Sprcha - denní dávka zdravé kritiky pro osvěžení mysli
Denní dávka zdravé kritiky pro osvěžení mysli
 Titulní strana   Všechny články   Všeobecná diskuse   Deníky 
 Co je nového   Co se píše jinde   Politika   Kultura   Média   Technologie   Internet 
Komentáře: Zobrazení: Řazení:
Všeobecná diskuse XXI | 3004 comments (3004 topical, editorial, 41 pending)
Mali? (5.00 / 3) (#2020)
Prokop (pkrasny@aol.com) 04.05.2007 15:38:01 MET
(User Info)

Zas jsem o něco chytřejší.  Na základních školách ve Virginii se učí o základech moderní západní civilizace - takže se učí o starém Řecku, Římské říši a o Mali.  Předpokládám, že se ptáte zrovna jako já co to do prdele bylo Mali.  Tož z toho co jsem našel, tak Mali bylo království ve střední Africe, které existovalo nějakých dvě stě let na počátku čtrnáctého století.  

Jeho vliv na západní civilizaci bych si troufl označit za minimální, ale jak správně praví Murphy:  Pokud fakta neodpovídají skutečnosti, je nutno je zavrhnout.  A v rámci politické korektnosti nelze dopustit, aby african americans snad měli méně významnou historii než bílí utlačovatelé a tak se Mali stalo jednou z kolébek dnešního světa.  

Pevně věřím, že jeho význam se bude nadále zvětšovat, zatímco řecká kultura se stane pouhým jeho odvěskem.


 
 
Co to do prdele bylo Mali? (none / 0) (#2021)
Ales Zeman 04.05.2007 16:36:48 MET
(User Info)

Jak říkal již soudruh Lenin: "Učit se, učit se, učit se". Což je lepší než "pracovat, pracovat, pracovat", zejména když je dnes pátek.


Philosophie: Toujours en ricaner. (Flaubert)
[ Parent ]
 
 
Omlouvám se (none / 0) (#2022)
Prokop (pkrasny@aol.com) 04.05.2007 16:52:58 MET
(User Info)

mám tam logickou chybu.  Mělo by tam být, že Mali existovalo cca dvěstě let a vrcholu rozvoje dosáhlo na počátku čtrnáctého století.

[ Parent ]
 
 
včera v tývý (none / 0) (#2023)
andyo 04.05.2007 20:34:07 MET
(User Info)

kterou jsem si zapnula k žehlení bylo Tele Tele, dost úděsná humoristická záležitost hrubého zrna, kdysi dávno před mnoha    to občas bývala sranda. Vydržela jsem TV nevypnout asi 10 minut ( prostě nikdy to prádlo nevyžehlím, to už je dneska jasné).  Reportáž za Afriky mne zaujala. Reportér tam hovořil o domorodých AFROAFRIČANECH:))))

[ Parent ]
 
 
Já sem minorita (none / 0) (#2024)
Prokop (pkrasny@aol.com) 04.05.2007 21:02:57 MET
(User Info)

a jaká, ve Virginii nebude víc než pár stovek čechů - a mám z toho prd.

[ Parent ]
 
 
Jako cech (none / 0) (#2025)
TL (t tecka l zavinac email tecka cz) 04.05.2007 23:13:58 MET
(User Info)

mate pravo se povazovat za jakoukoliv rasu nebo narodnost, svuj rodokmen nemusi nikdo prokazovat. Ale to je reseni ciste cechackovske a netusim, jestli a jak ma amerika zavedeno prokazovani etnicity a rasove prislusnosti.

Nedavno jsem take na webu zaznamenal zajimavou debatu mezi americany jestli se beloch narozeny v Africe (treba obcan JAR) muze prohlasit za "African American". Odpoved nebyla jednoznacna, ale treba mi to vysvetlite.

Jo a v te Virginii bude IMHO cechu vice nez par stovek, tedy pokud pripocitate ty nelegalni. Ubyva uz nelegalnich cechu pracujicich v Americe? Clovek by rekl ze s klesajicim dolarem a rostouci moznosti legalne pracovat jinde po Evrope by to rada ceskych ilegalu mela zabalit a vratit se domu?

[ Parent ]
 
 
Myslel jsem to ironicky (none / 0) (#2027)
Prokop (pkrasny@aol.com) 05.05.2007 20:52:27 MET
(User Info)

být profesionální minoritou v zemi v naprodukci je celkem lukrativní business.

AOL provozuje cosi čemu říká channels - například News, Kids Only, Research and Learn, Travel ... no a jeden z nich se jmenoval African American, což vedlo k problémům, protože černoši mohou být rozeni v USA přičemž rodiče jsou z Jamaiky a podobně (Colin Powell například).  Takže se channel přejmenoval na Black Voices, protože barva kůže je asi tak to jediný co maj společnýho.  Zpět k vaší otázce - odpověď neznám, ale pokud se přestěhuje z Afriky do USA, pak by IMHO african american byl.

Nelegálně pracující čechy neznám, jen pár legálů nebo usedlíků - oni češi spolu venku moc nedrží na rozdíl od poláků nebo maďarů a tak nemám vůbec představu.  Nedávno mi říkal kolega, že si nechal čistit deck a ti hoši co to dělali měli povědomý přízvuk (jako já) a když se jich zeptal tak to byli češi, ale já jich potkávám velice málo.

[ Parent ]
 
 
nevite nekdo pliiiis (none / 0) (#2026)
magnus maximus 05.05.2007 19:36:43 MET
(User Info)

jak je to ve statech s ochotou cernochu se vzdelavat, s kreditem vzdelani jako takoveho v jejich komunitach ??

Z mych kulturne STRUKTURALNICH heterofobnich vypoctu {ktere na kulturni kotel USA vetsinou netreba aplikovat, to uznavam }, mi vychazi, ze to nebude valneee.

Treba umistovani kulturnich kolebek do Afriky jest korektni berlickou pro povzbuzeni zajmu cernych deti o vzdelani jako takove...jakasi positivni diskriminace v informacich. Celkove netreba videt v tom nic spatneho, kdyz se deti "vubec neco" dozvedi i kdyz to jsou nesmysly.

Ony osnovy po svete se ruzni, jako ze slunce sviti.
 Humorne jsou ucebnice napr na plastelinskych uzemich a takovy dejepis v Egypte pojednavajici napr. o r 1973 je hotova inverze dejin nejen jejich vymysleni...

Osobne se nedivim...Vzdelani u plastelincu nutne neni, neb staci dejepisna pruprava k odbouchnuti se plastelinou na pointu... tj do 18 se stejne odterminuji anebo je prejede merkava...
takze sumaburt.

Pro Cinany jsou oni Stred, fenomen Zapad {na rozdil od Japoncu} neuznavaji a  vety o "zapadnim tom a tom" nemaji v reci a nedavaji jim smysl  .... my jsme dycynky periferie bez prinosu k cemukoli. Oni vsechno vynalezli, vypocitali atd atd...mnohokrat sem se o jejich skolnich osnovach bavil s kamaradem ze Sanghaje, jenz se divil co se to tu jeho decko musi v Brne ucit za blbosti...ale pak sem zas slysel, ze se polepsuji a vice se o nas na jejich zakladkach zajimaji, tak nevim

Faktem je,ze i takove rakouske ucebnice prevraceji napr.stredovek a Cechum drahe obdobi v intervalu Premyslovci-Husiti naprosto hovadsky a to je prosim latka,do ktere jim nic moc neni, takze si tezko domyslet, co uci, jako ze bylo po Bile hore ..hahaha

Ono je ale fuk co se prosty lid kdekoli po svete doviii do svych 18, neni nutno sirit nejake hluboke poznani, to je jako kdyz se u nas v 50. letech ucil proletariat po fabrikach baaasnit

....nutno uznat, ze pak na universitach a v historii jako akademickem oboru se v civilisovanych zemich "srovna krok", diskursy se ukazni a zprisni a uz se tolik nelze..pokud teda vim...

Opet s vyjimkou muslimskeho ctvrteho sveta...kde ostatne {nutno, mozna nekorektne, rict} ani zadna seriosni vedecka historie nemuze existovat, neb v budoucim chalifatu od maroka po indonesii neni jaksi poptavka...

[ Parent ]
 
 
Začnu od konce (4.00 / 4) (#2028)
Prokop (pkrasny@aol.com) 05.05.2007 21:13:32 MET
(User Info)

myslím, že to byl Pekař, který někde napsal, že bitva u Lipan by měla být oslavována jako české vítězství nad zvlčilou soldateskou.  Vesničany, kteří již makat nedovedli, jen loupit a zabíjet.
Osobně shlížím na husitské hnutí negativně, jednak zničili kde co šlo - a kostel svatého Prokopa v Sázavě kvůli nim zůstal nedostavěn - a druhak v tom období češi nábožensky vyhořeli a od té doby jsou, k vlastní škodě, nejateistějším národem Evropy.

Vzdělávání černochů -  nemám přehled, ale jako profeisonálů jsem jich potkal minimum.  V práci převažují indové a číňani, pár rusů - když už se ale setkám s černochem, pak je buď velmi chytrý a schopný - a nebo pracuje v HR:)

[ Parent ]
 
 
Moje nejstarší (none / 0) (#2029)
Prokop (pkrasny@aol.com) 07.05.2007 15:54:26 MET
(User Info)

relativně uspěla v jakémsi testu nadaných žáků a v neděli jsme se zúčastnili předávání diplomů v   George Mason.

Takže jsem si mohl udělat přehled o spektru žáků.  Nejvíce jich tam bylo pochopitelně z národů pilných mravenečků:  Japonci, Číňané a Indové.  Pak běloši a hrstka černých dětí.  Celkový dojem je samozřejmě velice subjektivní, nemám k dispozici statistické rozdělení účastníků a záleží i na tom, jak která škola ty testy propaguje a vliv samotných učitelů není jistě zanedbatelný.

K testům se vztahuje jakýsi poplatek, který si již nepamatuji, ale studenti, kteří se kvalifikují pro obědy ve škole zdarma jsou z placení poplatku vyjmuti automaticky.

Taková ilustrace z reálného života pro p.t. MM

[ Parent ]
 
 
A jen tak mimochodem, (none / 0) (#2032)
cnemo 07.05.2007 16:52:37 MET
(User Info) http://nautilus.bloguje.cz

Indové jsou "běloši":)

[ Parent ]
 
 
Nechapu (none / 0) (#2033)
Prokop (pkrasny@aol.com) 07.05.2007 16:55:37 MET
(User Info)



[ Parent ]
 
 
To bylo jen takové rýpnutí, (none / 0) (#2034)
cnemo 07.05.2007 17:06:51 MET
(User Info) http://nautilus.bloguje.cz

Nejvíce jich tam bylo pochopitelně z národů pilných mravenečků:  Japonci, Číňané a Indové.  Pak běloši a hrstka černých dětí.

Říkáte, že tam bylo hodně pilným mravenečků a pak běloši a černoši. Tento výklad evokuje výklad, že jsou to množiny disjunktní. Indové jsou v množině mravenečkové a nejsou tedy v množině běloši =>  Indové nejsou běloši.:)

[ Parent ]
 
 
Videl jste nekdy inda? (none / 0) (#2035)
Prokop (pkrasny@aol.com) 07.05.2007 17:25:12 MET
(User Info)



[ Parent ]
 
 
Viděl, dokonce několikrát a (none / 0) (#2036)
cnemo 07.05.2007 18:28:52 MET
(User Info) http://nautilus.bloguje.cz

i si s ním povídal:) Byl černej jako boty, ale přesto Prokope, byl to běloch:)

[ Parent ]
 
 
And your point is? (none / 0) (#2038)
Prokop (pkrasny@aol.com) 07.05.2007 18:37:34 MET
(User Info)

Nevím, o jakou vtipnost se pokoušíte, nebo zda se  vytahujete - ale rozhodně to není ani vtipné ani zábavné a ani to nemá nic společného s tím co jsem původně  napsal.


[ Parent ]
 
 
Ale no tak, (none / 0) (#2039)
cnemo 07.05.2007 18:40:56 MET
(User Info) http://nautilus.bloguje.cz

já se nechci hádat. Jen jsem si rýpnul, protože z vašeho příspěvku vyplývalo, že Ind není běloch. To je vše.

[ Parent ]
 
 
Bylo to velmi trefně nadhozeno, kapitáne (none / 0) (#2041)
Prokop (pkrasny@aol.com) 07.05.2007 18:48:40 MET
(User Info)

povězte nám ještě něco srandovního.

[ Parent ]
 
 
Tak třeba: (none / 0) (#2042)
cnemo 07.05.2007 18:54:43 MET
(User Info) http://nautilus.bloguje.cz

často máte pravdu:) Lepší vtip už dnes nevymyslím;)

[ Parent ]
 
 
A neco o rychlosti (none / 0) (#2045)
Prokop (pkrasny@aol.com) 07.05.2007 19:12:41 MET
(User Info)

dosazitelne na horskem kole by nebylo, vtipniku?

[ Parent ]
 
 
tak uz dost ;-) -nt (5.00 / 1) (#2046)
Boutros el Uam (squawbumzavinachorkapostateckacom) 07.05.2007 19:14:33 MET
(User Info) http://www.squaw.com


  • “Did the Devil make the world while God was sleeping?”
    [ Parent ]
  •  
     
    Asi máte pravdu:) (none / 0) (#2048)
    cnemo 07.05.2007 19:37:08 MET
    (User Info) http://nautilus.bloguje.cz



    [ Parent ]
     
     
    Omlouvám se, (none / 0) (#2050)
    cnemo 07.05.2007 19:53:15 MET
    (User Info) http://nautilus.bloguje.cz

    mysleslem, že uklidňujete situaci ve sporu o rasy. Takhle musím odpovědět Prokopovi: ve spurtu 60 km/h po rovině.

    [ Parent ]
     
     
    cnemo ma castecne pravdu (5.00 / 1) (#2037)
    Boutros el Uam (squawbumzavinachorkapostateckacom) 07.05.2007 18:34:49 MET
    (User Info) http://www.squaw.com

    podle uznavaneho rasoveho rozliseni jsme spolecne indoevropane, v emeryckych formularich ovsem kavkazane ;-)). Belosi (spravne ovsem ruzovnici) vsak vsichni viditelne nejsme.

    Takovy bangladesani na Singaporu jsou cerny jako neredeni obcane z rovnikove Afriky, ovsem s ryze evropanskymi rysy.

  • “Did the Devil make the world while God was sleeping?”
    [ Parent ]
  •  
     
    Naja (none / 0) (#2040)
    Prokop (pkrasny@aol.com) 07.05.2007 18:46:25 MET
    (User Info)

    a mezi těmi bílými moh bejt klidně i nějakej míšenec nebo oktavonka, která se pozná jen dle měsíčků nehtů.  A navíc tam mezi bělochy mohly být i židé a co potom?

    Ale o to mi nešlo, chtěl jsem jen upozornit na to, že  největší skupiny úspěšných dětí byly asiaté, indové a běloši.  Ovšem nepočítal jsem s prudce inteligentním kapitánem, který se potřeboval blýsknout vědomostí.

    [ Parent ]
     
     
    Promiňte, (none / 0) (#2043)
    cnemo 07.05.2007 19:00:42 MET
    (User Info) http://nautilus.bloguje.cz

    vy jste se blýskl omylem. To se vždy tak durdíte, když vás někdo jen rutině opraví?

    Ale vaši narážku na Židy, co tím chtěl básníc říci?

    [ Parent ]
     
     
    No kdyz jste tak haklich na to kdo je jaka rasa (none / 0) (#2044)
    Prokop (pkrasny@aol.com) 07.05.2007 19:08:51 MET
    (User Info)

    pak byste treba take nerad videl zarazeni zidu mezi arijce?  

    [ Parent ]
     
     
    Co prosím? (none / 0) (#2047)
    cnemo 07.05.2007 19:36:35 MET
    (User Info) http://nautilus.bloguje.cz

    Když jste vyprávěl rasovém rozdělení úspěšných účastníků testů je pochopitelné, že jsem "haklich" na rasy, jinak totiž není o čem diskutovat.

    Ale stejně nechápu, proč zrovna mě předhazujete Židy. Mám vám snad uvěřit, že nevíte, Židé jsou běloši?

    [ Parent ]
     
     
    To nebylo o rasovém rozdělení (none / 0) (#2049)
    Prokop (pkrasny@aol.com) 07.05.2007 19:48:04 MET
    (User Info)

    jde jen o subjektivní pozorování, nic víc  a nic méně. Neexistujou žádná data z kterých by bylo možno dělat závěry a žádné závěry ani činěny nejsou.  Celé je to  určeno MM, protože se na to ptal o několik pater parents výše.

    Vy jste prokázal jak jste inteligentní, blahopřeji,  a teď si běžte zase hrát někam jinam, ano?

    [ Parent ]
     
     
    Naprosto souhlas, (none / 0) (#2051)
    cnemo 07.05.2007 19:54:49 MET
    (User Info) http://nautilus.bloguje.cz

    jdu si hrát na jiný píseček:)

    [ Parent ]
     
     
    Zkusil byste tuto myšlenku rozvést (none / 0) (#2052)
    mxp (mxp&fea.st) 07.05.2007 19:55:31 MET
    (User Info)

    a uvedl nějakou definici pojmu běloši, která by zahrnovala Indy?

    [ Parent ]
     
     
    Bílá rasa:) (none / 0) (#2053)
    cnemo 07.05.2007 20:13:59 MET
    (User Info) http://nautilus.bloguje.cz



    [ Parent ]
     
     
    Nebo leda že byste (none / 0) (#2054)
    cnemo 07.05.2007 20:17:02 MET
    (User Info) http://nautilus.bloguje.cz

    vymyslel nějakou novou rasu, či prohlásil, že běloch není totéž jako příslušník bílé rasy.

    [ Parent ]
     
     
    Má otázka stále platí -nt (none / 0) (#2055)
    mxp (mxp&fea.st) 07.05.2007 20:22:30 MET
    (User Info)



    [ Parent ]
     
     
    Má odpověď také, (none / 0) (#2056)
    cnemo 07.05.2007 20:24:36 MET
    (User Info) http://nautilus.bloguje.cz

    zkuste vy definici, která by je z bílé rasy vyřazovala.

    [ Parent ]
     
     
    Zatím každá definice (none / 0) (#2058)
    mxp (mxp&fea.st) 07.05.2007 20:32:34 MET
    (User Info)

    kterou jsem viděl, Indy do bělochů rozhodně nezařazuje. Zkuste vy aspoň jednu.

    [ Parent ]
     
     
    Stále jsem zvědavý (none / 0) (#2059)
    mxp (mxp&fea.st) 08.05.2007 19:18:28 MET
    (User Info)

    na vaší definici bělocha, potažmo bílé rasy.

    [ Parent ]
     
     
    To si někde přečtěte, (2.00 / 1) (#2060)
    cnemo 08.05.2007 19:34:16 MET
    (User Info) http://nautilus.bloguje.cz

    nehodlám vás doučovat.

    [ Parent ]
     
     
    A přitom to vypadalo (none / 0) (#2061)
    mxp (mxp&fea.st) 08.05.2007 22:19:19 MET
    (User Info)

    že vaším cílem naopak bylo nás poučit. Tak to dokončete. Nebo budu nucen říct, že si myslím, že říkat, že Indové jsou běloši, je píčovina a můžeme tím skončit.

    [ Parent ]
     
     
    Můžete si myslet a říkat co je libo, (none / 0) (#2062)
    cnemo 08.05.2007 22:28:12 MET
    (User Info) http://nautilus.bloguje.cz

    příslušnost Indů - tedy indoevropanů k bílé rase lze jen velmi těžko. Opravdu se tím nehodlám zabývat, takže to můžeme skončit.

    [ Parent ]
     
     
    Vy jste srandista (5.00 / 1) (#2063)
    mxp (mxp&fea.st) 08.05.2007 22:54:31 MET
    (User Info)

    splácat indoevropanství (tedy jazykový koncept) s rasou (třeba bílou) - to jsem fakt čekal něco lepšího. Ale slučuje se to s vaším postojem, že plácat si tu může každý, co je mu libo.

    [ Parent ]
     
     

    Všeobecná diskuse XXI | 3004 comments (3004 topical, 0 editorial, 41 pending)
    Komentáře: Zobrazení: Řazení:

    Základní nabídka
    - registrace nového uživatele
    - jak na to (aktualizace 19.1.03)
    - časté dotazy
    - vyhledávání

    Login
    Jméno:
    Heslo:
     
    Registrace nového uživatele

    Komentáře chronologicky (15)
    - Velké, širé, rodné lány by Prokop
    - Ahoj Jezovče, by Tomas
    - Ahoj Tomáši, by jezovec
    - Máš pravdu, by Tomas
    - uhnul z cesty? by Boutros el Uam
    - velmi podstatný dodatek, by Tomas
    - ahoj MMM by Tomas
    - Ladislava -nt by max
    - Kterého Klímu máš (Lopatka) na mysli? by Michaela
    - V ranném Bondym by max
    - Zadne prekvapeni by Boutros el Uam
    - OK, vznosný ideál čili blbé kecy by Prokop
    - ad udavač Kundera by magnus maximus
    - Vetou by Boutros el Uam
    - Jestě ke Kunderovi by jezovec

    Powered by Scoop
    Všechny ochranné známky a autorská práva na této stránce náleží jejich příslušným vlastníkům. Autorská práva ke článkům a komentářům vlastní jejich příslušní autoři.
    Provozovatel systému nezodpovídá za obsah kteréhokoliv autorského díla zde uvedeného. Podrobnosti viz. plné znění podmínek.

    registrace nového uživatele | jak na to | časté dotazy | vyhledávání || odpadkový koš | kompletní deníky