Sprcha - denní dávka zdravé kritiky pro osvěžení mysli
Denní dávka zdravé kritiky pro osvěžení mysli
 Titulní strana   Všechny články   Všeobecná diskuse   Deníky 
 Co je nového   Co se píše jinde   Politika   Kultura   Média   Technologie   Internet 
Komentáře: Zobrazení: Řazení:
Nový silniční zákon zabil od začátku roku 21 osob | 214 comments (212 topical, 2 editorial, 0 pending)
Prokope, vvůbec mě nepřekvapuje, (none / 0) (#50)
Ales Zeman 01.05.2007 19:48:27 MET
(User Info)

že pan Pavlíček Tvůj komentář prvomájově vyzdobil jedničkou. Jakou jinou známku bys od něho čekal, ať napíšeš cokoliv?

Tentokráte bych se chtěl zastat kapitánovy téze, že běžný Čech necítí jako špatnost porušit nesmyslný zákon. Nevím, jakým způsobem je ten nový zákon porušován, ale vcelku chápu, že české řidiče štve. Nechci dělat žádné rádobyhluboké závěry z mých krátkých pozorování pražské dopravy, ale měl jsem dojem, že šikanovaní řidičů dopravními policajty v Praze (a pravděpodobně i jinde) je dost přehnané, třeba ve srovnání s naší kanadskou dopravní policií.

K tématu jsem nalezl webovou stránku Motoristé proti šikaně, která požaduje úpravu (novelizaci) zákona o provozu na pozemních komunikacích. V petici se požaduje, aby se bodové ohodnocení inspirovalo úpravou zákona v Německu. Podobná občanská iniciativa, sbírající podpisy nespokojených řidičů, mi nepříjde ani levicová, ani vychcánkovská. Snad ten dopravní zákon potřebuje onu požadovanou novelizaci dle německého mustru. K tomu ale ať se radši vyjádří místní, kteří situaci na českých pozemních komunikacích znají mnohem lépe než já.


Philosophie: Toujours en ricaner. (Flaubert)
[ Parent ]
 
 
To je možná i tím (5.00 / 1) (#54)
Prokop (pkrasny@aol.com) 01.05.2007 20:51:09 MET
(User Info)

že mi vypad z mého seznamu ratlíků:)

S kanadskou dopravní policií nemám žádné zkušenosti, ale pokud postupuje stejně jako policie americká -  pak ve srovnání s ní se bude každá policie jevit jako přehnaně šikanující.  

[ Parent ]
 
 
Nejsem moc kompetentní (none / 0) (#56)
Ales Zeman 01.05.2007 21:11:14 MET
(User Info)

srovnávat chování dopravních policajtů v USA, v Kanadě a jinde. V USA (East Coast včetně Manhattanu, West Coast, Midwest, ba i Mississippi) jsem neměl jediný přestupek. V Kanadě za řadu let za volantem nějaké ty parking tickets, speeding tickets a drobné nehody. Kanadští policajti byli vždy velmi zdvořilí. Rozhodně víc než v Němcích, kde mě u německého propachtovaného vozu zcela zbytečně nutili měnit jednu ojetou pneumatiku (ojeté byly 4 a ne 1!) na švýcarsko-německých hrancích, či ve Francii, kde jsem měl v Burgundsku velmi zajímavý 3denní zážitek s odtažením vozidla z dálnice (tzv. "le dépannage sur autoroute").  


Philosophie: Toujours en ricaner. (Flaubert)
[ Parent ]
 
 
Motoristé proti šikaně (none / 0) (#124)
mxp (mxp&fea.st) 07.05.2007 20:58:09 MET
(User Info)

jsou výbornej spolek. Nejdřív remcaj, že nový zákon netrestá piráty silnic, ale obyčejný slušný řidiče, aby vzápětí uvedli jako příklad, že už tisíce řidičů přišlo o řidičáky, protože jeli v obci 100 a více. Proboha kdo už jiný je pirát silnic než ten, co jede stovkou v obci?
Další perlička je, že podle téhle iniciativy by měl zákon rozpoznat, kdo na místě vyhraženém pro invalidy zaparkoval úmyslně a kdo omylem.

Zákon je dobrej. Problém je, že ho nikdo nevynucuje.

[ Parent ]
 
 
No tak to se asi nedohodnem, (none / 0) (#132)
cnemo 07.05.2007 23:29:20 MET
(User Info) http://nautilus.bloguje.cz

jet v obci 100 je samozřejmě blbost, pokud ta obec není jen prázdné pole před značkou konec obce.


Kdybych byl čirou náhodou v průběhu demokratické diskuse vaporizován, jsem zde: nautilus.bloguje.cz
[ Parent ]
 
 
I kdyby to bylo pole (none / 0) (#133)
Prokop (pkrasny@aol.com) 07.05.2007 23:36:38 MET
(User Info)

tak jsou ale účastníci provozu,  kteří na to spoléhají - chodci a cyklisté (krom těch raketových přes 60 km/h) že jim tam nebudou magoři svištět stovkou, když se snaží přejít nebo odbočit.  Proto značka konec obce existuje, aby  jasně stanovila kde obec končí.

DUH!!

[ Parent ]
 
 
tady bych se Cnema zastala (none / 0) (#140)
andyo 08.05.2007 10:09:05 MET
(User Info)

ono to značení je vskutku často nesmyslné a kdybyste nebyli zaujati hádkou, asi byste si to uvědomili i vy. Nebo kdybyste jezdili po Česku. Existují místa, která zcela úmyslně označují konec obce někde v polích ( bez odboček či čehokoli jiného) z důvodů, které nemají s dopravou nic společného, zato s cenou pozemků. Například.

Přechody pro chodce, alespoň v Praze, jsou naprosto zmatenou soustavou špatně udržovaných a často neviditelných stezek, které i když se plazíte třicítkou a oči máte na stopkách prostě nepochopíte- přechod pro chodce těsně za prudkou zatáčkou na silnici vedoucí do kopce - vjezd do Jinonic za Motorletem. Šest přechodů za sebou v ulici Na Strži- ve vzdálenosti dvaceti metrů, mimo hustě zastavěnou oblast. Přechod pro chodce na té samé ulici uprostřed obrovské křižovatky. To jen tak namátkou. Jezdím velmi opatrně a pozorně, ale prakticky pořád v děsu, kdo mi vletí do cesty ( chodci se domnívají, že oni nejsou účastníky siln. provozu a absolutní přednost znamená, že vyběhnou z baráku rovnou do silnice, bez rozhlídnutí a metr před jedoucím autem).
A to nemluvím o oblíbeném dálničním triku- snížení rychlosti z povolených 130 na 40, jen tak, uprostřed roviny a bez jakéhokoliv zjevného důvodu či varování- snižujete na úseku sta metrů.
Čeští řidiči jsou jistě kapitola sama pro sebe- ale dopravní značení, přemíra často si navzájem odporujících značek, šílený stav silnic a neukáznění chodci rozhodně nepřispívají bezpečí.
Policie v posledních měsících na silnicích pracuje nějak lépe- hlídají na skutečně nebezpečných místech, usměrňují dopravu, nebuzerují kvůli blbostem typu dva dny prošlá lékárnička-odstavte auto, není provozuschopné. Snad se blýská na lepší časy.

[ Parent ]
 
 
A ty si myslis (none / 0) (#147)
Prokop (pkrasny@aol.com) 08.05.2007 14:33:50 MET
(User Info)

ze to jinde neni?   I americti policiste maji mista, kde je velice lehke udelat prestupek, vedi o tom i se snazili o zmenu - ale neproslo to.  Vim to pro to, ze jsem takhle schytal svou prvni pokutu:) - ale vykladat detaily by bylo na dlouho tak si to schovam do hospody.

Konec obce nekde v polich - dokud tam ta znacka je, tak je treba se podle toho chovat, protoze ostatni se podle ni take ridi nebo by aspon meli a ja jako ridic mam s tou tunou plechu pod prdeli nejvetsi zodpovednost.
Ale dopravni znaceni a predpisy existuji pro lidi, nikoliv pro uredniky a tak mam pravo i povinnost se zasadit o jejich zmenu.

[ Parent ]
 
 
Prokope (none / 0) (#149)
andyo 08.05.2007 15:53:50 MET
(User Info)

jistě máš pravdu. Asi skutečně může každý občan jít a začít bojovat s úřady o to, zda má být značka tady nebo onde. Já na to tedy čas nemám a ani neznám nikoho, kdo by ten čas a sílu, moc a vliv měl. Měl by to být právník kombinovaný s policistou, s nějakým ministrem v příbuzenstvu a se silně vyvinutou tolerancí k úředníkům. Předpisy dodržuji, ale pokládám je za nedokonalé, místy zcela pomatené a naprosto chápu Cnema, i s jeho poněkud přehnanými úvahami, že ho to sere- mne taky.

[ Parent ]
 
 
asi musím ale (none / 0) (#150)
andyo 08.05.2007 15:55:08 MET
(User Info)

zdůraznit, že narozdíl od Cnema nedoporučuji zákony a pravidla obcházet- právo je kritizovat si ale ponechám.

[ Parent ]
 
 
Dle mé zkušenosti (5.00 / 1) (#156)
Prokop (pkrasny@aol.com) 08.05.2007 19:43:59 MET
(User Info)

z téhle strany louže to většinou začíná jako podpisová akce.  Ale důležité je vytvořit záznamy o tom, že něco má být  jinak.  Jasně že se to nestane přes noc a je docela dobře možné, že k tomu značení vedou důvody, které nejsou na první pohled patrné - nebo, jak jsem zažil zde, je situace dočasná jen do té doby, než se bude křižovatka přestavovat.

Ale musím se jako kolovrátek vrátit zpět k osobní zodpovědnosti.  Nakonec se v USA vždycky nebo skoro vždycjy najde ten jeden člověk, který je zodpovědný.  A když je značení křižovatky nebezpečné a dojde tam k nehodě a existuje záznam, že na to byla správa upozorněna - well, v tom případě už je to solidní průser a vědomí tohoto možného průseru pak má svůj vliv.

Negativní stránku to samozřejmě má, stačí aby jen trochu hrozilo že bude sněžit a školní správa vyhlásí snow day a žluté autobusy nevyjedou a děti zůstanou doma - to vše proto, že si school board nelajsne nic riskovat.

[ Parent ]
 
 
abych pravdu řekla (4.00 / 2) (#162)
andyo 08.05.2007 20:51:43 MET
(User Info)

zařadím to možná do svých plánovaných úkolů, až budu v důchodu. Zatím, s pracovní dobou obvyklou v Evropě, tedy od rána do pozdního odpoledne na suplování státních institucí čas nemám. Zatím to budu řešit tak, že budu děsně nadávat, kdykoli pojedu přes Chodovou Planou, která kvůli pozemkům má konec obce více než kilometr za poslední známkou života, cesty či domu, budu se denně modlit, abych nespadla na kole a nemusela za to platit pokutu, pokud se zraním, abych v případě, že zapomenu odlepit starou dálniční známku nemusela platit půl milionu korun pokuty atd atd.

[ Parent ]
 
 
Jo, najdou se nesmysly. (none / 0) (#164)
pajout (pajout - zavinutec - gingerall - tecka - cz) 09.05.2007 12:42:12 MET
(User Info)

Podle myho ale neni spravna cesta nesmyslne znaceni/predpisy porusovat, ale usilovat o napravu.

Teraz som to povedal a tým som to aj dokázal.
[ Parent ]
 
 
Zrejme moc prace - nt (none / 0) (#165)
Prokop (pkrasny@aol.com) 09.05.2007 16:36:06 MET
(User Info)



[ Parent ]
 
 
Nebo-li co je to obec (5.00 / 1) (#134)
jezovec (jezovec zavináč gmail tečka com) 07.05.2007 23:36:47 MET
(User Info)

a jakou rychlostí je vhodné v ní jet si rozhodne každý sám... nikoli jakési dopravní značení vnucené otrokářskou vrchností.

------------------------------
Jezovec jsem, a jezovec budu.


[ Parent ]
 
 
Ano, když vrchnost rozhodne, (none / 0) (#136)
cnemo 07.05.2007 23:52:02 MET
(User Info) http://nautilus.bloguje.cz

že pole je obec, tak se nedá nic dělat, je to obec i kdyby to bylo jenom pole:) Občan si to samozřejmě vyhodnotí a rozhodne se po svém, každý sám, ale obecně je to plýtvání mocí na udržování nepřirozeného stavu a to zcela zbytečně, bez efektu.


Kdybych byl čirou náhodou v průběhu demokratické diskuse vaporizován, jsem zde: nautilus.bloguje.cz
[ Parent ]
 
 
Prusvih je, (5.00 / 1) (#138)
TL (t tecka l zavinac email tecka cz) 08.05.2007 00:59:22 MET
(User Info)

ze nekazen dosahla takoveho stupne, ze s ni kazdy pocita. Takze kde jepotreba aby auta jezdili 50 daji radsi tricitu, protoze kdyby tam dali padesatku tak tam budou jezdit osmdesat.

Je znakem cechackovstvi, zde se kazdy citi kvalifikovan rozhodnout, kdy muze kaslat na predpisy a slusny chavani. Paadesatku v obci nedodrzzim, protoze uz obec stejne konci (vyjezd z polni cesty vetsina lidi prehledne), prednost pro chodce na prechodech je blbost protoze prechody nejsou videt (ridic by je videl, kdyby dodrzoval predepsanou rychlost), na pacose jako doktor muzu bejt drzej, hlavne kdyz je dobre lecim (odbocka od dopravy).

Sorry, tento princip nesdilim. Hrbitovy jsou plny lidi, kteri si mysleli, ze dopravni omezeni je omezuji zbytecne, respektive lidi, ktere zabili blbecci s temito nazory.

Az (a jestli) se zacnou dopravni omezeni radne dodrzovat, nepochybne nastane prostor pro jejich redukci. Mimochodem, kdyz nadavate na zbytecna omezeni, zkuste si nekdy zmerit cas jizdy pri dodrzovani vsech predpisu a pri jejich porusovani. Casova uspora dle me zkusenosti nebyva velka.

[ Parent ]
 
 
Nevím jaká logika je toho (none / 0) (#142)
cnemo 08.05.2007 11:16:04 MET
(User Info) http://nautilus.bloguje.cz

ze nekazen dosahla takoveho stupne, ze s ni kazdy pocita. Takze kde jepotreba aby auta jezdili 50 daji radsi tricitu, protoze kdyby tam dali padesatku tak tam budou jezdit osmdesat.

udělat nesmyslné zákony aby skutečné chování bylo žádoucí? No pak se nemůžete divit, že občané přistupují k zákonům "tvůrčím" způsobem.



Kdybych byl čirou náhodou v průběhu demokratické diskuse vaporizován, jsem zde: nautilus.bloguje.cz
[ Parent ]
 
 
Obcanska zodpovednost (none / 0) (#146)
Prokop (pkrasny@aol.com) 08.05.2007 14:28:14 MET
(User Info)

a sebekazen - a na tom, mily cnemo, neni nic otrockeho - zacina u drobnosti.  Jestlize jste nebyl schopen pochopit onen priklad s vodou na koupani v Anglii za WWII,pak nemam zadne iluse, ze pochopite toto.

[ Parent ]
 
 
Chcete po mě zodpovědnost a sebekázeň (none / 0) (#151)
cnemo 08.05.2007 16:57:17 MET
(User Info) http://nautilus.bloguje.cz

v dodržování nezodpovědně přijatých zákonů. Lituji, toto neumím.

Jestlize jste nebyl schopen pochopit onen priklad s vodou na koupani v Anglii za WWII,pak nemam zadne iluse, ze pochopite toto.


Máte pravdu, tento příklad nepochopím. Pro mne je to jen projev stádního chování bez jakéhokoli praktického efektu. Možná jen zakoupením pravítka prokazovali své vlastenectví, jako před lety Češi, zakoupením Rudého Práva, které jim také nebylo k ničemu:) Fakt by mě zajímalo, kolik lidí to také deklarovaným způsobem opravdu použilo.


Kdybych byl čirou náhodou v průběhu demokratické diskuse vaporizován, jsem zde: nautilus.bloguje.cz
[ Parent ]
 
 
Samozřejmě že to neumíte (none / 0) (#154)
Prokop (pkrasny@aol.com) 08.05.2007 19:35:03 MET
(User Info)

vy toho totiž umíte moc málo  - nejlíp vám jde si stěžovat na poměry které sám vytváříte.

[ Parent ]
 
 
Vy jste vždycky se vším rychle hotov, (none / 0) (#157)
cnemo 08.05.2007 20:02:32 MET
(User Info) http://nautilus.bloguje.cz

prostě takový chytrý, šikovný a slušně vychovaný chlapec. Ne, nebuďte zbytečně skromný Prokope, je to tak. Pán Bůh, Vy, pak tři hromádky hnoje, potom ten ostatní póvl, zase hromádka hnoje a cnemo:))

Chápu vás, musel jste mi tu hroznou o mé osobě sdělit. Jste pravdomluvný a upřímný jako Mirek Dušín, co za celý život neřekl jediné sprosté slovo:))

Prokope, ještě nějaké to moudro, ať je sranda...


Kdybych byl čirou náhodou v průběhu demokratické diskuse vaporizován, jsem zde: nautilus.bloguje.cz
[ Parent ]
 
 
Tak co děláte pro nápravu věcí? (5.00 / 1) (#158)
Prokop (pkrasny@aol.com) 08.05.2007 20:09:17 MET
(User Info)

chodíte aspoň volit?

[ Parent ]
 
 
Ne, nerad ze sebe dělám pitomce. (none / 0) (#159)
cnemo 08.05.2007 20:34:24 MET
(User Info) http://nautilus.bloguje.cz

Volbami v současném systému, který brzdí rozvoj nových stran silnou pozitivní zpětnou vazbou a dává parlamentním stranám k dispozici média, nelze dosáhnout za běžných okolností ničeho. Jaký bude rozdíl v tom, jestli vyhraje ODS nebo ČSSD? Politika se stala trhem, skupina oprávněných "zákazníků" úkoluje, ty kteří smečka nevýznamných, zvolí. Ti nešťastníci si ten cirkus ještě sami zaplatí a mají pocit, že o něčem rozhodují. Ujišťuji vás, že je naprosto jedno, z které strany pocházejí. Když si napíšete na jednu stranu převládající názor na nějaký důležitý problém české politiky a rozhodnutí, které pak padlo, dostanete téměř absolutní rozpor.


Kdybych byl čirou náhodou v průběhu demokratické diskuse vaporizován, jsem zde: nautilus.bloguje.cz
[ Parent ]
 
 
"Ne" by úplně stačilo - nt (5.00 / 1) (#160)
Prokop (pkrasny@aol.com) 08.05.2007 20:37:41 MET
(User Info)



[ Parent ]
 
 
Omlouvám se, (none / 0) (#161)
cnemo 08.05.2007 20:45:21 MET
(User Info) http://nautilus.bloguje.cz

nějak nejsem zvyklý na jednoslovné odpovědi, tedy když už chci odpovědět.


Kdybych byl čirou náhodou v průběhu demokratické diskuse vaporizován, jsem zde: nautilus.bloguje.cz
[ Parent ]
 
 
Tímto svým odbojem (none / 0) (#139)
jezovec (jezovec zavináč gmail tečka com) 08.05.2007 09:22:23 MET
(User Info)

ale neublížíte jenom obyčejným lidem jako jste vy, žádné "vrchnosti", ať už je to kdokoli... je to jen trapná výmluva pro vlastní neomalenost.

Pohrdání společnými pravidly "protože já vim líp" je chování otroka, který si svobodu představuje jako že bude taky otrokářem.

------------------------------
Jezovec jsem, a jezovec budu.


[ Parent ]
 
 
A co jeste si rozhodujete sam? (none / 0) (#148)
Prokop (pkrasny@aol.com) 08.05.2007 14:35:48 MET
(User Info)

Doufam, ze jste jiz dosel k zaveru, ze vylevat nocnik rano na ulici se nema.  Take pevne verim, ze zabijeni lidi jste jednou provzdy odsoudil jako nepatricne.

Hlavne at se nic nedotkne vasheo ega, zakony a pravidla jsou pro blbce, cnemo vi vsechno lip.

[ Parent ]
 
 
No to je snad samozřejmé, (2.00 / 1) (#141)
cnemo 08.05.2007 10:58:06 MET
(User Info) http://nautilus.bloguje.cz

že o tom, kde je konec obce a jakou rychlostí pojede si rozhodne každý sám:) Plete si zákonodárství s programováním počítačů. Na to musí být vždycky dva, jeden co rozkazuje a druhý, který poslouchá. Je to taková nepsaná dohoda i když má silnější strana má své přesvědčovací metody. Mnozí příznivci tvrdé ruky nechápou, že konečné rozhodnutí je na mozku ovládaného a na tom jde těžko něco změnit:)


Kdybych byl čirou náhodou v průběhu demokratické diskuse vaporizován, jsem zde: nautilus.bloguje.cz
[ Parent ]
 
 
Nepletu... :))))))))))))))) (none / 0) (#143)
jezovec (jezovec zavináč gmail tečka com) 08.05.2007 11:29:31 MET
(User Info)

http://www.sprcha.com/comments/2007/4/22/221618/626/139#139

------------------------------
Jezovec jsem, a jezovec budu.


[ Parent ]
 
 

Nový silniční zákon zabil od začátku roku 21 osob | 214 comments (212 topical, 2 editorial, 0 pending)
Komentáře: Zobrazení: Řazení:

Základní nabídka
- registrace nového uživatele
- jak na to (aktualizace 19.1.03)
- časté dotazy
- vyhledávání

Login
Jméno:
Heslo:
 
Registrace nového uživatele

Komentáře chronologicky (15)
- Max neříká, že lžete. by max
- Hysterických nesmyslů? by cnemo
- aha by Boutros el Uam
- A jak zareagujete? by TL
- Strážci moudrého zákona... by max
- 200 poslanců by cnemo
- 200 senatoru by Boutros el Uam
- Nový postup k nastolení by cnemo
- Jo, tahle trhlina by pajout
- Oni to asi mysleli dobře, by max
- copak poladit by andyo
- Ukazuje se, že ten zákon má by max
- Předvídavost a zkušenost by Prokop
- v dopravním systému, by andyo
- To nema smysl, by pajout

Powered by Scoop
Všechny ochranné známky a autorská práva na této stránce náleží jejich příslušným vlastníkům. Autorská práva ke článkům a komentářům vlastní jejich příslušní autoři.
Provozovatel systému nezodpovídá za obsah kteréhokoliv autorského díla zde uvedeného. Podrobnosti viz. plné znění podmínek.

registrace nového uživatele | jak na to | časté dotazy | vyhledávání || odpadkový koš | kompletní deníky