Sprcha - denní dávka zdravé kritiky pro osvěžení mysli
Denní dávka zdravé kritiky pro osvěžení mysli
 Titulní strana   Všechny články   Všeobecná diskuse   Deníky 
 Co je nového   Co se píše jinde   Politika   Kultura   Média   Technologie   Internet 
Otec požaduje návrat svých synů do Kanady
Ales Zeman
26.09.2005 17:59:45 MET
(Co se píše jinde/Češi v zahraničí)
Sobotní (24. 9.) vydání torontského deníku The Globe and Mail přineslo dost podivnou zprávu o únosu tří česko-kanadských dětí z Kanady do České republiky.

Tatínek Emil Dittrich, kterému je 51 let, neviděl své tři syny již 114 dní. Má tři syny: desetiletého Ludvíka, devítiletého Roberta a čtyřletého Adama. Poslední čtyři měsíce čeká na návrat své odcizené manželky Romany Dittrichové, které je 38 let, a svých dětí z ČR. Pí. Dittrichová se provdala za svého manžela v r. 1994 a přistěhovala se do Kanady v r. 1998. Rodina bydlela v torontském předměstí Scarborough.

 
 

V článku se píše, že pí. Dittrichová opustila Kanada 4. června za pomoci českého velvyslanectví v Ottawě, poté co obvinila svého manžela, že děti pohlavně zneužívá.  Tato obvinění vznáší pí. Dittrichová již od října r. 2000. Její opakovaná obvinění byla vyšetřována kanadskou policií a Společností pro pomoc dětem (Children's aid society), aniž by tato obvinění byla potvrzena.

Během rozvodového řízení dva soudní znalci dospěli k závěru, že o tom, komu budou svěřeny děti, by mělo rozhodnout soudní jednání, které mělo započnout 14. června. Pí. Dittrichová však místo toho, aby vyčkala soudního jednání, sbalila kufry a odjela i s dětmi z Kanady. Tím porušila soudní výnos z r. 2001, který nařizoval, že děti nesmí opustit provincii Ontario. Poté 21. června soudce Horního soudu (Superior Court) přiřknul plnou péči o děti p. Dittrichovi, který je kanadským občanem od r. 1974. Na pí. Dittrichovou byl vydán celokanadský zatykač za porušení kanadských zákonů.

Takovýto případ, kdy jeden z rozvádějících se či rozvedených rodičů upláchne se svými potomky do jiné země, není ojedinělý. Co je na připadu dle mého závažné je to, že české velvyslanectví (dle informací v článku) napomohlo pí. Ditrichové k útěku a nelegálnímu únosu dětí z Kanady tím, že vystavilo pro její děti nouzové pasy, neb jejich originální pasy byly soudně obestaveny. Dle článku český velvyslanec Pavel Vošalík pravil, že velvyslanectví pomohlo pí. Dittrichové, protože je českou občankou. Velvyslanectví dle něho nebylo známo, že existují nějaké soudní restrikce, které by se týkaly pí. Dittrichově či jejích dětí. Zajímalo toho, kdo nouzové pasy pro děti vystavoval, proč asi jsou originální pasy nedostupné?

P. Dittrich je ochoten se s manželkou dohodnout, pokud to bude možné, neb zastává názor, že jednostranné rodičovství je hrozné. Dle sdělení Jefferyho Wilsona, právníka p. Dittricha, žádosti o navrácení dětí do Kanady byly zaslány kanadskému premiérovi Paulu Martinovi a kanadskému Ministerstvu zahraničních věcí, ale zatím mu na tyto žádosti nepřišla odpověď. Dle něho pí. Dittrichová se dopustila porušení Článku 3 mezinárodní Haagské dohody o rodičovských právech na péči o děti.

Pamela Greenwellová, tisková mluvčí kanadského Ministerstva zahraničních věcí, sdělila, že se případem zabývají jak provinční, tak i federální úřady, které se snaží o návrat unesených dětí do Kanady.  

Tolik ve stručnosti infromace dle sobotního novinového článku. Zatím o případu víc nevím a pokud se něco dalšího dozvím, tak na tyto další informace upozorním v diskusi.

 

>>> diskuse >>>  

Základní nabídka
- registrace nového uživatele
- jak na to (aktualizace 19.1.03)
- časté dotazy
- vyhledávání

Login
Jméno:
Heslo:
 
Registrace nového uživatele

Komentáře chronologicky (15)
- přirozený důsledek toho by andyo
- No nevím, Ukrajina je teď náš kámoš, by max
- Paní Dittrichová požádala o azyl na Ukrajině by Ales Zeman
- Produkty oslnily ;0) -nt by japout
- Zaujimave, by iko
- Právě ta obvinění by Prokop
- Ambasada hraje mrtvyho brouka by Boutros el Uam
- Další článek o unesených dětech by Ales Zeman
- Naprostý souhlas by Ales Zeman
- Mě to nevyprávějte, by cnemo
- Děvět let má odkroucených... by Ales Zeman
- pribeh Vasi spoluzacky by Boutros el Uam
- K tomu Vám by cnemo
- Můj dojem z amerického školství by Prokop
- Také tento případ nechci hodnotit, by Ales Zeman

Related Links
- More on Češi v zahraničí
- Also by Ales Zeman

Komentáře: Zobrazení: Řazení:
 
 
Otec požaduje návrat svých synů do Kanady | 23 comments (23 topical, 0 editorial, 0 pending)
 
 
viditelne (none / 0) (#1)
Boutros el Uam (squawbumzavinachorkapostateckacom) 26.09.2005 22:16:14 MET
(User Info) http://www.squaw.com

non-amicable konec manzelstvi.

Ale na pomoc matkam, ktere kradou deti v prubehu soudniho rizeni o peci, existuje cela rada polo-legalnich organizaci i zde v USA.

Nemyslim si ale, ze by se melo velvyslanectvi zeme ucastnit podobnych experimentu.

Bydleli manzele dohromady? Existovalo nejake "nebezpeci" (at skutecne ci jen fiktivni), ze by otec mohl deti "zneuzivat" do te doby nez by kanadsky soud rozhodl o custody?


  • Boycott ConAgra
  •  
     
    Zatím toho moc o případu nevím (none / 0) (#2)
    Ales Zeman 26.09.2005 22:29:15 MET
    (User Info)

    Pomocí Googlu jsem našel jen jeden další článek, který se od toho v Zeměkouli a Poště liší jen v detailech. Dle toho druhého článku dvě děti, které se narodily v ČR, odlétly z Kanady na české pasy, které patrně obstaveny nebyly. Česká ambasáda dle tohoto článku vystavila nouzový pas jen nejmladšímu čtyřletému klukovi, který se narodil v Kanadě. Doufám,že o případu budou psát dva české torontské deníky, buď Nový domov či Satellite 1-416.


    Philosophie: Toujours en ricaner. (Flaubert)
    [ Parent ]
     
     
    Ano, manželé bydleli dohromady (none / 0) (#3)
    Ales Zeman 26.09.2005 22:33:44 MET
    (User Info)

    od r. 1998, kdy se ta paní přistěhovala do Kanady. To zneužívání dětí otcem není potvrzeno policií a Children's Aid Society, ačkoliv paní podala od r. 2000 čtyři stížnosti. Je možné, že si to jen vymyslela, ale nechci se pouštět do nepodložených spekulací.


    Philosophie: Toujours en ricaner. (Flaubert)
    [ Parent ]
     
     
    tyhle veci, odehravajici se (none / 0) (#4)
    Boutros el Uam (squawbumzavinachorkapostateckacom) 26.09.2005 22:47:13 MET
    (User Info) http://www.squaw.com

    za zavrenymi rodinnymi dvermi se rozpletaji velmi nesnadno.
    Spolecne bydleni, bych rekl, dodalo argument posilujici "hrozbu nebezpeci" detem, at uz opravnene, ci neopravnene. Na druhou stranu se ta pani mohla odstehovat kamkoli v provincii Ontario, uchranit deti a stale neporusit kanadske zakony.
    A absence dukazu o zneuzivani zase ten argument o "nebezpeci" neguje.

    Nektere formy vigilantismu (IMHO tenhle pripad mezi ne zapada) jsou asi nezbytne.
    Tady mi porad neni prilis jasny motiv jednani ceske ambasady.

    Cele je to stavnaty kousek pro priznivce/odpurce feminismu. Kazdy si najde svuj kousek na nekonecne prezvykavani ;-)))
    Tim ani nahodou nenapadam clanek, diky Alesi za zprostredkovani diskuse o pop-culture tematech pro zdejsi elitare ;-)))


  • Boycott ConAgra
    [ Parent ]
  •  
     
    Zaujimave, (none / 0) (#19)
    iko 10.01.2006 13:03:37 MET
    (User Info)

    ze ani 4 odmietnute podania Vas nepresvedcili o otcovej nevine, co nepriamo vyplyva z Vasho prispevku. Z toho vidiet, ze otcovia skutocne musia zapasit s velkymi predsudkami v podobnych pripadoch.
    Príliš dlho veriť nejakej pravde má jedovaté účinky... {neznámy matematik}
    [ Parent ]
     
     
    Spíš je to smutný (5.00 / 2) (#5)
    Prokop (pkrasny@aol.com) 27.09.2005 17:08:08 MET
    (User Info)

    než co jinýho. Obě strany se radostně tlučou pod pás, IMHO, a děti visej někde uprostřed.

     
     
    Nalezl jsem RCMP (none / 0) (#6)
    Ales Zeman 27.09.2005 17:34:46 MET
    (User Info)

    zatykač na pí. Dittrichovou, kde je její fotka a fotky třech synů. Smutný příběh to jistě je.


    Philosophie: Toujours en ricaner. (Flaubert)
    [ Parent ]
     
     
    Ale mohlo to být daleko horší (none / 0) (#7)
    Prokop (pkrasny@aol.com) 27.09.2005 17:42:14 MET
    (User Info)

    před pár lety chlap v sousedství v rozvodovém řízení zastřelil své tři syny a nakonec sám sebe.

    Ta boží podnožka je někdy celkem špinavá.

    [ Parent ]
     
     
    Nechci hodnotit zrovna tento případ, (none / 0) (#8)
    cnemo 27.09.2005 17:55:19 MET
    (User Info) http://nautilus.bloguje.cz

    protože o něm nic nevím. Jedna má spolužačka je ale ve velmi podobné situaci. Vždycky to byla osoba, která přitahovala průšvihy a idioty jako magnet a když na ni přišla ženská hormonální krize, natrefila na jeden obzvláště kvalitní exemplář. Moudře si ploditele nevzala, ale bohužel nešťastnou shodou okolností porodila v Kanadě (plánován byl porod v Čechách). Tím pádem je to kanadský občan, se známým otcem (ač s nimi nežije a nijak významně se nezajímá, to spíš jeho matka). Soudnictví svobodné demokratické země omezilo její pohyb na město, ve kterém žije a když chce do sousedního města (k bráchovi na návštěvu) musí informovat soud. Její sporadické návštěvy ČR  (tuším tu byla dvakrát za tu dobu)jsou úplné manévry. Nemá kanadské občanství, nemůže opustit Kanadu aniž by jí odebrali dítě, podle průzkumu svých možností by ji české úřady nedokázaly ochránit.

    Takže výsledkem je 18-ti leté vězení (nechce-li přijít o dítě), 9 let má odkroucené, zbývá 9:( Kluk mluví excelentní češtinou, učí ho podle českých učebnic a to prý všechny předměty, protože kanadské základní školství je údajně katastrofální (jak jsem koupil, tak prodávám). Alespoň k něčemu užije své vzdělání. Všechno je má připraveno k okamžité evakuaci, pokud to nějaká náhoda umožní.


    Kdybych byl čirou náhodou v průběhu demokratické diskuse vaporizován, jsem zde: nautilus.bloguje.cz
     
     
    Také tento případ nechci hodnotit, (none / 0) (#9)
    Ales Zeman 27.09.2005 18:05:21 MET
    (User Info)

    jen si nemyslím, že kanadské základní školství je katastrofální. Alespoň ne zde v jižním Ontariu, kde naše dvě děti před lety absolvovaly základní a střední školu. Vzpomenu-li si na to, jaké základní školství se dostalo mé generaci v době hlubokého totáče v ČSR, ba i ČSSR, zdá se mi to kanadské základní školství vcelku dost osvícené a liberální, i když by jistě v mnoha směrech mohlo být vylepšeno.


    Philosophie: Toujours en ricaner. (Flaubert)
    [ Parent ]
     
     
    Můj dojem z amerického školství (none / 0) (#10)
    Prokop (pkrasny@aol.com) 27.09.2005 18:10:10 MET
    (User Info)

    je hodně podobný.  Myslím, že bych se učil líp zde než jsem se učil/flákal v českých školách.  

    [ Parent ]
     
     
    K tomu Vám (none / 0) (#11)
    cnemo 27.09.2005 18:24:30 MET
    (User Info) http://nautilus.bloguje.cz

    nic neřeknu, nevím. S produkty zámořského školství se setkávám jen zcela vyjímečně a nemohu říct, že by mě oslnili (ale o tom jsem psal:). Ale vzhledem k malému počtu je to statisticky neprůkazné:)


    Kdybych byl čirou náhodou v průběhu demokratické diskuse vaporizován, jsem zde: nautilus.bloguje.cz
    [ Parent ]
     
     
    Produkty oslnily ;0) -nt (none / 0) (#20)
    japout (pajout na gmail com) 10.01.2006 13:27:25 MET
    (User Info)



    [ Parent ]
     
     
    pribeh Vasi spoluzacky (5.00 / 1) (#12)
    Boutros el Uam (squawbumzavinachorkapostateckacom) 27.09.2005 18:25:16 MET
    (User Info) http://www.squaw.com

    je v zasade o stejnem problemu, ktery prinesl kdysi jakysi cecho-kanadan na jinem serveru.

    Neshody s manzelkou, rozvod, tahanice o dite. Hlavni vinu pochopitelne mela vlada, stejne hloupe satiricke poznamky o "svobodne demokracii" a utlacovani jeho "svobody".
    Vyber manzelky - zivotni druzky, odbyl vetou "z dvoutydenniho pobytu v Cechach jsem si privezl zenu."

    Vasi spoluzacce by nikdo nezakazoval opoustet mesto, pokud by nebyla soucasti pripravovaneho, nebo probihajiciho soudniho rizeni. O cem je soud jsem se jaksi nedozvedel.

    Netvrdim, ze je jurisdikce v Kanade neomylna a infinitne spravedliva, nicmene odbyti absolutniho nedostatku rozumu a racionalniho planovani z jeji strany vyrazem "pritahuje prusvihy" mi presne zapada do Vasi vize sveta, kde je individualni zodpovednost nahrazena utopickou peci fiktivnich "ostatnich a statu" za soucasne incessantni kritiky tehoz.


  • Boycott ConAgra
    [ Parent ]
  •  
     
    Děvět let má odkroucených... (none / 0) (#13)
    Ales Zeman 27.09.2005 19:51:54 MET
    (User Info)

    To, že Vaše spolužačka nemá kanadské občanství po 9 letech pobytu v Kanadě bude zřejmě proto, že o ně nepožádala, patrně z důvodu, aby nepřišla o občanství české. V minulosti to bývalo 5 let, ale o kanadské občanství mohou nyní zažádat "landed immigrants" po 4 letech pobytu.

    Vaše spolužačka chce z Kanady utéct, zatímco mnoho jiných naopak touží se sem dostat. Když mi na ruzyňském letišti asi po čtvrté kontrolovali kanadský pas, zeptal jsem se, proč se ten pas tolikrát kontroluje. Dostal jsem od zaměstnance ČSA následující odpověď: "To byste se, pane, divil, kolik lidí se dnes chce do Kanady dostat".


    Philosophie: Toujours en ricaner. (Flaubert)
    [ Parent ]
     
     
    Mě to nevyprávějte, (none / 0) (#14)
    cnemo 28.09.2005 15:49:50 MET
    (User Info) http://nautilus.bloguje.cz

    prostě chce z Kanady utéct a ono to nejde. Že se tam tlačí mnoho lidí, je jiná věc. Pokud si dobře vzpomínám, podobné emigrační snahy mají "v míře větší než malé" zejména jisté etnické skupiny, které nejde z důvodu nařčení z rasizmu jmenovat. Málem jsme kvůli tomu měli víza i do UK.

    A aby to nebylo už vůbec jednoduché, jednu dobu to vypadalo, že se odtud dostane naprosto kuriózním způsobem. Rodiče jejího ploditele jsou čeští emigranti a jednu dobu se chtěli vrátit do Čech i se synem:) Nepteje se mě proč, nevím to.

    Určitě je převažující směr za louži, ale jsou i jedinci, kteří plavou proti proudu a mají proto své důvody.



    Kdybych byl čirou náhodou v průběhu demokratické diskuse vaporizován, jsem zde: nautilus.bloguje.cz
    [ Parent ]
     
     
    Naprostý souhlas (none / 0) (#15)
    Ales Zeman 28.09.2005 16:02:42 MET
    (User Info)

    Určitě je převažující směr za louži, ale jsou i jedinci, kteří plavou proti proudu a mají proto své důvody.

    Ano, takové jedince znám a jejich důvody plně chápu a respektuji. Myslím, že ve svobodném světě to je, či alespoň by mělo být, normální. Jsou i tací, kteří zde opustili velmi dobře placená zaměstnání a v Česku jsou jejich příjmy o hodně nižší, takže v jejich případech nelze mluvit o "zelenějších pastvinách".



    Philosophie: Toujours en ricaner. (Flaubert)
    [ Parent ]
     
     
    Další článek o unesených dětech (none / 0) (#16)
    Ales Zeman 29.09.2005 23:17:53 MET
    (User Info)

    s fotografií p. Dittricha. Velvyslanectví v Ottawě odmítlo se k případu vyjádřit, o navrácení dětí se snaží kanadské velvyslanectví v Praze.


    Philosophie: Toujours en ricaner. (Flaubert)
     
     
    Ambasada hraje mrtvyho brouka (none / 0) (#17)
    Boutros el Uam (squawbumzavinachorkapostateckacom) 29.09.2005 23:35:14 MET
    (User Info) http://www.squaw.com

    nic noveho. Ale verim tomu, ze tam opravdu nikdo nic nevi ;-))

    A dle vyjadreni soudkyne byly obvineni ze zneuzivani neopravnena.

    Hmm....


  • Boycott ConAgra
    [ Parent ]
  •  
     
    Právě ta obvinění (none / 0) (#18)
    Prokop (pkrasny@aol.com) 29.09.2005 23:44:08 MET
    (User Info)

    se mi zdála snad nejhorší. Protože to je v mých představách taková podpásovka u které se blbě dokazuje nevinna.

    [ Parent ]
     
     
    Paní Dittrichová požádala o azyl na Ukrajině (none / 0) (#21)
    Ales Zeman 17.09.2006 00:42:33 MET
    (User Info)

    20:45 - Češka Romana Dittrichová žádá na Ukrajině o politický azyl. Utekla se třemi dětmi poté, co soud rozhodl, že se děti mají vrátit k bývalému manželovi. Informovala o tom televize Nova.


    Philosophie: Toujours en ricaner. (Flaubert)
     
     
    No nevím, Ukrajina je teď náš kámoš, (3.66 / 3) (#22)
    max 17.09.2006 07:05:05 MET
    (User Info)

    asi jí šoupnou zpátky.

    Jiný zajímavý text o tom, je se chudí na Slovensku se dostávají k moci, jsem četl zde.

    Trollové: Vaše bláboly k mým myšlenkám prosím smeřujte přímo do /dev/null
    ψ

    [ Parent ]
     
     
    přirozený důsledek toho (5.00 / 1) (#23)
    andyo 17.09.2006 08:29:24 MET
    (User Info)

    že na ně všichni dlouhá desetiletí kašlali. Už když byly povodně na Slovensku a viděla jsem, jak to tam vypadalo a přístup Slovenských, ale nejen slovenských představitelů k pomoci, tak jsem si říkala, že na to jednou někdo dojede. Taková jedna velká černá časovaná bomba.  

    [ Parent ]
     
     
    Otec požaduje návrat svých synů do Kanady | 23 comments (23 topical, 0 editorial, 0 pending)

     
    Komentáře: Zobrazení: Řazení:

    Powered by Scoop
    Všechny ochranné známky a autorská práva na této stránce náleží jejich příslušným vlastníkům. Autorská práva ke článkům a komentářům vlastní jejich příslušní autoři.
    Provozovatel systému nezodpovídá za obsah kteréhokoliv autorského díla zde uvedeného. Podrobnosti viz.
    plné znění podmínek.

    registrace nového uživatele | jak na to | časté dotazy | vyhledávání || odpadkový koš | kompletní deníky