Sprcha - denní dávka zdravé kritiky pro osvěžení mysli
Denní dávka zdravé kritiky pro osvěžení mysli
 Titulní strana   Všechny články   Všeobecná diskuse   Deníky 
 Co je nového   Co se píše jinde   Politika   Kultura   Média   Technologie   Internet 
Komentáře: Zobrazení: Řazení:
Ženská obřízka jako předmět sporu. | 649 comments (649 topical, editorial, 2 pending)
Dávám Vám za 1 za totalitární praktiky. (3.00 / 2) (#42)
Guy Peters 10.08.2004 12:14:20 MET
(User Info) http://artax.karlin.mff.cuni.cz/~peters/

Ale máte pravdu, že Sprcha je Vaše, takže bude lépe, když všichni, včetně mě, kterým se tyto ukrutné moralisátorské / totalitární praktiky nelíbí, odejdou středem.

[ Parent ]
 
 
Nejdriv jsem vam chtela napsat (5.00 / 6) (#44)
Michaela 10.08.2004 12:24:08 MET
(User Info)

"a ja Vam davam za 1 za histrionstvi" ale tak nejak na to nemam zaludek.

Tak to zkusim takhle: co kdybychom se vsichni uklidnili, potvrdili si co je nasim cilem a jak jej chceme dosahnout a zkusili zase komunikovat s vedomim, ze zdanlivy nepritel mozna neni nepritel ... ?

[ Parent ]
 
 
Petersi, Michaela to napsala, správně. (none / 0) (#45)
Vodnik (vodnik.zavináč.sprcha.com) 10.08.2004 12:26:44 MET
(User Info)

Zrovna ten jezovcův komentář, kterému jste dal jedničku, byl IMHO správným poukázáním na důsledky HUSITOVA nekomplikovaného způsobu známkování. Nikomu nic nenařizoval, nemoralizoval, nekáral, nevyhazoval...

IMHO
[ Parent ]
 
 
No, ja jsem predevsim (4.00 / 1) (#46)
Michaela 10.08.2004 12:30:46 MET
(User Info)

napsala, co kdybychom se vsichni uklidnili, nikoli Petersi uklidnete se...

[ Parent ]
 
 
Tak si ten komentář rozeberme, (none / 0) (#49)
Guy Peters 10.08.2004 12:57:09 MET
(User Info) http://artax.karlin.mff.cuni.cz/~peters/

když se Vám všem tak líbí:

HUSITO, pokud jste se rozhodl Sprchu zlikvidovat
Tím, že dá Neckáři pětku?

pokračujte ve svém infantilním známkování.
Jasná urážka. Nicméně sekta moralisátorů hanebně mlčí.

Pro excecírování svobody slova není ničení cizí práce žádná škoda, že.
Některé principy mají přednost. Je pravda, že Husita i já to děláme na Vašem majektu, a proto navrhuji, že toho zanechám dobrovolně, protože členem sekty být nehodlám.

[ Parent ]
 
 
Jsou známé (5.00 / 5) (#51)
gogo (gogo zavinac sprcha.com) 10.08.2004 13:08:43 MET
(User Info)

známé, pak známé neznámé a nakonec neznámé neznámé. :-)

Tato jezovcova výtka má poněkud širší kontext, protože jak víte, na bodovém ohodnocení uživatelů zavisejí některá jejich práva.
Můžeme jistě natruc Sanhedrinu pětkovat největší tvrďáky, ale pak se nesmíme divit, když získají nadstandardní práva. Anebo nebude možné některé jejich nežádoucí aktivity patřičně usměrnit.
Vy budete jeden z těch, kteří si budou následně stěžovat na sračky na Sprše.

Pánu Bohu vysielať je neefektivne. On je dobre informovaný aj bez toho.
[ Parent ]
 
 
Musíte si rozhodnout, co vlastně chcete. (5.00 / 2) (#59)
Guy Peters 10.08.2004 14:45:15 MET
(User Info) http://artax.karlin.mff.cuni.cz/~peters/

Jsem pro to nositele sraček odstřihnout. Pokud to však neuděláte, není možné někoho trestat (a s p. Klabačkou o tomto termínu diskutovat nehodlám) za to, že se mu náhodou nějaký produkt od takového člověka líbí.

[ Parent ]
 
 
Vy (a někteří další) jste pro to... (4.75 / 4) (#61)
Vodnik (vodnik.zavináč.sprcha.com) 10.08.2004 14:52:28 MET
(User Info)

...je odstřihnout, jiní jsou pro to, ponechat jim dveře otevřené pro inteligentní a konstruktivní příspěvky (neboť ne vždy se shodneme na tom, co jsou sračky). Pokud tu nic jiného než sračky nepostují - a to je případ Ivana a do značné míry i neckara - tak má smysl je odstřihávat.

Nemusím Vám zdůrazňovat, že se pak najde celá řada kritiků, kteří budou zastávat názor, že je lépe "trestat" než odstřihovat, ale tak už to bývá. Jde o to, který názor převáží v Sanhedrinu, neboť Sanhedrin koneckonců obnově a správě Sprchy věnoval a věnuje nějaký ten čas, energii a korunu navíc a on (a nikdo jiný) rozhodne o tom, co se nakonec stane, ať se tomu komu líbí nebo ne.

IMHO
[ Parent ]
 
 
Navíc řešení (none / 0) (#63)
gogo (gogo zavinac sprcha.com) 10.08.2004 14:59:21 MET
(User Info)

musí být racionální, nesmí moc zatěžovat a přinášet do budoucna problémy. Také musí být přijatelné pro Sprchaře, nejen pro Sanhedrin.

Pánu Bohu vysielať je neefektivne. On je dobre informovaný aj bez toho.
[ Parent ]
 
 
Odstřihnutí znamená co? (none / 0) (#62)
gogo (gogo zavinac sprcha.com) 10.08.2004 14:56:50 MET
(User Info)

Zrušení registrace? To samo o sobě neřeší ten hlavní problém.
Také je třeba brát v potaz technické a organizační možnosti správy.

 

Pánu Bohu vysielať je neefektivne. On je dobre informovaný aj bez toho.
[ Parent ]
 
 
Samozřejmě, (none / 0) (#65)
Guy Peters 10.08.2004 16:03:16 MET
(User Info) http://artax.karlin.mff.cuni.cz/~peters/

že někteří šílenci se pokusí registrovat klony. Nicméně je možnost klony testovat (IP adresa) + dát možnost čtenářům klony odstřelit.

[ Parent ]
 
 
Petersi, (5.00 / 1) (#66)
Jan Klabacka 10.08.2004 16:18:06 MET
(User Info)

kdyby bylo vše tak jednoduché, jak tu líčíte. Jenomže není. Na podvodném odhlasování neckarova článku se podílela armáda osmi "mrtvých duší", zaregistrovaných ze šesti různých IP adres. Sám neckar je zaregistrován z adresy odlišné od oněch šesti. Do okamžiku, než došlo k onomu hlasování, nebylo možno ani vzdáleně usuzovat, že jde o nějaké klony či mrtvé duše.

Jak by mohli čtenáři odstřelovat klony, když si tím, že jde o klony, nemohou být jisti ani administrátoři, mi tedy není jasné.

Fakt bych Vás chtěl vidět, jak si s tím poradíte.


If someone tells you they have the answer, they probably haven't understood the question.

[ Parent ]
 
 
Klidně Vám mohu poradit, (none / 0) (#68)
Guy Peters 10.08.2004 16:29:35 MET
(User Info) http://artax.karlin.mff.cuni.cz/~peters/

protože, jak jistě víte, jsem sysop na české Wikipedii: http://cs.wikipedia.org/w/wiki.phtml?title=Speci%C3%A1ln%C3%AD:Listusers&limit=500&offset=0s

zaregistrovaných ze šesti různých IP adres
Tak zřejmě IP kontrola nestačí.

Váš největší problém je, že chcete kontrolovat ex ante, zatímco na Wikipedii to děláme ex post.

Jak by mohli čtenáři odstřelovat klony, když si tím, že jde o klony, nemohou být jisti ani administrátoři, mi tedy není jasné.
Tím, že by podezřelého dali do karantény a Sanhedrin by neprodleně rozhodl o jeho osudu.

Fakt bych Vás chtěl vidět, jak si s tím poradíte.
Všechno jde, když se chce.

[ Parent ]
 
 
To je omyl (none / 0) (#69)
gogo (gogo zavinac sprcha.com) 10.08.2004 16:36:44 MET
(User Info)

my právě nikoho kontrolovat nechceme a doposud jsme to nedělali.
O něčem podobném jako je ta karanténa se uvažuje, ale fungovalo by to přes hodnocení.

Můj osobní názor je ten, že většina situací by měla být zvládnutelná automaticky využitím odezvy uživatelů, přímé zásahy správců (jak Sanhedrinu, tak technických adminů) by měly být spíše výjimkou. Mimo jiné proto, že se nejedná o samoděržaví.

Všechno jde, když je dost času a nic to nestojí....

Pánu Bohu vysielať je neefektivne. On je dobre informovaný aj bez toho.
[ Parent ]
 
 
Tak vidíte, že se nakonec shodneme. (4.00 / 1) (#70)
Guy Peters 10.08.2004 16:57:18 MET
(User Info) http://artax.karlin.mff.cuni.cz/~peters/

my právě nikoho kontrolovat nechceme
Použil jsem špatné sloveso. Mělo být: "uvažujete pouze o".

[ Parent ]
 
 
Problém není ve slovíčkaření (none / 0) (#71)
gogo (gogo zavinac sprcha.com) 10.08.2004 17:03:29 MET
(User Info)

Ani pak nemáme zájem nikoho kontrolovat, ale to je opravdu spíš na seriozní debatu.

Pánu Bohu vysielať je neefektivne. On je dobre informovaný aj bez toho.
[ Parent ]
 
 
Ono je to ještě trochu jinak. (none / 0) (#76)
Jan Klabacka 10.08.2004 19:10:12 MET
(User Info)

Použil jsem konkrétní příklad zneužití systému, abych poukázal na zjednodušující perspektivu a nepoužitelnost Vaší rady ohledně IP adres. Jak se již zmínil gogo (s jehož názorem, že systém by měl mít autoregulační mechanismy a měl by se obejít bez zásahů administrátorů souhlasím), nejde vůbec o to někoho kontrolovat (ani před, ani po :-)).

----

Tím, že by podezřelého dali do karantény a Sanhedrin by neprodleně rozhodl o jeho osudu.

Jaký smysl má dávat podezřelý klon do karantény, když si může (pokud zmíněný klon byl vytvořen s úmyslem škodit) obratem vytvořit ještě další klon (z jiné IP adresy, takže ex ante nezjistitelný)? A jaký osud by jej mohl potkat? Zrušení? Když se může klonovat donekonečna (no, třeba jej to časem omrzí)?

Systém sice má určité obranné mechanismy (jako např. není možné vytvořit neomezený počet nových uživatelů za určitý daný čas), ale to je spíš obrana pro úplně krajní případy.

Všechno jde, když se chce.

Jo, díky za snahu. :-))


If someone tells you they have the answer, they probably haven't understood the question.

[ Parent ]
 
 
Obávám se, že Vy (na rozdíl od goga) (none / 0) (#241)
Guy Peters 12.08.2004 20:49:19 MET
(User Info) http://artax.karlin.mff.cuni.cz/~peters/

mé rady slyšet nechcete, tak si laskavě poraďte sám. Na Wikipedii nám to funguje.

[ Parent ]
 
 
Není to tak snadné (4.00 / 1) (#67)
gogo (gogo zavinac sprcha.com) 10.08.2004 16:18:44 MET
(User Info)

Jednak je možné, ba běžné, se přihlašovat z různých IP adres. V případě DHCP dokonce standard, naopak je možné, že více uživatelů vystupuje pod stejnou IP - jsou schováni v lokální síti.
Ono asi není zrovna účelné na tomto místě rozvíjet úvahy možnostech systému.

Jen bych rád oddělil Vaše osobní spory s JK od strategie fungování Sprchy. Je pravda, že není naprostá jednota v tom, jak co řešit a také, že za běhu ladíme některé automatické mechanismy a vymýšlíme optimální způsob ochrany proti narušitelům.  
Problémy se prostě řeší za pochodu.

Pánu Bohu vysielať je neefektivne. On je dobre informovaný aj bez toho.
[ Parent ]
 
 
VAZENI (5.00 / 3) (#53)
Astr 10.08.2004 13:18:06 MET
(User Info)

jestli  nekomu vadi neci "blbe" znamkovani, zruste to.

Vzdyt to prece neni problem vstupovat do komentare ci presneji odpoved zahajovat = souhlasim-nesouhlasim. Stejne ve vetsine pripadu znamka = souhlas. Pokud se mi to obvzlast libi, povazuji za vystihujici  ci novy pohled na vec, pak to neni problem pripsat, ci s tim polemizovat.
Necht Sanhedrin podrzi moznost eliminovat vylozene ulety ci nejaky umyslny utok, ale jinak bude mene nervosity.

Bylo by naivni  se domnivat, ze tu nekdo zmeni styl. Myslim zasadne.  Plati myslim, jak jsme tu vsichni.
Pouze vyslovuji obavu, ze dalsi SPADNUTI by Sprcha nemusela prezit:-(
Prosim NE.

[ Parent ]
 
 
Ono to hodnocení (4.50 / 2) (#54)
gogo (gogo zavinac sprcha.com) 10.08.2004 13:28:15 MET
(User Info)

má i jiný význam, než že bychom potom uspořádali rodičovské schůzky a řekli paní gogové, že by měl gogo přidat, jinak dostane na vysvědčení jen 3 body nebo nedej bože napomenutí.

Má to význam i pro samoregulaci, takže budeme-li to podceňovat, buď bude ze Sprchy stoka, nebo se utopíme ve sporech, co potlačit a koho vyhodit.

Pět bodů máte za to, že jste přišel s rozumem v hrsti a upozornil na riziko. Nemyslím, že by Sprcha přečkala další konec.

Pánu Bohu vysielať je neefektivne. On je dobre informovaný aj bez toho.
[ Parent ]
 
 
myslim, ze to Astr vystihnul (none / 0) (#56)
alias 10.08.2004 13:45:51 MET
(User Info)

to znamkovani neni k nicemu. daleko ucinejsi je inkriminovany prispevek komentovat, pak si muze kazdy vybrat co jeho nazoru vyhovuje. jestli je nekde jednotka nebo petka, to nikomu nic nerika, je to spise pohodlnost sam se k veci vyjadrit. nejsme prece v detske skolce nebo v obecne.

[ Parent ]
 
 

Ženská obřízka jako předmět sporu. | 649 comments (649 topical, 0 editorial, 2 pending)
Komentáře: Zobrazení: Řazení:

Základní nabídka
- registrace nového uživatele
- jak na to (aktualizace 19.1.03)
- časté dotazy
- vyhledávání

Login
Jméno:
Heslo:
 
Registrace nového uživatele

Komentáře chronologicky (15)
- BMI by max
- ano - nt by Michaela
- Mass index? by gogo
- Co je BMI? by gogo
- re: original by Michaela
- original by vodnik007
- Argumenty tam jsou. by gogo
- I kdyby ano, by Kukacka
- No jo, Kukačko, by Guy Peters
- Asi nejsi normální... by ivounek
- Zakázáno to zpochybňovat není. by Guy Peters
- To bylo především pokusem o vtip, by Vodnik
- Aha, takze to vykazani by Michaela
- Já jsem sem přišel... by Vodnik
- Chová by gogo

Powered by Scoop
Všechny ochranné známky a autorská práva na této stránce náleží jejich příslušným vlastníkům. Autorská práva ke článkům a komentářům vlastní jejich příslušní autoři.
Provozovatel systému nezodpovídá za obsah kteréhokoliv autorského díla zde uvedeného. Podrobnosti viz. plné znění podmínek.

registrace nového uživatele | jak na to | časté dotazy | vyhledávání || odpadkový koš | kompletní deníky