Sprcha - denní dávka zdravé kritiky pro osvěžení mysli
Denní dávka zdravé kritiky pro osvěžení mysli
 Titulní strana   Všechny články   Všeobecná diskuse   Deníky 
 Co je nového   Co se píše jinde   Politika   Kultura   Média   Technologie   Internet 
Komentáře: Zobrazení: Řazení:
Všeobecná diskuse XX | 1755 comments (1755 topical, editorial, 14 pending)
Taky a ještě se pohrabu, (none / 0) (#4)
max 14.08.2005 10:53:32 MET
(User Info)

ale občas je problém se zorientovat v těch německých názvech sídel. Docela mě překvapilo kde všude byly vinice.

Trollové: Vaše bláboly k mým myšlenkám prosím smeřujte přímo do /dev/null
ψ

[ Parent ]
 
 
vinice byly fakt uplne vsude (none / 0) (#5)
magnus maximus 14.08.2005 12:26:44 MET
(User Info)

a to i za Mullerovych casu,asi jako pozustatky boomu  v dusledku teplych staleti v Evrope v rannem  stredoveku. Pak po kose a neurodach kolem 1300-1400 zase teplo ca hl. 1600 a dale.

 Sam jsem prikoupil k latifundiim svah s mistnim starym nazvem Vinice, kde se ovsem navzdory globalnimu oteplovani drzi snih do kvetna.

Pokud si vzpominam,haha, tak kolem r 1000 bylo skutecne teplo, asi takove,jako se s nim TED strasi v ramci globalniho otepleni.
A v Norsku a Svedsku pry bylo vlastni vino bezne.
A Gronland jako skutecna "zelena" zeme, nikoliv jen snih a lisejiky.

Celkove vzato, straseni oteplenim je zajimave jen pro par ekologisujicich antiami ideologu.Tam, kde je sucho ted, bude i nadale.A cely sever na tom jedine vydela. Proc dovazet obili z Argentiny kdyz to pujde ze Sibire atd.....U nas budem mit dve urody...v zime se usetri spousty energie a paliv....stavaji se zkratka horsi veci.

[ Parent ]
 
 
magne, (5.00 / 1) (#6)
Ales Zeman 14.08.2005 14:32:22 MET
(User Info)

adjektivum raný se píše s jedním n. Ale to je prkotina.

Co je důležitější, je to globální oteplování. Kvarterní geologie zná glaciály a interglaciály a tak možno s Tebou souhlasit, že fluktuace zemské teploty je způsobována především přírodními procesy.

Nesouhlasím s Tvým označením ekologie za ideologii. Zajisté může být, ale též nemusí. Může to být, a v mnoha rozličných případech je, seriozní vědecký obor, jehož charakteristickým rysem rozhodně není antiamerikanismus. To by člověk též mohl kritiku Bushe zjednodušit na anitiamerikanismus nebo, na opačně straně politické barikády, taktéž bombasticky prohlásit, že všechna ekonomie je ideologické přitakání technologickým ambicím USA.

Že globální oteplení jen o málo stupňů může mít dalekosáhlé nepříznivé důsledky je všeobecně uznáváno ve vědeckých kruzích, které bych nepodezříval z nějaké levičácké ideologie. Stačí se třeba jen v krátkosti obeznámit s problematikou celosvětové dostupnosti vody k lidské spotřebě a užívání.


Philosophie: Toujours en ricaner. (Flaubert)
[ Parent ]
 
 
souhlas Alesi (4.66 / 6) (#7)
magnus maximus 14.08.2005 18:01:17 MET
(User Info)

nicmene otepleni o nekolik stupnu muze mit jiste i dalekosahle priznive dusledky..napr muze, zcela logicky, jiste vice prset a v ruznych oblastech bude jiste vody vice nez dosud, ledovce na polech potom muzou narust ..atd..buh vi kam to povede..
 Nevim , nikdo nevi...ty matematicke modely ukazujici spolehlive negativni dopady na to ci ono pocasi, vodu, urodu, tam a tam, kdyz bude v prumeru +5stupnu, bych chtel fakt videt!!!!

Renomovani vedci sem, renomovani vedci tam...."Petition Project" a "SEPP" {science envirom. policy projekt} tvrdi ze se nic nedeje zadny negativni vlivy nebudou, ze vse je o slunecni intensite a ne o nakych nasich par tunach plynu v atmosfere...

na obou stranach jsou tisice vedcu, neni treba verit nikomu, nebot , zda se, nevedi,co mluvi

Rekl bych,ze  namodelovat nejde poradne ani bourkovej mrak, natoz pak pohyb golfskyho proudu, jak jsem videl nejakou "poucenou" praci o jeho promenach, kdyz se atlantik jako otepli a blablabla. Namodelovat nejak jde vse, statisticky dolozit taky.

Pokud jde o vedce, ideologii apod.,vedci ochotne siri ruzne poplasne ci zarucene zpravy a prognosy, kdyz jimi lze legitimovat
VLASTNI EXISTENCI, praci, projekty, "potrebnost" atd..casto jde jen o penize od vlad ci firem na vyzkumy a pro ustavy v tom ci onom oboru.
O nestrannosti vetsiny vedcu a jejich etice si nedelam vubec zadne iluse. Je tam boj oboru, skol, a ustavu a ruznych subjektu mezi sebou jako v kazde jine konkurencni branzi. Vedci ochotne siri na tutez vec nazory tak vzajemne protikladne,v tak kratkych casovych odstupech ,ze to neni mozne vysvetlit, nez ideologii nebo subj. lobbystickym zajmem OBOU stran. Kolika vedcum jde dnes o pravdu, nevim. V exaktnich oborech jiste nejaci budou.
 V socialnich vedach je to ale biida.

Nekdy cista veda bez moralni poskvrny, nekdy sluzka v symbiose s politikou. Neni jiste, zda  obory spojene s politikou jako energetika, zbrojni prumysl,kosmicky vyzkum, ekonomie, ekologie aj., nasavaji pro svuj rozvoj vzdy jen pravdive poznatky nebo jen ty "vedecke", podle ruznych "objednavek". Leccos se vyviji pokrivene, a zpetne krivi svym vlivem vedu. Nektere obory jsou imunni
 Je treba byt skepticky, ke vsem zaverum, ekologie zvlaste, nevime, CO za tim kterym "vedeckym" usudkem a doporucenim stoji. Takove Kjoto mi prijde jako uplny nesmysl, Lysenko hadr.
 Ucast zelenych {primo spojenych s ekologickymi socialistickymi pavedatory} ve vladach kdekoli ve svete, je prasarna vsech prasaren. Pak se v Reichu rusej A-werke a zas budou zavadet haha.

Veda zije v realnem case a s realnymi penezi. Boj UVNITR je vsudypritomny.Diktatura "bilych plastu" namirena do sveta mimo ni NA NAS, je pritomna take. POZOR NA VEDU!
Nedelejme si iluze. Veda je institucionalni mocenska struktura jako kazda jina a vetsinou to mysli dobre pouze sama se sebou!

Ekologii ja osobne za vedu vubec nepovazuji, stejne, jako treba sociologii ne. Podle meho nemaji zadny obsah, ktery by bylo mozne zkoumat, ale to je na dlouhou debatu.
Neco jako  zivotni protredi, jako  ekosystemy s nejakymi rovnovahami, vztahy ziveho a neziveho...nevim jestli neco takoveho existuje. Stejne tak si nejsem jist, jestli existuje spolecnost.

 Z vedy je cista a verohodna jen matematika a to jeste uvnitr sebe samotne. A ruzne ty jeji aplikace....haha...buhvi co napr.tem ekologistum z jejich modelu  vlastne vypadava....

Jo a nad tim vsim smesnym "poznavacim" hahaha....hemzenim..sedi samozrejme filosofie na svem truuune.
 Kdo vystrci hlavu, myslice , ze uz jako neco vi, toho klepne.
 

[ Parent ]
 
 
Ekologie jako věda (4.50 / 2) (#8)
Ales Zeman 14.08.2005 18:40:54 MET
(User Info)

Ekologii ja osobne za vedu vubec nepovazuji, stejne, jako treba sociologii ne.

Es tut mir leid, magne, ale to je dosti značný Vorurteil. Já pár těch ekologů-vědců v životě potkal, např. prof. Ulricha Förstnera z Uni Hamburg-Hartburg, kterého znám osobně. Nebo kanadského ekologa Davida Schindlera, který experimentoval s jezery, aby zjistil dopad té či oné změny životního prostředí způsobené člověkem a jeho moderní technologií. Po zásluze dostal Řád Kanady.

Oba dva zmínění jsou vědci každým coulem, žádní ideologové. A takových je samozřejmě mnohem víc.


Philosophie: Toujours en ricaner. (Flaubert)
[ Parent ]
 
 

Všeobecná diskuse XX | 1755 comments (1755 topical, 0 editorial, 14 pending)
Komentáře: Zobrazení: Řazení:

Základní nabídka
- registrace nového uživatele
- jak na to (aktualizace 19.1.03)
- časté dotazy
- vyhledávání

Login
Jméno:
Heslo:
 
Registrace nového uživatele

Komentáře chronologicky (15)
- Podělím se o obrázky by Prokop
- ale když čtu : by andyo
- že to píšou by andyo
- Vzdyt to pisou by Boutros el Uam
- Jo, s tim souhlasim, by pajout
- aniž bych jen slůvkem chtěla bránit hajzla by andyo
- Driv by takovyho by pajout
- Nezávislí demokraté (předseda V. Železný) by jezovec
- ne jen tak nejake lobby by Boutros el Uam
- Pan Ulč píše by Prokop
- i by andyo
- Zkrátka by gogo
- Měl bych vesměs být, ale znáš odporné pokrytce by jezovec
- Oprava by Ales Zeman
- Pan L. J. E. Kreutzfeld by Ales Zeman

Powered by Scoop
Všechny ochranné známky a autorská práva na této stránce náleží jejich příslušným vlastníkům. Autorská práva ke článkům a komentářům vlastní jejich příslušní autoři.
Provozovatel systému nezodpovídá za obsah kteréhokoliv autorského díla zde uvedeného. Podrobnosti viz. plné znění podmínek.

registrace nového uživatele | jak na to | časté dotazy | vyhledávání || odpadkový koš | kompletní deníky