Sprcha - denní dávka zdravé kritiky pro osvěžení mysli
Denní dávka zdravé kritiky pro osvěžení mysli
 Titulní strana   Všechny články   Všeobecná diskuse   Deníky 
 Co je nového   Co se píše jinde   Politika   Kultura   Média   Technologie   Internet 
Predjizdejici se kamiony a provoz na dalnici
Michaela
22.09.2005 11:28:49 MET
(Kompletní deníky/Michaela's Diary)
V uvodniku na Psu jsem se od Astona dozvedela, ze dolni komorou
prošel zákon upravující provoz na našich silnicích. .... V mlýnku na maso zvaného dálnice D1 se máme na co těšit, protože nový zákon zakazuje nákladním automobilům předjíždět. Ten nejpomalejší tedy udá tempo a následky si dokáže představit každý, kdo po dálnici někdy jel. S výjimkou poslanců, kteří zvedli pro zákon ruku. Což je jeden z křiklavých nedostatků nového zákona.

 
 

S prekvapenim zjistuju, ze zakaz aby se kamiony na dalnici predjizdely, ktery osobne povazuju za velmi rozumny, je podle ostatnich na Neviditelnem psu totalni blbost a dukaz naseho Kocourkovstvi. Trochu mne to pripomina gogovu ulohu z logiky ;). Uvazuju co je na tom blbe? Predjizdejici se kamiony na dalnici povazuju za jednu z nejsilenejsich, nejnebezpecnejsich a provoz nejvice zdrzujicich zalezitosti. Koho to bavi, kdyz se nekolik hlemyzdu rozhodne zavodit, presto, ze jejich rozdil ryhlosti cini max 5km/h? Vzdyt vysledkem je zablokovani obou pruhu dalnice na mnoho minut, s vysledkem, ze KAREL pojede dalsich 50 km pred ROMANEM, kdyz pred tim jel ROMAN 70km pred KARLEM. Rychlost pomalejsiho pruhu se prohozenim KARLA s ROMANEM nijak nezmeni, ale zato se vytvori patova situace zpomalenim az zastavenim provozu v obou pruzich, zvlaste, kdyz KAREL zacne  predjizdet ROMANA nahle a velmi asertivne, bez ohledu na provoz v levem, rychlejsim pruhu.

At delam co delam, nemuzu prijit na to, co je na zakazu predjizdeni se kamionu na dalnici spatneho a v cem tkvi nevyhody takoveho predpisu. Vzdyt kamion jedouci po dalnici zaroven musi jet urcitou minimalni rychlosti, takze k nejakemu zasadnimu zpomaleni praveho pruhu snad nemuze dojit.
 

>>> diskuse >>>  

Základní nabídka
- registrace nového uživatele
- jak na to (aktualizace 19.1.03)
- časté dotazy
- vyhledávání

Login
Jméno:
Heslo:
 
Registrace nového uživatele

Komentáře chronologicky (15)
- Senátoři čtou Sprchu by gogo
- Peskován by gogo
- de to ale dre to by Boutros el Uam
- Když by gogo
- Nespokojeny kralicku ;-)) by Boutros el Uam
- ;>) -nt by japout
- Právě, že jste to rozeznal by Prokop
- To ale by japout
- Výraz uznání by Prokop
- Slova znam, by japout
- Co by chlap by gogo
- Copak o to by Prokop
- Někdy stačí by gogo
- Tak to abyste by gogo
- Neberte to, jako že se vytahuju by Prokop

Anketa
Vitate zakaz vzajemneho predjizdeni se kamionu na dalnici?
ANO
NE

Hlasů: 7
Výsledky | Ostatní ankety

Related Links
- Michaela's Diary

Komentáře: Zobrazení: Řazení:
 
 
Predjizdejici se kamiony a provoz na dalnici | 71 comments (71 topical, 0 editorial, 0 pending)
 
 
Predjizdejici kamiony (none / 0) (#1)
TL (t tecka l zavinac email tecka cz) 22.09.2005 12:58:21 MET
(User Info)

Jako Brnak zijici v Praze a casto cestujici do Brna si jich uziji docela dost. Problem se zakonem v navrhovane forme je, ze nektere pretizene nakladni auta mohou jet realne rekneme 80 km/h. Tim plne splni opravneni jet po dalnici. A nyni hypoteticky kamiony dodrzui zakaz predjizdeni, kamiony jej nesmi predjizdet a proto se cestou od Bratislavy do Prahy za timto kamionem udela postupne velmi dlouha kolona kamionu ktere jej nesmi predjet (cela dalnice je dnes vlastne jedna velka kolona kamionu, takze se jen sjede). A nyni se objevi Pepa se Skodou 105 v provedeni srot, ktery vsak se svym vozem dokaze vyvinout rychlost zavratnych 85 km/h. Na Pepu ve Skode 105 se zakaz predjizdeni vztahovat nebude. Takze Pepa zacne predjizdet nyni jiz mnohomnohakilometrovou kolonu kamionu. Misto problemu kamion predjizdi kamion trvajiciho neprijemnou minutu nekdy i dve minut tu mame vicemene stojici prekazku treba na hodinu.

Alternativne mohli nasi hloupi zakonodarci pouzit treba upravu z Nemecka, podle ktere - jestli ji dobre rozumim - kamion na dalnici muze predjizdet jiny kamion, ale jen tehdy, pokud muze (smi a je technicky schopen) vyvinout rychlost o 10 km/h vetsi nez kamion predjizdeny. A k tomu pridat dusledne policejni kontroly zda kamiony dodrzuji uz nyni platne ustanoveni, ze pri prejizdeni z pruhu do pruhu nesmi predjizdejici ani omezit, ani ohrozit vozidla v pruhu, do ktereho prejizdi. Neni nic snazsiho nez posadit policajta s videokamerou do civilniho auta.

 
 
Na dalnicich (none / 0) (#6)
Boutros el Uam (squawbumzavinachorkapostateckacom) 22.09.2005 19:15:12 MET
(User Info) http://www.squaw.com

u nas tenhle problem moc neni. V obydlenych aglomeracich jsou vetsinou nejmene 3-4 proude v kazdem smeru, predjizdet se smi ze vsech stran. Pomali ucastnici jsou nabadani k drzeni se v pomalych pruzich - existuje termin slow lane a vcelku se dodrzuje.

Problem kolon vznika spis na malych 2-lane roads - jeden pruh v kazdem smeru. Zejmena na PCH (Pacific Coast Highway), ktera vede po zapadnim brehu USA. Turiste zvolnuji, aby si uzili kras prirody a navstevnici z placateho prostorneho vnitrozemi neumi ridit na kvalitnejsi "jadranske magistrale".
OVSEM existuje dopravni pravidlo, prikazujici, ze kdyz se za pomalym ridicem utvori kolona 5 aut, je ten pomaly ridic povinen pri prvni prilezitosti uhnout z cesty a nechat je predjet. Je normalni to dodrzovat (ha ha v CR s tamnimi ridici) a videl jsem jiz nedodrzeni pokutovat.

Ze SF do NYC vede I80, ktera je vetsinou 2prouda v kazdem smeru a pouzivaji ji kamiony ve velke mire. V tydnu se na silnici vejdou i s osobnimi vozy, provoz pres nahorni planinu Nevady, Utahu a Colorada neni prilis hekticky (osobaku). V tehle prazdnych prostorech smi dokonce kamiony vozit 2 privesy - jeden kontejner na tahaci a dva privesy za tim - maly vlak.
Po vikendove plnem useku SF-Reno nesmi v sobotu a v nedeli kamiony jezdit vubec.
Ridici kamionu jsou pokladani za posledni dedice kovbojske tradice a vetsinou jsou v konstantnim styku via CB radio - davaji si hlasky o provozu, policajtech a koordinuji predjizdeni a spolecne kolony (ten v zavesu setri naftu).


  • life's a near death experience
    [ Parent ]
  •  
     
    To pravidlo (none / 0) (#7)
    Prokop (pkrasny@aol.com) 22.09.2005 19:38:40 MET
    (User Info)

    je federální nebo je to jen pro People's Rebublic of California?

    Jinak I80 znám v oblasti PA  - znám a nemám rád, je dost plná a v zimě často o hubu.


    [ Parent ]
     
     
    pozor pozor s temi nalepkami ;-)) (none / 0) (#8)
    Boutros el Uam (squawbumzavinachorkapostateckacom) 22.09.2005 20:18:28 MET
    (User Info) http://www.squaw.com

    nebo na tebe poslu gubernatora.
    Neni cela Cali jen nas rudy koutek a jedna z poslednich bast marxistickych idealu, Berserkeley. Aaahnuld bude opetovne kandidovat a jako hlavni bod programu ma re-districting.
    Asi se budou prekreslovat hranice volebnich okrsku. Jekot z obou stran uz zacina, ale lid je vcelku nasrany na vsechny a proto pristupny zmene. Aaahnuldovi sice padaji preference, ale porad je na tom lip nez State Assembly, kteremu vladnou Demonikani.

    Tech pet aut je asi nepsane pravidlo, podle ktereho se urci zda opravdu jedes too slow. A na to je paragraf v CVC (California Vehicle Code). Federal si myslim, ze zadne obecne platne dopravni predpisy nema - vzdyt i max. rychlost, nejnizsi vek na rizeni a uroven alkoholu maji rozlicne hodnoty v rozlicnych statech.
    Je na kazdem statu si udelat vlastni dopravni predpisy, kdyz ale chteji od federalu penize na dalnice, tak musi dodrzovat urcita doporuceni. Montana byla proslavena tim, ze nemela max rychlost, ale aby si uzili trochu pork barrel chechtaku, tak uz taky utahli.
    Ten novej Highway Bill je udajne nejstedrejsi v rozhazovani penez a uz se ozyvaji hlasy, ze by se melo vracet s ohledem na Katrinu. Wyoming uz myslim vratil nekolik desitek melounu.
    Pork barrell fondy usti nekdy v zajimave podivnosti. Cestou do Yosemitu se za Manticou vymotas z aglomeraci a jedes dvouproudovkou do podhuri Sierry. Z niceho nic, uprostred prazdneho kraje se dvouproudovka zmeni na dalnici s dvema pruhy kazdym smerem, asi tak na 5 mil a za par desitek mil znovu. Typicky pork barrel projekt. Nejaky legislator si vyhadal prihozeni par melounu k zakonu s provozem nesouvisejicim, aby si doma udelal dobre jmeno. A mas kousek dalnice v pustine...


  • life's a near death experience
    [ Parent ]
  •  
     
    Možná máš s tím federálem pravdu (none / 0) (#11)
    Prokop (pkrasny@aol.com) 22.09.2005 21:11:32 MET
    (User Info)

    vždyť to sám znám, že pravidla se liší od státu ke státu.  I když bych možná čekal nějaké obecné předpisy někde definované - třeba že se jezdí vpravo:)

    Někde jsem teď čet, že Montana má konečně v zákonu, že nelze řídit a pít současně.  Na ty jejich prázdné silnice byl prý sixpack tím nejlepším společníkem.

    Nejsem si vědom toho pravidla pěti aut na našem břehu;  já to někdy dělám, když musím jet pomalu - pokud mám kde zastavit.  Taky to dělávám když mně ten za mnou příliš sere, blbce je lepší mít na očích.

    Překreslování okresků to je normálni gerrymanderingnebo to má v tomhle případě hlubší důvod?

    [ Parent ]
     
     
    redistricting (none / 0) (#14)
    Boutros el Uam (squawbumzavinachorkapostateckacom) 22.09.2005 21:44:33 MET
    (User Info) http://www.squaw.com

    je soucasti reformy, kterou Aaahnuld prosazuje od pocatku sve vlady. Zamichat karty usedlym politikum, kteri si sva kresla vypolstrovali, obrnili a koryta pritahli co nejblize. A prizvali vybrane volicske skupiny k vylizavani toho, co v korytech zbyde.
    Vysledkem je stat v bankrotu, neunosne statni naklady bez odpovidajiciho vysledku, odbory statnich zamestnancu diktujici sve silene pozadavky, ale drtiva vetsina incumbents opetovne zvolena do svych kresel. Neco se musi zmenit...

    Neco nudne politicke mluvy zde.

    Dle ocekavani kvili demonikani i repukrati, politici jsou pruhledni. Ale Aaahnuld posilem uspesnym zkratem odstaveni minuleho guvernera zatim zdatne odolava utokum.
    I racionalni nepratele mu priznavaji, ze z predvolebnich slibu splnil nebo aspon rozjel pokus o splneni ve vsech pripadech.

    Jedine, co vytykaji je, ze rekl, ze nebude ve sluzbach special interest ale cali-lidu. Hodne lidi si porad mysli, ze nelhal ani tam.


  • life's a near death experience
    [ Parent ]
  •  
     
    Chtělo by to (none / 0) (#2)
    gogo (gogo zavinac sprcha.com) 22.09.2005 13:04:02 MET
    (User Info)

    se zeptat kamioňáka.
    Na dálnici se smí jezdit trvale min 80 km/h. Omezení shora je 130 km/h, pro kamiony pak 90 km/h.
    Takový kamion, jedoucí cca 2000 km dlouhou trasu to zvládne za 22 resp. za 25 hodin hodin. Tři hodiny není tak moc, to jistě, ale ty nervy...
    Pokročme dál.
    První šnek jede 80, ostatní za ním musí taky. Jede vláček kolejáček.
    Co se stane? Pro osobní auta prakticky zbude jediný pruh, leda by kamiony zachovávaly po pěti kusech cca 50 m rozestup, kam by s mohla bezpečně zařazovat auta jedoucí 130 km/h (o 50 více než ty kamiony) a odkud by se mohla zase bezpečně zařazovat. To ale nebudou.
    Takže zároveň bychom museli dost tvrdě postihovat rychle jedoucí vozidla (nad 130), problikávající ty, kteří jedou 130 v levém pruhu.

    Dnešní stav je ten, že po každých 20 km jsme svědky kamionových manévrů, kdy se dva kolosy předjíždějí s rozdílem rychlostí do 5 km/h. Auta zezadu přijíždějící musí brzdit - kdyby jen ze 130...
    zato šňůry kamionů jsou necelistvé a závodníci mohou předjíždět pomalejší vozy, které tak mají kam uhnout.

    V Německu se hezky jezdí tam, kde jsou 3 pruhy. Do levého kamiony nesmí, pro ty je pravý, v prostředním jezdí čepičáři jako jsem já kolem 160 km/h, v levém pak závodníci v Porsche a  Ferrari přes 200 km/h.

    Takže shrnuto - pokud zákaz předjíždění kamionů, tak musíme všichni dodržovat 130. A teď si představte, že pojede čepičář 100 km/h a nebude mít kam uhnout mezi vláček kamionů.

    Pánu Bohu vysielať je neefektivne. On je dobre informovaný aj bez toho.
     
     
    Jen doplnim (none / 0) (#3)
    TL (t tecka l zavinac email tecka cz) 22.09.2005 13:12:16 MET
    (User Info)

    ze rozdil par hodin by pro ridice kamionu mohl byt docela podstatny, protoze to rozhoduje o tom, jestli nahodou par kilomentu pred cilem mu nenastane povinnost povinneho odpocinku, kvuli ktere se prehoupne do dnu se zakazem jizdy. Ja vim, u nas se to nedodrzuje (a denne vidime na dalnicich dusledky mikrospanku ridicu kamionu), ale Nemci na to jsou psi.

    A krome duslednejsiho dodrzovani povolenne rychlosti by se hlavne melo zacit kontrolovat dodrzovani bezpecne vzdalenosti. To je oblast, kde zavodnici zpusobi nejvice skod. Ze mi vjede predjizdejici kamion na dalnici do cesty vetsinou s troskou predvidavosti odhadnout dokazu, ale mrazi mne v zadech, pokud se mi pritom lepi na zadek auta spechajici idiot, nejcasteji ve sluzebni Oktavii nebo Prasatu a ja nevim, jestli i on vnima potrebu zabrzdit. Nekdy se me manzelka pta, proc jsem nebrzdil driv, rikam ji, ze potom bychom meli naboreny zadek tim lepicem za nami.

    [ Parent ]
     
     
    Kamarád měl (none / 0) (#4)
    gogo (gogo zavinac sprcha.com) 22.09.2005 13:48:24 MET
    (User Info)

    tchána kamioňáka, co vozil cosi z Itálie. Pro něj bylo leckdy dost podstatné, jestli šneka předjede nebo zůstane trčet za ním. Někteří nejeli ani těch 80 (ne všude byly dálnice a ne všude byli schopni přetížení šneci těch 80 jet). Kromě odpočinku a víkendu měl i další důvody, které si už nepamatuju -navíc to bylo z druhé ruky.
    Je jasné, že takové otázky kamioňáci zodpovídají skoro furt.

    Spíš mě zamrazí, když je vidím, jak mají nohy nahoře na palubce nebo čtou noviny (v lepším případě, od Paroubka oči odtrhnou lehce )

    Pánu Bohu vysielať je neefektivne. On je dobre informovaný aj bez toho.
    [ Parent ]
     
     
    Senátoři čtou Sprchu (none / 0) (#71)
    gogo (gogo zavinac sprcha.com) 31.03.2006 18:33:41 MET
    (User Info)

    a pochopili, že zákon o zákazu předjíždění kamionů zapříčiní ucpání pravého pruhu a snížení jeho rychlosti na 90 km/h.
    V důsledku pak k ucpání i levého pruhu, protože předjíždějící auto, jedoucí cca 100km/h se nebude moci vrátit do pravého pruhu.

    Proto někteří z nich převrátili a chtějí zákon změnit a předjíždění zase povolit.
    Je příznačné, že každý papaláš má plno poradců, ovšem selského rozumu se nedostává nikomu z nich.

    Domnívám se, že základní řešení jsou:
    - nechat předjíždět jako dnes
    - zakázat předjíždění a předepsat alespoň 20m mezery mezi kamiony, kam by se schovávala auta, jedoucí střední rychlostí, před závodníky v levém pruhu.
    - vybudovat všude 3 pruhy a levý vyhradit pro vozidla jedoucí nad 100 km/h

    Pánu Bohu vysielať je neefektivne. On je dobre informovaný aj bez toho.
    [ Parent ]
     
     
    Mně se na tom nelíbí (none / 0) (#5)
    Prokop (pkrasny@aol.com) 22.09.2005 14:06:04 MET
    (User Info)

    ten obecný přístup.  To se bude kamión vláčet třeba za traktorem 15 km/h?  Bylo by lepší to řešit s ohledem na místní situaci.  Někde to předjíždění nevadí a jinde zas je o hubu.  Pamatuju z cesty přes německo na Dorotce (Honda 750) jak mne ti skotačící mastodonti/kamióny vzájemným předjížděním rozčilovali.

    Tady máme místa, kde náklaďák nesmí do levého pruhu ale je tam vždycky značka a pak existují tak zvané parkways, což jsou většinou dvouproudovky a tam náklaďák nesmí vůbec.  U soudu jsem viděl chlapa, co dostal pokutu protože si na stěhování náklaďák půjčil a najel na parkway tak jak byl zvyklej - a byl tam state trooper.  Stálo ho to asi pade + výlohy a žádný body nebo tak nějak.

     
     
    Prokope, (none / 0) (#9)
    Tomas (kasprciuzenáčGmailtečkacom) 22.09.2005 20:34:47 MET
    (User Info)

    traktor na dálnici vůbec nesmí (stejně jako pěší, picykl či jiná kára), minimální (povinná) rychlost na dálnici byla 60km/h (ale já dělal řidičák před 22 lety), teď sleduji z diskuse je to 80km/h. Pokud vaše vozítko není schopné takovou rychlost vyvinout a držet, máte zakázaný vjezd na dálnici.

    Nicméně dálnice je dosti nadnesený termín. Za současného stavu bych považoval za jediné bezpečné řešení naprosto vyloučit transitní dopravu a (třeba i za cenu dotací) přesunout ji na železnici. Trochu by se těm silnicím odlehčilo. Do budoucna rozšířit všechny "dálnice" na dálnice, tedy aspoň tříproudé (v jednom směru). Pak by se nemusely přijímat takto absurdní zákony omezující předjíždění těch, kteří by na silnici zůstali.

    Přestože, Michaelo, chápu Tvou historku o předjíždění ROMANA KARLEM, tak to podle mě fak není problém našich silnic ani problém kamionů. Je to emoční zkreslení problému (kvůli KARLŮM a ROMANŮM se nemají přijímat zákony). Já ten zákon nečet, neznám ho, ale tento zákaz předjíždění je pitomost, která tu situaci nemůže zjednodušit, naopak ji zkomplikuje.
    -

    Berte mě jako takovýho kašpárka
    [ Parent ]
     
     
    Ano to vím (none / 0) (#10)
    Prokop (pkrasny@aol.com) 22.09.2005 20:47:28 MET
    (User Info)

    že na dálnici nesmí, ale nezakazuje ten zákon předjíždění všude?

    [ Parent ]
     
     
    Zakazuje předjíždět (none / 0) (#12)
    Tomas (kasprciuzenáčGmailtečkacom) 22.09.2005 21:38:09 MET
    (User Info)

    na dálnicích. Jak ostatně napovídá i název Michaelina článku v deníku.
    -

    Berte mě jako takovýho kašpárka
    [ Parent ]
     
     
    LOL (none / 0) (#13)
    Prokop (pkrasny@aol.com) 22.09.2005 21:43:03 MET
    (User Info)

    zdá se, že jsem po včerejším flámu opravdu vyjímečně tupej:)))

    [ Parent ]
     
     
    Jakkoliv souhlasim (none / 0) (#15)
    Michaela 22.09.2005 21:51:19 MET
    (User Info)

    s tim tvym druhym odstavcem, tedy ze je potreba problem dopravy resit komplexne, tak i kdyby ted doslo ke konsensu, ze se tranzit prevede na koleje a vybuduji opravdove dalnice, nejakou dobu to jeste potrva. Dost dlouhou dobu. Presto jsem nenasla argument, ktery by mne presvedcil, ze uprava zakona smerem k zakazu predjizdeni se NA DALNICICH je ze zasady spatna (spis souhlasim s tim, ze by to chtelo nejake dalsi dopilovani, za jakych podm napr vyjimecne muze ROMAN KARLA predjet (pro ty z cudziny: nevim jak je to u vas, ale tady maji TIRaci takovy legracne nablbly zvyk, si za predni okenko davat cedule zvouci velikosti statni poznavaci znacky, na kterych maji prislusna jmena, predpokladam, ze svoje). Ja chapu, ze kazde omezeni si nekdo odskace, ale porad mne pripada, ze predjizdeni se kamionu (vetsinou to vypada, ze z hecu, nez z potreby, vzhledem k minimalnim, z meho pohledu nulovym rozdilum v rychlosti)nese mnohem vetsi rizika, nez kdyby si jeli svym tempem 80 az 90 km/h, existoval a dodrzoval se predpis o povinnych rozestupech a zakaz pritomnosti pomalejsich na dalnici (coz snad plati, ne?)a pritom mely zakaz se predjizdet.

    [ Parent ]
     
     
    Argumenty (none / 0) (#17)
    Tomas (kasprciuzenáčGmailtečkacom) 22.09.2005 22:15:52 MET
    (User Info)

    tam nehledej, protože jsem žádné nevznesl. Měl jsem zato, že gogo a TL ty argumenty PROTI zformulovali dostatečně explicitně.

    Ta má námitka vůči tvé argumentaci byla (a opět je), že takto předjíždějící se kamiony jsou možná iritující, člověk se může kvůli tomu i nasrat, zdržuje ho to, ale stane se to jednou za čas. Není to prostě fenomén, který by se měl řešit zákonou normou (navíc tak blbě, že zakáže předjíždění).

    Při trošce zenového míru prostě sundáš nohu z plynu, trochu se zdržíš (cca o čtvrt minuty) a v závěru, když už Tě pustí, můžeš mu ještě zamávat, čímž uděláš dobrý skutek. Kamion se (zatetelen) zase zařadí a karavana teče dál.

    Ne tak po nabytí platnosti tohoto zákona. Jak už tady všichni řekli, tak rychlost pravého pruhu bude determinována tím nejpomalejším vozidlem na dálnici. Z pravého pruhu se stane jeden štrůdl, ergo z levého vznikne jednoproudá silnice (docela nebezpečná), z které se navíc nebude dát odbočit (pro štrůdl kamionů).

    Já auto nemám, já sem vysmátej. Nejraději jezdím vlakem.
    -

    Berte mě jako takovýho kašpárka
    [ Parent ]
     
     
    V ramci zenoveho miru - zakazat ! (4.00 / 1) (#18)
    magnus maximus 23.09.2005 00:07:47 MET
    (User Info)

    V Reichu je triproudovek mnoho a kamiony se moc nepredjizdeji.
     U nas, na nasich dvou pruzich, se predjizdeji jak pominuti.
     Casto jedou vedle sebe naschval stejnou rychlosti a o "predjizdeni" se da jen tezko mluvit.Jakoby si ten zenovy mir uzivali jenom ti hosi nahore. Potkat tricet meditujich Kraftfahreru na trase Praha-Brno, znamena nabrat 30min zpozdeni...coz nerozchodim a nerozchodim, navzdory me vrozene empatii a fatalismu.
    Je zajimave , ze se kamiony zacnou znicehonic predjizdet vzdy, kdyz se k nim ritim nejakou svoji obvyklou rychlosti.
      Ti pohodovi hosi vyboci, kdy chteji, bez ohledu na to, jestli jede nekdo vlevo. A pak se slajfuje a brzi cely levy pruh.
    Na oplatku lze ovsem edukativne pusobit a  zastavit pred provinilym tirakem, treba jako na vystrazny blinkry. Opetovne rozjeti takoveho kamionu ,treba do prudkeho kopecka, je jiste zajimave zpestreni nudne cesty chudaka Chauffeura, ktery treba predtim zkousel moje brzdici reflexy.
     Priznam se, ze si nekdy neodpustim udelat moji hrave dusicce radost.Nikoliv ovsem bez priciny.
    Kdyz moje vychovne pusobeni nahradi zakonna uprava, tim lepe.

    No nic, za chvili vstavam a jedu nach Brunn....

    Zblunce v dusi !!!

    [ Parent ]
     
     
    Ano (none / 0) (#19)
    Prokop (pkrasny@aol.com) 23.09.2005 02:10:52 MET
    (User Info)

    v oblasti DC provozuji program detekce agresivnich ridicu.  Vychovavani ostatnich uz je povazovano za agresivni rizeni.

    V nekterych oblastech byste si, mily magne, za podobne hratky vyslouzil load of buckshots do predniho skla.

    [ Parent ]
     
     
    Magnus by to mel (4.50 / 2) (#20)
    Boutros el Uam (squawbumzavinachorkapostateckacom) 23.09.2005 02:29:20 MET
    (User Info) http://www.squaw.com

    tezke i na nasich ctyrcestnych STOPkach ;-))

    Prednost ma ten s nejvetsim a nejotlucenejsim autem.
    Blinkry pouzivaji vesmes jen slabe povahy a duchodci, kteri maji zapnuty ten levy permanentne od roku 1974, kdy s nalestenym Cadillacem poprve odrazili od chodniku.


  • life's a near death experience
    [ Parent ]
  •  
     
    hm, mně to kamiony nedělají, (none / 0) (#21)
    andyo 23.09.2005 07:58:05 MET
    (User Info)

    a vzhledem k novému, bodovému hodnocení rychlé jízdy už to asi přestává být aktuální, o řidičák zřejmě přijdu do týdne, je to úplně jedno, protože by měli vymizet všechna ta fára jedoucí "obvyklou rychlostí"- cca 180-220 km/hod.

    Mne nejvíce vytáčí pomalí řidiči pomalých aut, kteří ty kolony kamionů urputně předjíždějí, ač nejsou schopni rozjet káru rychleji než jede ten kamion. A delší šňůry kamionů s sebou přinesou i více podobných zoufalců, dupajících na plyn ve snaze v kopci předjet stovkou jedoucí náklaďák.  Takoví ti, co vlítnou do levého pruhu a odmítají se z něj hnout, kvůli koloně kamionů, nasraných, že se musí táhnout za tím nejpomalejším jistě sražené co nejtěsněji.

    Tak já nevím, pane Novák, co z toho vyleze.

    Jinak, historky o vzorných řidičích jiné provenience než českých buranech prosím uvádějte u Tomasova článku o pohádkách. Také občas vyjedu za hranice a také dost často jezdím po českých silnicích a vidím značky.

    [ Parent ]
     
     
    Bobky jsem měl jednou, (none / 0) (#23)
    gogo (gogo zavinac sprcha.com) 23.09.2005 10:00:03 MET
    (User Info)

    když už jsem byl prakticky na úrovni zadku kamionu, který se náhle a bez blinkru rozhodl vjet do mého pruhu. Třetí pruh nikde, takže brzda. Za mnou auto, naštěstí to nebyl závodník-lepič, taky pochopil a brzdil, silnice se povážlivě zužovala, pak se podíval dozadu i kamioňák a asi se taky lekl, protože mě přestal stlačovat a zase se poroučel zpátky. To už jsem jel rychle jako on, takže jsem postupně zrychloval s bušícím srdcem. Mrkl jsem nahoru když jsem míjel kabinu, viděl jsem omluvné gesto, tak jsem mu mávl jako že OK.
    Být to na sněhu nebo kdyby začal manévr později, tak nevím, nevím.

    Pánu Bohu vysielať je neefektivne. On je dobre informovaný aj bez toho.
    [ Parent ]
     
     
    Zevseobecnovat je vzdycky tezke (none / 0) (#24)
    Michaela 23.09.2005 10:11:26 MET
    (User Info)

    ale z me zkusenosti pomali ridici pomalych aut jsou sice enervujici, ale ne nebezpecni tak, jako predjizdejici se kamiony. Podle me zkusenosti se obecne spis snazi zaradit zpet, jak jen rychle to jde. Pomaly ridic pomaleho auta totiz vetsinou nevykazuje ty vysoce prezirave rysy "tvrdych" ridicu kamionu, kteri, pri vedomi sve velikosti, zcela kaslou na to, jestli neco jede okolo a kdyz se rozhodnou predjizdet (nikoliv proto, ze pred nima nekdo jede vyrazne pomaleji, ale proto, ze uz ho nebavi jet za kolegou a misto tesne za nim, chce jet tesne pred nim), tak proste predjizdej a starat se o bezpeci musi ti okolo.

    Pokud si dobre vzpominam, tak nekdy v lete takovejhle frajer zcal predjizdet jsa predjizden a z plne osazeneho vozu udelal placicku a z cele posadky kasi. Svedky to bylo hodnoceno jako nahle a bezohledne vyjeti z jizdni drahy, ... pro kamiony typicke.

    Neboj Andy, pohadky o vzornych jizdnich podminkach jinde nebudou, mnohde je to jeste daleko, daleko horsi. Napriklad spontanni a nahle predjizdeni dohodou (nekdo musi vzdy uhybat ke krajnici a zalezi, jestli uhne)na polskych jednoproudovych silnicich je lahudka. Neni vzacnosti ze najednou predjizdeji auta v obou pruzich a najednou jsou vedle sebe 4, z toho dva kamiony. Ale je fakt, ze zoceleni podminkami, jsou polsti ridici kamionu, krome riskantniho zpusobu jizdy docela kooperativni a kvuli tomu aby neblokovali, jsou ochotni malem upadnout do pangejtu.

    [ Parent ]
     
     
    Andyo (none / 0) (#25)
    Prokop (pkrasny@aol.com) 23.09.2005 13:35:57 MET
    (User Info)

    mohu srovnávat jen české/pražské a americké řidiče, ale provoz tady je klidnější.   Jednak je tady fyzicky víc místa a tak jsou i pruhy širší, pak má většina vozů automat a to má myslím také vliv a jezdí se víc a dál a jezdit vozem se bere spíš jako nutnost než jakási seberealizace.
    Když někdy řídím v čechách - a to přesto že jsem se řídit naučil v centru Prahy - tak jsem poněkud jumpy protože mám vzdálenosti nastavené jinak a připadá mi, že jsou všichni moc blízko.
    Místní řidiči kamionů o sobě říkají že jezdí bezpečně  a mají málo nehod a dokazují to statistikami - ovšem v případě bouraček s osobními vozy to jsou většinou oni, kdo to přežijí a tak mi ten názor připadá trochu zkreslený.
    Zcela určitě má ale na řidiče v USA positivní vliv nezkorumpovaná a velice výkonná policie - pokud řidič jaksi dlouhodobě prasí, bude ho to stát čím dál tím víc peněz na pokutách i na pojištění a to je velice výchovný vliv.
    Ale taky jsem viděl a zažil zadupnutí brzd těsně před čumákem, předbíhání a podvádění při uzavírání pruhu, ježdění bez světel za večerního šera, hromady idiotů co si myslej že říděj freaking phone booth a podobně.

    [ Parent ]
     
     
    s Američany nemám žádné zkušenosti, (none / 0) (#26)
    andyo 23.09.2005 21:17:25 MET
    (User Info)

     těch tu moc nejezdí. Řidičů v šunkách se bojím strašně a kdykoliv se dostanu na dálnici do nějaké nepříjemné situace, vždycky v ní figurují tihle troubové. Ne ti, co se klidí z cesty, ale ti, co cítí potřebu dokázat, že to jejich fáro je taky pěknej drak.
    No, když někam jedu, kontroluju vždycky, co se mi děje za zády a jdu z cesty těm, co se rychle blíží, respektuji ten provoz. Občas na někoho udělám gesto s jedním prstem, jen tak z plezíru.

    Jinak, zcela odjinud, v Maroku jsem za čtrnáct dní šíleného provozu v Agadiru, kde večer všichni domorodí bez výjimky naloží auto famílií nebo přáteli a jdou jezdit po promenádě, neviděla jedinou bouračku, jedinou nebezpečnou situaci, jediný bezohledný pokud řidiče se někam nacpat za každou cenu. A ani žádná omlácená auta.
    A přitom se o nich vykládá, jak strašně jezdí.


    [ Parent ]
     
     
    To mně svádí si tu svou (none / 0) (#27)
    Prokop (pkrasny@aol.com) 23.09.2005 21:39:01 MET
    (User Info)

    starou plečku přeplavit přes vodu a jezdit Vás strašit.

    Jak může bejt tak málo hodin, když jsem dneska v práci už asi tejden?:(((

    [ Parent ]
     
     
    přijeďte, (none / 0) (#28)
    andyo 23.09.2005 22:31:53 MET
    (User Info)

    rádi vás tu uvítáme. Dobří holubi se vracejí, i ta Michaela už je doma.


    [ Parent ]
     
     
    Budu se těšit, (none / 0) (#29)
    Prokop (pkrasny@aol.com) 24.09.2005 01:35:09 MET
    (User Info)

    vidím to tak na březen příštího roku.

    [ Parent ]
     
     
    dneska jsem provedl (none / 0) (#31)
    Boutros el Uam (squawbumzavinachorkapostateckacom) 24.09.2005 03:24:47 MET
    (User Info) http://www.squaw.com

    finalizovani letenek.

    16. brezna 2006 do Prahy, 4. dubna z Prahy.

    Mezitim tyden v Dolomitech, nejake predhanky duchodcu na Spicaku a par dni v Praze a okoli.

    Rysuje se tedy unikatni prilezitost Valne Hromady...


  • life's a near death experience
    [ Parent ]
  •  
     
    Skutečně (none / 0) (#32)
    Prokop (pkrasny@aol.com) 24.09.2005 04:18:00 MET
    (User Info)

    zdá se, že Štěstěna, ta děvka, točí svým kolem vzůru.

    [ Parent ]
     
     
    no to jsou úžasné zprávy, (5.00 / 1) (#34)
    andyo 24.09.2005 08:49:27 MET
    (User Info)

    Amerika se hroutí, na jaře budou všichni v Kocourkově. Budu muset tu chalupu koupit ještě v zimě:))

    [ Parent ]
     
     
    Huraaa - nt (none / 0) (#40)
    magnus maximus 25.09.2005 10:14:27 MET
    (User Info)



    [ Parent ]
     
     
    Vzpomněl jsem si (none / 0) (#30)
    Prokop (pkrasny@aol.com) 24.09.2005 01:49:37 MET
    (User Info)

    na historku z dob mého yupíckého mládí.  Američanka ze spolupracující české firmy havarovala na křižovatce.  Měla totiž na pravidla silničního provozu velice jednoduchou metodu, která jí dlouho vycházela, až konečně narazila.  Tvrdě či spíše byla tvrdě naražena.  Metoda ignorovala dopravní značky a řídila se jediným  pravidlem:  širší ulice/silnice má přednost.

    Mimochodem,mluvíce o yuppies, tohle je celkem hlína:

    http://zpravy.centrum.cz/svet/clanek.phtml?id=400680

    ale smutné na tom je, že jsem skutečně potkal čechy, kteří se oháněli slovy jako:  já tě pikapnu, mám smoukbrejk a kteří do českých vět cpali anglická slova a předstírali, že si na český termín ne a ne vzpomenout.

    [ Parent ]
     
     
    Ta diskuse k tomu článku pobavila. :) -nt (none / 0) (#33)
    max 24.09.2005 07:09:13 MET
    (User Info) http://www.radaryrakety.cz/



    [ Parent ]
     
     
    v takové firmě teď pracuji (5.00 / 1) (#35)
    andyo 24.09.2005 08:55:20 MET
    (User Info)

    mejly se forvardnou, scházíme se v mítinkrumu ( v papundeklovým baráku) a u oběda máme brejstormink. Jsme takovej malej  brejntrast :(((
    Někdy mi dá dost práce neřehtat se nahlas.

    [ Parent ]
     
     
    Tohle je asi extrém, (none / 0) (#36)
    Jarda z Pisku 24.09.2005 13:26:18 MET
    (User Info)

    ale v menším to vidím kolem sebe taky a sem tam si taky zahřeším. Nevím třeba, jaký je český ekvivalent slova brainstorming, které zmiňuje Andy a občas použiju anglický výraz s větším či menším pobavením nebo proto, že v češtině to nevyzní dostatečně důrazně. Ale jinak se snažím používat v co nejvyšší míře češtinu - neříkám kernel ale jádro, místo pointer používám obvykle ukazatel a podobně. Skončím s tím obvykle v okamžiku, kdy už český výraz přestanu slyšet nebo číst úplně a mám pocit, že moje okolí už mu přestává rozumět.

    Co se týče vzpomínání na české výrazy, znám lidi, kteří díky své profesi celou pracovní dobu čtou anglickou dokumentaci, píší anglické komentáře k programům, anglicky psané analýzy, po cestě do práce čtou anglicky psanou beletrii a ve volné chvilce si doma pustí anglicky mluvený film. Navíc nemají potřebu dokazovat okolí, jak jsou světoví a že se fakt naučili ten cool výraz. Těmto lidem věřím, že jim to občas nezapálí, ale nestává se jim to pochopitelně několikrát denně.

    I chose to believe what I was programmed to believe. -- Futurama
    [ Parent ]
     
     
    v případě odborných výrazů (none / 0) (#39)
    jezovec (jezovec zavináč gmail tečka com) 25.09.2005 08:58:45 MET
    (User Info)

    je to občas těžké, také proto že české ekvivalenty nejsou někdy dost jednoznačné.

    Jak třeba jednoznačně a stručně česky říct apdejt servru? Kamarádova žena se nám vždycky směje a pohoršuje se, když mluvíme o práci, ale některé anglické či pesudoanglické termíny svojí stručností a jednoznačností komunikaci jednoznačně urychlují a zjednoznačňují.

    Na druhou stranu chápu co chtěl ten původní příspěvek říct: zasedačka je prostě zasedačna a smoukbrejk je rauchenpause.


    ------------------------------
    Jezovec jsem, a jezovec budu.

    [ Parent ]
     
     
    Ano (none / 0) (#41)
    Prokop (pkrasny@aol.com) 25.09.2005 13:29:34 MET
    (User Info)

    u odborných výrazů to zhusta jinak nejde.  Angličtina také dokáže velice  rychle pojmenovat situaci, na kterou třeba čeština potřebuje daleko více slov.  Například pen friend - přítel, s kterým si jen dopisuji.

    [ Parent ]
     
     
    velice rychle pojmenovat situaci (none / 0) (#42)
    andyo 25.09.2005 14:10:13 MET
    (User Info)

    a kam pospícháte?

    [ Parent ]
     
     
    No, a kam třeba spěchají všichni, (none / 0) (#43)
    Jarda z Pisku 25.09.2005 14:56:37 MET
    (User Info)

    kterým je Česká republika příliš dlouhý název a hledají jednoslovná označení?

    I chose to believe what I was programmed to believe. -- Futurama
    [ Parent ]
     
     
    co já vím? (none / 0) (#44)
    andyo 25.09.2005 15:05:59 MET
    (User Info)

    nevím.
    Já moc nespěchám. Jen na to Československá socialistická federativní republika jsem měla málo času.

    [ Parent ]
     
     
    Ušetří se padesát tři minuty za týden :) - nt (none / 0) (#45)
    Prokop (pkrasny@aol.com) 25.09.2005 17:22:10 MET
    (User Info)



    [ Parent ]
     
     
    Kdybych ja (5.00 / 1) (#54)
    japout (pajout na gmail com) 29.09.2005 11:37:40 MET
    (User Info)

    mel tolik casu nazbyt, sel bych pomalu ke studance...

    [ Parent ]
     
     
    Tip O' the Hat :) - nt (none / 0) (#55)
    Prokop (pkrasny@aol.com) 29.09.2005 13:46:08 MET
    (User Info)



    [ Parent ]
     
     
    Slova znam, (none / 0) (#62)
    japout (pajout na gmail com) 30.09.2005 10:58:44 MET
    (User Info)

    smysl vety mi unikaaaa...

    [ Parent ]
     
     
    Výraz uznání (none / 0) (#63)
    Prokop (pkrasny@aol.com) 30.09.2005 13:39:29 MET
    (User Info)

    asi jako v
    Big Rock Candy Mountain


    ...
    The brakemen have to tip their hats,
    And the railroad bulls are blind,
    ....

    [ Parent ]
     
     
    To ale (none / 0) (#64)
    japout (pajout na gmail com) 30.09.2005 13:55:26 MET
    (User Info)

    patří Malému princovi :0)

    [ Parent ]
     
     
    Právě, že jste to rozeznal (5.00 / 1) (#65)
    Prokop (pkrasny@aol.com) 30.09.2005 14:09:26 MET
    (User Info)

    a doplnil.

    Proto ten výraz uznání.

    [ Parent ]
     
     
    ;>) -nt (none / 0) (#66)
    japout (pajout na gmail com) 30.09.2005 20:16:31 MET
    (User Info)



    [ Parent ]
     
     
    mila Andy, (none / 0) (#37)
    Milos 24.09.2005 23:16:36 MET
    (User Info)

    uz jsi taky nekdy jezdila po Francii? To jsou cesti ridici proti tem frantikum uplni lidumilove.

    [ Parent ]
     
     
    nejezdila, (none / 0) (#38)
    andyo 25.09.2005 00:31:56 MET
    (User Info)

    a hned tak nebudu. Když jedu někam do ciziny, dávám přednost vlakům.  
    Musím říci, že třeba v Německu jedu po dálnici v daleko větším klidu než tady, ač rychleji. Jestli se oni doma bojí vyvádět to, co tady, nevím. Ale čeští řidiči jsou fakt někteří příšerná holota. Bezohledná, špatně řídící. A jak se říká o pražácích ohledně řízení to nejhorší, tak od května jezdím do práce autem a už jsem se naučila při spatření značky se "S" mezi čísly jít dotyčnému z cesty, co ti tady vyvádějí:(((

    [ Parent ]
     
     
    Podobně edukativně (none / 0) (#22)
    gogo (gogo zavinac sprcha.com) 23.09.2005 09:23:19 MET
    (User Info)

    působil můj bývalý šéf. Koupil si (na firmu) novou Schade s motorem 18 T a výkonem přes 100 kW. Jeli jsme spolu s Brna a událo se přesně to, co popisujete. Kamioňák zahájil manévr, šéf musel šlajfovat z nějakých 180 km/h. Rozhazoval u toho rukama a nadával. To jsem bral. Pak ho ale předjel a se slovy "tady máš hajzle, spěchals, teď budeš brzdit!" mu hodil myšku a začal před ním brzdit.
    Ohodnotil jsem jej jako debila, protože kdyby to ten Polák v kamionu nezvládl (někteří ani nemají nohy na podlaze), dostali bychom pecku dozadu. Smrťák by to asi nebyl, pod náklaďák se auto nedostane a nebyl by to čelní střet. Vůbec jsem ale nestál o křupnutí za krkem nebo podobné povyražení, nehledě na možnost odskočení do levého pruhu a možnou srážku s dalším autem. Tehdy jsem jen poznamenal, že v takových situacích není další level, nebo život k dobru ale jen GAME OVER a že bych rád dojel k rodině v zdraví.

    Tohle chování je myslím nebezpečnější než předvídatelné (tj. s blinkrem a předchozím pohledem do zrcátka)předjíždění kamionů.  

    Ještě poznamenám to, že auto jedoucí 90 km/h , které chce vjet do levého pruhu a nevidí vzadu (blízko) nikoho, může být zezadu napáleno pouze závodníkem jedoucím 200 km/h. Tohle si ti borci s těžkou nohou často neuvědomují.
    Jednak se v zrcátku rychlost špatně odhaduje (člověk má v oku rychosti a rozestupy kolem 140-160), a pak energie roste s kvadrátem rychlosti, takže brždění není žádná legrace.
    Takže stejně jako by neměli kamioňáci blbnout se zbytečným předjížděním, měli by se držet v hustším provozu trochu zpátky i borci se 150 kW pod kapotou. My jim věříme, že jim to jede jak drak, nemusí nás kvůli tomu ohrožovat.

    Pánu Bohu vysielať je neefektivne. On je dobre informovaný aj bez toho.
    [ Parent ]
     
     
    Lehce off topic (none / 0) (#16)
    Boutros el Uam (squawbumzavinachorkapostateckacom) 22.09.2005 22:02:02 MET
    (User Info) http://www.squaw.com

    poprosim jezovce o prilozeni nekolika ilustracnich fotografii (zasilam emajlem) k tomuto komentari.

    Po vice nez tydnu snehopadu a naslednem odklizeni otevreli International Highway mezi Chile a Argentinou a vypustili kamiony z obou stran. Lanovka La Juncalillo vede nad serpentinami vedoucimi k hranicni celnici v prusmyku Libertadores a pod lyzemi se odehravala neuveritelna podivana predjizdejicich se nakladaku prosmykavajicich se serpentinami vykutanymi do moreny po ledovcich.

    Nekteri silenci tudy jezdi i na kole.


  • life's a near death experience
  •  
     
    Fotky z Chile zde: (5.00 / 1) (#46)
    jezovec (jezovec zavináč gmail tečka com) 28.09.2005 21:53:34 MET
    (User Info)

    http://www.sprcha.com/users/boutros/chile/index.html


    ------------------------------
    Jezovec jsem, a jezovec budu.

    [ Parent ]
     
     
    Uctive dekuji (none / 0) (#47)
    Boutros el Uam (squawbumzavinachorkapostateckacom) 28.09.2005 22:00:06 MET
    (User Info) http://www.squaw.com

    ilustruji predjizdeji kamionu dle heslo "de to, ale dre to".


  • life's a near death experience
    [ Parent ]
  •  
     
    To je ještě luxus (none / 0) (#48)
    gogo (gogo zavinac sprcha.com) 29.09.2005 08:03:01 MET
    (User Info)

    jsou případy z ČR, kdy si dva autobusy urazily zrcátka, protože jeden z nich byl na trase nový a neznal špecifiká příslušného úseku silnice.

    Pánu Bohu vysielať je neefektivne. On je dobre informovaný aj bez toho.
    [ Parent ]
     
     
    Vam zrejme gogo (none / 0) (#49)
    Michaela 29.09.2005 08:52:08 MET
    (User Info)

    ta nechut k vyjimecnosti smerem "up" vseho druhu, kterou tu zhusta prezentujete, zcela brani tu vyjimecnost cemukoliv i komukoliv priznat, i kdyz prave nejde o vyvolenost, duchovni elity a tak dal. ... Takova typicka "maloceska" vlastnost: "To nic neni, to mame doma taky".

    Ano, jiste, gogo, ... Cechy i Morava jsou pokryty prevazne siti uzounkych serpentyn, natolik uzkych, ze si tam autobusy pravidelne urazeji zrcatka. Proto se v kotline ujalo jezdit radeji bez. (zrcatek ;))

    ACH JO

    [ Parent ]
     
     
    haha :-)))) (none / 0) (#50)
    gogo (gogo zavinac sprcha.com) 29.09.2005 09:10:49 MET
    (User Info)

    vy mě bavíte. Já jsem čekal na fotkách uzounké serpentiny (tak to aspoň vyznělo z průvodního slova, že se o sebe skoro dřou - třeba jestli znáte fotky z Indie) a zatím je tam mezi kamiony mezera přímo královská.  
    To u nás..... :-)))) promiňte, že se zase směju.

    Nevím jak se jezdí v kotlině, my tady většinou celkem v pohodě a po silnicích, takových extrémních úseků není moc.

     

    Pánu Bohu vysielať je neefektivne. On je dobre informovaný aj bez toho.
    [ Parent ]
     
     
    technická (none / 0) (#51)
    gogo (gogo zavinac sprcha.com) 29.09.2005 09:11:56 MET
    (User Info)

    je zajímavé, že pouhý smajlík není Sprchou coby název komentáře akceptován, musel jsem přidat i nějaký text.

    Pánu Bohu vysielať je neefektivne. On je dobre informovaný aj bez toho.
    [ Parent ]
     
     
    Priznam se ze nerozumim, (none / 0) (#52)
    Michaela 29.09.2005 09:14:11 MET
    (User Info)

    myslela jsem ze CR je zkratka pro Ceskou republiku a vy jste zrejme hovoril o Indii. Tak to se omlouvam.

    [ Parent ]
     
     
    Nee (none / 0) (#53)
    gogo (gogo zavinac sprcha.com) 29.09.2005 09:18:12 MET
    (User Info)

    mluvil jsem o České republice, zatímco o Indii jsem se rozepsal čistě z potřeby dát příklad toho, co jsem čekal na té chilské fotce.


    Pánu Bohu vysielať je neefektivne. On je dobre informovaný aj bez toho.
    [ Parent ]
     
     
    Neberte to, jako že se vytahuju (none / 0) (#57)
    Prokop (pkrasny@aol.com) 29.09.2005 13:51:00 MET
    (User Info)

    ale všechny silnice jsou v čechách užší.  Já mám tady vocaď nastavený větší vzdálenosti x a y a v čechách se mi pokaždý zdá, že je to auto vedle, vpředu nebo vzadu moc blízko.

    [ Parent ]
     
     
    Někdy stačí (none / 0) (#59)
    gogo (gogo zavinac sprcha.com) 29.09.2005 14:30:54 MET
    (User Info)

    třeba jen zrádně vyhlodané krajnice. Do práce jezdím denně přes úsek cca 20m, kde si sotva vyhnou dvě osobní auta a cesta jen tam dost děravá. Tomáš to možná bude znát, je to dílo nějakého veleducha, který při stavbě dálnice nechal užrat cca 2 m stávající paralelní silnice. Důvod mi není znám (tj. jestli to udělali už projektu nebo až v terénu), ale výsledek je naprosto úžasný.

    Pánu Bohu vysielať je neefektivne. On je dobre informovaný aj bez toho.
    [ Parent ]