Sprcha - denní dávka zdravé kritiky pro osvěžení mysli
Denní dávka zdravé kritiky pro osvěžení mysli
 Titulní strana   Všechny články   Všeobecná diskuse   Deníky 
 Co je nového   Co se píše jinde   Politika   Kultura   Média   Technologie   Internet 
Komentáře: Zobrazení: Řazení:
Propaganda z Práva (dříve Rudého)? | 38 comments (38 topical, editorial, 1 pending)
Nepopiratelný historický úspěch (4.50 / 2) (#29)
cnemo 15.08.2004 12:20:50 MET
(User Info) http://nautilus.bloguje.cz

v Německu a Jižní Korei, byl podle mne zapříčiněn spíše existencí jiného, strašnějšího nepřítele, který ovšem ani v Afganistánu ani v Iráku neexistuje. Myslím, že ani banánové republiky nejsou dobrým příkladem. Protipříklady jsou samozřejmě Vietnam a Kuba, ostatní případy nedovedu posoudit. Na obou Bushových válkách je zajímavé, že USA bojují proti režimům, které v minulosti velmi silně podporovaly. Náš spor rozhodne až budoucnost, ale zatím to pro Váš názor moc dobře nevypadá.

Číňané jsou na nejlepší cestě změny společenského systému od socializmu ke kapitalizmu a Doložka nejvyšších výhod toho budiž důkazem. Až se dostanou do fáze CCC, tak poznaj co to je vydělat na konzum pro miliardu lidí většinou s kvalifikací pro manuální práci.

To si myslím, že je hluboký omyl. Žádný konzumní kapitalismus v zemích jako Čína nebo Indie podle mne vůbec nemůže nastat, protože platí zákony zachování. Na Zemi nemůže přibýt miliarda automobilů, miliarda lidí nemůže změnit jídelníček z rýže na hovězí, nejde pro ně vyrobit potřebné množství spotřební elektroniky nebo pracích prášků. Není to o penězích, ale o hmotných zdrojích a nevratných dějích. Čína bude muset najít jinou cestu, prostě planeta asi neunese další miliardu konzumentů typu Američan nebo Evropan. Nejsem žádný tmavozelený partyzán, ale myslím si, že takovýto vývoj je nepravděpodobný z důvodů biologicko-fyzikálních.

Nevím, jestli třeba ti Sadrovi hoši co dostávají teď nakládačku vod těch živejch cílů o kterých píšete se zrovna baví. I jejich šéf už vokusil tu zábavu a vyndávali mu střepiny, takže strachy zalezl do posvátné mešity. Jistota je jistota, že jo.

Druhá strana zase hrdinsky odpaluje řízený střely a zalézá do pancéřových domečků:) Válka není o hrdinství, ale o vítězství, každý používá to, co má.  Sadrovi hoši určitě dostávají na prdel, to přece pro pro nejsilnější armádu světa nemůže být problém, pár tisíc fanatiků s flintičkama. Problém je v tom, že s každým Sadrovým mrtvým rebelem, vznikají tři další. Sadr je již dnes daleko nebezpečnější mrtvý jako mučedník, než živý. Vaše teorie, že co nejde silou, jde ještě větší silou nemusí být v tomto případě příliš produktivní.

Z hlediska Západního konzumenta by bylo jistě lépe, dohodnout se s Američany, určitě by bylo méně utrpení a mrtvých Iráčanů.  Jenže tak oni neuvažují, mají jiné priority a to Američané nejsou schopni pochopit.

[ Parent ]
 
 
Pridam ke kapitanovu (4.50 / 2) (#31)
HUSITA 15.08.2004 12:56:34 MET
(User Info)

Trochu jako devil's advocate:

To dohodnuti se se melo stat misto invaze Kuvajtu.

Ve skutecnosti tak jako my amici si vyprovokovali valku s Mexikem a pak ukradli vsecko az po Kalifornii,chudak sadam byl bridil zabrat Kuwajt.
Ve skutecnosti...nebyt bushovcu kteri meli
kuvajtaky prakticku rodinu ....normalni bylo to posvetit a se
sadamem se dohodnout zacit pumpovat vic nez Saudi.

Ted by byl v Iraku diktator na kteryho by bylo spolehnuti.
A zarucenych 10 MM BBL oleje by nebylo spatny:-))))))
A to ze je sadam vrah ..plynem???
no a co??
co to jak jsme vyvrazdili zdejsi rudochy poctem vic nez deset sadamu a zvlast pouzitim ZHN=  nestovice zamerne sirene.
lidi kteri to porucili a delali maji pomniky:-))))))

 

[ Parent ]
 
 
Capitane:-) (none / 0) (#32)
Astr 15.08.2004 12:57:43 MET
(User Info)

sorry ze se vmesuji:-) se mnou tuhle debatu nevedete, ale presto par poznamek:
Z hlediska Západního konzumenta by bylo jistě lépe, dohodnout se s Američany, určitě by bylo méně utrpení a mrtvých Iráčanů.  Jenže tak oni neuvažují, mají jiné priority a to Američané nejsou schopni pochopit
s timto souhlas, ale s temi lidmi  a autaky to bude mnohem vice bolestive nez tu rikate!

Predpovedi rikaji ze az tu bude 10 milliard bude mnohem vice problemu. A to bude jiz  behem  pristich par desitek let!
Bude i o milliardu vice autaku, takze je i pravdepodobna predpoved, ze benzin bude mit  dvojnasobne ceny! I ostatni velke trable z prelidneni a preglobalisovani!

Uz dnes souhrn 3 prvku = mnohonasobny vzrust spotreby paliva v Asii, omezena produkce ve Venezuele, v Iraku a hle co  to dela s cenou! Bude hure:-(!
Na rozdil od tech mladych  mladsich i nejmladsich ja pamatuji cenu benzinu za 2koruny  a naftu  za 80 haleru:-)
zadne ramy na letistich, ani rodice teroristu nebyli jeste pocati, na Zapade to tehdy jeste stalo za krasne imperialisticke a na Vychode od zelezne opony za komunisticke hovno.
Misto cteni na Internetu jak to JWB dela dobre nebo hure, jsme si cetli ve verejnych sdelovacich prostredcich, ze Imperialisty  dozenem, predezenem, porazime i kdybychom meli rozpoutat treti svetovou valku!
I na WC to bylo jasne, tam to bylo rozpracovano do lidoveho " kakej rychle-posilis svetovy mir"

Slozitosti typu volby zda - republikani nebo demokrate, ODS nebo soc.dem -  se nekonaly!
Kde jsou ty stare zlate casy, kdy to jeste stalo za h....

[ Parent ]
 
 
Nepopiratelný historický úspěch (none / 0) (#36)
max 16.08.2004 21:52:51 MET
(User Info) http://www.radaryrakety.cz/

v Německu a Jižní Korei, byl podle mne zapříčiněn spíše existencí jiného, strašnějšího nepřítele, který ovšem ani v Afganistánu ani v Iráku neexistuje.

Naopak, komunismus byl velké lákadlo a nebezpečí, které v Německu a J.Koreji Američanům škodilo a nyní v Afgánistánu a Iráku v podstatě neexistuje. Jak to, že jim tento strašný nepřítel nepomohl ve Vietnamu? Kdyby se do toho teď naváželi ještě komouši, tak by to měli Amici nyní mnohem, mnohem těžší. To by možná nedali.

Myslím, že ani banánové republiky nejsou dobrým příkladem. Protipříklady jsou samozřejmě Vietnam a Kuba, ostatní případy nedovedu posoudit.

Proč? Mnohé banánové republiky jsou proti Afghánistánu navoněnej saloon. Vietnam a Kuba jsou příkladem toho, že toho “existujícího strašnějšího nepřítele“ Amici občas nedali.

Na obou Bushových válkách je zajímavé, že USA bojují proti režimům, které v minulosti velmi silně podporovaly.

To je absurdní nesmysl. Podpora Saddámovi byla mizivá proti podpoře, kterou poskytovaly jiné státy. V podstatě se ve vojenské oblasti omezila jen na poskytování informací směřujících k tomu, aby Irák nebyl poražen Íránem, což hrozilo destabilizovat celou oblast. Vojenskou výzbroj Iráku dodali všichni jiní než Amerika a od přepadení Kuvajtu už nelze hovořit o jakékoli podpoře, natož “silné podpoře“. :)

Co se týče “silné podpory“ v Afghánistánu, tak si zřejmě z neznalosti vývoje v této zemi plete podporované bojovníky mudžahídy, kteří bojovali se sovětskými okupanty do roku 1989 s hnutím Taliban, které přišlo do Afghánistánu z Pákistánu v roce 1992. :)
Co se týče podpory mudžahídů proti SSSR, tak to je pochopitelné.
Mladí studenti islámu (Tálibové) převážně z pákistánsko-afghánských paštunských kmenů provedli ozbrojený převrat v Kábulu a od roku 1993 začali dobývat další území Afghánistánu. Jejich ortodoxně islámské náboženství a nenávist k USA je dovedla k tomu, že v roce 1998 vyhlásili svatou válku Americe.

Talibové se opravdu nedočkali od Ameriky “silné podpory“ dokonce ani uznání jimi vyhlášeného státu. :)

Náš spor rozhodne až budoucnost, ale zatím to pro Váš názor moc dobře nevypadá.

Vypadá lépe než pro Váš, protože zatím se plní to, co si spojenci naplánovali a nikoli to, co by si přáli jejich odpůrci. Možná příliš spoléháte na zbytky fanatiku střílejících ze zálohy. Podstatně větší podporu má nová irácká vláda od obyvatelstva, které se houfně hlásí do policejního sboru a armády a ti fanatici, na které jedině ještě můžete spoléhat na ně proto útočí v místech náboru. To dělají ale velkou chybu, raději by měli útočit jenom na spojence. Celonárodní volby jsou za dveřmi.

To si myslím, že je hluboký omyl. Žádný konzumní kapitalismus v zemích jako Čína nebo Indie podle mne vůbec nemůže nastat, protože platí zákony zachování.

Už tam začíná, zatím ve městech. Neexistuje žádný zákon, který by předepisoval, že Číňan si nikdy nesmí koupit auto a Američan si ho podle tohoto zákona koupit smí. Takový zákon není. Ale je možné, že v důsledku hospodářského vývoje Američané na to mít nebudou a Číňané ano. Fosilních paliv a surovin má Čína zatím dost a ropu doveze. Její zásoby jsou odhadovány na minimálně sto let.

Na Zemi nemůže přibýt miliarda automobilů, miliarda lidí nemůže změnit jídelníček z rýže na hovězí, nejde pro ně vyrobit potřebné množství spotřební elektroniky nebo pracích prášků.

Proč by nemohla, až budou Američani jezdit na kolech a zboží vozit v rikšách? :) Všechno se vyrobí a ty prací prášky budou nejmenší problém, protože v moři je sodíku a chlóru na věky. Tu elektroniku vyrobit není nejmenší problém. V počtu mobilních telefonů poráží Čína USA a nadále roste, v počtu klasických telefonů je za USA kousek. Kamery, videa, fotoaparáty a podobně začínají být běžné. S chemií bych si už vůbec nedělal starosti. Budoucnost lidstva není o fosilních palivech, ale o schopnosti vyrábět elektřinu a pak už vyrobit vodík je sranda.

Není to o penězích, ale o hmotných zdrojích a nevratných dějích. Čína bude muset najít jinou cestu, prostě planeta asi neunese další miliardu konzumentů typu Američan nebo Evropan.

Unese, jen se změní technologie, jako to probíhá celý vývoj lidstva.

Nejsem žádný tmavozelený partyzán, ale myslím si, že takovýto vývoj je nepravděpodobný z důvodů biologicko-fyzikálních.

Taky bych neřekl, že tmavozelený a taky nesouhlasím s tvrzením, že něco nepůjde, když zrovna ta biologie a fyzika zdaleka neřekly poslední slovo. Právě ony otvírají netušené možnosti.

Druhá strana zase hrdinsky odpaluje řízený střely a zalézá do pancéřových domečků:)

A slyšel jste někdy druhou stranu tvrdit, že ony pancéřové domečky jsou posvátné a proto se na ně nesmí střílet, zatímco výpady z nich se mohou provádět? :)

Válka není o hrdinství, ale o vítězství, každý používá to, co má.

Válka je i o hrdinství a vůle k hrdinství je v konvenční válce faktor s kterým se musí počítat.

Sadrovi hoši určitě dostávají na prdel, to přece pro pro nejsilnější armádu světa nemůže být problém, pár tisíc fanatiků s flintičkama.

Může to bejt problém, pokud je jedna strana svazována ve vojenských akcích náboženskými předsudky druhé strany.

Problém je v tom, že s každým Sadrovým mrtvým rebelem, vznikají tři další.

Jediné co určitě vzniká, je vydávání Vašich zbožných přání za fakta, protože to, že s každým mrtvým Sadrovým rebelem vznikají 3 další, není nijak doloženo.

Sadr je již dnes daleko nebezpečnější mrtvý jako mučedník, než živý.

Ani poslední iráckej pes po něm za rok neštěkne, stejně jako po Saddámových synátorech. Sadr není uznávaný od iráckých šíitských duchovních autorit a s uznávaným ajatolláhem Alí Sistáním jsou vepři. Sistánímu teď úspěšně opravili v Londýně porouchané srdéčko. Asi se mu ještě nechtělo k milovanému Alláhovi a tak si ho od londýnských psů v bílých pláštích nechal opravit.

Vaše teorie, že co nejde silou, jde ještě větší silou nemusí být v tomto případě příliš produktivní.

Pokusů domluvit se s ním už bylo dost. Vyvolává násilnosti a tak je potřeba ho zpacifikovat.

Z hlediska Západního konzumenta by bylo jistě lépe, dohodnout se s Američany, určitě by bylo méně utrpení a mrtvých Iráčanů. Jenže tak oni neuvažují, mají jiné priority a to Američané nejsou schopni pochopit.

Že Američané nejsou schopni pochopit tvrděj i komunisté. Už přes půl století.

[ Parent ]
 
 

Propaganda z Práva (dříve Rudého)? | 38 comments (38 topical, 0 editorial, 1 pending)
Komentáře: Zobrazení: Řazení:

Základní nabídka
- registrace nového uživatele
- jak na to (aktualizace 19.1.03)
- časté dotazy
- vyhledávání

Login
Jméno:
Heslo:
 
Registrace nového uživatele

Komentáře chronologicky (15)
- Tak to se shodneme by gogo
- Odtud to by JN
- Nepopiratelný historický úspěch by max
- To by se pak by gogo
- Vida by gogo
- Proc konspirace? by JN
- Capitane:-) by Astr
- Pridam ke kapitanovu by HUSITA
- Pochyboval bych by cnemo
- Nepopiratelný historický úspěch by cnemo
- Vodnicku z Tulipanova:-) by Astr
- 55555555555555555 by Astr
- A třeba fakt shořej by max
- Zatim ne komu, ale cemu by JN
- Ze pri tom bude asi obetovana Evropa by jezovec

Powered by Scoop
Všechny ochranné známky a autorská práva na této stránce náleží jejich příslušným vlastníkům. Autorská práva ke článkům a komentářům vlastní jejich příslušní autoři.
Provozovatel systému nezodpovídá za obsah kteréhokoliv autorského díla zde uvedeného. Podrobnosti viz. plné znění podmínek.

registrace nového uživatele | jak na to | časté dotazy | vyhledávání || odpadkový koš | kompletní deníky