Sprcha - denní dávka zdravé kritiky pro osvěžení mysli
Denní dávka zdravé kritiky pro osvěžení mysli
 Titulní strana   Všechny články   Všeobecná diskuse   Deníky 
 Co je nového   Co se píše jinde   Politika   Kultura   Média   Technologie   Internet 
Neuspěl jsem, ale zkusil jsem to
Jarda z Pisku
07.07.2005 22:43:43 MET
(Kompletní deníky/Jarda z Pisku's Diary)
Dnes jsem se stal svědkem honičky jako ve filmu. V metru, na zastávce I.P. Pavlova se rozléhal rozzlobený křik. Z opačné strany nástupiště plného lidí, v cizím jazyce. Po chvíli bylo vidět, jak starší muž běží za dvěma týpky neurčitého věku a křičí "Polizia, polizia!".

 
 

Než jsem se stačil vzpamatovat, muži byli u mě. Jednoho z nich jsem se pokusil před eskalátorem zadržet, obratně se vysmekl a běžel nahoru za svým kumpánem. V horní třetině s ním marně zápasil nějaký mladík a to už turista vybíhal eskalátor také. Vydal jsem se za ním nahoru a viděl, jak směrem k výstupu do ulice Sokolská mizí za rohem, aby se po chvilce vrátil s nějakým batůžkem. Zeptal jsem se ho anglicky, zda bylo všechno v pořádku a prý ano. Pocity jsem měl smíšené. Postavil jsem se darebákovi, ale nepřipraven (s Palmem v ruce, četl jsem si), odpor byl chabý a neúčinný. Málo lidí se postavilo na odpor a kdoví, zda by mi někdo pomohl - oba zloději byli podobných proporcí jako já a se značnou pravděpodobností to byli ostřílení kriminálníci - na druhou stranu jsem to měl risknout a reagovat rychleji. Zamrzelo mě, že jsem nedávno přestal nosit v batůžku teleskopický obušek (upomínku na konflikt s feťáky s použitou jehlou ve stříkačce).

Myslím, že člověk by měl být připraven v podobných situacích alespoň něco udělat. Já jsem udělal něco, ale mohl jsem udělat víc. Rád si přečtu názory ostatních na to, jak se zachovat a co se dá případně dělat, aby darebáci neměli tak často před sebou ušlapanou cestičku.
 

>>> diskuse >>>  

Základní nabídka
- registrace nového uživatele
- jak na to (aktualizace 19.1.03)
- časté dotazy
- vyhledávání

Login
Jméno:
Heslo:
 
Registrace nového uživatele

Komentáře chronologicky (15)
- Zkusil jsi to by japout
- to je hezky receno by magnus maximus
- Kde to bylo? by Prokop
- no ano, mohou byt situace by magnus maximus
- V breznu jsem v Praze by Prokop
- Ale je, by gogo
- Opatrný nesouhlas by gogo
- a není to jedno? by andyo
- Je to on? by gogo
- Jasne andy by Michaela
- Elvisi, by andyo
- zrádce Necklanu by andyo
- To je jen pro pripad oloupeni a znasilneni by Elvis Has Entered the Building
- OK, zapisu si to za usi: by Michaela
- Zavři oči, brouku.... -nt by gogo

Related Links
- Jarda z Pisku's Diary

Komentáře: Zobrazení: Řazení:
 
 
Neuspěl jsem, ale zkusil jsem to | 39 comments (39 topical, 0 editorial, 0 pending)
 
 
Udelal si neco (5.00 / 2) (#1)
Michaela 07.07.2005 23:29:40 MET
(User Info)

a to je dulezite. Vzdycky si clovek rika ze mohl udelat vic, ale myslim ze si udelal to cos v dane chvili moh nejvic.

Predevcirem jsem podobnou historku zazila v Tll na namesti (neco jako Staromak). Poklidny podvecer v kavarne na namesti najednou prerusil hluk smykanych tel a povalovanych zidli a vykriku. Dva chlapici se tam vrhli na nejakyho kluka, pak ho nejak zpracovali a silenymi ymaty drzeli tak,ze jsem myslela ze mu zlomej vaz. A takhle stali a stali, klukmse cukal ... a nic. servirky chodili dal jako by se nechumelilo. Po chvili se ukazalo, ze jde o ochranku a zlodeje, kteryho chytli pri cinu. Tak jsem si rikala, jasny prijdou polisi a bude. jenze policajti nikde a chlapik si vodpocinul a zacal se stema dvema rvat zas. No a kdyz jim skoro utikal objevil se tam treti, a tomu klukovi natah silenou pesti. JENZE, v tu chvili tam vyskocily nejake hystericke damy a zacaly do tech chlapu busit, ze co jako ublizijou tomu klukovi ze je to takovek "malenkij malcik" (no von to byl teda takovej dobrej asocialni porizek). No a ty chlapy toho "malcika" na prani dam pustli a nechali utyct! To byl teda neuveritelny zaver nad kterym kroutim hlavou do ted. Nuti mne uvazovat, jaky maj ty ruskojazycny lidi vztah ke kradeni a cizimu majetku. Nebo clovek nema pravo zasahnou vsemi primerenymi prostredky proti zlodeji? (Ty zasahy nebyly takovy ze by jej ohrozovaly na zivote a ani na zdravi).
Co si o tom myslite?

 
 
Michaelo, (5.00 / 1) (#2)
Jarda z Pisku 07.07.2005 23:49:15 MET
(User Info)

všemi přiměřenými prostředky by člověk mít právo zasáhnout měl. A v případě, že se s těmi zadržiteli zloděj pere, bych ty přiměřené prostředky posunul až někam k vyraženým zubům a vymknutým kloubům. Někteří týpci se perou až do poslední chvíle - někdy vloni jsem viděl z okna hospody u protější herny chlapíka s želízky na rukou, který dělal slušné potíže. Ne policajtům, kteří si šetřili fajnovou víkendovou uniformu a jeden z nich se dokonce procházel s tužkou a blokem k policejnímu autu a zpátky. Pacifikovali ho lidé z té herny, se kterými se předtím zřejmě pral. Možná měl pocit, že mu křivdí, házel sebou a brečel vzteky, když ho pak drželi na zemi, ale spíš prohrál ve forbesu kalhoty a pak dělal scény.

I chose to believe what I was programmed to believe. -- Futurama
[ Parent ]
 
 
urcite vic udelat neslo (5.00 / 2) (#3)
magnus maximus 08.07.2005 00:04:06 MET
(User Info)

v tvem pripade, tve konkretni situaci...prekvapeni, kniha v ruce,
....ze nepomohli ostatni je typicke a smutne.{na jejich miste bych mel vycitky svedomi} Vzdyt ti nahore treba mohli videt, ze zlodeji nemaji  v ruce nuz nebo neco jineho, a ze jsou pod nimi, takze neni problem je srazit. I kdyz by ho mohli pak vytahnout a s necim takovym asi kazdy pocita {nebo omlouva sam pred sebou svou lhostejnost ci zbabelost ?} a radeji nezasahne. Nicmene srazenej na schodech ma vetsinou dost, takze by radeji nic netahal..haha.

Verim, ze by se vic ochotnych naslo, kdyby neslo jen o tasku, ale treba kdyby nekdo mlatil nejakou holku apod...
.Snad propana nejaky vzorce chovani jeste existujou nebo ne?  Ucta k majetku ,a hlavne obrana slabsich.

 Nekdy je to ve sporu jak ukazal zazitek Michaely.

Jednou jsem v podobne situaci kradeze, prekvapen, reagoval pomalu a neucinne take. Pak jsem dlouho zpytoval svedomi a obvinoval se ,jestli nahodou nejsem  srab,a jestli sem nahodou nezpomalil, de facto nevycouval...bylo to hrozny premejsleni. Od ty doby vozim v aute bejsbolku a u sebe i dalsi veci. Clovek se pak nema na co vymluvit a vi, ze radeji zasahne , aby se pak sam pred sebou nemusel zesrat.
Podle meho je lepsi jit do rvacky ,i kdyz dam jednu ranu a dostanu tri, nez do ni nejit vubec. Clovek si jaksi zachova tvar.

Bylo by zajimave se od mistnich amiiku dozvedet, jetsli ty vzorce chovani napr v USA funguji mezi lidmi lepe nez v degenr. Evrope...nebo jestli je tam taky takova lhostejnost a srabactvi.

 
 
No tak "naposledy" (none / 0) (#4)
Michaela 08.07.2005 00:09:33 MET
(User Info)

branili nejaci izraelsti hosi holku co ji dal pritel tvy kamosky facku pred synagogou a vsichni vime jake to melo siroke konsenkvence. :))) Rozhodne za ty spatny v nasich novinach byli ti, co se jim takovyhle chovani ani trochu nelibilo.

[ Parent ]
 
 
no ale on ten pritel je samosebou debil (none / 0) (#6)
magnus maximus 08.07.2005 00:16:14 MET
(User Info)

a to jsem tady psal!..a taky jsem psal, ze se nedivim, ze dostal pres hubu !.....samosebou odhlednuto i od vsech souvislosti jak ta facka prisla

[ Parent ]
 
 
Vím přesně, o čem mluvíš (none / 0) (#5)
Jarda z Pisku 08.07.2005 00:10:29 MET
(User Info)

Podobné otázky se mi derou na mysl taky.

I chose to believe what I was programmed to believe. -- Futurama
[ Parent ]
 
 
Nemuzu slouzit (none / 0) (#7)
Prokop (pkrasny@aol.com) 08.07.2005 00:21:24 MET
(User Info)

potloukam se jen v nudnych a bezpecnych koncinach.  Boutros by asi vedel vic.

Ale taky ta akceschopnost nebude tak prirozena a prvoplánová  - proto je tak vysoce ocenovan let číslo 93.

[ Parent ]
 
 
Magne Maxime (5.00 / 4) (#8)
Prokop (pkrasny@aol.com) 08.07.2005 00:28:39 MET
(User Info)

nejtěžší součást studia toho, čemu se říká bojová umění je právě umění vypnout.  Vypnout/přepnout  nebo spíš odhodit civilizaci a obavy o tom, co se může stát a pouze reagovat a rvát se naplno.  Normální člověk se velmi špatně zbavuje vědomí, že prošlápnuté koleno nebo zlomený loket se pravděpodobně již nikdy nezahojí.  Ale o tom to právě je, o té schopnosti přepnout a nemyslet hlavou a jen použít co jste se naučil.
Bez toho je celé dojo jen balet a boj pouze teoretický.

Ale s tím zachováním si tváře máte naprostou pravdu, také to tak vidím.

[ Parent ]
 
 
Civilista nema delat nic (5.00 / 1) (#13)
Elvis Has Entered the Building 08.07.2005 10:13:36 MET
(User Info) http://www.elvis.com/

Tak je to nejbezpecnejsi. Sice si nezachova tvar, ale je vetsi sance, ze si zachova zdravi a zivot. Ja byl v zivote prepaden dvakrat, jednou s pistoli a jednou se zeleznou tyci.. Pokazde jsem utekl, ale po prvnim incidentu, kdy lupici vystrelili, nevim jestli do vzduchu nebo na nas, upaloval jsem jako zajic, tak jsem se ptal chlupatejch, jak se vlastne v takove situaci zachovat.

Urcite to zalezi na konkretni situaci, ale kdyz nevime, tak zlate pravidlo je vyresit situaci rychle a bezproblemove k co nejvetsi spokojenosti zlocince. Tj. chce-li penezenku, dat mu ji a jeste mu nabidnout jako bonus hodinky, chce-li sex, pomoct mu rozepnout dziny a nabidnout, ze muze dvakrat.  S nekym se prat, to si v Praze rikate o zlomenou celist nebo zaviraci nozik mezi zebrama, v Brooklynu pak primo o kulku v palici.

Kdyz jde evidentne o neozbrojeneho nedomrleho chcipaka, jako v gogo pripade, nebo belhavou cikanskou starenu, je to neco jineho, ale kdyz neznate podrobnosti a musite se rychle rozhodnout, chlupaty radi spolupracovat s graselem.


[ Parent ]
 
 
nevím, jak ve zlejších zemích než je Česko (none / 0) (#14)
andyo 08.07.2005 10:22:15 MET
(User Info)

ale jednou mne přepadl chlapík s nožem a prej peníze nebo tě zabiju. Byla jsem v totálním šoku a jen jsem mu řekla - tak mě zabij. Čuměl jak puk a asi po minutě zcela zmateného přešlapování zamumlal něco o krávě a odešel.
Až když byl pryč, tak mi to všechno došlo a seděla jsem na chodníku a klepala se jak ratlík.


[ Parent ]
 
 
Tyyyy joooo andy (none / 0) (#15)
Michaela 08.07.2005 10:26:02 MET
(User Info)

ty si fakt dobra! Takhle pevny nervy bych chtela mit taky. Je to trochu vabank, ale stesti preje nejen pripravenejm, ale i odvaznejm.

[ Parent ]
 
 
naopak, (none / 0) (#16)
andyo 08.07.2005 10:27:13 MET
(User Info)

to nebyly pevný nervy, ale absolutní kolaps. Už se mi to stalo kdysi, nějaký vojcl v Chebu se po mně sápal, tenkrát mne zachránilo jen to, že to byl ještě větší srab než já.
Mám reflexy pštrosa.

[ Parent ]
 
 
Na tom neco je (none / 0) (#18)
Michaela 08.07.2005 10:34:02 MET
(User Info)

je fakt ze ja taky vyvadim nejvic a nejvic ztracim nervy kdyz jde o prd. Kdyz jde do opravdu do tuhyho prekvapim sama sebe ze dokazu byt kamenne inertni a rozhodne jednajici.

[ Parent ]
 
 
A při pokusu (none / 0) (#17)
gogo (gogo zavinac sprcha.com) 08.07.2005 10:27:45 MET
(User Info)

o znásilnění je prý nejlepší křičet HURÁÁAAA a překotně spolupracovat. Prý je to rozhodí natolik, že se na nic nezmůžou.

Musela jste vypadat přesvědčivě.

Pánu Bohu vysielať je neefektivne. On je dobre informovaný aj bez toho.
[ Parent ]
 
 
v mé (none / 0) (#19)
andyo 08.07.2005 10:39:40 MET
(User Info)

věkové kategorii už se najdou i takové, které opravdu překotně spolupracují a křičí HURÁÁÁ :)

[ Parent ]
 
 
No jo, tohle policejni (none / 0) (#20)
Michaela 08.07.2005 10:40:29 MET
(User Info)

psychologove tvrdej. Nedavno jsem vsak cetla vycet hruzocinu nejakyho agresivniho znasilnovace a jednim z pripadu byla i spolupracujici obet, ktere to nakonec stejne bylo houby platny, ... ale neskoncilo to bohuzel jen u nedobrovolneho sexu a asi byla rada ze vubec prezila. Myslim, ze nakonec dopadla hur nez ty co spolupracovat nechtely a podarilo se jim utect nebo privolat pomoc ci co ... uz si to nepamatuju.

[ Parent ]
 
 
Nekdy to vyjde (none / 0) (#21)
Elvis Has Entered the Building 08.07.2005 10:40:30 MET
(User Info) http://www.elvis.com/

Me to vyslo dvakrat, ale v jednom pripade z 10 pak najdou podrezanou holku. Kdybys byla jako Magnus, mohla sis skocit do auta pro bejzbolku a poradne loupeznikovi vyprasit kozich.

[ Parent ]
 
 
Prosim???? (5.00 / 1) (#22)
Michaela 08.07.2005 10:42:23 MET
(User Info)

ty podrezavas holky???? A to rikas jen tak?

Ty si jak Hybaskova co vcera do Psa napsala ze se zabyva financovanim terorismu :))).

[ Parent ]
 
 
Kdepak Michaelo (none / 0) (#23)
Elvis Has Entered the Building 08.07.2005 10:59:47 MET
(User Info) http://www.elvis.com/

Dyk rikam, ze mi to vyslo. Prave proto vam radim spolupracovat. Vsichni jsou spokojeni a nikomu se nic nestane, tak to ma byt.

[ Parent ]
 
 
skoro to vypadá, (none / 0) (#24)
andyo 08.07.2005 11:04:27 MET
(User Info)

jako by sis připravoval terén:))))))

[ Parent ]
 
 
Zavři oči, brouku.... -nt (none / 0) (#25)
gogo (gogo zavinac sprcha.com) 08.07.2005 11:11:04 MET
(User Info)



Pánu Bohu vysielať je neefektivne. On je dobre informovaný aj bez toho.
[ Parent ]
 
 
OK, zapisu si to za usi: (none / 0) (#26)
Michaela 08.07.2005 11:46:24 MET
(User Info)

"s Elvisem vzdycky a zasadne spolupracovat a nic se mi nestane".

Hele tyka se tohle i toho necklanu? Nebo jste ho uz pod tlakem udalosti zrusili?

[ Parent ]
 
 
To je jen pro pripad oloupeni a znasilneni (none / 0) (#27)
Elvis Has Entered the Building 08.07.2005 12:29:59 MET
(User Info) http://www.elvis.com/

Tam je spoluprace dulezita, pokud nechces prijit k urazu. V necklanu si muzes delat co chces. Samozrejme, ze jeste existuje, ale pote, co admin provedl noc dlouhych nozu tak se vetsina necklanu sdruzuje na Vrbe a pripravuje levicove spiknuti. Prave jsem tam mrknul a sestava je kompletni, dokonce se tam objevil I neckdaddy.

[ Parent ]
 
 
zrádce Necklanu (none / 0) (#28)
andyo 08.07.2005 12:44:10 MET
(User Info)

tedy já, se sdružuji tady, jestli máš zájem, Michaelo, tak se můžeš přidat a změníme záškodnicky chlapácký alternativně relativistický Necklan na slepičí organizaci "Sion je náš( a co je okolo bude taky).

[ Parent ]
 
 
Jasne andy (none / 0) (#30)
Michaela 08.07.2005 12:50:16 MET
(User Info)

ukdakane slepice s priznaky PMS jsme beztak, jen se bojim ze kdyz se takhle jasne v ramci Sprchy vymezime, stanou se z nas snadne terce.

[ Parent ]
 
 
Elvisi, (none / 0) (#29)
andyo 08.07.2005 12:45:55 MET
(User Info)

když už narážíš na Topolanka a jeho noc dlouhých nožů, mohl bys vzpomenout i Zemana a naznačit, že si admin z kůže disidentů Sprchy  bude dělat obaly na stranické sprší legitimace.

[ Parent ]
 
 
Je to on? (none / 0) (#31)
gogo (gogo zavinac sprcha.com) 08.07.2005 12:52:27 MET
(User Info)

Se mi tak zdá, že do té Vrby vykotlané hned hodil bobek.

v neckar said...
Kocoukovsti bulici se prekabatili na vrbovaci buliky. Komansky mysleni domocehunu a emigrosu nikdo nesmaze nai za 100 let.

v neckar said...
Tak se ukazte nulovacsky a mazaci bulici. Vrba je trapna sama uz z podstaty kdo ji vrhnul.

To je tak neckarovské, až se mi nechce věřit, že je to on...


Pánu Bohu vysielať je neefektivne. On je dobre informovaný aj bez toho.
[ Parent ]
 
 
a není to jedno? (4.00 / 1) (#32)
andyo 08.07.2005 13:02:13 MET
(User Info)

mně tedy ano. Nemám v úmyslu šmírovat tu i onde a probírat jiné než závažné celospolečenské problémy jako je politika, ekonomika, historie, literatura a kulinářská věda.


[ Parent ]
 
 
Ale je, (none / 0) (#34)
gogo (gogo zavinac sprcha.com) 08.07.2005 13:12:50 MET
(User Info)

to víte že jo, jen jsem byl zvědavý.

Pánu Bohu vysielať je neefektivne. On je dobre informovaný aj bez toho.
[ Parent ]
 
 
Opatrný nesouhlas (none / 0) (#33)
gogo (gogo zavinac sprcha.com) 08.07.2005 13:07:31 MET
(User Info)

jako jednotlivec civilista většinou nemá moc šanci, už proto, že má větší zábrany než lotr, ale dacan by měl mít strach, že když něco provede, okolostojící lidé ho stáhnou z kůže zaživa (obrazně). Mladí fagani se kolikrát v šalinách chovali jako zvěř, dokud se někdo rázně neozval. Když viděli přesilu, sklapli.

Asi bych holýma rukama nešel proti kudle, ale na druhé straně kdyby vždycky lidi spolupracovali, když se vyskytně zloděj nebo drobnější lotr, co není přímo Jack Rozparovač, bylo by loupení podstatně rizikovější a řidčejší. Tihle zloději myslím nebývají moc stateční a tváří v tvář vzteklému davu by se jim mohlo ledacos přihodit.

Nehledě na to, že třeba v tom Brně se jednu dobu policajti oblasti před nádražím vyhýbali a znám pár lidí, co policajta někde v uličce vyštrachali a chtěli ho přivést na místo činu, tak prostě a jednoduše odešel pryč.

To pak dispečer v budce nad nádražím akorát hlásíval, kde je jaká cikánská banda kapsářů a kdo si má dát bacha.


Pánu Bohu vysielať je neefektivne. On je dobre informovaný aj bez toho.
[ Parent ]
 
 
V breznu jsem v Praze (5.00 / 1) (#35)
Prokop (pkrasny@aol.com) 08.07.2005 16:53:17 MET
(User Info)

okrikoval v autobuse americany, protože dělali moc velkej kravál.  Zajímavý bylo to, že to byla třída středoškoláků a zatímco děti byli celkem ticho tak tři učitelky a jeden učitel - vtipný krasoduch - se oddávali hlasitému humoru.   Fakt to nešlo vydržet a tak jsem je ve vší slušnosti ukáznil.

A zkušenosti z Texasu, kdy je povoleno nosit zbraň bez povolení pokud jí nosíte viditelně je taková, že zločinů ubylo. Oproti Washington DC, kde zbraň vlastnit nesmíte a tak jí mají jen kriminálníci - nedávno se tam  puberťáci postříleli v neděli dopoledne v zoologické zahradě.

Nepovažuji se za trigger happy pošuka, ale rozhodně neobviňuji kus oceli z lidských skutků a úmyslů.

[ Parent ]
 
 
no ano, mohou byt situace (none / 0) (#36)
magnus maximus 08.07.2005 16:54:50 MET
(User Info)

kdy nejde nic delat, pac de fakt vo zivot "tomu civilistovi" haha....ztracena tvar se da prinejhorsim vratit POZDEJI..tak, ze se clovek pomsti....na pravo,soudy, zakony, policii a "necivilisty" je potreba se vysr.t, zato pomalu pripravovat odvetu, kdy to utocnik, nasilnik, zlodej,nebo pomlouvac, intrikan apod. neprijemny typky co prekazej ....SCHYTAJ DESETKRAT TOLIK

Kazdou ranu vracet desetkrat...neni to krasa??  Ja myslim ze je!
A navic zastudena pomsta chutna nejlepe haha..jak se pravi v Kill Bill...

Mimochodem v tom filmu je krasne ukazano jakym zdrojem energie muze byt pomsta, ze se s intenci "pomstit se" prekonava kazdy mravni ci nabozensky imperativ, ze neni nic co by ji mohlo presahovat.

"A postavi-li se ti do Cesty Buh, tak Buh bude rozsekan!"...neni to Zapadni, je to spis buddhisticke a velmi prakticke!

[ Parent ]
 
 
Kde to bylo? (none / 0) (#37)
Prokop (pkrasny@aol.com) 08.07.2005 16:58:38 MET
(User Info)

Někde jsem četl, že člověk se má bránit nejen proto aby vyhrál, ale hlavně proto aby se nedal.

Bylo to v souvislosti s Mnichovskou dohodou, ale na lidi to platí taky.

[ Parent ]
 
 
to je hezky receno (none / 0) (#38)
magnus maximus 08.07.2005 17:07:56 MET
(User Info)

..."aby se nedal"...je v tom ten vyznam, ze kdyz se "da"...nebo "vzda"...tak uz to "neni on".....zlomena pater u naroda...a nebo tezka ujma na identite u jednotlivce....to lze trochu napravit tou odvetou, if obrana nebyla puvodne mozna

[ Parent ]
 
 
Taky jste mohl bejt v tuhle chvíli mrtvej (5.00 / 1) (#9)
max 08.07.2005 01:02:05 MET
(User Info) http://www.radaryrakety.cz/

a psát nám sem z nebe. Kudlu do břicha a konec.

Krátce po revoluci jsem přišel (to jsme s bráchou ještě bydleli u rodičů) jednou domu krátce před půlnocí a zasedl k ATARI ST. Slyším jak na parkoviště poblíž zastavilo auto, ale neslyšel jsem otvírání a zabuchování dveří - bylo léto a okno otevřené.

Tenkrát nám nedlouho před tím vykradli auto. Vykradli tam několik aut během měsíce. Nedalo mi to a za chvíli jsem vykouknul a vidím jak z jednoho auta vylejzaj lidé. Někteří si lehli na zem a plazili se mezi ostatní auta, dva šli na dvě strany - dělat hlídky.

Zbudil jsem bráchu a nenápadně jsme vyběhli z domu. Jedno písknutí od hlídek a už zdrhali. Nikoho jsme nechytili, běhal jsem tenkrát dobře, ale utekli do noci. Na parkovišti však zůstalo jejich auto a částečně vykradené auto souseda.

V tom k nám dobíhají dva chábři. Jeden s válečkem na nudle a druhej s paličkou na maso a že nás seřežu, protože konečně chytili ty zloděje, co jim vykradli auta. Když doběhli blíž a viděli nás, tak dostali strach. Brácha v té době mistr republiky v kulturistice a já, ještě o hlavu větší drobeček. Ani ty kuchyňské nástroje jim nepřipadly dostatečné na naše zbití.

Tak jen křičeli, že nás maj a ať jako nic neděláme nebo uvidíme, ale ruce s napřaženými nástroji jim znatelně v jejich taťkovských rukách ochably. Zakrátko se to vysvětlilo. Bráchovo pyžamo a moje vysvětlující slova je uklidnila. A vlastně jsme se znali jako sousedi od vidění, což ve tmě nebylo hned zřejmé.

Mobily tenkrát nebyly a tak jeden z nich šel zavolat policii do blízkého podniku, kde byl vrátnej. Zatím nám ten druhej řekl, že hlídkují už několik dní a že dnes je viděli a tak vyběhli a my s panem bratrem jsme je předběhly, čehož si nevšimli.

Na příjezd policie jsme čekali asi hodinu. Asi v její polovině přišel mládenec našeho věku a šel k opuštěnému autu zlodějů a že s ním odjede.

No to ne. Řekli jsme mu, že musí počkat na příjezd policie. Nedbal našich slov a jal se nasednou a odjet, vůbec neměl zájem počkat na příjezd policie.

Ten s paličkou a s válečkem by ho snad nechali, ale bratr mu dal pořádnou pěstí a tím již nebylo třeba onomu nic vysvětlovat, aby pochopil, že neodjede. Začal fňukat, že má přísného otce, že je to otce auto a že ten jeho otec ho přinejmenším přizabije, když ho policie chytne.

To však byl náš zájem a proti tomu nemohl nic dělat, což pochopil dobře. A že zajde pro ostatní, ať ho necháme odejít, že je přivede,  že máme auto jako záruku. Nechali jsme ho odejít a už se nevrátil. Policie přijela. Výpovědi do protokolu dvě hodiny. Zapsali číslo auta zlodějů, číslo vykradeného auta, zavolali vysílačkou a řekli nám koho vykradli, jsme ho vzbudili ať to ví. Skoro už svítalo a policie odjela.

Šli jsme si lehnout, zatim si zloději přišli pro auto a odjeli taky. Tim to skončilo. Žádná obsílka, žádné přizvání k soudu. Taky žádné vykradené auto na parkovišti několik let.

Asi si to ty zloději řekli a buď se báli policie, nebo nás.

PS: Každopádně díky, že jste to přežil a že žijete.


 
 
Možná jsem to mohl schytat (none / 0) (#11)
Jarda z Pisku 08.07.2005 01:31:14 MET
(User Info)

Spíš si ale myslím, že situace tak hrozivá nebyla. Každopádně díky za podporu a za příběh ze života, Vám a dodatečně i ostatním.


I chose to believe what I was programmed to believe. -- Futurama
[ Parent ]
 
 
Já mám takovou poznámku. (5.00 / 3) (#10)
Tomas (kasprciuzenáčGmailtečkacom) 08.07.2005 01:12:14 MET
(User Info)

V Kostelci na Hané je takový speciální železniční přejezd. Po vjezdu do Kostelce musíte po silnici prudce uhnout doprava, abyste přejeli železnici, která se kolem Vás vine skoro celou cestu z Prostějova. Na tom přejezdu je signalizace (semafor).

Jednou, když sem přejížděl ten přejezd (blikající bílé světlo), tak jsem vzorně nahlídl doprava a uviděl rozjetý rychlík, který se řítil naším směrem.

Pro odtajnění zápletky nutno podotknout, že těsně před oním přejezdem se v Kostelci koleje rozdvojují na směr na Konici a směr na Kapli. Vlak tedy uhnul doprava, jak v němé grotesce.

O čem chci mluvit je fakt, že já byl skvělej a duchapřítomnej svou rutinní kontrolou bezpečného přejezdu, stejnětak sem byl bezvadnej v reakci, jak sem dupnul na brzdu, protože jel vlak. Paráda.

Akorát sem na tu brzdu dupnul v okamžiku, kdy už čumák mýho vozu zasahoval do kolejiště. Nezařadil sem zpátečku. Nedupnul sem na plyn, abych unikl. Debilně jsem konstatoval, že ten vlak jel jinam.

Kdyby ten vlak nejel jinam, tak se s Vámi dělím o svou poslední myšlenku. Ta zní nikdy nekončí proces, při kterém sami somě odhalujeme, co si myslíme, že víme, a přitom nevíme, protože existujeme.
-

Berte mě jako takovýho kašpárka
 
 
Příběh z šaliny (none / 0) (#12)
gogo (gogo zavinac sprcha.com) 08.07.2005 09:27:05 MET
(User Info)

jedou jsem se vracel ze školy a pokukoval po holkách, když jsem si všiml nepříjemného týpka, co se tak podivně mačkal na jednu slečnu. Ukázalo se, že to nebyl erotoman, ale obyčejný zloděj, protože se jí snažil sahat do kabelky. Shodou okolností šalinář zrovna zastavil, bylo to v Řečkovicích na Banskobystrické v kopci. Vedle něj stál kluk, co se dovtípil asi stejně rychle jako já - chytil dacana za límec a postrčil ho ke mně. Já jsem stál blízko dveří, tak jsem ho ždouchl dál a kdosi, kdo byl na schůdku ho popohnal tak, že desperát vyflajzl jak blesk.
Seběhlo se to velmi rychle a bylo zajímavé že před, během ani po akci nikdo nic neřekl ani nijak nekomentoval. Včetně toho zloděje.

Pak jsem jej viděl v šalině ještě víckrát. Jednou, když nastoupil, řekl jsem nahlas, aby to každý slyšel, "Paní, bacha  na tu tašku, stojí u vás zloděj". Hošan byl chcípák jako já, jen na mě významě poulil oči a bouchal pěstí do dlaně, pokud se nemusel držet tyče. Je fakt, že tentokrát jsem si nebyl jistý, jstli by mi někdo pomohl, kdyby onen dacan usoudil, že mi dá snadno na budku.

Pánu Bohu vysielať je neefektivne. On je dobre informovaný aj bez toho.
 
 
Zkusil jsi to (none / 0) (#39)
japout (pajout na gmail com) 08.07.2005 17:28:42 MET
(User Info)

správně. Kdyby to tak na těch schodech zkusili všichni, bylo by zlodějům do ouha... Oni počítají s tím, že se nesetkají s odporem a podle mě se nechtějí prát ani s drobným chlapem.

 
 
Neuspěl jsem, ale zkusil jsem to | 39 comments (39 topical, 0 editorial, 0 pending)

 
Komentáře: Zobrazení: Řazení:

Powered by Scoop
Všechny ochranné známky a autorská práva na této stránce náleží jejich příslušným vlastníkům. Autorská práva ke článkům a komentářům vlastní jejich příslušní autoři.
Provozovatel systému nezodpovídá za obsah kteréhokoliv autorského díla zde uvedeného. Podrobnosti viz.
plné znění podmínek.

registrace nového uživatele | jak na to | časté dotazy | vyhledávání || odpadkový koš | kompletní deníky