Sprcha - denní dávka zdravé kritiky pro osvěžení mysli
Denní dávka zdravé kritiky pro osvěžení mysli
 Titulní strana   Všechny články   Všeobecná diskuse   Deníky 
 Co je nového   Co se píše jinde   Politika   Kultura   Média   Technologie   Internet 
Komentáře: Zobrazení: Řazení:
Lidové milice | 42 comments (39 topical, 3 editorial, 0 pending)
Záleží co srovnáváte, (none / 0) (#10)
cnemo 17.07.2006 16:20:28 MET
(User Info) http://nautilus.bloguje.cz

řečeno bez emocí opravdu raději "zachvatčiky ČSSR 68", než "irácké křováky 2003":) A pokud se jedná o ekonomické důsledky, byl ekonomický rozvrat roku 89 daleko horší než v roce 68 - tehdy podle mě rozvrátili jen personální strukturu, což se projevilo až v dalších letech, dlouho to jelo jaksi samospádem.

Ale to je historie a je to svým způsobem jedno. Co je alarmující je, že v této republice existuje poměrně silná a mocná skupina, která by se s americkou okupací nejen smířila, ale dokonce ji již podporuje - viz postoje k možné US základně.


Kdybych byl čirou náhodou v průběhu demokratické diskuse vaporizován, jsem zde: nautilus.bloguje.cz
[ Parent ]
 
 
Já srovnávat Irák a ČSSR ani nechci (none / 0) (#12)
Ales Zeman 17.07.2006 16:45:11 MET
(User Info)

Existují např. nějaké české či slovenské podoby etnických skupin Iráku (šíitů, sunnitů a Kurdů)? Konflikty mezi Čechy a Slováky nejsou srovnatelné s bývalou Jugoslávií, natož s Irákem.

Možnost umístění amerických raket na českém území je zmiňována v českých mediích někdy od r. 2003. Nyní se čeští politici mají vyjádřit k americké nabídce raket někdy do září t.r. Myslíte, že se vyjádří, když zatím nejsou ani schopni sestavit povolební vládu? Prosadila by ODS souhlas s americkou nabídkou v parlamentu?


Philosophie: Toujours en ricaner. (Flaubert)
[ Parent ]
 
 
Trochu kauzu (none / 0) (#13)
cnemo 17.07.2006 17:45:04 MET
(User Info) http://nautilus.bloguje.cz

US základny sleduji, zatím to byla spíš konspirace a jak se psalo v některých minoritních médiích, má se to řešit až po volbách (proč asi:). Tak to tu máme.

Prosadila by ODS souhlas s americkou nabídkou v parlamentu?

Pokud bude vyhlídka na předčasné volby, tak určitě ne. Až se to usadí je to klidně možné. Elita je většinou proamerická, v zemi nejsou žádná privátní média v českých rukou, veřejnoprávní vysílání je v rukou úzké elity a podle toho to vypadá. Byla např. docela sranda, když ČT "diskutovala" o právě probíhající Izraelské agresi.  Bylo zajímavé, že nikdo z předvedených "politologů" neřekl, že kvůli dvěma vojákům se útoky na jiný stát prostě nevedou, ale to poněkud odpočuji.

Shrnuto a podrtženo, mají v rukách většinu trumfů, jediné čeho se mohou bát je, že se otázka stane předmětem volebního boje, to by prohráli na celé čáře.

Vzpomínám si, jak k nám někdy v 80. letech poslal náš tehdejší spojenec také jakési "obranné" rakety a kdosi na plot z vlnitého plechu v postranní uličce nastříkal "i sovětské rakety jsou nebezpečné". Myslím, že lidem, kteří jsou proti nebudou poskytnuty větší možnosti prezentace svého názoru:)


Kdybych byl čirou náhodou v průběhu demokratické diskuse vaporizován, jsem zde: nautilus.bloguje.cz
[ Parent ]
 
 
Ono to není kvůli dvěma vojákům (none / 0) (#17)
Prokop (pkrasny@aol.com) 17.07.2006 19:11:04 MET
(User Info)

zkuste si o tom napřed něco přečíst.  Třeba

zde

je to česky; další informační zdroje se také dají nalézt.

Ale uznávám, že obrat ... kvůli dvěma vojákům se útoky na jiný stát prostě nevedou...  má větší propagandistickou sílu.


War has never solved anything.  Except for ending Slavery, Fascism, Nazism and Communism

[ Parent ]
 
 
To nic Prokope, (none / 0) (#23)
cnemo 17.07.2006 22:01:49 MET
(User Info) http://nautilus.bloguje.cz

spěte klidně dál a nenechte se rušit:) Podívejte, Izrael není mé oblíbené téma, u takovéhoto typu státu je zcela jedno, jestli v tuto chvíli právě horší nebo hodnější. Osobně je chápu, že tak okolo sebe kopou, jsou v dost beznadějné pozici. Jejich otcové je uvrtali do pěkné kaše. Osudy nájezdníků bývají těžké, mohou vyhrát desítky bitev a přesto dobyté území neuhájí.

... kvůli dvěma vojákům se útoky na jiný stát prostě nevedou...

Tak moment, to snad tvrdili Izraelci - pokud mě paměť neklame, bylo to svého času oficiální zdůvodnění, nebo se pletu?


Kdybych byl čirou náhodou v průběhu demokratické diskuse vaporizován, jsem zde: nautilus.bloguje.cz
[ Parent ]
 
 
Typu státu? (none / 0) (#24)
Prokop (pkrasny@aol.com) 17.07.2006 22:13:38 MET
(User Info)

Israel je demokracie západního typu - to je to co vám překáží?

[ Parent ]
 
 
Dobré:)) (none / 0) (#26)
cnemo 17.07.2006 23:14:47 MET
(User Info) http://nautilus.bloguje.cz

tak to je opravdu přímo symbolické prohlášení:) Stát založený na rase a náboženství, vzniklý anexí a vyhnáním původního obyvatelstva je demokracie:) Nezlobte se, s tímhle polemizovat nebudu.


Kdybych byl čirou náhodou v průběhu demokratické diskuse vaporizován, jsem zde: nautilus.bloguje.cz
[ Parent ]
 
 
Inu (5.00 / 1) (#28)
Boutros el Uam (squawbumzavinachorkapostateckacom) 18.07.2006 00:19:03 MET
(User Info) http://www.squaw.com

krome vami nenavidenych USA, tak zacaly temer vsechny staty, ne?
Role Vodnika krizeneho se Svarovcem vam moc nejde, kapitane ;-))


  • Boycott ConAgra
    [ Parent ]
  •  
     
    Kauza raketových základen (none / 0) (#18)
    Ales Zeman 17.07.2006 19:55:04 MET
    (User Info)

    jak se psalo v některých minoritních médiích, má se to řešit až po volbách (proč asi:). Tak to tu máme.

    Máte na mysli ty patové, které už proběhly nebo až ty příští.  Je pravda, že Američané chtějí vyjádření do září letošního roku? Pokud prý ho neobdrží v tomto termímu, půjdou s nabídkou jinam.

    Též by, domnívám se, k takovému rozhodnutí byl třeba souhlas parlamentu. Výsledek hlasování v současném českém parlamentu se mi nezdá být vůbec jistý.

    Když to sledujete, mohl byste se ke kauze raketových základen vyjádřit detailněji? Děkuji předem.


    Philosophie: Toujours en ricaner. (Flaubert)
    [ Parent ]
     
     
    Omlouvám se, (none / 0) (#27)
    cnemo 17.07.2006 23:27:13 MET
    (User Info) http://nautilus.bloguje.cz

    Když to sledujete, mohl byste se ke kauze raketových základen vyjádřit detailněji? Děkuji předem.

    ale nemám na to náladu. Vždycky, když čtu o servilitě českých politiků směrem k Západu (jako před tím k Východu), dostanu vztek a to není zdravé:)


    Kdybych byl čirou náhodou v průběhu demokratické diskuse vaporizován, jsem zde: nautilus.bloguje.cz
    [ Parent ]
     
     
    Dostanete vztek a to není zdravé (none / 0) (#29)
    Ales Zeman 18.07.2006 01:51:44 MET
    (User Info)

    No jo, snad tedy napíšete o něčem, co Vás nebude popuzovat jako servilita českých politiků, což jistě není žádné dějepisné novum. Již hrabě Thun blahé paměti říkal, že Čech je buď hulvát, anebo líbá ruku.


    Philosophie: Toujours en ricaner. (Flaubert)
    [ Parent ]
     
     
    Kapitáne, (none / 0) (#37)
    Ales Zeman 18.07.2006 17:10:03 MET
    (User Info)

    doufám, že Vaší pozornosti neunikly články o chystané návštěvě amerických odborníků vojenského prostoru Jince, aby posoudili vhodnost pro umístění základny protiraketového deštníku USA. Píší o tom BL a též Haló noviny. Je to zajímavé, i když mnoho konkétních informací články neobsahují.


    Philosophie: Toujours en ricaner. (Flaubert)
    [ Parent ]
     
     
    Konkretni informace (none / 0) (#39)
    TL (t tecka l zavinac email tecka cz) 18.07.2006 17:33:00 MET
    (User Info)

    neobsahuji, protoze tyto informace IMHO ani neexistuji. Zkratka jsou tu technici aby se podivali, jake lokality prichazeji v uvahu. Jestli se nemylim, protiraketovy destnik neni zatim technicky dotazen takze mozna ani amici jeste nevi presne, co na takove zakladne budou potrebovat nad ramec kvalitnich radaru.

    Kdesi jsem cetl, ze nove budovane US vojenske zakladny mimo jejich uzemi napriste vubec nemaji byt megazakladny/mestecka, jako je mozne videt treba v Nemecku. Maji mit jen maly obsluzny personal ktery se tam bude stridat s moznosti rozsireni v pripade eskalace konfliktu. Zadna mestecka pro rodinne prislusniky, ale take jen minimum pracovnich prilezistosti pro domorodce a obecne minimalni styk mezi vojaky na zakladne a domorodci.


    [ Parent ]
     
     
    Je komické (5.00 / 1) (#40)
    Prokop (pkrasny@aol.com) 18.07.2006 17:39:21 MET
    (User Info)

    jak to popisují na základě zkušeností s vojsky spřátelenými:
    Je zcela jisté, že po vybudování základny by se tato oblast opět neprodyšně uzavřela.

    Pamatuji, jak jsem byl svého času překvapen, že mohu volně courat po areálu West Point; také od našeho domova nepříliš vzdálená základna Quantico (VA) - a nejen ta - je v sezoně oblíbeným lovištěm jelenů.  

    Jaký to rozdíl proti 80 letům když začínali stavět na Brdech základny pro ruské rakety - a zavřeli prakticky celý hřeben nad Dobříší. Znám to z vlastní zkušenosti.  Naháněli a legitimovali mne tam víckrát než si dokážu vzpomenout. Dovedete si snad představit, že by do ruského vojenského prostoru pustili hordu civilistů s flintama?

    [ Parent ]
     
     
    Takže ČSSR byla hospodářská velmoc (none / 0) (#15)
    Prokop (pkrasny@aol.com) 17.07.2006 17:54:50 MET
    (User Info)

    která totálně upadla po roce 89?  Boha jeho kde jste to žil?  Co jste dělal před 89?  

    Že vy jste skutečně opravdově věřil v Piera Strojku a soubor opatření a šokialismus s lidským xichtem?

    [ Parent ]
     
     
    Proboha, co to plácáte, (none / 0) (#25)
    cnemo 17.07.2006 22:52:37 MET
    (User Info) http://nautilus.bloguje.cz

    jakou perestrojku? Jestli ČR upadla po roce 89, o tom snad nemůže být pochyb. Jsem zvědavej, kdo tu bude dělat technické obory, až odejdou ti, co se něco naučili za bolševika (tedy kromě IT). Když se podívám okolo sebe, vidím na místech projektantů, inženýrů, konstruktérů a technologů převážně "staré" struktury - tedy lidi, kteří své znalosti nabyli za bolševika, nebo před tím, než jejich firmy stihli rozkrást. A co se týká řemeslníků nebo vyučenců to už raději nemluvím, živý 30-ti letý soustružník, který to navíc ještě umí, je něco jako tak častého jako sněžný muž. Hospodářská síla není to, kolik šroubečků zamontuju při práci ve mzdě, ani počet akcí typu Philips Hranice.


    Kdybych byl čirou náhodou v průběhu demokratické diskuse vaporizován, jsem zde: nautilus.bloguje.cz
    [ Parent ]
     
     
    ČR před rokem 89 (4.25 / 4) (#34)
    Prokop (pkrasny@aol.com) 18.07.2006 14:55:15 MET
    (User Info)

    byla - pokud jde o jakoukoliv výrobu - zastaralý skansen.  O tom není pochyb.  Vyrábělo se s obrovským úsilím mizerné zboží, v civilizovaném světě v podstatě neprodatelné.  Vyřvávalo se kolik jsme vyrobili ocele a vytěžili uhlí - jako někdy ve století páry.

    Nevím čím jste si prošel vy, ale já znám fabriky i zevnitř a najít tehdy - tedy před rokem 89 soustružníka nebo vůbec chlapa od řemesla který něco uměl bylo téměr nemožné.  To samé platilo pro vedoucí pracovníky - neschopní pitomci s červeným řidičákem.  Šlendrián, humus a bordel kam se člověk podíval.

    A skutečně nevím co máte za sebou či jakou máte paměť, ale to že v celé ČR jeden čas nebylo čím si utřít prdel, to zřejmě považujete za známku průmyslové vyspělosti a dokonalého plánování?

    Zahnívající nehybná společnost - do kterého stavu se dostala právě vámi oslavovanou okupací vojsky varšavské smlouvy, která donutila stovky tisíc lidí k okupaci a kterou následující poučení z krizového vývoje ještě přiškrtilo - v  náhražce skutečných událostí a dějin se potácela ode dne dělostřelectva a raketového vojska ke dnu tisku, měsíci sovětsko československého přátelství a podobným kratochvílím.

    Kdosi vám zcela evidentně šlápl na bebíčko, ale na vývoj a dějiny státu třeba hledět sub specie aeternitatis  a ne brejličkami vlastní ublíženosti.


    If you want sympathy, check the dictionary. It's somewhere between shit and syphilis.

    [ Parent ]
     
     
    Nekdy mam pocit (none / 0) (#35)
    TL (t tecka l zavinac email tecka cz) 18.07.2006 15:45:24 MET
    (User Info)

    ze nekteri lide ziji a zili v uplne jine zemi, nez ja. Prestoze oba jsme cesi a prozili jsme tu cely zivot.

    Plne s Vami Prokope souhlasim. Cesko bylo skanzen, svych exportnich uspechu dosahovalo jen diky tomu, ze zakaznici nemuseli pletit nebo alespon misto tvrde meny platili prevoditelnymi rubly (a mnohdy ani to ne). Do vyspeleho sveta se mnohdy exportovalo za takovy efektivni smenny kurz, ze znali lide by zaplakali.

    A lesy (spise holiny) a priroda obecne se z uspechu socialismu mnohde nevzpamatovaly dodnes a potrva jim to dele, nez co trvalo komunistum je znicit. To se to honi levny megavaty v tepelnych elektrarnach, kdyz se jeden nemusi starat o rekultivaci dolu a odsireni kominu. A v chemickach nebo jinych vyrobach to nevypadalo jinak.

    [ Parent ]
     
     
    Shodou okolností (none / 0) (#36)
    Prokop (pkrasny@aol.com) 18.07.2006 16:23:54 MET
    (User Info)

    je na Psu zajímavá debata na podobné téma (či thema, jak píšeme my inthelektuhálové)

    Co mne v prvních letech po 89 překvapilo, bylo - mimo jiné - jak všude začalo přibývat žab a podobné havěti.  To totiž Jóža zemedělec neměl prachy na umělý hnojiva a takhle se to projevilo.  Aspoň tak mi to vysvětloval přítel od ochranářů.

    [ Parent ]
     
     
    To je pravda (5.00 / 2) (#38)
    TL (t tecka l zavinac email tecka cz) 18.07.2006 17:18:51 MET
    (User Info)

    a ryby z Labe a Vltavy se udajne jiz daji jist, stejne jako vzduch v Severnich cechach dychat. Jenze vysvetlujte to marxistovi, ktery srovnava jen zaplneni sveho pandera levnym pivem.

    Legracni je, ze argumenty o tom, ze za komunistu bylo levneji slychame od stejnych lidi, kteri nadavaji ze se dnes vsechno meri penezi. Prave tito odmitaji vzit v uvahu i nektere nepenezni vyhody dneska (lepsi zdravotnictvi, zdravejsi zivotni prostredi, svoboda).

    Samozrejme je pravda, ze nekteri lide privilegovani za komunistu o sva privilegia prisli a tezce nesou, ze se ve spolecenskem zebricku posunuli dolu. A nemusela to byt jen privilegia krajskeho tajemnika UV. Mohla to byt prednost ve fronte na statni byt, profese kde clovek dostaval uplatky nebo protisluzby, atd. Casy kdy bylo treba uplacet opravare televizi nebo prodavace masa jsou skutecne davno pryc, k nemale litosti nekterych lidi.

    [ Parent ]
     
     

    Lidové milice | 42 comments (39 topical, 3 editorial, 0 pending)
    Komentáře: Zobrazení: Řazení:

    Základní nabídka
    - registrace nového uživatele
    - jak na to (aktualizace 19.1.03)
    - časté dotazy
    - vyhledávání

    Login
    Jméno:
    Heslo:
     
    Registrace nového uživatele

    Komentáře chronologicky (15)
    - Každopádně se Cnemo nezastrkuje by max
    - Cnemo napište by max
    - Je komické by Prokop
    - Konkretni informace by TL
    - To je pravda by TL
    - Kapitáne, by Ales Zeman
    - Shodou okolností by Prokop
    - Nekdy mam pocit by TL
    - ČR před rokem 89 by Prokop
    - Jste zábavný - nt by Prokop
    - co tohle je za blabol? by Boutros el Uam
    - K Čechům jako k pakáži, Němce Amíci respektovali by abraham2
    - Prožidovská lobby prosadí U.S. základny by abraham2
    - Dostanete vztek a to není zdravé by Ales Zeman
    - Inu by Boutros el Uam

    Powered by Scoop
    Všechny ochranné známky a autorská práva na této stránce náleží jejich příslušným vlastníkům. Autorská práva ke článkům a komentářům vlastní jejich příslušní autoři.
    Provozovatel systému nezodpovídá za obsah kteréhokoliv autorského díla zde uvedeného. Podrobnosti viz. plné znění podmínek.

    registrace nového uživatele | jak na to | časté dotazy | vyhledávání || odpadkový koš | kompletní deníky