Sprcha - denní dávka zdravé kritiky pro osvěžení mysli
Denní dávka zdravé kritiky pro osvěžení mysli
 Titulní strana   Všechny články   Všeobecná diskuse   Deníky 
 Co je nového   Co se píše jinde   Politika   Kultura   Média   Technologie   Internet 
Američané odposlouchávají členy OSN
--vlad123--
03.03.2003 03:44:24 MET
(Média/Překlady)

Tento článek zřejmě porušuje první preambuli Sprchy, totiž to, že musí být původní. Není původní! Jde o překlad článku Revealed: US dirty tricks to win vote on Iraq war od Martina Brighta, Eda Vulliamy a Petra Beaumonta uveřejněného v britském Observer 2. března. Jestliže jsem se přesto rozhodl jej zde nabídnout, činím tak za dvou důvodů:

  1. Jde o zprávu zásadního významu;
  2. Hlavní hromadné sdělovací prostředky jej budou zcela jistě ignorovat.

Posuďte sami, zda stojí za to tento článek šířit.

 
 

Američané vedou tajnou špinavou kampaň vůči delegacím OSN ve snaze ovlivnit hlasování ve prospěch války s Irákem.

Detaily agresivního odposlechu (odposlech domácích a služebních telefonních linek delegátů OSN, zachycování jejich emailové korespondence) vyšly najevo z dokumentu, který se dostal do redakce britského Observer.

Odhalení vyplynulo z memoranda napsaného vysokým úředníkem NSA (National Security Agency), což je úřad, který sleduje a vyhodnocuje veškerou světovou komunikaci. Memorandum bylo určeno dvěma vysokým agentům NSA a vybraným spřáteleným zahraničním rozvědkám. Účelem memoranda byla neoficiální žádost o pomoc.

Vysocí agenti NSA, jejichž práce je obvykle zahalena mlhou tajemství, jsou v memorandu žádáni, aby zintensivnili odposlechy zaměřené na členy RB OSN (kromě USA a Británie, samozřejmě) a průběžně informovali Bushovu administrativu o všech zachycených názorech a záměrech jednotlivých členů v souvislosti s chystaným hlasováním o Iráku.

Zachycené memorandum jasně ukazuje, že cílem odposlechu a zvýšeného zájmu Bushovy administrativy jsou členové delegací Angoly, Kamerunu, Čile, Mexika, Guineje a Pákistánu v hlavní budově OSN v New Yorku. Jde o tzv. skupinu "střední šestky" - o jejich hlasy je bojováno mezi pro-válečnou stranou vedenou USA a Británií a proti-válečnou stranou, trvající na poskytnutí více času zbrojním inspektorům, vedenou Francií, Čínou a Ruskem.

Memorandum doporučuje agentům zaměřit se na sběr nejen informací o tom, jak budou delegace hlasovat o druhé rezoluci proti Iráku, ale také o jejich 'vnitřních postojích', 'vyjednávacích stanoviscích', 'spřátelených stranách', a 'závislostech' - celý proud informací, který by mohl americké straně poskytnout výhodu vedoucí k hlasování, jaké americká strana potřebuje, a který by zamezil případným překvapením.

Memorandum je datováno 31. ledna a bylo vysláno do oběhu čtyři dny po té, co vedoucí inspektorů Hans Blix zveřejnil svou předběžnou zprávu o irácké spolupráci podle rezoluce OSN 1441.

Autorem je Frank Koza - šéf oddělení "Regionálních cílů". Úkolem oddělení Regionálních cílů je šmírovat země, které jsou chápany jako země strategického významu pro americké zájmy.

Koza napsal, že získané informace budou využity pro americký QRC (Quick Response Capability) proti klíčovým delegátům.

Kromě toho, že určuje úroveň odposlechů soukromých i služebních linek vybraných delegátů, žádá rovněž Koza oblastní manažery, aby nezapomínali na soukromé a služební linky ostatních členů OSN - těch, kteří nejsou v RB. Oblastní manažéři mají hlásit vše, co může být užitečné ve vztahu k rokování RB.

"Byli bychom rádi, kdybyste se také zmínili svým analytikům, kteří mohou mít přístup (třeba i oklikou) ke zdrojům, o které máme zájem. Vítáme všechny cenné informace z vašich vlastních zpravodajských zdrojů" píše Koza v memorandu spřáteleným rozvědkám. Ačkoliv jasně formuluje, že jde o neoficiální požadavek, současně připojuje, že je to pro Ameriku kritické a že (cituji): "...lze očekávat, že podobný požadavek dostanete oficiální cestou."

Odhalení amerických operací přichází v týdnu, kdy se Blix chystá zveřejnit svou závěrečnou zprávu před RB.

Současně přichází uprostřed zvýšeného zastrašování Američanů vůči nerozhodným zemím RB. Tyto země byly varovány, že jejich postoj bude znamenat nepříjemné ekonomické důsledky.

Zdroje z Washingtonu hovoří o tom, že v Bushově týmu minulý týden panovaly rozepře zda prosazovat tak vysoce intenzivní odposlechovou kampaň; ozvaly se hlasy varující před vážnými důsledky v případě prozrazení.

Je potvrzeno, že požadavek odposlechů přišel od Bushovy poradkyně pro národní bezpečnost Condoleeza Rice. Prozrazení této činnosti je pro Američany, snažící se v tomto okamžiku o podporu u nerozhodných členů, hluboce zahanbující.

Jazyk a obsah sdělení byl vyhodnocen třemi bývalými zpravodajskými důstojníky, kterým Observer zprávu ukázal. Všichni tři se shodli na tom, že jde o autentický dokument. Také se podařilo prokázat, že Frank Koza skutečně pracuje pro NSA ve vysoké funkci v sekci "Regionálních cílů".

Pracovník Observeru vytočil číslo NSA. Spojovatelka v NSA přepojila na linku 6727, telefon zvedl asistent, který potvrdil, že jde o kancelář Franka Kozy. Nicméně v okamžiku, kdy se reportér Observeru představil a požádal o rozhovor s Kozou ohledně odposlechů diplomatických misí OSN, bylo mu sděleno, že má špatné číslo.

Když reportér protestoval, že Kozův asistent právě potvrdil, že jde o jeho kancelář, opakoval člověk na druhém konci drátu, že jde o omyl, a zavěsil.

Mnoho diplomatů OSN má pocit, že je sledováno a odposloucháváno, ale toto memorandum poprvé odhaluje sféru a rozsah amerického šmírování zaměřené vůči misi v New Yorku.

Odhalení také přichází v době, kdy si diplomaté různých zemí stěžují na americkou taktiku otevřeného nepřátelství, včetně výhružek ztráty ekonomických výhod a finanční pomoci, ve snaze zařadit je do řady.

Operace byla zřejmě odhalena konkurenčními rozvědkami v Evropě. "Američané jsou v této své snaze velmi odhodlaní," odpověděl vyšší evropský zpravodajský důstojník na otázku co si myslí o amerických odposlechových snahách.
 

>>> diskuse >>>  

Základní nabídka
- registrace nového uživatele
- jak na to (aktualizace 19.1.03)
- časté dotazy
- vyhledávání

Login
Jméno:
Heslo:
 
Registrace nového uživatele

Komentáře chronologicky (15)
- Velmi chytry postreh by --HUSITA--
- řekl bych, by --anthony--
- Už je to tady! by --Vodnik--
- Dolar se hrouti by --JaroSlav--
- pane Kozo by --JiriJanecek--
- Neckaru, by --Vaclav Pisecky I--
- Neposlouchejte agenta Janecka ! by --Muhammar--
- Vaclave I. by --Vaclav Neckar mladsi prosim--
- Narodni imperium vzhledem by --Vaclav Pisecky I--
- Vyborna synteze by --Vaclav Neckar mladsi prosim--
- Nikoli Neckářu! by --Vodnik--
- Empire by --Vaclav Neckar mladsi prosim--
- Drátování, špiclování, atd. by --Vodnik--
- Mezinarodni politika neni prochazkou by --Vaclav Pisecky I--
- No jo by --Vaclav Neckar mladsi prosim--

Related Links
- Revealed: US dirty tricks to win vote on Iraq war
- memoranda
- More on Překlady
- Also by --vlad123--

Komentáře: Zobrazení: Řazení:
 
 
Američané odposlouchávají členy OSN | 36 comments (36 topical, 0 editorial, 0 pending)
 
 
spijoonovani (none / 0) (#1)
--HUSITA-- 03.03.2003 02:54:08 MET
(User Info)

dulezite veci se nepovidaji po telefoonu( pokud to neni velmi silne encrypted) a velmi dulezite veci si lidi reknou na ulici v mohutnym hluku nebo v prostredku bazenu.... a v jejich jazyku. Co je dulezite je jako dobry hrac pokru taky blufovat aby se slidici strana dostala do posmechu jak "spatne pochopili".
You have to do more and better DIRTY tricks than other side.
Ti co si volaji z kanclu do kanclu jak s amiky vydupaji jsou bud hlupaci nebo chytraci:-)))))))

 
 
Vloudila se mi tam chybka (none / 0) (#2)
--vlad123-- 03.03.2003 04:39:58 MET
(User Info) http://www.zvedavec.org

Článek nebyl uveřejněn 2. února, ale 2. března. Sorry.

 
 
Chybku jsem opravil (none / 0) (#5)
--Jan Klabacka-- 03.03.2003 09:31:48 MET
(User Info)

(oproti zásadám, protože uvedení správného data pokládám za důležitý fakt).

[ Parent ]
 
 
OSN: Sbirka spionu (none / 0) (#3)
--Muhammar-- 03.03.2003 06:16:42 MET
(User Info)

Tohle je samozrejme zahanbujici, ale nutno dodat ze *vsechny staty* pouzivaji diplomaticke mise jako cover pro vysilani spionu. Nejmene polovina vsech diplomatu na bezne ambasade + prislusny pomocny personal jsou ve skutecnosti spioni. V ruskem zargonu se jim rika legalove, narozdil od ilegalu, kteri nemaji diplomaticky cover a z neho vyplyvajici imunitu.

Za starych spatnych casu byly mise pri OSN nocni murou pro americkou kontraspionaz: na pokryti cinnosti kazdeho spiona potrebujete zamestnat nejmene pet kontraspionu, zamestnanych jeho neustalym sledovanim. Kdyz uvazite, kolik bylo zemi "tabora miru a socialismu" a ze CCCP mela zhruba *desetkrat* vetsi misi pri OSN (jakymsi zazracnym trikem se jim podarilo pri vzniku OSN prosadit, ze Soveti vlastne reprezentuji federaci 20 nezavislych narodu), pochopite proc jsou americke spionazni sluzby umisteny na vyhodnim pobrezi.

Odposlouchavani clenu rady bezpecnosti - na ktere se prislo timto zpusobem - je samozrejme trapas. Ale jen to potvrzuje existujici podezreni.

Kdyz se ptali Putina, co by mohl dodat k odhaleni dlouholeteho ruskeho agenta Hansona, zamestnaneho ve vedouci funkci v kontraspionazni centrale FBI, Putin klidne poznamenal: "takove veci se deji vsude".



 
 
řekl bych, (none / 0) (#35)
--anthony-- 06.03.2003 23:12:08 MET
(User Info)

že dnes je pro rusy a spol přímo ráj na zemi pro verbování amerických dublérů znechucených současnou americkou politikou a nakloněných k tomu udělat něco pro "dobrou věc" a pomoci tak zkrotit obra v porcelánu. V případě, že Američané budou v Iráku moc divočit a nebudou se chtít dělit, jistě se ještě něco "zahanbujícího" na ně objeví. Zdrojů je jistě v současné době dost.

[ Parent ]
 
 
Velmi chytry postreh (none / 0) (#36)
--HUSITA-- 06.03.2003 23:42:31 MET
(User Info)

souhlasim. V tomto prostredi velmi rychle roste entropie loyality.

[ Parent ]
 
 
superprasárna (none / 0) (#4)
--Tom-- 03.03.2003 07:00:40 MET
(User Info)

Samozřejmě, že špijoooooonování je běžná rutina, i když šmírování členů RB OSN je superprasárna a o to větší, když:

"Odhalení také přichází v době, kdy si diplomaté různých zemí stěžují na americkou taktiku otevřeného nepřátelství, včetně výhružek ztráty ekonomických výhod a finanční pomoci, ve snaze zařadit je do řady."

 
 
Ta nehoraznost! (none / 0) (#6)
--Emil-- 03.03.2003 14:37:41 MET
(User Info)

Predstavte si to odposlouchavani tech karvin z OSN a za danove prachy! Navrhuji okamzite presunuti OSN na neutralni uzemi jako Pariz ci Moskva.

 
 
Klid Emile, klid ... (none / 0) (#7)
--Tom-- 03.03.2003 18:00:36 MET
(User Info)

Jde to ze stejného Superpytlíku jako šmírování vlastních občanů USA.

[ Parent ]
 
 
Neni to snad "to chce klid" Tome? (none / 0) (#8)
--Emil-- 03.03.2003 19:10:48 MET
(User Info)

Vono je zatezko uchovat si klid, kdyz ti nasi spehujou na honosnych, jejich velicenstev zastupcich vsehomozneho. To se zajiste neslusi. Snad jeste jedno s cepickou na me uklidneni.

[ Parent ]
 
 
Čepička na uklidnění (none / 0) (#10)
--Tom-- 03.03.2003 19:39:51 MET
(User Info)

"Snad jeste jedno s cepickou na me uklidneni."

Mno, pokud by tě uklidnila jarmulka, tak si ji klidně nasaď.


[ Parent ]
 
 
Emile (none / 0) (#9)
--Dobromil Kudykam-- 03.03.2003 19:39:03 MET
(User Info)

to by nebylo pro NSA zrovna ekonomicky výhodné. Nikdo se samozřejmě nepozastavuje nad tím, že jsou šmírováni diplomati. Vždyť dneska se šmíruje snad všude. Daleko horší zpráva pro US daňového poplatníka by měl být fakt, že nejdůležitější tajná služba není schopná udržet ani takhle choulostivou informaci :) Nenastal čas abyste tam ráznou rukou udělal pořádek?

[ Parent ]
 
 
Nestoji; (none / 0) (#11)
--Vaclav Pisecky I-- 03.03.2003 19:40:39 MET
(User Info)

Tohle neni odpoved Bob Dole na lekarovu otazku, ale moje odpoved na otazku autora clanku.

A proc ne?

  • Nejde o zpravu zasadniho vyznamu, odposlouchavani diplomatickych misi domacimi spooky a domaciho deni zahranicnimi spooky nastrcenymi do diplomatickych misi neni nic noveho, patri to k diplomaticke hre jiz od jejiho pocatku. Bismark udajne prohlasil, ze stejne jako do vyroby burtu, do vzniku zakonu neni zdrave koukat prilis podrobne a stejne plati pro mezinarodni diplomacii.

  • Clanek je v nejlepsim chewleakove duchu, silne propagandisticky (a podle diskuse v Guardianu zatim trochu podezrele nedolozitelny prokazanymi informacemi) clanek v Observeru je jeste zemotizovan vyrazy spinava kampan, agresivni odposlech, jasne ukazuje, je potvrzeno – za potvrzeni se povazuje jiz toto slovni spojeni?, atd…

  • Logika clanku pouziva hloupou metodu kruhoveho argumentu. Zatimco v ostatnich clancich se nepretrzite napada arogance USA a jejich ignorovani Rady Bezpecnosti, novy clanek najednou “odhali” jak zvrhly imperialismus spehuje konverzace Kamerunskych a Guinejskych diplomatu, aby ovlivnil hlasovani RB. Tak budto USA na RB nezalezi a proc tedy spehujou, anebo spehujou a pak to asi neni s tou aroganci tak hrozne.

    Muj postoj k soucasne administrative a hloupemu volani do valky je zde vcelku znamy, to vsak neznamena, ze budu nekriticky kvicet nadsenim nad kazdym tabloidnim “odhalenim”, ktere pouze maskuje skutecny stav veci a pokrytecky rozsirovat neoverena memoranda, zatimco vedu svatou valku proti medialni masazi, ze pane Vlad123?

  • pm.sf.ca
  •  
     
    "kvik" (none / 0) (#12)
    --Tom-- 03.03.2003 20:01:16 MET
    (User Info)

    "...ktere pouze maskuje skutecny stav veci a pokrytecky rozsirovat neoverena memoranda,..."

    Prašť jako uhoď:

    Maskování skutečného stavu věcí pokryteckým rozšiřováním neověřitelných memorand?

    Aplaus svatého nadšení pro válku přece nemůže narušit nějaké to zakviknutí.

    [ Parent ]
     
     
    No prave, (none / 0) (#13)
    --Vaclav Pisecky I-- 03.03.2003 20:17:29 MET
    (User Info)

    mezi Krizackymi Krovaky a jejich svatou valkou za rozsirovani svateho mamonu ohnem, mecem a uplacenim a taborem nemytych protivniku, kteri se nezmuzou nez na papouskovani extremni propagandy s pro zmenu opacnym znamenkem a navic s naprostym ignorovanim "realpolitiky" nevidim prilis rozdilu.

    Jo, az budou po nuklearni zime vladnout Naga sadhu a ideologii budou vymejslet tibetsky jogini, tak budeme mit dost casu na reseni moralistickych otazek mezinarodnich vztahu.

  • pm.sf.ca
    [ Parent ]
  •  
     
    Vaclave I. (none / 0) (#14)
    --Vaclav Neckar mladsi prosim-- 03.03.2003 21:09:03 MET
    (User Info)

    Ze tys dneska vstal levou nohou z postele. Souhlasim, ze ten clanek jako by Chewleakovi odpadl od pera, dokonce jsem se na to chtel pana vlada123 zeptat, jestli pro nej driv nepsal a nezdrh do Sprchy.

    Na druhou stranu ale nebyl spatny, ani prehnane propagandisticky, a byl slusne prelozen. Dokonce vytah vysel i v Cesku, i kdyz pravda v obrousene forme. Kdyby to ale bylo psano motlovsky s opacnym znamenkem, tak by tam misto vyrazu "spinava kampan, agresivni odposlech, jasne ukazuje, je potvrzeno" bylo, ze "ten usatej zmrd kurvi odposlechem spolupraci soudruhu z Angoly a Zimbabwe."

    [ Parent ]
     
     
    Ne-e (none / 0) (#15)
    --Vaclav Pisecky I-- 03.03.2003 21:35:47 MET
    (User Info)

    vstal jsem prdeli napred jako obycejne ;-)).

    Autor clanku mi neni zadnym tajemstvim, myslim si, ze svou identitu sam netaji.

    Pravda, jsem na tvorbu z jeho dilny hodne alergicky, takze jsem asi trochu hypersensitive i na mirne zduraznovani emotivnich pridavnych v prekladu oproti originalu.

    Za svym nazorem o zatimni pochybnosti leaked memo si ovsem stojim a to zaroven s presvedcenim, ze k odposlouchavani dochazi. Co podle vsech rozhorcenych ochrancu diplomatickych prav na neodposlouchavane telefonni linky ma No Such Agency delat? Analyzovat texty od Les Tetes Brulees a hadat plany Guinejske delegace z rozsypanych kurecich kosti?

    Get a brain ;-))

  • pm.sf.ca
    [ Parent ]
  •  
     
    Elektronické odposlouchávání (4.00 / 1) (#16)
    --Ales Zeman-- 03.03.2003 22:12:30 MET
    (User Info)

    americkými špióny pracujícími pro agentury OSN není žádné politické novum, jak ozřejmí článek z NYT o metodách používaných v Iráku v r. 1999. Dle tohoto článku je v OSN špiónů, nejen amerických, asi tolik jako je v lese hub po dešti.

    A U.N. official said it was naive to assume that his organization was innocent in espionage matters. "The U.N. has been and continues to be a focal point for espionage by everybody," he said. Intelligence officers from most of the world's nations use the organization as a base of operations, he said.

     
     
    Jen pro upresneni (none / 0) (#17)
    --Vaclav Pisecky I-- 03.03.2003 22:33:27 MET
    (User Info)

    bych rozdelil pojem odposlouchavani na:

    1. monitorovani telefonickych hovoru, elektronicke posty, konverzace a papirovych dokumentu soucasnymi pozorovacimi prostredky - to je to o co nejspise jde v uverejnenem pripade

    2. aktivni implementace odposlouchavacich zarizeni - bugs do kancelari ci na telefonni linky - coz nikdo neprizna, ze se deje a pochybuji, ze se delo v uvedenem pripade. To jen Rusove postavili emerycanum novou ambasadu v Moskve jako jedno velike ucho prodratovane rovnou do Kremlu.

  • pm.sf.ca
    [ Parent ]
  •  
     
    Otazky (none / 0) (#20)
    --Vaclav Neckar mladsi prosim-- 04.03.2003 00:24:02 MET
    (User Info)

    1. Jake jsou ty soucasne monitorovaci prostredky? Mimo stenic teda? Jako ze nekdo stoji a posloucha co si rikaji, nebo sekretarka udela kopii dopisu? Oboji by bylo myslim ilegalni. Jak vlastne funguje ten bajny Echelon? Nejsem v tomhle oboru sbehly.

    2. A co ten Boeing, co postavili pro cinskeho pohlavara a oni tam pak ty stenice nasli?

    Taky bych se divil, kdyby USA NEodposlouchavaly hovory v OSN. Jak rika Muhammar Putin, asi je to normalni a dela to kazdy. Souhlasim, ze v tomto pripade je to neoverena domnenka, nicmene asi blizka pravde.

    [ Parent ]
     
     
    Taky na to nejsem odbornik, (none / 0) (#21)
    --Vaclav Pisecky I-- 04.03.2003 00:35:08 MET
    (User Info)

    ale mobily a emajl jdou spehovat bez stenic, sikovna uklizecka vytridi kos na odpadky a blondatej barmance v East Village prozradi Kamerunsky Kato i kolik ma kmenovy nacelnik zen a jak casto si chewleak obraci trenky.

    Boeing byl druhej priklad, ale nevim jestli jsou kancly RB zadratovany. Ja bych rekl, ze ne, preci jenom Krovak vladne teprve par let.

  • pm.sf.ca
    [ Parent ]
  •  
     
    No jo (none / 0) (#22)
    --Vaclav Neckar mladsi prosim-- 04.03.2003 00:51:55 MET
    (User Info)

    Ale spehovani se stenicemi nebo bez stenic je myslim z principu to same a oboje nelegalni. Zakodovane mobily jako GSM, CDMA nebo TDMA navic pouze s vybavou, ktera je mnohonasobne drazsi nez stenice. Myslim, ze ani dratovy telefon neni treba spehovat stenici, staci aby agent NSA navstivil Verizon a v ramci boje proti terorismu pozadal o napichnuti linky na switch-boardu.

    Mozna vlad123 bude kauzu sledovat a nabidne nam update, aby to nebyl jen stek do vetru. Treba si ti pitomci nahrali na zaznamnik vlastni hovory jako cesti poslanci. :-)

    [ Parent ]
     
     
    Mezinarodni politika neni prochazkou (none / 0) (#23)
    --Vaclav Pisecky I-- 04.03.2003 01:12:32 MET
    (User Info)

    ruzovou zahradou s tichym rozhovorem zucastnenych. Obcas u toho nekteri tlucou kruskama do stolu.

    Me by spis zajimalo, proc se novy Kocourkovsky president nezna k temhle borcum. Oni jsou na nej hodne pysni, ale Vasik na svych biostrankach jenom mlzi o smirovani Cato Institutu a AEI a o tehle kamaradech mlci jako ryba.

    Zacinam verit svemu konspiracnimu uletu o guinejskem prasatku nadnarodnich born again kapsvazaku ;-)))

  • pm.sf.ca
    [ Parent ]
  •  
     
    Drátování, špiclování, atd. (none / 0) (#24)
    --Vodnik-- 04.03.2003 01:17:27 MET
    (User Info)

    S pomocí těchto a dalších "nelegálních, ale běžných" metod (cf. Putin, Muhammar), jako mučení, vydírání, preventivní invaze/válka atd. stála a padala existence sovětské "říše zla" po tři čtvrtě století. Že v tom Rusko pokračuje, nikoho nepřekvapí.

    Pravděpodobnost, že Rusko ovládne svět se blíží nule. Pravděpodobnost, že svět ovládnou USA (nebo někdo jejich prostřednictvím) se blíží jistotě. Budou-li k tomu používat rozličné uvedené "nelegální ale běžné" metody, máme se věru nač těšit!


  • S čím kdo zachází, tím také - někdy! - schází
    [ Parent ]
  •  
     
    Empire (none / 0) (#25)
    --Vaclav Neckar mladsi prosim-- 04.03.2003 01:58:29 MET
    (User Info)

    Precetl jsem si pred nekolika mesici knihu Michaela Hardta a Toniho Negriho Empire. Nikomu ji nedoporucuji cist, sloh mi silne pripominal Nietzcheho Tak pravil Zarathustra. Z osmdesati procent jsem premyslel o knedlikach, pivu a zenskejch, zatimco mi oci klouzali strankama a nikdy jsem nebyl schopen nic z precteneho pouzit.

    Nicmene v tech dvaceti procentech, kdy me to davalo smysl, se hovorilo o tom, ze koncept "americkeho imperia" je zavadejici. Skutecny koncept imperia, podle meho (velmi omezeneho) porozumeni bylo imperium nadnarodniho kapitalu, ktery ovlada narodni vlady a je ve sve podstate v dusledku neexistence globalni demokracie totalitni.

    V kontextu soucasne iracke krize to vypada, ze se jedna o krok zpatky, a ze Negriho koncept se na tento konflikt nevztahuje - soucasny konflikt je konfliktem narodnich zajmu Ruska, Nemecka a Francie na strane jedne, a Spojenych statu na strane druhe. Tzv. nadnarodni kapital neni centrem moci, ale je sam rozdelen.

    Mozna ma tedy pravdu Vodnik s konceptem americkeho imperia, ale ja si myslim, ze proces globalizace nahrava spis Negriho konceptu. Bushuv puc je spis kratkodobym vystrelkem, statne i evropsky kapital mozna neni proti, ackoliv v dusledku jineho politickeho systemu nema moznost tlacit sve zajmy tak agresivne jako ten americky.

    [ Parent ]
     
     
    Nikoli Neckářu! (none / 0) (#26)
    --Vodnik-- 04.03.2003 02:15:42 MET
    (User Info)

    Moje představa impéria je stejná jako Negriho, Spojené státy jsou jen jeho výkonnou silou, "údernou pěstí" (ale i kasou), jakožto nejsilnější země světa vojensky i ekonomicky (a v důsledku toho politicky). V určité situaci může být oportunní nechat se hádat jednotlivé státy mezi sebou, a možná i nechat válčit: nezapomeň, že v konceptu nadnárodního impéria nějakých těch velkobyznysů (nebo žido-zednářo-iluminátů ;-)) ztrácí postupně "národnostní" stát, tak jak ho známe, úplně svůj smysl a vposledku přestává existovat úplně!

    Další výhodou je, že hněv všelijakých těch mulahů a mudžaheddínů se snese na americkou hlavu. Amerika jim slouží jako fackovací panák a bombové útoky se snesou na americké ambasády a zastupitelstva, čímž se situace, k velké radosti globálních vládců v pozadí, ještě více mlží. Kovbojská udatnost Američanů je v jejich představách jen utvrzuje!

    Mimochodem, nechtěl bys aspoň z těch 20%, které si z té knihy vstřebal, sestavit článek?


  • S čím kdo zachází, tím také - někdy! - schází
    [ Parent ]
  •  
     
    Vyborna synteze (none / 0) (#27)
    --Vaclav Neckar mladsi prosim-- 04.03.2003 02:37:02 MET
    (User Info)

    Mas pravdu Vodniku, mozna ze v dusledku zpusobu financovani politickeho systemu v USA se nadnarodni kapital zameruje prave na kontrolu americke vlady, kterou pouziva jako hul na zbytek sveta. Mam trochu problem si predstavit, ze sef Elfu v teto chvili taha za dratky, ale mohl by to byt treba Ruppert Murdoch. Nadnarodni kapital neni jakymsi spiknutim, je to amorfni, navzajem soutezici, na osobach nezavisla a neustale se menici entita.

    Uh, clanek, rad bych se o to pokusil, ale byla to skutecne velmi tezka knizka (vahove i intelektualne), hodne zamerena na filozoficke vzdelani, ktere mam jen zakladni. Clankem bych asi moc neprispel, ale precti si recenze na Amazonu nebo na Blistech, ktere se taky dostavaji jen pod povrch problemu.

    [ Parent ]
     
     
    Narodni imperium vzhledem (none / 0) (#28)
    --Vaclav Pisecky I-- 04.03.2003 02:44:27 MET
    (User Info)

    ke globalnimu, by se asi prilis nemelo lisit od mestskeho imperia vzhledem k narodnimu.

    Velmi dobry rozbor imperialniho chovani na meritku mesta je v tehle knizce .

    Na rozdil od kolegy Pohrobka jsem tuhle precetl temer jednim dechem i kdyz je to puvodem PhD teze. Ale je v ni hodne obrazku ;-) a ja jsem fanousek historie meho noveho domova. Tahle knizka neni ovsem jen o historii SF, ale spise na jeho prikladu rozebira mechanismus usurpovani moci formou ovladnuti surovin, zakladnich zivotnich potreb, medii a systemu vzdelavani. Promitaji se do toho i svetove udalosti a jejich vliv na celou ideologii Spojenych Statu zejmena na prelomu devatenacteho a dvacateho stoleti, ale i se spojitosti k atomovemu veku. To autor ilustruje na prikladu UC Berkeley, ktera byla puvodne zalozena za ucelem vychovani dostatecneho mnozstvi technickych kadru pro tezeni zlata a stribra v Sierre. Diky rozvoji tezebniho prumyslu doslo ke kvalitativnimu skoku v metodach, jez byly do te doby vicemene stejne jako za Agricoly v Jachymove. Nove metody (kapitalove narocne) potom SF elity pouzily k rozsireni sveho bohatstvi => moci v jihoamerickych drzavach a i na tezbu strategickych surovin - uhli, ropa.

    Kdyz se zmenila scenerie, UC Berkeley se stala vyznamnym strediskem jaderneho vyzkumu. Tradice pokracuje.

  • pm.sf.ca
    [ Parent ]
  •  
     
    Vaclave I. (none / 0) (#29)
    --Vaclav Neckar mladsi prosim-- 04.03.2003 03:03:40 MET
    (User Info)

    Ta tvoje knizka vypada jako zajimave cteni, kombinace historie a developmental study. Empire byla plna Foucaulta, Aristotela, Marxe, Wittgensteina a Descartese, ale kdyz mi nekdo vypravi o "descartovsko-wittgensteinskem existencialismu" (jen priklad podobnych spojeni), nevim, co si mam pod tim predstavit.

    Ja si to precet' protoze jsem to pred casem koupil a prislo mi to jako plytvani penezi to neprecist. :-) I kdyz obcas jsem zazival momenty.



    [ Parent ]
     
     
    Tohjle je Bushova WATERGATE - (1.00 / 1) (#18)
    --JiriJanecek-- 03.03.2003 23:34:51 MET
    (User Info) http://cstudio.com

    Je zajimave jak se administrace nepoucily. Take je zajimave jak prefectne pracuje censura v USA - muze me nekdo najit i hrube editovany clanek v medijich ke tkery se dostane prumerny americky redneck?
    ---------------------------cut and paste ze vcerejska ....bylo by skvele kdyby sprcha parsovala HTML 4.0 ...
    ...
    US dirty tricks to win vote on Iraq war

    Secret document details American plan to bug phones and emails of key Security Council members

    Read the memo:

    http://www.observer.co.uk/iraq/story/0,12239,905954,00.html

    From: FRANK KOZA, DEF Chief of Staff (Regional Targets)
    CIV/NSA
    Sent on Jan 31 2003 0:16
    Subject: Reflections of Iraq Debate/Votes at UN-RT Actions + Potential for Related Contributions
    Importance: HIGH
    Top Secret//COMINT//XI


    All,
    As you've likely heard by now, the Agency is mounting a surge particularly directed at the UN Security Council (UNSC) members (minus US and GBR of course) for insights as to how to membership is reacting to the on-going debate RE: Iraq, plans to vote on any related resolutions, what related policies/ negotiating positions they may be considering, alliances/ dependencies, etc - the whole gamut of information that could give US policymakers an edge in obtaining results favorable to US goals or to head off surprises.

    In RT, that means a QRC surge effort to revive/ create efforts against UNSC members Angola, Cameroon, Chile, Bulgaria and Guinea, as well as extra focus on Pakistan UN matters.
    .......

    Talk about it: dirty tricks?
    http://www.observer.co.uk/iraq/story/0,12239,905936,00.html


    Martin Bright, Ed Vulliamy in New York and Peter Beaumont
    Sunday March 2, 2003
    The Observer

    The United States is conducting a secret 'dirty tricks' campaign against UN Security Council delegations in New York as part of its battle to win votes in favour of war against Iraq.

    Details of the aggressive surveillance operation, which involves interception of the home and office telephones and the emails of UN delegates in New York, are revealed in a document leaked to The Observer.
    The disclosures were made in a memorandum written by a top official at the National Security Agency - the US body which intercepts communications around the world - and circulated to both senior agents in his organisation and to a friendly foreign intelligence agency asking for its input.
    The memo describes orders to staff at the agency, whose work is clouded in secrecy, to step up its surveillance operations 'particularly directed at... UN Security Council Members (minus US and GBR, of course)' to provide up-to-the-minute intelligence for Bush officials on the voting intentions of UN members regarding the issue of Iraq.
    The leaked memorandum makes clear that the target of the heightened surveillance efforts are the delegations from Angola, Cameroon, Chile, Mexico, Guinea and Pakistan at the UN headquarters in New York - the so-called 'Middle Six' delegations whose votes are being fought over by the pro-war party, led by the US and Britain, and the party arguing for more time for UN inspections, led by France, China and Russia.
    ...
    Jiri Janecek/USA
     
     
    Pane Jiri Janecek/USA, (none / 0) (#19)
    --Vaclav Pisecky I-- 03.03.2003 23:58:59 MET
    (User Info)

    vy mate hlavu jenom na to, aby vam v destivem Seattlu neprselo do krku?

    Neobratne postovany copy and paste clanek na nez je snadno dostupny odkaz v hlavnim clanku, in my book nejak postrada duvod existence.

    Ohledne Bushova Watergate, zkuste mi misto smirovani v redneckych casopisech (ktere to jsou? Maxxim?) dolozit existenci Franka Kozy, autora onoho memoranda.

  • pm.sf.ca
    [ Parent ]
  •  
     
    Neposlouchejte agenta Janecka ! (none / 0) (#30)
    --Muhammar-- 04.03.2003 05:56:43 MET
    (User Info)

    Nazdar krajani,

    Jmenuji se Frantischek Karl Herrman Koza a moji pratelove mi rikaji Frank. Jsem zamestnany v NSA, Urad Statni Bezpecnosti. Ja musim rici, ze my jsme zde nikdy nekoho neodposlouchali. Nase prace je analyza fot ze satelitu, aby jsme lepe cetli licence aut u diktatoru v Zalivu. Ja sedim zde cele dny s brylemi nad nosem - divam na foty ze satelitu a zadne diplomaty neodposloucham. Ten office memo je bogus, Janecek je agent a jeho akce kontroluje sinister nexus - dukaz je ty jeho caste telefony do korporace Microsoft.




    [ Parent ]
     
     
    Neckaru, (none / 0) (#31)
    --Vaclav Pisecky I-- 04.03.2003 06:50:12 MET
    (User Info)

    mame se co otacet, Muhammar ma podle mne zatim komentar roku. Vcetne gramatiky, dokonalost sama. A disclaimer bez chyby, tos vymyslel?

    Pane Jiri Janecek/USA, nic si z toho nedelejte, ale zkuste obcas sepsat neco souvisleho, pamatuju, ze to slo.

    Tyhlety mlcenlivy typy jsou nejlepsi.

    To sme byli pred par lety u Inhelaku, hasit ohne mezikorporatniho nedorozumeni. S nami jel jeden zastydly origo divoky muz z Kentucky sedmdesatych let.

    Obedy nejedl uz 20 let, protoze hadi jedi jednou za rok - don't ask me about the relation - a vypada jak extra clen ZZ Top, ale ten uncool one, ma siroke trivialni znalosti, osobite nazory a potrebu oboji sdelovat publiku i pres odpor. Pravda je, ze ovsem nerozeznal popichovani, kterym ho nutil k logickym presmyckam mlady mexikoamerican Dave Jr. a.k.a. Little Ese a.k.a. Junior.

    Jeden z cerstve najmutych techniku nasi firmy - do noveho FABu Inhelu v Hudsonu, NY, zatim bez stroju a proto bez prace - byl cerstve ze sluzby Navy propusteny mlady cernoch z Lousiany. Takovej klidnej a ucenlivej kluk, za den rek' tak tri vety.

    Konec prvni etapy projektu koncil sobotnim post mortem s hlavnim Inhelackym whipem a nasimy heavy guns na dennim preletu ze Sili Valley do predmesti Portlandu a ostatnimi ucastniky cirkusu.

    Projednaval se plan na pristi vikend, ktery pripadal na Velikonoce, vousaty divoky muz se zmocnil konverzace a zacal vysvetlovat pomerne konzervativimu obecenstvu o historii velikonoc a jak je krestani ukradli pohanum ze svatku plodnosti.

    Nikdo se prilis nezmohl na slovo, kdyz se z kouta ozvalo:

  • "What the fuck are you talking about, you fool?"

    linym jizanskym prizvukem a schuze zmenila atmosferu.

    Ja jsem si kamaracoftem s Inhelackym whipem vytahl kratkou slamu a jezdil jsem do Inhelu dalsi rok a pul.

  • pm.sf.ca
    [ Parent ]
  •  
     
    pane Kozo (none / 0) (#32)
    --JiriJanecek-- 04.03.2003 07:41:20 MET
    (User Info) http://cstudio.com

    Zavidim Vam.

    Take bych chtel pracovat v takove tajne organizaci. Nikdo nevi jaky ma rozpocet, jestli existuje, vlastne si muzu delat co chci, to je vetsinou nic.

    Perfektni koryto pro zlate ceske line ruce.

    GOD BLESS AMERICA - GOD IS AMERICA!
    Jiri Janecek/USA
    [ Parent ]
     
     
    Dolar se hrouti (none / 0) (#33)
    --JaroSlav-- 06.03.2003 05:08:05 MET
    (User Info)

    The once-proud U.S. dollar, battered and bruised in the past year, took another punch from new Treasury Secretary John Snow Wednesday, raising the chance that the greenback's stumble could impact U.S. and global economies -- for better or worse.

    The dollar, long the currency of choice for global investors, particularly during the stock market boom of the late 1990s, has fallen about 17 percent in the past year and about 7 percent since November.



     
     
    Už je to tady! (none / 0) (#34)
    --Vodnik-- 06.03.2003 21:27:14 MET
    (User Info)

    ale co, dělají to všichni, holt tihle budou vládnout (resp. bude jimi vládnuto). Se divím, že jim to uniklo!


  • S čím kdo zachází, tím také - někdy! - schází
  •  
     
    Američané odposlouchávají členy OSN | 36 comments (36 topical, 0 editorial, 0 pending)

     
    Komentáře: Zobrazení: Řazení:

    Powered by Scoop
    Všechny ochranné známky a autorská práva na této stránce náleží jejich příslušným vlastníkům. Autorská práva ke článkům a komentářům vlastní jejich příslušní autoři.
    Provozovatel systému nezodpovídá za obsah kteréhokoliv autorského díla zde uvedeného. Podrobnosti viz.
    plné znění podmínek.

    registrace nového uživatele | jak na to | časté dotazy | vyhledávání || odpadkový koš | kompletní deníky