Sprcha - denní dávka zdravé kritiky pro osvěžení mysli
Denní dávka zdravé kritiky pro osvěžení mysli
 Titulní strana   Všechny články   Všeobecná diskuse   Deníky 
 Co je nového   Co se píše jinde   Politika   Kultura   Média   Technologie   Internet 
Všeobecná diskuse XI.
Sanhedrin
08.07.2004 09:22:16 MET
(Všeobecná diskuse/Všeobecná diskuse)
Zde je možné diskutovat o všeličems co se tématem nehodí jinam.

Diskuse je čas od času pro přehlednost recyklována. Zde je předchozí všeobecná diskuse X.

 

 
 


 
>>> diskuse >>>  

Základní nabídka
- registrace nového uživatele
- jak na to (aktualizace 19.1.03)
- časté dotazy
- vyhledávání

Login
Jméno:
Heslo:
 
Registrace nového uživatele

Komentáře chronologicky (15)
- Sprcha krasna az nejkrasnejsi a nejftipnejsi:-) by Astr
- zajimave by Astr
- ted jsem by Boutros el Uam
- Tak to já, poměrů neznalý... by Vodnik
- Tak tak by gogo
- Nemalujte čerta na zeď by gogo
- Nejen to! by Vodnik
- Vazeni Sprchari by Astr
- jak to Rone by Astr
- ze zidi spijoonujou by HUSITA
- Rone, zde neco by Astr
- aaaa jejda by HUSITA
- Jak se pozná korektní novinář? by max
- Srpen 69 by HUSITA
- V současný době nedám dopustit na by Prokop

Related Links
- všeobecná diskuse X
- More on Všeobecná diskuse
- Also by Sanhedrin

Komentáře: Zobrazení: Řazení:
 
 
Všeobecná diskuse XI. | 1432 comments (1432 topical, 0 editorial, 7 pending)
 
 
Nová všeobecná diskuse! (none / 0) (#1)
jezovec (jezovec zavináč gmail tečka com) 08.07.2004 09:23:48 MET
(User Info)

Začíná tímto komentářem.


------------------------------
Jezovec jsem, a jezovec budu.

 
 
Další fotografie ze setkání Sprchařů (none / 0) (#2)
jezovec (jezovec zavináč gmail tečka com) 08.07.2004 09:33:01 MET
(User Info)

malý: http://www.sprcha.com/users/jezovec/cajovna_small.jpg
velký: http://www.sprcha.com/users/jezovec/cajovna.jpg

Popis: pod vitrínou s konvičkami Peters, uprostřed Jezovec a pod mapami Kitaje, Korgjo a Žaponska Vodník.

Na stole ve stejném pořadí: Vietnamský Oolong, Phoenix Tang-Chung Oolong a Yunnan Pu-Erh (případně již Pai Mu Tan).


------------------------------
Jezovec jsem, a jezovec budu.

 
 
pjekný (none / 0) (#3)
andyo 08.07.2004 09:38:58 MET
(User Info)

ty konvičky se mi líbí. A vidím, že Vláďa s vámi nebyl :))

[ Parent ]
 
 
Jezovče, dík za zajímavé snímky! (none / 0) (#4)
Ales Zeman 08.07.2004 13:07:04 MET
(User Info)

Která čajovna to je?


Philosophie: Toujours en ricaner. (Flaubert)
[ Parent ]
 
 
Je to čajovna Amana (none / 0) (#5)
jezovec (jezovec zavináč gmail tečka com) 08.07.2004 13:41:38 MET
(User Info)

ve které jsme měli tenkrát tu druhou schůzku. Je to ten stolek v rohu naproti vchodu a pultu, vedle dveří do zadních místností.


------------------------------
Jezovec jsem, a jezovec budu.

[ Parent ]
 
 
Dík, (none / 0) (#6)
Ales Zeman 08.07.2004 13:54:29 MET
(User Info)

promiň mojí sklerózu; byli jsme tam přece loni na podzim.


Philosophie: Toujours en ricaner. (Flaubert)
[ Parent ]
 
 
Ta blbost muší bejt v rodině. (5.00 / 1) (#7)
Aha 09.07.2004 17:15:47 MET
(User Info)

Mladší bratr pana prezidenta, floridský guvernér Jeb Bush, sebeprohlášený education governor, si v úterý zase jednou strčil nohu do pusy. Při debatě se středoškolskými žáky v Orlandu mu jedna žačka položila otázku z testu (Florida Comprehensive Assessment Test), který je podmínkou k absolvování střední školy (přehnaně označovaná jako high school) a který guvernér vehementně prosazuje:
„Co jsou tři úhly v 3-4-5 trojúhelníku?“

Jeb chvíli, s přitvrdlým úsměvem, váhal a potom vykoktal:
„Ty úhly by byly...kdybych měl hádat...tři, čtyři, pět. Tři, čtyři, pět. Já nevim, 125, 90 a co zbejvá do 180?"

A korunu tomu nasadil, když se pak ještě vymlouval, že nebyl už 30 let ve škole, že ten test ale úspěšně absolovoval (uh, asi jako jeho brácha ty poslední volby) a že opravdu není relevantní, když  jedenapadesátiletý muž nemůže odpovědět otázku z desáté třídy - „vy ten test budete muset stejně složit,“ pohrozil závěrem.

Bože, Bože, to je reprezentace, do čehos´ to duši dal?


 
 
Proč přehnaně? (none / 0) (#8)
Prokop (pkrasny@aol.com) 09.07.2004 17:33:21 MET
(User Info)

to že češi říkají vysoké škole vysoká škola a střední škole střední vám nedává důvod ironizovat název "high school".

A když už jsme u té reprezentace - kdy že to budou češi mít stabilní, inteligentní a poctivou vládu, za kterou se nemusí stydět?:)





[ Parent ]
 
 
Ne, to mi ten důvod k ironozaci nedává, (none / 0) (#9)
Aha 09.07.2004 18:13:47 MET
(User Info)

ten důvod mi dává to, co americké high schools produkují.

Ostatně, vysoké škole vysoká škola a střední škole střední neříkají jen Češi. I Američané pod pojmem institution of higher education rozumějí školu na úrovni college nebo university a nikoliv jedenáctiletku následovníků Zdendy Nejedlého.

A pokud jde o ty vlády, každý národ, jak praví známé dictum, si zaslouží vládu, jakou má. Dobře nám tak.  

[ Parent ]
 
 
Ano, (none / 0) (#10)
Prokop (pkrasny@aol.com) 09.07.2004 19:43:52 MET
(User Info)

to je taková hluboce zakořeněná česká legenda, že české střední školy a školství vůbec je lepší než americké - něčím se češi utěšovat musí, není-liž pravda?:)



[ Parent ]
 
 
To není legenda (none / 0) (#11)
Aha 09.07.2004 20:48:21 MET
(User Info)

a už ne vůbec specificky česká legenda, alespoň pokud se  středoškolského školství týká. O vysokých školách (kromě těch amerických high schools :)) tady současně nebyla řeč; to je něco zcela jiného a neporovnatelného.

Není to tím (alespoň to chci, jako Američan, věřit), že by děti v Americe byly blbější než jinde. Je to dáno americkým středoškolským systémem, který prostě nemůže, i když je jedním z nejdražších, systémům ostatních vyvinutých zemí konkurovat.

[ Parent ]
 
 
Mohl byste (none / 0) (#12)
Boutros el Uam (squawbumzavinachorkapostateckacom) 09.07.2004 21:15:20 MET
(User Info) http://www.squaw.com

prosim, nejak podrobneji objasnit duvody tohoto:

který prostě nemůže, i když je jedním z nejdražších, systémům ostatních vyvinutých zemí konkurovat

prohlaseni?

Predem dekuji.


  • life's a near death experience
    [ Parent ]
  •  
     
    Pokusím se později, (none / 0) (#14)
    Aha 09.07.2004 22:07:32 MET
    (User Info)

    teď musím jít dosekat trávu, než začne pršet.

    [ Parent ]
     
     
    I'm all (none / 0) (#15)
    Boutros el Uam (squawbumzavinachorkapostateckacom) 09.07.2004 22:10:26 MET
    (User Info) http://www.squaw.com

    eyes


  • life's a near death experience
    [ Parent ]
  •  
     
    Trávu jsem požal, zpocené tělo vykoupal, (5.00 / 5) (#16)
    Aha 10.07.2004 07:27:53 MET
    (User Info)

    povečeřel, večerní zprávy poslechl, s manželkou polaškoval a k zaslouženímu spánku ji uložil, a tak se mohu konečně o americkém středoškolství vysprchovat, jak jsem pokusiti se přislíbil.

    Především zase disclaimer, že nejsem Komenský, ba ani Makarenko. Ale všechny naše tři děti vychodily celkem úspěšně, jako většina dětí emigrantů, všechny stupně amerických škol (jen to nejstarší bylo jeden den v české první třídě) a tak vím o amerických školách  svoje. Zprvu jsme se našim dětem nemohli věnovat tak, ja bychom si přáli, protože jsme dřeli jak volové víc než dvanáct hodin denně sváteknesvátek. Taky jsme jim nemohli nabídnout mnoho mimořádných iniciativ jako jiní (američtí) rodičové, kromě pár pohlavků, kdyby se neučily a rady, že v jejich situaci jim nic jiného, než se poctivě učit, nezbývá. A proto jsme se také o americké školství zajímali víc než typický americký rodič.

    Zmíním se jen o veřejném (public) středoškolském školství (šestá až dvanáctá třída), poněvadž především to pajdá na obě nohy za světovou úrovní. Také jen to bylo otázkou, která se vyvinula z mé poznámky o Bushově neschopnosti počítat do sto osmdesáti.

    Na první pohled je nepochopitelné, jak se za tolik vynaložených peněz dosahuje tak chabých výsledků. Nedíval jsem se na současné statistiky (jistě je lze najít na inetu), ale před několika lety byly USA třetí na světě co do nákladů na středoškolského studenta, za Švýcarskem a Izraelem (jehož náklady by se mohly klíďo započítávat do našich a byli bychom tak vlastně první). Navíc, američtí statistikové obyčejně do komparativních nákladů záměrně započítávají i žáky soukromých škol a domácího školení, kteří v USA tvoří nezanedbatelnou část žactva, ale jejichž náklady na vzdělání jsou financovány ze soukromých zdrojů a ředí tak statistiky nákladů veřejného školství. Myslím, že se pořadí za poslední dekádu nijak moc nezměnilo a ani náklady na irácké tažení ho příliš neovlivní – školství nepatří do federální kompetence a téměř veškerou středoškolskou zodpovědnost, finanční i pedagogickou, nesou okresní školní výbory (school boards).

    Rozpočet školních výborů, pravděpodobně ve všech amerických okresech (nevím, jak je to v indiánských rezervacích, teritoriích a US državách), je standardně více než polovina celého okresního rozpočtu a je placena téměř výlučně z majetkové daně (property tax) a trochu drobnými poplatky, mimořádnými drobty z prodejní daně a dary. Federál a státy do toho prakticky jen kibicují; největší vliv mají učitelské odbory a nejvíc levičáckého povyku nadělá Liga ženských voličů. A obecenstvo naivně žere všechna jejich tvrzení a zfalšované statistiky, že máme nejlepší vzdělávací systém na světě, jako žralo tvrzení Bushovy administrativy, že jsme akutně ohroženi Saddámem. Tím je kompletně negována jediná výhoda pravomocí školních výborů - vyvíjet  a zdokonalovat vlastní vzdělávací systém, k čemuž jsou členové výborů i beztak povětšinou liní a inkompetentní.

    Kromě opičího mateřství a ignorantsví rodičů o skutečném stavu nevzdělanosti jejich dítek, americký edukační systém zjalovatěl především sociálním a menšinovým politikařením na všech úrovních (jó, mít tak jen českej cikánskej problém, to by nám bylo hej). Každý potencionální reformista je v zárodku ukřičen, že je rasista a asociál.

    Já vidím dva zásadní důvody pro selhání amerického středoškolství:

    1) vzdělávání je společné bez ohledu na schopnosti a nutnou motivaci studentů. Nemyslím tím dělit žáky na chytré a pitomé, ale na ty, kteří se chtějí učit (nebo jsou k tomu rodiči vedeni) a na ty, kteří nemají o učení zájem. Protože větší množství žáků, kteří by propadali nebo odešli ze systému (dropouts) je (politicky) neúnosné, vyžadovaný standard zvládnutí učební látky se “musí” snížit pod průměr. Tím se deprimují a poškozují žáci, kteří se učit chtějí, nebo přesněji, kteří by zájem učit se měli, ale ztrácejí příležitost, nudí se a přizpůsobí se, až na vyjímky, zavedenému substandardu. Nedomrlé snahy dát motivovaným studentům příležitost k hlubšímu studiu ve zvláštních kurzech (advanced classes) jsou jen nedostatečnou náplastí na bolístku.

    Osvědčený “evropský systém” (tím myslím systém, jaký byl například v Československu před komunistickým jednotným školstvím), který rozvětví žáky po základní škole podle jejich (nebo jejich rodičů) plánů do života (pokračovat ve studiu na vysoké škole, průmyslovce, odborné škole nebo se vyučit řemeslu) je v USA považován za elitářský (při tom si vždycky vzpomenu na našeho profesora náboženství, mimochodem, přesvědčeného zastánce jednotného amerického školství, který nám při zahájení první hodiny v (české) primě dal ponaučení: držte, prosím, na zřeteli, že rozdíl mezi měšťankou a gymnáziem je v tom, že tam by vám říkali “ty vole” a tady vám budeme říkat “vy vole”), nedemokratický a v rozporu s principem stejné příležitosti ke vzdělání. Stejně demagogicky se argumentuje, že “evropský elitářský systém” dává možnost vyniknout jen malému množství lídrů a diskriminuje late bloomers.

    2) rozvržení učební látky je, šetrně řečeno, nedomyšlené. Kromě hlavních předmětů, tělocviku a američtiny, a někdy počtů, se většina předměrů učí jeden nebo dva semestry, jednu hodinu denně. Například celá středoškolská látka z chemie se probere v jednom školním půlroku, bez jakékoliv současné návaznosti na související předměty. Když takovou dávku dostane žák najednou v deváté nebo desáté třídě,  musel by být genius, aby si z toho zapamatoval třeba jen ty nejnutnější základy pro studium na vysoké, kde se potom jeden nebo dva semestry přednáší látka, jejíž znalost si měli studenti přinést ze střední školy. Stejně je tomu s ostatními „vedlejšími“ předměty; na některé ani nevyjde čas, jako např. na zeměpis.

    V „evropském systému“ je látka rozvržena na delší dobu, učí se třeba jen dvě hodiny týdně, opakují a rošiřují se informace, které se tím potom mnohem lépe udrží v paměti, a související předměty (např. matematika-chemie-fyzika) se učí současně ve vzájemné relaci, což je extrémně důležité a což naprosto chybí v americkém systému. To je problém, který by se mohl celkem snadno a rychle napravit, ale náprava postupuje, pokud vůbec postupuje, neuvěřitelně pomalu. Vysvětluji si to tím, že ředitelé škol a často i superintendanti školních distriktů byli původně tělocvikáři nebo fotbaloví koučové a všechno kromě hop sem, hop tam jim bylo cizí a nepochopitelné; na nějakou organizaci nebo dokonce koordinaci učebních předmětů neměli a řídili se pravidlem don´t fix what ain´t broken (nespravuj co neni rozlámaný), i když to broken prokazatelně bylo a je. Že v těch odpovědných funkcích byli tělocvikáři si zase vysvětluji tím, že ještě donedávna byly v amerických školách praktikovány tělesné tresty, které na studentských hyždích vykonával dřevěnou plácačkou ředitel. Musela to být tedy osoba, která měla šanci ve zdraví přežít naplácání prdele osmnáctiletému černému quaterbackovi. Co ještě víc by potom  po něm někdo mohl chtít? Kopírovat “evropskej systém”?

    Tak tedy souhrnem: z výše uvedených důvodů (a z řady dalších, méně významných), typický produkt americké K-12 opouští s “vysokoškolským” diplomem školu nepřipraven ani do zaměstnání (snad kromě obracení karbanátků u McDonalda), ani na pokračování studia na opravdické vysoké škole, a vlastně ani žít na veřejné podpoře (kvalifikující většinou nedokáží vyplnit příslušný dotazník).


    [ Parent ]
     
     
    Pro Vodníka a spol.: (none / 0) (#17)
    Guy Peters 10.07.2004 08:42:56 MET
    (User Info) http://artax.karlin.mff.cuni.cz/~peters/

    Zřejmě máte pravdu.

    Pro ostatní: neptejte se mne v čem, neodpovím. Myslím, že mám právo na trochu tajemnosti.

    [ Parent ]
     
     
    nemyslim si (none / 0) (#21)
    Boutros el Uam (squawbumzavinachorkapostateckacom) 10.07.2004 16:37:08 MET
    (User Info) http://www.squaw.com

    ze jen zrejme, osobne jsem zvysil pravdepodobnost na temer jistotu.


  • life's a near death experience
    [ Parent ]
  •  
     
    Pokud jsou tyto dve poznamky (none / 0) (#22)
    Prokop (pkrasny@aol.com) 10.07.2004 16:42:56 MET
    (User Info)

    ve spravnem threadu, hadal bych ze se ona tajuplnost hradu v karpatech tyka totoznosti pana Aha.
    Muzu se ale mylit, stalo se mi to v zivote minimalne dvakrat:)



    [ Parent ]
     
     
    To já znám jednoho, který se po šestém zmýlení (5.00 / 3) (#34)
    Aha 10.07.2004 22:41:56 MET
    (User Info)

    rozhodl zůstat ženatej, jen proto, aby se už víckrát nezmýlil.

    Ovšem i mně poznámky číslo 20 a 21 připadly jako pokračování debaty o duchách v čajovně. Snad trochu neunáhlenosti by v té kauze bylo na místě: začínám já každý odstavec citoslovcem "Mno"? Nebo dokonce, Hospodyně pomiluj ny, oslovuji já pana Peterse "Brouku Pytlíku"?

    Ostatně však myslím, že bychom neměli pošlapávat základní lidské právo pana Peterse na trochu tajnosti a ponechat hrad v Karpatech v přítmí transylvánských hvozdů.

    [ Parent ]
     
     
    No jo, pane Aha, (none / 0) (#37)
    Ales Zeman 11.07.2004 00:35:42 MET
    (User Info)

    Vy jste mně byl hned podezřelej, i bez používání citoslovce Mno a akademického titulování Broukem Pytlíkem. To bude asi tou Vaší nepotlačitelnou cicerónskou výmluvností. Nemluvím za nikoho kromě sebe, aber seien Sie herzlich wilkommen in der Dusche!


    Philosophie: Toujours en ricaner. (Flaubert)
    [ Parent ]
     
     
    zdravim Alesi Vancouversky (none / 0) (#40)
    Astr 11.07.2004 01:22:54 MET
    (User Info)

    na tom Tvem meste je kras mnoho (stejne jako na Boutrosove SF)
    ale "obycejnemu" turistovi se mimo jine musi vybavit vzpominka na pojizdny hotel, ktery za lidovych par tisic dollaru ho odvezu  ze stredu Tveho mesta az k ledovci daleko na severu.
    A jeste mu to stihne stale pripominat:-)

    Dnes jako pred 3lety-

     http://www.awcv.com/princess/alaska/cruise-details.php?cref=PDP04080207&dlist=alaska-cruises

    nebo  s Coral Princess

    http://www.awcv.com/princess/alaska/cruise-details.php?cref=PCO04082807&dlist=alaska-cruises

    "Princess" flotila nabizi uchvatnou podivanou a zazitky za lidove ceny.
    Dnes vlastne vidim, ze jsem mel stesti. Nikdo tam nepripominal ze za vzdelani  se musi platit:-)


    [ Parent ]
     
     
    Máš pravdu, Astře, (none / 0) (#41)
    Ales Zeman 11.07.2004 01:35:45 MET
    (User Info)

    ohledně Vancouveru, až na to, že já tam nebydlím, i když jsem se tam jednou podíval. My sídlíme v placatém jižním Ontariu, asi na půl cestě mezi Torontem a Niagara Falls, západní konec Ontarijského jezera.


    Philosophie: Toujours en ricaner. (Flaubert)
    [ Parent ]
     
     
    Canada (none / 0) (#42)
    Astr 11.07.2004 01:45:57 MET
    (User Info)

    sorry nevim jak je mozne ze jsem si te spojil s Vancouver - em

    Znam 2 hochy  a jejich rodiny co pres Rakousko odjeli do Toronta a jednu rodinu ze slavneho Kitchener - u ! Tam odtud pochazi slavni bri Warwick- ove, hockeyovi velmistri:-)

    Ontario nebo BC, hlavne ze  se nemusis brane - obrane registrovat:-)

    [ Parent ]
     
     
    Hongcouver (none / 0) (#43)
    neckar 11.07.2004 04:10:32 MET
    (User Info)

    Pred predanim Hong Kongu rude Cine se pulka hongkongskych obyvatel prestehovala do Vancouveru. A tak kdyz se prida spousta indu zijicich v Lower Mainland (Vancouver a okoli) tak na jednoho bileho pripadaji dva barevni i kdyz az na asijske gangy, nic proti tomu.

    Pokud jde o Aljasku tak dnes, diky valce proti terorismu, vice lodi(cruises) na Aljasku  jezdi ze Seattleu nez Vancouveru, nebot americani se boji opoustet americke uzemi :-)))).

    Bratry Warwickovic (Grant, Bill a Dick) v Kanade pomalu nikdo nezna nebot to muzstvo co hralo na mistrovsti v 1955? bylo  Penticton Vees, coz je (Penticton) neco jako ceske Velvary, Kralovice nebo Uvaly. Z bratru Warwickovic snad jenom jiz zije Bill, ktery se zivil prodejem a opravou jizdnich kol.

    [ Parent ]
     
     
    pane Neckari seniore (none / 0) (#50)
    Astr 11.07.2004 11:47:49 MET
    (User Info)

    Bratry Warwickovic (Grant, Bill a Dick) v Kanade pomalu nikdo nezna nebot to muzstvo co hralo na mistrovsti v 1955?

    Pred mistrovstvim sveta
    hrali  za "Kitchener Waterloo Dutchmans!

    Ze by  se Amici bali jezdit do Canady je pro me novinka. Amici prevazovali i kdyz to bylo hodne mezinarodni. I posadka. Od Italskeho  kapitana po posledniho Rumunskeho cisnika.
    Jestli dnes radeji ze Seattle nevim, mozna dostavaji slevu:-)?
    Kdyz uz by Canada nemela byt pro ne blizky dobry soused tak to uz opravdu nevim. Stejne tak jako se davy Amerikanu vali do Mexika se ohrat kdyz je v USA zima!


    [ Parent ]
     
     
    Ano Neckari seniore (none / 0) (#51)
    Astr 11.07.2004 14:58:54 MET
    (User Info)

    tady jste mel pravdu:

    http://www.bchhf.com/vees.htm

    [ Parent ]
     
     
    Že by poblíž města London? (none / 0) (#108)
    Prokop (pkrasny@aol.com) 12.07.2004 15:15:40 MET
    (User Info)

    To je tak na půl cesty k niagáře.;)



    [ Parent ]
     
     
    Ne, London není na půl (none / 0) (#109)
    Ales Zeman 12.07.2004 15:29:26 MET
    (User Info)

    cesty mezi Torontem a Niagarskými vodopády, ani u břehu Lake Ontario.

    Bydlíme v Burlingtonu, což je město s asi 130 tisíci obyvatel. Dost z nich jsou lidé, kteří pracují v Torontu a každý den se dopravují odsud do Toronta a zpět, zhruba 50 km jedním směrem.


    Philosophie: Toujours en ricaner. (Flaubert)
    [ Parent ]
     
     
    Vůl jsem (none / 0) (#112)
    Prokop (pkrasny@aol.com) 12.07.2004 15:36:56 MET
    (User Info)

    Niagára je na druhou stranu - potřebuji více kofeinu;)

    BTW: Firma se kterou mám hodně do činění sedí v Mississauga



    [ Parent ]
     
     
    Mississauga (none / 0) (#113)
    Ales Zeman 12.07.2004 15:43:35 MET
    (User Info)

    je severoamericky rozlezlé západní předměstí Toronta; od nás tak 35 km na východ. Je to šesté největší město Kanady:
    1. Toronto 2,481,494
    2. Montreal 1,039,534
    3. Calgary 878,886
    4. Ottawa 774,072
    5. Edmonton 666,104
    6. MISSISSAUGA* 624,000



    Philosophie: Toujours en ricaner. (Flaubert)
    [ Parent ]
     
     
    Alesi (none / 0) (#115)
    HUSITA 12.07.2004 16:04:24 MET
    (User Info)

    Ta tabulka me zarazila.
    Podvedome jsem si vzdycky namlouval jak jsem geograficky "honenej" a vetsinou to tak je,nemluve ze to nejsou jen teoorie.
    Ale ja starej vul do dneska myslel...nevim proc i po navstevach...ze Montreal je "vetsi" nez Toronto a ze Vancouver ma hodne pres milijoon.
    Holt ucitse ucitse ucitse jak pravil sooodruh:-))))

    [ Parent ]
     
     
    Deset největších měst Kanady (none / 0) (#117)
    Ales Zeman 12.07.2004 16:28:05 MET
    (User Info)

    Údaje jsou dle tabulky z r. 2001, takže dnes to v detailech může být jinak: http://www.canadainfolink.ca/cities.htm

    Dle této tabulky Vancouver má jen něco přes půl milionu obyvatel a je na 8. místě za Winnipegem.
    1. Winnipeg 619,544
    2. Vancouver 545,671
    3. Hamilton 490,268
    4. Halifax 359,111
    Správný počet obyvatel Vancouveru (Hongcouveru) uvede pak Neckář, expert na asijskou imigraci západního pobřeží Kanady:
    http://www.sprcha.com/comments/2004/7/8/92216/25012/43#43


    Philosophie: Toujours en ricaner. (Flaubert)
    [ Parent ]
     
     
    Zemane a Amigo (none / 0) (#122)
    neckar 12.07.2004 16:57:02 MET
    (User Info)

    samotny Vancouver ma 450 000 obyvatel nebot nema kam rust. Ze trech stran je voda a za Boundry Road zacina Burnaby, ktere take jiz nemuze rust nebot ze dvou stran je voda a na zapad je Vancouver a na vychod je Coquitlam a New Weasminster, atd. atd.  Kdyz se rekne Vancouver tak se tim mysli Greater Vancouver, ktery zahrnuje mesta North Vancouver, West Vancouver, Richmond (kde je letiste), Burnaby, Coquitlam, Port Coquitlam, Port Moody, New Westminstr etc etc. a samozrejme i Vancouver, dohromady asi 2 mil lidi. The Lower Mainland je Greater Vancouver plus Fraser Valley az k Hope a tak asi neco kolem 2.8 mil.

    Zkratka Vancouver je neco jako LA.

    [ Parent ]
     
     
    Jak jsem již zde avizoval, (none / 0) (#126)
    Ales Zeman 12.07.2004 17:12:22 MET
    (User Info)

    na Vancouver je zde expert Neckář. Já tam byl všehovšudy jednou na pár dní. Neckář má pravdu, že počet obyvatel severoamerických velkoměst značně záleží na tom, jak se vymezí hranice. V Torontu s přilehlými satelitními předměstími je to stejné.

    Neckáři, to znáš tak dobře Vancouver z dávných dob, kdy Tě tam honila RCMP, jak jsi jednou na fóru Blistů uváděl?


    Philosophie: Toujours en ricaner. (Flaubert)
    [ Parent ]
     
     
    Aha (none / 0) (#18)
    Astr 10.07.2004 14:09:11 MET
    (User Info)

    jen v bode 1 jsme na tom v Klokanii lepe.

    Podle vysledku  se zaci "rozprsknou" do trid ruznych urovni.
    Takze spickovy zak studuje v maths level 4 zatim co slaboch ma problemy ve 2!
    To jsem povazoval za jedine plus v porovnani se svoji Evropskou zkusenosti.

    Jinak zopakuji co jsem napsal zde jeste na stare Sprse=
    10 let se nic nedeje a pak v 11 a 12  by to chteli strhnout. Spousta zaku tuhle zaverecnou fazi nezvlada a po 10 odchazi!

    Nepripravenost na VS podobna jako je popisovano!

    Navic co  mnozi ani z domova nepamatuji =  prudce rozdilne urovne skol a to nejen mezi privatni  a statni skolou ale i mezi urovnemi v public  i  mezi temi v privat.
    Kde jsou ty stare casy, kdy  se v Dolni Lhote na Slovensku ucilo stejne co v Holni Lhote na Morave jakoz i v  Mokre Lhote v Cechach!

    Jit do "blby" skoly muze zde  znamenat podelat si zivot! :-(
    A tak se i casto stava:-(

    God bless You

    [ Parent ]
     
     
    Klicove slovo : uspesne (5.00 / 1) (#19)
    HUSITA 10.07.2004 14:38:09 MET
    (User Info)

    "Ale všechny naše tři děti vychodily celkem úspěšně, jako většina dětí emigrantů, všechny stupně amerických škol "

    Co tak se zamerit na to jak se ten uspech stal?

    A jen tak ...tri ...to uz je statisticky signifikantni a tedy zadny zazrak ci "fluke" :-)))))))

    Jeste me napadlo na okraj.....ten bordel (vicemene a v nejake forme)kdyz se na to clovek podiva a snazi analyzovat je podobne v amickem penzijnim systemu,zdravotnickem systemu,"zamestnanectvi",mestske doprave ci charitach i cirkvich.
    Ve vsech se da nejak bruslit a vetsina z toho nejak vybrusli s nosem nad vodou.
    Myslim ze k nim (ti co "vybruslili")tady vsichni patrime a zaplat Panbuh ci stestene...vyber si podle chuti.

    Spatne je, ze ta "stastna" vetsina neni percentualne vys nez tak 2/3 coz znamena ze tretina prijde zkratka.
    Z nich mnoho vinou systemu a mnoho vinou svou.
    Jelikoz v teto zemi ma prevazna vetsina lidi .... a to je blize k 80% svoji silenou agendu jez jim vari mozek.... od Jezise za rohem s troubicim archandelem pres interupce pres vetrnik na kazde jeskyni k zrani jen pampelisek,
    pak na rozumna reseni jako slusna mzda za slusnou praci,zarucena(nerozkradena) penze,zdravotnictvi,vzdelani nezbyva chut a cas.
    A toho samozrejme vyuzivaji politici vhodit do sveho voliciho okrsku temto presne tolik kustek( ktere daji volici pocit moci a fantasticke uspokojeni) aby se jim podarilo nasbirat 50%+1 hlasu.
    Staci se podivat na stredozapad do rednekovskych oblasti vesnic kde opravdu lidi drou jak magori a maji prijmy pod chudobou,u doktora nebyli 20 let...a nejblizsi je 50 mil...pokud uz neodesel do mesta delat liposuction....a tito lidi budou volit krovaka aby zachranili fetusy v bezboznym  N.Y. :-))))))))))) a ameriku pred binladikem.
    A poslou na jatky do Iraku syna..ktery v te skole samozrejme na mapu sveta nepohlidl a svizna uniforma marinaka se zda protazlivejsi nez tatikovych zadluzenych na 300% 800 akru kukurice.

    [ Parent ]
     
     
    Nebylo by slusne nepodekovat (none / 0) (#20)
    Boutros el Uam (squawbumzavinachorkapostateckacom) 10.07.2004 16:35:59 MET
    (User Info) http://www.squaw.com

    za vynalozene usili.

    Dekuji za odpoved.

    Doufal jsem ovsem v trochu vice fakticke analyzy dolozene nejakymi daty. Dojmologicko propagandisticky traktat plny utoku na veci se skolstvim tezko souvisejicim jsem necekal. Nebudete se snad proto zlobit, ze o tomhle dal timhle stylem moc diskutovat nechci.


  • life's a near death experience
    [ Parent ]
  •  
     
    za svoji osobu Boutrosi (5.00 / 1) (#25)
    Astr 10.07.2004 17:26:02 MET
    (User Info)

    a jen ve srovnani Klokanie s tim  co pamatuji z CSSR je to tak jak jsem napsal. Jde o fakta.  Z tech pak se odvozuji data.

    Ty jsi vystudoval sveho ingenoura ZDARMA stejne jako vetsina z nas v zahranici takto ke svemu vzdelani prisla:-)
    Stejne tak  ministri v novem trznim state zvanem CR, jakoz i pani ministri zde v Australii.
    V USA je to  asi jina pisen: tam si bohati sve vzdelani bohate zaplatili a na ty chude uz asi zbyva jen "dojmologicko-propagandisticke triky"
    Opet mas pravdu, nebot svet je plny SIMPLETONU co na takove  triky daji:-(  

    Vsichni jsme racili vystudovati zadarmo  a znacna cast patrne ztratila jistou cast sve  pameti  a tak ministr skolstvi Pilip  se vznikem CR a ostatni  trzne moudri, stejne jako nasi ministri zde, kteri vystudovali zadarmo, krici  stale hlasiteji, ze za vzdelani je nutno platit! Zde to ma tu podobu, ze kazda navsteva UNI znamena pro p.predsedu vlady SPRCHU rajskych jablicek a policejni kordon kolem!
    U Vas v USA je to snad samozrejmost tak jednoznacna, ze se zda ze zbytek sveta a predevsim vsichni ti co tvrdi ze vzdelani  a zdravi by melo byt zdarma, jsou povazovani za vse mozne jen ne za normalni lidi.

    Jsme na Sprse a jsme slusni, takze  slusna rekce  zde  na Emericke, Australske, nyni  i Ceske a  vsechna ta kritika trzne-zbozni skolstvi casto velmi nefungujiciho,  dostavaji v tomto slusnem pripade toto slusne oznamkovani:

    Dojmologicko propagandisticky traktat plny utoku na veci se skolstvim tezko souvisejicim

    Pujde li to takto dal tak treba jeste za 1000 let budou vyhravat volby ti co budou slibovat vzdelani  a zdravotni peci zdarma. Ba troufam si tvrdit, ze budou vyhravat i ti, co to budou slibovat
    levneji, nez dokaze ten zazracne se samoregulujci trh.

    Svata pravda- svet je preplnen (a bude i nadale)  dojmologicky-propagandistickymi politiky, kteri tohle budou slibovat.
    Az vzdelani a zdravotnictvi prestanou  byt vysadou jen nekterych, dojmologicko-propagandisticke triky tohoto druhu prestanou fungovat a zmizi ze sveta.

    [ Parent ]
     
     
    Zadarmo by (5.00 / 1) (#27)
    JN 10.07.2004 18:03:38 MET
    (User Info)

    se to jiste libilo kazdemu. Jenze on zatim na to nikdo neprisel, jak to zadarmo udelat, aby se nekradlo druhym a ukradene spavedlive nerozdelovalo. Na tom nic nezmeni ani nekonecne opakovani hesel naucenych ve skolach, kde bylo vzdelani zadarmo. To je snad ten nejuspesnejsi trik, ktery uvedomely svet tak ochotne zere.

    [ Parent ]
     
     
    nic neni zadarmo (5.00 / 2) (#28)
    HUSITA 10.07.2004 18:33:07 MET
    (User Info)

    lide bez vzdelani si vetsinou vydelaji tak na kus chleba( samozrejme vyjimky) a neplati dane..pokud neni feudalni metoda sebrat i kdyby mel nevolnk chcipnout.
    zatimco povetsine vzdelani prinasi vynos jak vzdelanemu tak statu v danich...a to nekolikrat a mnohdy tisickrat vic.
    Stat FUNGUJE NA VZDELANYCH.

    Rad bych od tech konzerv co furt bojuji za placene vzdelani slysel statistiku kolik jich jej ma zadarmo a za druhe porovnani
    sum statniho prijmu dani od tech privatne vzdelanych a tech ..."zadarmo".
    Vzdelani zadarmo tak jako FREEWAYe a socialni zabezpeceni svych obcanu je nejlepsi investice jakou muze stat udelat.

    A k tomu socialnimu zabezpeceni... jenom konzervativni blb bude propagovat ze to co dobry hospodar doda dobytku( nazrat,zverolekare kdyz potreba)aby z nej mel vynos a dobytek nestradal,neni aspon minimum pro lidi.

    [ Parent ]
     
     
    Samozrejme (none / 0) (#29)
    JN 10.07.2004 18:55:43 MET
    (User Info)

    trik je v tom, ze konzervativni blb nepovazuje ostatni lidi za dobytek, coz je zakladnim predpokladem pro progresivne smyslejici lidumily.

    [ Parent ]
     
     
    konzerva je povazuje za zver (none / 0) (#30)
    HUSITA 10.07.2004 18:59:53 MET
    (User Info)

    dog eat dog

    [ Parent ]
     
     
    Zkusenost se (none / 0) (#32)
    JN 10.07.2004 19:04:51 MET
    (User Info)

    nezapre. Je lepe to mit pozichrovane na obou stranach.

    [ Parent ]
     
     
    Kreacionisti kecy a na rukave (none / 0) (#31)
    HUSITA 10.07.2004 19:03:33 MET
    (User Info)

    jsou konzervy v praxi nejzapalenejsimi ekonomickymi Darwinisty:-)))))))

    [ Parent ]
     
     
    Opet (none / 0) (#33)
    JN 10.07.2004 19:08:40 MET
    (User Info)

    positivne placas. Zkus obratit list a bude se mozne domluvit. Dohadovani amaterskych sherlocku nikam nevede.

    [ Parent ]
     
     
    mimo jine je svet (5.00 / 1) (#36)
    Astr 11.07.2004 00:25:19 MET
    (User Info)

    tam kde je

     prave proto, ze nekteri sice :

     ..... konzervativni blb nepovazuje ostatni lidi za dobytek,

    ale nemalo z nich tak  s lidmi jedna a k tem nemajetnym se tak chova! Staci  se rozhlednout.

    [ Parent ]
     
     
    No to kdyz (none / 0) (#38)
    JN 11.07.2004 01:08:49 MET
    (User Info)

    se jeden rozhledne vidi hodne veci. A nemusi ani chodit prilis daleko a staci se podivat nachovani nekolika zde.

    [ Parent ]
     
     
    Kdybych známkoval, tak bych Vám dal pět za (none / 0) (#35)
    Aha 10.07.2004 23:07:30 MET
    (User Info)



    [ Parent ]
     
     
    srdecne dekuju (none / 0) (#23)
    HUSITA 10.07.2004 16:53:19 MET
    (User Info)

    tohle oblazilo me krovaky nenavidejici srdce:-))))))))))

    Holt se starymu Bushovi, ktery si zasluhuje respekt i pres spoustu nechutnych veci politickych jeho pohrobci nevydarili,
    pokud nepocitame ze nam je fanaticky konzervy nasadily k ujme do kozichu.

    [ Parent ]
     
     
    Ralph (none / 0) (#13)
    Boutros el Uam (squawbumzavinachorkapostateckacom) 09.07.2004 21:36:41 MET
    (User Info) http://www.squaw.com

    BerKdeBer Nader.


  • life's a near death experience
  •  
     
    ATTENTION all non-homos (5.00 / 1) (#24)
    Elvis Has Entered the Building 10.07.2004 17:19:32 MET
    (User Info) http://www.elvis.com/

    Vsichni Americane mimo homosexualu jsou povinni se registrovat na draft. You MUST OBEY your leader!

    http://www.draftregistration.us/

     
     
    natisknu :-)))))))))) (none / 0) (#26)
    HUSITA 10.07.2004 17:38:30 MET
    (User Info)

    toho par tuctu a strcim pod sterace az pujdu do obchodu:-))))))))

    [ Parent ]
     
     
    To Vám to pěkně začíná. :-) (none / 0) (#39)
    Guy Peters 11.07.2004 01:21:33 MET
    (User Info) http://artax.karlin.mff.cuni.cz/~peters/

    Persons failing to register by 2 November 2004 will be classified as deserters and become subject to the penalties prescribed therefore by the Rules and Articles of War, up to and including incarceration for a period not to exceed fifteen (15) calendar years and fines up to $125,000.00.
    Hlavně, že nemůžete dostat víc než 15 let. Kdyby to nebyla legrace, tak být Vámi Prokope, tak o občanství zatím nežádám. :-)

    [ Parent ]
     
     
    Jste si jistej, že to je legrace? (none / 0) (#44)
    Aha 11.07.2004 05:22:05 MET
    (User Info)



    [ Parent ]
     
     
    zatim je to legrace (none / 0) (#45)
    neckar 11.07.2004 05:41:58 MET
    (User Info)

    ale po volbach draft skutecne zacne a nezalezi natom jestli vyhraje volby Bush nebo Kerry. SSS (SELECTIVE SERVICE
    SYSTEM) v posledni dobe z najmul 15 000 uredniku a  "system is ready to go"  :-)))))

    [ Parent ]
     
     
    Uvidíme. (none / 0) (#48)
    Guy Peters 11.07.2004 10:36:35 MET
    (User Info) http://artax.karlin.mff.cuni.cz/~peters/

    Takhle začal Vietnam. Tak pokud to chtějí riskovat . . .

    [ Parent ]
     
     
    Krovak chysta DRAFT a invazi Kuby (none / 0) (#49)
    HUSITA 11.07.2004 11:12:09 MET
    (User Info)

    to pripominam zdejsim volicum jako zcela normalni plan pokud bude znovu zvolen.
    V prvnim mu skoro nic nebrani pri znovuzvoleni a i slepy vidi ze v Iraku  nemuze nechat gardaky jeho dalsi 4 roky a tak v chvili kdy ma k dispozici draftem dalsich 200 000 na stridacku ,tedy 10 divizi, pouzije Atlantickou Navy s navracenou 82 Airborne rozcimprcampovat Fidela a jeho druzinu.
    Neco jako Grenada zadna velka skoda,akorat se na jeho republikanske hlidce zbavit Castra aby ho neprezil jako ostatni prezidenty.Ty zakazy a omezeni styku s Kubou jsou jen predehrou
    vyvolat napeti aby v prihodnou chvili bylo nutne odpovedet na nejakou strasnou provokaci:-)))))))))

    To tazeni proti "dablum" nemuze prerusit, protoze by se tim dostal do situace posuzovani vysledku krizovych vyprav,takhle s kazdou novou se posune hodnoceni do budoucnosti.
    Proste jako kazdy zlocinec je treba nove vrazdit aby se udrzel krok pred serifem.  

    [ Parent ]
     
     
    Mno, (none / 0) (#54)
    JN 11.07.2004 17:27:01 MET
    (User Info)

    tebe pri tom ulejvani v Army asi nepustili dva roky od umyvani nadobi.-:)))))

    [ Parent ]
     
     
    Tohle mi rikal (none / 0) (#66)
    HUSITA 11.07.2004 19:03:11 MET
    (User Info)

    skoro doslova :-)))))))))furt francek od malacek( Franta Tresnak)....rudoch Canadsky z Zizkovskych pavlaci:-)))))) ktery si zaplatil vyrovnani s CSSR aby tam mohl za normalizace cehunum priblizit jak mu dupou bobri:-))))))))))))

    Kdyz jsem si tak vzpomnel.....je uz to nekolik let co se ztratil z for a bylo par zminek ze snad natahnul brka???:-))))))


    [ Parent ]
     
     
    Co ti rikal francek nevim, (none / 0) (#67)
    JN 11.07.2004 19:08:35 MET
    (User Info)

    ale pamatuji si co ti rikala Zuzana. To bylo mnohem zajimavejsi. Ja dve obcanstvi nemam, jako ty, abych mohl rozvracet rezim zevnitr.

    [ Parent ]
     
     
    ja radsi oba dva (none / 0) (#69)
    HUSITA 11.07.2004 19:15:40 MET
    (User Info)

    nezapomen udelat ze vseho dve kopie.... jednu soodruhovi Grossovi a druhou "can't beat dead man"asscroftovi:-))))))))
    Treba dostanes medal dvou bilych ocasu se lvem :-)))))))

    [ Parent ]
     
     
    Tim se nemusi stale chlubit (none / 0) (#70)
    JN 11.07.2004 19:27:58 MET
    (User Info)

    To je zname.

    Ta formalita (none / 0) (#65) --HUSITA-- 25.06.2003 19:27:21 MET (User Info)

    ta formalita spociva v tom ze kdyz mi das kus papiru ze mam podepsat ze slunko vychazi na zapade a je to pro me vyhodny....a ty jsi takovy vul ze to chces, tak to POKUD JE TO PRO ME VYHODNY PODEPISU.:-))))))) A tak cesky prasivy pes se nazral a koza je cela a uz leta na tuto blbost SERE.

    Jenze v historii jsou lide kteri sli na smrt kvuli tomu ze nekomu podobnou kravinu nepodepsali.

    No a Jirinka zvolila cestu nikoliv nejmensiho odporu jako ja a tisic jinych ale cestu PRAVDY. Takze z moralniho hlediska je na tom lip nez my vseci dohromady, ac si s tim moc hlavu nelamem.

    Nicmene komu cest ,tomu cest.

    A Ceskemu statu zadnou cest,jen FUJ!.

    [ Parent ]
     
     
    No a co ma bejt (none / 0) (#72)
    HUSITA 11.07.2004 20:05:39 MET
    (User Info)

    Jirince jsem vzdal hold, odplivnul si na bandu v Sodome nad Boticem a nedelam si vycitky dostat to co mi inherentne patri
    i kdyby se dacanum muselo pritakat ze slunko vychazi na severu:-))))))zadna skoda nevznika......obe strany se rozesly "smirne":-))))))

    Ale o jinem lhani.....
    Povim Ti zajimave....nevim zda nekdy koukas na ty nase policejni
    historky LAW AND ORDER kde se skrze tyvy vychovava generace imbecilu kteri pak maji ponechat to pravo a poradek bez dohledu a otazek v rukou dacanu bez pravidel.

    Co tam ukazuji je jak statni prokurator lidem vyslychanym=vinnym/nevinnym lze jak kdyz tiskne a chlubi se ze proti tomu neni zadny zakon.
    Tohle bylo po mnoho let populaci vcelku nezname nez s tim prislo nekolik "show".

     Prvne me to vzalo dech

    a pak po tom co to bylo nekolikrat je mi jasne ze je to OTUPIT populaci aby takove manyry prijala.
    Za starych casu i nejhorsi zlocinec ktereho odhaloval saarzent Friday byl jednan lidsky a Friday se choval DUSTOJNE!!!!
    "Just the facts maam."

    Dnes v tech show ukazuji ROZHORCENEHO detektiva ktery v te vyslycharne mlati vyslychaneho( pozada sveho partnera aby "odesel")a slibuje vyslychanemu ze neodejde zivy nebo ze
    se stanou zle veci jeho bratrovi/pritelkyni.

    Kdyz se lidi divi jak se to muceni v iraku mohlo stat..lze jen poukazat na to ze to kazdy videl v nejake forme,v inkubacnim stadiu stokrat na tyvy od ruky prava...a tak to musi bejt O.K.

    [ Parent ]
     
     
    Povinná vojenská služba nás asi nemine, (none / 0) (#55)
    Aha 11.07.2004 17:49:55 MET
    (User Info)

    ale tu invazi Kuby snad Bush nemyslí vážně, takovej masochista snad ani nemůže bejt. Nikdy jsem na Kubě nebyl, ale některé její části nevypadají z letadla o moc pohostinněji než vietnamská džungle. A moc velký bomby na ně házet nemůžeme, aby nám to nevytlouklo v Miami vokna.

    To utažení styků s Kubou je jen Bushův zoufalej (a nedomyšlenej) předvolební trik na udržení kubánskejch hlasů. Zrovna tak jako ten dodatek k ústavě na udržení hlasů judeo-křesťanskejch fundamentalistů (republikáni při mlžení už teď cpou do ústavy všechno, i jak velkej musí bejt chlívek pro březí svině).

     

    [ Parent ]
     
     
    Kuba bude posledni (none / 0) (#58)
    neckar 11.07.2004 18:00:46 MET
    (User Info)

    stat na svete, ktery USA "osvobodi". Pokud z vas byl nekdo na Kube, tak by si vsiml ze skoro polovina kubancu jsou cernosi, neco jako na Haiti, mohem vice cernostejsi nez ti americti  cernosi. Ti schopni kubanci jiz davno Kubu opustili a jsou na Floride a ten zbytek obyvatel na Kube nikdo nechce, ani NWO
    :-)))))

    [ Parent ]
     
     
    Nejde o osvobozeni (none / 0) (#64)
    HUSITA 11.07.2004 18:49:12 MET
    (User Info)

    ale o povytahnuti kalhot.
    Castra nejde sebrat jak Noriegu nebo nalozit do letadla smer Riviera jak tucty vrahu a lidojedu.
    Lidojed je krovako konzervam docela prijatelny...NEZNABOH Castro je pro znovuzrozeneho fanatika Lucifer na steroidech:-)))))))
    A proto misto premyslet o 40 000 000 bez zdravotniho pojisteni krovak vymysli kolik SVYCH $ na osobu muze americky obcan v kterem miste globu utratit. Taky po vzoru soudruha Berije vzit na paskal americkyho obcana ktery se zatoula do "nepovolene" ciziny .
    Pekne republikansko konzervni kecani jak se stat nema michat co si lidi se svymi penezmi delaji( hlavne ti od 100 melounu vejs)...pry to lidi nejlip vedi...ovsem pokud to neni proti dogmatu prezidenta universe,papeze vesmiru,ayatoly velkeho tresku, blba,lhare,podvodnika a valecnyho zlocince vajthouskyho.

    [ Parent ]