Sprcha - denní dávka zdravé kritiky pro osvěžení mysli
Denní dávka zdravé kritiky pro osvěžení mysli
 Titulní strana   Všechny články   Všeobecná diskuse   Deníky 
 Co je nového   Co se píše jinde   Politika   Kultura   Média   Technologie   Internet 
Komentáře: Zobrazení: Řazení:
Všeobecná diskuse XXI | 3004 comments (3004 topical, editorial, 41 pending)
No hlavně jestli (none / 0) (#2789)
mxp (mxp&fea.st) 28.08.2008 18:03:07 MET
(User Info)

se dá věřit CNN. Když jsem sledoval jejich zpravodajství z Gruzie, napadalo mě, jetli pověstné Radio Jerevan nezačalo náhodou vysílat i obrázky.

[ Parent ]
 
 
Proč tentokráte CNN nevěřit? (none / 0) (#2790)
Ales Zeman 28.08.2008 19:54:48 MET
(User Info)

Na webové stránce CNN je k shlédnutí krátké (dvouapůlminutové) video v kterém Putin mluví nejprve rusky a pak v anglickém dabingu. Mluvčí Bílého domu a State Departmentu Putinovo tvrzení o americké účasti na gruzijských bojových akcích hned dementovali výrazy "patently false, not rational, ludicrous". Že by CNN zfalšovala Putinovy věty mi připadá málo pravděpodobné.


Philosophie: Toujours en ricaner. (Flaubert)
[ Parent ]
 
 
Ja si nejsem jist (5.00 / 1) (#2791)
Boutros el Uam (squawbumzavinachorkapostateckacom) 28.08.2008 20:47:11 MET
(User Info) http://www.squaw.com

kterou cast Tveho komentare mxp zpochybnuje, ale vypada to, ze zpravu o Putinove pokladani viny za Gruzinsky konflikt vyhradne na USA.
Pravda je ta, ze Putin vskutku obvinil soucasnou administrativu z provokace - udajne americke osoby pritomne v oblasti konfliktu jednaly na prikazy nadrizenych ie admistrativy. Co vlastne delaly a jak by tedy hrstka Special Forces (na jejich bedrech vetsinou spociva trenink native vojsk, v tradici zalozene britskou a US armadou ve WWII) vyprovokovala Ruskou armadu k invazi a obsazeni pulky Gruzie uz Putin nerekl. Navic mezi McCainem a Mad Kingem asi moc lasky neni, a jejich power groups se asi taky prilis nemiluji.
Ale viditelne sleduje US media, protoze ten neprilis zastirany utok na McCaina je v synchronizaci s faktem, ze jeden z hlavnich McCainovo poradcu ohledne zahranicnich zalezitosti, Randy Scheunemann, byval lobbyistou za Gruzii a sam John McCain rika, ze si telefonoval se Saakashvilim. Takze Tvuj odhad na McCaina, jako toho nejmenovaneho kandidata, je nepochybne spravny.

Co se tyce schuzky v Dushanbe, rekl bych, ze Rusoveti vykladaji diplomaticky neuspech za vitezstvi. Ackoliv Cina & spol. vyslovili podporu raznemu reseni situace, nepodporili vyhlaseni samostatnosti Jizni Osetie a Abchazie. A o to hlavne IMHO Rusovetum slo.

  • Boycott ConAgra
    [ Parent ]
  •  
     
    Boutrosi, souhlas, (none / 0) (#2792)
    Ales Zeman 28.08.2008 21:06:40 MET
    (User Info)

    též jsem měl dojem, že Putinovo interview chce ovlivnit současnou předvolební situací v USA. K pravdivosti či nikoliv Putinových tvrzení se jistě vyjádří lépe informovaní experti. Též si nemyslím, že hrstce Special Forces mohlo být jasné, jaký bude dopad gruzínské ofenzivy, která vedla k následné invazi ruské armády do Gruzie.


    Philosophie: Toujours en ricaner. (Flaubert)
    [ Parent ]
     
     
    Z mé strany (none / 0) (#2797)
    mxp (mxp&fea.st) 01.09.2008 21:16:48 MET
    (User Info)

    šlo o obecný povzdech, nikoli o zpochybnění autentičnosti Putinova interview. Potom co CNN informovala o gruzínském konfliktu asi tak vyváženě jako z dílny Rudého Práva v době jeho největší slávy, má pro mě každá zmínka typu bylo to na CNN mírně pejorativní nádech.

    [ Parent ]
     
     
    Typický program CNN (none / 0) (#2798)
    Ales Zeman 01.09.2008 21:48:34 MET
    (User Info)

    je nějaký rozhovor dvou amerických politiků, z nichž jeden je Republikán a druhý Demokrat. A interview mají jak s Putinem, tak i se Saakašvilim. Nechci CNN nějak chválit, můj oblíbený kanál to není, ale jako Rudé právo mi CNN nepřipadá. Nejvíc mě vadí otravné a opakované reklamy při kterých vypínám zvuk.

    Zajímavý a dobře udělaný program na CNN je dle mého názoru Fareed Zakaria GPS.


    Philosophie: Toujours en ricaner. (Flaubert)
    [ Parent ]
     
     
    Donedávna (none / 0) (#2799)
    mxp (mxp&fea.st) 01.09.2008 22:44:34 MET
    (User Info)

    jsem proti CNN nic neměl. Ale co předvedli v Gruzii, mě docela šokovalo a nějak se z toho nemůžu vzpamatovat...
    Stačilo chvíli koukat na CNN, pak přepnout na BBC a člověk měl dojem, že se mluví o dvou různých konfliktech. Zkuste si třeba do vyhledávače na cnn.com zadat cluster bomb georgia a porovnejte, jak informují o použití těchto zbraní Rusy a Gruzínci (pokud tedy ten druhý případ vůbec objevíte).

    [ Parent ]
     
     
    Dle mého nikterak intenzivního hledání (none / 0) (#2800)
    Ales Zeman 01.09.2008 23:28:22 MET
    (User Info)

    jak Rusové, tak Gruzinci tvrdí, že nepřítel použil ve válečném konfliktu kazetové bomby. Dle BL obě dvě vojska je mají ve svém arzenálu.

    Jinak, pokud CNN odvysílalo něco tendenčního či fakticky nesprávného, tak mě to nikterak neudivuje.  


    Philosophie: Toujours en ricaner. (Flaubert)
    [ Parent ]
     
     
    No dobře (none / 0) (#2801)
    mxp (mxp&fea.st) 02.09.2008 00:00:30 MET
    (User Info)

    Když HRW ohlásilo, že Rusové použili kazetové bomby, informace o tom na CNN vypadala takto. Když HRW ohlásilo to samé o Gruzíncích, na CNN se nenápadná informace objevila zde. (musíte doskrolovat na konec článku)
    Je to jen malý příklad, ale takto "vyváženě" CNN informuje od začátku konfliktu. Furt nechápu, proč si dělaj takovou ostudu.

    [ Parent ]
     
     
    Já jsem pěkných pár novinářů poznal (none / 0) (#2802)
    Prokop (pkrasny@aol.com) 02.09.2008 02:39:44 MET
    (User Info)

    přišli z USA Today, Washington Post, Washington Times a dalších, méně významných periodik.  Z té asi šedesátky bych na prstech jedné ruky spočítal novináře, kteří byli pravicového smýšlení.  Někteří z nich hlásali věci jako: " Socialismus by byl úspěšný, kdyby ho vedli ti správní lidé."  nebo "zdravotnictví musí být řízeno státem, jedině tak bude efektivní"
    Zase jiní mi strkali pozvánky na mírové demonstrace, hodně z nich mělo JFK za skorosvatého a jiní zas nad stolem plakát Che Gueavara.
    Z této zkušenosti mám celkem jasno, kdo ovládá Americké sdělovací prostředky a jakým způsobem pak presentují zprávy.

    [ Parent ]
     
     
    Fajn, ale tohle není (none / 0) (#2804)
    mxp (mxp&fea.st) 02.09.2008 21:39:48 MET
    (User Info)

    otázka pravice / levice. Napadá mě, že buď se Annapúrna zláznila už docela, nebo si v CNN myslí, že by jejich diváci nic složitějšího než čítankový příběh dobra a zla nezkousli, a nebo CNN není tak nezávislá, jak jsme si mysleli.
    Naštěstí mně to může být celkem jedno, as long as můžu přepnout jinam.

    [ Parent ]
     
     
    mxp, (none / 0) (#2805)
    Ales Zeman 02.09.2008 22:00:24 MET
    (User Info)

    nechci se dostat do situace nějakého obhájce CNN. Stanice je kritizována jak zleva, tak zprava, navíc zahraniční diváci si stěžují, že CNN je zaujatě proamerická, což je pochopitelně ze strany CNN popíráno. Takže, když se objeví nějaký ten čítankový příběh dobra a zla, přepnu rychle na jiný kanál.    

    http://en.wikipedia.org/wiki/CNN#Criticism_and_controversies

    Mimochodem, BBC vysílání pro země Commonwealthu (spíše však do zemí bývalého Britského impéria, nad kterým slunce nezapadalo), které můžeme vidět v Kanadě, má též své mouchy, neb vypadá dost jinak než verze BBC pro Evropu, která mi příjde mnohem zajímavější.

    Annapúrna bude asi Christiane Amanpour, ne?  


    Philosophie: Toujours en ricaner. (Flaubert)
    [ Parent ]
     
     
    Já proti CNN (none / 0) (#2806)
    mxp (mxp&fea.st) 02.09.2008 23:16:31 MET
    (User Info)

    nikdy nic zvláštního neměl. Teď prostě jenom žasnu, jak neuvěřitelně jednostranný progruzínský postoj zaujali, který nemá obdobu na žádném jiném mnou sledovaném zpravodajském zdroji. Třeba jak nechávají Šaka-něco dlouhé minuty blábolit ty jeho květnaté řeči orientálního vládce, aniž by se ho pokusili usměrnit (včera na BBC mu skákali do řeči hned, jak začal mlžit...takže vlastně nakonec nedělali nic jiného). Všimněte si, jak mluví o Gruzii jako o MY country, prostě panovník z orientu jak vyšitý, kterého my nutně potřebujeme v NATO, zřejmě... V tom mi CNN nejvíc připomíná arabské stanice, když vysílaly plamenné projevy Saddámova ministra (dez)informací o tom, jak amící dostávájí na frak v době, když už mu skoro tloukli na vrata paláce.
    No nic, vidím, že se tady potkávám leda s nepochopením...možná je porucha na mém receptoru.

    [ Parent ]
     
     

    Všeobecná diskuse XXI | 3004 comments (3004 topical, 0 editorial, 41 pending)
    Komentáře: Zobrazení: Řazení:

    Základní nabídka
    - registrace nového uživatele
    - jak na to (aktualizace 19.1.03)
    - časté dotazy
    - vyhledávání

    Login
    Jméno:
    Heslo:
     
    Registrace nového uživatele

    Komentáře chronologicky (15)
    - Velké, širé, rodné lány by Prokop
    - Ahoj Jezovče, by Tomas
    - Ahoj Tomáši, by jezovec
    - Máš pravdu, by Tomas
    - uhnul z cesty? by Boutros el Uam
    - velmi podstatný dodatek, by Tomas
    - ahoj MMM by Tomas
    - Ladislava -nt by max
    - Kterého Klímu máš (Lopatka) na mysli? by Michaela
    - V ranném Bondym by max
    - Zadne prekvapeni by Boutros el Uam
    - OK, vznosný ideál čili blbé kecy by Prokop
    - ad udavač Kundera by magnus maximus
    - Vetou by Boutros el Uam
    - Jestě ke Kunderovi by jezovec

    Powered by Scoop
    Všechny ochranné známky a autorská práva na této stránce náleží jejich příslušným vlastníkům. Autorská práva ke článkům a komentářům vlastní jejich příslušní autoři.
    Provozovatel systému nezodpovídá za obsah kteréhokoliv autorského díla zde uvedeného. Podrobnosti viz. plné znění podmínek.

    registrace nového uživatele | jak na to | časté dotazy | vyhledávání || odpadkový koš | kompletní deníky