Sprcha - denní dávka zdravé kritiky pro osvěžení mysli
Denní dávka zdravé kritiky pro osvěžení mysli
 Titulní strana   Všechny články   Všeobecná diskuse   Deníky 
 Co je nového   Co se píše jinde   Politika   Kultura   Média   Technologie   Internet 
Palčivé otázky pro nejbližší budoucnost, o kterých se nemluví - aneb král je nahý...
007
28.03.2006 13:26:34 MET
(Všeobecná diskuse/Politika)
Protřelí harcovníci se po roce 1989 obklopili neznalými, nezkušenými, mladými, o to však více ambiciosními absolventy škol bez skrupulí. O nezkompromitované, odborně zdatné, morálně bezúhonné čtyřicátníky zájem nebyl. Začal kolotoč novel zákonů, první zrušený zákon, který byl na obtíž, byl zákon postihující rozkrádání. Pod záminkou přítomnosti slůvka socialistický byl celý zákon zrušen, náhrada přívlastku soc. jiným slovem, nebyla "puristy" uvážena. Bylo nutno "zhasnout", aby ekonomové mohli prchat před právníky... Proběhla úprava právního prostředí na objednávku, z existujících osvědčených a ucelených, nám blízkých právních řádů, nebyl žádný převzat, aby nebyla "ohrožena platnost" dříve uzavřených sňatků...
Je slabou útěchou, že Kambodža dopadla po Pol Potově převratu, kdy dvanáctiletým dětem byly rozdány samopaly, hůře než my.

 
 

Výsledkem činnosti "nových elit" je, že celistvost prosperujícího státu nebyla udržena a potenciál země, která dříve patřila mezi 10 nejprůmyslovějších na světě, byl zlikvidován; v zemi je 10% nezaměstnanost. Výpadek průmyslové výroby - ČKD nenahradí Sazka Arena, smíchovskou Tatrovku -  Carrefour, Aero, Škodu Plzeň, kopřivnickou Tatru, zbrojovky,... tisíce nově vzniklých subjektů s náplní typu: koupě - za účelem dalšího prodeje.
Jednoduché "tunelování" let devadesátých bylo opuštěno, neboť dnes by již neprošlo, Berka a spol.  postupy rozpracovali mnohem lépe, zatímco ti nejlepší stále kradou v rámci zákonů, prosazených často na objednávku, a výnosy svých krádeží dají i ke zdanění.
Beztrestně je zaveden způsob podnikání mnohých zahraničních společností, otevřeně přiznávajících, že po vyčerpání poskytnutých podnikatelských výhod a využití otrocké práce domácích lidí, se přesunou dále.
Jak žijí a čím se nyní živí lidé z dnes neexistujících podniků? Jakou zodpovědnost projevili řídící činitelé?

Armáda je finančně neúměrně náročná nejen při výměnách funkčních Migů 29 v poměru 1:1 za nelétající vrtulníky, či nákupu vadných padáků..., branná povinnost - důležitá složka obranyschopnosti státu - byla zrušena. Vojenská služba mladých mužů byla "nahrazena" mobilizační povinností žen do 60 let a podryta obranyschopnost státu.
V jakém zájmu?

Textilky zavřeny - dříve vyvážející zemi šatí a obouvají Vietnamci, zemědělství neprospívá ani v úrodném Polabí, státní zlatý poklad bezostyšně promrhán, chybí ochota dohledat stále existující peníze zcizené za bankovního socialismu, které nikdo nespálil, ani v moři neutopil...
Letitý UZNANÝ dluh SSSR (vyrabování uranových ložisek v době, kdy se uran platil zlatem, nebo dodávky zboží pod cenou v průběhu více než 40 let uznáno nebylo) byl prodán překupníkům v kursu $20 za sto dolarů, oplátkou jsou účtovány "světové ceny" za zemní plyn, ropu... Dřívější vlastní, levná, na cizí libovůli nezávislá výroba svítiplynu a benzinu byla pod záminkou přílišné nákladnosti zrušena.
Úroveň dobře placených lidí z řídících a kontrolních procesů ve státě se názorně ukázala nejen při povodních.

Ne každý ve státě se může živit jako fotbalista, hokejista,…, někdo též musí hodnoty vytvářet a udržovat; inženýři, lékaři, pekaři, popeláři.. patřičně ohodnoceni nejsou.  Rozvoj hospodářství nezajistí, budou-li bohatí bohatšími a chudí chudšími.  

Od té doby, co zde marxističtí ekonomové převzali budování kapitalismu, množí se podíl zbytečných činností. Přestože poválečná generace uživila v sedmdesátých letech početné potomstvo, včetně generace rodičů/prarodičů i starobních důchodců bez odpracovaných let, nyní tato generace ani po 40 letech příspěvků do důchodového systému nemůže odejít na odpočinek, ani příp. podle své volby  dále pracovat na zvýšení procent svého důchodu, neb by ji silné ročníky ze sedmdesátých let údajně neuživily. Po více než 40 letech odvedené práce jsou poválečné ročníky přinuceny bez náhrady stále pracovat dalších 5 i více let. Za takto navíc odpracovaná léta se nezvýší nízký důchod o 30 a více procent podle odpracované doby jako dříve, ale naopak se vyměřený nízký důchod dále sníží, pokud se v této uměle přidané době pracovní povinnosti nepodaří šedesátníkům najít zaměstnání. Na rozhodnutí doplácejí především ženy, neboť  jsou od roku 1995 nuceny za každý odpracovaný rok nadpracovat další 4 měsíce. Současný důchodový nárok žen je "odložen" o 4 roky, dřívější 24% zvýšení důchodu je odebráno - prozatímním konečným cílem je prodloužení pracovní povinnosti žen o 6 let bez nároku na 36% zvýšení důchodu. Mladší ročníky zaměstnanců jsou už nyní s předstihem připravovány na plánovaný odchod do důchodu v sedmdesáti letech, aniž by se odpovídajícím způsobem snížily povinné dávky odváděné do důchodového systému. Za Josefa II. postačilo, když sedlák  třetinu z výdělku "půjčoval" dětem, třetinu "vracel" rodičům a třetinu si nechával. Dnes lidé  polovinu výdělku dají státu, aby mohli "pracovat na vlastním poli", ze zbytku odevzdají ještě čtvrtinu státu, aby za ně osminu vrátil těm, kterým dluží, a z toho co jim zbývá, polovinu půjčují a polovinu si nechávají.  
Je současné hospodářství méně výkonné než v Bismarckových časech, aby lidé byli nuceni pracovat až do svých posledních let? Je skutečně pro chod hospodářství nezbytná pracovní povinnost šedesátiletých žen, jejíž nedodržení je nutno sankcionovat?

Na druhé straně jsou jedincům, kteří desítky let na důchody nepřispívali a společnosti způsobili nevyčíslitelné škody, bezostyšně rozdávány STATISÍCOVÉ osobní důchody. Zároveň je vysoká nezaměstnanost mladých lidí - mladým lidem chybí perspektiva, místo vlastních dětí si současní mladí lidé nezřídka pořizují psy, kočky...  Mladí nejenže nemohou nastoupit na chybějící uvolněná místa, ale hlavně nemohou získat PRACOVNÍ NÁVYKY.
Kdo je bude živit, až poválečná generace následně zmizí z pracovního trhu, společnost nezajímá? Jaké vyhlídky má země bez nerostného bohatství, zbavená průmyslu, s nevýkonným zemědělstvím, kde mládež, pokud usiluje o vůbec nějakou práci, odchází za nekvalifikovanou prací z domova, protože doma v oboru nenajde ohodnocené uplatnění?
Proč nabádá Wolfowitz k další destrukci důchodového systému, přestože počet pracovníků přispívajících na 1 důchodce v poslední době stoupl z 2.41 na hodnotu 2.52 a zároveň jedním dechem od nás požaduje nemalé poplatky na "další rozvoj zaostalých států", při současném neustále rostoucím zadlužení země?
Kam v současnosti přicházejí příspěvky do důchodového systému od DVOU silných pracujících generací -  poválečné generace a jejích dětí? Kde končí odebrané peníze?

Vysoké školy se rozmělňují, o náročné školy (technika, lékařství...) zájem není, poptávka je po manažerských, ekonomických, právnických, politologických... školách, jejichž absolventi hodnoty spíše spotřebovávají než vytvářejí. Potřebuje stát k rozvoji a zabezpečení úrovně obyvatel více manažerů, ekonomů, politologů, právníků,... než  inženýrů, lékařů...?

Úroveň výuky na základních školách, navzdory stoupajícím vynaloženým prostředkům (INDOŠ...), klesá. Současné maturitní zkoušky mají blíže k požadavkům závěrečných zkoušek bývalých osmiletek, mnozí nynější vysokoškoláci zdaleka nedosahují znalostí maturantů 1. republiky. Děti, které ještě nezvládly češtinu, se mají stejně jako za Protektorátu už od 3. třídy  potýkat s dalším jazykem; na vysokých školách však místo dříve běžné výuky DVOU jazyků postačí studentům jeden cizí jazyk.
Nadaní jedinci jdoucí na Harvard, MIT, Oxford, Cambridge... se bezesporu snadno naučí další jazyk(y) dříve, nebo později jinak, pro většinu dětí je vhodnější začínat s výukou cizích jazyků až po zvládnutí mateřštiny. Proč stát s velmi úspěšnou DVOUSETLETOU výukou jazyků nevyužívá své nashromážděné zkušenosti a znalosti, ale používá dovezený "indický model", utvářející děti jako budoucí zdroj levné, nekvalifikované, dobře ovladatelné pracovní síly, se kterou se plánovaní nastávající mocipáni bez obtíží domluví? Budeme cizinci ve své zemi, nebo nuceni chodit jako dříve za obživou do ciziny jako služky (nyní au pair) a nekvalifikovaní nádeníci (per diem)?
Jak dlouho trvalo v lidnaté Indii vymýcení vlastních jazyků a zavedení veškeré školní výuky v angličtině od 1. třídy?
Nebyl by i běžně dříve u nás užívaný "nizozemský" přístup k jazykům, který udržuje a ctí mateřštinu, třebaže se lidé bez obtíží  domluví německy+anglicky+francouzsky, nadále výhodnější a bližší než "indický"?
Čeština není samozřejmostí. Udržování a rozvoj jazyka vyžaduje nemalé úsilí, již nyní i písemné práce vysokoškoláků obsahují dříve nevídané hrubky. Zbavíme se češtiny stejně jako českého průmyslu?

Byty postavené za Rakouska, 1. republiky či po válce ze společných peněz jako NÁJEMNÍ byty se "privatizují". Zisk z prodeje není určen na novou výstavbu dostupných nájemních bytů, ale plyne jako bezpracný zisk do kapes lidí, kteří tyto byty nepostavili. Objem výstavby bytů během 20 let 1. republiky  (za 2 roky byly např. v Praze postaveny celé Dejvice, vybudován Spořilov, Střešovice, dostavěny Vinohrady, Vršovice, Letná...), s výstavbou předražených nájemních bytů, nebo "podnikatelského baroka" během posledních 16 let, je neporovnatelný. Přestože "regulované" nájemné je dávno vyšší než nájemné v družstevních domech, bohatě pokrývající náklady na údržbu a "regulovaní" nájemníci po novele zákona (v rozporu se zdravým rozumem a evropským nájemním právem) hradí kromě nájemného VEŠKERÉ případné opravy a zvelebování v bytě, bez valného odporu byl schválen zákon o dalším bezdůvodném zdražování nájemného. Zájemců o bydlení v české kotlině je mnoho: pouze v Praze je ÚŘEDNĚ hlášeno 100 000 cizinců, počet nepřihlášených osob si nikdo netroufá odhadnout. Tito lidé samozřejmě někde bydlí. Od roku 1989  v Praze nepřibylo pro stále přicházející  cizince (z nichž mnozí za možnost příchodu a povolení zdejšího pobytu složili tisíce dolarů), aspoň 10% nových bytů, ale naopak bylo mnoho starých bytů nezákonně přeměněno na lukrativnější nebytové prostory. V porovnání s 1. republikou, za posledních 16 let citelně v Praze chybí postavené osmery Dejvice, Spořilov, Střešovice, Vinohrady..., tudíž je zde možné požadovat za byt a nájemné "tržní" částky neúměrné kupní síle domácího obyvatelstva, navíc i v "úředním" přepočtu vyšší než např. v Mnichově. Zatímco panelové domy v bývalé NDR se bourají, v Praze se částky, žádané za garsonieru s nízkou plánovanou životností v opovrhované králíkárně, pohybují kolem milionu Kč.
Některé byty zůstanou po plánovaném zdražení prázdné jako např. podle http://www.skoky.cz/old/akt_kraus.html někteří lidé si pořídí za několik milionů vlastní bydlení, které při průměrném, pro většinu lidí nedosažitelném, hrubém příjmu 20 000 Kč,  budou celý život splácet a budou k němu vázáni, stejně jako dříve za feudalismu byli vázáni k půdě nevolníci.
Je stavebnictví méně výkonné než před 80 lety, aby čeští lidé celý život pracovali na splácení svého obydlí?
Jaké možnosti bydlení zbudou pro většinu lidí?
Hitler zamýšlel Čechy vystěhovat na Sibiř, nyní s pomocí hrabivých domácích, závisti tržních nájemníků, atd. zvládne neviditelná ruka trhu českou otázku elegantněji. Američanů, Rusů, Němců aj., schopných platit více než EUR1000 měsíčně je dost. Cizinci průběžně skupují domácí nemovitosti za zlomek ceny běžné v cizině a pořizují si v zemi svá další sídla. Ubytovny jsou obsazené Vietnamci, Ukrajinci...; změní se struktura domácího obyvatelstva, dále se rozšíří armáda bezdomovců, nebo nežádoucí, špatně placené obyvatelstvo, opustí zemi a lidé sami dobrovolně odejdou?

Přestože platíme DVOJÍ policii, počet trestných činů v zemi je vysoký a objasněnost nízká. Nárůst trestné činnosti se operativně řeší úpravou definice trestného činu a současně nepřijímáním některých oznámení, kdy  nalezení a usvědčení pachatele je pracné, úspěšnost nízká. Těžiště policejní práce se přesunulo od účinné pomoci v ulicích, dopravních prostředcích a jinde, k vylepování nálepek a poučování občanů o možnostech sebeobrany jednotlivce; v horším případě dochází ze strany policie ke zneužívání pravomoci, nedůvodné šikaně obyvatel. Výkonnější a levnější domobrana není povolena.
Nejen cizinci žádaná dětská prostituce (Opočenský a další) se vyřeší zákonem o snížení věkové hranice na 14 let pod záminkou umožnit trestně stíhat právě čtrnáctileté zločince. Oddělení této problematiky od obecného trestního postihu nezletilých zločinců, které je obvyklé v evropských státech, se neuvažuje.
Klid k práci přivítaly nejen mafie z území bývalého SSSR, ale i balkánské, arabské, asijské, italská a další, které mají v zemi celoevropské základny.
Úplatní, nevýkonní soudci žádají ještě vyšší platy, aby nebrali úplatky, movití zločinci, chránění dobře placenými advokáty, jsou beztrestní, zatímco spořádaní, nebohatí občané jsou vystaveni libovůli soudců, nezávislých na platných zákonech i základech logiky. Poslanci si sami stanovují nehoráznou výši platu bez ohledu na možnosti hospodářství i ostatních občanů. Z politiky vznikl jistý a skoro bezrizikový druh povolání s nedůvodně vysokými příjmy a výsadami.

S jakým cílem jsou veřejnosti předkládáni za vzory pochybní jedinci a případný nesouhlas se stavem ve státě je umlčován s poukazem na čecháčkovství či levičáctví?
Je přínosné nadstandardně živit Berdáry, Bémy, Bobošíky, Březiny, Buzkové, Bürgermeistery, Čadky, Čalfy, Čermáky, Češky, Dlouhé, Dyby, Grosse, Havly, Hušáky, Hvížďaly, Jičínské, Junky, Hrabovské,  Kalousky, Kellnery, Klause, Kočárníky, Kořány, Koukaly, Kožené, Krause, Krejčíře, Křetínské, Kühnly, Langry, Lánské, Mlynáře, Nečase, Němce, Peciny, Pilipy, Rychetské, Salzmanny, Schwarzenbergry, Skalické, Sokoly, Šťávy, Teličky, Tlusté, Tošovské, Tvrdíky, Vidímy, Zelence, Železné… s jejich kamarilami, z nichž někteří si už v listopadu 1989 na zahraničních studijních pobytech rozdělovali vládnoucí místa? Proč jsou z prostředků lidí tvořících hodnoty více než štědře placeni?
Stát má 10 milionů obyvatel. Leckde ve světě na úspěšné řízení tohoto množství lidí postačuje kvalitní městská rada, místo zde obvyklých desetitisíců dobře placených míst, kde černé ovce a bílé koně nejde dohledat. Panující poměry vhodně znázorňují stále stoupající nároky pražského magistrátu v porovnání se skutečností např. v Londýně.

Nadcházející volby k řešení předložených základních otázek přežití nepřispějí, volební systém je nastaven tak, aby o zastoupení lidí v parlamentu rozhodovaly sekretariáty stran. Uchazeče, kterého si nikdo nepřeje, nelze škrtnout, navíc volební obvody jsou záměrně MNOHOMANDÁTOVÉ, aby bylo zajištěno, že lidé vybraní sekretariáty projdou bez obtíží. Současný stav vyhovuje vládním i opozičním parlamentním stranám.

Perpetuum mobile neexistuje. K tomu, aby lidé nevytvářející hodnoty, ale naopak působící škody, měli vysoké platy, musí hodnoty vytvořit jiní, kteří za svou práci dostanou zlomek odměny.
Země žije z podstaty - hodnoty vytvářené po STALETÍ během 16 let zmizely, pozemky továren zrušených na objednávku (Motorlet, čokoládovna nebo cukrovar v Modřanech a dalších) získaly za pakatel developerské firmy, připravuje se rozprodání zbývajících pozemků ČD, letišť, nemocnic.
Černoši a Indiáni prodávali svou půdu za korálky a zrcátka. Je na vyšší úrovni připravit se o neobnovitelné hodnoty výměnou za trochu inflačních peněz?

Žádný stát se nezbaví cíleně svého průmyslu, vzdělání, obranyschopnosti... vzhledem k údajnému "zastarání" daných oblastí a nepřenechá lukrativní odbytiště  svých výrobků (Čína, arabské státy, středoevropské země...) cizím firmám, nevybrakuje své banky z důvodu kuponové a dalších privatizací. Jen duchem chudý člověk může prodávat obrovský národní majetek lidem, kteří nemají peníze. Čeští lidé nejsou schopni za desítky let namáhavé práce získat důstojné bydlení a důchod, každodenně musí zápasit o holé živobytí, zatímco práce ÚOHS je úspěšně paralysována (cena benzinu, pečiva). Arbitráže proti státu jsou v současnosti na globálním trhu nejvýnosnější podnikání, sloužící k dalšímu vývozu zbývajících prostředků ze země. Např. Nomura zaplatila za IPB 3 miliardy Kč, aby získala pivovary Prazdroj a Radegast, které také okamžitě prodala za cca 25 miliard Kč a do IPB nedala nic. Celá transakce jí vynesla přes 20 miliard Kč na náš úkor a nyní Nomura požaduje další miliardy. Celkově z České republiky odtéká každoročně 500 miliard výnosů a zisků. Splatnost posledních schválených státních dluhopisů je na 55 let. Žijící generace platí 30-40 miliard Kč každoročně úroky, samotný dluh stovek miliard budou splácet ti, co se ještě nenarodili.
Jaké důvody odradily historiky od zpracování 16 uplynulých let a národohospodáře od objektivní analýzy současného hospodářství? Nestojí např. průběh "kuponové privatisace" spojený s přeléváním nesmírných majetkových hodnot do pochybných oblastí, přičemž "akcionáři" byli pouze symbolicky odškodněni, pokud nebyli přímo vyvlastněni bez náhrady, za podrobnější rozbor? S "nájezdy" loupeživých jednotlivců i organisací si stát musí umět poradit, v čem by jinak měla být opodstatněná existence státu?
Čas běží, existence českých zemí není samozřejmostí. Postupné utahování šroubů, ne v našem zájmu, skončilo. Nyní půjde o samotné přežití. Všechny otázky budou zodpovězeny. Pokud je nezačneme sami účinně řešit, odpovědi v náš prospěch nebudou. Poučíme se z minulosti nejen pro přežití v přítomnosti a odvrátíme v budoucnu bezprostřední ohrožení svébytnosti?
Předáme svým následovníkům místo půdy, rozvinutého hospodářství, úspěšných továren, nemovitostí automobilová vrakoviště, elektronický brak či inflační peníze?

Pro úspěšné řešení potíží je nejprve nutno potíže pojmenovat a definovat, následně určit nejdůležitější  úkoly a postupy k jejich vyřešení. Záleží dnes na nás, zda budeme nadále nečinně přihlížet, jak se z nejúspěšnějších jedinců stávají kápa, zatímco ostatní skončí zcela bezprávní, celý život pracující na jiné, bez nároku na důstojné bydlení i důchod.

 

>>> diskuse >>>  

Základní nabídka
- registrace nového uživatele
- jak na to (aktualizace 19.1.03)
- časté dotazy
- vyhledávání

Login
Jméno:
Heslo:
 
Registrace nového uživatele

Komentáře chronologicky (15)
- Máte pravdu by gogo
- Jste si jisty? by TL
- Dávky nejsou příjem by gogo
- spotřební daň na reklamu by Tonda Kubrt
- Dovětek by Tomas
- Dítě by gogo
- Nejlepší je native speaker by jezovec
- To ste si, pánové, by Tomas
- S tím bych si dovolil souhlasit by mxp
- V tom by si dovolil nesouhlasit by gogo
- Vsak jo by mxp
- Vase dopijeni becky by mxp
- Já jsem pro by Tomas
- Kapitáne, by Tomas
- Hloupej je predevsim by mxp

Related Links
- http://www.skoky.cz/old/akt_kr aus.html
- More on Politika
- Also by 007

Komentáře: Zobrazení: Řazení:
 
 
Palčivé otázky pro nejbližší budoucnost, o kterých se nemluví - aneb král je nahý... | 87 comments (81 topical, 6 editorial, 0 pending)
 
 
Žádost o pomoc. (5.00 / 1) (#1)
max 27.03.2006 18:53:32 MET
(User Info) http://www.radaryrakety.cz/

 Autor tohoto článku se obrací na čtenáře se žádostí o redakční připomínky ke článku.

Já se domnívám, že autorovi lze pomoci jen snad opravit ten link. Je v něm na konci navíc čárka.

Jinak je to takovej pěknej koncentrát všech černejch kronik a článků Blesku, co vyšly za posledních 16 let. To muselo dát práci sepsat.

Autor ale jen rezignovaně nekonstatuje, ale v předposlední větě také nastiňuje řešení desítek makroekonomických problémů, které v článku uvedl a které netrápí jenom nás, ale i mnoho zemí Evropy a jinde ve světě. Ano, potíže pojmenovat a určit postupy k jejich vyřešení.

Že to ještě někoho nenapadlo!


...A paní Rice nám na piano zahraje.
 
 
Milý 007 (none / 0) (#3)
Archaix 27.03.2006 19:47:11 MET
(User Info)

Ja naopak s Vámi plně souhlasím a jsem rád, že se tak závažný článek objevil na stránkách Sprchy. S Maxem naprosto nesouhlasím, poněvadž polika posledních 16 let vede ČR ke zkáze a národ k bídě. Politikáři se starají pouze o svůj zadek a pak si myslí "po nás potopa". Na lidech jim bohužel málokterému záleží. Podívejte se jaký je rozdíl mezi ČR a Finskem. Finsko vyvinolo mobiteli a dnes je Nokia známá po celém světě. V ČR jsou také schopni vývojáři, vyrobí užitečnou věc a politici to pokazí, poslechnou kohokoliv v neprospěch domácího užitku.

Takovými závažnými věcmi se Blesk vůbec nezabývá. Ten se zabývá různými drby a podobně. Konečně i z toho co jste napsal o Bombardování Jugoslávie, mi bylo jasné jak zde odpovíte. Tam jsem Vám uvedl fakta jiná, běžte se na ně podívat, která říkají něco jiného, nežli Vy v tom diskusním příspěvku o "Humanitarním", to jsem přidal já, bombardování.

[ Parent ]
 
 
Souhlasím jen s tím, (5.00 / 1) (#14)
cnemo 27.03.2006 22:05:36 MET
(User Info) http://nautilus.bloguje.cz

že na jeden článek je to opravdu koncentrát. Bohudík Maxi, značná část těchto problému je v popsané formě již zapsána v mozcích běžných lidí velmi podobným způsobem. Jde to zdola, protože tam se projevují negativní věci daleko rychleji, než u nás, co slušně vyděláváme. To, že to dotyčné strany nedostaly zpátky je jen tím, že náš tzv. demokratický systém zaručuje, že nové strany prakticky nemohou vzniknout.

Není pravda, že takové takové starosti má mnoho zemí Evropy, jen těch, které byly rozkradeny a nebo počáteční stav byl špatný. Kterápak ekonomika utrpěla (skromným odhadem) ztrátu 1e9 Kč v důsledku provozu bank? Ve které zemi si ze dne na den podvodem úzká skupina lidí přivlastnila většinu základních prostředky a díky neschopnosti je řídit (protože uměla právě a jedině udělat ten podvod), nebo je vyvedla do zahraničí? My, čeští podnikatelé jsme persekuovanou minoritou ve své vlastní zemi! Z našich daní stát platí import a provoz naší zahraniční konkurence!

Kdyby jste viděl, jak to ("transformace") probíhalo např u nás v zapadávově! Jistý známý podnikatel nadělal miliardové dluhy, pak to nějak přešlo na konsolidační a on je přes zprostředkovalele koupil za 0,5e9 zpět:) Ale víte co, nechce se mi o tom bavit. Zbytečně bych se rozčílil.


Kdybych byl čirou náhodou v průběhu demokratické diskuse vaporizován, jsem zde: nautilus.bloguje.cz
[ Parent ]
 
 
To by mohl být zajímavý článek (none / 0) (#17)
max 27.03.2006 22:23:00 MET
(User Info) http://www.radaryrakety.cz/

”Kdyby jste viděl, jak to ("transformace") probíhalo např u nás v zapadávově!“

Tak to by mne opravdu, ale velmi zajímalo. Já pracuji ve firmě, která vznikla v roce 1991 z nuly a tak nemám žádné zkušenosti, jak se říká ze vnitř, jak takové “transformace“ probíhaly. V podstatě v tom mám mediální mlhu.

Vy jste psal, že pracujete v nějaké fabrice. Jak ta přešla do rukou současných majitelů? To by mohl být velmi zajímavý a konkrétní článek o “transformaci“ a určitě by zajímal víc čtenářů.


...A paní Rice nám na piano zahraje.
[ Parent ]
 
 
jestlipak on to nepsal cnemo?..nebo jiny (none / 0) (#2)
magnus maximus 27.03.2006 19:44:38 MET
(User Info)

prispevatel do Haloo Novin?  

V te slatanine je ledacos i {polo}pravda, ovsem tyto problemy vidi kazdy.

Chyby autora jsou hlavne tyto dve...
  1. / bere si prilis velke sousto, na nez jeho znalostni kapacita nestaci
  2. / priciny popisovanych negativ chape spatne, nemuze byt tedy prinosem pri jejich reseni
Proc by sem mel psat svoje marxisticke fraze kazdy levicovy skarohlid , dekretove privilegovany postarsi soudruh s plnymi usty "zaslouzenych" NAROKUU  {haha , to se mi snad zda} na to ci ono ?

Ponekud me nadzvedava jeho deleni lidi na ty co vytvareji hodnoty a na ty co je nevytvareji. On urcuje co jsou hodnoty? Zda se,ze je to komousska rychlokvaska dotahnuvsi to az na pomocnika zavodni straze stredne velke fabriky....

 
 
Ale Magne, (none / 0) (#6)
max 27.03.2006 20:12:30 MET
(User Info) http://www.radaryrakety.cz/

já budu rozhodně hlasovat pro zveřejnění. Domnívám se, že tady Cnemovi vyrůstá obrovská konkurence a že bude muset sakramentsky přidat, jestli nechce zůstat jen ve stínu nového autora.

Navíc s těma Migama se shodnete, ne?


...A paní Rice nám na piano zahraje.
[ Parent ]
 
 
Připojím se k maxovi (none / 0) (#11)
Ales Zeman 27.03.2006 21:16:30 MET
(User Info)

Budu též hlasovat pro zveřejnění článku, který se mi jeví jako "souhrnný seznam pro prádelnu" (angl. "comprehensive laundry list") neduhů současného Česka. S toužebným přáním, aby k článku vznikla věcná debata a ne nálepkování diskuterů dle jejich domnělých ideologických úchylek a poklesků. Nic víc, nic míň.


Philosophie: Toujours en ricaner. (Flaubert)
[ Parent ]
 
 
Milý Magme (none / 0) (#8)
Archaix 27.03.2006 20:24:46 MET
(User Info)

Tím Vaším krátkým příspěvkem, jste mě úplně rozčaroval. Cožpak člověče nevidíte, že Republika je rozkradená, Karlovy vary již nepatří českým lidem, jsou celé ruské a rád bych věděl proč. Všechny deníky již nejsou české, až na Právo a zda ještě něco to už ani nevím. Vše bylo prodáno Němcům a něco málo Švýcarům. Hotely byly prodány Libyi, že se do nich Američané nesměli ubytovat. Komu dnes patří, nevím.

A cožpak nevidíte tu lumpárnu , kterou provedli politici a možná ředitelé různých podniků, které byly postupně zlikvidovány a někdy slavný a mocný český průmysl již neexistuje. Pokud se Vám článek 007 nezdá, že není dost informativní a tento není na úrovni aby takový článek napsal, tak se toho chopte sám. Jenomže, budu k Vám upřimný, nevěřím Vám. Myslím si, že jste podobně jako Max, zastánce V.V.V. K., kterému já nevěřím od samého začátku, Tento zničil se svými přáteli český průmysl.

[ Parent ]
 
 
pane Archaixi (5.00 / 2) (#12)
magnus maximus 27.03.2006 21:55:48 MET
(User Info)

nazvdory problemovym ceskym danostem a vlastnostem ,o nichz tu byla rec pocatkem roku,navzdory komunistickemu mysleni a marastu, jenz tu komunisti zanechali, bych rekl, ze se diky NOVYM MOZNOSTEM a navratu do svobodneho zapadniho sveta i tady ledacos dari. Pujdeme nahoru a dosahneme evropske urovne ve vsech ohledech, v dobrem i spatnem. Spolecensky, ekonomicky, kulturne jsme na tom neskonale lepe nez pred 15 lety. Vliv svobodneho sveta se prosazuje navzdory cechackovstvi, xenofobii a malosti, nevzdelanosti a svejkovani.

Nejvetsi nadeji je dorustajici generace nezatizena nesebevedomim, totalitnim dusevnim pokrivenim ...pokud ja vim, zda se , ze jsou pracovitejsi, zodpovednejsi, podnikavejsi, optimistictejsi,vzdelanejsi, kosmopolitni a sebevedomejsi, nez jsme my, co jsme vyrustali v komoustvu..to je dobre!

K Vasim prikladum :  Nelze proste rict ze republika je rozkradena.
                     K.V. byly zaplatpanbu nemecke,{ jako skoro vsechno co hezkeho v cesku bylo, postaveno a vymysleno atd.}...pak byly ceske ,a tak chatraly...je dobre,. ze jsou ruske a taky izraelske.
                     Slava ceskeho prumyslu posl. 50 let byla mytus.
                    Co bylo komu prodano je jedno. Takovy je kapitalismus se svoji nabidkou a poptavkou, investovanim, soukromym vlastnictvim atd...je to zcela normalni

                    Novinari nejsou schopni prinest ci spravne vylozit zadne kloudne informace. Mnoho jich osobne znam. Vetsinou jsou to idioti. Je fuk, komu jejich platky patri. Nic podstatneho se vetsinou nedoctete, at jsou ci jsou.Nic "narodniho " nepotrebujem. Fenomen "narodni" se v EU prezil. Je nahrazen fenomenem "ZAPADNI".

                   V.K. ..myslite Klause??  - nesnasim, od pocatku jsem vedel, ze je samoliby nestastnik. Jeho o to neschopnejsi, oc je samolibejsi. Blbost
a omyly v ekonomice  i prakt. politice zastira populismem, jenz ma posl. dobou smesne a primitivni 'narodovecke" projevy. Hloubeji uz klesnout, prihraty pan profesor,opravdu ale opravdu nemohl. Pripomina kvasibyzantskeho baaatusku. Nechape, co je obcanska spolecnost, demokracii vyklada prilis uzce, nesmyslne bojkotuje EU, rozhodl se skodit, kde muze....

[ Parent ]
 
 
Dost dobrý. -nt (none / 0) (#13)
max 27.03.2006 22:00:19 MET
(User Info) http://www.radaryrakety.cz/



...A paní Rice nám na piano zahraje.
[ Parent ]
 
 
A co Zlatá kaplička (5.00 / 2) (#16)
Ales Zeman 27.03.2006 22:22:33 MET
(User Info)

nad Vltavou, postavená srdcem českého lidu? Také, magne, německá, jako skoro vsechno co hezkeho v cesku bylo, postaveno a vymysleno? Kdysi se na fóru BL debatovalo o tom, zda na stavbu Národního divadla přispěl či nikoliv sám mocnář Josef František Procházka, tak to a priori nevylučuji.

Nebo ten Největší Čech, Lucemburk Otec vlasti, též jen špatně národnostně uvědomělý Němec? Atd., atd.

To abych zas oprášil skvostné dílko sudetoněmeckého dějepisce Josefa Pfitznera "Das tausendjährige Prag", v kterém se člověk mj. dočte, že nebýt Němců, tak Češi by se ani nenaučili jezdit spořádaně po pravé straně vozovky.


Philosophie: Toujours en ricaner. (Flaubert)
[ Parent ]
 
 
tusim, ze ND bylo stedre dotovano (none / 0) (#19)
magnus maximus 27.03.2006 22:29:08 MET
(User Info)

z Wienny. Myslim, ze se napr. jednalo o ZVLAST{politicky} zvyhodnene uvery od videnskych bank. Mimochodem ND je ve srovnani s Operou  smesne, jako krabicka vod sirek vedle sperkovnice.

[ Parent ]
 
 
Dějiny Vídně jsou (none / 0) (#21)
Ales Zeman 27.03.2006 22:48:16 MET
(User Info)

zajímavé, pro mě zejména tím doplňkem k dějinám českých zemí. Je ve Vídni dochována ještě nějaká jiná gotická stavba než Dóm Sv. Štěpána? A o které ulici to pravil železný kancléř Bismarck, že na východ od ní začíná Asie? Anyway, některé vídeňské perieferie co do ošklivosti si nezadají s těmi pražskými.

Informativní několikajazyčná stránka (i česky) o dějinách Vídně je zde:

http://www.wieninternational.at/de/node/748

 


Philosophie: Toujours en ricaner. (Flaubert)
[ Parent ]
 
 
gotish gar nichts (none / 0) (#25)
magnus maximus 27.03.2006 23:16:08 MET
(User Info)

Viden nebyla nic proti Parze v dobach kdy goticke kostely staveli v Praze sikovni Nemci

pokud jde o periferie nic moc je to smerem na Budapest- ctvrt Kagran usw....nicmene Praha je na tom preci jen huure. Smichov je stale dost prusvih,Jizni mesto je slum atd

[ Parent ]
 
 
Štěpán snad gotický je, ne? (none / 0) (#27)
Ales Zeman 27.03.2006 23:27:49 MET
(User Info)

Ve 14. století bylo navíc město gotizováno, což bylo mimo jiné zřejmé na gotické novostavbě Domu sv. Štěpána.

A co je ve vzpomenutém bedekru míněno tím "mimo jiné"?


Philosophie: Toujours en ricaner. (Flaubert)
[ Parent ]
 
 
vsak jsem odpovidal (none / 0) (#30)
magnus maximus 27.03.2006 23:47:14 MET
(User Info)

co je gotickeho mimo Stepana. Nevim co by tam bylo dalsiho..vsechno co tak vypada je pseudo..napr Votivkirche. V centru jsou velke stare proluky, jak se bouralo pro barokni vystavbu s parky napr Karlskirche je na obrovskem prostranstvi uprostred mesta , kde jiste ve stredoveku byl barak na baraku ,

puvodni Viden se take v 16.stol.tusim za Maxmiliana probourala na siroke cesty skrz mesto kvuli lehcim presunum a shromazdovani vojska. Turci stale dotirali. Ve Vidni byla velka posadka.

[ Parent ]
 
 
No jo, už tu vídeňskou gotiku (none / 0) (#35)
Ales Zeman 28.03.2006 00:35:54 MET
(User Info)

přenechám kompetentnějším orgánům. Prý tam je něco gotických budov, snad i základy gotických kostelů v německém stylu Hallenkirche, později patrně značně přestavěných. Dík za odpověď.

http://www.frommers.com/destinations/vienna/0068020062.html


Philosophie: Toujours en ricaner. (Flaubert)
[ Parent ]
 
 
St. Maria am Gestade (none / 0) (#36)
Ales Zeman 28.03.2006 02:08:30 MET
(User Info)

je gotický kostel ve Vídni, již delší dobu prý napojen na vídeňskou českou komunitu.

http://en.wikipedia.org/wiki/Maria_am_Gestade


Philosophie: Toujours en ricaner. (Flaubert)
[ Parent ]
 
 
Řekl bych, dost velký blábol:) (none / 0) (#18)
cnemo 27.03.2006 22:26:51 MET
(User Info) http://nautilus.bloguje.cz




Kdybych byl čirou náhodou v průběhu demokratické diskuse vaporizován, jsem zde: nautilus.bloguje.cz
[ Parent ]
 
 
Je to, pravda, (none / 0) (#62)
Tomas (kasprciuzenáčGmailtečkacom) 28.03.2006 20:17:26 MET
(User Info)

na Magna překvapivě optimistické. Blábol to ale rozhodně není. Jen jak říkám chvílemi překvapivě jednoduché v nadšení.

Například jsem přesvědčen, že malovat si, že nastupující generace není zatížená všemi těmi deformacemi v přístupu ke skutečnosti (jehož kristalickým exemplářem je diskutovaný článek) je nebezpečně přehnaný optimismus. Je to generace, která tím poměrem diskursů začne míchat, to jo. Ale ještě nevyhraje.

A co se třeba K.V. týče, tak nevím, zda je úplně v pořádku, když se dostane do okruhu vyšetřovaných náš prezident proto, že opakovaně chce přespávat v hotelích, které patří Rusům, o které se zajímají vyšetřovatelé organizovaného zločinu.

Chci říct, nevadilo by mi, kdyby Karlovy Vary patřily Rusům. Vadilo by mi, kdyby část (vetší, menší) těch Rusů patřila k ruské mafii.
-

Berte mě jako takovýho kašpárka
[ Parent ]
 
 
Pane Magnusi, (none / 0) (#32)
Archaix 27.03.2006 23:54:19 MET
(User Info)

jsem rád těm Vašim názorům a jsem rád, že jsem se u Vás spletl. Jenom se mi nelíbi ono kladné hodnocení Němců. Nezapomeňte já jsem atará generace, která prožila II, světovou válku a taky Mnichov, i když z dálky až z Chorvatska, ale vše jsem sledoval na radiu, a dost si toho pamatuji, i když jsem byl ještě kluk.

Potom si ještě lépe na pamatuji okupaci a partyzánský boj proti Němcům a domácím zrádcům. Měli jsme v Chorvatsku svou Českou brigádu Jana Žižky a Jugoslávie se prakticky osvobodila sama.

Od té doby jsem na Němce zanevřel a nesmíte se divit. Ještě dobře, že podle Postupimských dohod, museli opustit Republiku. Měli bychom zde snadno druhé Kosovo.

[ Parent ]
 
 
panu Archaixovi (none / 0) (#34)
magnus maximus 28.03.2006 00:01:42 MET
(User Info)

Od té doby jsem na Němce zanevřel a nesmíte se divit.....nedivim se

[ Parent ]
 
 
Nevím proč vás to nadzvedává, (none / 0) (#15)
cnemo 27.03.2006 22:21:27 MET
(User Info) http://nautilus.bloguje.cz

Ponekud me nadzvedava jeho deleni lidi na ty co vytvareji hodnoty a na ty co je nevytvareji.

je to docela normální. Jestli nepoznáte, co jsou to hodnoty, pak vás upřímně lituju. Víte, když v životě vlastním přičiněním vytvoříte něco, co hodnota je, ujišťuju vás, že to poznáte. Pokud se vám to nepodaří, můžete pak jednou postupovat jako hrdina filmu Faunovo velmi pozdní odpoledne: "Aspoň jméno napsat na asfalt..." :)


Kdybych byl čirou náhodou v průběhu demokratické diskuse vaporizován, jsem zde: nautilus.bloguje.cz
[ Parent ]
 
 
hodnoty ala 007 (none / 0) (#20)
magnus maximus 27.03.2006 22:37:49 MET
(User Info)

byly mysleny ekonomicky, ze ano..tj tradicni "ja jsem hornik kdo je vic", aneb kontra "nepracujici inteligence"

Hodnota cehokoli je velmi relativni, ba zavisla na diskursu toho ktereho "hodnot"strujce.

Ja si muzu myslet, ze jsem vytvoril leccos hodnotneho a pritom je to pouze relativni, nejen treba vuci vasemu videni , ale videno z jineho napr. casoveho kontextu i vuci MEMU VLASTNIMU VIDENI.

taktak mile nemo

ba co vic, myslim si ze SKEPSE K HODNOTNOSTI VSECH HODNOT VCETNE VLASTNICH JE DYCINKY NA MISTE

[ Parent ]
 
 
Tak toho horníka jste si tam (none / 0) (#22)
cnemo 27.03.2006 22:59:49 MET
(User Info) http://nautilus.bloguje.cz

dosadil sám, aby to dostalo ten správný ideologický náboj. Přípomínám, že to prohlášení znělo takto:

Ne každý ve státě se může živit jako fotbalista, hokejista,…, někdo též musí hodnoty vytvářet a udržovat; inženýři, lékaři, pekaři, popeláři.. patřičně ohodnoceni nejsou.

Myslím, že s trochou abstrakce je zcela jasné, co měl sedmý agent na mysli.

taktak mile nemo

Jak milé oslovení, vidím, že ve vás pohádkové dívanky zachechaly hluboké stopy:) Jistě to připěje ke zdůraznění kvality vaší argumentyce:)

ba co vic, myslim si ze SKEPSE K HODNOTNOSTI VSECH HODNOT VCETNE VLASTNICH JE DYCINKY NA MISTE

Žádný protest, až na ta velká písmena:)


Kdybych byl čirou náhodou v průběhu demokratické diskuse vaporizován, jsem zde: nautilus.bloguje.cz
[ Parent ]
 
 
No, a on ten hokejista hodnoty nevytváří (none / 0) (#26)
jezovec (jezovec zavináč gmail tečka com) 27.03.2006 23:21:50 MET
(User Info)

dyk se podívejte jak se přitom zapotí?

A co to blábolí o tom, že inženýři, lékaři, pekaři, popeláři.. patřičně ohodnoceni nejsou.? jak to určí, všichni, většina, menšina z nich?

A nebo je to nějaká všeobecně sdílená moudrost, zafixovaná bohudík častým opakováním, která se jenom ke mně intelektuálovi ještě z nížin prostého lidu nedonesla?

Jak by si autor jejich "patřičné ohodnocení" představoval?

------------------------------
Jezovec jsem, a jezovec budu.


[ Parent ]
 
 
Představoval (none / 0) (#37)
gogo (gogo zavinac sprcha.com) 28.03.2006 08:41:23 MET
(User Info)

No, ono by možná pro narovnání stačilo udělat pořádek v penězovodech a pračkách peněz zvaných sportovní průmysl a reklama. Kdyby nebylo možné lifrovat přes tyto aktivity prachy, respektive ždímat tímto způsobem obecní rozpočty, tak by se poměrně rychle ukázalo, kolik lidí opravdu rádo honí kus gumy po ledě a kolik diváků je ochotno si zaplatit za možnost se na to dívat.
Argumentace nemusí jít nutně tím směrem kolik že bych dal Jágrovi - jestli 100 nebo 200 litrů měsíčně a kolik střelkyni z malorážky.

Jinak, drobný OT - mám dojem, že v poslední době se v TV roztrhl pytel s cenami. Oceňuje se snad každá umělecko-mediální nebo sportovní profese. Někdy i v několika konkurenčních akcích. Naposledy ke mně doznívaly hlasy z Thálie, kde se ti dobří lidé nazývali mistry a udělovali si ceny za celoživotní mistrovství. Inu, kumštýři. (Výýýýbornej kamarád a skvělej člověééék...) Vyplňoval jsem daňové přiznání, hloubal nad podivným žargonem daňového jazyka a potichu si pohrával s myšlénkou uspořádat další televizní ocenění. Třeba o nejlepší prodavačku v supráči. Některé z nich pak udělit cenu za celoživotní přínos a mistrovství.
Kdysi snad proběhla nějaká akce zaměřená na českou vědu. Neviděl jsem to, ale prý to neslo nechtěné známky parodie. Určitě zazpívala Lucinka s Helenkou, bodrý koneferenciér skoulel několik nenucených vtipů a tak.  


Pánu Bohu vysielať je neefektivne. On je dobre informovaný aj bez toho.
[ Parent ]
 
 
Když problém bude asi v tom, (5.00 / 1) (#38)
max 28.03.2006 09:07:21 MET
(User Info) http://www.radaryrakety.cz/

že Lubomír Lipský i Jaromír Jágr by mohli dělat prodovačku kdekoli. Otázkou je, kolik prodavaček by mohlo dělat Lubomíra Lipského a Jaromíra Jágra.

...A paní Rice nám na piano zahraje.
[ Parent ]
 
 
Nevím jak prodavače, (none / 0) (#40)
cnemo 28.03.2006 10:00:49 MET
(User Info) http://nautilus.bloguje.cz

to možná s odřenýma ušima ano. Ale asi něco více tvůrčího těžko.


Kdybych byl čirou náhodou v průběhu demokratické diskuse vaporizován, jsem zde: nautilus.bloguje.cz
[ Parent ]
 
 
A proc (none / 0) (#41)
TL (t tecka l zavinac email tecka cz) 28.03.2006 10:04:06 MET
(User Info)

by mel kazdy nutne delat neco tvurciho?

[ Parent ]
 
 
Dobrá otázka (none / 0) (#46)
cnemo 28.03.2006 10:46:15 MET
(User Info) http://nautilus.bloguje.cz

přesně v duchu doby:) Vlastně nemusí, ale pak to tvůrčí musí dělat někdo jiný. Taky v pořádku, jen to hodnocení (i finanční) musí být jiné:)


Kdybych byl čirou náhodou v průběhu demokratické diskuse vaporizován, jsem zde: nautilus.bloguje.cz
[ Parent ]
 
 
Proc? (5.00 / 1) (#49)
TL (t tecka l zavinac email tecka cz) 28.03.2006 11:24:09 MET
(User Info)

"jen to hodnocení (i finanční) musí být jiné:)" --- Co je spatneho na tom, ze lide se radi bavi a ze svych penez si zaplati kasparka, at uz na filmovem platne nebo na sportovnim hristi? Dokud na to jako danovy poplatnik nemusim doplacet (tam se shodneme ze je chyba), at si ostatni tem kasparkum penize davaji.

Myslim, ze je znakem ekonomicke vyspelosti, ze vsichni nemusi delat tvurci nebo vyrobni cinnost abychom si udrzeli soucasny zivotni standard.

[ Parent ]
 
 
Dokud na to jako danovy poplatnik nemusim doplacet (none / 0) (#51)
gogo (gogo zavinac sprcha.com) 28.03.2006 11:33:27 MET
(User Info)

Právě že na to myslím platíme poměrně dost, aniž bychom si to objednali nebo to považovali za veřejnou službu jako např. zdravotnictví nebo školství.

Pochybuji, že by někdo kritizoval stav, kdy si fanoušci vydržují svůj klub za své prostředky.


Pánu Bohu vysielať je neefektivne. On je dobre informovaný aj bez toho.
[ Parent ]
 
 
Nevim, jak moc (5.00 / 1) (#52)
TL (t tecka l zavinac email tecka cz) 28.03.2006 11:43:49 MET
(User Info)

na ty vysoke platy pro sportovce doplacite. Obcas nejake mesto opravi nebo postavi stadion. To je asi chyba, ale stejne tak nektera mesta pecuji o kulturni vyziti jinych stavbou divadel nebo provozovanim galerii. Legracni je, ze v techto institucich se kulturne vyzivaji spise lide vzdelanejsi a i prijmove minimalne ve stredni tride, a tyto veci jsou hrazeny i z dani chudych. Skutecne je to system, kdy se chudym bere aby bylo na kulturu pro bohate.

Ja jsem posledni z tech, kteri tvrdi predkladaji seznamy co vse by mel stat/obec zajistit nebo provozovat. At si kazdy za sve kasparky plati sam, at uz jsou ti kasparci na stadionu nebo v divadle. Platy sportovcu mesta ani stat skutecne neplati. Kupodivu stat a obec plati platy kasparku v nekterych divadlech, prestoze jina divadelni predstaveni jsou vysoce ziskova a dotace nepotrebuji.

[ Parent ]
 
 
Nevím kolik, (none / 0) (#44)
gogo (gogo zavinac sprcha.com) 28.03.2006 10:19:32 MET
(User Info)

ale jsou mi sympatické filmy, kde vystupují neherci - míněno neprofesionální, nedivadelní. Někteří režiséři s nimi rádi spolupracovali.
Je to jistě velmi subjektivní, ale jako herce třeba Lipského nemusím. Podobně ani "velmistra" Horníčka.

Pánu Bohu vysielať je neefektivne. On je dobre informovaný aj bez toho.
[ Parent ]
 
 
No a on Jágr nějak ubírá peníze (5.00 / 2) (#42)
jezovec (jezovec zavináč gmail tečka com) 28.03.2006 10:07:49 MET
(User Info)

co dostávají ty prodavačky? Jako že kdyby bral polovic, tak ten zbytek by se dal rozdělit mezi "tvůrčí pracovníky", inženýry a popeláře?

Já téhle argumentaci moc nerozumím....

------------------------------
Jezovec jsem, a jezovec budu.


[ Parent ]
 
 
Však takhle jsem to také nenapsal -nt (none / 0) (#43)
gogo (gogo zavinac sprcha.com) 28.03.2006 10:15:48 MET
(User Info)



Pánu Bohu vysielať je neefektivne. On je dobre informovaný aj bez toho.
[ Parent ]
 
 
Jo, máš pravdu, nenapsal -žt; (none / 0) (#45)
jezovec (jezovec zavináč gmail tečka com) 28.03.2006 10:31:48 MET
(User Info)


------------------------------
Jezovec jsem, a jezovec budu.


[ Parent ]
 
 
Budete se divit, (none / 0) (#47)
cnemo 28.03.2006 10:49:59 MET
(User Info) http://nautilus.bloguje.cz

ale ve svém důsledku ano. Prodavačka se nechá zblbnout reklamou, připlatí na výrobku částku za reklamu a kromě jiného část z toho dostane Jágr. Jágr nic nevytvořil, prodává pouze vliv na cizí neuronové buňky, toť vše. Zákony zachování platí (alespoň přibližně) i zde.


Kdybych byl čirou náhodou v průběhu demokratické diskuse vaporizován, jsem zde: nautilus.bloguje.cz
[ Parent ]
 
 
"necha se zblbnout" (none / 0) (#48)
TL (t tecka l zavinac email tecka cz) 28.03.2006 11:15:09 MET
(User Info)

Takze aby se prodavacky nenechavaly zblbnout, tak je ochranime tim, ze zakazeme reklamu, sponzorstvi, radsi i vysoke platy pro netvurci a neproduktivni profese. A jak ten zakaz hodlate vynucovat? Nezapominejte cnemo, ze cesty do pekel byvaji dlazdeny dobrymi umysly.

Jeste bych rozumel litanii, ze dnesni doba ma podivny hodnotovy system, ze lide vice respektuji kasparky nez profesory (a proto je kasparek v reklame ucinnejsi nez profesor), ze lide se snadno nechaji zblbnout (a proto na ne reklama funguje a kasparci za ucinkovani v ni dostanou hodne penez), atd. Ale to horekovani je asi tak vse, co s tim nadelate, pokud nechcete zavest diktaturu. Mimochodem, nepamatuji se, ze by nekdy v minulosti lid obecne mel ve vetsi ucte vedce nez kasparky.

[ Parent ]
 
 
Řekl jste to přesně, (none / 0) (#54)
cnemo 28.03.2006 17:51:15 MET
(User Info) http://nautilus.bloguje.cz

je třeba omezit reklamu. Je to daleko nebezpečnější aškodlivější než kouření:) A jak? Docela jednoduše, stačí spotřební daň ve výši srovnatelné s benzínem, zbytek pohlídá docela dobře finančák. Nechápu, proč se antiglobalizátoři nevydali touto cestou, likvidace reklamy vy rozpojila pozitivní zpětnou vazbu mezi finanční silou firmy a možností ovlivnit prodej jinak, než kvalitou a cenou.


Kdybych byl čirou náhodou v průběhu demokratické diskuse vaporizován, jsem zde: nautilus.bloguje.cz
[ Parent ]
 
 
Reklama (5.00 / 1) (#56)
TL (t tecka l zavinac email tecka cz) 28.03.2006 19:15:11 MET
(User Info)

"Nechápu, proč se antiglobalizátoři nevydali touto cestou, likvidace reklamy ... " --- Protoze antiglobalizatori a odpurci velkych firem by se bez reklamy neobesli. A to ze dvou hlavnich duvodu:
  1. Reklama je podstatnou casti jejich argumentace. Obezni clovek neni obezni kvuli lenosti a nedostatku sebekazne pri konzumaci, dle antiglobalizatoru je obeti reklamy vyrobcu cukrovinek a fast food. Predluzeny clovek neni v dusledku neochoty setrit, odrikat si veci az na ne bude mit nebo na ktere nema, je obeti agresivni reklamy bank a obeti reklamy ktera ho nabada co vse musi mit. Kdybyste antiglobalizatorum vzali moznost svadet neduhy naseho sveta i na reklamu, meli by problem.
  2. Reklamu je tezke oddelit od sponzorstvi. A ze sponzorstvi tito antiglobalizatori ziji. Nenechte se mylit, aktivismus proti globalizaci a mocnym koncernum a vykoristovatelum je slusny globalni business, kterym se mnozi dobre zivi.
Podtrzeno secteno, "antiglobalizatorum" dnesni stav vyhovuje. Terce pro jejich aktivismus zustavaji, prijmy jsou solidni. A uzitecnych idiotu kteri se nechaji navelet do ulic aby kriceli a nebo posilaji prispevky je zatim take dost.

A jeste jedna "drobnost". Bez reklamy si politicke strany nedokazi predstavit volebni kampan. Proto ji nikdy nebudou mit zajem omezovat. Jeste by nedej buh volici volili podle zasluh, a ne podle volebnich rozpoctu a nalicenych ksichtu na bilboardech.

[ Parent ]
 
 
Na téma reklamy (none / 0) (#57)
cnemo 28.03.2006 19:28:25 MET
(User Info) http://nautilus.bloguje.cz

mám někde rozepsaný článek, snad se k tomu časem dostanu a dokončím to:)

Jinak s vámi celkem souhlasím, že sposta lidí má pádné důvody, proč tuto škodlivou věc provozovat.


Kdybych byl čirou náhodou v průběhu demokratické diskuse vaporizován, jsem zde: nautilus.bloguje.cz
[ Parent ]
 
 
spotřební daň na reklamu (none / 0) (#84)
Tonda Kubrt 31.03.2006 12:41:18 MET
(User Info)

.. není třeba, úplně by stačilo kdyby nebyla ostatními poplatníky dotována (jako položka odečítaná ze základu daně).

Banky jsou ale větší kabrňáci.  Nejen že jejich zisky (platby úroků) jdou z hrubé mzdy; navíc z nich (co je mi známo) neodvádějí DPH.

Ale neberte mne moc vážně; já se v daních vůbec nevyznám.  Teprve díky SZM jsem musel vyplňovat DAP a přišel na to že poslední 3 roky jsem se připravoval o 7000 čistého ročně, neboť jsem mateřskou považoval za "příjem" a proto neuplatňoval odpočet na manželku.  Prý to jde vrátit, tak uvidím.


[ Parent ]
 
 
Dávky nejsou příjem (none / 0) (#85)
gogo (gogo zavinac sprcha.com) 31.03.2006 13:21:23 MET
(User Info)

ke zdanění, je to tam vždycky výslovně napsáno. Je to jedno z mála racionálních opatření. Až se divím, že to platí :-). Dá se říct, že jde o předem zdaněné peníze.

Pánu Bohu vysielať je neefektivne. On je dobre informovaný aj bez toho.
[ Parent ]
 
 
Jste si jisty? (none / 0) (#86)
TL (t tecka l zavinac email tecka cz) 31.03.2006 13:38:44 MET
(User Info)

"jsem mateřskou považoval za "příjem" " --- Zda se, ze jsem udelal stejnou chybu. Jen pro upresneni, jedna se o materskou (tech 90% mzdy po dobu 6 mesicu) nebo o prispevek v materstvi (tech cca 3,7000 nebo kolik mesicne po uplynuti tech 6 mesicu)? Mel jsem pocit, ze prvni se do prijmu pro posouzeni jestli mam narok na odpocet na manzelku pocita, druhe ne. Z hlediska zdanovani se samozrejme nedani ani jedno (doufam).

Dane ze zavisle cinnosti jsem si vzdy snadno spocital. Letos po vylepseni o spolecne zdaneni manzelu jsem si rekl, ze bud jsem idiot ja, nebo idiot ty formulare vymyslel. Pak jsem potkal dalsi lidi s podobnym problemem a jsem klidnejsi, ze tim idiotem byl spise autir tech formularu.

[ Parent ]
 
 
Máte pravdu (none / 0) (#87)
gogo (gogo zavinac sprcha.com) 31.03.2006 16:08:06 MET
(User Info)

to první jde z OSSZ a je to příjem, jenže to už je tak dávno, že jsem to vypustil z hlavy. To druhé je soc. dávka a tam platí co jsem napsal.

Nad formuláři jsem taky strávil pěkný večer a divil se, jak se to dá udělat složitě. Hlavně se v tom nesmí hledat logika, to se pak nepohnete z místa.
Zajímavé je, že dosud nebyly formuláře nikdy stejné dva roky po sobě. Ptal jsem se paní u přepážky, zda lze doufat v nějakou stabilizaci formulářů a ona se srdečně smála.

Pánu Bohu vysielať je neefektivne. On je dobre informovaný aj bez toho.
[ Parent ]
 
 
Takhle jsem to nechtěl (none / 0) (#50)
gogo (gogo zavinac sprcha.com) 28.03.2006 11:28:43 MET
(User Info)

směřovat, protože se dostaneme do dialektického "všechno souvisí se vším". Třeba i tak, že se do ceny výrobku přenese cena za reklamu, nebo pár milionů za přestup hráče A z klubu B co klubu C se někde musejí vzít a patrně tedy budou jinde chybět a tak podobně můžeme zabíhat do dalších kol závislostí.
Je to podobné jako když bychom se bavili o tom, zda bankovní tunelář nějak poškozuje instalatéra nebo školáka.

Proto jsem pouze uvedl, že by bylo záhodno udělat pořádek v způsobu financování a možnostech čachrů. Je zvláštní, že známý Ivánek dostal poměrně tvrdý flastr (zejména oproti tunelářům) za podplácení ve sportovní sféře. Zajímavé pak je, že patrně nikdo nevyšetřuje, odkud kapříci připlouvají, kudy proplouvají, jak to, že to v účetnictví všech zúčastněných prochází a další velmi znepokojivé otázky.

Pánu Bohu vysielať je neefektivne. On je dobre informovaný aj bez toho.
[ Parent ]
 
 
Slátanina (5.00 / 6) (#24)
jezovec (jezovec zavináč gmail tečka com) 27.03.2006 23:15:29 MET
(User Info)

už titulek mi evokuje, nemohu si pomoci, titulky typu "Palčivé otázky budování reálně-socialistické společnosti v obodobí zostřeného třídního boje za prohlubující se krize imperialismu".

Ale věcně: autor článku je nasraný a tak vrší a vrší a vrší jednu pitomost a polopravdu za druhou. Zastavím se u několika příkladů, které mi obzvlášť zaujaly:

Přestože "regulované" nájemné je dávno vyšší než nájemné v družstevních domech, bohatě pokrývající náklady na údržbu

družstevníci neplatí nájemné, ale příspěvek do fondu údržby a oprav (a je otázka zda bohatě). Rozdíl je v tom, že družstevníci stavbu toho domu zaplatili a teď užívají svůj majetek. Nájemníci stavbu toho domu nezaplatili, a tak kromě údržby a oprav platí také postupně cenu toho bytu. Doufám že autor nepředpokládá že bydlet v nájemním bytě znamená automaticky sociální službu a že ten, kdo ten dům postavil (a je úplně jedno, jestli to bylo město a nebo soukromník) nemá právo dostat investované peníze zpět, a to dokonce s určitým ziskem.

Zatímco panelové domy v bývalé NDR se bourají - inu bourají, protože v nich nemá kdo bydlet. Ne že by nájemníci dostali lacino bydlení v jiných lepších domech, ale prostě se stěhují pryč. Vyhání je 20% nezaměstananost (nominální, skutečná je podstatně vyšší kdyby se započetli lidé zaměstananí na různých hladových zdech budovaných z peněz co tečou ze západní části Německa). Východní Němci ze svých rodišť prchají a vytlačují třeba v Rakousku východní gastarbaitery: jsou ochotni pracovat za skror stejně malý plat, umí dokonale řeč a nepotřebují pracovní povolení. Takový osud ale asi Čechům, soudě podle dalších částí svého článku nepřejete, a nebo ano?

Dále bych chtěl autora článku aby doložil tvrzení Byty postavené za Rakouska, 1. republiky či po válce ze společných peněz jako NÁJEMNÍ byty - jde mi konkrétně o to, co rozumí společnými penězi a jaký byl podíl nájemních domů stavěných ze "společných peněz" a co vlastně těmi "společnými penězi" myslí. Stavba činžovních domů byl v době Rakouska a 1. republiky výnosný podnik pro finanční ústavy (jo, tím se myslí banky) a také koupě takovéh domu byla spolehlivá investice movitého soukromníka která pak byla schopna investora živit (takže žádné "nájemné co pokryje údržbu a opravy").

budou celý život splácet a budou k němu vázáni samozřejmě že je možné byt s "rozplacenou" hypotékou prodat, takže vázán k němu nikdo není. S tím "splácením celý život" trochu přeháníte, ale je to na dlouhé roky, to ano. Asi na rozdíl od nájemného, které člověk platí jenom několik let a pak bydlí zadarmo, nebo jak si to představujete?

Je stavebnictví méně výkonné než před 80 lety Ne. není, akorát se nevyplácí stavět obyčejné činžovní domy, když jsou lidé jako vy přesvědčení, že se na tom nesmí vydělat (nejlíp prodělat a nebo to zaplati ze společných peněz - nerozumí se tím náhodou peníze těch druhých, bohatých - samozřejmě neprávem - bohatých?) a zuby nechty brání uvolnění nájmů.

atd. atd.

------------------------------
Jezovec jsem, a jezovec budu.


 
 
Ano, (none / 0) (#28)
cnemo 27.03.2006 23:30:01 MET
(User Info) http://nautilus.bloguje.cz

už titulek mi evokuje, nemohu si pomoci, titulky typu "Palčivé otázky budování reálně-socialistické společnosti v obodobí zostřeného třídního boje za prohlubující se krize imperialismu".


to je pravda, titulek je fakt děsný.

Ale věcně: autor článku je nasraný a tak vrší a vrší a vrší jednu pitomost a polopravdu za druhou.

Ano je nasraný, to jsem taky:) Ale nevrší pitomosti, nýbrž převážně skutečné průšvihy. Chyba je, že žádnému nevěnuje podrobněji.

. Ne že by nájemníci dostali lacino bydlení v jiných lepších domech, ale prostě se stěhují pryč. Vyhání je 20% nezaměstananost (nominální, skutečná je podstatně vyšší kdyby se započetli lidé zaměstananí na různých hladových zdech budovaných z peněz co tečou ze západní části Německa).

Ano, nemá tam kdo bydlet, viděl jsem to v Chemnitzu - šílenství. Ale ta nezaměstnanost je jen důsledkem vydrancování východní části. Wessis anektovali ossis firmy, sebrali trh a fabriky zlikvidovali. A co se týká peněz "tekoucích východ". Propaganda, převážně stání dotace wessis firmám, aby mohli stavět na východě. Všechno zase pěkně odteče zpět a ještě vypadají jako solidarní. Tedy, ne že by nebylo co, infrastruktura byla podobně ubohá, jako u nás.


Kdybych byl čirou náhodou v průběhu demokratické diskuse vaporizován, jsem zde: nautilus.bloguje.cz
[ Parent ]
 
 
Připadá mi proto argumentovat (5.00 / 1) (#31)
jezovec (jezovec zavináč gmail tečka com) 27.03.2006 23:47:50 MET
(User Info)

bouráním paneláků v NDR jako příkladem pro nás poněkud... demagogické. A symptomatické pro celý článek.

Osobně si myslím že vršením německých paneláků, vietnamců na ubytovnách, Migů 29, vysokých daní, platů poslanců, vysokého nájemného (a demagogických pitomost