Sprcha - denní dávka zdravé kritiky pro osvěžení mysli
Denní dávka zdravé kritiky pro osvěžení mysli
 Titulní strana   Všechny články   Všeobecná diskuse   Deníky 
 Co je nového   Co se píše jinde   Politika   Kultura   Média   Technologie   Internet 
Hovno a jeho tajemstvi
Michaela
08.03.2005 09:10:58 MET
(Co se píše jinde/Kultura)
Škublo to s Vámi? Není divu. Jan Stern nám ve svém zajímavém článku,
který vyšel v časopise Dobrá adresa, a zaujal mne v Britských listech, vysvětluje proč.

O hovně
Jan Stern
„Hovno je obtížnější teologický problém než zlo,“ napsal Milan Kundera v románu Nesnesitelná lehkost bytí a svou myšlenku dokončil: „Buď je hovno přijatelné (a potom se nezamykejme na záchodě), anebo jsme stvořeni nepřijatelným způsobem.“ Téma hovna či výkalů je vskutku jedním z klíčových pro pochopení postavení člověka ve světě. Kunderovský bonmot, ač k této skutečnosti poukazuje, však svou povrchovostí může být docela dobře vnímán jen jako zástěrka, odpor, který nám brání roli hovna opravdu do hloubky pochopit. Stejnou funkci mají jistě i rozličné “umělecké” exhibice a provokace, které hovnem například malují na plátno. Opravdu hluboké pochopení hovna v našich životech však nemůže obejít skutečnost, že hovno souvisí s lidskou sexualitou a nevědomím.
 

 
 

Inkvizice
Žijeme ve fantastické epoše. Zatímco armáda odporu, ony mocné zástupy neobehaviorálních kazatelů, pracně vytěsnila homosexualitu či pedofilii do jakéhosi genu, zatímco rozdrtila dědictví šedesátých let vysvětleními, že sexuální úchylky jsou vlastní tu čtyřem, tu dvěma, tu půl procentu rozených genetických deviantů, zatímco mocná hermeneutická zjevení Freudova byla definitivně zapečetěna do depozitářů muzeí vědy, náhle se zcela mimo kontrolu této politicky korektní inkvizice zrodila banalita banalit, mocná pavučina utkaná z nízkosti - World Wide Web. A zde se záliby půlprocent rozených deviantů vydaly na svá mocná tažení, zde denně vznikají nové a nové homosexuální, sadomasochistické, pedofilní či fetišistické stránky, denně je navštěvují stamilióny lidí. A co hlavně, rozdíl mezi těmito stránkami a stránkami s konvenční pornografií je stále více stírán. Pro některé je to snad jen téma k moralistickému úděsu, leč ve skutečnosti se před tímto nejpravějším a nejčistším obrazem vnitřní reality lidského rodu (odraz této reality se někdy z neznámého důvodu nazývá realitou virtuální) rodí budoucí bojovníci pro rozhodující střet naší epochy.

Teen Cocks
Již před dávnými pěti lety, v době kdy k internetu měla pravidelný přístup sotva desetina české populace, za první tři měsíce roku 2000 navštívilo v České republice jednu jedinou konkrétní gay pornostránku (Boys only.cz) téměř dva milióny lidí. Byla to tehdy třetí nejnavštěvovanější stránka na českém webu. Hned na šestém místě této hitparády se tehdy umístilo další homosexuální porno s lehce pedofilní konotací ve svém názvu (Teen Cocks.cz). Představa, že čtyři (či podle některých dvě) procenta “rozených” homosexuálů od rána do večera soustavně klikají na tyto stránky, je bizarní. Mimochodem, pro ty, co ještě dnes proroku Freudovi spílají, jak pansexuálně přecenil roli sexuality v lidském životě: Mezi prvními deseti ze zmíněného žebříčku bylo sedm ryze pornografických stránek. Tři zbývající byl emailový server, největší český vyhledávač a jeho zpravodajství. Kolik lidí však zabloudilo na emailový server jen kvůli založení fiktivní adresy pro internetové sexuální dobrodružství? Kolik zavítalo na vyhledávač jen pro nalezení nejrychlejší cesty k pornografii? Kolik kvůli flirtu na chatu? O kolik více bylo věnováno tématu sexuality, partnerství a lásky ve zpravodajství zmíněného vyhledávače než v běžném zpravodajství novinovém či televizním? Je neuvěřitelné, že agentury odporu dosud před touto fascinující podívanou nerezignovaly, že dnes stále ještě existují psychoterapeuti, kteří se svých pacientů neotáží na jejich sexuální život a vztah k rodičům, a že se ještě dnes najdou lidé, kteří jsou schopni sexuální perverze prohlásit za vrozené úchylky několika málo procent vyšinutých jedinců.

Válku genetikům, mír psychoanalytikům
Snažím se popsat ono epochální pozadí proto, že lidské hovno je mimo jiné součástí té ohromné bitvy, která dnes před našimi zraky probíhá. Pro její přesnější popsání si dovolím ocitovat ještě pár řádků z jednoho románu. Jednoho z mnoha nevydaných románů dneška, nevydaných z toho důvodu, že naše doba si jejich vydání nezasloužila: Tak zhynul svět příčin a následků a kvantová fyzika nám ten příběh brzy převyprávěla svými krásnými paradoxy ze světa nejmenších částic, které sice jsou částicemi, ale zároveň jimi nejsou. Svět Příčin prohrál se světem Smyslu. Od toho času svět příčin formuje zástupy k poslední bitvě. Jeho nejsilnější armageddonská brigáda se jmenuje genetika. V psychologii kdysi vstoupil Sigmund Freud na cestu, po níž se věda mohla vydat a konečně se odpoutat od příčin a stanout u smyslu. Freud sám si to plně neuvědomoval. Sám by dnes možná poklekl před těmi, kteří ho vyvracejí genetikou. Tam, kde příčinou neurózy je gen, už jím může být těžko Oidipovský komplex. Jenže Oidipovský komplex byl především smyslem neurózy, otevíral nám bránu k velkému civilizačnímu osvobození. Počínal drtit příčiny, neblahost, neblahé příčiny a jejich odstraňovače, počínal drtit vyřezávače nádoru, šlechtitele vyšších ras. Kdežto genetika je znovu vrací do hry, genetika je tou “zázračnou vůdcovou zbraní”, na niž čekali obžalovaní mágové v Norimberku, poslední nadějí všech Velkých hygieniků, zákonodárců železných dějin, hledačů očkovacích vakcín proti všemu, co nám bere klid na práci. Má-li mít naše hnutí nějaké ezoterní zaříkávadlo,nechť zní: „Válku genetikům, mír psychoanalytikům!“

Tajemství prstu Frodo Pytlíka
Ve jménu této nepříliš artikulované bitevní vřavy dnešních časů je potřeba se zabývat i lidským hovnem. Ve freudovské analýze snů výkal tradičně značí peníze. To má velmi dobrý důvod. Leč není to ještě úplný klíč k tajemství hovna. Mnohem více jsme mu na stopě, když si připomeneme, že manipulace výkaly definuje jistou fázi libidinosního vývoje člověka. V této fázi dítě počíná realizovat libido ve vztahu k zadržování a uvolňování výkalů a začíná ovládat svět kolem sebe právě svým posíráním. Jakmile se dítě posere do plínky a oznámí tento úkon doprovázený slastí z dráždění análu svému okolí, toto okolí se dá okamžitě do pohybu, počne dítěti věnovat pozornost a potvrdí mu, že je středem Vesmíru. Klíčem k ovládnutí Vesmíru je tedy v jádru lidské imaginace hovno. Hovno je nevědomě reprezentantem moci, a odtud i ono spojení s penězi v analýze snů. Kdo chce uvažovat o MOCI na tomto světě, nemůže se vyhnout tématu análu. Ano, onen prsten, který vládne všem (a všechny ostatní do temnoty sváže), symbol moci v Tolkienově Pánu prstenů není ničím jiným než symbolem análního otvoru, prst navléknutý do sevření tohoto prstenu není ničím jiným než hovnem vyplňujícím prstenec řiti. Od moci není oddělitelné ani téma sadomasochismu, které je sexuálně perverzním vyjádřením tématiky skryté v příčce Jákobova žebříku, která se nazývá anální fáze libidinosního vývoje.

Rouno a hovno
Přiznám se, že jedním z cílů tohoto článku je odhalit tajemství perverze, která se nazývá skatofilie, tedy erotizace lidského výkalu (na Internetu ji najdete pod hesly scat a kaviar). Některé perverze totiž na rozdíl od těch klíčových sexuálních metafor (narcismus, homosexualita, sadomasochismus, pedofilie, incest, exhibicionismus, voyerismus) budí svou obskurností a poměrně řídkým výskytem mezi populací dojem, že jsou skutečně jakýmisi odchylkami vlastními jen nepočetným subkulturám úchylů. Jenže tyto perverze jsou tím, čím jsou všechny perverze - všelidskými potencialitami, všelidskými sexuálními archetypy, které vyjadřují a hyperbolizují mocné zkoušky, které musí člověk na své cestě (vývoj libida, ega, duchovní cesta) absolvovat. Platí to i pro tak bizarní praktiku, jakou je kupříkladu erotický kanibalismus. Byla to slavná Freudova žačka Melanie Kleinová, která odhalila jádro této perverze v kanibalských fantaziích kojeného dítěte u prsu. Pokud přijmeme takovouto víru v hluboký smysl vesmíru a všech jeho zákoutí, pokud se upíšeme této ryze hebrejské představě, musíme se vydat na dobrodružnou cestu podobně jako Iáson a jeho argonauti - v tomto případě však nikoli za rounem, ale za čímsi zdá se mnohem podstatnějším: hovnem a jeho tajemstvím. Základ, který nám dal Freud, je dobrý. Ano, hovno souvisí s mocí, ale to je teprve začátek. Moc je energie, libido samotné, a hovno je tak reprezentantem právě libida, ba nejobecněji: obsahů nevědomí jako takových. Erotické pomazání se výkalem či jeho snědení je tedy jednou z nejhlubších a nejpůvodnějších reakcí člověka na fakt své konstituce: jde o akt plné a naprosté identifikace s nevědomím, s libidem.

Přední a zadní ďábel
I hermetické léčitelství, jehož nejsoučasnější podobu si můžeme ilustrovat například pracemi Thorwalda Dethlefsena, spojuje tlusté střevo a konečník s nevědomím. Dotýká se tím velmi podstatného tématu: archetypické topologie lidského těla. Tlusté střevo a konečník v ní patří k největším záhadám. Neexistuje orgán, který by odlišoval lidské tělo od těla zvířecího více než právě tlusté střevo. Lidské tlusté střevo není hladké jako u jiných živočichů, ale tajemně sevřené třemi svalovými pásy, které ho strukturují, vyčleňují v něm jakési sféry či říše. Tato zvláštní výsadnost naznačuje jeho archetypickou spjatost s tím, co člověka vytrhuje ze zvířecí říše v rovině psychiky: s nevědomím. Vyústění tohoto střeva, konečník, tento vchod do podsvětí, nám pak vnáší do hry nutně otázku ďábla a jeho bipolarity. Prst, který prostrkává Frodo Pytlík prstenem moci totiž není jen výkalem pronikajícím análním otvorem. Je to pochopitelně i falus pronikající do vagíny. Naše tělo má archetypicky své podsvětí, které se podivuhodně štěpí do dvou podob - přední a zadní. Přední ďábel se pak štěpí pohlavně. Existuje ďábel falický - to je ďábel chlípný, svůdnický, hadí, ohnivý, sexuální, mendéský kozel. Existuje k tomuto ďáblu polární a velmi tajemný ďábel vaginální - bakchantická temnota, pohlcující hlubina, černá matka, Hekate, adorovaná Příroda a feminní prasíla vyžadující krvavou (menstruační) oběť. A existuje ovšem i ďábel vytvářející s dvěma předchozími hermetický trigon, protipól obou předchozích: ďábel anální - pojmenovaný jistě již lidovým vypravěčstvím v podobě “umouněného” čerta, či Lutherem, který ďáblovu přítomnost cítil na záchodě (pomiňme, do jaké míry tím nevědomě “cítil” ďábla falického - masturbačního). Análního ďábla však zdaleka nejvíce pojmenovaly moderní horory - cizorodý (anál nevidíme) vetřelec obalený slizem (šlemem), stvůra z bažin a močálů, z temnot vesmíru. Právě tento ďábel byl objeven moderním hororem, neboť teprve novověk vypustil z lidské mysli MOC do světa v podobě neosobní, odcizující vědy a techniky. Filmoví Vetřelci, čerpající jinak svou podobu pochopitelně též z reptilní fyziognomie, která nejhlubší nevědomí, “ještěrčí praanarchii”, nutně reprezentuje, tak prozrazují, že naše technika se stala extenzí našeho nevědomí. Proto ji potřebujeme, a proto v nás vyvolává úzkost.

Bahno a čokoláda
Hovno je jeden z ústředních symbolů lidských dějin, jeden ze základních stavebních kamenů lidské imaginace a kreativity. Je však obaleno takovou vrstvou odporu, který nevědomky pojmenoval v úvodu našeho článku Milan Kundera, že zřídkakdy může vystupovat ve své naturalistické podobě. Vtěluje se tedy do zástupců. Co je vlastně tak erotického na zápasech žen v bahně? Co na sebe matlají pornoherci v podobě jídla, především však jistěže čokolády? Mimochodem, je zjevné, že nezadržitelná konotace čokolády k erotismu v naší kultuře není způsobena jen její sladkou chutí (je dokázáno, že sladká chuť je univerzálně s láskou spojena - děti, které pociťují nedostatek lásky, si to kompenzují konzumací sladkostí, podobně jako děti s nedostatkem vápníku olizují zeď), ale jistě i barva čokolády spolupůsobí v této symbolizaci. Erotizace bahna či čokolády v pornografii otevírá zajímavé a neprozkoumané téma sémiotické struktury pornografie. Jádrem lidské sexuality je perverze a sémiotickým klíčem ke každé pornografii je tedy kód perverzí. Konvenční pornografii tak ovládají různé typy zástupnosti - i sebenevinnější porno je analyzovatelné jako poukaz k některé z perverzí. Modelka pózující pro fotografa takto poukazuje k exhibicionismu, souložící pár nevnímající kameru nabízí voyeristické vzrušení a řada erotizací znečištění těla (u mnohých přírodních národů se realizuje magicky) - klasicky oním bahnem či jídlem (de facto hovnem ve stavu před strávením) - zastupuje skatofilní vzrušení. Ale není tomu tak vždy. Například erotizace znečištění těla vaječnými žloutky a bílky zastupuje celkem logicky poskvrnění spermatem, voda (wetlook fetish) nebo šampaňské mnohdy zastupují moč.

Moč (nejen) Anni Geislerové
Mimochodem, odbočka k moči není od věci, neboť ostatně fenomén praktiky dohledatelné v soudobé internetové pornografii jako pissing je zcela mimořádný. Ani tak faktem své existence, jako spíše snadnou integrací této praktiky do v zásadě konvenční pornografie, což by nám dokázal rozbor papírových hard-core pornočasopisů na našem trhu 90. let. Tato integrace perverzí do pornografického mainstreamu je zcela nutná a zákonitá, odráží klíčový proces “kolektivní individuace” soudobé západní civilizace, která navzdory spánku sexuologů a biologů odhaluje jaksi odspodu tajemství sexuality. Snadnost průniku pissingu do hlavního porno proudu je však pozoruhodná. Obecně není nalezení klíče k erotizaci moči nijak složité. Pochopitelně jako u každé perverze leží tento klíč v infantilní sexualitě. Dítě naprosto “jednoznačně cítí”, že jeho genitál je orgán mimořádný. Že je s ním spojeno nejen kulturní tabu, ale že je obsazeno mnohem hlubším a nevyhnutelnějším tajemstvím. Přitom však dítě díky své životní empirií ví, že z genitálu vychází jen a pouze moč. Odtud se moč stává mocným infantilním sexuálním objektem. Pissing je zkrátka revokací této logické infantilní sexuální teorie. Zmíněná snadnost proniknutí této praktiky do konvenční středněproudové pornografie naznačuje cosi o poměrně malé bariéře, kterou kultura vůči moči jako zdroji slasti vystavěla - jistě ji nezbořila močící Anna Geislerová ve filmu Jízda. Ve chvíli jejího výtoku moči na jihočeskou silnici již tato bariéra musela být de facto v troskách. Televizní reklama prostatického léku GS Triomen, která si dovolila proud (dokonce mužské) moči zobrazit, je toho dostatečným důkazem.

Na počátku bylo hovno
Ale zpět k výkalu. Nelze pochopit roli hovna v lidské psychice a lidských dějinách bez pochopení jeho vztahu k půdě a hlíně. Děti, které jedí hlínu (a dětští psychologové vědí, že nejde o výjimečné případy), jsou jakýmisi kulturními sublimacemi těch výjimečných dětí, které jedí výkaly - ať své či zvířecí. U hlíny jistě vzniká podezření, že její funkce je podobná jako u zdi v již zmíněném případu dětí s nedostatkem vápníku. Ale není tomu tak, chuť zakousnout se do hnědé, kypré, mazlavé hlíny je zcela univerzální a vůbec nesouvisí s posvátným vztahem přírodního člověka k půdě, dárkyni života. Hlína jistěže zastupuje výkal, s nímž má lidský rod přeci jen o něco dávnější zkušenost než se zemědělstvím. Nejdřív bylo hovno, a pak teprve půda. Tato teze je klíčem k pochopení epochálního vynálezu hnoje v lidských dějinách. Napadlo vás někdy, jak naši předci přišli na to, že půda bude úrodnější, když se zušlechtí výkaly? Špinavými, smrdícími výkaly naházenými na naši budoucí potravu? Jak asi tento vynález napříč kulturami probíhal? Co všechno naši předci vyzkoušeli, než dospěli k empirickému poznatku, že právě výkaly zvířat jsou nejvhodnější k posvěcení pole? Kdepak, nevyzkoušeli nic - šli na jisto. Šlo o nevědomě podmíněný rituál. Naši předci nežili v souladu s přírodou, naši předci žili nevědomí, místo aby ho analyzovali. Díky tomu museli na svá pole naházet hovna - to nejposvátnější, co měli. Symboly moci, síly a plodnosti. Mohli by je postříkat jistě i spermatem, ale toho nebyl nikdy v dějinách zas takový nadbytek. Ostatně kvůli obavám z jeho plýtvání zakazovaly mnohé národy, zvláště ty s pouštní mentalitou, i homosexualitu. Nejdříve bylo hovno, pak teprve půda, neboli poznání toho, co je úrodné a co ne, se rodilo v karnevalu styčnosti magického myšlení, nikoli empirií - za úrodnou byla prohlášena ta půda, která se nejvíce podobala výkalu. A toto její vyvolení bylo posléze posvěceno “vynálezem hnoje”. Avšak všimněme si podivuhodné věci: proč lidé nezačali využívat jako hnůj především své vlastní výkaly? Proč hovna zvířat? Byl to výsledek hlubokého pocitu viny - lidé cítili, že jejich vlastní hovna jsou znečištěna pojídáním masa, k němuž se v temnotě dávnověku lidé uchýlili. Jako posvátný hnůj tak byla zvolena hovna vegetariánských zvířat. Pocit viny za pojídání masa (jehož smysl vždy byl a stále je ryze rituální) je dosud jeden z nejméně prozkoumaných agregátů kolektivního nevědomí.

Hnědé oblečení
Připomeňme si znovu náš klíčový objev podstaty skatofilie: identifikace s hovnem je identifikací s nevědomím jako takovým. Je důležité to pochopit při dobrodružství hledání významu hnědé barvy v kultuře a dějinách. Skatofilie vlastně není erotismem, je to demonstrace jádra erotismu. Skatofil pomazaný výkalem přestává být sexuálním aktérem a stává se sexualitou samotnou. Ta tak přestává být de facto vzrušující a stává se čistou magií - hovno je jistě prvním a nejpůvodnějším lidským fetišem v magickém slova smyslu. Existují v lidských dějinách (a lidském hemžení vůbec) síly a postavy, které napodobují tento pradávný a univerzální skatofilní obřad, a skrze zástupnou symbolizaci hnědé barvy přestávají být lidmi hledajícími a stávají se nevědomím samotným. Uveďme si dva příklady. Hlubinní psychologové prokázali, že lidé, kteří ve svém oblékání začnou náhle preferovat hnědou barvu, velmi často tímto způsobem oznamují organickou nemoc, která brzy propukne naplno v těle. Každá nemoc má jakýsi svůj vzorec či obraz v nevědomí. Pomiňme neinspirativní diskusi typu „zda bylo dříve vejce nebo slepice“, tedy zda existuje nejprve psychická “příčina”, která vstoupí do nevědomí a odtud propadne do těla a vyvolá somatický symptom, anebo je kauzalita obrácená a organické procesy zformují jakousi strukturu v psýché. Ať tak či tak, psychologie se blíží zřetelně objevu, že organická nemoc má v nevědomí svůj obraz (a ovlivňováním tohoto obrazu lze zřejmě jistým způsobem působit na nemoc) - odtud rozličná „sugestivní“ vyléčení rakoviny a jiných chorob, která tak miluje bulvár a ženské časopisy. Člověk, který se náhle začne oblékat do hnědého oblečení, dělá to, co skatofil: plně se identifikuje se svým nevědomím, které bylo aktivováno obrazem organické choroby. Namísto analýzy nastupuje nevědomý rituál, namísto naslouchání nevědomí nastupuje dětinské „poslouchání“ nevědomí - maximální poslušnost, maximální ztotožnění.

Hnědé košile
Nejzřetelnější analogický příklad historický, tedy příklad, kdy se nevědomí stalo historickou postavou, nám poskytuje dvacáté století v podobě nacismu - tedy hnutí hnědých košil. Hnědé košile nacistického hnutí jsou jasným signálem, že toto hnutí přestalo s nevědomím zápolit, a uteklo od tohoto zápasu k infantilnímu, přesněji skatofilnímu podvolení se nevědomí, k plné identifikaci s ním. Proto nacismus nezná dobro a zlo, neboť to jsou kategorie vědomí (přesněji Superega), nikoli nevědomí, jímž se nacisté stali. Nacistický magismus, brilantně popsaný Bergierem a Pauwelsem v Jitru kouzelníků, tak rozkrývá svou podstatu (infantilní), stejně jako ji náhle a jasně rozkrývá nacistický sadismus - neboť nacismus je hnutím plně a čistě análním, nacismus bez „sadistických excesů“ koncentračního tábora nemůže existovat. Koncentrák samotný je jen metaforou osvícenské efektivity, ale nacismus do něj nutně přidává infantilní sadistickou hru - Piere Paolo Pasolini se nám právě to snažil sdělit ve svém kontroverzním filmu Saló aneb 120 dní Sodomy.

Abu Graibh
Hovno se v lidské kultuře pochopitelně prosazuje především jako vulgarismus, který se nutkavě, díky svému hlubokému významu, tlačí do naší řeči. I tento článek si snad přečte více lidí než mé předchozí články právě jen díky tomu, že je o hovně. Přesto tabuizace přímého pojmenování lidského výkalu není vůbec univerzálním a zákonitým jevem. Slavný dánský lingvista Louis Hjelmslev napsal: „Nejznámějším příkladem tabu je fakt, že se považuje za nevhodné nazývat jevy týkající se pohlavního života nebo zažívacího procesu jejich jménem. Toto tabu není, jak by se snad mohlo myslit, obecně lidské. Je vázáno na určitá společenství a v mnohých společenstvích mimo současnou Evropu je nenacházíme. V Starověkém Řecku bylo neznámo.“ Takové zjištění je pochopitelně obrovskou výzvou pro každého psychoanalytika. Je zjevné, že naše kultura na sebe prozrazuje ve své řeči a jejích tabuismech kód své kolektivní neurózy. Ano, jsme civilizací bytostně anální, nacismus to na nás křičel, komunismus se z tohoto prokletí nedokázal vymanit. Jsme civilizací zakletou do moci a násilí, submisivně-dominantních vztahů (proto máme stále kapitalismus, nikoli kvůli lidské „přirozenosti“). Čím nepřípustnější je vyslovit slovo hovno v našich televizních zprávách, tím častěji se v nich budeme muset dívat na mučení a šikanu v Abu Graibh a jiné euroamerické zábavy. Slovní fetiš “freedom” v každé druhé Bushově větě tuto sadomasochistickou podstatu naší kultury nemůže zažehnat.

Je pozoruhodným výsledkem odporu, že se hovno stalo v řeči též synonymem prázdnoty. Jde o zastření, že je zjevně artefaktem k prázdnotě zcela inverzním. Až budete tedy sledovat nebo číst nějaký „neotřelý pohled na naši současnost” a budete mít tendenci konstatovat, že „je to o hovně“, pamatujte, že hovnu velmi křivdíte. Kdyby to opravdu bylo o hovně, mohli bychom si my i autor gratulovat.  
 

>>> diskuse >>>  

Základní nabídka
- registrace nového uživatele
- jak na to (aktualizace 19.1.03)
- časté dotazy
- vyhledávání

Login
Jméno:
Heslo:
 
Registrace nového uživatele

Komentáře chronologicky (15)
- Není vybojován. by Guy Peters
- A jak se ten feminismus by Milos
- Aha, by pajout
- Pajoute by Michaela
- Michaelo, by pajout
- Ja Ti, Michaelo, by Tomas
- Tak to je poctenicko by HUSITA
- Michaelo, by Ales Zeman
- Desatero a Kantův morální imperativ by Ales Zeman
- Ale jo, by gogo
- Pětka za by pajout
- Tak jsem to nemyslel. by Guy Peters
- Proč porucha sebereflexe? by Guy Peters
- Vesničan? by gogo
- Jasne, by Michaela

Related Links
- článku
- Dobrá adresa
- Britských listech
- More on Kultura
- Also by Michaela

Komentáře: Zobrazení: Řazení:
 
 
Hovno a jeho tajemstvi | 37 comments (37 topical, 0 editorial, 0 pending)
 
 
Škublo (none / 0) (#1)
gogo (gogo zavinac sprcha.com) 08.03.2005 10:03:36 MET
(User Info)

protože mi to cosi připomnělo a naštěstí jsem nemusel dlouho bádat kde to bylo. Štern a Blisty.
A pak ještě připomenutí podivného filmu o vojínu Čonkinovi, ze kterého mi utkvěly dva bonmoty:
1. Ňuročka spadne na podlahu a Čonkin volá: "Jestli ležíš, tak ani nevstávej, jdu tam"
2. Scéna s vynálezcem, který Čonkina hostí vodkou vlastní výroby a rozpráví o koloběhu hovna v přírodě. Jeho novátorský počin spočíval právě ve zkrácení toho koloběhu. Lapidárně to vyjádřil receptem: "Na kilo hoven kilo cukru".

Pánu Bohu vysielať je neefektivne. On je dobre informovaný aj bez toho.
 
 
To je tedy thema. - nt (none / 0) (#2)
Guy Peters 08.03.2005 10:18:33 MET
(User Info) http://artax.karlin.mff.cuni.cz/~peters/



 
 
Zajímavý článek (4.00 / 1) (#3)
Jarda z Pisku 08.03.2005 10:30:36 MET
(User Info)

Ale moc velkou důvěru v závěry autora nemám, protože mi nesedí několik věcí, na které si dovedu udělat svůj názor.
  1. To si autor nedokáže představit, že na pornostránku zřízenou v České republice bude chodit většina návštěvníků ze zahraničí? I v případě, že stránka byla celá v češtině a placená, je možné, že někdo naboural bezpečnostní systém (například uhodl, že něčí přihlašovací jméno je onlyboys a heslo boysonly a zveřejnil to na nějakém tématicky zaměřeném fóru) a stránka mohla mít tisíce unikátních návštěvníků z Ameriky během pár hodin. Čeština nebo čínština není překážkou, pokud člověk hledá obrázky nebo video. Pochopitelně, pokud stránky nebyly v angličtině nebo alespoň dvojjazyčné, což by bylo od provozovatele více než prozřetelné. Obzvlášť jestli je o české kluky stejný zájem, jako o české holky, kterých se v porno branži pohybují desítky až stovky a některé patří k nejpopulárnějším na webu.
  2. Ta konstrukce s pocitem viny za pojídání masa a následné používání výkalů býložravců mi přijde notně přitažená za vlasy. Řekl bych, že autor je sám vegetarián a projektuje si do tohoto názoru svá přání.
  3. Spojovat cenzuru vulgarit s násilím ve věznicích je podle mě nebetyčná pitomost. Řekl bych že velké procento násilníků si svůj vlastní slovník příliš nehlídá a vyrostli a žijí v prostředí, které si rovněž servítky nebere. Taková ta idea čistého a neposkvrněného člověka, kterého zkazila až civilizace, která utlačuje jeho podvědomí mi přijde zcestná. I kdyby to byla pravda, utéct před ní není kam a většina z nás to jistě ani nechce. A nějaké to hovno v televizi nebo v rádiu nás asi nespasí.


I chose to believe what I was programmed to believe. -- Futurama
 
 
ani tak neskublo ale zarazilo (none / 0) (#4)
vodnik007 (vodnik007@mac.com) 08.03.2005 19:38:54 MET
(User Info)

Normalne se o hovnu pisi ftipy nebo o tom basni pubertaci.
   Intelektualni rozbor jsem necekal do takoveho detailu. Jiste to vyplyva z siroke zasoby slov ale pro laika je to jednoduche reseni. Kdyz to pachne, zvlast jak hovno tak s vyjimkou syrecku, se to nebude jist.  Sahat neb se dokonce s tim mazlit take nepripada v uvahu. Tim pravidlem se drzi i vetsina zevere.
  On ten prirozeny instinkt, co by Bohem darovany, docela dobre slouzi.
Jerry
 
 
Novodobá dumka o hovnu (5.00 / 1) (#5)
Ales Zeman 08.03.2005 21:21:22 MET
(User Info)

se zdá být v tradici údajné básně klasika české literatury Jana Nerudy, z které si pamatují jen pár vět naplněných básnickými vizemi.

Podobně i v tomto textu. Nejvíc mě zaujala téze, že svět Příčin prohrál se světem Smyslu, což je viděno jako konflikt mezi freudovskou psychoanalýzou a genetikou. Mě by sice spíše v souvislosti se světem Smyslu napadlo náboženství, popřípadě humanitní vědy či Kantův praktický rozum, a v souvislosti se světem Příčin moderní přírodověda, ale autor to holt vidí jinak. Též nevím, co v tom textu je citát z nikdy nevydané knihy a co jsou vlastní úvahy autora. Na ryze popisné rovině tohoto konfliktu mi autorova básnická vize příjde jako docela obstojný pseudointelektuálský blábol. Kam se na něho hrabe citovaný Milan Kundera se svými úvahami o teologické problematice hovna!


Philosophie: Toujours en ricaner. (Flaubert)
 
 
Nech bejt, Aleši. (none / 0) (#7)
Tomas (kasprciuzenáčGmailtečkacom) 08.03.2005 22:29:39 MET
(User Info)

píšeš, že

téze, že svět Příčin prohrál se světem Smyslu, což je viděno jako konflikt mezi freudovskou psychoanalýzou a genetikou. Mě by sice spíše v souvislosti se světem Smyslu napadlo náboženství, popřípadě humanitní vědy či Kantův praktický rozum

Já tomu předestření problému docela rozumím, i když s Tebou souhlasím v tom, že je tento střet v článku méně než načrtnut. Můžeš si ale za genetiku dosadit sociobiologii. Ta psychoanalýza se pak z autorova pohledu tváří jako její protivník.

Já tu psychoanalýzu neznám, ale ty analýzy pohádek na blistech (od stejného autora) stojí minimálně za přečtečtení. I když v nich není třeba hledat základ osvětlování jsoucna, je tam plno inspirujících myšlenek.

Na druhou stranu je až překvapivé co obě disciplíny (sociobiologii a psychoanalýzu) spojuje. Především je to až k absurdnu ukazující arbitrárnost volených "příkladů", které mají ilustrovat (a snad i vysvětlovat) danou teorii. Není bez zajímavosti i společná vlastnost obou rivalů, totiž exklusivita, která z jakéhosi blíže nespecifikovaného důvodu umožňuje objasnit fenomény, které po staletí zůstávaly v oblasti cílů poznání.

Co se ale týče věcné stránky toho textu, musím konstatovat, že Kunderovi dávám za pravdu. Pokud se člověk nevyrovná s hovnem (a s jeho smradem, dodávám já), nemůže mluvit o stvoření jako o něčem, čemu rozumí (nebo se s tím aspoň smířil).
-

Berte mě jako takovýho kašpárka
[ Parent ]
 
 
Tomáši, (none / 0) (#8)
Ales Zeman 08.03.2005 23:21:08 MET
(User Info)

jistě máš pravdu, že si za genetiku mohu dosadit sociobiologii. Jak si vzpomínám, před časem jsi tu měl recenzi jedné knihy od sociobiologa Wilsona. Proč ne nějaký jiný přírodovědní obor? A proč jako protiklad genetiky zvolit právě freudovskou psychoanalýzu?

Pro mě jsou to přílišné spekulace a já ten konflikt prostě tak nevidím. Je to hrozné zúžení celé problematiky "smyslu" a "příčin" a proto mi to celé objasnění, včetně postulovaného vítěztví "světa smyslu" nad "světem příčin", nesedí. Myslím, že je to spíše dichotomie světa "smyslu" a světa empirických faktů a teoretického poznání (spíše než "příčin").


Philosophie: Toujours en ricaner. (Flaubert)
[ Parent ]
 
 
Ano Aleši, (none / 0) (#9)
Tomas (kasprciuzenáčGmailtečkacom) 08.03.2005 23:48:06 MET
(User Info)

tou kritikou Wilsona jsem se snažil poukázat na fundamentální nezajištěnost posice, která se tváří být jistotou (ba skálou), z které se má veškeré další vysvětlování dít.

Nevím, jestli sis všimnul, že tím srovnáním psychoanalýzy a sociobiologie jsem chtěl poukázat na rysy, které by mohly vézt ke stejné diskvalifikaci i té psychoanalýzy.

Ta "dichotomie" je zajímavý návrh. (A s psychoanalytickým "vysvětlením smyslu" se ani zdaleka neztotožňuji.)

Docela bych ale v tomto kontextu (dichotomie) uvítal Tvůj výklad faktu, že potřebujeme (hledáme) svět empirických faktů a teoretického poznání.

Hlavně mě ale neblbni hierarchií, která to od sebe pouze rozděluje (a tváří se, že to třídí). Zkus to vzít ve vědomí, kde sou si tyto roviny rovny.

-

Berte mě jako takovýho kašpárka
[ Parent ]
 
 
Dichotomie (none / 0) (#11)
Ales Zeman 09.03.2005 02:09:08 MET
(User Info)

Docela bych ale v tomto kontextu (dichotomie) uvítal Tvůj výklad faktu, že potřebujeme (hledáme) svět empirických faktů a teoretického poznání.

Tomáši, moje dichotomie je v podstatě kantovská. Člověk je občanem dvou světů; v Kantově formulaci: ...der bestirnte Himmel über mir und das moralische Gesetz in mir... (...hvězdná obloha nade mnou a mravní zákon ve mně...). Tím rozhodně nechci říci, že Kant podal uspokojivé řešení této dichotomie. Pro mě je to historický (dnes zajisté v mnohém překonaný) základ z kterého vycházím. A sdílím Kantův zájem o oba tyto světy.

Potřebujeme či hledáme svět empirických faktů a teoretického poznání? To bude zjevně záležet na jednotlivci: jeden ano, jiný ne. Dějepisně však určitě pro mnohé mocné sokratovské daimonion.


Philosophie: Toujours en ricaner. (Flaubert)
[ Parent ]
 
 
Alesi:-) (none / 0) (#12)
Astr 09.03.2005 04:29:09 MET
(User Info)

to je ono!

...der bestirnte Himmel über mir und das moralische Gesetz in mir...

jen jak leta pribyvaji, ta hvezdna dimenze zacina jakoby nabyvat na prevaze.

[ Parent ]
 
 
Dvě dimenze (none / 0) (#14)
Ales Zeman 09.03.2005 04:52:15 MET
(User Info)

Astře, osobně bych preferoval obě dimenze v rovnováze.

Možná jsou ty dvě dimenze spolu na nějaké vyšší úrovni spojeny, takže objev v jedné znamená i odhalení něčeho jiného v dimenzi druhé. Ale to je jen dohad.


Philosophie: Toujours en ricaner. (Flaubert)
[ Parent ]
 
 
sorry Alesi:-) (none / 0) (#15)
Astr 09.03.2005 05:26:39 MET
(User Info)

asi chyba ve me
zatim das moralische Gesetz in mir
 se pro obyvatelne FSECH krestanskych pohledu na svet daji shrnout do desatera
(i kdyz v ceske versi nerozumim poradi, na prvnim miste"v jednoho Boha veriti budes"!!! kdo jej urcoval a proc treba az skoro  na konci je "nepozadas manzelky blizniho sveho"
NEPOZADAL JSEM !!!! a az navazne "aniz pozadas statku jeho" JEHO STATKY  JSEM TAKE NIKDY NEPOZADAL)
jak vidis moralka ve me pracuje OK, ale ten Vesmir mi nejak cim dal vic unika:-(
a neni to JEN proto ze se rozpina!!!!

mozna poradis,:-) mas filosofii za konicka, tohle byste s Tomasem  mozna mohli  priblizit, kdyz ne rozlousknout, ofsem Tomas nesmi byt  prave na  vrchu sve krivky negace:-)

[ Parent ]
 
 
Desatero a Kantův morální imperativ (5.00 / 2) (#29)
Ales Zeman 09.03.2005 17:34:36 MET
(User Info)

Astře, obojí je vyjádření postulátu všeobecné morálky, ale v jiných formulacích. První formulace spadá do náboženství, druhá do racionální etiky.

Desatero je převzato z Druhé a Páté Mojžíšovy knihy Starého zákona, takže se nedá řící, že je toliko křesťanské.

Kantův kategorický imperativ, vyjádřeny v "Kritice praktického rozumu", lze shrnout, v souladu s Kantem, do dvou postulátů:
  1. Jednej podle zásady, o které bys chtěl, aby se stala obecným zákonem (požadavek všeobecné platnosti).
  2. Jednej tak, aby lidství v tobě i v jiném člověki ti bylo účelem, nikdy prostředkem (požadavek respektování lidskosti a důstojnosti druhého člověka).
Ve filozofii bylo proti kategorickému imperativu vzneseno množství námitek, např. Maxem Schelerem, který kritizoval Kantův formalismus a kladl důraz na city spíše než na rozum a morální příkazy (M. Scheler: Der Formalismus in der Ethik und die materiale Wertethik).  



Philosophie: Toujours en ricaner. (Flaubert)
[ Parent ]
 
 
Proc? (4.50 / 2) (#18)
Michaela 09.03.2005 09:46:24 MET
(User Info)

A proč jako protiklad genetiky zvolit právě freudovskou psychoanalýzu

Protoze freudovska analyza je system logicky a stejne pravdepodobne do sebe zapadajicich pricin a nasledku, ktera vysvetluje leccos z lidskeho chovani, stejne jako se o to pokouseji nekteri magove behavioralni genetiky. Ale oni maji v dnesnim svete navrh. Zcela neopravnene, podle mne. Viz ma skepse vuci objektivite vedeckeho poznani.
Ze strany genetiky jde o naprosto totozne pokus o interpretaci jevu, bez moznosti objektivni verifikace, ale prostredky, ktere jsou moderni dobou povazovany za jedine mozne, (prirodni zakony).

Ve skutecnosti jsou IMHO psychoanalyza i behavioralni genetika na stejne urovni.

[ Parent ]
 
 
Michaelo, (5.00 / 4) (#30)
Ales Zeman 09.03.2005 19:52:11 MET
(User Info)

odpovídám tímto na Tvé tři komentáře a předem se omlouvám, že má odpoveď asi nebude uspokojivá.

Jan Stern píše o konfliktu toliko genetiky a psychoanalýzy. Kdyby mnohem šířeji dal do konfliktu třeba náboženství a vědu či přírodní a humanitní vědy, byl by pro mě konflikt "světa Smyslu" a "světa Příčin" mnohem pochopitelnější a přijatelnější.

Co chce řící Jan Stern tím, že svět Smyslu vyhrál nad světem Příčin? Z čeho tak usuzuje? Z objevů kvantové fyziky v prvé polovině minulého století? A pokud k takovému vítězství vskutku došlo, nač se obávat genetiky?

S tím co píšeš - Ve skutecnosti jsou IMHO psychoanalyza i behavioralni genetika na stejne urovni - mohu souhlasit, jen si myslím, že je nutno přistupovat k oběma kriticky.

Jak jistě víš, mnozí považují psychoanalýzu spíše za pavědu nežli vědu. Karl Jaspers ji nazval "pavědecké věštění" a Karl Popper ji odmítl, neb nevyhovovala jeho kritériu falzifikovatelnosti. Pro Poppera Freudovy koncepty Ega, Superega a Id byly sice psychologicky značně zajímavé, ale asi tak jako Homérovy mýtické báje z Olympu. Mnoho moderních psychologů a psychiatrů je jako Freud ochotno příjmout existenci nevědomých duševních procesů či Freudovu teorii potlačení a odporu. Horší to je s důrazem na úlohu sexuality a oidipovského komplexu, který již odmítali Freudovi žáci a pokračovatelé Adler a Jung.

Anyway, osobně bych velmi uvítal, kdyby někdo projevil ochotu zde diskutovat problematiku moderní genetiky či freudovské psychoanalýzy. Bohužel ani genetiku, ani psychoanalýzu neznám natolik, abych se k jejich anatgonistickému postavení, které Stern tajemně uvádí z nějaké nevydané knihy, mohl zasvěceněji vyjádřit. Je behaviorální (americký spelling!) genetika zhruba totéž jako Tomášem vzpomenutá sociobiologie?      


Philosophie: Toujours en ricaner. (Flaubert)
[ Parent ]
 
 
Panove Tomasi a Alesi (4.50 / 2) (#17)
Michaela 09.03.2005 09:25:08 MET
(User Info)

myslim, ze se nemate uplne pravdu, kdyz autora podezirate z nepromyslene argumentace a z toho, "že je tento střet v článku méně než načrtnut".
Tento stret Pricin a Smyslu je naopak pojmenovan zcela jasne hned v uvodu: "Žijeme ve fantastické epoše. Zatímco armáda odporu, ony mocné zástupy neobehaviorálních kazatelů, pracně vytěsnila homosexualitu či pedofilii do jakéhosi genu..." Autor zde narazi na vitezne tazeni genetiky, sebeopojene z "nalezani" pricin a nasledku i tam, kde zadne nejsou, na poli vyzkumu lidskeho chovani (hleda se gen nejen pro homosexualitu, ale treba i pro neveru a dalsi ... autor evidentne s ironii ceka, kdy bude "objeven" gen pro skatofilii a v clanku nam predklada propracovanejsi system, ktery ve skutecnosti neni o nic min "objektivni" nez genetika, i kdyz nam muze pripadat smesny).  
Neni divu, ze takove geny jsou obcas "nelezany". Vzpominas, jak jsme si tady spolecne notovali, kdyz jsme kritizovali tu viru prirodni vedy v "objektivitu poznani", proces, kdy veda potvrzuje sebe sama (resp. vysledky) tim se ze se potvrzuje v systemu, ktery si sama urcila?

No a o tom ten clanek taky hodne je.

[ Parent ]
 
 
Ja Ti, Michaelo, (5.00 / 2) (#32)
Tomas (kasprciuzenáčGmailtečkacom) 10.03.2005 12:12:01 MET
(User Info)

rozumim.

Povazuji to za inspirativni cteni. K cemu jsem trochu skepticky je ta ambice, ze toto je to PRAVE metavypraveni, kterym uchopime vsechno.

To je pritom rys, ktery ma s tou sociobiologii spolecny. A maji toho tyto proudy (ac rivalove) spolecneho vic. Treba tu elitnost (ne kazdy tomu rozumi). Napr. ve vykladu pohadky O cervene Karkulce rozpoznal autor v postave myslivce, ktery vse zachrani, psychoanalytika. To mi pripadne uz docela legracni.

Ten spor "Smyslu" a "Priciny" je tam skutecne spise zminen, nez explikovan. Je na to potreba trochu ten "casovy sluch" (po vzoru hudebni sluch), aby ty souvislosti byly vytuseny (synchronicity). A chapu Alese, ze prave tato tuseni nema v uvahach o uchopovani sveta rad. Ales je zastancem prisne racionality a v tomto textu ta racionalni explikace proste chybi.

Ale jinak s Tebou v podstate souhlasim.
-

Berte mě jako takovýho kašpárka
[ Parent ]
 
 
No to neeee, Alesi (none / 0) (#16)
Michaela 09.03.2005 08:55:37 MET
(User Info)

Autor to vidi IMHO uplne stejne jako ty, kdyz pise: Svět Příčin prohrál se světem Smyslu. Od toho času svět příčin formuje zástupy k poslední bitvě. Jeho nejsilnější armageddonská brigáda se jmenuje genetika. V psychologii kdysi vstoupil Sigmund Freud na cestu, po níž se věda mohla vydat a konečně se odpoutat od příčin a stanout u smyslu. Freud sám si to plně neuvědomoval. Sám by dnes možná poklekl před těmi, kteří ho vyvracejí genetikou. Tam, kde příčinou neurózy je gen, už jím může být těžko Oidipovský komplex. Jenže Oidipovský komplex byl především smyslem neurózy, otevíral nám bránu k velkému civilizačnímu osvobození....

Tedy:
Smysl = psychoanalyza, tedy v podstate humanitni veda, mozna nabozenstvi
Pricina = gen, genetika, tedy moderni prirodoveda, presne jak rikas

Mne naopak tento jeho popis pripada naprosto vystizny!

[ Parent ]
 
 
Je to zajimavy clanek (5.00 / 1) (#6)
Elvis Has Entered the Building 08.03.2005 21:24:47 MET
(User Info) http://www.elvis.com/

A dobre napsany. I kdyz se priznam, ze jsem si ho vzhledem k obsahu jen tak projel. Tyhle veci nemam potrebu resit, Kunderovy reference k fekaliim me v jeho proze nezaujaly (ale mozna to ma nejaky hlubsi filosoficky vyznam, ktery jsem nepochopil). U Freuda jsem se k tomuto pojmu nedostal, tak pred 13 lety jsem skoncil u pojmu "ptak."

Co mi v tom clanku chybi, je pasaz o vylucovani spolecnosti jako celku. Tudiz hovno, policie a soudni system, zakonodarci, kteri urcuji ktere castice a za jakych okolnosti jdou do mocoveho ustroji ci tlusteho streva apod. Kultura, ktera jedny oznaci jako svalove bunky, jine jako castice vhodne k jejich vylouceni...

Mozna to tam nekde bylo a preskocil jsem to a mozna to tam ani nepatri.

 
 
Je opravdu nutné psát o hovnech? (4.20 / 5) (#10)
Guy Peters 09.03.2005 00:17:04 MET
(User Info) http://artax.karlin.mff.cuni.cz/~peters/

Zdá se, že autor trpí nějakou obsesí, možná dokonce úchylkou.

?Buď je hovno přijatelné (a potom se nezamykejme na záchodě), anebo jsme stvořeni nepřijatelným způsobem.?
Proč ta dichotomie?

Téma hovna či výkalů je vskutku jedním z klíčových pro pochopení postavení člověka ve světě.
:-) Opravdu? A co ještě?

denně je navštěvují stamilióny lidí.
Opravdu? A není to pouhá zvědavost?

Pro některé je to snad jen téma k moralistickému úděsu, leč ve skutečnosti se před tímto nejpravějším a nejčistším obrazem vnitřní reality lidského rodu
Hlavně nepřehánět význam přesycení.

Byla to tehdy třetí nejnavštěvovanější stránka na českém webu.
Tak o tom pochybuji.

Představa, že čtyři (či podle některých dvě) procenta ?rozených? homosexuálů od rána do večera soustavně klikají na tyto stránky, je bizarní.
Proč?

Mimochodem, pro ty, co ještě dnes proroku Freudovi spílají, jak pansexuálně přecenil roli sexuality v lidském životě: Mezi prvními deseti ze zmíněného žebříčku bylo sedm ryze pornografických stránek.
To nic neznamená. Porno se na netu hledá z mnoha důvodů: pocit anonymity a relativní snadnost. Neznamená to, že žijeme jen pornem.

Kolik lidí však zabloudilo na emailový server jen kvůli založení fiktivní adresy pro internetové sexuální dobrodružství? +  Kolik kvůli flirtu na chatu?
Tak to by mne zajímalo.

Kolik zavítalo na vyhledávač jen pro nalezení nejrychlejší cesty k pornografii?
Dost.

O kolik více bylo věnováno tématu sexuality, partnerství a lásky ve zpravodajství zmíněného vyhledávače než v běžném zpravodajství novinovém či televizním?
To je absurdní. Budeme mít zpravodajství o defekaci?

dnes stále ještě existují psychoterapeuti, kteří se svých pacientů neotáží na jejich sexuální život
Nejsou vlezlí.

ještě dnes najdou lidé, kteří jsou schopni sexuální perverze prohlásit za vrozené úchylky několika málo procent vyšinutých jedinců.
A co je to jiného?

Snažím se popsat ono epochální pozadí proto, že lidské hovno je mimo jiné součástí té ohromné bitvy, která dnes před našimi zraky probíhá.
Tak pozor, abychom do něj nešlápli.

Svět Příčin prohrál se světem Smyslu.
Zas někdo mudruje o fysice, o které nic neví.

Kdežto genetika je znovu vrací do hry
Ano, je to poslední halali positivismu.

poslední nadějí všech Velkých hygieniků, zákonodárců železných dějin, hledačů očkovacích vakcín proti všemu, co nám bere klid na práci.
Tak to je pravda.

Ve jménu této nepříliš artikulované bitevní vřavy dnešních časů je potřeba se zabývat i lidským hovnem.
Ne, to je potřeba odmítnout.

Klíčem k ovládnutí Vesmíru je tedy v jádru lidské imaginace hovno.
Jsme hotovi ve 3 letech?

Hovno je nevědomě reprezentantem moci
Možná pro idioty.

Kdo chce uvažovat o MOCI na tomto světě, nemůže se vyhnout tématu análu.
Ale může.

symbol moci v Tolkienově Pánu prstenů není ničím jiným než symbolem análního otvoru, prst navléknutý do sevření tohoto prstenu není ničím jiným než hovnem vyplňujícím prstenec řiti.
Tak to jistě. A Top Gun je příběh o homosexuálech.

Od moci není oddělitelné ani téma sadomasochismu, které je sexuálně perverzním vyjádřením tématiky skryté v příčce Jákobova žebříku, která se nazývá anální fáze libidinosního vývoje.
Tak to je nesrozumitelné.

Přiznám se, že jedním z cílů tohoto článku je odhalit tajemství perverze, která se nazývá skatofilie, tedy erotizace lidského výkalu (na Internetu ji najdete pod hesly scat a kaviar)
To se nemůže podařit, protože takovou zvrácenou vynalézavostí mohou být obdařeni jen úchylové.

Některé perverze totiž na rozdíl od těch klíčových sexuálních metafor (narcismus, homosexualita, sadomasochismus, pedofilie, incest, exhibicionismus, voyerismus) budí svou obskurností a poměrně řídkým výskytem mezi populací dojem, že jsou skutečně jakýmisi odchylkami vlastními jen nepočetným subkulturám úchylů.
A porno se sexem při menstruaci je také běžné? Když není, znamená to, že je klíčové? A co zvratky? Na ty rovněž nesmíme zapomínat.

Byla to slavná Freudova žačka Melanie Kleinová, která odhalila jádro této perverze v kanibalských fantaziích kojeného dítěte u prsu.
A jak to verifikovala?

Pokud přijmeme takovouto víru v hluboký smysl vesmíru a všech jeho zákoutí, pokud se upíšeme této ryze hebrejské představě, musíme se vydat na dobrodružnou cestu podobně jako Iáson a jeho argonauti - v tomto případě však nikoli za rounem, ale za čímsi zdá se mnohem podstatnějším: hovnem a jeho tajemstvím.
A kam doplujeme? Do prdele, mám pocit.

Dotýká se tím velmi podstatného tématu: archetypické topologie lidského těla.
Nesmyslné nauky o bílých paních.

Neexistuje orgán, který by odlišoval lidské tělo od těla zvířecího více než právě tlusté střevo.
A co mozek?

Vyústění tohoto střeva, konečník, tento vchod do podsvětí
Vnější svět je podsvětí?

je to pochopitelně i falus pronikající do vagíny.
No pochopitelně.

ďábel vaginální - bakchantická temnota, pohlcující hlubina
Tak to jo. :-)

Filmoví Vetřelci, čerpající jinak svou podobu pochopitelně též z reptilní fyziognomie
A to je irrelevantní?

Co je vlastně tak erotického na zápasech žen v bahně?
A co je erotického na sprchujících se ženách? Že jsou "pomočeny"?

Co na sebe matlají pornoherci v podobě jídla, především však jistěže čokolády?
To nevím.

ale jistě i barva čokolády spolupůsobí v této symbolizaci.
Proto je též bílá. :-) Zřejmě semeno.

Konvenční pornografii tak ovládají různé typy zástupnosti - i sebenevinnější porno je analyzovatelné jako poukaz k některé z perverzí.
Autorův problém.

Modelka pózující pro fotografa takto poukazuje k exhibicionismu
Takto se dá vyložit všechno.

Pissing je zkrátka revokací této logické infantilní sexuální teorie.
Zase.

však všimněme si podivuhodné věci: proč lidé nezačali využívat jako hnůj především své vlastní výkaly?
Protože jich tolik není.

Skatofil pomazaný výkalem přestává být sexuálním aktérem a stává se sexualitou samotnou.
To jest co?

Hlubinní psychologové prokázali, že lidé, kteří ve svém oblékání začnou náhle preferovat hnědou barvu, velmi často tímto způsobem oznamují organickou nemoc, která brzy propukne naplno v těle.
Opravdu?

Čím nepřípustnější je vyslovit slovo hovno v našich televizních zprávách, tím častěji se v nich budeme muset dívat na mučení a šikanu v Abu Graibh a jiné euroamerické zábavy.
Možná.

 
 
neprekvapuje to (none / 0) (#13)
vodnik007 (vodnik007@mac.com) 09.03.2005 04:51:41 MET
(User Info)

>>>Byla to tehdy třetí nejnavštěvovanější stránka na českém webu.<<<

Kdyz za komousu bylo vsecho zakazane, tak se na to asi lidi sli podivat ze  zvedavosti. Ted je ale nekde zaznamenane kdo to byl :-o
Jerry
[ Parent ]
 
 
:)))) Vy jste to Petersi (none / 0) (#19)
Michaela 09.03.2005 13:19:19 MET
(User Info)

teda zas rozsek. V nejlepsich tradicich mestacke pohorsenosti. Takhle jsem se uz dlouho nenasmala, fakt.
Z toho mi vyplyva, ze pro zidovske pavedy typu psychoanalyza nemate prilis pochopeni.;)

[ Parent ]
 
 
Opravdu? (none / 0) (#20)
Guy Peters 09.03.2005 15:00:43 MET
(User Info) http://artax.karlin.mff.cuni.cz/~peters/

Já si myslím, že na tom nic směšného není.

Z toho mi vyplyva, ze pro zidovske pavedy typu psychoanalyza nemate prilis pochopeni.;)
Ta s tím nemá co dělat. A věda nemá ethnickou příslušnost.

[ Parent ]
 
 
Aha (none / 0) (#22)
Michaela 09.03.2005 15:16:47 MET
(User Info)

tak jo. ;)

[ Parent ]
 
 
A ještě něco: (none / 0) (#21)
Guy Peters 09.03.2005 15:01:56 MET
(User Info) http://artax.karlin.mff.cuni.cz/~peters/

Za měšťáka se opravdu nepovažuji.

[ Parent ]
 
 
Jasne, (none / 0) (#23)
Michaela 09.03.2005 15:20:26 MET
(User Info)

chapu. Porucha sebereflexe.;) To je lidske.

[ Parent ]
 
 
Proč porucha sebereflexe? (5.00 / 1) (#25)
Guy Peters 09.03.2005 15:32:10 MET
(User Info) http://artax.karlin.mff.cuni.cz/~peters/

To nemá logiku.

[ Parent ]
 
 
Pětka za (none / 0) (#27)
pajout (pajout - zavinutec - gingerall - tecka - cz) 09.03.2005 16:04:37 MET
(User Info)

skvělý způsob racionální diskuse.
:)))))

Teraz som to povedal a tým som to aj dokázal.
[ Parent ]
 
 
Vesničan? (none / 0) (#24)
gogo (gogo zavinac sprcha.com) 09.03.2005 15:26:21 MET
(User Info)

Vidiečan neboli vidlák?

Pánu Bohu vysielať je neefektivne. On je dobre informovaný aj bez toho.
[ Parent ]
 
 
Tak jsem to nemyslel. (none / 0) (#26)
Guy Peters 09.03.2005 15:36:07 MET
(User Info) http://artax.karlin.mff.cuni.cz/~peters/

Jsem obyvatel města. Ale nemám zápecnické názory. Jsem např. feminista.

[ Parent ]
 
 
Ale jo, (none / 0) (#28)
gogo (gogo zavinac sprcha.com) 09.03.2005 16:11:34 MET
(User Info)

sice nevím, jak to souvisí, ale budiž.

Pánu Bohu vysielať je neefektivne. On je dobre informovaný aj bez toho.
[ Parent ]
 
 
A jak se ten feminismus (none / 0) (#36)
Milos 14.03.2005 23:24:49 MET
(User Info)

konkretne u Vas,Petersi, projevuje? Bojem za rovnopravnost zen? Ten uz je davno uspesne vybojovan. Nebo mate radeji zeny nez muze? To teda ja take. Nebo jste transvestit? No Vy uz nam na to, doufam, rozumnou odpoved date.

[ Parent ]
 
 
Není vybojován. (none / 0) (#37)
Guy Peters 15.03.2005 17:08:38 MET
(User Info) http://artax.karlin.mff.cuni.cz/~peters/

To bychom nežili v patriarchální společnosti plné gender předsudků.

Nebo mate radeji zeny nez muze?
To je právě ten Váš gender stereotyp. Mám raději ženu A. B. než většinu mužů, mám raději muže C. D. než většinu žen.

Nebo jste transvestit?
Ne.

[ Parent ]
 
 
Tak to je poctenicko (none / 0) (#31)
HUSITA 09.03.2005 20:50:37 MET
(User Info)

jak namet, tak komentare...presne na cekaci dobu na samoljot.
30 komentaru stejne rozdilnych jako by bylo kdyby se hovno objevilo na rynku a z oken je zhledlo  obcanstvo.....kam s nim ?

Ataboy Michaele!!

 
 
Michaelo, (none / 0) (#33)
pajout (pajout - zavinutec - gingerall - tecka - cz) 14.03.2005 17:33:46 MET
(User Info)

kam na ty skvělý myšlenky chodíš?
Jenom bych chtěl doplnit malinkou informaci: Někteří lidé s těžšími duševními poruchami (ten Němec, co mi krade věci, demence atd.) se k hovnům vracejí a používají je k malbě i sochání. A taky je jedí, samozřejmě. Např. v ústavech pro geronty je toto celkem početná skupina. Druhá skupina jsou tzv. údržbáři - ti zase vrtají prstíkem do všeho, co je k dispozici. Vydrží jen některé kovové věci, např. zásuvka na stěně vydrží tak osm hodin.

Teraz som to povedal a tým som to aj dokázal.
 
 
Pajoute (none / 0) (#34)
Michaela 14.03.2005 17:38:29 MET
(User Info)

tam bohuzel neni jedina ma myslenka. Ten clanek jsem nenapsala ja, ale nejakej Stern, jak je taky doufam, zcela zretelne uvedeno v uvodu.

[ Parent ]
 
 
Aha, (none / 0) (#35)
pajout (pajout - zavinutec - gingerall - tecka - cz) 14.03.2005 17:43:10 MET
(User Info)

bez přemýšlení jsem usoudil, že Stern je autor toho nad čarou a Ty toho pod čarou...

Teraz som to povedal a tým som to aj dokázal.
[ Parent ]
 
 
Hovno a jeho tajemstvi | 37 comments (37 topical, 0 editorial, 0 pending)

 
Komentáře: Zobrazení: Řazení:

Powered by Scoop
Všechny ochranné známky a autorská práva na této stránce náleží jejich příslušným vlastníkům. Autorská práva ke článkům a komentářům vlastní jejich příslušní autoři.
Provozovatel systému nezodpovídá za obsah kteréhokoliv autorského díla zde uvedeného. Podrobnosti viz.
plné znění podmínek.

registrace nového uživatele | jak na to | časté dotazy | vyhledávání || odpadkový koš | kompletní deníky