Sprcha - denní dávka zdravé kritiky pro osvěžení mysli
Denní dávka zdravé kritiky pro osvěžení mysli
 Titulní strana   Všechny články   Všeobecná diskuse   Deníky 
 Co je nového   Co se píše jinde   Politika   Kultura   Média   Technologie   Internet 
Kdyz něco nevím, tak se zeptám
Prokop
29.11.2006 13:14:53 MET
(Kompletní deníky/Prokop's Diary)
Skutečny thread z jednoho IT serveru.

 
 

Celkem odpovědí: 573

Dotaz: Ahoj. Chtěl jsem se zeptat ohledně zvýšení kapacity HDD. Mám doma HDD 200GB a na internetu jsem našel návod jak fyzicky zvětšit jeho kapacitu až na 300GB. A to tak že se trošku povolí ty čtyři šroubky co drží ten plech.
Tím by se měl zvětšit prostor uvnitř a tím pádem by se tam mělo vejít více dat. Nemá s tím někdo zkušenost?

Odpovědi:

# Ano,ale opatrne! Zhruba to vychazi 1/4 otacky = 23,7 MB, ale musis je povolit vsechny stejne,nesmi tam byt temer zadny rozdil.Pozor,pokud je povolis moc ze to uz prekroci o 100% puvodni velikost HDD tak dojde k takzvanemu osviceni dat a tim padem k redukci pouze na 50% puvodni velikosti HDD ktera uz nejde opravit

# Já jsem to zkoušel na jednom staršim harddisku (1,2GB) a po půl otáčce všech šroubů se nic nedělo, ale když jsem pak povolil šrouby ještě o kousek, tak už mi vůbec nenaběhnul počítač. Zašrouboval jsem teda šroubky zpátky,ale pořád to nefunguje. Dělal jsem to v temné komoře, takže k osvícení dojít nemohlo. Je nějaká možnost, jak z toho harddisku dostat aspoň těch 50%  původní kapacity?

# Ja jsem to zkoušel a nic...Že vy mi tady kecáte? akorat mi nejede PC

# Já bych ty šroubky nastavil delšíma ,tím vznikne prostor i pro 400 GB
!!!!!!! Vyzkoušeno!!!!!!!!

# Jiste, a pokud HD otevrete uplne, bude bezpochyby automaticky naadresovan veskery jeho okolni prostor a pripraven k zapisu prakticky neomezeneho mnozstvi dat

# Vrtákem 6 mm navrtáš HDD ze strany do otvoru zasuneš brčko a foukneš. Záleží, jak silný máš dech. Dá se to nafouknout o 75% původní kapacity. Nakonec se dírka rychle ucpe a zalepí žvýkačkou, aby dofouklé GB neutekly.

# Si tu z toho niektori robite srandu, ale naozaj to ide vy lamy! Staci srobovak, pevnu ruku a system. Srobky treba povolovat na kriz po polotacke (Staci dva zavity, viac by som neriskoval, neskor hrozi strata dat). Po povoleni treba disk sformatovat s parametrom big, cize napr. format c: /big
Mne sa takto podarilo zvacsit 80GB Maxtor na 160GB!!! Ale to uz je extrem a bola s tym babracka, je to povolene fakt na doraz a radsej vsetko zalohujem na diskety, ALE STALO TO ZA TO!!!

# Jo,zkusit se to může,hlavně napřed zazálohovat těch 200GB na diskety!! Stačí na to asi jen 140 000 disket. A formátovat je lepší s parametrem format/superbig.

-- a co namazat sběrnice máslem - aby to po nich lépe jezdilo?!?!

--
 

>>> diskuse >>>  

Základní nabídka
- registrace nového uživatele
- jak na to (aktualizace 19.1.03)
- časté dotazy
- vyhledávání

Login
Jméno:
Heslo:
 
Registrace nového uživatele

Komentáře chronologicky (15)
- To plati ve vsech oborech by Prokop
- Mate pravdu, by pajout
- "poradil linuxové lamě" by TL
- Stejna zkusenost by Prokop
- Ja si pisu hesla na zed kobky by Prokop
- Četl jsem záznam internetové diskuse, by pajout
- Jeste si napis by pajout
- hehehe by Boutros el Uam
- rok jsem seděla v jedné místnosti by andyo
- No a pak je rada by Prokop
- Fousaty ale rozsireny by Boutros el Uam
- My máme jednoho Maca by Tomas
- Kamos tady v praci by Prokop
- To už je hodně dávno, by max

Related Links
- Prokop's Diary

Komentáře: Zobrazení: Řazení:
 
 
Kdyz něco nevím, tak se zeptám | 14 comments (14 topical, 0 editorial, 0 pending)
 
 
To už je hodně dávno, (3.66 / 3) (#1)
max 29.11.2006 20:30:02 MET
(User Info) http://www.radaryrakety.cz/

v době MS DOSu, kdy mi jeden kámoš donesl domu počítač, že vůbec nestartuje. A fakt nestartoval, tak jsem nabootoval z diskety a koukám, jestli žije disk. Vše OK, ale v CONFIG.SYS někdo v T602ce pomocí funkce malování rámečků namaloval nádhernej hrad.

S věžičkama s cimbuřím, okýnky, bránou a vším, co k hradu patří. Proto to ale nestartovalo.

Jindy mi zas jinej donesl PC, že mu nejde disketovka, tenkrát ještě 5,25ka. Koukám, že v ní něco je, tak jsem jí rozkuchal a bylo v ní CD s výběrem country muziky. Po vyndání CD "císařským řezem" disketovka fungovala. Ptám se ho, kterej kůň to tam strčil? On prej ne a vůbec "nechápal", jak se tam mohlo dostat. Tak sem se ho zeptal, čí je to CD? Jeho prej ne. Tak říkám, že si ho nechám. A to prej ne. (Takový CD tenkrát stálo kolem 500,- :)

Jednou mi v sobotu táno volá známej účetní, že mu nejde klávesnice, že nutně NUTNĚ to musí v pondělí podat na finančák, nebo bude strašnej průšvih. Tak pro mně dojel. U něj doma hned koukám, že mezi klávesami je voda. Že ta klávesnice je úplně plná po okraj, ale nikudy to ještě nevytejkalo. On se klepl do čela a říká: "tak už běž já tě hodím domu a po cestě koupím novou". On se v noci tak vožral, že se vychcal do klávesnice a ani vo tom ráno nevěděl.

Loni mi zase dobrej kámoš v sobotu donesl PC, že je to celý zavirovaný a už to ani nebootuje, ať to zformátu a dám mu tam čistej system. Ten disk nešel v jeho PC formátovat, tak jsem ho strčil do mého. Tam také zlobil, sekal se formát, tak jsem vzal systémovou disketu výrobce disku, že ho zformátuju pořádně.

Mezitím jsem něco vařil a odbíhal stále k plotně. No a tak jsem omylem zformátoval svůj disk.

Pak mi to jídlo ani moc nechutnalo.

 
 
Kamos tady v praci (5.00 / 1) (#2)
Prokop (pkrasny@aol.com) 29.11.2006 21:15:22 MET
(User Info)

speaking of HD - chcip mi HD na Macu, tak drzim smutek:(

anyway, kamos tady v praci se pred dvema lety sichroval - se melo vyhazovat - a tak kazdej vecer zazalohoval vsechnu svoji praci (db architecture and such) na svuj iPod aby to mel sebou a vsude jinde to smazal.

Pak udelali ten reorg a on tu zustal, bylo to tesne pred vanocema a mezi svatkama delal z domova a tak si rek, ze si nahraje na iPod nejakou muziku - checht - iPod se zeptal zda chce napred zformatovat, on to v jedny OhNosekunde odklep a prace za tri roky v riti.

Co by si clovek bez picitacu pocal:)

[ Parent ]
 
 
My máme jednoho Maca (5.00 / 1) (#3)
Tomas (kasprciuzenáčGmailtečkacom) 29.11.2006 21:29:24 MET
(User Info)

jako obslužný počítač k osvitovce. Potřeboval jsem něco vysvítit, tak sem jej zapnul. Nic. Restart (akord), nic. Zkusil jsem bez Doplňků (se Shiftem), nic. Mac prostě vždycky zahrál jen počáteční akord, a pak už vůbec nic. Než sem začal volat servis, tak jsem to obešel ze všech stran, no a zatlačil správně konektor od monitoru... pak už sem vesele svítil.

Já vím, to je fousatý, ale nechal jsem se tak skutečně nachytat.
-

Berte mě jako takovýho kašpárka
[ Parent ]
 
 
Fousaty ale rozsireny (5.00 / 2) (#4)
Boutros el Uam (squawbumzavinachorkapostateckacom) 29.11.2006 23:09:53 MET
(User Info) http://www.squaw.com

u nas se traduje historka (a ja ji slysel primo od zdroje, lehce baronprasilovskeho), jak po tydennim neuspesnem troubleshooting pres emajly a telekonference zdroj odletel resit situaci primo do Koreje.
Tam ukazal kam pripojit kabel hlavni prichozi erektriny a bylo vyreseno.

Nekdy to nejjednodussi reseni prijde az nakonec, kazdy napred hleda komplikovane chyby. Mne se takhle jednou prestal mobildebilpdafotak kamaradit s Bluetooth headset i kdyz uz spolu meli dlouho pomer. Napred jsem jim domlouval, pak jim vyhrozoval manzelskou poradnou a furt nic. Furt trucovali. Tak jsem zacal hledat v ruznych menu, dokonce i cist tluste navody (if everything fails read the manual;-) a furtum furt nic.
Tak jsem je odnesl do prodejny, kde se mne tak 16ti leta asijska stredoskolacka optala, jestli jsem zkousel vyndat a znovu vlozit baterii.
Odesel jsem mirne zahanben. Ale s fungujicimi pristroji ;-))


  • life's a near death experience
    [ Parent ]
  •  
     
    No a pak je rada (3.66 / 3) (#5)
    Prokop (pkrasny@aol.com) 29.11.2006 23:44:17 MET
    (User Info)

    peknych i drsnejsich foru, ktere se provozuji dle kopmjutrove gramotnosti obeti:
    • vyndat z mysi kulicku je tak pro sekretarky
    • vytvorit snimek desktopu a nahradit jim tapetu - nejlip pro sefy
    • nastavit default tiskarnu na druhy konec budovy pripadne do uplne jine budovy (u nas to muze bejt i pul mile daleko, vyzkouseno)
    • podobne jsme prehodili tisk z HP Laserjet na metr siroky bubnovy plotr
    ...

    [ Parent ]
     
     
    rok jsem seděla v jedné místnosti (none / 0) (#6)
    andyo 29.11.2006 23:48:54 MET
    (User Info)

    s programátory a správcem sítě. Byl to velmi zajímavý rok. Stačilo je jen poslouchat:)))

    [ Parent ]
     
     
    hehehe (3.75 / 4) (#7)
    Boutros el Uam (squawbumzavinachorkapostateckacom) 29.11.2006 23:58:02 MET
    (User Info) http://www.squaw.com

    for s default tiskarnou si obcas udelam sam na sebe.

    Mame jeden podnikovy intranet. A urady po celem svete. A ve vetsine z nich jsem byl. A potreboval tiskat. Tak najdu tiskarnu, jeji adresu a nainstaluju (mam jich asi 12-15). A kdyz jsem tam delsi dobu, nebo tiskam vic papiru, hodim tu lokalni na default. Obcas prijedu domu a cumim u tiskarny za rohem od cubicle, nez mi dojde, ze stranky lezou z tiskarny nekde v Asii.
    Ani nahodou nejsem sam...


  • life's a near death experience
    [ Parent ]
  •  
     
    Jeste si napis (none / 0) (#8)
    pajout (pajout - zavinutec - gingerall - tecka - cz) 30.11.2006 12:25:48 MET
    (User Info)

    hesla na papirek a ten si prilipni na monitor... Treba vod notebooku - to by mohlo bejt vesely, otevrit nekde notebook a mit na LCD prilepeny papirky.

    Teraz som to povedal a tým som to aj dokázal.
    [ Parent ]
     
     
    Ja si pisu hesla na zed kobky (5.00 / 1) (#10)
    Prokop (pkrasny@aol.com) 30.11.2006 15:14:17 MET
    (User Info)

    vetsinou kodovane:)  Mam kliku, ze kolem zadny cesi nejsou, protoze  u na whiteboardu napsaneho slova na*rat kazdy cech okamzite pochopi ktere pismenko chybi - american nevi.

    Zvenci na svy kobce mam ted delsi dobu motto:

    "Jsem v prdeli, ale vratim se!" a na zvedave dotazy vysvetluji, ze to znamena prijdu hned.

    [ Parent ]
     
     
    Četl jsem záznam internetové diskuse, (none / 0) (#9)
    pajout (pajout - zavinutec - gingerall - tecka - cz) 30.11.2006 12:48:17 MET
    (User Info)

    kdy někdo opravdu, ale opravdu ošklivý poradil linuxové lamě na nějakou otázku, ať jako root zadá do konsole "rm -rf /". Lama to udělala.
    Mně se povidlo něco jinýho. Většinou mám v jednom okně otevřeno několik terminálů, má to pak nahoře taková ta překlikávací ouška. Dělal jsem složitej update databáze, tak jsem si to nejdřív zkoušel na tý svojí cvičný databázi. Pak po mně někdo něco chtěl. Pak se všechno povedlo a já jsem z ostré databáze vymazal již nepotřebná data. Asi není třeba dál vysvětlovat... Naštěstí to čirou náhodou dopadlo tak, že těch řádků bylo třeba 30 a ne 30000. Hlavoručně jsem je tam ze svojí cvičný databáze naklepal rukama.

    Teraz som to povedal a tým som to aj dokázal.
     
     
    Stejna zkusenost (5.00 / 1) (#11)
    Prokop (pkrasny@aol.com) 30.11.2006 15:21:50 MET
    (User Info)

    dve database, jedna dev a druha ostra - obe spravuji pres Embarcadero Rapid, nevsim jsem si kde poustim update a nahradil jsem asi 50 records nejakym nesmyslem.  Data jsem pak musel vydestilovat z database nez si toho nekdo vsimne.

    A tohle se mi pripomnelo, asi to tady uz slo, ale vzdycky pobavi:

    Ruska ruleta:

    # [ $[ $RANDOM % 6 ] == 0 ] && rm -rf / || echo "You live"

    [ Parent ]
     
     
    "poradil linuxové lamě" (5.00 / 1) (#12)
    TL (t tecka l zavinac email tecka cz) 01.12.2006 08:43:10 MET
    (User Info)

    A jina lama nechape pointu pribehu. Mozna proto, ze je lama. Priznam se, ze nekteri IT lidi na mne pusobi jako samani a uprimne mam nekdy pocit, ze si v teto roli samanu nekdy sami libuji.

    [ Parent ]
     
     
    Mate pravdu, (5.00 / 1) (#13)
    pajout (pajout - zavinutec - gingerall - tecka - cz) 01.12.2006 13:09:27 MET
    (User Info)

    najdou se i takovi. Moje zkusenost je ale takova, ze ti opravdovi guruove poradi dobre i lame, navic tak, aby tomu pokud mozno rozumela.
    Pointna pribehu tkvi v tom, ze si nekdo nainstaloval Linux a bez elementarnich znalosti ho zacal administrovat. Na otazku dostal odpoved "vymaz obsah celeho souboroveho systemu". Evil. Toto je v linuxove komunite velmi ridky jev.
    Myslim, ze kazdy, kdo se mota kolem pocitacu, je obcas za lamu a jak jeho zkusenosti a znalosti rostou, obcas i za gurua... Velky rozdil vidim v tom, ze ziskavani linuxovych znalosti "jak neco udelat" je temer totozne se ziskavanim znalosti "jak to funguje" a clovek tim opravdu zvysuje svoje znalosti. Ve windous je namiste pouzit pojem know-how. Vim, jak to naklikat.

    Teraz som to povedal a tým som to aj dokázal.
    [ Parent ]
     
     
    To plati ve vsech oborech (5.00 / 2) (#14)
    Prokop (pkrasny@aol.com) 01.12.2006 15:03:45 MET
    (User Info)

    zelenac je vzdycky za blbce - a nekde mu to holt daji sezrat.  Vetsinou lidi, kteri krom odbornosti v te dane oblasti jiz nic jineho nemaji.

    [ Parent ]
     
     
    Kdyz něco nevím, tak se zeptám | 14 comments (14 topical, 0 editorial, 0 pending)

     
    Komentáře: Zobrazení: Řazení:

    Powered by Scoop
    Všechny ochranné známky a autorská práva na této stránce náleží jejich příslušným vlastníkům. Autorská práva ke článkům a komentářům vlastní jejich příslušní autoři.
    Provozovatel systému nezodpovídá za obsah kteréhokoliv autorského díla zde uvedeného. Podrobnosti viz.
    plné znění podmínek.

    registrace nového uživatele | jak na to | časté dotazy | vyhledávání || odpadkový koš | kompletní deníky