Sprcha - denní dávka zdravé kritiky pro osvěžení mysli
Denní dávka zdravé kritiky pro osvěžení mysli
 Titulní strana   Všechny články   Všeobecná diskuse   Deníky 
 Co je nového   Co se píše jinde   Politika   Kultura   Média   Technologie   Internet 
Argument proti základnám
Tomas
01.02.2007 23:31:19 MET
(Kompletní deníky/Tomas's Diary)
Abych nezůstal jen u NEkonstruktivní kritiky a snahy o homogenizaci tohoto diskusního prostoru...

Pokusím se zformulovat jeden názor, který mě osobně překvapil svou (potenciální) přesvědčivostí. Hlavně jsem ale nikde nenalezl racionální protiargument. Veškeré reakce zastánců základny se v tomto bodě uchylují k stejně emotivním (povrchním) protiargumentům, jaké jinak běžně používají odpůrci základny.

 
 

On ten argument není ani moc věcný, spíš ideologický.

Jde o to, že celý tento myšmaž (či mišmaš?) není motivován skutečným nebezpečím, ale zakázkou průmyslové (zbrojařské) lobby. Tedy patrně americké lobby. Že tedy boj proti terorismu (a s ním spjatý protiraketový deštník) je jen mrkvička, za kterou pak běží celý oslík rozpočtových miliard a biliónů.

Pak by mohly zaznít i úvahy o efektivitě celého projektu protiraketového deštníku. Tyto argumenty v článcích pana Dvořáka vyvráceny nebyly.

Není ta lobbyistická představa tak úplně absurdní, když si vzpomeneme, jak podivnou (až naivní, někdy -blížící se k sebedestruktivitě- pitomou) argumentací své kroky americká adminisrativa obhajovala. (Za všechny vzpomeňme tragikomedii pana Powella v OSN, což jsem měl shodou okolností možnost sledovat témeř v přímém přenosu, a tehdy jsem skutečně podlehl názoru, že je to vrtění psem.)

Ten argument má i jednu (škodolibě positivní) vlastnost, že totiž okamžitě dělá pitomce ze všech antiamerikanistů, kteří nadávají na Bushe. Pokud by to totiž byla pravda, pak ani kdyby Hillary byla samotřetí, tak s tím asi těžko něco udělá. Protože ta lobby takovej vliv v tom případě prostě má.

Nevím, jestli může mít lobby v americkém systému tak velký vliv. Vystupuji tady tak trochu jako ďáblův advokát (je to vpouštění předpokladu nepoctivosti jednání ze strany USA), ale vážně tu odpověď neznám. Rád bych ale slyšel věcné a racionální argumenty, které by tento názor rozebraly. Zatím jsem žádný neslyšel.
 

>>> diskuse >>>  

Základní nabídka
- registrace nového uživatele
- jak na to (aktualizace 19.1.03)
- časté dotazy
- vyhledávání

Login
Jméno:
Heslo:
 
Registrace nového uživatele

Komentáře chronologicky (15)
- To je teď nějaká móda, by max
- Do konce týdne by max
- Takhle by max
- Na poště se hodí zmínit by Prokop
- Jo, PSČ je zákeřné by jezovec
- Jméno, ulice a číslo by andyo
- tam jsem taky nakouk by Boutros el Uam
- Tohle je klasický příklad zboží by Prokop
- ja ale nevim by Boutros el Uam
- Moje plány závisí i na toom by Prokop
- Jj, tak se ještě domluvíme, by max
- To by rozhodně stálo by Tomas
- To míjení by Tomas
- podivam se by Boutros el Uam
- Znám by Prokop

Related Links
- Tomas's Diary

Komentáře: Zobrazení: Řazení:
 
 
Argument proti základnám | 41 comments (41 topical, 0 editorial, 0 pending)
 
 
Advocatus Diaboli (5.00 / 1) (#1)
Tomas (kasprciuzenáčGmailtečkacom) 01.02.2007 23:58:38 MET
(User Info)

jsem zvědavý. heslo Ďáblův advokát na wikipedii k tomuto deníku sedí.
-

Berte mě jako takovýho kašpárka
 
 
V tom případě by (5.00 / 1) (#2)
Prokop (pkrasny@aol.com) 02.02.2007 00:26:52 MET
(User Info)

president Bush byl jen nastrčená figurka, jakýsi bílý kůň, na kterého se všechno svede a za ním zbrojaři radostně potřásají měšcem.
Třeba dělá na procento či dvě zisku a pak si bude s (snad) Shylockem říkat:  "Vypískali mne, ale já si mnu ruce a penízky svý si počítám."

Takhle by to fungovalo, kdyby to měl celé pod palcem i když ani diktátorům se nevládne zas tak lehce.  Možná Stalin nebo Husajn  byli  poslední toho rodu.  

Současná americká administrativa - a vlastně žádná demokratická administrativa  se ale tak jednoduše uplatit nedá, každý zastupitel je trochu ovlivnitelný, někdo holky jinej vdolky, otevřený úplatek vezme málokdo, ale zvednutí ruky pro federální fondy pro poslancův stát - službička která se počítá.  (Jáchyme hoď ho do stroje - trenink odmítání úplatků - on mi na oplátku vyndá střevo, to mi nic nedává, to mi vlastně bere - úplatek protislužbou, nebrat!)* Celý ten propletenec je nevysledovatelný zevnitř natožpak zvenčí, zájmy zákonodárců, vojáků a průmyslníků se střetávají, podporují a ženou každý za svým kusem koryta a nakonec všechny ty podpásovky a kopance namíří národní politiku určitým směrem.  

Celkem dobrá je představa vlády co loutkového divadla, kdy ruka, která loutku vede by měla být jedna, ruka lidu jenž vládou prosazuje vůli svou. Checht!  V reálném světě je ale těch rukou na vodících špagátkách něurekom a záleží na dalších vlivech, která z nich je v daný moment nejsilnější.  Kašpárek možná nakonec úspěšně přejde padací most a dojde kam má dojít, ale mezitím dvakrát spadne do příkopu, narazí si nos o strom a třikrát zabloudí než se mu to podaří.

* Čím dál víc se vyjadřuju jako Jingle, hlavu v přítokový rouře, úplný doznání v levý botě.

 
 
To ano, (5.00 / 1) (#3)
Tomas (kasprciuzenáčGmailtečkacom) 02.02.2007 00:44:42 MET
(User Info)

tak nějak si to i představuji. A právě proto, že to v té Americe probíhá (relativně) otevřeně, tak je na tyto provázky a pohyby vidět. V té transparentnosti se má Česko (a možná celá Evropa) ještě co učit.

Ale bohužel to stále nevyvrací tu myšlenku, že by ten obranný deštník mohl být humbuk. A celá debata -jestli jo nebo ne (a hlavně proč)- blamáž.

A v tomto bodě bych právě uvítal nějaký argument. Tedy že ten přirozený (chápaný jako samozřejmý) positivní postoj není zneužitelný v tom, že se bude jen předstírat, či deklarovat.
-

Berte mě jako takovýho kašpárka
[ Parent ]
 
 
A Kefalín (none / 0) (#4)
Prokop (pkrasny@aol.com) 02.02.2007 00:52:51 MET
(User Info)

čo si predstavujetě pod takým slovom humbuk?

Jde jen o prachy které americká vláda utratí a dodavatelská firma za to postaví kaširovaný barák v Jincích a zkásne za to pár milliard?  To máš na mysli?  

Rád bych napsal, že to by nikdo neudělal, protože mu to svědomí nedovolí, ale skutečnost je jiná - málokdo to udělá, protože se tu nakonec všechno, nebo skoroskoro všechno provalí a vyšetřování které následuje neskončí dokud vinu nepřipíchnou na konkrétní osobu nebo osoby.  

[ Parent ]
 
 
Kašírovaný barák. (5.00 / 2) (#5)
Tomas (kasprciuzenáčGmailtečkacom) 02.02.2007 07:21:14 MET
(User Info)

Tak až jsem to nemyslel, že by se to kašírovalo. Spíš humbuk ve smyslu NASA, lety na Mars a podobně.

Tedy něco v duchu Murphyho zákonů o poradách. Napřed se mrknutím oka schválí přidělení dvou miliard Ústavu pro rozšiřování toho a toho, docela živá debata se rozjede při projednávání platů uklizeček, ale zuřivá, nekončící bitva propukne, když přijde na pořad zdražení stravenek z 5,30 na na 5,35.
-

Berte mě jako takovýho kašpárka
[ Parent ]
 
 
To není Murphy (5.00 / 1) (#9)
Prokop (pkrasny@aol.com) 02.02.2007 12:28:47 MET
(User Info)

To jsou zákony profesora Parkinsona - jaderný reaktor, přístřešek pro bicykly zaměstnanců a erární kafe.

Humbukem ve své době byly i lety na měsíc, automobil rychlejší než 30 mil za hodinu, elektronkový počítač - přesto nebyl důvod na tom přestat pracovat.  Je docela dobře možné ba pravděpodobné, že NASA stejně jako každá další federální instituce není ta nejefektivnější na světě - ale přesto produkuje výsledky, dává práci dalším společnostem.  Klasický případ je vývoj propisky, která píše i ve stavu beztíže - američané utratí miliony dollarů a nakonec mají propisku, zatímco rusové píšou tužkou.  Ale během toho vývoje se rozšíří vědění a z toho pak nějaký dodatečný užitek vzejde - z té ruské tužky nikoliv.

[ Parent ]
 
 
S tou tužkou to bylo jinak (none / 0) (#10)
max 02.02.2007 15:51:41 MET
(User Info) http://www.radaryrakety.cz/

NASA i Sověti používali nejprve obyčejné tužky. Ty jsou však ve vesmíru velmi nebezpečné. Při psaní se uvolňuje grafitový prach. Ten zanáší filtry. Ulomená tuha může být vdechnuta. Grafit je vodivý a hořlavý, může tedy malý úlomek způsobit zkrat.

Pro projekt Gemini objednala NASA od firmy Tycam Engineering Manufacturing, Inc propisky. Celková cena kontraktu byla 4,382.50 dolarů za 34 propisek. Tedy 128.89 dolarů za jednu.

Spoustě lidí se to nelíbilo, NASA za to byla kritizována a následně vybavovala astronauty opět levnými tužkami.

Nicméně jistý Paul C. Fisher z Fisher Pen Co. vymyslel kuličkové pero s natlakovaným inkoustem, které bylo schopné psát i ve vesmírných podmínkách.

Fisherovu firmu opravdu vývoj tohodle pera stál cca 1 milión dolarů, ale tohle neplatila (ani neobjednala) NASA. Vývoj zaplatila Fisher Pen Co. v rámci svého výzkumu. NASA potom nakupovala pera od Fishera. Pro projekt Apollo jich nakoupila 400 za 6 dolarů/kus.

Stejně jako NASA, tak i Sověti (v roce 69) kupovali tyhle pera. Pro lety Soyuzu nakoupili 100 per a 1000 inkoustových zásobníků. Začalo to tak, že Američané dali jako dárek jedno pero Leonovovi. Na základě jeho zkušeností začali Sověti objednávat u firmy Fisher i pro své kosmonauty.

Tyto tužky se prodávaly za socializmu i v Československu - Fisher Space Pen. Na krabičce byl nakreslen astronaut na laně, vznášející se u kabiny Apolla, a je na ní byl text : Vybráno
NASA, tlakovaná inkoustová náplň, Space Pen od Fishera.

Uvnitř byl záruční list, kde mimo jiného bylo napsáno, že vývoj této kuličkové tužky stál firmu Fisher 1 milionů dolarů a tuto tužku jako jedinou vybrala NASA pro lety svých astronautů do vesmíru. Je to opravdu úctyhodné pero. S novou náplní dokážete nakreslit čáru o délce minimálně 5 kilometrů.

Někteří kosmonauti si pero nechali a i po 30ti letech, kdy s ním byli ve vesmíru, tímto perem rozdávají autogramy na ještě původní náplň.

...A paní Rice nám na piano zahraje.
[ Parent ]
 
 
Jo tak to je (none / 0) (#11)
Prokop (pkrasny@aol.com) 02.02.2007 15:58:16 MET
(User Info)

když dělám závěry podložené vtipem stand-up comedian.  
Jsem pak za osla.
Díky za vysvětlení, Maxi, takhle je to ještě lepší, než jak jsem to psal já.

[ Parent ]
 
 
Já znám tu kosmonautickou propisku (none / 0) (#12)
Ales Zeman 02.02.2007 16:28:35 MET
(User Info)

z jedné episody TV Show Seinfeld, která má název "The Pen". Zrovna tento týden to tu běželo jako re-run.

The Space Pen was featured on an episode of the American television show Seinfeld.

Tady jsou detaily humorné zápletky mezi Seinfeldem a Jackem Klompusem: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Pen


Philosophie: Toujours en ricaner. (Flaubert)
[ Parent ]
 
 
Jak to říkal Jan Werich? (none / 0) (#13)
Prokop (pkrasny@aol.com) 02.02.2007 17:13:02 MET
(User Info)

Já si kolikrát něco přečtu a připadám si že je mi deset.  O Space Pen jsem vlastně vůbec nic nevěděl.

Ale prohledal jsem si ebay - a samozřejmě je jich tam hafo na prodej.

[ Parent ]
 
 
mam jednu doma (none / 0) (#14)
Boutros el Uam (squawbumzavinachorkapostateckacom) 02.02.2007 18:15:52 MET
(User Info) http://www.squaw.com

a max ma o uplne skoro pravdu (zda se, ze propisky byly trochu levnejsi). tenkrat, dneska retail kolem dvacky.
s propiskou je v krabicce maly letacek, ktery tuhle urban legend vysvetluje. jako obycejne, zustava vsak oblibenym dukazem americke zaostalosti za bolsoj sovetskoj technikoj, spolu se zarucenymi dukazy o US falesnem pristani na mesici. tam se mi libi, jak z par fotek prvniho pristani extrapoluji absenci vsech dvanacti moon walking a zcela pomijeji mesicni horniny dovezene na modrou planetu...

  • no one gets out alive...
    [ Parent ]
  •  
     
    Já ji chci taky! (none / 0) (#25)
    max 06.02.2007 19:53:34 MET
    (User Info) http://www.radaryrakety.cz/

    Už jsem prohledal český internetový obchody a nic jsem nenašel.

    S americkými obchody mám jenom špatný zkušenosti. To by bylo na kratší příběhy, jak jsem kupoval router, nebo třeba jak jsem kupoval hodinky. Když jsem konečně našel přesně takový, jaký jsem potřeboval, tak sem je nemohl objednat. Ty naštěstí začala dovážet jedna česká firma a šly koupit přes jejich web.

    Na webech prodejci zpravidla neuvádějí, zda dodávají i do ČR. Na emaily neodpovídají. Některé až po vyplnění objednávky, adresy a čísla kreditky oznámí, že do ČR nedodají.

    Přitom ceny mají u mnohého zboží opravdu podstatně nižší. Někdy dokonce o polovinu i více.

    Kámoš si objednal předloni na jaře z USA značkové sluneční brýle, aby měl na léto a do auta. Byly asi za třetinu co v ČR, tak vzal hned dvoje. Strhli mu peníze, ale brýle furt nikde. Měsíc, dva měsíce a furt nic. Tak si emailoval s firmou. Ti že brýle poslali.

    Za více než tři měsíce mu na podzim došly. Na balíku byla správně jeho adresa. Jméno, ulice a číslo, město, PSČ i Czech republic. Pod tím bylo ale ještě napsáno YUKON.

    Podle razítek šly ty brýle opravdu přes Aljašku. To je pak pochopitelné, že se "zdržely".

    Jedny daroval kámošovi a druhé schoval na příští jaro. Na jaře je bohužel neprozřetelně odložil na sedadlo spolujezdce a manželka mu je rozsedla.

    No objednal u stejné firmy další pár. Peníze mu strhli, zase měsíce dopisování a nakonec mu vrátili peníze. Asi mu nebyly ty brýle souzeny.

    PS: Neznáš nějaký spolehlivý obchod v USA, který by mi tu tužku dodal do ČR?

    ...A paní Rice nám na piano zahraje.
    [ Parent ]
     
     
    Znám (none / 0) (#27)
    Prokop (pkrasny@aol.com) 06.02.2007 20:11:25 MET
    (User Info)

    najdi si jí na internetu, pošli mi link a já ti jí přivezu počítám tak v dubnu.

    [ Parent ]
     
     
    podivam se (none / 0) (#28)
    Boutros el Uam (squawbumzavinachorkapostateckacom) 06.02.2007 21:30:47 MET
    (User Info) http://www.squaw.com

    v kamennejch obchodech. V CR budu na skok koncem brezna, hlavne v Dolomitech, v Praglu budu tak 2 dny, odlitam 3.dubna rano.
    Krizime cesty s Prokopem, mozna bysme mohli zkrizit pullitry s mrchari. Nebo teda cajove konvice, but...

  • they came in the clothes that i'm in and through the phone in my wall. they're strangers...
    [ Parent ]
  •  
     
    To by rozhodně stálo (5.00 / 1) (#30)
    Tomas (kasprciuzenáčGmailtečkacom) 06.02.2007 22:20:52 MET
    (User Info)

    za doladění harmonogramu. Já bych teda o to stál.

    Nemohu teď sice s jistotou říct, jestli budu mít nárok na nějaký pracovní volno, ale chtěl bych pro to něco udělat.

    V únoru ale defitivně končím se svou zaměstnaneckou pozicí, a zatím nemám nejmenšího tucha, jestli vyhledám jiného zaměstnavatele. Pokud bych tak učinil, tak bych samozřejmě v březnu neměl nárok na žádnou dovolenou, což by mi manévrování v rámci harmonogramu podstatně komplikovalo. Pokud by ale nebylo zbytí, tak bych třeba do práce mohl nastoupit o něco později. (Zatím teda ale o žádné práci nevím.)
    -

    Berte mě jako takovýho kašpárka
    [ Parent ]
     
     
    Jj, tak se ještě domluvíme, (none / 0) (#31)
    max 06.02.2007 22:37:22 MET
    (User Info) http://www.radaryrakety.cz/

    do jara je nějaký čas. Mají hodně modelů toho pera, ale asi zvolím klasiku.

    Ta tužka by byla fajn, píše prý i na mastný papír i na strop. Normální propiska nepíše dlouho na svislý papír, a když si dělám výpisky v posteli, tak musím používat mikrofixu a tou se nepíše tak dobře.

    Taky sem koukal, že Leho má problém s platbami kreditkou za to tričko. Už jsem se těšil, jak s tím tričkem vyrazím na jaře na střelnici. No uvidíme, jak se to vyvine. Každopádně za tvojí a Prokopovu nabízenou pomoc předem děkuji.


    ...A paní Rice nám na piano zahraje.
    [ Parent ]
     
     
    ja ale nevim (none / 0) (#33)
    Boutros el Uam (squawbumzavinachorkapostateckacom) 07.02.2007 18:43:56 MET
    (User Info) http://www.squaw.com

    co je pro tebe klasika. A do jara zas tak moc casu neni ;-)), online maji vetsi vyber nez ve vsech obchodech, budes se muset rozhodnout tak do konce unora, aby to pak nebylo na posledni chvili. Link jsi tedy dostal - verifikace hehehe ;-)
    ...s mastnym papirem jsem to nezkousel, ale na igelitak pise. Na sklo ne, to moc klouze a kulicka se netoci. Vzhuru nohama pise klido pido, napln je pod malym tlakem, ale netece. Asi budes chtit i rezervni napl - pocitam, ze si budes muset vybrat z par barev.
    O tricku koukni do emajlu.

  • they came in the clothes that i'm in and through the phone in my wall. they're strangers...
    [ Parent ]
  •  
     
    Tohle je klasický příklad zboží (4.00 / 4) (#34)
    Prokop (pkrasny@aol.com) 07.02.2007 18:57:40 MET
    (User Info)

    které je nejlépe shánět na ebay.

    My $0.02 only.

    [ Parent ]
     
     
    tam jsem taky nakouk (none / 0) (#35)
    Boutros el Uam (squawbumzavinachorkapostateckacom) 07.02.2007 19:27:41 MET
    (User Info) http://www.squaw.com

    ale - omezenejsi vyber, nepostrehnutelne uspory a komplikace, pokud se neco nezdari.

    Ovsem vcera jsem si tam koupil fungl novej 20x80 dalekohled s adapterem na tripod, coated lenses, kvalitni prizm, sirokouhly pole viditelnosti - srovnavaci cena tak tri pade, zaplatil jsem kilo i s postovnym.
    Budu z okna pozorovat lode jak se radi ve fronte na piloty do zatoky a na horach s nima pujde i astronomie.

  • they came in the clothes that i'm in and through the phone in my wall. they're strangers...
    [ Parent ]
  •  
     
    Do konce týdne (none / 0) (#40)
    max 08.02.2007 10:58:59 MET
    (User Info) http://www.radaryrakety.cz/

    udělám výběrové řízení, kde vyberu tři kandidáty a vyloučím ostatní (budou vyloučený takový ty moc vykýčený, spíš vyberu nějakou klasiku) a z těch tří finalistů pak vyberu do konce února vítěze.

    Na náhradní nápň jsem myslel. Pero napíše čáru dlouhou 5 kilometrů, tak mne už napadlo, že než první náplň vypíšu, tak to pero ztratím a náhradní náplň mi zůstane, jak se znám. Jestli se mi Fishery budou ztrácet, jako se mi ztrácejí nožíky Victorinox, tak je ta náplň pomalu zbytečná. :))) Ale určitě jednu modrou beru, možná i jiný barvy ještě to rozmyslím.

    PS: Díky těm perům už jsem prostudoval, co to je tixotropie. Je to zajímavé, jaké vlastnosti může mít hmota.


    ...A paní Rice nám na piano zahraje.
    [ Parent ]
     
     
    Moje plány závisí i na toom (none / 0) (#32)
    Prokop (pkrasny@aol.com) 07.02.2007 12:49:50 MET
    (User Info)

    kolik sněhu  spadne do konce zimy, ale zatím to vypadá že se na tom posledním víkendu v Praze shodnem.

    [ Parent ]
     
     
    Jméno, ulice a číslo (none / 0) (#36)
    andyo 07.02.2007 22:53:41 MET
    (User Info)

     město, PSČ i Czech republic. Pod tím bylo ale ještě napsáno YUKON.

    Tak tohle nemá chybu:)))

    [ Parent ]
     
     
    Jo, PSČ je zákeřné (none / 0) (#37)
    jezovec (jezovec zavináč gmail tečka com) 07.02.2007 23:12:38 MET
    (User Info)

    když jsem před lety on-line nakupoval v jednom z velkých US knihkupectví (jejich pobočka u San Diega na Rancho Carmel Drive byla pak mojí oblíbenou víkendovou zastávkou) tak mi také stále přesvědčovali (na základě PSC aka ZIP) že Czech Republic je v Pensylvánii...

    Naštěstí jsem to zachytil ještě v přehledu objednávky před odesláním a byl to pak tough boj s jejich cutsomer care aby to poslali do Jurop.

    ------------------------------
    Jezovec jsem, a jezovec budu.


    [ Parent ]
     
     
    Na poště se hodí zmínit (4.00 / 4) (#38)
    Prokop (pkrasny@aol.com) 07.02.2007 23:19:52 MET
    (User Info)

    že ČR je země číslo 332 v jejich systému. To je to na čem nejvíc záleží.

    [ Parent ]
     
     
    Tento názor lze snadno uvézt (none / 0) (#6)
    max 02.02.2007 07:36:37 MET
    (User Info) http://www.radaryrakety.cz/

    do patřičné roviny. Ano, nepochybně se velké firmy v USA snaží podobně jako firmy jinde na světě zaopatřit si zakázky. Tak tomu je nejen v USA.

    Tento proces v různých zemích zvládají různě. V USA tak dobře, že se tato země stala nejvýznamnější zemí planety, vojensky nejsilnější zemí planety a další nej nej.

    Zemí, kam se hrnou lidé z celého světa kuli blahobytu a svobodám, které tato země dosáhla.

    Více než dvěstěletá úspěšná zkušenost této země ukazuje, že to Američané dělají dobře. Historická zkušenost také ukazuje, že investice do obrany se vyplácí. Státy, které podcenily svou obranu, už buď neexistují, nebo za chybu způsobenou podceněním obrany krvavě zaplatily.

    ...A paní Rice nám na piano zahraje.
     
     
    Patřičná rovina (none / 0) (#7)
    Tomas (kasprciuzenáčGmailtečkacom) 02.02.2007 10:45:23 MET
    (User Info)

    Jasně. Jenže v této rovině absentuje ten nejdůležitější předpoklad pro vznik názoru, jak jsem ho výše zformuloval. Totiž záporné znaménko u slova Amerika. Vy jste vlastně tu rovinu udělal tak, že jste vytvořil absolutní hodnotu z hodnoty toho názoru mnou zformulovaného. A proto mi to přijde navzájem trochu mimoběžné, bezohledu na věcnou správnost vašeho argumentu.

    Chci říct, že když někdo zastává ten "můj" názor, tak je velmi nepravděpodobné, že by ho Váš argument přesvědčil, že se plete.
    -

    Berte mě jako takovýho kašpárka
    [ Parent ]
     
     
    Dobrá tedy: (5.00 / 1) (#8)
    max 02.02.2007 12:04:28 MET
    (User Info) http://www.radaryrakety.cz/

    Je možné, že severokorejský režim neustále vylepšuje své raketové nosiče? Je možné, že provádí jaderné pokusy? Nebo je to mrkvička? Je možné, že Severní Korea střílí rakety přes japonské území?

    Je možné, že Iránský režim buduje uranové odstředivky a všemožně brání mezinárodním kontrolorům v přístupu do svých zařízení, aby tito zkontrolovali, co a kolik a na co vyrábějí? Je možné, že Irán neustále zlepšuje své raketové nosiče? Nebo je to mrkvička?

    Nebo zbrojařská lobby v USA řídí též režimy v těchto zemích?

    ...A paní Rice nám na piano zahraje.
    [ Parent ]
     
     
    Huh, pořád to není ono, (none / 0) (#15)
    pajout (pajout - zavinutec - gingerall - tecka - cz) 02.02.2007 18:19:28 MET
    (User Info)

    nechť severokorejský ani íránský režim nejsou mrkvičky. To však nic nevypovídá o tom, zda konkrétní počiny USA jsou či nejsou ovládány nějakými lobby. Kdybych já chtěl lobbovat za stavby mých potěmkinových projektů, jistě bych si jako argument proč stavět vybral něco, co je pravda.

    Kterak zbrojařské lobby řídí místní diktátory v oněch zemích - dobrej námět na film s Tomem Cruizem :>)

    Teraz som to povedal a tým som to aj dokázal.
    [ Parent ]
     
     
    Nebo obráceně (none / 0) (#16)
    Prokop (pkrasny@aol.com) 02.02.2007 18:45:18 MET
    (User Info)

    Zbrojařská lobby je vedená diktátory v iránu a severní korei - a protože má své investice a páky ve zbrojním průmyslu, pak vydělává na zbrojení proti sobě.

    [ Parent ]
     
     
    Dobra tedy ;-)) (5.00 / 4) (#17)
    Boutros el Uam (squawbumzavinachorkapostateckacom) 02.02.2007 20:08:39 MET
    (User Info) http://www.squaw.com

    Neni to spatne cviceni, protoze jako se vsemi dulezitymi vojenskymi projekty, argumentace nemytych mas ohledne technickych schopnosti radaru a raket neni IMHO prilis racionalni. Pochybuju, ze zverejene informace dosahuji 10% skutecnosti, ktera je navic otevrene priznavana jako ve vyvoji. R&D vojenskych systemu se vetsinou prilis nezverejnuje.

    Takze debatovat na zaklade ideologickych argumentu neni od veci.

    Nevim ale, co v tom pripade myslis efektivitou raketoveho systemu – tu bych ja pokladal za technicky argument, o kterem si myslim, ma verejnost a i politici, jen mlhave informace, zcela nedostatecne k nejakym rozhodnutim – z toho duvodu bych nebyl pro referendum, to ma zejmena v CR sanci se stat tak akorat hokejovym fanouskovstvim. A vratime se tedy k cistemu ma dati–dal politickemu ucetnictvi, coz v mem pohledu na realpolitiku nahrazuje v zahranicni politice ideologii. Nakonec je to i v te Waitsove pisnicce, kde cituje Kissingera: “Amerika nema pratele, ma jen zajmy.”

    A z tohoto mozna cynickeho pohledu bych CR doporucil si obstarat co nejvice US zakladen a pobocek US firem. Posledni dobou se sice z konspiracni divociny politickeho diskursu v USA obcas ozyvaji obavy z prumyslo-vojenskeho komplexu; strach z vladne-medialniho komplexu a NOW je ale porad vetsi.
    No a vojensko-prumyslovy komplex ma pochopitelne vlivnou lobby. Nejen penezi na primou podporu politiku, ale i neprimo skrz zakazky do urcitych firem ci lokaci, kde je potom i podpora zdola, z lidu. Dokonce i v nasem Rudem koutku, kde SaFra odmitlo byt pristavem pro lod z WWII byla docela silna opozice proti zavirani vojenskych zakladen z ekonomickych duvodu. I revolucionari musi jist.

    Ma oblibena SEA (jihovychodni Asie) je docela dobrou podporou argumentu. Bez pritomnosti US zakladen a US spolecnosti by Taiwan byl uz davno soucasti mainland China a pochybuji, ze by mel tu zivotni uroven, kterou ma.
    Jednou z prvnich akci Singaporske vlady po ziskani samostatnosti od Malaysie, bylo pozvani velkych US olejarskych firem. Amerika nema pratele, ma zajmy. A ty si chrani. Chevron, Shell atd. si od US vlady obstaraji ochranu pro sve zamorske investice.
    Snazim se uvazovat realne, takze nepodleham rozzarene naivite o cistem altruismu zadne vlady. A snazim se porovnavat jak realpolitika ovlivnuje zivot obycejneho cloveka. A tady bych rekl, ze kombinace ziskuchtiveho kapitalismu, lehce imperialnich zvyku a americke statni filosofo-ideologie, ktera je do urcite miry altruisticka, mi vyhovuje a myslim, ze je vyhodna i pro spojence USA.

    Ja jsem Powella v UN nevidel, videl jsem jen kousky te Power Point presentace. Jeji jednoduchost je IMHO zavinena hlavne dvema faktory:
    -    jako se vsemi informacemi urcenymi pro neodborne obecenstvo se snahou zasahnout jich co nejvic, musi se informace snizit na nejnizsiho spolecneho delitele.
    -    nepochybuji, ze byl dostatek backup slides, ktere ty zjednodusena hesla vysvetlila podrobneji

    All that said, o politicke objednavce nemam pochyb, od anti-ami nazoru se ale budu lisit v urovni jejiho vlivu.

    p.s. Obzvlaste zabavne mi prijde obvinovani z vlastizrady od poddanych holandske kralovny ;-)))

  • no one gets out alive...
  •  
     
    Já si teda zvolil parketu! (none / 0) (#19)
    Tomas (kasprciuzenáčGmailtečkacom) 04.02.2007 23:06:31 MET
    (User Info)

    (lehce vyděšené — ale unavené — oči vsloup) (eště se tady nakonec pohádáme, prosímvás!)

    jde o virtuální formulaci postoje, ktarý je strachuplný, ale který si to (po většinou) nepřizná. A který právě proto sahá po emocích. Vždyť tam to je, v tom bejzu se k tomu dostanem.

    A budeme to konečně mít.

    ... omlouvám se, jsem po víkendu trochu unavený, a právě teď končím se zodpovědností za svá slova
    -

    Berte mě jako takovýho kašpárka
    [ Parent ]
     
     
    Tomekli dek (none / 0) (#20)
    Boutros el Uam (squawbumzavinachorkapostateckacom) 05.02.2007 00:33:38 MET
    (User Info) http://www.squaw.com

    nedej se, ale nedes se. Hyntelektualni cviceni, nic vic. Nebo chces cist souhlasim na 120% ;-)))). Si myslim, zene.

    Ale fukt verim tomu, ze podrobnych informaci zejmena technickeho razu se nejspis my starecci nad hrobem ani nedozijeme. Pokud to nebouchne a ja verim, ze radarachejtle pomuzou nebouchnuti.
    Takze individualni rozhodnuti PRO vs PROTI bude spis svetonazorove-ideologicky-emocne-historicky poucene. Spetka technologie asi bude, ale jak uz jsem psal ...

    ...and now for something completely different:
    Chicago chose to recieve a ocekavany trik punt returner Devin-a Hester-a se vydaril. 14 vterin po zacatku, Chicago ma 7:0 handikap. Ten Hester je nejlepsi ve vraceni kopu za poslednich hodne let. Delaji to jen ti nejvetsi silenci, vetsinou to konci srazkou naplno rozbehnutych obru. Natvrdo.

  • they came in the clothes that i'm in and through the phone in my wall. they're strangers...
    [ Parent ]
  •  
     
    Já to skutečně myslel (none / 0) (#22)
    Tomas (kasprciuzenáčGmailtečkacom) 05.02.2007 21:52:53 MET
    (User Info)

    fyzicky, že sem unavenej.

    Zažil jsem totiž docela exkluzivní výlet na hory s Julinkou. Měli sme jet původně spolu sami dva (autobusem) do Malé Morávky za spoustou našich známých a jejich dětma. Pak v pátek přišel RVzPV, jestli bych nevzal i Fráňu, že by k tomu na víkend dal i auto.

    A když jsem to chtěl radostně sdělit Julii, že s sebou bude mít kamaráda, tak jsem se dozvěděl, že moje (milá) žena k tomu domluvila ještě bonus, tedy Denisu, jako Julinčinu spolužačku, která s náma prej pojede taky.

    Tož tři bobky (sedačky) se na zadní sedadlo vlezou, všechny jejich lyže do kufru (i Fráňův snowboard) i s botama a pár tašek s jídlem a oblečením. Koupil jsem uherák, dvě balení švýcarské šunky, máslo, půlku chleba, třešňovou marmeládu (na palačinky, bez cukru, doslazovanou hroznovou šťávou), těstoviny a basu Plzní (na přední sedadlo). Na cestu nám hrál Vlasta Redl. Ejchuchu, v pátek ve čtyři sme vyrazili, v neděli sme byli ve čtyři zpátky.

    Pak jsem ale šel fakt na pivo k Ječmínkovi, četl si chvíli v Levinasovi (Totalita a nekonečno, je to DOST dobrý...!) a tady nad internetem jsem si uvědomil, že jsem FUCK unavenej.

    Ta virtuální posice mě ale taky nějak nenadchýňá, pajout to ale myslím vystihl za mě. Prokope, familiárnost rozhodně nevadí, už si ji, myslím, za tu dobu společně žitého prostoru zasloužíme.

    Takže, nechť nejsou mrkvičky. Dá se nějakými pojistkami, kontrolními mechanismy, žitou skutečností (a zkušností) či politologickými teoriemi napadnout ta (skutečná) myšlenka, že celá tato mašinérie je jen samopohyb ziskuchtivého (a obratuchtivého) průmyslu, který ty mrkvičky "vyrábí"? (Technické detaily, zatím nechme stranou.) V tom totiž spočívala ta má ďábelská otázka. Jestli odpověď na tento dotaz nutně vyžaduje étos a porozumění Americe nebo zda se to dá odbýt věcně, logicky.
    -

    Berte mě jako takovýho kašpárka
    [ Parent ]
     
     
    To vypadá jako velice (3.00 / 4) (#23)
    Prokop (pkrasny@aol.com) 05.02.2007 22:30:37 MET
    (User Info)

    příjemný víkend.  Napolovic C.K. manévry a napolovic otrava kyslíkem:)

    Ten poslední odstavec jsem ti již zkoušel zodpovědět, ale furt se nějak míjíme.  Možná to celé kusejrovsky rozebrat na menší kousky a zabývat se každým zvlášť?  Pokud přijmeš tuto metodu, pak se myslím shodnem na tom že 9/11 byl počátek všeho - jistě byly jiné útoky již dříve, ale tehdy si každý uvědomil, že není vše tak růžové, jak by se po pádu sojůzu mohlo zdáti.  V tom případě by ovšem útok na WTC a Pentagon musel být pod taktovkou onoho ziskuchtivého průmyslu - což se navzdory úsilí paranoiků (Vrba například) nepodařilo dokázat ani v nejmenším.  Asi nejlepší rozbor - už jsem to sem dával - je zde:

    Debunking The 9/11 Myths

    Teď by se hodilo sem napastovat skvělý argument Maxe ve smyslu tom, že je velice nepravděpodobné, že by fearless leader of north korea byl v žoldu amerického vojensko průmyslového komplexu - nebo snad iránský president, který byl - AFAIK - zvolen ve svobodných volbách.

    [ Parent ]
     
     
    To míjení (5.00 / 1) (#29)
    Tomas (kasprciuzenáčGmailtečkacom) 06.02.2007 22:04:03 MET
    (User Info)

    je myslím způsobeno tou umělou posicí toho mýho virtuálního názoru, kde je latentně přítomen nějaký antiamerikanismus nebo spíš předpoklad, že v tom prostě musí být nějaká kulišárna, trik.

    Ten článek (na který jsi dal odkaz) je docela dlouhý, tak jsem si jej vytiskl. (Kolika takovými články už sem -hergot- vypráskal toner, abych vždycky s četbou zkončil na druhé, třetí straně a nedokázal proto ani pokračovat v nejrůzněji rozjetých sprších debatách? Je mi trochu stydno, ale nestíhám.)

    Nemyslel jsem to zas až tak úplně obecně, tu otázku, jak píše Boutros. Spíš volám po nějakém argumentu ve smyslu dělení pravomocí a zodpovědností, že nemůže nastat stav totálního zblbnutí systému. Asi tak, jak o Americe píše Tocqueville (na toho už jsem taky pěkně dlouho nešáhnul). Tedy bez toho étosu. Totiž i ten 9/11 nemusí vézt nutně jen k jednomu druhu postoje.

    Co já vím, doufal jsem v nějaký rozbor toho typu, že kompetence a zodpovědnost jsou natolik rozdrobeny a adresně určeny, že by ty jednotlivé kontrolní a rozhodovací funkce byly samy proti sobě, pokud by nějakou blamáž dopustily. Právě proto, že jsem zatím na tuto otázku zaregistroval odpovědi jen emotivní, ptal jsem jestli by to nešlo vyřešit technicky.

    Ale i Boutros píše, že je k tomu třeba tomu rozumění Americe. Pak to vypadá, že bez postoje, étosu se tato otázka vyřešit nedá. Samozřejmě, že ten mnou (původní) zformulovaný názor je postojem. A tu etickou rovinu, étos, tedy sám vnucuje. Myslel jsem, že existuje možnost reagovat civilně, v čem je ten postoj zkreslený. Že se lze vyhnout konfrontaci dvou postojů.
    -

    Berte mě jako takovýho kašpárka
    [ Parent ]
     
     
    jo, tak takhle (none / 0) (#24)
    Boutros el Uam (squawbumzavinachorkapostateckacom) 05.02.2007 22:46:18 MET
    (User Info) http://www.squaw.com

    a dobre zpravy o snehu - dik.
    U nas zatim bida s nouzi, vcera bylo odpoledne 32 celsia na slunicku. A neprsi - nepada snih uz od podzimka.
    Koncem tejdne se ma konecne otevrit storm gate - jet stream spadne na jih a zacne tahat pacifickou vlhkost i do nasich koncin - teda mne zalezi spis na Tahoe a vodohospodarum taky (naprsena voda hned odtece zpatky do more, ale napadany snih roztaje az na jare a naplni prehrady). Podobne jako vloni, od pulky unora nonstop srazky do dubna - coz akorat posune vyletni sezonu v Yosemitech, kde ve vejsce pak lezi metry snehu az do cervence (uz pred lety odbornici rikali, ze takhle se tu projevi global warming. Asi nelhali). Ale letos mne nechteji pustit z prace na trimesicni lyzarsky vylet, sakrafix.

    Jasne a ciste stanovisko na "umele vytvorenou hrozbu za ucelem zisku" nenajdes ani primo tady v USA.
    Strach z military-industrial complexu tu je a bez nejakeho vlivu by asi neexistoval. Byvaly kolem toho i debaty mezi JN a Elvisem, jestli pamatujes.
    IMHO ten vliv rozhodne nevyda na celou masinerii, ovsem synergie touhy po vydelku v USA, ovlivnujici zdejsi politicka rozhodnuti a (zvonku-zcela) chaoticke vlady v CR mozna situaci ovlivni. K tomu lze urcite pridat amoralni technicky pokrok oslneny vychytavkami a nezabyvajici se uzitim vynalezu.

    Takze odbyt to vecne logicky pujde, ovsem s nutnou znalosti USA pomeru. Jako obecnou filozofickou otazku bych si to netroufal resit.
    I v dobe interdisciplinarniho rozvoje ved porad verim v analytickou delbu prace.

    BTW, tuhle jsem shledl rozhovor Charlie Rose s Nicholasem Sarkozym. Sarkozy zakoncil prohlasenim, ze Iranu se nesmi dovolit vlastnit nuklearni zbrane.

  • they came in the clothes that i'm in and through the phone in my wall. they're strangers...
    [ Parent ]
  •  
     
    Tomáši neblbajz:) (5.00 / 1) (#21)
    Prokop (pkrasny@aol.com) 05.02.2007 00:57:25 MET
    (User Info)

    mohu-li si dovolit tuto familiárnost.  To co jsi sepsal bylo zajímavé a diskusi podněcující a plodné.  Díkes.

    [ Parent ]
     
     
    Proč já ano? (5.00 / 4) (#18)
    max 04.02.2007 21:35:04 MET
    (User Info) http://www.radaryrakety.cz/

    Dnes jsem se podíval do svého novinového archivu, abych porovnal protesty proti vstupu do NATO, které tehdy pořádaly různé skupiny osob s dnešními protesty proti vybudování radaru protiraketové obrany našeho spojence z NATO na našem území.

    Digitalizuji informace z tisku už od počátku devadesátých let. Sbírat informace, třídit je a archivovat je, je jeden z mých koníčků, kterému (kromě střelby, radioamatérství, cyklistiky, internetu, turistiky, fotografování úplně všeho a dalších koníčků) věnuji část volného času.

    Počítač je neuvěřitelný pomocník v téhle činnosti a umožňuje nashromáždit informace a probírat se jimi tak, jak to nikdy nemůže umožnit žádná knihovna či klasický archiv.

    Agreguji články z různých zdrojů, které zpravidla vycházejí na CD jako je ALBERTINA - Monitoring médií (dnes Creditinfo) a dalších. Některé další vydávají samy redakce deníků. Tak jsem za ty roky nashromáždil mnoho gigabajtů dat, kterými se občas pročítám. Lidové noviny, Mladá fronta, Hospodářské noviny, Právo a další.

    Je to zajímavé jak člověk zapomíná a jak ho dokáží překvapit informace z tisku třeba jen pouze deset let starého. Chtěl jsem porovnat sílu tehdejších protestů proti vstupu do NATO s dnešními protesty a vyvodit z nich závěry, jaký je jejich poměr, zda budou k rozhodnému datu protesty sílit, či nikoli a také si porovnat, kam se česká společnost myšlením posunula.

    První co mne překvapilo, bylo, že protesty proti vstupu do NATO probíhaly silně už mnoho let před tímto vstupem.

    Obzvláště stoupala aktivita protestujících, ještě před vstupem do NATO, když na našem území probíhala malá cvičení jednotek NATO s naší armádou.

    Bylo tomu tak i v říjnu 1995, kdy demonstrovali komunisté proti cvičení ve Vyškově. Zde se komunistům podařilo svézt na Vyškovské náměstí pomocí autobusů asi půl tisíce svých příznivců. Ti v sobotním podvečeru demonstrovali svůj nesouhlas se cvičením vojsk NATO ve vojenském prostoru tamější vysoké vojenské školy.

    Demonstraci zahájil ohnivý projev komunistického řečníka, ve kterém tento zpeskoval od Karla IV. přes Masaryka i V.Havla. Sice vyvolával značné bouře ovací, stejně jako například zdravice levicových žen z Prahy, ale o pikantní závěr demonstrace se postaral až známý brněnský antikomunista Lumír Šimeček.

    Ten se do svého protestu pustil vsedě s pronikavou píšťalkou v ústech. Proti jeho silnému pískání zasáhla policie. Policii se Šimeček odmítl legitimovat. Byl proto v pozici sedícího muže odvlečen
    k policejnímu vozu. Zde se pan Šimeček nejprve snažil zničit varovnou světelnou a akustickou
    signalizaci na střeše policejního automobilu. To se mu zcela nepovedlo, ale zato se mu podařilo rozbít přední sklo tohoto služebního Favorita.

    Jak jsem se dozvěděl z dalších článků, které vyšly po tomto incidentu, bylo počínání pana Šimečka hodnoceno pouze jako přestupek, nicméně škodu na vozidle byl povinen uhradit.

    Hned na jaře následujícího roku protestovali ve Vyškově anarchisté. Vyškov byl vůbec oblíbeným místem demonstrací před naším vstupem do NATO. Dnes se jím stanou zřejmě Jince nebo jiná ves v oblasti Brd.

    Na konci března 1996 pochodovalo zhruba 170 mladých anarchistů několikakilometrový pochod z Masarykova náměstí ve Vyškově k Vysoké vojenské škole pozemního vojska.

    Pochod probíhal bez problémů. Protestující nesli transparenty s hesly "NATO neznamená
    mír", "NATO není záruka míru"
    a několik znaků hippies.

    Vpředu vezli anarchisté asi dvoumetrovou maketu rakety s americkou vlajkou. Skandovali hesla jako například "NATO není záruka bezpečnosti".

    Anarchistická federace tím chtěla podle svého člena Martina Andera upozornit na některé důsledky vstupu do Severoatlantické aliance a zároveň vyjádřit nesouhlas s postupem české vlády při rozhodování o tak závažných věcech, jakým případné členství ČR v NATO je.

    Po ukončení pochodu psali někteří z anarchistů na asfalt před hlavním vchodem do vojenské školy křídou hesla proti NATO, mnohdy vulgárně zabarvená, například "Ser NATO" či "Nelezte Západu do prdele!".

    Pan Ander se od nich jako organizátor protestního pochodu však distancoval. Na dotaz ČTK také uvedl, že vyškovská akce navazuje na předchozí protesty v Prostějově a v Praze.

    Po upozornění zpravodajem ČTK, že ve vstupní hale vojenské školy čeká její rektor na případnou petici či jinou iniciativu anarchistů, uvedl, že cílem takových akcí není předávat nějaké petice, které
    "stejně nikdo nebere vážně".

    Anarchisté se rovněž distancovali od páteční podpisové akce komunistů na vyškovském Masarykově náměstí proti vstupu do NATO a Evropské unie.

    Ti to podle Andera jak tehdy řekl: "dělají jen kvůli volbám a popularitě". (Poslanec za KSČM Jan Navrátil zde získal v pátek několik desítek podpisů, především od starších občanů Vyškova.)

    Rektor Vysoké vojenské školy pozemního vojska ve Vyškově Lubomír Odehnal následně novinářům sdělil, že ČR musí usilovat o to, aby byla bezpečnostně zastřešena a toto zastřešení "může v
    současné době poskytnout jedině NATO". "Ovšem je právo každého vyjádřit svůj názor a je celkem logické, že diskuse o tom, zda vstoupí naše republika do NATO, a tím získá záruky bezpečnosti, nebo ne, bude ještě probíhat"
    .

    Následně probíhaly demonstrace v Praze a jiných místech naší vlasti, které organizovaly různé politické síly. Kupodivu proti vstupu do NATO probíhaly demonstrace i po vstupu do NATO.

    Několik protestních shromáždění s účastí několika set levicových a pravicových radikálů vybavených protestními plakáty proběhlo v západočeském pohraničí. Byla to taková z dnešního pohledu spíše humorná dohra slavnostního aktu, který proběhl v americkém městě Independence.

    Jeden z protestů, který proběhl s křížkem po funuse, byl hned v březnu 1999. Je zajímavé, že i po té kdy byl několikaletý proces začleňování naší země do NATO definitivně završen, probíhaly demonstrace proti tomuto procesu. Po přijetí do NATO v březnu 1999 v Praze protestovali proti vstupu do NATO anarchisté, republikáni a mladí komunisté.

    Asi 200 členů a přívrženců SPR-RSČ (pamatujete si na tuto stranu?) přišlo vyjádřit svůj nesouhlas na Václavské náměstí, kde si strana za přítomnosti svého předsedy Miroslava Sládka současně připomněla 60. výročí okupace Československa nacisty.

    Podle Sládka NATO přijalo nové členy, aby posunulo nárazníkové pásmo mezi Východem a Západem:  "Ne proto, aby nám někdo pomáhal".

    Téměř současně s mítinkem republikánů začalo jen o pár set metrů níže na Můstku demonstrovat několik desítek anarchistů. Ti sice republikány kritizovali, stejně jako oni však odmítli vstup ČR do NATO. Oba tábory se nestřetly a neservaly jen díky početnému kordonu policistů, který je odděloval.

    "Zrušte NATO", "NATO znamená válku", "Proti agresi, proti válce" . Tato hesla se objevila současně ve stejnou dobu na transparentech členů Komunistického svazu mládeže při jejich demonstraci na pražském Palachově náměstí.

    Akce se zúčastnilo několik desítek mladých komunistů, kteří krátce po našem vstupu do NATO vyjádřili na Palachově náměstí svůj protest.

    Po demonstraci následoval jejich pochod Prahou. Jak komunisté, tak i anarchisté se večer přesunuli k Pražskému hradu, kde v té době začínal 4. reprezentační ples armády.

    Kromě demonstrací zvolili po vstupu do NATO někteří odpůrci jako prostředek k vyjádření nesouhlasu i tištěnou formu protestu. Na Chebsku se objevily plakáty Národní jednoty - Klubu  českého pohraničí. Stálo na nich, že občanům České republiky bylo znemožněno, aby se vyjádřili ke vstupu země do NATO.

    Všechny protesty proti našemu vstupu do NATO se zaobíraly naší eventuelní neutralitou, rozmístěním sil NATO na našem území a rozmístěním jaderných zbraní NATO na našem území. V rámci sčítání jablek s hruškami přitom čeští odpůrci vstupu do NATO, rekrutující se jak z řad pravověrných komunistů, tak z části levicových intelektuálů, stihli sečíst nukleární rakety s rakouskými protesty proti Temelínu, tak i vznést myšlenky, že vstupem do NATO se také staneme prvním cílem, jako hraniční země NATO.

    Zaobírali se ještě mnohem víc nebezpečím možné ztráty naší národní suverenity. Těžkou hlavu z těchto skutečností jim dělala představa, že pokud nebudeme členem žádné vojenské aliance a že dokud na našem území nebudou žádné jaderné zbraně, nemůžeme se podle mezinárodních konvencí stát terčem jaderného úderu.

    Společným činitelem všech sil odporujícím našemu vstupu do NATO byla stejně jako dnes demagogie. Ta spočívala v tom, že odpůrci vstupu kladli falešné znaménko rovnosti mezi události minulé a budoucí. Kladli znaménko rovnosti mezi násilnou okupací naší země a dobrovolným svazkem.

    Snažili se zpochybnit celkovou prozápadní bezpečnostní orientaci České republiky a zamlžit skutečnost, že bezpečnostní politika NATO je postavená na principu důvěryhodného odstrašování potenciálního protivníka. A to prostřednictvím rozmístění vojenské síly aliance včetně jaderných zbraní ve strategických lokalitách na území členských států. Dnes nově to je i rozmístěním protiraketových systémů.

    Dnes někteří odpůrci umístění radaru protiraketové obrany zacházejí na internetu do takových extrémů, že tvrdí, že naše země bude okupována. Zřejmě v jejich představách dokáže desetimilionovou zemi okupovat dvě stovky radarových specialistů vyzbrojených radarem. V těchto případech je už na místě se ptát, zda u dotyčných nejde o duševní poruchu.

    Na otázku, zda budovat protiraketovou obranu je jasná odpověď, kterou nám dává historie. Nikdy v historii se nikomu nevyplatilo rezignovat na svou obranu. Díky svému zájmu o historii mohu přinést spousty známých příkladů dokazujících toto tvrzení. Dnes ale připomenu jeden méně známý.

    V meziválečném období mezi první a druhou světovou válkou se stala skutečnost, kterou lidé, kteří glorifikují postavu Winston Churchilla, příliš zbytečně nezdůrazňují.

    Tehdy Churchill jako britský ministr války a letectví i později jako ministr financí velmi prosazoval oslabení britského válečného loďstva. Brzdil výstavbu námořních vojenských základen, zejména základny v Singapuru. To proto, že nepředpokládal nebezpečí. Své odpůrce, kteří správně předpověděli nebezpečí z Německa a Japonska Churchill zesměšňoval způsobem, jakým to dokázal jenom on.

    Dějiny ukazují, jak úžasně falešným představám a sebeklamům, co se týče skutečnosti, podlehnou inteligentní, informovaní a rozhodní lidé v zájmu altruistického úsilí o odzbrojení nebo ve snaze ušetřit.

    15. prosince 1924 napsal Churchil ministerskému předsedovi pozoruhodný dopis, kde s posměchem odmítá jakoukoli možnost hrozby za strany Japonska. Stránku za stránkou pomocí všech možných statistik a řečnických obratů přesvědčoval Churchill Baldwina (který už svou povahou byl velmi mírumilovný a povolný v otázkách naprosté nemožnosti války s Japonskem).

    Churchill psal: "Myslím, že v naší době pro to není nejmenší předpoklad. Japonsko je náš spojenec. Tichomoří ovládá washingtonská dohoda... Japonci jsou na druhém konci světa. Naši bezpečnost nemohou nijak podstatně ohrozit. K střetnutí s námi nemají vůbec žádný důvod."

    Napadnout Austrálii? "Jsem přesvědčen, že to se nikdy nestane, ani v nejvzdálenější budoucnosti, kam můžeme nebo naše děti dohlédnout... válka s Japonskem není možnost, o které by rozumná vláda musela uvažovat."

    V důsledku následných kroků administrativy byly později britské síly v tichomoří Japonci snadno poraženy a v japonských zajateckých táborech zahynulo víc Britů, než v přímém boji s Japonci.

    Co se týká nyní budované protiraketové obrany, tak se domnívám, že nebude nikdy použita. Podobně jako nebyly použity nosiče jaderných zbraní Jupiter, Atlas, Titan, Pershing, Minuteman a další. Budou jen sloužit k dalšímu odstrašení případných útočníků, kteří musejí s tímto systémem počítat.

    PS: Historie - učitelka života, světlo pravdy. (Cicero)

    ...A paní Rice nám na piano zahraje.
     
     
    Tak to vypadá, (none / 0) (#26)
    max 06.02.2007 20:01:18 MET
    (User Info) http://www.radaryrakety.cz/

    že se Američani s Rusy nakonec domluví. Jsem zvědavej, jestli potom čeští komančové změní linii podle Moskvy. :)


    ...A paní Rice nám na piano zahraje.
     
     
    Takhle (none / 0) (#39)
    max 08.02.2007 08:28:55 MET
    (User Info) http://www.radaryrakety.cz/

    nějak to vidí Renčín. :)

    ...A paní Rice nám na piano zahraje.
     
     
    To je teď nějaká móda, (none / 0) (#41)
    max 12.02.2007 22:44:22 MET
    (User Info) http://www.radaryrakety.cz/

    ta protiraketová obrana asi. Indie vyvíjí, taky Izrael vyvíjí. Je vidět, že je to aktuální téma.


    ...A paní Rice nám na piano zahraje.
     
     
    Argument proti základnám | 41 comments (41 topical, 0 editorial, 0 pending)

     
    Komentáře: Zobrazení: Řazení:

    Powered by Scoop
    Všechny ochranné známky a autorská práva na této stránce náleží jejich příslušným vlastníkům. Autorská práva ke článkům a komentářům vlastní jejich příslušní autoři.
    Provozovatel systému nezodpovídá za obsah kteréhokoliv autorského díla zde uvedeného. Podrobnosti viz.
    plné znění podmínek.

    registrace nového uživatele | jak na to | časté dotazy | vyhledávání || odpadkový koš | kompletní deníky