Sprcha - denní dávka zdravé kritiky pro osvěžení mysli
Denní dávka zdravé kritiky pro osvěžení mysli
 Titulní strana   Všechny články   Všeobecná diskuse   Deníky 
 Co je nového   Co se píše jinde   Politika   Kultura   Média   Technologie   Internet 
Konec diskuse na Neviditelném psu
--doxtan--
19.02.2003 13:42:09 MET
(Internet/Svoboda slova)
Nejdřív Čulík, teď i Neff likviduje svobodnou diskusi.

 
 

Když před pár měsíci začal p.Čulík cenzurovat diskuse na Blistech, bral jsem to normálně, jeho jednání nemohlo překvapit, pokud člověk jeho aktivity občas sledoval. Včerejší den mě však připravil překvapení nad jiné významné. Neviditelný pes zrušil diskuse ke svým článkům. Server, který byl pro mě základem internetové žurnalistiky právě ve své svobodomyslnosti a volnosti všech diskutujících, kteří v drtivé většině diskutovali slušně, i když někdy i velmi osobně. Tak jako se nikdo nepozastavoval nad náklonností jednotlivých diskutujících (ahoj kamaráde … psal např. jeden druhému do diskusí) neměl by se nikdo pozastavovat nad opačnými příklady (autor si líže vlastné rany a domáce frustrácie klasickým spôsobom,… Naprosto zmatený článek. Nechápu co tím chtěla autorka říci…). Jenže možná právě v tom je ten zakopaný pes, zatímco kladné vazby vznikající mezi diskutujícími málokdo zaznamená, negativní vazbu vůči autorovi článku si každý vychutná. A pokud je autor příspěvku současně editorem vydání, určitě mu vrtá hlavou, jak zabránit takovým výpadům. V této situaci utnutí diskuse je samozřejmě na prvním místě. Zřejmě právě to bylo důvodem zrušení komentářů a jejich odstranění z serveru, neboť nesouhlas některých diskutujících s autory začínal poslední dobou dosahovat velkých rozměrů. Je ovšem také pravdou, že autoři příspěvků to v některých momentech výrazně přehnali a nemohou se divit odsudku diskutujících. Naposledy mě napadá příspěvek o pornoserveru dagmarhavlova.cz (či jak se jmenoval), jehož odsudky v komentářích byly velmi příkré. Na druhou stranu, tak jako někteří autoři to schytávali docela pravidelně, byli i jiní, jejichž ohlasy naopak svědčili o zájmu a souhlasu diskutujících (nikdy ne bez výhrad a všichni, samozřejmě). Pokud se tam vyskytl nějaký buran a sprosťák, byl občas okřikován, ale nebyl mazán a umlčován. Vím, že je pro každého autora těžké, smířit se s příkrým odsudkem svého díla, ale určitě není řešení přesunout diskuse do emailu s autorem, nikoho stejně nepřesvědčíte a frustrace bude o to horší (sám jsem to zažil). A pokud nebylo důvodem zrušení komentářů pošramocené sebevědomí přispěvatelů, pak nevím, co mohlo být tím právním důvodem v zemi, kde se porno prodává na dosah dětí, sprostá slova běžně znějí, po ulicích se hajluje a tvrzení, že Havel je vůl už nikoho nepřekvapí (dnes už dvojnásobně). Zajímavé je totiž zdůvodnění odstranění komentářů. Zatímco u některých příspěvků se objevuje text "Redakce Neviditelného psa se rozhodla zrušit komentáře ke článkům, protože míra vulgarity zde překročila míru snesitelnosti.", a důvodem je tedy jaksi obecný vkus vydavatele, v emailu mi editorka napsala : "vzhledem k urcitym pravne napadnutelnym prvkum volne diskuse, bude NP prechazet na jinou a lepsi formu ctenarskeho fora." a důvodem se tedy zdají být jakési důvody právní. Protože si neumím představit, jaké právní důvody mohou vést k potlačení diskuse a práva na svobodné vyjádření sebeblbějšího názoru, vyzývám vydavatele Neviditelného psa, ať se <not permitted> :-) na ego svých autorů a radši umožní normální lidskou diskusi, byť se občas projevuje hospodskou a bulvární úrovní. Je lepší otevřená diskuse než diskuse vedená "lepší formou" a tedy cenzurovaná.
 
>>> diskuse >>>  

Základní nabídka
- registrace nového uživatele
- jak na to (aktualizace 19.1.03)
- časté dotazy
- vyhledávání

Login
Jméno:
Heslo:
 
Registrace nového uživatele

Komentáře chronologicky (15)
- Vyborny diskusni klub by --Muhammar--
- ...zacatek jine diskuse??? by --Emil--
- Vodníku by --JN--
- Zkusim to jinak by --JN--
- to JN by --Astr--
- e-mailova korespondence s Astonem by --Muhammar--
- No já jsem, pane JN, by --Vodnik--
- Jakýpak konec by --JN--
- Pes by --Vaclav Neckar mladsi prosim--
- Vazeni by --Astr--
- No jo, pane max by --JardazPisku--
- Je to možné by --max--
- Zbytečné parametry by --Guy Peters--
- Ale by --max--
- Me to nefunguje by --Vaclav Neckar mladsi prosim--

Anketa
souhlasíte s omezením vyjádření diskutujících na serveru Neviditelný pes?
Ano
Ne

Hlasů: 38
Výsledky | Ostatní ankety

Related Links
- More on Svoboda slova
- Also by --doxtan--

Komentáře: Zobrazení: Řazení:
 
 
Konec diskuse na Neviditelném psu | 25 comments (20 topical, 5 editorial, 0 pending)
 
 
pro Neviditelneho Psa (none / 0) (#5)
--Astr-- 19.02.2003 14:52:26 MET
(User Info)

zde muj posledni prispevek na adresu pana Neffa


Politovani
Dovolte pane Neff abych vyjadril podiveni nad zpusobem, jakym zavadite cenzuru sveho Psa.
Po BL jste i Vy timto krokem odradil radu ctenaru.
Predevsim tech starych, vernych.
V dobach, kdy Vas vzrusovalo ocekavani prvniho millionu jste mel na siroke spektrum nazoru i prispevku patrne jiny nazor.
Po Vasem "censurnim zakroku" jste zasadne zmenil jednak kvalitativni hladinu, ale predevsim celkovou siri presentovanych nazoru ke skode veci.
Taktez pro me tim prestava byt Neviditelny Pes vyhledavanym zdrojem na Internetu.
Pokud jste jako novinar zradil ideu co nejsirsiho zaberu nazoru
a odesel pouze do sveta businessu
musim Vam vyjadrit me nejhlubsim politovani.


 
 
Obchvat (none / 0) (#6)
--max-- 19.02.2003 14:58:27 MET
(User Info)

K těm Neffovejm článkům samozřejmě přispívat lze.

Stačí otevřít diskusi u nějakého staršího článku. Pravým tlačítkem myši otevřít link třeba "Zobrazit všechny komentáře od nejnovějšího" a v novém okně nahoře přepsat číslo článku ke kterému chcete vložit příspěvek.


Například můj příspěvek k Mrožovu dnešnímu článku je tady:

http://pes.eunet.cz/dyn/hledacek.php3?hledej_podle=komentar&hledej=28494&od=1&wid=1&datum=1037574000

Tak kde je problém, když se ten zákaz dá obejít?


 
 
Re: Novák - dobrá práce! (none / 0) (#8)
--Sinister Nexus-- 19.02.2003 15:44:46 MET
(User Info)

Jako ostatně vždy ;-)

[ Parent ]
 
 
Re: Obchvat (none / 0) (#9)
--Vaclav Neckar mladsi prosim-- 19.02.2003 15:45:42 MET
(User Info)

Ale jak zjistite to cislo clanku? Na Vasi diskuzi jsem se dostal, na jinou nikoliv.

[ Parent ]
 
 
Jak? (none / 0) (#10)
--max-- 19.02.2003 18:03:36 MET
(User Info)

Jednoduše.

Tenhle link si schovejte, třeba do oblíbených.

Číslo článku zjistíte, když ho čtete, tak stačí najet myší na ikonu "Vytisknout článek". Číslo článku se zobrazí dole na liště.

Pak ho stačí přepsat v tom linku.


[ Parent ]
 
 
Me to nefunguje (none / 0) (#11)
--Vaclav Neckar mladsi prosim-- 19.02.2003 18:16:14 MET
(User Info)

Prepsal jsem to na clanek Svachy a dostal jsem se na ten samy jak jste uvedl predtim:

http://pes.eunet.cz/dyn/hledacek.php3?hledej_podle=komentar&hledej=28494&od=1&wid=1&datum=128527000

[ Parent ]
 
 
Ale (none / 0) (#12)
--max-- 19.02.2003 18:41:14 MET
(User Info)

to jste přepsal blbý číslo.

Musite přepsat to první a ne to posledni.

http://pes.eunet.cz/dyn/hledacek.php3?wid=1&static=&hledej=28527&datum=128527000&hledej_podle=komentar

[ Parent ]
 
 
No jo, pane max (none / 0) (#15)
--JardazPisku-- 19.02.2003 19:09:16 MET
(User Info)

Ale stejne je otazkou casu, kdy nejaky psi Joe zasahne do redakcniho systemu tak, ze uz to nepujde. Ale mezi nami, ty psi diskuse se stejne v posledni dobe moc cist nedaly.

[ Parent ]
 
 
Zbytečné parametry (none / 0) (#13)
--Guy Peters-- 19.02.2003 18:53:53 MET
(User Info) http://artax.karlin.mff.cuni.cz/~peters/index.html

Nemáte tam zbytečné parametry?

http://pes.eunet.cz/dyn/hledacek.php3?wid=1&static=&hledej=28528&hledej_podle=komentar

 
 
Je to možné (none / 0) (#14)
--max-- 19.02.2003 18:57:58 MET
(User Info)

Mám teď hodně práce, než abych to pořádně prozkoumal. Ale funguje to.

[ Parent ]
 
 
Vazeni (none / 0) (#16)
--Astr-- 19.02.2003 23:09:24 MET
(User Info)

nejde o to " obejit "
jde o princip

zde si prectete co mi O.Neff odepsal:


Vazeny pane
vase poznamka o "svetu businessu" je smesna. Neviditelny pes je non profit -
chtel bych videt vas, jestli byste vy byl ochoten pracovat od rana do vecera
a davat do projektu pul milionu rocne a jeste si nechat nadavat - me to ani
tolik nevadi, ja ty komentare necet, ale obraci se na mne autori znechuceni
a vydeseni ti co se o sobe v komentarich doctou. Nebudte tak bohorovny a
zkuste se zamyslet, jak byste reagoval vy. Pak rozdavejte rady.
Sbohem,
Ondrej Neff


Protoze si samozrejme nejsem jist jeho motivaci, napsal jsem to takto:
porovnejte s jeho odpovedi
Jinak NO comment.

> Pokud jste jako novinar zradil ideu co nejsirsiho zaberu nazoru
> a odesel pouze do sveta businessu
> dovoluji si Vam vyslovit moje nejhlubsi politovani




 
 
Pes (none / 0) (#17)
--Vaclav Neckar mladsi prosim-- 20.02.2003 00:14:28 MET
(User Info)

U Chewleaka i Neffouna zrejme doslo k unave z mnostvi negativnich komentaru. Abych pravdu rekl, nikdy by me nenapadlo, ze se jim dostaneme pod kuzi. Nicmene, kdyz nemas rad teplo, nelez do kuchyne.

Ja jsem se v komentarich na Psu zameroval na velmi specifickou sortu autoru, byli to ti, kteri podle meho nazoru prezentovali casto vulgarnejsi nazory, i kdyz salonnejsim jazykem, nez par lachtanu pod clankem.

Kdyz ale napr. Dusan Neumann napise naivni vycuc z propagandy soucasneho Bileho domu, nemel by ocekavat, ze budeme mlatit cely o zem s pokrikem "O veliky!" Pes casto zastaval extremni pozice a tak se objevily extremni reakce.

Krouzek kapsvazaku bude pokracovat, jen jejich posetilym nazorum nebude branit smecka kriklounu. Extremiste se bez zpetne vazby stanou vice extremnimi.

[ Parent ]
 
 
Jakýpak konec (none / 0) (#18)
--JN-- 20.02.2003 02:01:11 MET
(User Info)

Zhrzeným kibicům NP a BL.

Ty komentáře a reakce na cenzůru diskuzních příspěvků v BL a zastavení for v NP začínají být trochu monotonní. Tady skutečně něco nehraje s českým vzdělávacím systémem a vzděláním.

Co dělají obě redakce (NP a BL)je pouze ukázka zdravého rozumu (po dlouhé době) a také normální věc. Nikdo tím neomezuje svobodu slova či neoprávněně cenzuruje nápady kibiců. Mně se ta propaganda a nabídka nemusí líbit, ale oni nikomu neslibili zábavu a nejsou povinnováni se o ni pro Vás starat. A jak se zde shoduje většina, o to zde jde, že?

Ted' když Vám nikdo nechce poskytovat místo na neplacenou zábavu, přicházíte s nic neříkajícími nářky. Když chcete jenom zábavu a články přehlížíte, založte si debatní klub. Když nemáte na založení klubu, přidejte se k něčemu existujícímu jako je Sprcha. Zná někdo nějaká etická, právni či technická omezení proti použití některé ze zdejších rubrik či založení nové rubriky "Jine zdroje" kde se dá zveřejnit link na příslušný článek v jakékoliv publikaci? Když ne, je po problému. To zatím nikdo nikomu nezakazuje. Vy budete hned dále debatovat, jedni budou rádi jak převezli BL a NP a druzí si uvědomí, že jmenovaným redakcím ulehčili jejich pozici a zodpovědnost za Vás. Na druhe straně, představa kibiců o věrnosti a povinnostech všech zůčastněných, musí být nejméně z otrokářské doby.

Rozumí tady vůbec někdo konceptu používaní technologie jako nového nástroje rozšiřující možnosti veřejnosti a ne jako hračky pro nezletilé? Vždyt' ty články jsou na místě, které je otevřené všem. Tak o jaké cenzůře či omezování svobody zrušením for na NP mluvíte, když jsou zde alternativní možnosti?

Situace na BL a NP je velká příležitost pro amatéry na Sprše. A oni raději všichni sedí rozkročmo na plotě a čekají, až to pro ně někdo předžvýká. Anebo skutečný problém je v tom, že se nikdo neumí orientovat v cizím a anonymním prostředí kde není možné úspěšně usoudit, kterou ze dvou pouze fungujících částí těla našpulit?

 
 
No já jsem, pane JN, (none / 0) (#19)
--Vodnik-- 20.02.2003 02:15:15 MET
(User Info)

na Psu štěkal jen sporadicky, a téměř bez výjimky k obsahu článků, které mě vytáčely svou propagandistickou rétorikou. Jednou nebo dvakrát jsem se tam zakecal s Neckym, VPI nebo Tengem. Domnívám se, že důvodem k uzavření fór nebyly ty sáhodlouhé knedlíkové debaty mezi Vlastou Kašparem, Magrátou, Lenkou a dalšími, ba ani výzvy JaroSlava, aby to Židáci vzdali. Co za tím ve skutečnosti je, nemám ánung. Byznysu nerozumím (webovému už vůbec ne), do toho, kdo "tahá za drátky", nevidí nikdo z nás, Neffoun nám to nepoví. Osobně jsem na Netu asi rok, takže žádné sentimentální vazby na Psa nemám a jeho zánik jest mi u prdele.


  • S čím kdo zachází, tím také - někdy! - schází
    [ Parent ]
  •  
     
    Vodníku (none / 0) (#23)
    --JN-- 20.02.2003 04:50:13 MET
    (User Info)

    zajimava reakce, ale ono jde o jednodussi vec, nez zde kazdy popisuje. Ja jsem se pred nedavnou dobou zminil, ze jsem mel moznost pozorovat vyvoj moderovanych a nemoderovanych diskuzi dlouho predtim, nez se to stalo dostupne verejnosti.

    Na zaklade one zkusenosti, konec for na NP a BL neni prekvapivy. Obe redakce ciste jenom zkusili neco o cem moc nevedeli a “obchodne” dopadli jako sedlaci u Chlumce. Z myslenky, ze se neco nabidne ctenarum jako lakadlo na cteni jejich platku (a ktere se nevyhnutelne vymklo z ruky), se stala zruda, ktera zacala kanibalizovat zakladnu pisatelu, kteri i kdyz nemuseli, to brali vazne. A s kanibaly je jeden problem, ktery zatim nikdo nevyresil. Neni mozne je presvedcit o skodlivosti jejich stravy az do okamziku, kdyz je posledni kost ohlodana.

    Pokud tedy nekdo taha za dratky, tak to musi byt CIA, protoze zbusobem, kterym to BL a NP udelaly, byla druha chyba. Nez teda neco zavru, dam vernym stoupencum moznost se v tichosti kontrolovane presunout jinam. Takle jejich stoupenci byli nahnani do naruce konkurence, ktere udelali reklamu a pokud nas “nezavrou”, kritika se nezastavi a nasledky budou jeste zajimavejsi. Bude stacit presvedcit pana Klabacku aby si kazdy den trochu privstal a napastoval nekolik zajimavych linku z NP a BL nekde na Sprse a o ostatni se postara internetova ticha posta.

    Proto, kdo a proc chodil na NP a BL je z hlediska cele situace nepodstatne. Doufejme, ze se neco naucili a vyrostli ze svych neopodstatnenych iluzi. Pro budoucnost bude stacit, aby pan Pecina trochu ridil provoz a pan Klabacka zvladnul naval zakazniku, a muze to byt v pristich mesich docela zajimave na ceske internetove scene. Neco uplne neznameho. Nepratelska porota nezavisle kritizujici clanky internetovych publikaci. Vetsi stesti priznivci Sprchy nemohli mit. Pokud ovsem maji zajem prezit a ne skoncit jako NP a BL.

    [ Parent ]
     
     
    e-mailova korespondence s Astonem (none / 0) (#20)
    --Muhammar-- 20.02.2003 02:40:38 MET
    (User Info)

    Vazeny pane sefredaktore,

    vsimnul jsem si, ze nedoslo ke smazani diskusniho fora u clanku ve vedecke sekci PSA.

    Myslim si, ze je to dost vazne opomenuti - vulgarnosti by se nemely trpet ani tam. Zatim tam sice zadne vulgarnosti nejsou, ale casem urcite budou - pokud vcas nezakrocite. Lidem se neda duverovat.

    Pred casem ucinil podobne rozhodnuti Vas kolega, pan doktor Culik. Avsak cenzurni skript Britskych listu - ktery automaticky vymazava casti potencialne nevhodnych diskusnich prispevku - stale jeste nefunguje k plne spokojenosti. Z tohoto hlediska ocenuji Vase rozhodnuti uplne zrusit diskusni fora jako jedine dusledne a spravne rozhodnuti. Jenom prosim, udelejte jeste neco s tou vedeckou sekci.

    Vas

    Tomas .............

    >

    dekuji za podporu!
    poslal jsem pokyn technikovi.
    Myslim, ze cenzura je technicky nemozna. Uvazuji o zavedeni fora s povinnou registraci, ale pokud bude vulgarita pokracovat, zrusim komentare definitivne.
    Zdravi
    O.Neff

    >
    Vazeny pane sefredaktore,

    o nejakou podporu vubec neslo, jak snadno zjistite pri opakovanem cteni. Jsem docela mrzuty, ze nedokazete byt zcela nad veci a provadite opatreni na ochranu cti a mravnosti ve stylu pana Culika. Povinna registrace je asi rozumne reseni, ale nez k ni dojde, mohl byste fora obnovit, se zadosti o slusnost.

    Vzpominam si na Vasi sbirku povidek "Vejce naruby", ktera se mi pripadala dost zabavna: Z toho usuzuji, ze dokazete poznat ironii (jenom jste asi byl vcera velmi byzzzy).

    Take jsem vinen. Nektere vedecke clanky ve PSU jsou psany s odzbrojujici naivitou, takze si z nich nekdo dela legraci, obcas i osklivym zpusobem. Redakce takove diskusni prispevky v posledni dobe do urcite miry povzbuzovala vyberem temat. (Ty komenty ke krteckovi byly ale myslim prekvapive slusne). Anonymita usnadnuje detinske projevy a zavedeni registrace+karnych opatreni tento problem napravi. Ale Vy ziskate reputaci nevrleho cenzora.

    Zdar a silu

    Tomas .........

    PS: Pan Culik zacal cenzurovat fora BL nikoli kvuli sprostarnam (zadne tam tehdy nebyly), ale proto, ze nekdo urazil jeho jesitnost.


    >
    Aha, tak to byla ironie. Rozhodl jsem se, ze zadna registrace se zavadet nebude a komentare neobnovim. Nebudu travit cas zapasenim s nejakymi hackery a devianty. Zadost o slusnost plati jen na slusne lidi a komentare znicili lide neslusni.
    S pozdravem
    Ondrej Neff





     
     
    to JN (none / 0) (#21)
    --Astr-- 20.02.2003 02:50:25 MET
    (User Info)

    v podstate souhlas, az na male nedorozumeni
    ....oni nikomu neslibili zábavu a nejsou povinnováni se o ni pro Vás starat...
    to nevidim jako podstatne
    pro me osobne to byl snadny ano snadny = jak Vy rikate predzvykany , rovnou naservirovany prehled o tom jak ctenarsvo reaguje na clanek.
    To je duvod meho zklamani.
    I kdyz samozrejme musim predeslat ze respektuji fakt,
    ze Internetove nazory nerovnaji se a neodpovidaji nazorum prumerneho vzorku CR, (takze ten prehled o situaci v CR neni obrazem zasem tak moc presnym)
    Je tu vsak ztrata, kterou neregistrujete a ktera ma zcela prizemni backgroud,
    neberete v uvahu ctenare (ci diskutery) , kteri toho casu zase nemaji tak moc nazbyt.
    Negativni reakce vidim nejen jak Vy jste popsal novy druh Internetove, backorove pohodlnosti ci zapecnictvi,
    ale prave pro tu ztratu moznosti okamzite a na miste zareagovat.
    Samozrejme, pro mnohe ( internetove pubertaky) to byla jen ona moznost ukraceni nudy v pracovni dobe,takze
    co ctenar ci diskuter, to jiny duvod.
    Jisteze nebude vubec "postizena" ona cas , ktera je pouze ctenarska
    Z te strany zadnou "stiznost" nezaznamenate.
    Proste po tolika letech na Psu ci BL je to pro mnohe zklamani.
    Jejich "komunisticka" vychova s tim (muj nazor) nema zase tak moc spolecneho.

     
     
    Zkusim to jinak (none / 0) (#22)
    --JN-- 20.02.2003 03:53:38 MET
    (User Info)

    Vodnik a Vy jste zareagovali zajimavym zpusobem. Vy vidite urcitou ztratu, Vodnik manipulaci, ja prilezitost. Toto je z meho hlediska velice zajimave a rad bych toho vyuzil na poukazani rozdilu mezi myslenim lidi v mem okoli a co prezentujete vy. Zkusim napred odovedet Vodnikovi a pak se vratim k Vasemu prispevku, aby mezi tim byla srozumitelna souvislost.

    P.S. Nevim jestli format Vasich prispevku je umyslny, ale kdyz pouzijete format HTML a pred kazdy odstvavec date <p> formovani prispevku bude alespon pro mne citelnejsi.





    [ Parent ]
     
     
    ...zacatek jine diskuse??? (none / 0) (#24)
    --Emil-- 26.02.2003 21:42:39 MET
    (User Info)

    Zeby neco noveho?

     
     
    Vyborny diskusni klub (none / 0) (#25)
    --Muhammar-- 01.03.2003 11:01:58 MET
    (User Info)

    Asi se tam neprihlasim. Ale muzete vyridit me pozdravy tlustemu Barbarossovi Hedvykovi.

    [ Parent ]
     
     
    Konec diskuse na Neviditelném psu | 25 comments (20 topical, 5 editorial, 0 pending)

     
    Komentáře: Zobrazení: Řazení:

    Powered by Scoop
    Všechny ochranné známky a autorská práva na této stránce náleží jejich příslušným vlastníkům. Autorská práva ke článkům a komentářům vlastní jejich příslušní autoři.
    Provozovatel systému nezodpovídá za obsah kteréhokoliv autorského díla zde uvedeného. Podrobnosti viz.
    plné znění podmínek.

    registrace nového uživatele | jak na to | časté dotazy | vyhledávání || odpadkový koš | kompletní deníky