Sprcha - denní dávka zdravé kritiky pro osvěžení mysli
Denní dávka zdravé kritiky pro osvěžení mysli
 Titulní strana   Všechny články   Všeobecná diskuse   Deníky 
 Co je nového   Co se píše jinde   Politika   Kultura   Média   Technologie   Internet 
Lidové milice
max
19.06.2006 15:05:10 MET
(Politika/Politika)
Lidové milice jsou dnes často nazývány v tisku a na internetu jako "ozbrojená pěst dělnické třídy". Jejich historie a úloha v historicky významných okamžicích našich dějin nebývá, jak se domnívám vždy správně chápána, tak mi to totiž vyplynulo z nedávných diskusí na tomto serveru.

 
 

Lidové milice jsou dnes často nazývány v tisku a na internetu jako "ozbrojená pěst dělnické třídy". Jejich historie a úloha v historicky významných okamžicích našich dějin nebývá, jak se domnívám vždy správně chápána, tak mi to totiž vyplynulo z nedávných diskusí na tomto serveru.

Především označení Lidových milicí jako ozbrojené pěsti dělnické třídy není správné, podstatně přesnější by bylo mluvit o armádě komunistické strany.

Jak zde vyplynulo z diskusí, tak není příliš známé působení této organizace a její úloha v dějinách Československa. Díky diskusi o tomto tématu na Sprše jsem prohledal různé zdroje a pokusím se chronologicky shrnout informace o této organizaci, které jsem našel i sám zažil. A protože jsem tu dobu zažil, tak si v následném textu neodpustím osobní názory, které mi zase musíte odpustit vy, jako čtenáři, nebo mi je vyvrátit.

Pokud bychom se chtěli podívat do historie této ilegální ozbrojené organizace, tak její vznik se datuje do období únorového puče v roce 1948 a od této události se odvíjí její další vývoj.

Tehdy se Lidové milice objevily jako pádný argument komunistů v diskusi s prezidentem republiky panem Benešem a jako nástroj k potlačení těch skupin společnosti, které by se eventuelně vzepřely komunistickému diktátu.

Byl to tah, který komunistům naprosto vyšel, zejména proto, že národ po nedávno prodělané válce měl s násilným potlačováním svých projevů dost živé a krvavé zkušenosti.

Lidové milice vyzbrojené zbraněmi od silových ministerstev, které komunisté ovládali od květnových voleb v roce 1946, zahájily svou faktickou činnost při zatýkání sokolů během jejich sletu v roce 1948. Jejich vystoupení před touto událostí lze považovat spíše jen za demonstrování síly. Za ještě větší hanebnost je možné považovat jejich vystoupení při pohřbu prezidenta dr. Edvarda Beneše.

Třetího září 1948, tři měsíce po červnové abdikaci zemřel v Sezimově Ústí druhý československý prezident dr. Edvard Beneš. Jeho pohřeb se změnil, jak komunisté správně očekávali v mohutnou politickou demonstraci.

Organizace pohřbu byla zcela v režii komunistů. Komunisté se domnívali, že jimi organizovaný státní pohřeb a tryzna přispějí k uklidnění zjitřené politické situace. Ukázalo se však, že demonstrace proti komunistům a jejich režimu budou ještě rozsáhlejší než při sokolském sletu.

Již 5. září se přijelo poklonit do Sezimova Ústí tělesným ostatkům prezidenta na 50 tisíc osob. Od 6. září byla rakev s Benešovými ostatky instalována v Památníku odboje na Žižkově v Praze a po půlnoci na 8. září byla převezena do Národního muzea a vystavena v jeho Panteonu.

Komunisté ihned zaregistrovali mohutnou odezvu občanů a už od 7. září jejich vedení rozpoutalo usilovnou kampaň, která měla zabránit dalším protikomunistickým projevům. Komunisté rozhlašovali, že se při pohřbu bývalého prezidenta chystají provokace a pravdou je, že už od 7. září docházelo na různých místech ve středu Prahy k incidentům, při kterých ostře zasahovali příslušníci komunisty ovládané Bezpečnosti a Lidových milicí, kteří násilně potlačovali jakékoli protikomunistické projevy.

Komunisty velmi znervózňovala skutečnost, že pohřbu se hodlali zúčastnit i sokolové, které komunisté považovali stále za nebezpečné pro své mocenské cíle. Komunisté uvedli do pohotovosti "stranický aktiv" a ozbrojené Lidové milice. Přes všechna opatření komunisty ovládané státní moci se do Prahy sjíždělo stále větší množství lidí. Kromě sokolů a legionářů i účastníků druhého odboje se přišly se svým prezidentem rozloučit desetitisíce prostých občanů.

Komunisté aktivovali 15 tisíc příslušníků Lidových milicí a jimi ovládaného Sboru národní bezpečnosti. K nim se připojili úředníci Státní bezpečnosti a početné skupiny komunistů z pražských závodů, kteří měli za cíl zabránit protikomunistickým projevům.

Vlastní tryzna, která začala 8. září v 15 hodin v Panteonu Národního muzea a následný smuteční průvod však proběhly v klidu. Průvod skončil před 21. hodinou a kolem půlnoci byla rakev s dr. Benešem převezena zpět do Sezimova Ústí.

Mezi účastníky smutečního průvodu byli ve svátečních šatech oblečení prostí občané této země, mezi nimi příslušníci diplomatického sboru. Nejen mnohé ženy, ale i nemálo mužů v průvodu plakalo, zatímco trasu průvodu lemovaly řady milicionářů oblečených ve špinavých montérkách. V bílých šatech se v průvodu pohybovaly sestry - zdravotnice, které poskytovaly pomoc těm, kterým se udělalo špatně.

Při pohledu na fotografie z této akce se nemohu ubránit dojetí. Nemohu zůstat bez myšlenek, které mi přináší na mysl pohnutí, které vedlo statisíce příslušníků našeho národa zúčastnit se tenkrát této akce.

Počet účastníků smuteční tryzny v Praze se odhadoval na několik set tisíc lidí. Samotný pohřeb se konal v zahradě vily v Sezimově Ústí 10. září. Obřadu, který vykonal arcibiskup Josef Beran, se zúčastnili jen nejbližší Benešovi pozůstalí a početná vládní delegace.

Po těchto událostech nastalo období, ve kterém komunisté velmi upevnili svou moc, a existence Lidových milic by mohla skončit. Nestalo se tak však, a nastalo určité období stagnace milicí, protože skutky této organizace nezavdávaly pro přílišnou hrdost a nějakou tradici.

Zajímavé je, že mnozí příslušníci Lidových milicí zahájili po roce 1948 novou životní kariéru, místo toho, aby se vrátili zpět do fabrik. O ty chytřejší projevila zájem Státní bezpečnost a oni se nechali k ní naverbovat. Svůj handicap ve vzdělání pak doplňovali v dalších letech studiem na různých švindlkurzech, které byly zvláště pro ně organizovány, a oni zase na oplátku systému projevovali vděk svou fanatickou oddaností, protože nový systém jim umožnil společenský posun nahoru, jak se domnívali.

Druhá skupina milicionářů, co se nevrátili do fabrik, odešla do služeb vězeňské služby. Dělali bachaře v kriminálech a pracovních táborech, které komunisté začali plnit po okraj svými politickými odpůrci.

Mnoho lidí tehdy odcházelo za hranice a mnoho lidí bylo uvězněno. Mnoho lidí se nechalo komunisty obelhat a zapojilo se do budování lepších zítřků, které nepřicházely. Ti, co se novému režimu statečně postavili, paradoxně přispěli kopáním uranu k jeho jaderné síle. Zbytek národa se jen prostě bál a měl čeho.

Do konce šedesátých let nebylo o milicích mnoho slyšet a tato organizace přežívala jen jako jakýsi vylhaný skanzen revolučního boje komunistické strany. Pak však přišel rok 1968 a Lidové milce dostaly druhou historickou šanci v národní historii. Tady se opět odhalila v plné nahotě jejich úloha jako armády komunistické strany. V krizovém období milice pomáhaly potlačit národní odpor. To se jim podařilo za cenu několika mrtvých a mnoha raněných, kteří byli zasažení střelbou milicionářů.

Existence Lidových milicí v roce 1968 nebyla tehdy legalizována ani podle platných zákonů. To však komunistům nijak nevadilo a začali Lidové milice opět aktivně budovat a posilovat. Rok 1968 byl díky vedoucí roli komunistické strany renesancí lidových milicí. Komunisté ovládali naprosto vše v společnosti. Komunistou byl každý ředitel podniku, komunisté byli na pozicích provozních mistrů a byli četně zastoupeni i mezi dělníky. Komunistická strana prorostla společností jako rakovinový nádor.

Tato komunistická rakovina budovala svá ozbrojená centra v největších podnicích. V nich byli komunisté vyzbrojováni různými zbraněmi, převážně ručními, ale nechyběly ani těžší zbraně. Zbraně milicím dodávala bezúplatně armáda.

Dnes může být úsměvné, že lidové milice měly své organizace i u soudů a ve větších nemocnicích. Budování milic bylo však komunistickou stranou po roce 1968 bráno nesmírně vážně, protože to byla síla, co jim pomohla udržet se u moci.

Po roce 1968 nastoupila do vedení komunistické strany garda "prozatímních čekatelů", kteří si zatím museli odepřít své ambice. Ty mohly začít naplňovat po svém dosazení okupačními armádami a odstavení staré gardy.

Toto období je poznamenané budováním megalomanských partajních sekretariátů, což byly novodobé paláce budované komunistickou stranou zastoupenou neukojenými čekateli a nejprve v krajských městech a následně v okresních městech. Tyto stavby sloužily rovněž jako skladiště zbraní a sídlo velitelství Lidových milic.

Na každé budově sekretariátu strany byly mohutné anténní systémy sloužící k vzájemné komunikaci, které byly mnohdy vidět ještě nedávno, přestože budovy už slouží jiným účelům. Strana, přestože byla prorostlá společností, jako nádor nedůvěřovala lidu a radiokomunikační spoje jí měly po zkušenostech z roku 1968 zajistit vzájemnou operabilitu.

Po roce 1968 byl zintenzívněn výcvik Lidových milicí. Komunistická strana dávala zbraně do rukou svým členům.

Z toho důvodu se také vyskytovaly časté úrazy na cvičeních, které organizoval centrální štáb a konaly se v každém kraji. Cvičení se konala v pracovní době a mzda byla za ně vyplácena, jako kdyby pracovali, úrazy při těchto akcích byly posuzovány a propláceny jako úrazy pracovní. Podnik se musel postarat i o bezplatnou dopravu jednotky.

Je možno se jen divit, jak se tento režim, zajištěný tak dokonale SNB,
vojskem a milicemi, zhroutil bez jediného výstřelu jako domeček z karet.

Když bylo zveřejněno, že odpovědní velitelé milic a vysocí funkcionáři KSČ budou stíháni, objevily se nejrůznější reakce. Zatímco většina lidí projevila uspokojení, že k tomu konečně došlo, objevily se hlasy jejich zastánců z řad bývalých i současných komunistů, kteří tvrdí, že to byla lidumilná organizace, která chodila jen na brigády.

Na stránkách ,,Haló novin" se objevily dokonce hlasy těch, kteří jsou hrdi na to, že byli členy LM. Šlo ale o nelegální ozbrojenou nebezpečnou organizaci, jejíž velitelé by měli být potrestáni za nedovolené ozbrojování a ostatní, pokud se dopustili prokazatelných trestných činů, podle zákona stíháni.

... pokračování příště.
 

>>> diskuse >>>  

Základní nabídka
- registrace nového uživatele
- jak na to (aktualizace 19.1.03)
- časté dotazy
- vyhledávání

Login
Jméno:
Heslo:
 
Registrace nového uživatele

Komentáře chronologicky (15)
- Každopádně se Cnemo nezastrkuje by max
- Cnemo napište by max
- Je komické by Prokop
- Konkretni informace by TL
- To je pravda by TL
- Kapitáne, by Ales Zeman
- Shodou okolností by Prokop
- Nekdy mam pocit by TL
- ČR před rokem 89 by Prokop
- Jste zábavný - nt by Prokop
- co tohle je za blabol? by Boutros el Uam
- K Čechům jako k pakáži, Němce Amíci respektovali by abraham2
- Prožidovská lobby prosadí U.S. základny by abraham2
- Dostanete vztek a to není zdravé by Ales Zeman
- Inu by Boutros el Uam

Related Links
- More on Politika
- Also by max

Komentáře: Zobrazení: Řazení:
 
 
Lidové milice | 42 comments (39 topical, 3 editorial, 0 pending)
 
 
Myslim, ze oznaceni (none / 0) (#4)
pajout (pajout - zavinutec - gingerall - tecka - cz) 20.06.2006 12:54:57 MET
(User Info)

"pest delnicke tridy" ma koreny v totalite. Bud to byl skutecny komunisticky slogan anebo to vymyslel Kefalin anebo oboje :>)

Teraz som to povedal a tým som to aj dokázal.
 
 
Tvrdá pěst dělnické třídy (none / 0) (#5)
Ales Zeman 20.06.2006 13:18:07 MET
(User Info)

Domnívám se, že výroky o tvrdé či železné pěsti, která rozdrtí nepřátele, kapitalisty, vykořisťovatele atd., atp. pochází z němčiny, kde ho používali jak němečtí komunisté, např.

Mit eiserner Faust werden wir jede Spekulation, die sich die Not der Werktätigen zunutze macht, zerschmettern.

tak i nacisté, kteří mluvili o tvrdé pěsti Velkoněmecké říše, která rozdrtí všechny přisluhovače mezinárodního židovstva a židobolševických plutokratů atd., atp. Často myslím tuto frázi používal ministr propagandy Josef Goebbels.


Philosophie: Toujours en ricaner. (Flaubert)
[ Parent ]
 
 
Lidové milice lepší než yankeeovské U.S. hordy (1.20 / 5) (#6)
abraham2 17.07.2006 10:49:19 MET
(User Info)

Lidové milice, "ozbrojená pěst" dělnické třídy, i sovětská "okupace" Československa po roce 1968 se jeví jako slabý čajíček proti tomu, co zažívaly státy, kam vkročila noha amerického okupanta a zavládly "svobodné a demokratické" režimy.

Příkladů je po ruce celá řada, nejnověji třeba dovoz "svobody a demokracie" do Iráku, v důsledku čehož již zemřelo přes 200 tisíc civilistů a další tisíce nebožtíků jsou tak říkajíc na cestě. Před Irákem to byl Afghánistán a před tooto malou islámskou zemí to byly další a další země a zemičky včetně Vietnamu, kde američtí vrazi vraždili jako pominutí.

My Češi můžeme být, myslím, za "sovětskou okupaci" po roce 1968 vlastně vděční. Když si představím, ža vláda takové pakáže, jaká vládne od roku 1989 v naší krásné zemi, by trvala ještě o 20 let dříve, běhá mi mráz po zádech.

Díky, Rusové!

 
 
Dal bych 5 nebýt posledního odstavce:) (none / 0) (#7)
cnemo 17.07.2006 15:04:45 MET
(User Info)

a závěrečného zvolání.  Mezi Rusy a Američany není zas až tak velký rozdíl, obojím se třeba se pokud možno vyhnout, když už nejdou odstanit:) Amíci přežili studenou válku bez vniřní reformy, žijí pořád někde v hluboko v minulém století a v klamavé přestavě neexistence protivníka se chovají jako utržení ze řetězu.

Afghánistán a před tooto malou islámskou zemí

Vtipné, malá země, kukněte do mapy:)

[ Parent ]
 
 
Ano, to platí stále (5.00 / 1) (#8)
Prokop (pkrasny@aol.com) 17.07.2006 15:28:07 MET
(User Info)

nejradikálnější soudy jsou vždy vynášeny o tom, o čem víme kulový.    

Není-liž pravda, pane mobilis in mobili?

[ Parent ]
 
 
Ano, sám vidím příklady, (none / 0) (#11)
cnemo 17.07.2006 16:40:30 MET
(User Info)

které tomu nasvědčují:)

Pokud se týká Afganistánu, kdysi jsem se setkal s jedním Afgáncem, tehdy studentem oděsské univerzity, co bojoval na proruské straně (nejsem si jist jestli se neopakuju). Kupodivu znal Československo, díky jakési své oblíbené předválečné pušce. Ptal jsem se ho, proč vlastně přišli Rusové. Odpověděl, že to ani dnes (pár let od vstupu) neví, prostě jednoho dne přijeli tanky. Ptal jsem se ho proč, tedy bojuje na straně Rusů. Řekl mi něco jako, že protistrana je spolek primitivních náboženských fanatiků a to raději ty Rusy. Když jsem viděl právě v té době kolem sebe sovětskou realitu, připadalo mi neskutečné, že může být ještě něco horšího. Nedovedl jsem si představit odpornějšího nepřítele, ale jak to dnes vypadá, mýlil jsem se. A teď si vyberte:)

[ Parent ]
 
 
A ono svědectví jednoho afghánce (none / 0) (#14)
Prokop (pkrasny@aol.com) 17.07.2006 17:50:32 MET
(User Info)

samozřejmě obsazení země rusy ospravedlňuje ve vašich očích?

[ Parent ]
 
 
Cnemo napište (5.00 / 1) (#41)
max 19.07.2006 00:16:43 MET
(User Info)

,jak jste zprivatisovali divisi Polytex z firmy Kovona prosím.

Trollové: Vaše bláboly k mým myšlenkám prosím smeřujte přímo do /dev/null
ψ

[ Parent ]
 
 
Každopádně se Cnemo nezastrkuje (none / 0) (#42)
max 19.07.2006 23:24:43 MET
(User Info)

Divize Polytex karvinské Kovony se nemá za co stydět.

První skelné lamináty se v Kovoně Karviná začaly vyrábět v roce 1 954.
A jejich produkce postupně rostla . Až přišel zlom . Lamináty vyšly z módy,
od roku 1 98 9 výroba zboží z tohoto materiálu prudce klesala, zánik produkce
se zdál být na dohled . J eště v roce 1994 přinášela tato výroba ztrátu
9 mil. Kč při ročním obratu 16 mil. Kč. A na počátku loňského roku byly
nasmlouvány zakázky již jen za 200 tisíc korun. Karvinským laminátům, konkrétně
řečeno kovon22 ské" divizi Polytex, hrozil neodvratný konec. Nové koště
Nástup nového vedení napínil přísloví o novém koštěti a dobrém metení.
Z původně výhradně sériové výroby, často jen na sklad, jsme přešli na
individuální zakázky," tvrdí Alois Ježík současný ředitel divize Polytex.
Výsledky byly doslova zázračné: loňský obrat nakonec dosáhl hodnoty 30
milionů Kč se sice malým, ale přece jen ziskem. U zrodu tohoto zázraku
stála hlavně hrozba zániku. Všem šlo o živobytí, komerční pracovníci i
samotní konstruktéři se začali s nebývalou energií starat o získání zakázek.
A ty se začaly také jinak vyřizovat: jestliže kdysi trvalo vypracování
konstrukčního řešení netypického výrobku měsíce, nyní bývá hotovo v řádu
týdnů. Změnil se také přístup k výpočtu nutných nákladů, především při
pořizování výrobních přípravků, zejména různých válců, forem a tvarovek.
Nyní musí být spočteno běhemjednoho dne, zda se vyřízení té či oné zakázky
podniku vůbec vyplatí. Původní systém přesných kalkulací totiž nezřídka
znamenal ztrátu zakázky - cena byla sice přesná, alej ejí stanovení trvalo
příliš dlouho. Řešení bylo snadné: základem pro kalkulace se staly kilogramové
ceny pro různé druhy výrobků. Vzhledem k tomuje cena nepřesná", ovšem
rozmezí chyby (8-I 0 % ) je vyváženo rychlostí. Umožnilo to reagovat na
poptávku bezprostředně, vytvořit u zákazmíka dojem velmi pružného dodavatele.
Ruku v ruce s tím došlo ke změnám v obchodní práci, kde na obchodníka"
připadlo zajistitzákladnívěci - např. potvrzení termínu, stanovení orientační
ceny apod., zatímco technickými detaily se nezabývá, to je záležitostí
techniků. Komerční styl se osvědčil, letos Polytex očekává růst obratu
proti roku 1995 o 5 milionů Kč. Nový laminátový komín užívá např. spalovna
ŽDB v Bohumíně. Nejspíš není poslední, oproti komínu z nerezocelije jeho
cena poloviční a životnost trojnásobná. Laminát -jak vidno - má stále nemalé
přednosti.

JIná otázka je, že akcionáři Kovony Karviná, která patří OKD, rozhodli na včerejší valné hromadě o prodeji nemovitého majetku.

"Je to interní věc, rozhodli jsme se, že to nebudeme v tuto chvíli zveřejňovat," prohlásila mluvčí OKD Věra Breiová, podle níž byla hromada velmi krátká a měla na programu jen rozhodnutí o prodeji majetku. "Žádné další rozhodnutí hromada neschválila," dodala mluvčí.

"Je opravdu škoda, že se OKD přece nepustily naplno do obnovy podniku, který před šestnácti lety zaměstnával na tři tisíce lidí. Dneska už jen dvě stě..." prohlásil šéf karvinské ODS Zbyněk Gajdacz, podle něhož nezaměstnanost ve městě Karviná znatelně stoupla právě také kvůli krachujícím podniků jako je Kovona. "Ale nemá smysl brečet na rozlitým mlékem, je zapotřebí proto ještě více rozšířit průmyslovou zónu Nové pole, než je v současnosti v plánu," dodal Gajdacz.

Trollové: Vaše bláboly k mým myšlenkám prosím smeřujte přímo do /dev/null
ψ

[ Parent ]
 
 
srovnání americké a sovětské okupace (5.00 / 1) (#9)
Ales Zeman 17.07.2006 15:54:33 MET
(User Info)

...státy, kam vkročila noha amerického okupanta a zavládly "svobodné a demokratické" režimy.

Domnívám se, že ten "svobodný s demokratický režim" v Západním Německu pod americkou okupací byl přece jen o půl cihly lepší nežli ten opravdu svobodný a demokratický ve Východním Německu pod okupací sovětskou. Empirický ten rozdíl demonstrovala nechvalně proslulá Berlínská zeď.



Philosophie: Toujours en ricaner. (Flaubert)
[ Parent ]
 
 
Záleží co srovnáváte, (none / 0) (#10)
cnemo 17.07.2006 16:20:28 MET
(User Info)

řečeno bez emocí opravdu raději "zachvatčiky ČSSR 68", než "irácké křováky 2003":) A pokud se jedná o ekonomické důsledky, byl ekonomický rozvrat roku 89 daleko horší než v roce 68 - tehdy podle mě rozvrátili jen personální strukturu, což se projevilo až v dalších letech, dlouho to jelo jaksi samospádem.

Ale to je historie a je to svým způsobem jedno. Co je alarmující je, že v této republice existuje poměrně silná a mocná skupina, která by se s americkou okupací nejen smířila, ale dokonce ji již podporuje - viz postoje k možné US základně.

[ Parent ]
 
 
Já srovnávat Irák a ČSSR ani nechci (none / 0) (#12)
Ales Zeman 17.07.2006 16:45:11 MET
(User Info)

Existují např. nějaké české či slovenské podoby etnických skupin Iráku (šíitů, sunnitů a Kurdů)? Konflikty mezi Čechy a Slováky nejsou srovnatelné s bývalou Jugoslávií, natož s Irákem.

Možnost umístění amerických raket na českém území je zmiňována v českých mediích někdy od r. 2003. Nyní se čeští politici mají vyjádřit k americké nabídce raket někdy do září t.r. Myslíte, že se vyjádří, když zatím nejsou ani schopni sestavit povolební vládu? Prosadila by ODS souhlas s americkou nabídkou v parlamentu?


Philosophie: Toujours en ricaner. (Flaubert)
[ Parent ]
 
 
Trochu kauzu (none / 0) (#13)
cnemo 17.07.2006 17:45:04 MET
(User Info)

US základny sleduji, zatím to byla spíš konspirace a jak se psalo v některých minoritních médiích, má se to řešit až po volbách (proč asi:). Tak to tu máme.

Prosadila by ODS souhlas s americkou nabídkou v parlamentu?

Pokud bude vyhlídka na předčasné volby, tak určitě ne. Až se to usadí je to klidně možné. Elita je většinou proamerická, v zemi nejsou žádná privátní média v českých rukou, veřejnoprávní vysílání je v rukou úzké elity a podle toho to vypadá. Byla např. docela sranda, když ČT "diskutovala" o právě probíhající Izraelské agresi.  Bylo zajímavé, že nikdo z předvedených "politologů" neřekl, že kvůli dvěma vojákům se útoky na jiný stát prostě nevedou, ale to poněkud odpočuji.

Shrnuto a podrtženo, mají v rukách většinu trumfů, jediné čeho se mohou bát je, že se otázka stane předmětem volebního boje, to by prohráli na celé čáře.

Vzpomínám si, jak k nám někdy v 80. letech poslal náš tehdejší spojenec také jakési "obranné" rakety a kdosi na plot z vlnitého plechu v postranní uličce nastříkal "i sovětské rakety jsou nebezpečné". Myslím, že lidem, kteří jsou proti nebudou poskytnuty větší možnosti prezentace svého názoru:)

[ Parent ]
 
 
Ono to není kvůli dvěma vojákům (none / 0) (#17)
Prokop (pkrasny@aol.com) 17.07.2006 19:11:04 MET
(User Info)

zkuste si o tom napřed něco přečíst.  Třeba

zde

je to česky; další informační zdroje se také dají nalézt.

Ale uznávám, že obrat ... kvůli dvěma vojákům se útoky na jiný stát prostě nevedou...  má větší propagandistickou sílu.


War has never solved anything.  Except for ending Slavery, Fascism, Nazism and Communism

[ Parent ]
 
 
To nic Prokope, (none / 0) (#23)
cnemo 17.07.2006 22:01:49 MET
(User Info)

spěte klidně dál a nenechte se rušit:) Podívejte, Izrael není mé oblíbené téma, u takovéhoto typu státu je zcela jedno, jestli v tuto chvíli právě horší nebo hodnější. Osobně je chápu, že tak okolo sebe kopou, jsou v dost beznadějné pozici. Jejich otcové je uvrtali do pěkné kaše. Osudy nájezdníků bývají těžké, mohou vyhrát desítky bitev a přesto dobyté území neuhájí.

... kvůli dvěma vojákům se útoky na jiný stát prostě nevedou...

Tak moment, to snad tvrdili Izraelci - pokud mě paměť neklame, bylo to svého času oficiální zdůvodnění, nebo se pletu?

[ Parent ]
 
 
Typu státu? (none / 0) (#24)
Prokop (pkrasny@aol.com) 17.07.2006 22:13:38 MET
(User Info)

Israel je demokracie západního typu - to je to co vám překáží?

[ Parent ]
 
 
Dobré:)) (none / 0) (#26)
cnemo 17.07.2006 23:14:47 MET
(User Info)

tak to je opravdu přímo symbolické prohlášení:) Stát založený na rase a náboženství, vzniklý anexí a vyhnáním původního obyvatelstva je demokracie:) Nezlobte se, s tímhle polemizovat nebudu.

[ Parent ]
 
 
Inu (5.00 / 1) (#28)
Boutros el Uam (squawbumzavinachorkapostateckacom) 18.07.2006 00:19:03 MET
(User Info) http://www.squaw.com

krome vami nenavidenych USA, tak zacaly temer vsechny staty, ne?
Role Vodnika krizeneho se Svarovcem vam moc nejde, kapitane ;-))


  • ...we all live in each other's shadows...
    [ Parent ]
  •  
     
    Kauza raketových základen (none / 0) (#18)
    Ales Zeman 17.07.2006 19:55:04 MET
    (User Info)

    jak se psalo v některých minoritních médiích, má se to řešit až po volbách (proč asi:). Tak to tu máme.

    Máte na mysli ty patové, které už proběhly nebo až ty příští.  Je pravda, že Američané chtějí vyjádření do září letošního roku? Pokud prý ho neobdrží v tomto termímu, půjdou s nabídkou jinam.

    Též by, domnívám se, k takovému rozhodnutí byl třeba souhlas parlamentu. Výsledek hlasování v současném českém parlamentu se mi nezdá být vůbec jistý.

    Když to sledujete, mohl byste se ke kauze raketových základen vyjádřit detailněji? Děkuji předem.


    Philosophie: Toujours en ricaner. (Flaubert)
    [ Parent ]
     
     
    Omlouvám se, (none / 0) (#27)
    cnemo 17.07.2006 23:27:13 MET
    (User Info)

    Když to sledujete, mohl byste se ke kauze raketových základen vyjádřit detailněji? Děkuji předem.

    ale nemám na to náladu. Vždycky, když čtu o servilitě českých politiků směrem k Západu (jako před tím k Východu), dostanu vztek a to není zdravé:)

    [ Parent ]
     
     
    Dostanete vztek a to není zdravé (none / 0) (#29)
    Ales Zeman 18.07.2006 01:51:44 MET
    (User Info)

    No jo, snad tedy napíšete o něčem, co Vás nebude popuzovat jako servilita českých politiků, což jistě není žádné dějepisné novum. Již hrabě Thun blahé paměti říkal, že Čech je buď hulvát, anebo líbá ruku.


    Philosophie: Toujours en ricaner. (Flaubert)
    [ Parent ]
     
     
    Kapitáne, (none / 0) (#37)
    Ales Zeman 18.07.2006 17:10:03 MET
    (User Info)

    doufám, že Vaší pozornosti neunikly články o chystané návštěvě amerických odborníků vojenského prostoru Jince, aby posoudili vhodnost pro umístění základny protiraketového deštníku USA. Píší o tom BL a též Haló noviny. Je to zajímavé, i když mnoho konkétních informací články neobsahují.


    Philosophie: Toujours en ricaner. (Flaubert)
    [ Parent ]
     
     
    Konkretni informace (none / 0) (#39)
    TL (t tecka l zavinac email tecka cz) 18.07.2006 17:33:00 MET
    (User Info)

    neobsahuji, protoze tyto informace IMHO ani neexistuji. Zkratka jsou tu technici aby se podivali, jake lokality prichazeji v uvahu. Jestli se nemylim, protiraketovy destnik neni zatim technicky dotazen takze mozna ani amici jeste nevi presne, co na takove zakladne budou potrebovat nad ramec kvalitnich radaru.

    Kdesi jsem cetl, ze nove budovane US vojenske zakladny mimo jejich uzemi napriste vubec nemaji byt megazakladny/mestecka, jako je mozne videt treba v Nemecku. Maji mit jen maly obsluzny personal ktery se tam bude stridat s moznosti rozsireni v pripade eskalace konfliktu. Zadna mestecka pro rodinne prislusniky, ale take jen minimum pracovnich prilezistosti pro domorodce a obecne minimalni styk mezi vojaky na zakladne a domorodci.


    [ Parent ]
     
     
    Je komické (5.00 / 1) (#40)
    Prokop (pkrasny@aol.com) 18.07.2006 17:39:21 MET
    (User Info)

    jak to popisují na základě zkušeností s vojsky spřátelenými:
    Je zcela jisté, že po vybudování základny by se tato oblast opět neprodyšně uzavřela.

    Pamatuji, jak jsem byl svého času překvapen, že mohu volně courat po areálu West Point; také od našeho domova nepříliš vzdálená základna Quantico (VA) - a nejen ta - je v sezoně oblíbeným lovištěm jelenů.  

    Jaký to rozdíl proti 80 letům když začínali stavět na Brdech základny pro ruské rakety - a zavřeli prakticky celý hřeben nad Dobříší. Znám to z vlastní zkušenosti.  Naháněli a legitimovali mne tam víckrát než si dokážu vzpomenout. Dovedete si snad představit, že by do ruského vojenského prostoru pustili hordu civilistů s flintama?

    [ Parent ]
     
     
    Takže ČSSR byla hospodářská velmoc (none / 0) (#15)
    Prokop (pkrasny@aol.com) 17.07.2006 17:54:50 MET
    (User Info)

    která totálně upadla po roce 89?  Boha jeho kde jste to žil?  Co jste dělal před 89?  

    Že vy jste skutečně opravdově věřil v Piera Strojku a soubor opatření a šokialismus s lidským xichtem?

    [ Parent ]
     
     
    Proboha, co to plácáte, (none / 0) (#25)
    cnemo 17.07.2006 22:52:37 MET
    (User Info)

    jakou perestrojku? Jestli ČR upadla po roce 89, o tom snad nemůže být pochyb. Jsem zvědavej, kdo tu bude dělat technické obory, až odejdou ti, co se něco naučili za bolševika (tedy kromě IT). Když se podívám okolo sebe, vidím na místech projektantů, inženýrů, konstruktérů a technologů převážně "staré" struktury - tedy lidi, kteří své znalosti nabyli za bolševika, nebo před tím, než jejich firmy stihli rozkrást. A co se týká řemeslníků nebo vyučenců to už raději nemluvím, živý 30-ti letý soustružník, který to navíc ještě umí, je něco jako tak častého jako sněžný muž. Hospodářská síla není to, kolik šroubečků zamontuju při práci ve mzdě, ani počet akcí typu Philips Hranice.

    [ Parent ]
     
     
    ČR před rokem 89 (4.25 / 4) (#34)
    Prokop (pkrasny@aol.com) 18.07.2006 14:55:15 MET
    (User Info)

    byla - pokud jde o jakoukoliv výrobu - zastaralý skansen.  O tom není pochyb.  Vyrábělo se s obrovským úsilím mizerné zboží, v civilizovaném světě v podstatě neprodatelné.  Vyřvávalo se kolik jsme vyrobili ocele a vytěžili uhlí - jako někdy ve století páry.

    Nevím čím jste si prošel vy, ale já znám fabriky i zevnitř a najít tehdy - tedy před rokem 89 soustružníka nebo vůbec chlapa od řemesla který něco uměl bylo téměr nemožné.  To samé platilo pro vedoucí pracovníky - neschopní pitomci s červeným řidičákem.  Šlendrián, humus a bordel kam se člověk podíval.

    A skutečně nevím co máte za sebou či jakou máte paměť, ale to že v celé ČR jeden čas nebylo čím si utřít prdel, to zřejmě považujete za známku průmyslové vyspělosti a dokonalého plánování?

    Zahnívající nehybná společnost - do kterého stavu se dostala právě vámi oslavovanou okupací vojsky varšavské smlouvy, která donutila stovky tisíc lidí k okupaci a kterou následující poučení z krizového vývoje ještě přiškrtilo - v  náhražce skutečných událostí a dějin se potácela ode dne dělostřelectva a raketového vojska ke dnu tisku, měsíci sovětsko československého přátelství a podobným kratochvílím.

    Kdosi vám zcela evidentně šlápl na bebíčko, ale na vývoj a dějiny státu třeba hledět sub specie aeternitatis  a ne brejličkami vlastní ublíženosti.


    If you want sympathy, check the dictionary. It's somewhere between shit and syphilis.

    [ Parent ]
     
     
    Nekdy mam pocit (none / 0) (#35)
    TL (t tecka l zavinac email tecka cz) 18.07.2006 15:45:24 MET
    (User Info)

    ze nekteri lide ziji a zili v uplne jine zemi, nez ja. Prestoze oba jsme cesi a prozili jsme tu cely zivot.

    Plne s Vami Prokope souhlasim. Cesko bylo skanzen, svych exportnich uspechu dosahovalo jen diky tomu, ze zakaznici nemuseli pletit nebo alespon misto tvrde meny platili prevoditelnymi rubly (a mnohdy ani to ne). Do vyspeleho sveta se mnohdy exportovalo za takovy efektivni smenny kurz, ze znali lide by zaplakali.

    A lesy (spise holiny) a priroda obecne se z uspechu socialismu mnohde nevzpamatovaly dodnes a potrva jim to dele, nez co trvalo komunistum je znicit. To se to honi levny megavaty v tepelnych elektrarnach, kdyz se jeden nemusi starat o rekultivaci dolu a odsireni kominu. A v chemickach nebo jinych vyrobach to nevypadalo jinak.

    [ Parent ]
     
     
    Shodou okolností (none / 0) (#36)
    Prokop (pkrasny@aol.com) 18.07.2006 16:23:54 MET
    (User Info)

    je na Psu zajímavá debata na podobné téma (či thema, jak píšeme my inthelektuhálové)

    Co mne v prvních letech po 89 překvapilo, bylo - mimo jiné - jak všude začalo přibývat žab a podobné havěti.  To totiž Jóža zemedělec neměl prachy na umělý hnojiva a takhle se to projevilo.  Aspoň tak mi to vysvětloval přítel od ochranářů.

    [ Parent ]
     
     
    To je pravda (5.00 / 2) (#38)
    TL (t tecka l zavinac email tecka cz) 18.07.2006 17:18:51 MET
    (User Info)

    a ryby z Labe a Vltavy se udajne jiz daji jist, stejne jako vzduch v Severnich cechach dychat. Jenze vysvetlujte to marxistovi, ktery srovnava jen zaplneni sveho pandera levnym pivem.

    Legracni je, ze argumenty o tom, ze za komunistu bylo levneji slychame od stejnych lidi, kteri nadavaji ze se dnes vsechno meri penezi. Prave tito odmitaji vzit v uvahu i nektere nepenezni vyhody dneska (lepsi zdravotnictvi, zdravejsi zivotni prostredi, svoboda).

    Samozrejme je pravda, ze nekteri lide privilegovani za komunistu o sva privilegia prisli a tezce nesou, ze se ve spolecenskem zebricku posunuli dolu. A nemusela to byt jen privilegia krajskeho tajemnika UV. Mohla to byt prednost ve fronte na statni byt, profese kde clovek dostaval uplatky nebo protisluzby, atd. Casy kdy bylo treba uplacet opravare televizi nebo prodavace masa jsou skutecne davno pryc, k nemale litosti nekterych lidi.

    [ Parent ]
     
     
    Speaking of East Berlin (5.00 / 1) (#16)
    Prokop (pkrasny@aol.com) 17.07.2006 18:01:21 MET
    (User Info)

    znáš Aleši Good bye, Lenin?  Dost dobrý film, doporučuji.

    Ovšem koukal jsem na něj s přáteli - litevský pár, dvě adoptované děti.  Když se konečně dostali sem za vodu, někdy v 80 letech, Alexovi pomalu dorůstaly nehty vytrhané v KGB vězení a také si tu nechal spravit čelist preraženou při výsleších  a dát náhradní zuby - no tak Alex to jako srandu moc nebral.  

    [ Parent ]
     
     
    Prokope, (none / 0) (#19)
    Ales Zeman 17.07.2006 20:02:41 MET
    (User Info)

    film "Good bye Lenin" neznám. Doufám, že to tu seženu, pokud možno s titulkama, protože dubbing nemám rád. Recenze filmu na Rotten Tomatoes jsou převážně příznivé.


    Philosophie: Toujours en ricaner. (Flaubert)
    [ Parent ]
     
     
    Já to měl z Netflixu (none / 0) (#20)
    Prokop (pkrasny@aol.com) 17.07.2006 20:53:04 MET
    (User Info)

    jak jinak.  Netflix v tomto ohledu myslím nemá konkurenci.

    Jinak zdravím do Kanady, my zřejmě dnes a zítra překonáme stovku - 100 F.  

    Tož  jsem záviděl kamarádce, která byla o víkendu na vysočině - na táboře za synkem - a psala, že v noci málem mrzlo.

    [ Parent ]
     
     
    Tady je taky hic (none / 0) (#21)
    Ales Zeman 17.07.2006 21:02:05 MET
    (User Info)

    Jen hic tu měříme v C a ne ve F. Ráno 25 stupňů, teď o 10 stupňů víc. S humidexem, což je prý kanadský výmysl kombinace teploty a vlhkosti vzduchu, nad 40 stupňů. Dnes je tu na našich humnech parádní prádelna, humidex, nehumidex.


    Philosophie: Toujours en ricaner. (Flaubert)
    [ Parent ]
     
     
    Stejné zde (none / 0) (#22)
    Prokop (pkrasny@aol.com) 17.07.2006 21:12:00 MET
    (User Info)

    jen tomu říkáme heat index.

    Celkem to snáším když jde o práci venku, tam mi potit se jako prase nevadí  - ale odmítám se v tomto počasí účastnit party nebo vůbec pobývat mimo AC for fun.

    [ Parent ]
     
     
    K Čechům jako k pakáži, Němce Amíci respektovali (1.00 / 4) (#31)
    abraham2 18.07.2006 12:15:18 MET
    (User Info)

    Srovnání mezi americkými okupacemi a sovětskou okupací Československa vůbec nekulhá. Spíš jen ukazuje, okupace, že ta sovětská "okupace" byla doslova hýčkáním dítěte v bavlnce.

    Není třeba hned nahlížet do někdejšího západního Německa, který Američané používali jako výkladní skříň "svobodného světa" proti komunistickému bloku. Zkuste se ale podívat na ty desítky amerických okupací v jiných a méně rozvinutých státech světa - k čemuž často nepoužívali pouhé hrubé "medvědí" metody, kterou Rusové uplatnili třeba v Maďarsku 1956 nebo Československo 1968 ( ale i těm se, jak ukázal naposledy třeba Irák, yankeeové vůbec nevyhýbali)  ale mnohem zákeřnější metody "náš člověk udělá vojenský puč" - jako třeba v Chile 1973. V jeho důsledku bylo umučeno a ubito desetisíce nepřátel pinochetovského režimu ( co je proti tomu pozavírání několika desíted "disinentů" v Husákově Československu, z nichž ti nejprominentnější, jako Havel, měli navíc "fešácký kriminál" a na jejich konta v zahraničí jima tekly bohaté finannční sumy maskované jako nejrůznější "literární ceny" ?)

    Ale je třeba vidět rozdíl i v mentalitě.

    To, co si Amíci mohli dovolit v Panamě, Nicaragui.....si ani náhodou nemůžou dovolit vůči Němcům - ti by je hnali! Představa naivků, že začlenění Čechů do americké sféry vlivu se pro náš národ bude podobat tomu americkému ochrannému "deštníku", který strýček Sam rozprostřel nad západním Německem po roce 1945, je zcela nerealistická. Naše postavení - ekonomické i politické, bude a už 16 let JE pouze a výhradně jako role sluhů americkým pánům. Samozřejmě že totálních sluhů!

    Je to snad důvod k hrdosti?

    [ Parent ]
     
     
    co tohle je za blabol? (none / 0) (#32)
    Boutros el Uam (squawbumzavinachorkapostateckacom) 18.07.2006 13:28:53 MET
    (User Info) http://www.squaw.com

    provokater, lhar nebo nezamestnany slouha byvalych panu?


  • ...we all live in each other's shadows...
    [ Parent ]
  •  
     
    Prožidovská lobby prosadí U.S. základny (1.00 / 3) (#30)
    abraham2 18.07.2006 11:32:11 MET
    (User Info)

    Do roku 1989 jsem si myslel, že žiji v okupované zemi.

    To, co přišlo s disidenty po "sametové revoluci" dokonale překonalo všechnu mou fantasii.

    Havel vystupující spíš v roli izraelského občana než občana ČR ( ČSFR), média řídící se "posvátnou trojicí", stavící na první místo USA, na druhé Izral a na třetí cikány, a pokud se kdy psalo o Češích, pak pouze jako o "rasistické zběři"...prostě "nakládačka", kterou jsem dostali od vládnoucí disidentské pakáže, milionkrát překročila "kapky", které českému národu dávali normalizační komunisté se svým otravným "Se Sovětským svazem na věčné časy".

    Ostatně prožidovský tisk nepřestává do Čechů v podobě článků Bohouše Doležala a Emanuela Mandlera v Mladé Frontě DNES střílet ani nyní - i premiér Paroubek to v předvolebním čase schytal za vtip o cikánech!

    A dnes, když židi z Izraele sprostě vraždí nevinné civilisty, ženy a děti a před zraky celého světa tak dávají najevo, že kašlou na veřené mínění a že veškerá "humanita" platí pouze pro hloupé góje, ale "vyvolený národ" si může dělat co se mu zlíbí.

    A americké základny u nás? Silná prožidovská - proamerická lobby ( a zdá se, že je to vlastně jediná lobby, která českou politiku ovládá) prosadí u odnárodnělých a zblblých Čechů cokoliv!

    Chcete jednu, dvě nebo třeba deset amerických protiraketových základen? Dnešní Češi, kerých posledních 16 let vychovalo k rezignaci na jakékoliv VLASTNÍ národní zájmy, přece zbaští "všechno!

    A pokud jde o informování o záměru vybudovat U.S. základu u nás, jediný deník, který o tom přinášel určité předběžné informace, byly komunistické Haló noviny. "Nezávislý" tisk se dlouho tvářil, jako že o ničem neví. Až teď, když si už američtí hoši přijíždějí obhlídnut svůj poslušný protektorát, se rozbíhá  "poučení" Čechů o "výhodách" chránit Americké zájmy a ještě jim z vděčnosti lízat nohy.


     
     
    Jste zábavný - nt (none / 0) (#33)
    Prokop (pkrasny@aol.com) 18.07.2006 14:32:43 MET
    (User Info)



    [ Parent ]
     
     
    Lidové milice | 42 comments (39 topical, 3 editorial, 0 pending)

     
    Komentáře: Zobrazení: Řazení:

    Powered by Scoop
    Všechny ochranné známky a autorská práva na této stránce náleží jejich příslušným vlastníkům. Autorská práva ke článkům a komentářům vlastní jejich příslušní autoři.
    Provozovatel systému nezodpovídá za obsah kteréhokoliv autorského díla zde uvedeného. Podrobnosti viz.
    plné znění podmínek.

    registrace nového uživatele | jak na to | časté dotazy | vyhledávání || odpadkový koš | kompletní deníky