Sprcha - denní dávka zdravé kritiky pro osvěžení mysli
Denní dávka zdravé kritiky pro osvěžení mysli
 Titulní strana   Všechny články   Všeobecná diskuse   Deníky 
 Co je nového   Co se píše jinde   Politika   Kultura   Média   Technologie   Internet 
Hlasování o bodování - vyhodnocení
gogo
17.06.2005 19:18:37 MET
(Kompletní deníky/gogo's Diary)
Tato anketa skončila JEDNOZNAČNĚ PRO ZACHOVÁNÍ bodování ve stávající podobě. Poměrem 15:6:4.

 
 

Tato anketa skončila JEDNOZNAČNĚ PRO ZACHOVÁNÍ bodování ve stávající podobě.
Drobnou nectností hlasování je fakt, že hlasovat mohli i anonymové, avšak já tomuto faktu nepřikládám valný význam.

Článek měl však i jiný cíl, a to debatu o tématu. Celkem poctivě jsem se prokousal komentáři a usoudil, že NEMÁ smysl zachovávat bodování v současné podobě. Je otázkou, zda se to týká jen samotného bodování, nebo i Sprchy jako takové, protože se ponejvíce řešily problémy mezilidské komunikace a vztahy, nikoliv problematika hodnocení.

Je to podobné jako když si lidé odhlasují držení zbraní, ale nelze to připustit, protože kvůli několika jedincům to prostě nejde. Někteří s nimi haraší a nahánějí hrůzu občanům, jiní mají zase paranoidní představy a bojí se i těch, kterým kapsu nenadouvá pistole, nýbrž svazek klíčů. Zdánlivě kvůli tomu pak nejsou schopni spolu normálně žít. Ale jen zdánlivě, není to vina pistolí a nožů. Je to v lidech. A ti nebudou lepší, najdou si jinou záminku, když nože nebudou.

Bodování mělo za účel umožňovat a naplňovat jakýsi samoregulační mechanismus Sprchy. Sanhedrin se domníval, že postupně jeho role uvadne a účastníci budou mít sami zájem na úrovni serveru a podle toho se budou chovat. Bohužel hodnocení tuto funkci neplní a v poslední době má vliv naprosto devastující, stalo se nástrojem pro vyřizování osobních animozit. Není to však vinou bodování samotného, nýbrž prozrazuje cosi o povahách Sprchařů - tedy co vlastně od Sprchy očekávají - pořádně si vzájemně vynadat?

Je dále zřejmé, že hlasující většina si přeje jakousi samoregulaci, snad v ní i věří, ovšem ta nefunguje, protože hodnocení není používáno tak, aby tuhle samoregulační funkci plnilo. Osobně si nemyslím, že by byly množiny "známkovačů" (těch co jsou pro zachování stavu) a "kazičů" (těch, kteří hodnotí v rozporu se zamýšleným cílem bodování) disjunktní, což je na věci asi vůbec nejhorší.

Abych tedy vyjádřil svůj závěr, jsem pro to, abychom hodnocení ze Sprchy odstranili. Tím myslím počítání a zobrazování průměru pro komentář a souvislost s mojo. Nastavování známek bych ponechal, neboť mě inspiroval Elvis, jenž jej používá pro značkování.
To tedy v případě, že Sprcha pojede dál a bude někdo, kdo bude ochoten změnu udělat. Je to řešení typu "vezměte dětem sirky, nepatří jim do rukou, mohly by něco podpálit". Rozdíl je v tom, že děti snad vyrostou, zmoudří a naučí se s nimi jednou zacházet....
Je otázka, zda má vůbec smysl uvažovat o diskusním serveru, jeho zachování, nejsou-li jeho účastníci schopni používat racionálně čísla v intervalu 0-5.

Na závěr děkuji všem hlasujícím a diskutujícím.
 

>>> diskuse >>>  

Základní nabídka
- registrace nového uživatele
- jak na to (aktualizace 19.1.03)
- časté dotazy
- vyhledávání

Login
Jméno:
Heslo:
 
Registrace nového uživatele

Komentáře chronologicky (15)
- Značkování podle páně Elvise by gogo
- presne tak by vodnik007
- Problém je, by Jarda z Pisku
- Moje řeč. by jednorozec
- Alesi, by Elvis Has Entered the Building
- Elvisi by Ales Zeman
- Diky gogo by Elvis Has Entered the Building
- Díky gogo, by jezovec
- Gogo, dík za komentář, by Ales Zeman
- I sedumatřicítka je málo... by Vodnik
- Vážený Gogo by Archaix

Related Links
- gogo's Diary

Komentáře: Zobrazení: Řazení:
 
 
Hlasování o bodování - vyhodnocení | 12 comments (12 topical, 0 editorial, 1 pending)
 
 
Vážený Gogo (none / 0) (#1)
Archaix 17.06.2005 21:05:31 MET
(User Info)

S vámi úplně souhlasím aby dosavadní známkování bylo zrušeno. Jestliže zůstanou známky, jak navrhuje Elvis, ke značkování, tak bych navrhl, pokud to nebude komplikované změnit ty známky pouze na dvě: 2 a 5.

Dále bych vyzval pana Klabačku, který v komentáři uvedl, že by změnu na počítači provedl. Doufám, že jsem ho dobře rozuměl.


 
 
presne tak (none / 0) (#11)
vodnik007 (vodnik007@mac.com) 18.06.2005 05:00:29 MET
(User Info)

jsem rikal ze maji byt jen dve znamky.
+/-
Jerry
[ Parent ]
 
 
I sedumatřicítka je málo... (none / 0) (#2)
Vodnik (vodnik.zavináč.sprcha.com) 17.06.2005 21:07:46 MET
(User Info)

Sebrat sirky!

IMHO
 
 
Gogo, dík za komentář, (none / 0) (#3)
Ales Zeman 17.06.2005 21:20:19 MET
(User Info)

mluví mi zcela z duše, zejména co se týče osobních animozit a destruktivního známkování. Jednomu odstavci však nehovím.

Abych tedy vyjádřil svůj závěr, jsem pro to, abychom hodnocení ze Sprchy odstranili. Tím myslím počítání a zobrazování průměru pro komentář a souvislost s mojo. Nastavování známek bych ponechal, neboť mě inspiroval Elvis, jenž jej používá pro značkování.

Souhlasím se zrušením známování v souvislosti s mojo. Co však v návrhu znamená nastavování známek? Byla by v něm i nula, která vzbuzuje největší paseku? A proč by neměl být zobrazován průměr, který vetšinou je zcela neškodný? Používá Elvis pro zmíněné značkování jedno hodnocení či průměr?

Ještě jednou dík za užitečnou anketu a její vyhodnocení.



Philosophie: Toujours en ricaner. (Flaubert)
 
 
Značkování podle páně Elvise (none / 0) (#12)
gogo (gogo zavinac sprcha.com) 20.06.2005 07:39:55 MET
(User Info)

Myslím to tak, že by si mohl každý známkovat podle svého uvážení, známku by však viděl jen hodnotitel a nikam by se nepropagovala- nepočítal by se žádný průměr a autorovi hodnoceného komentáře by se nijak nemělino jeho mojo.
Hodnotitel by si tak jen "značkoval" komentáře, kdyby se k nim chtěl třeba jednou vrátit. Třeba pětka za skvělý, čtverka pro něco, k čemu se vrátím, trojka, že chci později odpovědět...


Pánu Bohu vysielať je neefektivne. On je dobre informovaný aj bez toho.
[ Parent ]
 
 
Díky gogo, (none / 0) (#5)
jezovec (jezovec zavináč gmail tečka com) 17.06.2005 21:41:41 MET
(User Info)

za shrnuti, rozbor a navrh postupu.

Mozna technicka reseni (ledacos pujde pouhou zmenou ruznych nastaveni) proberme pristi tyden v Sanhedrinu.


------------------------------
Jezovec jsem, a jezovec budu.

 
 
Diky gogo (none / 0) (#6)
Elvis Has Entered the Building 17.06.2005 21:58:12 MET
(User Info) http://www.elvis.com/

Ze jste si dal praci s administraci a vyhodnocenim ankety. Ja jsem hlasoval aby nebyly zadne zmeny vzhledem k tomu, ze nevim kolik uzitku za kolik prace to prinese, ale zruseni soucasneho znamkovani mi nevadi.

Pokud se to da jednoduse udelat, rad bych uvital nejaky nastroj, ktery by umoznil ukladat si zajimave komentare do archivu, nejjednodusi mi pripada znackovani jen jednou znamkou (Doporucit = 1 napriklad) a pak si vyhledat ve vlastnim  seznamu doporucenych.

Jelikoz sem furt lidi lezou tak mam dojem, ze tento diskuzni server stoji za to zachovat.

 
 
Elvisi (5.00 / 1) (#7)
Ales Zeman 17.06.2005 22:30:22 MET
(User Info)

Jelikoz sem furt lidi lezou tak mam dojem, ze tento diskuzni server stoji za to zachovat.

Plně sdílím tento Tvůj názor. Připomíná mi to, mutatis mutandis, hudební proroctví kněžny Libuše: Naše drahá Sprcha neskoná, ona všechny hrůzy slavně, slavně překoná.


Philosophie: Toujours en ricaner. (Flaubert)
[ Parent ]
 
 
Alesi, (none / 0) (#8)
Elvis Has Entered the Building 17.06.2005 23:20:05 MET
(User Info) http://www.elvis.com/

Oni sem lezou a ti co sem lezli a uz nelezou koukaji oknem. (HIIII!!!!! :-) Zas tak moc jich neni, ale jsou verni.

Lidi by to mrzelo kdyby to jezovec vypnul.

[ Parent ]
 
 
Moje řeč. (none / 0) (#9)
jednorozec 18.06.2005 00:50:39 MET
(User Info)

Lidi by to mrzelo kdyby to jezovec vypnul.

Aby ne. Někteří by byli odkázáni k sledování zvyšovaně pitomoučkých pořadů na bedně (on the box).
Manželka má parádní bezdrátová sluchátka a tak mě ruší jen to agresivní mrkání obrazovky, stále více a častěji používané střihači, aby udrželi pozornost tupého publika.

Zvedám pomyslný klóbrs směrem k skromnému panu Jezovcovi.
Thanks, badger!


[ Parent ]
 
 
Problém je, (none / 0) (#10)
Jarda z Pisku 18.06.2005 01:03:37 MET
(User Info)

že s tím značkováním není schopen Scoop efektivně pracovat. Podle mě daleko účinnější je si dát ten který příspěvek do bookmarků / oblíbených položek - ty lze nejrůznějším způsobem strukturovat, ukládat do nejrůznějších databází apod. Případně na to ještě poštvat Annozillu nebo něco podobného. Myslím, že práce s webem naprosté většiny z nás je na velmi konzervativní, málo efektivní a postrádá invenci. S klasickým webem se dají dělat divy, ale cesta k jeho uživatelskému ovládnutí podle mě vyžaduje v co nejvyšší míře přestat spoléhat na možnosti a prostředky serveru.

I chose to believe what I was programmed to believe. -- Futurama
[ Parent ]
 
 
Hlasování o bodování - vyhodnocení | 12 comments (12 topical, 0 editorial, 1 pending)

 
Komentáře: Zobrazení: Řazení:

Powered by Scoop
Všechny ochranné známky a autorská práva na této stránce náleží jejich příslušným vlastníkům. Autorská práva ke článkům a komentářům vlastní jejich příslušní autoři.
Provozovatel systému nezodpovídá za obsah kteréhokoliv autorského díla zde uvedeného. Podrobnosti viz.
plné znění podmínek.

registrace nového uživatele | jak na to | časté dotazy | vyhledávání || odpadkový koš | kompletní deníky