Sprcha - denní dávka zdravé kritiky pro osvěžení mysli
Denní dávka zdravé kritiky pro osvěžení mysli
 Titulní strana   Všechny články   Všeobecná diskuse   Deníky 
 Co je nového   Co se píše jinde   Politika   Kultura   Média   Technologie   Internet 
Hlasování o zveřejnění článků

jsem pro první variantu   3 votes - 50 %
jsem pro druhou variantu   3 votes - 50 %
hlasování by mělo zůstat tak jak bylo až doposud   0 votes - 0 %
nevím, je mi to jedno   0 votes - 0 %
zdržuji se hlasování   0 votes - 0 %
jiná varianta (popište prosím v příspěvku)   0 votes - 0 %
 
6 Total Votes
Komentáře: Zobrazení: Řazení:
Změna v hlasování | 13 comments (13 topical, editorial, 1 pending)
Souhlasím, (none / 0) (#1)
--Vodnik-- 20.05.2003 01:47:17 MET
(User Info)

grafomani si zaplní deníky a bude-li téma zajímavé, diskuze se rozvine i tam. Články v pravém smyslu toho slova by měly mít opravdu slušnější úroveň, bez ohledu na to, kolik jich je. Jde nám snad o kvalitu, ne o kvantitu.


  • S čím kdo zachází, tím také - někdy! - schází
  •  
     
    Dobrý nápad. (none / 0) (#2)
    --Graham Murt-- 20.05.2003 03:00:22 MET
    (User Info) http://nezname.mietso.sk/graham

    S tým denníkom je to myslím optimálne. Súhlas.

    (Každú sprostosť treba zachovať pre ďaľšie generácie :-) )
    "Aj vtedy, keď je boj zlý, je dobrý." -- Q´Naas, Klingonský prorok
     
     
    Ano (none / 0) (#3)
    --Tomas Pecina-- 20.05.2003 08:25:02 MET
    (User Info)

    Dobrý nápad - určitě!


    * STÁVKOVÁ POHOTOVOST!

     
     
    Technicky vzato... (none / 0) (#4)
    --Tomas Pecina-- 20.05.2003 12:24:11 MET
    (User Info)

    ...je možnost "Nezveřejnit" nespravedlivá, protože do deníků má zatím každý registrovaný uživatel možnost přispívat bez omezení.


    * STÁVKOVÁ POHOTOVOST!

     
     
    Dvě možné varianty (none / 0) (#5)
    --Jan Klabacka-- 20.05.2003 13:16:33 MET
    (User Info)

    1. varianta: článek je buď zveřejněn (a zařazen na titulní stranu nebo do oddílu), nebo zamítnut; v tomto případě jde do deníku. Tak to funguje v tomto okamžiku. Tento způsob lze brát jako "pokus autora o něco jiného namísto zařazení článku rovnou do deníku". Je možné, že se v takovémto případě všechny (nebo skoro všechny) články objeví ve frontě (protože, proč to nezkusit - nejhorší výsledek je v každé případě stejný, není co ztratit - takže, proč se snažit :).
    2. varianta: článek je buď zveřejněn (a zařazen na titulní stranu, do oddílu, nebo do deníku), nebo zamítnut (v tomto případě zmizí). Tento způsob lze brát jako "čtenáři rozhodnou, zda mají o takovýto článek zájem". Autor má v tomto případě možnost si zvolit, zda nechá rozhodnout čtenáře, nebo zda se rozhodne pro deník (vzhledem k tomu, že článek je jeho autorovi přístupný i po "zmizení", autor jej může do deníku nakonec zařadit tak jako tak).
    Osobně dávám přednost druhé variantě (dává větší možnosti čtenářům při hlasování vyjádřit svůj názor a nezabraňuje autorovi článek zařadit do deníku; osobně bych pro některé (v minulosti zamítnuté) články JaroSlava hlasoval "nezveřejnit" i tak). Myslím, že by ta možnost úplného odmítnutí neměla zcela zmizet. Nicméně, může to být věc názoru. První varianta má tu výhodu, že s ní nebudu mít žádnou další práci (tedy, pokud to funguje - to se bude muset teprve ověřit v praxi).

    [ Parent ]
     
     
    Jednoznačně první varianta (none / 0) (#6)
    --Guy Peters-- 20.05.2003 17:05:42 MET
    (User Info) http://artax.karlin.mff.cuni.cz/~peters/index.html

    Pokud činíte takový rozdíl mezi titulní stranou a deníkem, rozumím tomu: nechcete mít na titulní straně shit. Osobně však mezi titulní stranou a deníkem takový rozdíl nevidím, jen u deníku stejně jako u netitulní strany bez kliknutí nepoznám, co kdo napsal nového. Nicméně ještě jsem neviděl text, který by byl natolik mizerný, že by na něj nešlo vůbec reagovat. A často by byla velice škoda, kdyby reakce zmizely v nenávratnu. Proto s druhou variantou zásadně nesouhlasím.

    Je možné, že se v takovémto případě všechny (nebo skoro všechny) články objeví ve frontě (protože, proč to nezkusit - nejhorší výsledek je v každé případě stejný, není co ztratit - takže, proč se snažit :).
    Nemyslím. Dopoušíte se stejné chyby jako mnoho ekonomů: zaměňujete ideální stav (pozor: nikoliv optimální, zde slovo ideální znamená "pomyslný") s realitou. Jenže ta se řídí psychologickými a sociologickými zákony, nikoliv maximalisací profitu.

    [ Parent ]
     
     
    Malý přípodotek (několik) (none / 0) (#7)
    --Jan Klabacka-- 20.05.2003 17:30:24 MET
    (User Info)

    Články jsou obrazem Sprchy, deníky jsou obrazem jejich vlastníků. To, jak se k nim přistupuje (po dalším kliknutí) nerozhoduje. Deníky jsou jenom jedny, oddílů je řada, jsou tematické (zatím to s těmi pár články není tak znát, ale je to tak).

    Pokud jde o ten shit, nechci jej mít v části serveru kde se vyskytují články (ať již jde o titulní stranu, nebo oddíly). Předpokládejme, že někdo se zajímá o oddíl (např.) technologie - jak k tomu přijde, aby tam byl shit? O deníky se musí zajímat explicitně, pokud se nezajímá, není šance, že by jej mohly obtěžovat (tedy, mimo "posledních deseti komentářů" - to je zase ten problém s "neintegrální" součástí systému; ale to mohu - v případě, že se deníky stanou "stokou" - při vynaložení určitého úsilí - změnit :)). Takže, mezi deníky a zbytkem je rozdíl. Ne že by mi o úroveň deníků vůbec nešlo, ale jak jsem řekl, jde o obraz jejich majitelů.

    Souhlasím s tím, že často je reakcí škoda. Jenomže, jak jsem již zde uvedl (jinými slovy), pokud se ke článku rozvine diskuse ještě před tím, než je publikován, mohou si za to "zmizení" ti diskutující sami.

    Mezi variantami 1. a 2. jsem se zatím nerozhodl. Co když se např. někdo rozhodne publikovat něco s vyloženě ofenzivním urážlivým charakterem? Čtenáři by IMO měli mít možnost  něco takového odmítnout (vím, do deníku si to autor může přidat i tak - ale to už jsme v oblasti "abuse").

    -----

    P.S. Články z jiných, než titulní strany (i z deníků), si můžete přidat do hotlistu. Tam se "nové" komentáře též zobrazují (červeně).

    [ Parent ]
     
     
    Jsem rovněž pro druhou variantu (none / 0) (#8)
    --Vodnik-- 20.05.2003 17:42:59 MET
    (User Info)

    z týchž důvodů jako pan Klabačka. Nedala by se postovat anketa, aby čtenáři rozhodli, která varianta bude uvedena do chodu? Nakonec grafomani ať si článek doma uloží a po jeho evt. zamítnutí znovu napíšou - do deníku.

    Nakonec se my, čtenáři, můžeme například dohodnout, že pokud spontánně vypukne potřeba diskuse k článku ještě před jeho zveřejněním, že se přesune do "všeobecné diskuse". Ale to jsem možná naivní, vždyť tu vypukaly (a vypukávají) o stošest diskuse k článkům s úplně jiným tématem. Taky by možná šlo (pane Klabačko?) umožnit k článku ve frontě komentáře pouze "editorial"; bohužel, ani to nepomáhá: tuším, že k "Palestina a Izrael" vypukla diskuse v editorialních příspěvcích, což bylo dost otravné vyhledávat nové příspěvky.


  • S čím kdo zachází, tím také - někdy! - schází
    [ Parent ]
  •  
     
    Editorial příspěvky (none / 0) (#9)
    --Jan Klabacka-- 20.05.2003 18:31:00 MET
    (User Info)

    V preferencích uživatele se dá nastavit, aby se implicitně zobrazovaly všechny příspěvky (včetně editorial). Což ale zase může vadit po zveřejnění článku - pak by mělo jít o diskusi, ne nějaké minulé editorial příspěvky (tedy, takový byl úmysl autorů systému; nemůžu za to, že si zde (někteří) diskutující pletou "světové strany").

    On ten systém je striktně logický, naprostá většina všech jeho vymožeností má smysl (s tím, že existuje implicitní nastavení, které by mělo náhodnému čtenáři celkem vyhovovat a současně nezatěžovat zbytečně systém).

    [ Parent ]
     
     
    Myslím, že jde o něco jiného. (none / 0) (#10)
    --JardazPisku-- 20.05.2003 19:32:43 MET
    (User Info)

    U "editorial" příspěvků se nezobrazuje značka [nový], takže je docela problém se v diskusi vyznat.

    Když už reaguji na Váš příspěvek, chtěl bych se zeptat na jednu věc. Když kliknu na příspěvek na hlavní straně, zobrazí se mi automaticky i všechny reakce na něj. To je super, protože si člověk pochopitelně ty reakce chce také přečíst. Systém ale pořád trvá na tom, že ty reakce jsem ještě nečetl. Nedá se toto ošetřit nějakým parametrem?

    A ještě k tématu: já bych osobně zatím nechal variantu č. 1, pokud by toho "odpadu" z hlasování bylo příliš, uvažoval bych teprve o přechodu na druhou variantu.

    [ Parent ]
     
     
    Editorial příspěvky II (none / 0) (#11)
    --Jan Klabacka-- 20.05.2003 20:53:35 MET
    (User Info)

    Na to, že se u editorial příspěvků nezobrazuje nový se mohu příležitostně podívat, to by neměl být zásadní problém (abych se přiznal, nějak jsem si nevšiml; možná proto, že převážně používám zobrazení "minimal" a tam je to OK (nebo si alespoň z nějakého důvodu myslím, že to je OK)).

    Tomu dotazu tak úplně nerozumím. Obecněji, jak značka nový funguje: každý čtenář má v tabulce lastviewed položku, kam se pro každý článek ukládá poslední příspěvek, který byl zobrazen. Tato položka se aktualizuje (uloží se do ní číslo nejvyššího existujícího příspěvku ke článku) v okamžiku přístupu. K aktualizaci ale dochází pouze při přístupu k celému článku, mělo by k ní docházet i při přístupu k jednotlivému komentáři při kliknutí na linku vpravo ve sloupci (je tam parametr "rst=1" který by to měl zajišťovat). Při přístupu na jednotlivé komentáře bez tohoto parametru k aktualizaci nedochází (tím je zajištěno, že příznak nový u příspěvků, které byly zařazeny během čtení příspěvků předchozích nebo během psaní nového příspěvku se nevynuluje). No, asi jsem to popsal moc složitě. Pokud se ten příznak nevynuluje při kliknutí na linku vpravo ve sloupci v přehledu, někde něco nefunguje.

    [ Parent ]
     
     
    Editorial příspěvky III (none / 0) (#12)
    --Jan Klabacka-- 20.05.2003 21:12:00 MET
    (User Info)

    Příznak nový by se měl od tohoto okamžiku zobrazovat. Našel jsem tam chybičku (byla zřejmě i v originálním systému - přinejmenším v předchozí verzi).

    Navíc je odstraněna i chybička při zobrazování hodnocení editorial příspěvku.

    [ Parent ]
     
     
    Změna v hlasování | 13 comments (13 topical, 0 editorial, 1 pending)
    Komentáře: Zobrazení: Řazení:
    Základní nabídka
    - registrace nového uživatele
    - jak na to (aktualizace 19.1.03)
    - časté dotazy
    - vyhledávání

    Login
    Jméno:
    Heslo:
     
    Registrace nového uživatele

    Powered by Scoop
    Všechny ochranné známky a autorská práva na této stránce náleží jejich příslušným vlastníkům. Autorská práva ke článkům a komentářům vlastní jejich příslušní autoři.
    Provozovatel systému nezodpovídá za obsah kteréhokoliv autorského díla zde uvedeného. Podrobnosti viz. plné znění podmínek.

    registrace nového uživatele | jak na to | časté dotazy | vyhledávání || odpadkový koš | kompletní deníky