
- jaka je vase by Boutros el Uam
- komu verit?? by HUSITA
- Zajímavé na celém případu je to, by max
- Urážky nechme stranou, by Guy Peters
- Jo, něco podobného... by Vodnik
- uz bys to mel by Boutros el Uam
- wonkypedia by vladaneckar
- Petersi by Boutros el Uam
- Přesné plány na Lockerbie nikdo nemá. by Guy Peters

Powered by Scoop
Všechny ochranné známky a autorská práva na této stránce náleží jejich příslušným vlastníkům. Autorská práva ke článkům a komentářům vlastní jejich příslušní autoři.
Provozovatel systému nezodpovídá za obsah kteréhokoliv autorského díla zde uvedeného. Podrobnosti viz. plné znění podmínek.

registrace nového uživatele | jak na to | časté dotazy | vyhledávání || odpadkový koš | kompletní deníky