Sprcha - denní dávka zdravé kritiky pro osvěžení mysli
Denní dávka zdravé kritiky pro osvěžení mysli
 Titulní strana   Všechny články   Všeobecná diskuse   Deníky 
 Co je nového   Co se píše jinde   Politika   Kultura   Média   Technologie   Internet 
Komentáře: Zobrazení: Řazení:
Cui bono? | 778 comments (778 topical, editorial, 2 pending)
Podle mého názoru... (none / 0) (#343)
Vodnik (vodnik.zavináč.sprcha.com) 13.09.2004 12:19:27 MET
(User Info)

...je tu zřetelně jeden klan, jehož "protivníci" nejsou rozhodně sjednoceni do nějakého "protitábora".

IMHO
[ Parent ]
 
 
Je to klan jako třeba Ku Klux Klan? (none / 0) (#375)
max 13.09.2004 13:51:25 MET
(User Info) http://www.radaryrakety.cz/

Kdo ten klan vede a není to spíš mafie?

Nešlo by alespoň trochu o nich něco odhalit? Jaké mají pravidla, rituály a dekonspirovat alespoň pár jejich členů.

...A paní Rice nám na piano zahraje.
[ Parent ]
 
 
Zkuste tu myslenku rozvest (none / 0) (#381)
TL (t tecka l zavinac email tecka cz) 13.09.2004 13:57:32 MET
(User Info)

Jsem velmi zvedavy. Ostatne vetsina konspiraci konci jejich odhalenim, takze vzhuru do toho a pul je hotovo.

[ Parent ]
 
 
Naprosto se nejedná o žádnou konspiraci. (5.00 / 1) (#386)
Vodnik (vodnik.zavináč.sprcha.com) 13.09.2004 14:17:31 MET
(User Info)

To víte jistě sám a tak je zbytečné se pokoušet mé tvrzení předem diskvalifikovat takovými nesmyslnými  hláškami.

"Klan", který mám na mysli, se skládá z Vás, Michaely, Boutrose, Prokopa a maxe. Pokud stejně s vámi náhodou hodnotí Kukačka nebo Peters, není to rozhodně pravidlo. a v žádném případě bych je do "klanu" neřadil (Kukačka tam možná patří většinou svých názorů, ale ten "podle názoru" nehodnotí).

Oproti tomu nestojí žádný jiný klan. Dá se vypozorovat určitá afinita mezi Husitou a Astrem, ale i tito dva známkují sice poměrně shodně (navrch pětkami, takže to "škodí" méně), ovšem zcela různé názorové póly.

IMHO
[ Parent ]
 
 
Ja mam spise pocit, (none / 0) (#392)
TL (t tecka l zavinac email tecka cz) 13.09.2004 14:52:04 MET
(User Info)

ze dle tematu tu vznikaji ad-hoc aliance. Je pravda ze nekteri lide se v alianci spolu objevi casteji nez jini, ale hovorit o klanech mi pripadne prehnane.

[ Parent ]
 
 
Ale (5.00 / 2) (#394)
Acht 13.09.2004 14:53:34 MET
(User Info)

sympatie - antipatie se propasíruje i skrz obrazovku. Od někoho snesete nesouhlas s názorem na určitou věc lépe, od někoho  Vám vadí i souhlas.

[ Parent ]
 
 
Rychlost s jakou Vas (none / 0) (#398)
TL (t tecka l zavinac email tecka cz) 13.09.2004 14:59:35 MET
(User Info)

Vodnik odmenil petkou jen dokazuje platnost Vasich slov.

[ Parent ]
 
 
Vidíte, (none / 0) (#407)
Jan Klabacka 13.09.2004 15:21:59 MET
(User Info)

a já si zrovna myslím, že to snášení/nesnášení spočívá do značné míry ve formě.

Osobně například nesnáším, když mne někdo nálepkuje (nebo i někoho jiného). Proto mám například dost zásadní problém s Petersem a jeho vývody. Jenomže to není nesouhlas s názorem.

Ono ke kultivovanosti diskuse (a IMO schopnosti diskutovat vůbec) patří i umění projevit nesouhlas (jakkoliv třeba je i zásadní).


If someone tells you they have the answer, they probably haven't understood the question.

[ Parent ]
 
 
Ona asi ta forma (none / 0) (#408)
Acht 13.09.2004 15:26:54 MET
(User Info)

svým způsobem  o autorovi dost vypovídá, takže to snášení/nesnášení není jen o názoru a formě, ale i o "osobnosti" autora...

[ Parent ]
 
 
Jenomže ta forma (5.00 / 1) (#417)
Jan Klabacka 13.09.2004 15:48:30 MET
(User Info)

(a schopnost diskuse) se dá naučit. V českém školství nicméně (pokud vím) nic takového neexistuje (a určitě v minulosti neexistovalo). A je to (IMO) vidět.


If someone tells you they have the answer, they probably haven't understood the question.

[ Parent ]
 
 
Pane Klabačko (5.00 / 1) (#418)
Acht 13.09.2004 15:51:17 MET
(User Info)

to je sice pravda, že se to dá naučit, pak se ale dostáváme jinam - chceme jen diskutovat s "umělými inteligencemi" naučenými metodami, či je to vlastně zábavné zahlédnout občas právě skrz nedostatky ve formě skutečnou osobnost druha ve zbrani?

[ Parent ]
 
 
Myslím, (none / 0) (#422)
Jan Klabacka 13.09.2004 16:01:21 MET
(User Info)

že tak to není.

Aby bylo možné tu osobnost zahlédnout, je nejprve potřeba udržet tu diskusi. K tomu existují prostředky (ta naučená forma).

Skutečnou osobnost je možné zahlédnout až po seznámení se s názory (a ty se lze dozvědět právě v té diskusi). Jenomže, pokud někoho (špatnou formou diskuse) zaženu do kouta, kde se bude muset bránit (nebo alespoň bude mít pocit, že se musí bránit), o jeho názorech se nic nedozvím; spíš vycení zuby, zavrčí a možná i rafne; to ale není ani tak projev osobnosti jako spíš instinktu, každopádně si ale nasadí "masku" proti zranitelnosti, za kterou není vidět.


If someone tells you they have the answer, they probably haven't understood the question.

[ Parent ]
 
 
Michaelo (5.00 / 1) (#489)
Acht 13.09.2004 20:18:05 MET
(User Info)

Já si na rozdíl od Vás nemyslím, že osobnost tvoří názory. Názory jsou proměnná, osobnost je více méně daná. Vy snad máte stejné názory, jaké jste měla před 20 lety?  A myslíte si, že je budete mít stejné za dalších 20 let? Pak se ale ptám, co jste tu vlastně celá ta léta dělala?

Podívejte se na diskusi o známkování. Udržuje se sama i bez prostředků naučené formy. A ujišťuji Vás, že vypovídá o našich osobnostech mnohem víc než naše opatrně a na efekt formulované názory na věci, které se nás ve skutečnosti týkají daleko méně než to, zda a od koho tu za ně získáme pětku.

Freud šel tak daleko, že za nejspolehlivější výpověď o osobnosti a jejích skutečných "názorech" považoval přeřeknutí. Myslím, že dokonce z  devadesáti procent je  náš názor  o osobnosti druhého tvořen (i když u neškoleného člověka podvědomě) na základě mimoslovní komunikace.  Jen se musíte trochu naučit číst mezi těm formálními řádky a nenechat se formou ošálit... :-)

[ Parent ]
 
 
P.S. Michaelo pardon (none / 0) (#494)
Acht 13.09.2004 20:27:11 MET
(User Info)

to bylo panu Klabačkovi.

[ Parent ]
 
 
Uz jsem se lekla (none / 0) (#496)
Michaela 13.09.2004 20:41:50 MET
(User Info)

ze nekde pisu veci o kterych ani nevim, a jeste s nimi nesouhlasim. Ani netusite jak jsem si oddychla, ze se to vysvetlilo.

[ Parent ]
 
 
Michaelo (none / 0) (#497)
Acht 13.09.2004 20:47:03 MET
(User Info)

nebojte, Vy jste v pořádku, krutá pravda je ta, že já jsem mimoň. Chudák pan Klabačka, musí to číst v ženském rodě, jen by z toho neměl nějaké schizma....

[ Parent ]
 
 
Vsichni (none / 0) (#498)
Michaela 13.09.2004 20:48:34 MET
(User Info)

jsme mimoni. Nejste v tom sam.

[ Parent ]
 
 
schizma (4.00 / 1) (#506)
gogo (gogo zavinac sprcha.com) 14.09.2004 07:37:44 MET
(User Info)

anebo dokonce herezi...

Pánu Bohu vysielať je neefektivne. On je dobre informovaný aj bez toho.
[ Parent ]
 
 
A mně zase nálepkování pomáhá, (none / 0) (#485)
Guy Peters 13.09.2004 20:05:37 MET
(User Info) http://artax.karlin.mff.cuni.cz/~peters/

to je celé.

[ Parent ]
 
 
To, co píšete, TL... (none / 0) (#400)
Vodnik (vodnik.zavináč.sprcha.com) 13.09.2004 15:01:01 MET
(User Info)

...o nahodilých aliancích, skutečně platí o zbytku Sprchy. V případě "klanu" se jedná o alianci trvalou, kde mám pocit dochází i k způsobu známkování, zmiňovaném tu Honzou Klabačkou.

IMHO
[ Parent ]
 
 
Jenze (none / 0) (#402)
TL (t tecka l zavinac email tecka cz) 13.09.2004 15:08:35 MET
(User Info)

on rika "ony už vznikly a řádí tu ostošest", tedy pouziva MNOZNEHO cisla.

[ Parent ]
 
 
To je dost možné. (none / 0) (#404)
Vodnik (vodnik.zavináč.sprcha.com) 13.09.2004 15:12:11 MET
(User Info)

Já se domnívám, že je tu klan pouze jeden, kromě něj nějaké ty dočasné aliance. Názory jsou od toho, aby se lišily.

IMHO
[ Parent ]
 
 
Mozna by nam mohl rici, (none / 0) (#406)
TL (t tecka l zavinac email tecka cz) 13.09.2004 15:15:17 MET
(User Info)

jak ty klany vidi on.

Pane Klabacko!

[ Parent ]
 
 
Podle toho, co jsem (none / 0) (#412)
Jan Klabacka 13.09.2004 15:43:03 MET
(User Info)

vypozoroval (neberte mne prosím ale doslova, je to spíš idea), jde o jakési "virtuální", ideologické klany (i když na počátku byly názory a projevením názoru to obvykle začíná). Vznikají podle potřeby. Kritériem pro připojení se do tábora není vlastní názor, ale přesvědčení, že "ti druzí to mají blbě". Už nejde o názor, už jde o pozici ve sporu a ke komu je potřeba se přidat. To osobně vnímám jako klíčový moment.

Je tu IMO pár latentních tematických "klanů" a pokud vznikne diskuse o příslušném tématu, strany sporu se zformují poměrně rychle.


If someone tells you they have the answer, they probably haven't understood the question.

[ Parent ]
 
 
Pane Klabačko (none / 0) (#414)
Acht 13.09.2004 15:44:36 MET
(User Info)

Přesně tak. Taky to tak vidím.

[ Parent ]
 
 

Cui bono? | 778 comments (778 topical, 0 editorial, 2 pending)
Komentáře: Zobrazení: Řazení:

Základní nabídka
- registrace nového uživatele
- jak na to (aktualizace 19.1.03)
- časté dotazy
- vyhledávání

Login
Jméno:
Heslo:
 
Registrace nového uživatele

Komentáře chronologicky (15)
- neveril mi ze valky jsou pro volej by vodnik007
- Afghanska ropa? by vodnik007
- Bondvodníku by max
- Ono to neni jen tak by vodnik007
- olejove valky by vodnik007
- Může být... by Vodnik
- odvazny nazor by vodnik007
- Odpovědi by gogo
- Aha by Guy Peters
- Už jsem ten link uváděl by gogo
- Morava a Slezsko by gogo
- Nemusíte ze mne dělat ignoranta. by Guy Peters
- Tak si to pre uzijte by TL
- nikoliv není by andyo
- Trosku mam pocit by TL

Powered by Scoop
Všechny ochranné známky a autorská práva na této stránce náleží jejich příslušným vlastníkům. Autorská práva ke článkům a komentářům vlastní jejich příslušní autoři.
Provozovatel systému nezodpovídá za obsah kteréhokoliv autorského díla zde uvedeného. Podrobnosti viz. plné znění podmínek.

registrace nového uživatele | jak na to | časté dotazy | vyhledávání || odpadkový koš | kompletní deníky