Sprcha - denní dávka zdravé kritiky pro osvěžení mysli
Denní dávka zdravé kritiky pro osvěžení mysli
 Titulní strana   Všechny články   Všeobecná diskuse   Deníky 
 Co je nového   Co se píše jinde   Politika   Kultura   Média   Technologie   Internet 
Služebníci Boží
cnemo
22.04.2006 23:25:23 MET
(Kompletní deníky/cnemo's Diary)
Letos jsem se o Velikonocích vyprovokovat nenechal. Kým? No přece představiteli místní folklóru, kteří, s nacvičeným úsměvem na tváři, pořádají hromadnou štvanici na pohany, ateisty, příslušníky jiných sekt a vůbec na všechen ten zabedněný póvl, který nebyl osvícen tím správným světlem.

 
 

Občas o víkendech, za pěkného počasí, zvláště jsou-li spojeny s nějakou událostí typu Velikonoce, stání svátky nebo volby, vyrážejí do naší dlouhé rovné ulice, plné rodinných domků, skupiny decentně oblečených lidí. Jako pilné včelky jdou od domu k domu, zvoní na zvonky po obou stranách, volají do zahrad. Nebozí majitelé vycházejí k brankám, aby se ústy některé militantní sekty seznámili se zaručeně pravým poselstvím Božím. Reakce obětí jsou na tom to nejzábavnější, sousedé se vztekají, nadávají a mizejí ve svých domech. Pozorováno z hora, je to jako postupně se zvedající mexická vlna na fotbalovém stadionu, takový soliton nasranosti, šířící se po vlákně ulice.

Myslím, že pro jedince je to podobný test, jako Jirotkova kavárna s mísou koblih. Sám jsem prodělal dosti bouřlivý vývoj. Od pobaveného úsměvu, přes vztek, vypracované nadávky a urážky Boha trojjediného, včetně jeho infantilní přisluhovačů, až ke vzteklé rezignaci a ignorování těch  kreatur. Ani manželčina demonstrace poctivých, špičatých vidlí nebyla dlouhodobě účinná. Takhle nějak muselo být našim pohanským předkům, když se na ně valila vlna toho vítězného, ale morbidního a krvavého náboženství.
 

>>> diskuse >>>  

Základní nabídka
- registrace nového uživatele
- jak na to (aktualizace 19.1.03)
- časté dotazy
- vyhledávání

Login
Jméno:
Heslo:
 
Registrace nového uživatele

Komentáře chronologicky (15)
- souhlas by magnus maximus
- Tech pesaku by pajout
- Spolužák pohrozil psem by gogo
- Jo, to je ono:) by cnemo
- svedci jehovi... by Romanov
- Spory o Husa za 1. republiky by Ales Zeman
- Odpověď by Jarda z Pisku
- Ano, je to jiný pohled. by cnemo
- Kapitáne, by Jarda z Pisku
- Poslední dobou Vám ani neřeknu, by cnemo
- O které militantní sektě hovoříte? by Jarda z Pisku

Related Links
- cnemo's Diary

Komentáře: Zobrazení: Řazení:
 
 
Služebníci Boží | 11 comments (11 topical, 0 editorial, 0 pending)
 
 
O které militantní sektě hovoříte? (5.00 / 1) (#1)
Jarda z Pisku 23.04.2006 13:57:01 MET
(User Info)

Mně na zvonek v jednom z minulých víkendů někdo zazvonil, domovním telefonem jsem zjišťoval, co se děje. Ozval se ženský, možná dívčí hlas, který se představil slovy "Dobrý den, já jsem X.Y., osobně se neznáme; ale chtěla bych se vás zeptat, co by podle vás pomohlo zlepšit vztahy mezi lidmi." No, byl jsem doma (doslovně i obrazně), Svědkové Jehovovi're comming to town. Neměl jsem čas ani náladu, děvče jsem slušně odmítnul. Nevidím důvod, proč bych jí měl ukazovat vidle, šklebit se, nadávat. Možná by bylo dokonce zajímavé ji pozvat domů, nabídnout kávu a pišingr a promluvit si; proč ne? Už u mě jednou zvonili - mladá dívka a ctihodný kmet - jako z Dostojevského. Obávám se, že by to nanejvýš byli oni, kdo by byl otřesen. Pokud by je nepoděsil kalendář s obrázky Dalího nebo černobílý akt na stěně, moje názory by je uzemnily určitě.

I chose to believe what I was programmed to believe. -- Futurama
 
 
Poslední dobou Vám ani neřeknu, (none / 0) (#2)
cnemo 23.04.2006 14:28:20 MET
(User Info) http://nautilus.bloguje.cz

z mé strany je to buď psychická agrese nebo ignorování, rozhodně se tak daleko nedostanou:) Předtím tím to byli převážně Svědkové, ale mám dojem, že i jiní misionáři.

Nevidím důvod, proč bych jí měl ukazovat vidle, šklebit se, nadávat.

To já ano. Když to máte přibližně jednou za dva měsíce, tak vás to omrzí. Navíc hra má trojí pozitivní efekt:
  1. náležitě si ulevím a nehrozí tudíž žaludeční vředy z negativních emocí
  2. Stejní apoštolové mě už s vysokou pravděpodobností nenavštíví, bohužel na jejich místo se postaví jiní
  3. Slouhové ukojí své masochistické sklony, skoro se stanou mučedníky své víry - a to bezpečně a zdarma:)
Jak vidíte, v podstatě je to "dohoda" a všechny strany při tomto provedení získají z uvedeného (když to  musí podle vedení jejich spolku být:) maximum:)

A proč je posílají do pr.ele a jiných míst sousedé? No to se jich zeptejte, možná je to tím, že mají uplně jiné starosti. Možná  tím, že lidé z "baráku" považují svůj pozemek, dům a soukromí za velmi důležitou věc a chrání si ho stejně, jako respektují soukromí jiných. Misionáři prostě porušují místní zvyklosti, tak se jim dostává zasloužené odpovědi:)

[ Parent ]
 
 
Kapitáne, (none / 0) (#3)
Jarda z Pisku 23.04.2006 14:47:51 MET
(User Info)

jakožto domkář a otec rodiny to vidíte možná trochu jinak. Je pravda, že co dva měsíce mě nikdo takový nenavštěvuje. Přesto se snažím konflikty nevyvolávat; misionáři jsou navíc poměrně snadný cíl. S těmi starostmi máte samozřejmě pravdu; moderní Čech má pořád nějaké starosti a to i ve dnech, kdy si jeho předkové dovolovali starosti nemít, zastavit se a žít.

I chose to believe what I was programmed to believe. -- Futurama
[ Parent ]
 
 
Ano, je to jiný pohled. (none / 0) (#4)
cnemo 23.04.2006 15:28:17 MET
(User Info) http://nautilus.bloguje.cz

Pro mě je nepředstavitelné, že "moje" končí prahem bytu a za ním je globální svět:) Návštěva ve zdejších vybydlených sídlíštích je pro mě vždycky šok. Stát se sice snaží vám rozkazovat i na vašem pozemku, ale díky množství domků mu to moc nejde. Nejzábavnější jsou třeba zákony ohledně stromků (i ovocných) na zahradách, ale to odbočuju.

Přesto se snažím konflikty nevyvolávat; misionáři jsou navíc poměrně snadný cíl.

To je jen věcí chápání, podle mého názoru konflikt byl již vyvolán bezdůvodným narušením soukromí a já jen vracím ránu. Nutil jsem je, aby mě v neděli tahali v 8 z poslete, otravovali při svátečním obědě nebo rušili ve nějaké práci na zahradě?

S těmi starostmi máte samozřejmě pravdu; moderní Čech má pořád nějaké starosti a to i ve dnech, kdy si jeho předkové dovolovali starosti nemít, zastavit se a žít.

No, myslím, že si dobu minulou poněkud idealizujeme. Nedaleko odtud na Preiské (Hlučín a okolí) je třeba svatokrádež vyvěsit v neděli prádlo. Panují tu ještě staré náboženské zvyky, ale jsou obcházeny stejně jako PŠM a první máj za bolševika:) Domnívám se, ani v minulosti tomu nebylo jinak. Otec mého nomenklaturního kamaráda, hanácký kulak, vyvážel hnůj (za 1. republiky) z politických důvodů zásadně na Husa (neměl rád Masaryka):)

[ Parent ]
 
 
Odpověď (none / 0) (#5)
Jarda z Pisku 23.04.2006 16:08:25 MET
(User Info)

Pro mě je nepředstavitelné, že "moje" končí prahem bytu a za ním je globální svět.

Tuto větu, abych se přiznal, si netroufám jednoznačně interpretovat. Mohl byste ji prosím rozvést?

To je jen věcí chápání, podle mého názoru konflikt byl již vyvolán bezdůvodným narušením soukromí a já jen vracím ránu.

Rána a konflikt jsou dvě různé věci.

Nutil jsem je, aby mě v neděli tahali v 8 z poslete, otravovali při svátečním obědě nebo rušili ve nějaké práci na zahradě?

Ano, jistě, zvonění v 8 hodin považuji za neomalenost i já a existují i další zcela nevhodné doby pro návštěvy jakéhokoliv druhu. Docela mě ale překvapuje, když se nad tím zamyslím, že chodí zvonit zrovna k Vám. Možná by pomohlo si dát na zvonek namísto "Novák" (pokud to máte v tomto stylu) jmenovku "Novákovi".

No, myslím, že si dobu minulou poněkud idealizujeme.

No to určitě ano, v konkrétních případech byla ta situace určitě různá, mě jde o takový ten obecný "vektor směřování".

I chose to believe what I was programmed to believe. -- Futurama
[ Parent ]
 
 
Spory o Husa za 1. republiky (none / 0) (#6)
Ales Zeman 23.04.2006 16:09:11 MET
(User Info)

Otec mého nomenklaturního kamaráda, hanácký kulak, vyvážel hnůj (za 1. republiky) z politických důvodů zásadně na Husa (neměl rád Masaryka):)

Postoj hanáckého kulaka je vcelku srozumitelný v kontextu tehdejších událostí. V 20. letech minulého století se jednalo o nové zákonné úpravě svátků a památných dnů mezi nimiž byl i den Husův. Existovalo tehdy napětí a spory mezi vládou ČSR a Vatikánem a papežský nuncius Marmaggi v r. 1925 dokonce opustil na protest Prahu. O "incidentu Marmaggi" psal tehdy Josef Pekař v článku "K boji o Husa". Historik Pekař se snažil (poněkud žabomyší) spor o Husa zmírnit a nedával za pravdu ani jedné straně.    


Philosophie: Toujours en ricaner. (Flaubert)
[ Parent ]
 
 
svedci jehovi... (none / 0) (#7)
Romanov (mosad@seznam.cz) 23.04.2006 16:25:19 MET
(User Info)

Bydlime v klidne ulici, kde ziji prevazne rodiny s detmi. Hned naproti nam bydli rodina, ktera porada ve svem dome kazdy vikend setkani lidi vericich v svedky jehovi.
Po jejich asi hodinove misi se svedkove "rozprchnou" po ulici a zvoni u vsech domku. Kdyz jsme se sem pristehovali, tak jsme jim otevreli, jelikoz jsme nevedeli o co jde. To jsme si ale dali. Oni nas premlouvali, at se dame k jejich vire a nedali se odradit ani tim, kdyz jsem jim  rekl asi 10x, ze uz musime jit, ze mame neco duleziteho na praci.
Zvonili u nas jeste nekolik mesicu, i kdyz jsme neotvirali.
Jednu nedeli rano okolo pul 8 nekdo opet zvonil . Nasral jsem se, protoze jsem si myslel ze se konecne jeden den trochu pospim (delam v praci kazdy den od 7 rano a musim vstavat od pondeli do patku v pul 6 rano).
Sel jsem ke dverim, tak jak jsem byl v pizamu. Otevrel jsem dvere a ani jsem nestacil nic rict a oni hned zpustili. Dobry den, jsme svedci jehovi. Muzeme si s vami promluvit.
Zadna omluva, ze zvoni tak brzo rano a ani jim snad nevadilo, ze jsem jeste v pizamu.
Tak jsem jim rekl od plic, co si o nich myslim a uz nikdy neprisli. Myslel jsem si ze se nasrali, ale kdepak. Kdyz jedu domu z prace, tak na me mavaji od jejich dveri a ptaji se me, jaky byl muj pracovni den.


 
 
Jo, to je ono:) (none / 0) (#8)
cnemo 23.04.2006 17:48:46 MET
(User Info) http://nautilus.bloguje.cz

My naštěstěstí byblíme v ulici, kde se podobné pochybé existence nevyskytují, takže otravují přivandrovalci. Dojedou autobudem a "pročesávají terén".

[ Parent ]
 
 
Spolužák pohrozil psem (none / 0) (#9)
gogo (gogo zavinac sprcha.com) 24.04.2006 08:48:42 MET
(User Info)

U nás byli jen párkrát a jednou mě vyrušili u betonování. Začali o tom, že by si chtěli povídat (viděli přitom chlapa v montérkách od betonu- asi nechápali oč jde), tak jsem jim navrhl, že si budeme povídat při práci. Že jim půjčím motnérky, oni mi budou pomáhat, nosit kýble s betonem a budeme si povídat o pomoci bližnímu, spasení a tak. Nějak se jim nechtělo, tak jsem zavřel dveře.
Pak si pamatuju ještě dvojici - novic+guru. Začali tím, že znají bibli přímo od zdroje, tak jsem se jich zeptal, jakým jazykem je psaná a co říkají na ty zajímavosti z kumránských textů. Měl jsem tehdy něco seštudováno kvůli religionistice a tím jsem je trošku vyvedl z konceptu.
Měl jsem štěstí na klidné typy, nebylo třeba se rozčilovat.

To bývalý spolužák natrefil na párek neodbytných, kteří se mu vetřeli za dveře (vrata) a na slušné výzvy k odchodu patřičně nereagovali. Nechtěl se jich dotýkat, tak to zkoušel slovně a že jako zavírá dveře, tak ať jdou. Stáli pevně, odhodláni zkusit, zda je vytlačí tělesným kontaktem. On poodstoupil se slovy, že touto dobou chodí se psem a že tedy jde pro něj. Jestli nezmizí, že ten, jak mu otevře kotec, vletí do chodby a s nimi se mazlit rozhodně nebude. Jak chcete.... sáhl na kliku ode dvora a jehovisti to vzdali. Nutno podotknout, že psa neměl.
Zajímalo mě, co by dělal, kdyby neodešli - "dal bych jim do držky" zněla lakonická odpověď.

Musím ale říct, že jehovisti nejsou to nejhorší, co chodí otravovat. Mnohem horší jsou podomní prodejce čehokoliv, kombinovaní s tipaři.

Pánu Bohu vysielať je neefektivne. On je dobre informovaný aj bez toho.
[ Parent ]
 
 
Tech pesaku (5.00 / 1) (#10)
pajout (pajout - zavinutec - gingerall - tecka - cz) 24.04.2006 09:19:34 MET
(User Info)

je mi spis lito. Znam nekolik zpusobu jak je odbyt - laskave: pozvat je na caj a susenku a vykecat jim diru do hlavy. Tak to delal muj znamy, pravoslavny knez. Obmyslne: rict jim, ze uz tam taky patrim. Pravdomluvne: Rict jim, ze jejich doktrinu znam, premyslel jsem o ni a NECHCI. Nediskutovat, neustoupit ani o milimetr, pripadne je vyzvat k opusteni pozemku.

Teraz som to povedal a tým som to aj dokázal.
[ Parent ]
 
 
souhlas (none / 0) (#11)
magnus maximus 24.04.2006 10:32:24 MET
(User Info)

..lze taky rict, ze svata cirkev katolicka heretiky bezne upaluje a objasnit jim veroucne skutkovou podstatu jejich rouhani. Ac nejsem katolik lehce jsem je vzdy zahnal jinym dogmatismem, nez oni prinaseji, a bylo.

Napr , ze kazou o tom, co jak myslel Jezis, ale  zaroven mu upiraji autoritu popiranim soupodstatnosti s Bohem . Duraz na Svatou Trojici{jejiz postulovani z NZ bohuzel plyne}, kterou neuznavaji, je rozhodi. Stejne tak apostolskaa tradice jim nevoni, lze jim rict, ze nemuzou nic relevantne vykladat, nikoho vest, kdyz jsou laici mimo apost. tradici, ze nejsou v milosti seslani Ducha atd...tj ze jsou sarlatani a to podle te same Bible, kterou se tak ohaneji.

Lze je snadno dostat na poukazani, ze vytrhavat jednotlive citaty z SZ a NZ a "presne vedet" co Buh chtel, kdyz udelal a rekl  to a to a kdyz je toto zaroven prelozeno do rectiny, latiny, novych ekumenickych vydani , kdyz je to vykladano nasimi jazyky v nasem dobove  hodnotovem kontextu, ktery se stale vyviji a skyta "nove a nove cetni Bible"...zkratka nevideni rizika posunu vyznamuuu je neucta k prameni, nepokora a nekorektnost. Jsou tim uplne bezcenni.

Kdysi utekly dve fesnee jehovistky, kdyz jsem jim barvite licil vyhody predmanzelskeho sexu. Jedna si u me zapomnela svuj slusivy kloboucek.

[ Parent ]
 
 
Služebníci Boží | 11 comments (11 topical, 0 editorial, 0 pending)

 
Komentáře: Zobrazení: Řazení:

Powered by Scoop
Všechny ochranné známky a autorská práva na této stránce náleží jejich příslušným vlastníkům. Autorská práva ke článkům a komentářům vlastní jejich příslušní autoři.
Provozovatel systému nezodpovídá za obsah kteréhokoliv autorského díla zde uvedeného. Podrobnosti viz.
plné znění podmínek.

registrace nového uživatele | jak na to | časté dotazy | vyhledávání || odpadkový koš | kompletní deníky