Sprcha - denní dávka zdravé kritiky pro osvěžení mysli
Denní dávka zdravé kritiky pro osvěžení mysli
 Titulní strana   Všechny články   Všeobecná diskuse   Deníky 
 Co je nového   Co se píše jinde   Politika   Kultura   Média   Technologie   Internet 
ČTK: Factum kvůli CzechTeku nezveřejní preference
cnemo
11.08.2005 23:59:20 MET
(Co se píše jinde/Média)
Tak se ani nedozvíme, co si myslíme.   Bojí se snad Factum podobných výsledků? Skutečně zajímavý průběh okurkové sezóny!

 
 

Ta útlocitnost v tomto případě je dojemná. Ale názory na zvyšování bezpečnosti (rozuměj zvýšení šmírování), intenzifikaci boje proti terorismu (rozuměj strkání peněz do cizích válek) a pod. jsou zjišťovány zásadně v krátkém časovém odstupu po tragických událostech, což nikomu nevadí. Z rozhodnutí je jasné, že vládnoucí struktury nepovažují takovéto průzkumy za monitoring veřejného mínění, nýbrž za nástroj jeho tvorby a proto česká veřejnost nemůže poznat okamžité rozložení politických preferencí. Vědecké důvody tohoto rozhodnutí nám navíc nádherně vysvětlila ČT ústy pozvaných "odborníků", takže bychom asi měli držet hubu, nerušit pány v jejich vladařských snech a dál pěkně platit tu tisícovku ročně za šrouby do našich vlastních hlav.
 
>>> diskuse >>>  

Základní nabídka
- registrace nového uživatele
- jak na to (aktualizace 19.1.03)
- časté dotazy
- vyhledávání

Login
Jméno:
Heslo:
 
Registrace nového uživatele

Komentáře chronologicky (15)
- Rozdíl by gogo
- On tu byl nekdo potrestan gogo? by Michaela
- Vcelku souhlas by gogo
- Lze beztrestně by gogo
- Vy jste se v tom by Boutros el Uam
- pane cnemo by magnus maximus
- jen poznamka... by magnus maximus
- Mne to prislo by Michaela
- Aha, místní svatý bojovník dorazil:) by cnemo
- Výborně Magnusi, by cnemo
- Ty předvolební průzkumy u nás by max
- Třeba z lógru vod kafe. by max
- Pruzkumy verejneho mineni by magnus maximus
- jezisikriste by Boutros el Uam
- Aha, takže mluvím by cnemo

Related Links
- myslíme
- výsledků
- More on Média
- Also by cnemo

Komentáře: Zobrazení: Řazení:
 
 
ČTK: Factum kvůli CzechTeku nezveřejní preference | 18 comments (18 topical, 0 editorial, 0 pending)
 
 
Společnost Factum Invenio, s.r.o. (5.00 / 1) (#1)
max 14.08.2005 23:17:30 MET
(User Info)

je soukromý subjekt, který má v předmětu podnikání kromě sociologického výzkumu i reklamní činnost a marketing.

Zkuste se nad tím zamyslet.


Trollové: Vaše bláboly k mým myšlenkám prosím smeřujte přímo do /dev/null
ψ

 
 
Zamyslel jsem se hluboce (none / 0) (#2)
cnemo 15.08.2005 13:28:13 MET
(User Info) http://nautilus.bloguje.cz

a kromě konspiračních teorií a korupce mě nic nenapadá. Co jste vymyslel Vy?


Kdybych byl čirou náhodou v průběhu demokratické diskuse vaporizován, jsem zde: nautilus.bloguje.cz
[ Parent ]
 
 
Vzdyt "vyzkumy" volebnich preferenci (none / 0) (#3)
Michaela 15.08.2005 14:34:26 MET
(User Info)

a jejich zverejnovani jsou normalni soucasti hry o zakakaznika, tj. volice. Je to bordel, ale co jineho byste cekal?

[ Parent ]
 
 
Aha, takže mluvím (none / 0) (#4)
cnemo 15.08.2005 17:37:17 MET
(User Info) http://nautilus.bloguje.cz

o věci všeobecně známé, že průzkumy veřejného mínění jsou manipulativní a jsou v rukou vládnoucí garnitury. Je tedy teké asi všeobecně známé, že "odborní" hosté ČT (hájící postup agentury Factum) jsou vlastně podvodníci a lháři, nebo vlepším případě nebetyční ignoranti. Vidíte, já to tak rychle nepochopil;) Mám pouze tušení, vy  však  víte, jak v "demokraciích" chodí a připadá vám to normální. V tom se neshodneme.

Co bych jiného čekal? Sám nevím, nejspíš dokonce pravdu. A když to nejde, měl by člověk alespoň mít představu, jak by to mělo být správně.


Kdybych byl čirou náhodou v průběhu demokratické diskuse vaporizován, jsem zde: nautilus.bloguje.cz
[ Parent ]
 
 
jezisikriste (none / 0) (#5)
Boutros el Uam (squawbumzavinachorkapostateckacom) 15.08.2005 21:16:38 MET
(User Info) http://www.squaw.com

A: vcera vecer zapadlo slunce a byla pres noc uplna cerna tma. Sem si myslel, ze je konec sveta...

B: Vzdyt to je normalni proces, kazdy vecer slunko zapadne a rano zase vyleze.

A: Tak jsem mel preci jen pravdu ja, zapadlo a byla tma nejcernejsi, Konec sveta se blizi, nikdo mi neveri a delaji se ze mNe srandu, ze jsem paranoidni, ale ja do tech slunecnich konspiraci vidim ... K O N E C   S V E T A   J E   T U
! ! !


  • Boycott ConAgra
    [ Parent ]
  •  
     
    Aha, místní svatý bojovník dorazil:) (4.00 / 1) (#10)
    cnemo 15.08.2005 23:15:48 MET
    (User Info) http://nautilus.bloguje.cz

    a je posekáno. Ještě něco moudrého pronesete k nám, chudým duchem? ;) Doporučoval bych pro začátek něco jednoduchého, třeba zformulovat jednoduchou, třeba i hloupou, ale vlastní myšlenku, která by nebyla pouhým  útokem na názor někoho jiného, či jeho osobu a přenést ji do formy spršího článku, abychom mohli zhodnotit vaše vyjímečné duševní schopnosti. Za více než dva roky jste se zmohl jen na pár emotivních hádek, vedených v nepříjemně osobní rovině a trochu křečovitého humoru (viz předešlý příspěvek). Obávám se, že velmi nutně potřebujete nepřítele, nemůžete bez něho být, když otrávíte jednoho, tak hrrr na dalšího.  Ale u mě jste na špatné adrese, já s váma tu hru hrát nebudu! Vaše komplexy jsou jen a jen vaše, stejně tak, jako moje údajná paranoia je problémem mým;)

    Takže prosím, zkoušejte prosím svůj vyhlášený ostrovtip zase na někom jiném, mě to zrovna dvakrát nebere.


    Kdybych byl čirou náhodou v průběhu demokratické diskuse vaporizován, jsem zde: nautilus.bloguje.cz
    [ Parent ]
     
     
    Mne to prislo (none / 0) (#11)
    Michaela 15.08.2005 23:37:50 MET
    (User Info)

    od svatyho bojovnika dost presne a vtipne vystizeny. Ne uz toliko vase psychologicke exkursy, jojo zivot v demokracii vyzaduje byt stale ve strehu, a to vy preci umite ....

    Jaky je vlastne idelani zrizeni podle cnema?

    Mimochodem, aby nedoslo k mylce, tu akci agentura Factum, nezverejneni vysledku, povazuju za nehoraznou blbost, ktera ukazuje stav pod poklickou vic nez by bylo zdravo ...

    [ Parent ]
     
     
    pane cnemo (5.00 / 1) (#13)
    magnus maximus 16.08.2005 00:07:03 MET
    (User Info)

    kdyz vas ostrovtip nebere, tak proc nan reagujete ?..Nejste prilis sebestredny? odtud je jen krucek k paranoii..odpustte mi ten vyraz, haha...

    Jinak...Boutros moji filipiku na svou obranu nepotrebuje, ale stejne...to, ze reknete cosi o krecovitem humoru, osobni rovine, potrebe nepritele, nevlastnich myslenkach, otravovani atd, ve spojitosti  s nim, je projevem, obavam se, Vodnikovsko Juchelinske duchovni zpozdilosti.

    Pres ad hominem a cerpani energie z konfliktu , unictozovani protivnika jsem tady prece ja!
    Boutros je proti me rozvazny konsensualni typ s sirokym srdcem.
    Kdyz jste z neho nervni, co teprve, az na sebe narazime MY?
    Chce to klid.

    [ Parent ]
     
     
    Vy jste se v tom (4.00 / 1) (#14)
    Boutros el Uam (squawbumzavinachorkapostateckacom) 16.08.2005 00:31:54 MET
    (User Info) http://www.squaw.com

    boy who cried wolf poznal? A hned tak rychle.

    No to je tedy muj krecovity pokus o humor uspesnejsi nez jsem doufal.

    Pravda je, ze diky autovymazani vsech svych clanku ze Sprchy nemam zadny dukaz, ale troufal bych si odhadnout, ze jsem za ty dva roky napsal neco o malounko vic nez par emotivnich hadek (ostatne dle meho soudu neni ani jeden z vasich vyplodu nicim jinym nez emotivnim placem nad tim, jak je skutecny svet odlisny od vasich dosud neidentifikovanych predstav o Utopii).

    Me zase prijde, ze zbytecne podlehate predstavam propagovanym nejmenovanymi propagandisty. Ti si vas vybrali za dalsi obet klanu, tak se musite stavit do pozice obeti (jez je vam IMHO velice blizka) at je skutecnost jaka chce. Dle vaseho prikladu bych se mozna mohl zacit dotazovat po tom, kdo vam z ustredi posila prikazy na dotcene komentare ;-))

    Na ty ublizene fabulace nema cenu odpovidat racionalnimi argumenty. Zkuste treba Vy napsat neco jineho nez stiznost na spiknuti mocnych a vyzkousejte me argumentacni schopnosti...


  • Boycott ConAgra
    [ Parent ]
  •  
     
    Lze beztrestně (none / 0) (#15)
    gogo (gogo zavinac sprcha.com) 16.08.2005 08:46:16 MET
    (User Info)

    kritizovat sice běžné, ale subjektivně nepříjemné jevy bez toho, aby musel člověk čelit podobně laděným komentářům?
    I krádeže jsou běžné, stejně jako různý šlendrián, přesto si myslím, že netriviální kritika takových jevů není na závadu.  

    Pánu Bohu vysielať je neefektivne. On je dobre informovaný aj bez toho.
    [ Parent ]
     
     
    On tu byl nekdo potrestan gogo? (5.00 / 1) (#17)
    Michaela 16.08.2005 10:42:54 MET
    (User Info)

    Ja myslim ze kritizovat se ma vsechno, kdybych mela cas (a ten nemam protoze mam na opusteni sveho bydliste cas do 17.8. stejne jako osadnici v Gaze :))) ) napsala bych o tom taky, takze jsem rada, ze mne cnemo predbehl.

    Mne jen zarazi, ze z kritiky konkretniho pripadu se skonci na nevyslovene, ale patrne kritice celeho demokratickeho zrizeni, podobne jako v pripadech kdy se tu kritizuje NASA pristup k mediim (nejsem si jista zda tak uplne opravnene)se skonci nevyslovenou, ale patrnou kritikou celych Spojenych statu.

    Je zajimave ze vam gogo, advokate chudych a sirotku,;))) nevadi, ze na muj komentar, ktery je vuci druhemu komentujicimu (cnemo)neutralni, a spise ve stylu, "svorne nadavame na pomery" .... se mi dostane ironicke reakce, ktera mne podsouva pristup ke svetu, ktery nesdilim:  ...víte, jak v "demokraciích" chodí a připadá vám to normální.

    Takze ve stejne logice vaseho komentare se ptam ja vas, je mozne napsat komentar, v kterem normalne pratelsky koriguju nazor druheho aniz by se mi dostalo ironizujici a podsouvajici reakce?

    [ Parent ]
     
     
    Rozdíl (none / 0) (#18)
    gogo (gogo zavinac sprcha.com) 16.08.2005 11:03:58 MET
    (User Info)

    vidím v intenzitě. Přece nebudu reagovat na každý pšouk, abych byl nakonec doopravdy samozvaným obtížným advokátem chudých.  

    Potrestán nikdo nebyl, možná jsem měl použít jiné, výstižnější slovo, bohužel mě nějaké příhodné příslovce nenapadlo. Nemusím snad dodávat, že jsem tím nemyslel trest v právním smyslu.  

    Pak se mi taky zdá, že je možné a tolerované na základě např. zkušenosti s obsluhou v české resturaci doširoka rozebírat postkomunismus a další ismy a nešvary ČR, zatímco pro USA je to jaksi méně přijatelné. Zajímalo by mě proč.  

    Pánu Bohu vysielať je neefektivne. On je dobre informovaný aj bez toho.
    [ Parent ]
     
     
    Pruzkumy verejneho mineni (4.66 / 3) (#6)
    magnus maximus 15.08.2005 22:05:04 MET
    (User Info)

    jsou jen soucasti medialni virtualni reality, ktera clouma politikou a castecne ji ridi. Ale toto "jen"  neni vlastne uplne na miste.

    Je to forma natlaku na politiky a jejich cinnost na jedne strane a  volice na druhe strane.

    Pruzkumy verejneho mineni jsou jakesi rozdelovniky moci.

    Agentury ktere je vytvareji , casto si vymysleji, umeji oduvodnit nezverejeni, lidi respondenty ani nepotrebuji, a kdyz, tak je predpripravi otazkami polozenymi manipulativnim zpusobem..atd

    Kdo moc rozdeluje, sam ji ma.

    Kdo ji chce, korumpuje toho, kdo ji ma.

    Proto voleny establishment bude VZDY usilovat o vliv na tyto agentury. Propojenost je tak logicka, ze se tomu NIKDO normalni nemuze divit.

    Agentury davno poznaly svoji "statotvornost" a hodnotu ,haha...a vedi, ze jim politikove budou radeji nadbihat. Nabalily na sebe i reklamni vydavatelskou "odbornou" a ruzne lobbystickou cinnost. To je kanal kam se ocekava priliv penez a zakazek od zajmovych politickych a ruzne stranickych struktur.

     Prosty lid ma na chvilku "jako sanci" vyjadrit se k necemu dulezitemu, coz mu dela dobre a mysli si ze "vyzkumnici" s jeho nazorem spravne a objektivne nalozi...hahaha...neni lepsiho dukazu, ze prima demokracie je nesmysl.

    Vetsina nema skoro nikdy pravdu! Pravda se neda odhlasovat! Pruzkumy nazoruu prosteho lidu jsou na nic..zpusob jakym s temito nazory agentury dale pracuji, je toho dukazem.bohuzel se tim leckdo a leccos riidi.Je to smesne. U nas obliba Paroubka s fysiognomii zlocince, v EU oznaceni USA a Iz za nejvesti hrozby pro Svetovy Mir ..hahahahahahaah...v USA predvolebni pruzkumy atd.
    Jedna srac.a vedle druhe .

    [ Parent ]
     
     
    Ty předvolební průzkumy u nás (5.00 / 1) (#8)
    max 15.08.2005 22:24:22 MET
    (User Info)

    bývají docela přesné.

    PS: Teď nemám na mysli konkrétně agenturu Factum.

    Trollové: Vaše bláboly k mým myšlenkám prosím smeřujte přímo do /dev/null
    ψ

    [ Parent ]
     
     
    Výborně Magnusi, (4.50 / 2) (#9)
    cnemo 15.08.2005 23:00:35 MET
    (User Info) http://nautilus.bloguje.cz

    mluvíte mi z duše:

    Vetsina nema skoro nikdy pravdu! Pravda se neda odhlasovat!

    Názor většiny má ale jinou významnou vlastnost, až na velmi krátké emocionální výkyvy je relativně stabilní. Většinový názor je něco, co drží pohromadě civilizace, i když právě ta stabilita někdy vede doslepé uličky. Je paradoxem, že i na naprosto zcestných myšlenkách lze vybudovat velmi dlouho a dobře fungující říše. Pravda bohužel není v lidské společnosti měřítkem úspěchu.


    Kdybych byl čirou náhodou v průběhu demokratické diskuse vaporizován, jsem zde: nautilus.bloguje.cz
    [ Parent ]
     
     
    jen poznamka... (none / 0) (#12)
    magnus maximus 15.08.2005 23:53:28 MET
    (User Info)

    pisete :Je paradoxem, že i na naprosto zcestných myšlenkách lze vybudovat velmi dlouho a dobře fungující říše....

    hm, myslim,
    1. / musime zustat "na Zapade" co do pojmu a vyznamu pro nase uvahy o tomto tematu
    2. /ze na zcestnych myslenkach skutecne dlouhozijici rise vybudovat nelze a nevim o risi, ktera by dlouho fungovala, cerpajic ze zcestnych myslenek.
    Jde  take o to, jak rise vznikaji..jestli fundamentalni myslenky vytvarii doba, jejiz hodnoty "stiihaji" lide urcovat a vytvaret, tj. jestli je doba ve VLEKU LIDII a nebo jestli naopak lidi "nestihaji", doba je vymknuta, nastava revolucni situace, s niz si nikdo nevi rady, doba je "tehotna" ruznymi prekvapivymi myslenkami a resenimi a doba jakoby zrychlila ,objevuji se jevy bez reflexe,a  VLEKLA LIDI ZA SEBOU.Riziko zcestnosti "uchopeni doby" je tu velke.

    Je li doba tehotna nejakymi myslenkami..je jedno, ze je zformuluje zprvu jen nekdo{jak by bylo mozne namitnout}...to, ze vyhradne dobova situace je zdrojem urc. myslenek, znamena, ze VSICHNI !! JSOU UZ VE VLEKU...je fuk, kdo a kolik lidi to rekne prvni

    Rev. myslenky + rev. situace...historicti materialisti a marxisti jsou z toho nadseni. Nazorova "Vetsina" lidu se na rev. situaci snadno chyta, vytvari se velka historicka dynamika namirena buhvikam. To, co z ni vzejde, nema dlouheho trvani. {Ruska bols. nebo nemecka nackovska revoluce}

    NAPROTI TOMU skutecne dlouhopretrvavajici utvary vznikly na myslenkach,casto velmi starych a osvedcenych, ktere zprvu, i v "modernich navratech" k nim, byly vyrazne mensinove a vetsinou uvadeny do zivota a prijimany jen velmi vahave a pomalu, nikoli vyrazne ve vleku doby.
    Napr. parlamentni system v Anglii, sjednocovani USA, vznik Iz.stareho i noveho,vznik EU..atd

    Mluvime celou dobu samosebou o zapadnim okruhu a ne o napr. chalifatu, osmanske risi, Cine, ci Japonsku, kde pojmy vetsina/mensina v politice nemaji zadny vyznam.

    [ Parent ]
     
     
    Vcelku souhlas (none / 0) (#16)
    gogo (gogo zavinac sprcha.com) 16.08.2005 08:50:08 MET
    (User Info)

    s popisem s jednou výhradou:
    "Propojenost je tak logicka, ze se tomu NIKDO normalni nemuze divit."
    Ano, ale je otázka, zda to tak má být. Domnívám se, že ne. Podobně je s mocí a rozhodováním propojena korupce - nikdo normální se tomu nediví, ale zároveň se tentýž zpravidla domnívá, že jde o negativní jev, který je třeba nekompromisně potírat.

    Pánu Bohu vysielať je neefektivne. On je dobre informovaný aj bez toho.
    [ Parent ]
     
     
    Třeba z lógru vod kafe. (5.00 / 1) (#7)
    max 15.08.2005 22:18:19 MET
    (User Info)

    Společnost Factum je soukromá firma, která dělá různé průzkumy za peníze pro subjekty, které si průzkum zaplatí.
    Dále dělá některé pravidelné průzkumy, které dělá pro svou publicitu.  Klidně si u této společnosti také můžete objednat nějaký průzkum.

    Tak se ani nedozvíme, co si myslíme.   Bojí se snad Factum podobných výsledků?

    No to jste asi nepostřehl, že průzkum společnosti Factum se týkal volebních preferencí a průzkum SC&C popularity premiéra. Za svou dobu mnohých přeměn firma Factum proslula spíše nadsazováním volebních preferencí ODS než ČSSD. Představa, že by se tato agentura něčeho bála je úsměvné.  Jestli se něčeho bojej, tak je to ztráta zákazníků a tudíž zisků od nich.

    Z rozhodnutí je jasné, že vládnoucí struktury nepovažují takovéto průzkumy za monitoring veřejného mínění, nýbrž za nástroj jeho tvorby a proto česká veřejnost nemůže poznat okamžité rozložení politických preferencí.

    Z rozhodnutí této jedné agentury z mnoha je Vám jasné za co nepovažují "vládnoucí struktury" monitoring? No to Vám k "jasnu" stačí tedy málo. To, že jiná agentura klidně zveřejní průzkum popularity premiéra už Vám do "jasna" jasno nepřinese koukám.

    Tvrdit z jednoho rozhodnutí jedné soukromé společnosti z mnoha agentur na marketingové a sociologické průzkumy nezveřejnit výsledky jednoho průzkumu, že česká veřejnost nemůže poznat okamžité rozložení politických preferencí a dovozovat z toho úmysly "vládnoucích struktur" je k smíchu. To už můžete raději věštit podobný hlouposti z lógru vod kafe.

    Za krokem této agentury lze tušit snahu nepublikovat výsledky průzkumu, které by se zásadně lišily od výsledků, které poskytnou konkurenční agentury a také snahu o publicitu.

    Šrouby do hlavy si kupovat od nich nemusíte, žádnou tisícovku ročně platit nemusíte. Že nebudete mít šrouby v hlavě to však nezaručí, protože ty si tam můžete nandat spolehlivě i sám. Třeba z lógru vod kafe.


    Trollové: Vaše bláboly k mým myšlenkám prosím smeřujte přímo do /dev/null
    ψ

    [ Parent ]
     
     
    ČTK: Factum kvůli CzechTeku nezveřejní preference | 18 comments (18 topical, 0 editorial, 0 pending)

     
    Komentáře: Zobrazení: Řazení:

    Powered by Scoop
    Všechny ochranné známky a autorská práva na této stránce náleží jejich příslušným vlastníkům. Autorská práva ke článkům a komentářům vlastní jejich příslušní autoři.
    Provozovatel systému nezodpovídá za obsah kteréhokoliv autorského díla zde uvedeného. Podrobnosti viz.
    plné znění podmínek.

    registrace nového uživatele | jak na to | časté dotazy | vyhledávání || odpadkový koš | kompletní deníky