Sprcha - denní dávka zdravé kritiky pro osvěžení mysli
Denní dávka zdravé kritiky pro osvěžení mysli
 Titulní strana   Všechny články   Všeobecná diskuse   Deníky 
 Co je nového   Co se píše jinde   Politika   Kultura   Média   Technologie   Internet 
Komentáře: Zobrazení: Řazení:
Všeobecná diskuse XXI | 3004 comments (3004 topical, editorial, 41 pending)
Emigrantský komplex (4.00 / 1) (#2683)
Ales Zeman 06.08.2008 20:25:11 MET
(User Info)

Píšete, že může být od postoje k nové vlasti jednoznačně negativního až do jednoznačně pozitivního. Mně ty oba konce připadají značně komické.

V mysli se mi vybaví dvě pohlednice od mého bývalého spolužáka, které mi došly ještě na pražskou adresu v krátkém časovém období. Prvý pohled, odeslaný z Vídně, hrdě sděloval, že spolužák odlétá do Kanady, země neomezených možností. Druhý pohled byl napsán krátce po příletu do Kanady v městečku Amherstburg, Ontario. Na čumkartě mimo jiné spolužák lapidárně napsal: "Větší prdel světa jsem v životě nespatřil".

Jednoznačně pozitivní vztah k vlasti má zajisté i nejeden v zemi rodilý Kanaďan. Během studia v ontárijském Kingstonu, jsem měl bodrou bytnou, původem ze Sasakatchewanu, která byla skálopevně přesvědčena, že Kanada je nejlepší zemí světa, ač ona nikdy z Kanady nevytáhla paty. Atd.

Pokud se týká kulturních a jiných šoků, ty občas nastanou pro emigranta i při návštěvě staré vlasti. V prvé řadě bych uvedl mé "posametové" osobní zážitky z jednání se zaměstanci pražských bank a některých českých úřadů.

Leč abych se vrátil k "Turnerovým deníkům". V Kanadě jsou na zdejším seznamu zakázaných knih. [Přesněji a eufemističtěji: "knih, proti kterým jsou námitky" (challenged)] . Seznam připomíná památný "Index Librorum Prohibitorum" Trentského koncilu. Leč "Deníky" jsou dostupné, v češtině i v angličtině, na internetu a snad by se daly i objednat v nějakém britském či americkém knihkupectví, kdybych o ně měl zájem (jako že nemám). Tak mi ten zákaz distribuce v Zemi javorového listu nepříjde zrovna moc účinný, i když bych knihu zrovna nehledal v místních knihkupectvích či knihovnách.


Philosophie: Toujours en ricaner. (Flaubert)
[ Parent ]
 
 
přinejmenším ale ta metoda (none / 0) (#2684)
andyo 06.08.2008 20:42:43 MET
(User Info)

vylučuje časté situace: jdu do knihkupectví, listuji, něco mne zaujme, začtu se...uvědomím si, že něco podobného říkala babička( dědeček esesák, spolužák holá hlava) a koupím si ji...a než se měsíc s měsícem sejde mám názor hotov.
Na internetu to jde samozřejmě také ( mám takovou zkušenost s Liškou, co takhle narazila na Zvědavce a za měsíc už jí bylo jasné celé židovské světové spiknutí), ale  s tím se skutečně nedá nic dělat.

[ Parent ]
 
 
No, ono najít knihkupectví (none / 0) (#2685)
Postava do jazzu 06.08.2008 20:56:36 MET
(User Info)

třeba v San Antoniu je docela kumšt...

"He who fucks nuns will later join the church"
[ Parent ]
 
 
protoze se tam motas mezi lacinymi motely (5.00 / 1) (#2687)
Boutros el Uam (squawbumzavinachorkapostateckacom) 06.08.2008 21:07:03 MET
(User Info) http://www.squaw.com

Buger Kingy a mekaci, ty tuuuuristo, s cechackovskym ready made zasadnim nazorem a instantnim soudem ;-)))

  • Boycott ConAgra
    [ Parent ]
  •  
     
    ready made (5.00 / 1) (#2690)
    Postava do jazzu 06.08.2008 21:18:25 MET
    (User Info)

    zasadni nazory a instantni soudy jsou ty Tve o Burger Kingech a mekacich, protoze ani v jednom jsem nikdy nebyl. Navic, na kongresech nespim v motelech, ale v Hyattu, motely si nechavam na venkov.

    A konecne...Tys byl v San Antoniu?:o)))

    "He who fucks nuns will later join the church"
    [ Parent ]
     
     
    Tys emigrant? Kdyz prijde na ty soudy? ;-) (none / 0) (#2692)
    Boutros el Uam (squawbumzavinachorkapostateckacom) 06.08.2008 21:41:25 MET
    (User Info) http://www.squaw.com

    V San Antoniu jsem nebyl a omlouvam se za mekace s opravou, ze jsi knihkupectvi nenasel, nebot ses pohyboval ve sterilni bubline Hyattu a kongresoveho centra a nemas poneti o konceptu urban zoning v americkych velkomestech.

    Ale byl jsem treba na Singaporu, kde taky bydlim v Hyattu a muzu si vybrat jestli se chci pohybovat od Hyattu k Suntec City po Orchard Road, nebo s domacimi kamosi prolejzat zastrcene ulicky male Indie a prozkoumavat kulinarni exotiku u pana Prata.
    Zcela rozdilne zkusenosti a IMHO ty vydavas tu jednu, znacne limitovanou, za obecnou...

  • Boycott ConAgra
    [ Parent ]
  •  
     
    urban zoning (none / 0) (#2700)
    mxp (mxp&fea.st) 07.08.2008 02:05:00 MET
    (User Info)

    neboli že si člověk musí pořídit nějaký nejlépe černý skorotank a propálit pár barelů, než se do toho knihkupectví dostane. Podle mě je urban zoning asi tak to první, co běžnýho (středo)evropana odradí od nápadu usadit se v emerice.
    Bože jak já miluju tenhle středoevropský koncept náměstíček se vším potřebným k žití, který nejsou nikdy dál než pár bloků chůze či dvě zastávky tramvají...

    [ Parent ]
     
     
    Podobný koncept existoval (none / 0) (#2701)
    Prokop (pkrasny@aol.com) 07.08.2008 02:21:09 MET
    (User Info)

    a někde dosud existuje i zde. Jen co náměstíčko fungovala Main Street.
    Ale Jindřích Ford to všechno změnil a americká města se z toho v podstatě nikdy nevzpamatovala

    Mé dva centy, nic jiného.

    [ Parent ]
     
     
    Opět jsi mimo, (5.00 / 1) (#2704)
    Postava do jazzu 07.08.2008 08:08:07 MET
    (User Info)

    navíc nekonzistentně, nejdřív mi podsouváš omezení na motely, pak na bublinu.

    Ale hlavně jsi asi nepochopil, kam jsem tou původní poznámkou mířil. Nemělo to znamenat, že Američani jsou pitomci, co nečtou, a tudíž nepotřebují knihkupectví (jak sis ve své paranoi ihned vydedukoval), byla to reakce na Andyo model člověka náhodně se vyskytnuvšího v knihkupectví s Turnerovými deníky v ruce. A její smysl byl ten, že v moderní společnosti to už brzy asi nebude tak jednoduché, protože se Ti prostě nestane, aby ses jen tak jednoduše dostal do knihkupectví, když jdeš po ulici a vyloženě ho nehledáš, protože mi připadá, že právě takhle bude vypadat běžné město i v Evropě - San Antonio mělo reprezentovat běžné venkovské město vzdálené od kulturní mekky, jako třeba New Yorku (schválně ne SF, aby Ti prasknul čurák), kde to přece jen bude pořád jiné.

    Jinak, pokud jde o urban zoning, na tu jsem bohužel musel přijít už v Rochesteru, a je to právě jedna z těch mála věcí, které se mi nelíbí.

    "He who fucks nuns will later join the church"
    [ Parent ]
     
     
    Co máš společnýho s Rochesterem? - nt (none / 0) (#2713)
    Prokop (pkrasny@aol.com) 07.08.2008 14:26:23 MET
    (User Info)



    [ Parent ]
     
     
    Už nic, ale (none / 0) (#2714)
    Postava do jazzu 07.08.2008 15:21:51 MET
    (User Info)

    možná stejně myslíme každý jiný. Já myslím MN.

    "He who fucks nuns will later join the church"
    [ Parent ]
     
     
    Lake Wobegon:) (none / 0) (#2717)
    Prokop (pkrasny@aol.com) 07.08.2008 16:49:21 MET
    (User Info)

    Ano, ja myslel ten v upstate NY.

    [ Parent ]
     
     
    Ale jdi ty breptalku (none / 0) (#2719)
    Boutros el Uam (squawbumzavinachorkapostateckacom) 07.08.2008 18:33:00 MET
    (User Info) http://www.squaw.com

    omezeni je omezeni, to furt plati a za to, ze jsem spatne odhadl miru tve snobske pychy na room&borad jsem se omluvil ;-)
    A pokud reagujes na muj komentar, nevim proc bych se mel domyslet, ze odpovidas andyo?
    A co ma tva predstava o budoucnosti knihkupectvi co do cineni s tematem, zda se maji Turner Diaries zakazat v CR? You're grasping at straws, buddy ;-)
    Koncentrace, koncentrace, koncentrace!

  • Boycott ConAgra
    [ Parent ]
  •  
     
    Omyl (5.00 / 2) (#2721)
    Boutros el Uam (squawbumzavinachorkapostateckacom) 07.08.2008 19:26:38 MET
    (User Info) http://www.squaw.com

    takhle to dopadne, kdyz pisu nez si dam rano kafe a zapojim se do cyklu inventivnich insultu ;-) Pochopitelne odpovidas andyo.
    Vylit jsem na tebe v pripade San Antonia nepravem, sorry.
    Ale ani v NYC prilis nenarazis nahodne na knihkupectvi a i napr. i ve velmi multi-kulti a rozmanite Greenwich Village jsou obchody v clusters.

  • Boycott ConAgra
    [ Parent ]
  •  
     
    Když něco nevím (none / 0) (#2702)
    Prokop (pkrasny@aol.com) 07.08.2008 02:38:04 MET
    (User Info)

    tak se zeptám.

    [ Parent ]
     
     
    Jak jsem psal Boutrosovi, (none / 0) (#2707)
    Postava do jazzu 07.08.2008 08:12:52 MET
    (User Info)

    nešlo mi o to, jestli se někde zmůžou na knihkupectví nebo ne, ale jak je pravděpodobné, že o něj zakopnete...

    "He who fucks nuns will later join the church"
    [ Parent ]
     
     
    Já to tak pochopil (none / 0) (#2712)
    Prokop (pkrasny@aol.com) 07.08.2008 14:25:21 MET
    (User Info)

    a jsou oblasti, kde se knihkupectví vyskytuje jen sporadicky.  Vůbec se vydat se hledat určitý krám, s tím, že o něj zakopnu je fakt loterie.  Ale od toho jsou slečny v recepci hotelu aby poradily.

    [ Parent ]
     
     
    Slečny v hotelu? (none / 0) (#2723)
    Postava do jazzu 09.08.2008 09:34:33 MET
    (User Info)

    Já jsem plachý koloušek...

    Ale jinak šlo spíš o to, že jsem se procházel a řekl jsem si, že bych mimochodem mohl koupit nějákou knihu o místních ptácích, kdybych na ni náhodou narazil.

    "He who fucks nuns will later join the church"
    [ Parent ]
     
     
    No prave (none / 0) (#2716)
    Boutros el Uam (squawbumzavinachorkapostateckacom) 07.08.2008 16:13:18 MET
    (User Info) http://www.squaw.com

    diky urban zoning (zejmena, podrobneji nize) o nej nekde nezakopnes vubec a jinde je jich pet na kazdem bloku.

    Na Manhattanu neni rozdeleni na komercni a rezidencni oblasti tak stratifikovane, ale vyvojem se to rozdelilo treba tak, ze v East Village jsou dve indicke restaurace v kazdem dome. Gold/diamond district je na dvou ulicich v delce jednoho bloku, nic jineho tam neni. To same divadla kolem Times Square.
    Jiny svet - nehodnotim, jenom jiny.

  • Boycott ConAgra
    [ Parent ]
  •  
     
    Urban zoning (none / 0) (#2718)
    Prokop (pkrasny@aol.com) 07.08.2008 16:52:31 MET
    (User Info)

    má své výhody.  Ne každý třeba stojí o to, aby mu za barákem postavili Costco.  Ale bohužel jsem za těch pár let ve VA zjistil, že pro velké stavitele a vládní organizace je možné ohnout skoro všechno, včetně urban zoning.  Opčansky:) proti tomu jde bojovat, ale šance na úspěch je minimální.

    [ Parent ]
     
     
    Mezi nevýhody ale rozhodně patří (none / 0) (#2724)
    Postava do jazzu 09.08.2008 09:38:52 MET
    (User Info)

    to, že bez auta jsi v háji (a já celkem rád po městě cestuju pěšky nebo MHD). Pamatuju si, že tam poslední bus z kliniky k tomu baráčku, kde jsem bydlel, aspoň někdy (možná víkend, nevím už jak to bylo), jel asi v pět odpoledne, já si ho nechal ujet a pak jsem jak magor musel šlapat po krajnici, protože tam samozřejmě nebyl chodník...
    "He who fucks nuns will later join the church"
    [ Parent ]
     
     
    I feel your pain (none / 0) (#2725)
    Prokop (pkrasny@aol.com) 09.08.2008 15:40:22 MET
    (User Info)

    buď auto nebo  kolo.  
    Autoprůmysl ve svých počátcích dokonce skupoval public transportation a pak je zrušil aby donutil lidi koupit si auto.  V určitých dobách byla třeba v Nové Anglii tramvajová síť tak rozsáhlá, že šlo cestovat ze státu do státu přesedáním na konečných (Tatek v Ragtime)

    [ Parent ]
     
     
    Když jsme u maličkostí: (none / 0) (#2726)
    Postava do jazzu 09.08.2008 18:54:37 MET
    (User Info)

    proběhl u vás (všech) také kontakt s US toaletou tak dramaticky jako u mě a řady mých kolegů?
    "He who fucks nuns will later join the church"
    [ Parent ]
     
     
    Nic dramatickýho nepamatuju (none / 0) (#2727)
    mxp (mxp&fea.st) 10.08.2008 00:28:45 MET
    (User Info)

    Močení do vody mě však nikdy bavit nezačalo. V práci mě drtily záchodky jak z McBealový - mezi kójema jen tenký přepážky od kolen do výše ramen. To člověk sdílel se sousedem úplně, ale úplně všechno. Někdy mi přišlo že i pocity. Fakt nic pro introverty.

    [ Parent ]
     
     
    Ano, tenké přepážky (none / 0) (#2730)
    Postava do jazzu 10.08.2008 13:28:46 MET
    (User Info)

    jsou opravdu vynikajícím zácpotvorným faktorem. Na druhou stranu je vynikající věc ten věšáček na dveřích. Totiž, to není pouze US vymoženost, ale v Čechách ho nenajdete skoro nikde. A to mi přijde divnější než ten hrozný hygienický stav záchodků zmíněný Prokopem. Udržet čistý záchod, to je totiž dlouhodobá sisyfovská práce, kterou lze zvládnout v puritánském prostředí toužícím po čistotě, ale asi ne v našem duchovním prostředí. Naproti tomu, přibít háček na dveře je úplná maličkost. A velký skok pro lidstvo. Což v práci, to nevadí, protože tady narozdíl od svých US kolegů naštěstí nemusím chodit v obleku (a navzdory Petersovu přesvědčení doktoři většinou nenosí "trapné bílé pláště", ale "bílé montérky". V létě to také nijak zvlášť nevadí, protože kdo by si odkládal při sraní triko? Ale jakmile máte bundu nebo kabát, tak nezbyde, než si ji držet (domyslete si, co jiného se vám kvůli tomu bude obtížně dělat), nebo ji pohodit na zem, což je značně nechutná záležitost.
    "He who fucks nuns will later join the church"
    [ Parent ]
     
     
    Lahůdka pro mxp: (none / 0) (#2731)
    Postava do jazzu 10.08.2008 13:53:47 MET
    (User Info)

    tenké přepážky jsou nic. To v dobách předrevolučních (pre TOI TOI era) bývalo zvykem na jičínských mezinárodních pětidenních závodech v orientačním běhu toto:
    polní záchody v kempu (závodů se účastnily třeba 2 000 lidí) sestávaly z asi dvaceti kovových stoličkovitých konstrukcí, na něž byl zavěšen černý igelitový pytel a na ně bylo posazeno plastové záchodové prkýnko. Jednotlivé "mísy" byly od sebe asi metr a půl vzdálené. Navíc pravidelně celých pět dní lilo, takže to běžně vypadalo tak, že jste se v holinách (byl-li jste prozíravý) probrodil bahnem od stanu do toho obdélníku obehnaného černým igelitem (který však vítr často strhnul), usedl na "stoličku" a mezi dalšími aspoň deseti sportovci různých národností začal projevovat své "pocity". Přitom se na vás z oblohy řinuly provazy deště a konzistence bahna připomínala obsah pytlů.

    A na "chudších" vícedenních to bývalo ještě dobrodružnější: byl tam pouze příkop na jehož delší straně bylo dřevěné zábradlí, které sloužilo k usednutí. Bohužel nemohu k lepšímu přidat historku o zřícení tohoto bidýlka i s na něm trůnícími vrabčáky do "jámy lvové", i když by to bylo stylové. Naštěstí jsem to na vlastní kůži nikdy nezažil a bohužel jsem nebyl ani svědkem toho, že by to na vlastní kůži zažil některý z mých soupeřů.

    No, teď máme TOI TOI a je po romantice...

    "He who fucks nuns will later join the church"
    [ Parent ]
     
     
    Nevím jestli jsem to tady (none / 0) (#2735)
    mxp (mxp&fea.st) 11.08.2008 01:04:58 MET
    (User Info)

    už nepsal, ale na cvičení v Boleticích jsme mívali vynález zvaný kolotoč. Jedna jáma, nad ní konstrukce ve tvaru dětského kolotoče, chlapi posedali kolem dokola zádama k sobě a už to tam pouštěli.
    Prima sváteční téma...ale vlastně už je pondělí.

    [ Parent ]
     
     
    Na táboře (none / 0) (#2736)
    Prokop (pkrasny@aol.com) 11.08.2008 03:55:46 MET
    (User Info)

    na latrině se s cigárkem a pokecem s kamarádem sralo úplně nejlíp.

    Ale to už je klasika jak z E.M.Remarque:)

    [ Parent ]
     
     
    Bych řek pravdu (none / 0) (#2728)
    Prokop (pkrasny@aol.com) 10.08.2008 04:18:13 MET
    (User Info)

    tak si svůj první kontakt nepamatuju - tedy to asi nezanechalo trvalé následky.

    Šoky si spíš prožívám v Čechách, když třeba v Makru hledám záchody pro nakupující.  Vůbec najít čistý záchod je v USA daleko menší problém než doma. Každý větší obchod záchody má a někdy jednu sadu vpředu a druhou vzadu aby se nikdo nemusel trmácet moc daleko.  Já vím že je to drobná pitomost, ale někdy je to relativně velice důležitá pitomost.

    [ Parent ]
     
     
    Já myslel spíš (none / 0) (#2729)
    Postava do jazzu 10.08.2008 11:19:26 MET
    (User Info)

    odlišnost technologickou než hygienickou či společenskou. V pár knihách, které jsem předtím četl, o tom zmínka nebyla, takže mě to zaskočilo, stejně jako se to stalo několika mým kolegům. Popíši vám to tedy:

    Po příletu při prvním použití (většinou na hotelu nebo v něčím bytě) jde většinou o naléhavou situaci, protože mnoha lidem se z různých důvodů v letadle a na letišti moc nechce. V důsledku toho většinou ten záchod předem moc nezkoumáte. A po vykonání některé potřeby automaticky spláchnete a najednou to vidíte: místo aby se záchod začal vyprazdňovat, tak do něj najednou začne naopak voda přitékat a hladina začne stoupat. Srdce se zastaví a čelo se orosí, mozkem prolétne myšlenka, že jste to ucpali a před očima se míhají děsivé obrazy přetékajícího záchodu a jeho obsahu rozlévajícího se po koupelně. Propadáte panice, že svými nečistými produkty zaplavíte celý hotelový pokoj a nejspíše i celý hotel, možná i celé město padne za oběť vašemu vyměšování. A vy se navždy stanete v USA osobou nežádoucí kvůli pokusu o bioteroristický útok.

    "He who fucks nuns will later join the church"
    [ Parent ]
     
     
    Už jsem to sem dával (none / 0) (#2732)
    Prokop (pkrasny@aol.com) 10.08.2008 17:13:04 MET
    (User Info)

    ale tohle je k tématu.

    Ale tvá historka je pěkná:)

    [ Parent ]
     
     
    Sem vůl (none / 0) (#2733)
    Prokop (pkrasny@aol.com) 10.08.2008 17:13:48 MET
    (User Info)

    http://www.jimpoz.com/jokes/toiletPolice.html

    [ Parent ]
     
     
    Nejlepší na tom je, (5.00 / 3) (#2734)
    Postava do jazzu 10.08.2008 17:56:42 MET
    (User Info)

    že ty hajzlíky se asi opravdu snadno ucpávají, protože mi přijde jako příliš velká náhoda, že vím o dvou lidech, kterým se to stalo. Jeden je můj starší kolega, kterému se to stalo na hotelovém pokoji (zřejmě to někdo před ním přecpal papírem, protože on jen jednou spláchl a už to teklo ven).

    A pak se to taky stalo mojí sestře (u toho jsem i byl): byl jsem s ní na jakési rozlučkové party u její kamarádky dva dny před mým odletem z USA. Trošku jsme to přehnali (taky nám ten její kundál mohl říct, že to pití, co míchá, je jen tequila, cukr a limetka, zůstali spát tam (já na nějakém kanapi) a ráno mě budí sestra s hysterickou intonací a slovy: "Proboha, Postavo, vstávej, to je strašný, ucpal se záchod" Já jí v ranní otupělosti odpověděl: "Co blbneš, vždyť já tam vůbec nebyl, vyzvracel jsem se ještě venku" A ona: "Ne ty, já tam byla, proboha, je to všude, to je strašný, prosím Tě, co mám dělat?". Abych tedy ukonejšil její jistě přehnanou hysterickou reakci, zvedl jsem se, zvedl ze země kalhoty, zjistil, že jsou nepoužitelné, zase je položil, zvedl mikinu, zjistil to samé, a vydal se v boxerkách za ní. A když jsem vešel do dveří koupelny, byl jsem rád, že už jsem zvracel v noci. V celé koupelně byla na podlaze asi centimetrová vrstva hnědé vody. Pochopil jsem, že jí je to asi trošku žinantní, protože jsem tu blonďatou fiflenu nikdy neslyšel ani se uprdnout, a ujal jsem se velení. Naštěstí měli v baráku záchody dva a já spravedlivě rozdělil práci. Já nabíral vodu z přetékající záchodové mísy a nosil ji o patro níž, ségra dostala hadr a hnědou vodu z podlahy ždímala do kýblu. Dřeli jsme jak na olympiádě, protože jistě chápete, že sestra chtěla, aby všechny následky jejího podráždění střev zmizely, než vstanou naši hostitelé. Stihli jsme to, ale nakonec se ségra stejně přiznala, protože i po odklizení všeho hnědého ve vzduchu zůstalo takové...no, neumíte si představit, jakej odpornej smrad je taková blonďatá fiflena schopná vyprodukovat.

    Slíbil jsem jí, že to nikomu neřeknu, tak vám to jenom píšu.
    "He who fucks nuns will later join the church"
    [ Parent ]
     
     
    Nevim kde tedy bydlis v tech hotelich (none / 0) (#2737)
    Boutros el Uam (squawbumzavinachorkapostateckacom) 11.08.2008 20:27:53 MET
    (User Info) http://www.squaw.com

    ci bytech ;-)) Jses si jist, ze jsi tam nemel splachovat kyblem vody?
    Ale svadet absenci hydrodynamickeho vzdelani na nejaky systemovy rozdil v zachodech mi prijde divne ;-)

    Splachovaci toalety pracuji na identickem principu jak v USA, tak v CR. Po precteni komentare jsem praktickym testem overil spravnost me teorie o tom, ze Postava zase mele peachoviny.

    Po stisknuti splachovaci paky vskutku na okamzik stoupne voda (radove o 1-3cm), ale jak hladina prekroci uroven zadniho sifonu, voda naopak prudce klesne, protoze odtekajici voda vytvori v prostoru zachodu, ktery peclivy pozorovatel svych exkrementu (ne ja ;-) vidi, podtlak.
    Hladina se postupne s pritokem vody z nadrze vyrovna na puvodni uroven. Zadne vyrazne stoupani hladiny jsem nezpozoroval za cela sva leta v USA. S vyjimkou, kdy je toaleta ucpana, takze neodteka. A v tom pripade je IMHO toaleta navrzena tak, ze je v ni dostatek mista na jednu nadrz, bez toho aby toaleta pretekla.
    Pokud tedy doslo k epizode, kterou Postava popisuje, je tato vysledkem cinnosti ekvivalentni haseni pozaru benzinem. Ano, kdyz toaleta neodtece, je ucpana a dalsi splachovani jen pridava vice vody do prostoru, z ktereho neubyva a misi se tam s unmentionables. Od toho byvaji na zachodech ty gumove zvony, ktere je nutno pouzit pri prvnich symptomech ucpani. K cisteni potom zbyva zvon a ne cela mistnost.

    Historka je to vesela, ale chybi tam ta poznamka o nepochopeni a hlouposti. To neni nic noveho, znam emigranty, kteri neumi po dvaceti a vice letech pobytu anglicky, na USA se divaji prizmatem technologickych vymozenosti Spartaku (a podobnych atrakci 60tych let v CSSR), ale 100% vi, jak jsou vsichni americani blbi ;-)))

  • Boycott ConAgra
    [ Parent ]
  •  
     
    Vole, (none / 0) (#2738)
    Postava do jazzu 11.08.2008 21:15:56 MET
    (User Info)

    já nepsal, že stoupla nějak extrémně. Jenže i ten malý kousek stačí, aby Tě to v první chvíli vyděsilo, zvlášť když si najednou uvědomíš, že je ta mísa nějak divně plná (asi už jsi z toho, jak vždycky musíš během jednoho dne omrdat půlku Chrástu, tak zblblý, že jsi zapomněl, že v ČR je hladina někde úplně jinde). Škoda, že Tě v tom jezeře neutopil Vodník. Ale snad se mu to ještě podaří v záchodě.

    "He who fucks nuns will later join the church"
    [ Parent ]
     
     
    Cituji doslova tebe (1.00 / 1) (#2743)
    Boutros el Uam (squawbumzavinachorkapostateckacom) 11.08.2008 23:12:35 MET
    (User Info) http://www.squaw.com

    zvyraznuji sam ;-))

    ... místo aby se záchod začal vyprazdňovat, tak do něj najednou začne naopak voda přitékat a hladina začne stoupat. Srdce se zastaví a čelo se orosí, mozkem prolétne myšlenka, že jste to ucpali a před očima se míhají děsivé obrazy přetékajícího záchodu a jeho obsahu ...

    Pokud se dobre pamatuju, tak i do ceskych zachodu napred voda priteka, aby mohla odtect a nevalne pri tom oplachnout pedestal, na kterem se pysni vytvor ;-))

    Zbytek komentare se zbytecnou lokalizaci mi unika, teda krome poznamky, ze Hastros si lebedi ve splaskach, s cimz ale zase souhlasim stopro...

  • Boycott ConAgra
    [ Parent ]
  •  
     
    Ano, citoval jsi průběh (5.00 / 1) (#2744)
    Postava do jazzu 12.08.2008 10:08:07 MET
    (User Info)

    vteřinové vegetativní reakce. A co má být. Mám dojem, že je těžké vysvětlit to někomu, kdo už s tímto záchodem strávil přes půl života, takže dnes ho to ani nenapadne, a na případný dramatický první kontakt zapomněl. Navíc někomu, kdo má mozek velikosti planety, takže během vteřin při splachování v jet-lag syndromu a nevyspalej řeší nejen hydromechaniku, ale bokem i diferenciální rovnice, takže ho vegetativní reakce nemohou překvapit.
    "He who fucks nuns will later join the church"
    [ Parent ]
     
     
    Každopádně, (none / 0) (#2739)
    Postava do jazzu 11.08.2008 21:18:25 MET
    (User Info)

    vzhledem k tomu, co tu několik posledních dní předvádíme, doporučuji změnu názvu ze Sprcha na Klozet.

    "He who fucks nuns will later join the church"
    [ Parent ]
     
     
    předvádíme ???? (none / 0) (#2740)
    Boutros el Uam (squawbumzavinachorkapostateckacom) 11.08.2008 21:42:39 MET
    (User Info) http://www.squaw.com

    ti tam pribylo extra pismenko, ne-e?

    Jinak peknej link u dutohlavu na dutym strome. Koukam ze ses setkal s klasickou ukazkou Hastrosi "tolerance" a vzdelanosti ;-)))
    Znas znamou historku o vystoupeni E.N. na mirovem festivalu na Lochotine?

    Co tam (a jinde) ty kokoty zase postipalo? Ja si jich nevsimam a blbousci obsesujou jak pominuti, to je zavist, mindrak nebo patologie? Nemas lekarskou diagnozu?
    Ovsem "instinkt mi velí se jednoznačně postavit na stranu Rusů." je klasicka hlaska ;-))) Zrejme ho tema dustojnickejma holinkama kopali do hlavy nez si je krivy podvratacek vyzebral, libilo se mu to (jak jinak vysvetlit jeho pusobeni na vetsine for, kam se pres zasadni vyprasky neunavne vtira) a nasledky jsou zretelne dodnes. A ty jeho iluze, ze bych s kokotem jeho prizemnosti diskutoval o politice, smesnost na entou, zazil jsem to nazivo a zdesene pred nim prchly i hodne hloupe SaFra liberalni naivky, i na ne byl moc blby, a to je uz co rict ...

  • Boycott ConAgra
    [ Parent ]
  •  
     
    Nepribylo, (none / 0) (#2742)
    Postava do jazzu 11.08.2008 21:51:07 MET
    (User Info)

    vysral se tu i Prokop a mxp.

    "He who fucks nuns will later join the church"
    [ Parent ]
     
     
    A nechces o zmene nazvu (none / 0) (#2741)
    Boutros el Uam (squawbumzavinachorkapostateckacom) 11.08.2008 21:49:48 MET
    (User Info) http://www.squaw.com

    vyhlasit "zavazne hlasovani" ci zacit "stavkovou pohotovost" pokud ti nebude vyhoveno? Miris do podobnych mentalnich sklepu ;-)) Ti rikam, ze ses nakazil...

  • Boycott ConAgra
    [ Parent ]
  •  
     
    Emigrantsky komplex je nesmyslny termin (3.00 / 2) (#2686)
    Boutros el Uam (squawbumzavinachorkapostateckacom) 06.08.2008 21:03:19 MET
    (User Info) http://www.squaw.com

    kterym operuje Postava jen diky tomu, ze se brodenim v internetovych zumpach nakazil pachnoucim zelenym zabohastroskym slizem. Je to totiz oblibena berlicka, kterou si ruzni zwedousi a jim podobne intelektualne neadekvatni kreatury podpiraji svou nevyvinutou schopnost analyzovat situaci a okoli.
    A s diky zaznamenavam, Alesi, zes meandrujici reciste diskurzu privedl zpet do hlavniho toku. Mozna jsem se mel vyjadrit presneji ve sve poznamce o zapalkach, ale spolehal jsem na intelekt, jimz Postava nezridka oslnuje (no irony here). Ale asi ho ty stoky poznamanaly beyond repair a musim rict, ze Prokop mu misto leceni nabidl jenom stejny zabinec ;-)). A Prokop is, who he is a jeho zkratky jsou v kontextu.
    Tak Postavu zkusime privest zpet do spolecenstvi lidskych bytosti. Jak spravne poznamenal Magnus, tahat serialove vrahy a podobne pomatence do diskuze je mimonske, otazka je do jake miry muze hloupa kniha ovlivnit spolecensky poradek. A moje poznamka o detech mela vztah k vice nez 200lete tradici demokracie v USA (i kdyz tady bijou cernochy ;-) vuci prepubescentnimu pojeti public life v CR, kde pojem osobni svobody a zodpovednosti vuci spolecnosti ma jakysi, pro mne pomerne uchylny, vzhled.
    I ten nejhloupejsi milicionar z lesu v Montane ma pojem o Gettysburg Address, zatimco ceske plesky doufaji, ze jejich vytisk Mein Kampfu je vazany v zidovske kuzi.

  • Boycott ConAgra
    [ Parent ]
  •  
     
    Není to nesmyslný termín (5.00 / 1) (#2689)
    Postava do jazzu 06.08.2008 21:15:29 MET
    (User Info)

    a není z internetu. Možná to bude tím, že znáš jen jeden význam termínu "komplex". Zkus "komplex" dle Junga.

    "He who fucks nuns will later join the church"
    [ Parent ]
     
     
    A neco k veci (none / 0) (#2693)
    Boutros el Uam (squawbumzavinachorkapostateckacom) 06.08.2008 21:46:58 MET
    (User Info) http://www.squaw.com

    by nebylo ;-)?

  • Boycott ConAgra
    [ Parent ]
  •  
     
    Exemplarni pripad (3.00 / 2) (#2694)
    Boutros el Uam (squawbumzavinachorkapostateckacom) 06.08.2008 22:07:16 MET
    (User Info) http://www.squaw.com

    akutni otravy hastro-slizem je Elvis, ktery po x-te postuje sve nudne smiracke provokace ohledne pestrosti nazoru vyhradne na totalne zcenzurovanem a kritickym nazorum uzavrenem serveru ;-))
    Tak bacha na nakazu, Postavo, takhle skoncit nechces, ma to jeste dalsi symptomy, ktere jsou obzvlaste ohyzdne a pokrytecke ;-)

  • Boycott ConAgra
    [ Parent ]
  •  
     
    Boutrosi, (none / 0) (#2705)
    Postava do jazzu 07.08.2008 08:10:04 MET
    (User Info)

    nebuď paranoidní, tohle je psychologická záležitost. Chceš snad popřít, že emigrace člověka změní? To slovo "komplex" nemá pejorativní význam.

    "He who fucks nuns will later join the church"
    [ Parent ]
     
     
    Jak se teď jmenuje (none / 0) (#2706)
    Postava do jazzu 07.08.2008 08:10:39 MET
    (User Info)

    Elvis?

    "He who fucks nuns will later join the church"
    [ Parent ]
     
     
    porad stejne (none / 0) (#2715)
    Boutros el Uam (squawbumzavinachorkapostateckacom) 07.08.2008 16:07:41 MET
    (User Info) http://www.squaw.com

    Costello.
    Ale ten imposter, who has left the building, je ted Jaromir/Kreuzfeld, je mu devadesat let, bydli v Haife, hraje pingpong a zarlive smiruje Sprchu. Bondvodnik mu to zere i s navijakem.

  • Boycott ConAgra
    [ Parent ]
  •  
     
    Hluboce se mýlíš (5.00 / 1) (#2708)
    Postava do jazzu 07.08.2008 08:29:08 MET
    (User Info)

    v tomhle, Boutrosi:
    "Jak spravne poznamenal Magnus, tahat serialove vrahy a podobne pomatence do diskuze je mimonske, otazka je do jake miry muze hloupa kniha ovlivnit spolecensky poradek."
    Protože v dnešní době už jedinec může nadělat stejnou paseku jako dříve armáda. Stačí aby byl kupříkladu molekulární biolog, byl vnímavý k ošidným ideálům a dostala se mu do ruky hloupá kniha. Navíc je i nebezpečnější než organizovaná skupina, protože je hůře odhalitelný a neinfiltrovatelný. Narozdíl od Tebe si myslím, že právě tito jedinci představují velké nebezpečí budoucnosti.

    A pak ještě toto. Včera jsem někde četl, jak mé názory označuješ za čecháčkovské. Nemohl jsem odpovědět, protože mi spadl net, teď zas nemůžu ten Tvůj původní comment najít, tak to píšu sem. Jestli myslíš, že tohle:

    "A teď ovlivnitelnost: neměl jsem na mysli něco ve smyslu, že Američani jsou tak blbí, že tíhnou k rasismu, vraždění a sektářství, měl jsem na mysli fakt, že jsou vnímavější k působení ideálů. A to, podotýkám, ve směru černém i bílém. Vemte si kupříkladu motivační pracovní techniky, "ice-breakery" nebo třeba i případ Diet Coke vs. Cola Light. Tohle je něco, co u nás moc nefunguje, protože tu většina lidí na všechno sere. Ze stejného důvodu tu ale většina lidí sere i na ty "špatné" ideály, protože ta chytlavost není zcela schopna rozlišovat mezi "správnými" a "špatnými", protože ve skutečnosti se každý ideál prezentuje jako dobrý, i když v sobě třeba skrývá zlo. Jako příklad můžeme vzít ty Zastánce života: u nás jistě může spousta lidí zabít gynekologa, ale většinou to bude nějaký ryze osobní (snad i přízemní) důvod, jako třeba pomsta. Ale je daleko menší pravděpodobnost, že by to učinil s přesvědčením, že spasil onoho gynekologa tím, že mu zabránil provádět další vraždy nenarozených dětí. A to ne proto, že by Češi byli lepší, ale proto, že tu daleko víc lidí na všechno sere a nějaká spása gynekologa (jakkoli iluzorní) by jim nestála za námahu."

    je typický čecháčkovský názor, pak je vidět, že při návštěvách ČR nestíháš pro hektičnost chlastání, fetování a mrdání sledovat okolí. Jinak bys věděl, že typický český názor je, že: VŠICHNI Američani jsou tak blbí, že sotva uměj číst, jde jim o peníze, chtěj ovládnout celý svět, jedí jenom hamburgery a jsou všichni tlustí, dělají jenom samé špatné filmy a vůbec nemají žádnou kulturu. Ty tuuuristo.
    "He who fucks nuns will later join the church"
    [ Parent ]
     
     
    Nemyslim -nt (none / 0) (#2720)
    Boutros el Uam (squawbumzavinachorkapostateckacom) 07.08.2008 18:34:34 MET
    (User Info) http://www.squaw.com


  • Boycott ConAgra
    [ Parent ]
  •  
     

    Všeobecná diskuse XXI | 3004 comments (3004 topical, 0 editorial, 41 pending)
    Komentáře: Zobrazení: Řazení:

    Základní nabídka
    - registrace nového uživatele
    - jak na to (aktualizace 19.1.03)
    - časté dotazy
    - vyhledávání

    Login
    Jméno:
    Heslo:
     
    Registrace nového uživatele

    Komentáře chronologicky (15)
    - Velké, širé, rodné lány by Prokop
    - Ahoj Jezovče, by Tomas
    - Ahoj Tomáši, by jezovec
    - Máš pravdu, by Tomas
    - uhnul z cesty? by Boutros el Uam
    - velmi podstatný dodatek, by Tomas
    - ahoj MMM by Tomas
    - Ladislava -nt by max
    - Kterého Klímu máš (Lopatka) na mysli? by Michaela
    - V ranném Bondym by max
    - Zadne prekvapeni by Boutros el Uam
    - OK, vznosný ideál čili blbé kecy by Prokop
    - ad udavač Kundera by magnus maximus
    - Vetou by Boutros el Uam
    - Jestě ke Kunderovi by jezovec

    Powered by Scoop
    Všechny ochranné známky a autorská práva na této stránce náleží jejich příslušným vlastníkům. Autorská práva ke článkům a komentářům vlastní jejich příslušní autoři.
    Provozovatel systému nezodpovídá za obsah kteréhokoliv autorského díla zde uvedeného. Podrobnosti viz. plné znění podmínek.

    registrace nového uživatele | jak na to | časté dotazy | vyhledávání || odpadkový koš | kompletní deníky